چشم اندازهفته نامه

معرفی بهترین خودروهای کارکرده با قیمت زیر 15 هزار دلار

قابلیت اطمینان و ایمنی جزو مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که خریداران خودروهای صفرکیلومتر باید به دنبالشان باشند اما حتی با وجود اطلاعات زیادی که امروزه داریم، فهمیدن اینکه بهترین خودروی کارکرده چه گزینه‌ای است بسیار سخت جلوه می‌کند.

اینجاست که موتورهای جست‌وجو و شرکت‌های گوناگون وارد میدان می‌شوند و اطلاعات زیادی از قابلیت اطمینان، دوام و ارزش باقی مانده یک خودرو را در اختیار خریداران می‌گذارند.

وب‌سایت iSeeCars در جدیدترین تحقیق خود بیش از ۲۰ میلیون خودرو را از نظر حفظ ارزش، طول عمر و نتایج تست‌های تصادف بررسی کرده است. این بررسی شامل بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ می‌شود. سپس خودروهایی که در مطالعه بیشترین میزان مالکیت یا طول عمر و ایمنی بهترین عملکرد را داشته‌اند طی لیستی معرفی شده‌اند. یکی دیگر از فاکتورها نیز ارزش باقی مانده در بازه زمانی ۵ ساله بوده است.

این مطالعه از داده‌های پیش بینی شده نسل‌های قبلی یک خودرو استفاده کرده است چراکه با توجه به پیچیدگی روز افزودن خودروها می‌توان گفت خودروهای آتی وضعیت متفاوتی از نظر میزان اطمینان خواهند داشت. بخش اعظم خودروهایی که در این لیست می‌بینید باعث تعجب نخواهند شد اما برخی سورپرایز کننده هستند. در ادامه شما را با خودروهای کارکرده ۵ ساله‌ای آشنا می‌کنیم که بهترین شرایط با بهای زیر ۱۵ هزار دلار را دارند.

  • هوندا آکورد

قیمت متوسط خودرو پس از ۵ سال: ۱۴۲۴۲ دلار

2016 Honda Accord EX

بدون تعجب زیاد باید گفت این لیست در قبضه خودروهای ژاپنی است و هوندا نیز کاملاً درخشیده است. آکورد نیازی به معرفی ندارد و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سواری سال‌های گذشته بازار آمریکا محسوب می‌شود. از آنجایی که این مطالعه به بهترین کارکرده‌های ۵ ساله اشاره دارد بنابراین ما به خریداران توصیه می‌کنیم آکورد ۲۰۱۶ را انتخاب کنند که با فیس لیفت صورت گرفته از تکنولوژی‌های بهتری سود برده است. آکورد ۲۰۱۶ روی ایمنی تمرکز ویژه‌ای داشته و البته دینامیک رانندگی را نیز فراموش نکرده است.

البته باید گفت این خودرو به خاطر فروش بالا گزینه‌ای جذاب برای سارقان بوده و آکورد جزو خودروهایی با بیشترین آمار سرقت می‌باشد که همین امر روی حق بیمه تأثیر خواهد گذاشت.

  • تویوتا پریوس

قیمت متوسط خودرو پس از ۵ سال: ۱۳۴۶۰ دلار

به عنوان محبوب‌ترین خودروی هیبریدی، موفقیت تویوتا پریوس باعث شد سایر خودروسازان نیز دست به تولید چنین خودروهایی بزنند. پریوس جزو کارکشته‌ترین خودروهای سواری بوده و مالکان زیادی آن را نگه می‌دارند. این خودرو از نظر حفظ ارزش خود نیز رتبه‌ی درخوری دارد.

همانند آکورد، ما پریوس ۲۰۱۶ را توصیه می‌کنیم که نسل جدید این خودرو بوده است. تویوتا برای این نسل پریوس تلاش کرد کلافه کنندگی آن را کم کرده و نتیجه نیز تولید خودرویی بهتر از قبل بوده است. این خودرو هنوز هم هیبریدی بوده، هنوز هم ظاهر نسبتاً عجیبی دارد ولی کم‌مصرف‌تر از همیشه شده و سواری‌اش نیز بهبود یافته است.

  • سوبارو لگاسی

قیمت متوسط خودرو پس از ۵ سال: ۱۳۱۵۱ دلار

حضور لگاسی در این لیست کمی شوکه کننده است زیرا به یک سدان خانوادگی فراموش شده تبدیل شده است. لگاسی در سال ۲۰۱۴ تقریباً ضعیف‌تر از همه‌ی سدان های هم کلاس خود بود و برای سال ۲۰۱۵ یک به‌روزرسانی جدی را طلب می‌کرد.

سوبارو با لگاسی ۲۰۱۵ جادو کرد و آن را به خودرویی جذاب تبدیل نمود. لگاسی بدون قربانی کردن مصرف سوخت کم، قیمت یا فضای بار یک سدان چهار چرخ محرک بود. این حقیقت که لگاسی به سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده آن را گزینه‌ای متمایز نشان می‌دهد.

  • تویوتا کمری

قیمت متوسط خودرو پس از ۵ سال: ۱۳۰۳۳ دلار

2016 Toyota Camry Hybrid

دومین محصول تویوتا در این لیست خودرویی است که همگان آن را می‌شناسند. کمری یکی از محبوب‌ترین سواری‌های بازار آمریکاست که برای مدل سال ۲۰۱۵ کاملاً دگرگون شد. این خودرو در نمونه‌های کارکرده نیز گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. نسخه هیبریدی کمری یکی از گزینه‌های قابل توصیه است. برخلاف اکثر سدان های هیبریدی، کمری در خط مستقیم خودرویی کند نبوده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت قابل‌احترام ۷.۶ ثانیه‌ای دارد.

  • هوندا سیویک

قیمت متوسط خودرو پس از ۵ سال: ۱۲۵۱۸ دلار

هوندا سیویک 2018

بنا به نتایج به دست آمده از داده‌های iSeeCars، سیویک در کل بهترین خودروی کارکرده است که رتبه اول مربوط به بیشترین مالکیت در میان خودروهای کامپکت را داشته و افت قیمت آن در ۵ ساله برابر با ۳۶.۵ درصد است. این در حالی است که افت قیمت متوسط خودروها نزدیک به ۵۰ درصد می‌باشد. سیویک به خاطر دوام و قابلیت اطمینان خود شناخته شده و بسیاری از مالکان اولیه آن‌هم اکنون دارای فرزند و نوه می‌باشند.

البته نهمین نسل سیویک (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵) از نظر اتوگاید خیلی برجسته نبود و بیشتر در میانه کلاس خود قرار می‌گرفت. با طراحی تیز، کابین باکیفیت‌تر و مصرف سوخت کم، نسل جدید سیویک که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد خودروی کارکرده‌ی بهتری جلوه می‌کند.

  • تویوتا کرولا

قیمت متوسط خودرو پس از ۵ سال: ۱۱۵۹۹ دلار

دومین خودروی کامپکت لیست که به سیویک می‌پیوندد تویوتا کرولاست که همه‌ی جهان آن را به خاطر قابلیت اطمینان و دوام بالا می‌شناسند. احتمال اینکه کارکرد کرولا به فراتر از ۳۲۰ هزار کیلومتر برسد بیشتر از هر خودروی دیگری بوده و بخش اعظم ارزش خود را نیز حفظ می‌کند.

همانند اکثر کرولاها، مدل ۲۰۱۵ آن بهترین‌ها را ارائه کرده است. رانندگی بی حاشیه و پکیجی کارا و کم‌مصرف. کرولا یکی از بهترین خودروهای کارکرده برای افرادی است که خواهان خودرویی بی‌دردسر و مطمئن می‌باشند.

  • تویوتا یاریس

قیمت متوسط خودرو پس از ۵ سال: ۸۸۰۴ دلار

2016 Toyota Yaris LE

ارزان‌ترین خودروی این لیست تنها مدلی است که به‌سختی می‌توان آن را به عنوان محصولی کارکرده توصیه نمود. بله یاریس ارزش خود را به خوبی حفظ کرده و در اروپا محصولی خوب برای فضاهای شلوغ شهری محسوب می‌شود اما اوضاع در آمریکا فرق می‌کند.

ما در قابلیت اطمینان محصولات تویوتا تردید نداریم اما خب سخت است که خرید یاریس ۲۰۱۵ را توجیه نمود. این خودرو فاقد پیشرانه‌ای قوی برای تردد در بزرگراه‌های آمریکا می‌باشد و همین یک دلیل برای عدم انتخابش کافی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
iseecars

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    یکم گول می مالیم ب خودمون میفروشیم اینجا ۶۰هزار دلار

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10201 ديدگاه)

    اصلاً این مقاله خواندن نداره وقتی از قبل میدانیم ژاپن حرف اول را میزند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Amir evolution

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    مرسی ژاپن??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khan

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بدبختا نمیدونن تو ایران مثلا پدر من پارس خریده 19 تومن، بعد 9 سال استفاده تازه فروخته 85 تومن… خوار ارزشو ماسیده ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پدال دیگه چرا مطالب جوایز سال مجله CAR BUZZ رو نذاشتید!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. meysam

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    کلا ژاپنی، فقط هم هوندا و تویوتا. خیلی حرفه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Malt hill

    ۱۶ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (514 ديدگاه)

    آکورد،سیویک و کمری طراحی خیلی خوبی دارند

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. Farzad

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    پرچم ?? رفت بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Enzo

    ۱۷ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خودروی ژاپنی چرا اینقدر خوبه آخه.اینقدرم احترام به مصرف کننده بعد کشور مارو ببین.آخه ما کجای دنیاییم من نمیتونم درک کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا