چشم اندازطراحیهفته نامه

بهترین خودروهای مفهومی سال 2017

همچون همیشه خودروسازان تاپ جهانی محصولات مفهومی خود را به منظور پیش‌نمایش مدل‌های جدید خود معرفی می‌کنند.


برخی مدل‌های مفهومی هرگز وارد خط تولید نمی‌شوند اما این روزها نسخه‌های واقعی‌تری از آن‌ها وارد بازار شده‌اند. در سالی که گذشت شاید خودروهای کانسپت جذاب زیادی در مقایسه با سال‌های پیشین رونمایی نشده باشند اما بسیاری از آن‌ها طراحی میخکوب کننده‌ای داشته و حتی برخی نیز وارد خط تولید شده‌اند.

در مطلب پیش رو شما را با ۱۰ خودروی مفهومی که واقعاً چشم ما را گرفته بودند خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. مینی جان کوپر ورکس GP کانسپت


مینی کمی دچار بحران هویت شده، حداقل در آمریکا که این‌طور است. امسال این کمپانی کانسپت تمام الکتریکی را معرفی کرد که پیش‌نمایشی از اولین محصول الکتریکی این برند اما خب طراحی آن برای اکثر افراد واقعاً میخکوب کننده نبود. البته کانسپت جان کوپر ورکس GP ثابت می‌کند که مینی می‌تواند محصولات پیست مخوفی تولید نماید. این کانسپت به‌طور قابل‌توجهی پهن‌تر از کوپر استاندارد بوده و فیبر کربنی زیادی در آن بکار رفته است. استایل گیرا واقعاً موردنیاز مینی بوده اما به نظر می‌رسد مینی بیش از به‌کارگیری اسپویلرهای عقب بزرگ روی الکتریکی سازی تمرکز خواهد کرد.

  1. تویوتا FT-4X کانسپت


اگرچه که این خودرو اکثر برای افرادی که منتظر دیدن جانشین اف جی کروزر بودند ناامید کننده نشان داد اما یک کانسپت واقع نگرانه است که احتمالاً پیش‌نمایشی از محصولی جدید خواهد بود. معلوم است که کراس اوورهای کامپکت محبوبیت فوق‌العاده‌ای در بازار داشته و از آنجایی که FT-4X از پلتفرم TNGA استفاده می‌کند بنابراین تولید آن سخت نخواهد بود. کانسپت موردنظر برای جذب افراد جوان طراحی شده است.

  1. فولکس‌واگن I.D. Buzz کانسپت


از آنجایی که فولکس می‌خواهد تصویر ذهنی خود را پس از دیزل گیت ترمیم کند بنابراین یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های آن تولید محصولات الکتریکی است. خانواده I.D. قبلاً در حال رشد بوده و یکی از اعضای آن میکروباس I.D. Buzz خواهد بود. این خودروساز آلمانی تأیید کرده این خودرو تولید خواهد شد و انتظار نداریم تغییرات قابل‌توجهی در طراحی کانسپت آن صورت بگیرد.

  1. ب ام و سری ۸ کانسپت


ب ام و قمار بزرگی بر روی خودروهای لوکس گران‌بها کرده و اولین قدم آن تولید سری ۸ کوپه جدید است. این خودروساز آلمانی کانسپت برجسته‌ای را معرفی کرد که زبان طراحی مدرنی را به نمایش می‌گذاشت و البته کمی از شاخصه‌های آینده را به ما نشان می‌داد. سری ۸ در مقایسه با خودروهای ساخت استون مارتین و بنتلی می‌تواند یکی از زیباترین محصولات کلاس خود لقب بگیرد البته اگر مدل تولیدی نیز به کانسپت خود وفادار باشد.

  1. مرسدس-ای ام جی GT کانسپت


درحالی‌که ب ام و با کانسپت کوپه‌ی خود سرخط اخبار را به خود اختصاص داد مرسدس-ای ام جی نیز به دنبال تکان دادن کلاس کوپه‌های چهار درب بود. مرسدس بی‌شک اولین خودروی کوپه ۴ درب را با CLS معرفی کرد و AMG GT کانسپت نیز اساساً نسخه چهار درب خودروی اسپورت GT است. این خودرو کاملاً توسط AMG توسعه یافته و انتظار می‌رود نسخه تولیدی دارای قوای محرکه هیبریدی باشد.

  1. کیا پروسید کانسپت


خودروهای استیشن و شوتینگ بریک در آمریکا محبوبیت بالایی ندارند و به همین دلیل است که با دیدن کانسپت کیا پروسید ناراحت شدیم. این خودروساز کره‌ای می‌گوید کانسپت یاد شده دیدی برجسته برای آینده بوده و می‌تواند شمه‌ای از طراحی نسل آینده سید را نشان دهد. این خودرو اساساً نسخه استیشن استینگر است.

  1. ب ام و Z4 کانسپت


ب ام و Z4 یکی از بهترین رودسترهای آینده خواهد بود و این خودروساز واقعاً با کانسپت Z4 غوغایی به پا کرده است. Z4 جدید که به همراه محصول اسپورت تویوتا توسعه می‌یابد در صورتی که طراحی مشابهی با برادر کانسپت داشته باشد قطعاً با استقبال فراوانی مواجه می‌شود. نهایتاً باید ببینیم حاصل همکاری نزدیک تویوتا و ب ام و چه از کار درخواهد آمد.

  1. مزدا ویژن کوپه کانسپت

مزدا ویژن کوپه کانسپت
خودروی مفهومی مزدا ویژن کوپه سال پیش در نمایشگاه توکیو معرفی شد. مزدا ۶ پیش از این یکی از خوش‌تیپ‌ترین خودروهای کلاس خود بوده و اگر نسل بعدی آن نیز دنباله‌روی این کانسپت باشد شاید یکی از زیباترین خودروی بازار لقب بگیرد. امیدواریم عناصر طراحی ویژن کوپه کانسپت در محصولات مزدا بکار روند زیرا این خودرو یکی از جذاب‌ترین کانسپت هایی است که تاکنون دیده‌ایم.

  1. اینفینیتی پروتوتایپ ۹


عشق و علاقه فراوانی به اینفینیتی پروتوتایپ ۹ داریم. این خودرو در پبل بیچ باعث شگفتی افرادی شد. طراحی برگرفته از زمان گذشته پیش‌نمایشی از یک محصول جدید یا زبان طراحی آینده این شرکت نیست اما دارای پیشرانه الکتریکی مشابه نیسان لیف می‌باشد. شاید یک زمانی اینفینیتی بخواهد تعداد محدودی از این خودرو را بسازد اما احتمال آن نزدیک به صفر است.

  1. هوندا اوربان و اسپورت EV کانسپت

هوندا اوربان
اکثر خودروهای مفهومی دارای طراحی‌های پر زرق و برق برای جلب‌توجه در نمایشگاه‌های خودرویی هستند اما هوندا با کانسپت های اوربان و اسپورت الکتریکی روشی کاملاً متفاوت در پیش گرفت. این خودروساز به اصول اساسی بازگشته است. در حقیقت کانسپت رتروی اوربان شاید یکی از موردعلاقه‌ترین کانسپت هایی باشد که در چند سال اخیر دیده‌ایم. امیدواریم هوندا یک یا حتی هر دو کانسپت یاد شده را وارد خط تولید کند!

[دانلود ویدئو]

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (364 ديدگاه)

    همه یه طرف، اون مزدا یه طرف ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F۲۲RAPTOR

      ۱۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      در عین سادگی
      از خیلی طرح های شلوغ پلوغ شیک تره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        یکی از دلایلی که من مزدا و هوندا رو خیلی بیشتر از تویوتا می پسندم همین طراحیشونه که در عین زیبایی زیاد به قول شما شلوغ نیستن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. مصطفی

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (100 ديدگاه)

    اکثر ماشینای مزدا قشنگن،بعضیاشونم مثل ویژن واقعا دلبری میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سورنا

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    مزدا و بی ام و عجب چیزی ان ?

    دوستان همیشه برام سوال بوده و هست که چرا این طرح هارو نهایی نمیکنن و تولید نمیشه ؟

    خب چه مشکلی هست که این کانسپت ها وقتی طراحی میشن ولی تولید نمیشن ؟!!

    کسی اگر اطلاعی داره ممنون میشم بگه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۱۱ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام
      اکثر خودروهای مفهومی نشون دهنده جهت گیری آینده خودروسازان هستن و فاکتورهای مختلفی در عدم تولید آنها دخیل هست که از جمله اونها میشه به قوانین موجود، هزینه های تولید و… اشاره کرد.
      البته بعضی از این کانسپت ها با کمی تغییرات تولید شدن و قطعا اکثر اونها پیش نمایش مدل های جدید شرکت ها هستن. همچنین بعضی تکنولوژی های اونها توی محصولات آینده بکار میره.
      مخلصم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سورنا

        ۱۱ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بی ام و عالی بوده مخصوصا مدل سری هشت باقی مدل هام هرکدوم ویژگی خودشونو دارن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. man türkam

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اوربان رو واقعا دوست داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      هر چی زودتر عرضه شه با قیمت کم، سریع تر میتونه خیابون های شهر ها رو تصرف کنه، سیصد و بیست سی کیلومتر هم بردش باشه کافیه.
      در مورد عرضه نشدن کانسپت ها
      خیلی وقتا کانسپت ها عملی شدنشون نیازمند تغییرات قابل توجه توی کل پلتفورم و شاسی هست، اما بیشتر مواقع حرص شرکت ها برای بازار یابیه، حالت ملموسش رو بگم، اپل میتونه امسال گوشی تولید کنه که حاشیه هاش کمتر باشه، سامسونگ میتونه گوشی تولید کنه که سنسور اثر انگشتش توی صفحه باشه، اما محصول نهایی بر مبنای توان رقابت توی بازار و هزینه ها عرضه میشن… واسه همین هست که استارت آپ ها و شرکت های چینی و شرکت های مثل تسلا یا نیکولا خیلی دوست داشتنی هستن چون دغدغه هاشون با کنپانی های چند ملیتی تثبیت شده فرق داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. علی

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    honda بی نهایت دوست داشتنیه.

    まやなた

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ارش

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    به به چقدر عالی واقعا همشون نمرشون بیسته تویوتا چقدر قشنگ گذشته و آینده رو با هم پیوند داده کیا پروسید چقدر زیبا کارکرده مرسدس سدان amg gt که ترکانده از cls خوشگلتره مزدا بی ام و اینفینیتی .. چی بگم خیلی خوشگلن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Love Cars

    ۱۱ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (165 ديدگاه)

    اکثرشون عالین بخصوص کانسپت های سری 8 و z4 .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا