چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای سال 2020 به انتخاب رانندگان ماشین هفته

برنامهٔ ماشین هفته یا MotorWeek که اولین مجلهٔ تلویزیونی ماشین محسوب می‌شود، هرساله بهترین خودروهای سال را در کلاس‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌کند. این‌ها خودروهایی هستند که رانندگان ماشین هفته دوست دارند داشته باشند و یا حداقل آرزوی داشتن آن‌ها را دارند. برای انتخاب این خودروها، عواملی که بیشترین اهمیت را برای خریداران دارند شامل قیمت، کارایی، پرفورمنس و مصرف سوخت بررسی می‌شوند و سپس تیم تحریریهٔ ماشین هفته بهترین مدل‌ها را در انواع کلاس‌ها از سدان خانوادگی و خودروهای لوکس گرفته تا کراس‌اوورهای بزرگ و پیکاپ‌ها انتخاب می‌کنند. پس‌ازاین، از بین این خودروهای برتر نیز بهترین خودروی سال انتخاب می‌شود. جوایز بهترین خودروهای سال به انتخاب رانندگان ماشین هفته از سال ۱۹۸۳ هرساله اهدا می‌شود.

بهترین خودروی کوچک

مزدا ۳

مزدا ۳ با جوایز بیگانه نیست و حالا بار دیگر جایزهٔ بهترین خودروی کوچک سال ۲۰۲۰ ماشین هفته را کسب کرده است. اگر با این خودرو رانندگی کنید دلیل اهدای این جایزه را خواهید فهمید. مزدا ۳ همیشه برای رانندگی خودروی سرگرم‌کننده‌ای بوده اما در نسل کنونی در زمینهٔ فضای داخلی بهبودی جدی را تجربه کرده و حتی برای افزایش جذابیت، سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به آن اضافه شده است. علاوه بر این، مزا ۳ هنوز هم در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک عرضه می‌شود. بنابراین، برای اکثر افراد مزدا ۳ انتخابی عالی است مگر اینکه به کراس‌اوورهای کوچک فکر کنند.

بهترین سدان خانوادگی

هیوندای سوناتا

بهترین سدان خانوادگی ماشین هفته برای سال ۲۰۲۰ هیوندای سوناتا است. فقط ظرف ۲۰ سال، سوناتا از یک تازه‌وارد ناخوشایند به یکی از بهترین خودروهای کلاس خود تکامل پیدا کرده است. البته این سدان هیوندای تاکنون برای اینکه خریداران کمری و آکورد را به سمت خود بکشد اغلب از طراحی چشمگیر و قیمت پایین‌تر استفاده می‌کرد اما حالا سوناتا با تکنولوژی و کیفیت بالای خود مستقیماً مقابل ژاپنی‌ها قد علم کرده است. به این ترکیب بهترین گارانتی در آمریکا را هم اضافه کنید تا دلیل اهدای این جایزه به سوناتا را متوجه شوید.

بهترین کانورتیبل

ب‌ام‌و Z4

انتخاب ب‌ام‌و Z4 از بین کاندیداهای مختلف برای جایزهٔ بهترین کانورتیبل سال آسان بوده است. Z4 از مدل سطح پایین Z3 به یک ماشین پرفورمنس جدی تبدیل شده که تویوتا هم از آن به‌عنوان پایه‌ای برای ساخت سوپرا استفاده کرده است. مطمئناً در بازار کانورتیبل‌های کمی ارزان‌تر و خیلی گران‌تر از این هم وجود دارد اما ب‌ام‌و Z4 پکیجی است که هر هیجان خودرویی که بخواهید را ارائه می‌کند.

بهترین سدان لوکس

آئودی A6

هرکسی ممکن است تعریف متفاوتی از تجمل داشته باشد و این همان چیزی است که آئودی A6 را بسیار دیدنی و به انتخاب ماشین هفته برای بهترین سدان لوکس تبدیل می‌کند. مهم نیست چه انتظاراتی از یک خودرو دارید، A6 همهٔ آن‌ها را برآورده می‌کند. این سدانی اسپرت است بدون اینکه احساس یک خودروی اسپرت خالص را داشته باشد، قدرتمند است بدون آنکه کنترل آن دشوار باشد، بسیار راحت است بدون آنکه خواب‌آور باشد و تکنولوژیک است بدون آنکه برای استفاده از آن به مهندسی IT نیاز باشد.

بهترین سدان اسپرت

ب‌ام‌و سری ۳

هرچند ب‌ام‌و سری ۳ همواره به‌عنوان خودرویی عالی در کلاس خود شناخته می‌شود اما در این اواخر همیشه این‌طور نبوده است. در نسل کنونی اما ب‌ام‌و بجای تلاش برای تبدیل سری ۳ به یک خودروی لوکس پایه و سطح پایین، به اصول اولیهٔ سری ۳ یعنی ساخت خودرویی برای ارائهٔ لذت خالص رانندگی بازگشته است.

بهترین کوپهٔ اسپرت

تویوتا GR سوپرا

برای جایزهٔ بهترین کوپهٔ اسپرت هم برادر ناتنی ب‌ام‌و Z4 یعنی تویوتا سوپرا انتخاب شده است. تویوتا برای توسعهٔ نسل جدید سوپرا به یک شریک نیاز داشت و برای این کار چه کسی بهتر از ب‌ام‌و؟ رانندگان ماشین هفته انتظارات زیادی از این ماشین داشتند و البته سوپرا آن‌ها را ناامید نکرد. علاوه بر این، به گفتهٔ تویوتا، این سوپرا اولین مدل جهانی از بخش گازو ریسینگ یا همان GR این شرکت محسوب می‌شود.

بهترین خودروی پرفورمنس

شورلت کوروت

بهترین خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۰ ماشین هفته آسان‌ترین و بدیهی‌ترین انتخاب در این لیست بوده است. شورلت کوروت در نسل C8 از نو متولد شده است. کوروت همیشه علیرغم اینکه وزن قوای محرکهٔ خود را مستقیماً روی چرخ‌های جلو قرار می‌داد، پرفورمنسی مشابه سوپراسپرت‌ها را با قیمت مشابه ماسل کارها ارائه می‌کرد اما حالا در نسل جدید، با انتقال وزن قوای محرکه به روی چرخ‌های عقب، پرفورمنس خودرو بسیار بهبود یافته ولی قیمت همچنان مثل گذشته بسیار مناسب و در دسترس عموم است.

بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست

کیا نیرو

وقتی ببینید کیا نیرو به‌عنوان بهترین خودروی سازگاربامحیط‌زیست سال ۲۰۲۰ انتخاب شده احتمالاً می‌پرسید کدام نسخهٔ آن؟ پاسخ این سؤال همهٔ نسخه‌ها است! کیا نیرو با برخورداری از نسخه‌های هیبریدی، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی دقیقاً رویهٔ هوندا کلاریتی را در پیش گرفته که سال گذشته این جایزه را کسب کرد.

بهترین خودروهای رؤیایی

فورد موستانگ شلبی GT500

ماشین هفته برای آن دسته افرادی که ثروتمند هستند و پول برایشان اهمیتی ندارد، بهترین خودروهای رؤیایی را انتخاب می‌کند. این‌ها خودروهایی هستند که اگر رانندگان ماشین هفته بودجهٔ نامحدودی داشتند حتماً یکی از آن‌ها را می‌خریدند. البته خودرویی که در انتهای این لیست قرار دارد درواقع برای خیلی‌ها تا حدودی قابل خریداری است. این ماشین فورد موستانگ شلبی GT500 است که با ۷۶۰ اسب پرورش‌یافته، برای طرفداران موستانگ یک رؤیای واقعی است.

مرسدس AMG GT R

خودروی رؤیایی بعدی مرسدس AMG GT R است. GT دومین خودرویی بود که در سال ۲۰۱۵ توسط مرسدس-آام‌گ به بازار آمد اما با گذشت تنها چند سال، در درجهٔ اول به خاطر این نسخهٔ عملکرد بالای R توانست نام خود را حتی بیشتر از پورشه ۹۱۱ سر زبان‌ها بیندازد.

پورشه تایکان توربو S

سرانجام آنچه رؤیای رانندگان ماشین هفته بود با پورشه تایکان توربو S به واقعیت تبدیل شد. پورشه سال‌ها عقب نشست و فقط تسلا را تماشا کرد اما حالا زمان آن فرارسیده تا مهندسان پورشه به جهانیان نشان دهند که یک سدان پرفورمنس تمام الکتریکی چگونه باید باشد.

بهترین شاسی‌بلند کوچک

تویوتا رافور

هرچند امسال مدل‌های جدید زیادی به این بخش وارد شده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها نتوانستند برندهٔ سال گذشته یعنی تویوتا رافور را مغلوب کنند. رافور اساساً در سال ۱۹۹۶ بخش شاسی‌بلندهای کوچک مبتنی بر خودروهای سواری را ایجاد کرد و از آن زمان تاکنون با راحتی و تجربهٔ رانندگی مشابه خودروهای سواری و همین‌طور کارایی و قابلیت‌های فراوان، همواره از بهترین‌های این کلاس بوده است.

بهترین شاسی‌بلند میان سایز

هوندا پاسپورت

پاسپورت پس از ۱۸ سال وقفه به سبد محصولات هوندا بازگشته و جایزهٔ بهترین شاسی‌بلند میان سایز ماشین هفته را از آن خود کرده است. نسل اول پاسپورت که در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ ایسوزو رودئو بود، درواقع اولین شاسی‌بلند هوندا محسوب می‌شد زیرا حدود سه سال پیش از CR-V به بازار آمد. برای بازگرداندن پاسپورت اما هوندا کراس‌اوور سه ردیفهٔ مشهور خود یعنی پایلوت را گرفته، ردیف سوم صندلی‌های آن‌را حذف کرده، کمی از طول آن کاسته، به فاصلهٔ آن از سطح زمین افزوده و تیپ‌های منحصربه‌فردی را به آن اضافه کرده است. گاهی اوقات آسان‌ترین روش بهترین روش است زیرا نتیجهٔ این کار هوندا ارائهٔ یک کراس‌اوور میان سایز چشمگیر است که هم برای استفاده‌های روزانه در طول هفته مناسب است و هم برای ماجراجویی‌های آخر هفته.

بهترین شاسی‌بلند بزرگ

کیا تلوراید و هیوندای پالیسید

جایزهٔ بهترین کراس‌اوور سال ۲۰۲۰ ماشین هفته به‌طور مشترک به پسرعموهای کره‌ای یعنی کیا تلوراید و هیوندای پالیسید تعلق گرفته است. تاکنون نه کیا و نه هیوندای یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفهٔ واقعاً رقابتی نداشته‌اند اما حالا با تلوراید و پالیسید واقعاً جدی به این بخش وارد شده‌اند. هرچند این دو ماشین از پلت‌فرم و قوای محرکهٔ یکسانی استفاده می‌کنند اما وقتی از طراحی بیرونی، محیط داخلی، سواری و هندلینگ می‌شود، به‌طور قابل‌توجهی از هم دور می‌شوند. تلوراید و پالیسید باهم معیار جدیدی را برای دیگر کراس‌اوورهای بزرگ تعیین کرده‌اند و هردو به‌وضوح برندگان بزرگی هستند.

بهترین شاسی‌بلند لوکس

مرسدس بنز GLE

انتخاب رانندگان ماشین هفته برای بهترین کراس‌اوور لوکس سال ۲۰۲۰ مرسدس بنز GLE است. تجربهٔ کاربری در بخش خودروهای لوکس بسیار مهم است و تجربهٔ کاربری مرسدس بنز یک از بهترین‌های حال حاضر در دنیای خودرو است. این ویژگی را با متریال باکیفیتی که انتظار دارید، سواری مجلل اما کنترل‌شده‌ای که احتمالاً انتظار آن‌را ندارید، قدرت یکدست و ظاهر زیبا ترکیب کنید تا به پکیجی برسید که برندهٔ جایزه می‌شود.

بهترین پیکاپ

دوج رم

رانندگان ماشین هفته عاشق نرمی و راحتی در خودرو هستند و به همین دلیل دوباره مثل سال گذشته دوج رم را به‌عنوان بهترین پیکاپ سال انتخاب کرده‌اند. در رم می‌توانید تمام راحتی و آسایشی که نیاز دارید را بدون قربانی کردن توانایی‌های خاص یک پیکاپ داشته باشید. در سال ۲۰۲۰ مدل‌های وظیفه سنگین جدید رم با یک پیشرانهٔ دیزلی کامینز با ۱۳۵۵ نیوتن متر گشتاور به بازار آمدند. این بیشترین گشتاور در یک پیکاپ محسوب می‌شود و برای یدک کشیدن ۱۶ تن کافی است.

بهترین خودروی سال

شورلت کوروت

ارزشمندترین جایزه در بین جوایز سالانهٔ ماشین هفته، عنوان بهترین خودروی سال است که امسال به شورلت کوروت رسیده است. بدیهی است که طرح جدید موتور وسط بزرگ‌ترین تغییری است که در طول عمر ۶ دهه‌ای کوروت رخ داده اما این فقط نوک یک کوه یخ است. C8 به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی کاملاً جدید LT2 مجهز است که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برخی ممکن است خواهان قدرت بیشتر یا نیروی کمکی الکتریکی باشند و مطمئن هستیم که در آینده به این موارد می‌رسند اما تا آن زمان باید به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۹ ثانیه‌ای قانع باشند که سریع‌ترین شتاب تاریخ برای یک کوروت پایه محسوب می‌شود.

دلیل اصلی این شتاب فوق‌العاده، علاوه بر استفاده از گیربکس کاملاً جدید و بسیار روان و سریع هشت سرعتهٔ دوکلاچه (برای اولین بار در یک کوروت)، انتقال پیشرانه به پشت کابین است که موجب هندلینگ بهتر هم می‌شود. این وزن نه‌تنها با حرکت به عقب شاسی به کشش خودرو کمک می‌کند بلکه وزن را از روی تایرهای جلو هم برمی‌دارد که موجب تیز شدن فرمان و بهبود پاسخ کلی خودرو می‌شود. در کوروت جدید راننده خیلی نزدیک‌تر به چرخ‌های جلو می‌نشیند و دید روبه‌جلو بی‌نظیر است. این ویژگی به راننده چشم‌انداز خوبی از مسیر پیش رو و همهٔ چیزهای اطراف آن می‌دهد.

C8 علاوه بر موارد مذکور، یک سطح جدید و جذاب دیگر را هم برای کوروت به ارمغان آورده که آن بهبود چشمگیر کابین است. کوروت جدید حالا به خودرویی کاملاً ساکت و مناسب برای گذراندن وقت تبدیل شده که این برای بسیاری از خریداران کوروت که سفرهای طولانی جاده‌ای انجام می‌دهند خبری عالی خواهد بود. برای این افراد، شورلت گام‌های بلندی به جلو برداشته است و کابینی تکنولوژیک را ارائه کرده که واقعاً مناسب یک سوپراسپرت است. در طراحی بیرونی هم علیرغم تناسبات جدید، خودرو آشنا به نظر می‌رسد. اما بزرگ‌ترین پیروزی کوروت C8 این است که با همهٔ این تغییرات، جنرال موتورز توانست قیمت آن‌را روی رقم قابل‌دسترسی ۶۰ هزار دلار حفظ کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    از نظر مجله موتور ویک سوناتا از کمریو آکورد و آلتیما بهتره.درصورتی که از نظر فروش توی آمریکا پشت سر اونها قرار میگیره
    سوال اینه مردم آمریکا اشتباه میکنن.یا مجله آمریکایی موتور ویک؟؟؟؟

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. RoadRunner

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      فروش یک ماشین رو خوب و بد بودن خودش تعیین نمیکنه
      شرایط فروش و تخفیفاتی که خودروساز ها فراهم میکنن و تبلیغات و شیوه هایی که باهاش بازاریابی میکنن و …. هم خیلی مهمه و از این نظر ژاپنی ها مخصوصا تویوتا در امریکا بسیار موفق و باتجربه هستن

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. ツSAMURAIツ

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        از اون نظر که شما میگی کره ای ها برتری دارن
        تبلیغات و تخفیف های زیاد ، گارانتی بیشتر ، فروش اقساطی بهتر و ….
        اما اختلاف فروش کمری با سوناتا حدود ۲۰۰ هزار تاست . فک نکنم این چیزی که شما میگی این همه اختلاف ایجاد کنه

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. RoadRunner

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          به هیچ عنوان برتری ندارند
          شبکه ی توزیع تویوتا و هوندا و نیسان و …. و شرکت های لیزینگی که با اونا قرار داد دارند به خاطر اینکه ژاپنی ها حداقل 20 ساله که در امریکا حضور قوی دارند خیلی قوی تر از کره ای هایی عمل میکنن که تازه وارد این ماراتون شدن. همین حضور طولانی مدت باعث شناخت بهتر و عمیق تر از ذهنیت مشتری امریکایی شده
          از طرفی همین جاپای قوی و حضور چندین ساله باعث میشه ذهنیت مردم واسه اینکه در موردشون تغییر کنه چند سالی زمان نیاز داشته باشه

          خلاصه اینکه هیچ جای دنیا فروش بهتر به معنای بهتر بودن نیست

          قطعا کره ای ها الان دارن بهتر از ژاپنی ها در خودروسازی پیشرفت میکنن، فقط چند سال واسه تغییر نگرش مردم زمان لازمه

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. ツSAMURAIツ

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          هر چقدر هم بهتر باشه بازم نمیتونه تنها دلیل اختلاف فروش ۲۰۰ هزار تایی باشه
          خیلی چیز های مهم تر از این مثل کیفیت ، طراحی و برند اون خودرو هست
          کره ای ها دارن پیشرفت میکنن درست ، اما بقیه ننشستن که اونا بیان جاشون رو بگیرن
          الان سوناتا ۲۰ ساله تو آمریکا حضور داره اما همچنان با اختلاف پشت سر کمری و آکورد و آلتیماست

          موافقم 8
          مخالفم 3
      2. مهدی

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        اونا ماشین سوار شدن روندن پشت فرمونش نشستن ازش استفاده کردن میگن سوناتا ماشین خوبیه اون وقت اینجا ۰۰ سوار پرایدش تو صف گاز نشسته میگه هیوندا ورشکست میشه????????

        موافقم 5
        مخالفم 6
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        نظر من در این لیست ، با دوج رم هست که در کلاس خودش حتی از فورد و شورولت هم چشمگیرتر هست و وقتی فصای داخلیش را با بقیه مقایسه میکنید ، متوجه بهتر بودنش نسبت به بقیه میشوید !

        البته مدتی میشه که خبری از جمس سییرا نشده و اگر نه در بحث پرفکت بودن رو دست نداره ?? .

        موافقم 5
        مخالفم 2
    2. میثم

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      وقتی یه برندی تو ذهن مردم جا بیافته، کار برای برندهای جدیدتر سخت میشه حتی اگه محصول بهتری بسازند
      ژاپنیها با کیفیت و دوام و ارزش خوبشون تصویر خیلی قوی و خوبی در ذهن مردم ایجاد کردند و تو این همه هیاهو صدای یه رقیب جدید بسختی شنیده میشه و زمان میبره و تلاش زیادی میخواد که کره ای ها کمر همتو محکم بستن
      مگر اینکه یه مسیر جدید باز کنی تا توجهاتو به خودت جلب کنی و شارپی رشد کنی مثل کاری که تسلا کرد

      موافقم 9
      مخالفم 1
    3. ممد ژانگولر

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3534 ديدگاه)

      غول خودروسازی شرق دور هیوندا و کیا ببین چه کولاکی کرده ?
      بهترین عناوین و درو کرد ?
      تویوتا ژاپن هم بد نبوده و عنوان بهترین شاسی بلند (((کوچولورو))) بلعید ?

      موافقم 3
      مخالفم 11
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (10232 ديدگاه)

      دوباره جَوگیران جوگیر شدن زدن دنده هوایی !!!

      از سال ۱۳۸۵ تا به امروز تقریباً تمام هفته‌نامه‌ها و ماه‌نامه‌ها و سایت‌هارو دنبال میکنم و جرئت میگم رسانه‌ها هستند که محصولی را جا می‌اندازند حتی اگر اون محصول در برابر رقبایش عددی نباشه و من هم زمانی که کره‌ای‌ها در ایران پرشور بودند ، خریدارشون بودم تا زمانی که توانستم تفاوت آشکار کره‌ای با ژاپنی را در تمام جزئیات لمس کنم و نه اینکه طرف فقط عشقشو داره میاد اینجا شروع میکنه…

      طرف میگه فروش بیشتر نشانه‌ی بهتر بودن نیست ، همین جمله مشخص میکنه ایران چقدر بسته و فقیرذهنی داره که فکر کرده بازارهای جهانی هم خودرو را تحمیل میکنند ? !
      هر جای دنیا بخصوص آمریکا اگر جنسی بد باشه فروش که هیچی ، کلاً از خاکش بیرونش میکنند ولی وقتی اون جنس خوب باشه کاری ندارند کی چی میگه یا تبلیغات چی میگه ، میرن نمایندگی و چشم بسته میخرنش و اونوقته که حتی در نمونه‌های دست‌دوم هم قیمتش را حفظ میکنه و اینجاست که فرق ژاپنی با کره‌ای مشخص میشه !

      خداوکیلی جوابی ندارید و فقط دلخوش میکنید به کارت‌های ۱۰۰آفرین کره‌ای‌های پوشالی و تَه جدولیه فروش که رسانه‌ها را میخرند و نه خریداران حقیقی را !!!

      میدونید چرا ترامپ قافله را باخت ، چون رسانه‌ها رو از خودش رنجوند ولی قضیه‌ی خودروسازی ترامپ نیست ، حقیقتیه که اگر برای مشتری ثابت نشه ، قافله را باختی مثل همین کره‌ای‌ها که فقط به زور آپشن ، گارانتی و پروپاگانداهای عظیم دارند آخر جدول فروش یا در کشورهای جهان چندمی اقتصادی تولید و میفروشند و در کشورهای قدرتمند ظاهر‌نمایی میکنند که برندشون را از اقتصادی با کمی لوکس ارتقاء بِدَنش ولی چون اصالتی ندارند و پشتوانه‌‌ای ندارند هیچگاه نمیتوانند و فقط مثل بازیکنان نخودی یه روزگار را میگذرانند !

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. $Ãbţìň$

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        کوروتم سالی ۱۰تا۲۰هزار ماشین میفروشه ولی به پای عدد ۱میلیونی F-150 نمیرسه،پس چرا برنده بهترین خودروی سال میشه؟اما اینجا F-150 برنده نیست؟ همین کافیه تا بفهمین فروش هیچ ربطی به بهتر یا بدتر بودن ماشین نداره،ما اینجا ۷میلیون پراید فروخت سایپا،یعنی ماشین خوبیه؟

        موافقم 4
        مخالفم 7
        1. $Ãbţìň$

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای سامورایی،نوید جان،آقا حسین….
          تویوتا آپشن خاصی داره که بدرد بخور باشه؟ مردم آمریکا هم میخرن بخاطر دوام و هزینه نگهداری پایین(بهتره بگم خیلی پایین) واسه همینه اعداد فروشش فضاییه،داستان تویوتا بگیر های اونجا هم مثل پراید بگیر های اینجاست،یه مثال دیگه‌‌….
          فولکس واگن بیتل طی شصت سال ۲۰میلیون ماشین فروخت،چرا؟اصلا آپشن داشت؟!موتورش بزرگ بود؟! قیافه‌اش عادی بود؟! محفظه بار بزرگی داشت مگه؟
          یا ژیان چی؟۴۲سال تولید شد،ماشین سرتری از رقیباش بود؟چه آپشنی داشت؟کیفیت خوبی داشت مگه؟
          لندرور مدل قدیمی چی؟۶۷سال تولید شد،اما بخاطر چی؟بخاطر آپشن؟بخاطر کیفیت؟یا بخاطر دوام و هزینه تعمیر پایین؟؟؟
          تاتا نانو و اتوریکشا(همون ماشین موتوریا) پرفروشترین خودروهای آسیا هستن،آپشنی اصلا موجوده براشون؟اصلا فضای کافی برای نشستن دارن؟!؟!قدرت موتورشون به ۱۰اسب هم میرسه؟و‌‌…….
          همه این موارد دلیل بر این نیست بگیم اگه کسی میگه فروش ربطی به خوبی نداره ذهنش بسته باشه،بین ۸میلیارد نفر آدم مگه چقدر آدم پولدار وجود داره؟ایران ۸۵میلیون جمعیتشه اما فقط ۳۰۰هزار میلیاردر وجود داره تو ایران!!فکر کردی تو آمریکای۳۵۰میلیون نفری همه پولدارن؟فقط ۴۰میلیون کارتن خواب وجود داره تو آمریکا،یا هند چی؟حتی بدبختاشون چند تا زبان بلدن،۱,۳میلیارد جمعیت داره؟بهترین ماشین ها هم اونجا پیدا میشه،پس چرا خبری از تویوتا و هیوندا نیست؟آخه چرا اتوریکشا که اصلا شباهتی به ماشین نداره خوب میفروشه؟تو ایران چرا بجای ماشین ملی پراید میخرن؟همه این موارد نشون میده حتی برای ماشین بازا هم پول و هزینه مهمه،تمام دنیا درتلاشن یه ماشین به صرفه و با هزینه نگهداری پایین داشته باشن،چرا فروش ماسل کارها کم شده؟ چرا قبلا فورد نیم میلیون نیم میلیون ماستنگ میفروخت اما الان به زور به ۱۰۰هزار دستگاه هم نمی‌رسه فروشش؟آخه چرا؟چون افتضاح شده؟کوروت توی نسل هفتم ۳۰هزارتا میفروخت،الان چرا طی دوسال فقط ۱۲تا۱۸هزار دستگاه فروخته؟یعنی موتور وسط آشغاله؟پس چرا برنده خودرو سال شده؟اونم برای چند بار؟ بجای حرفای بیهوده یکم به فکر کنید چرا بعضیا پرفروشن و چرا بعضیا کم فروش…..

          موافقم 10
          مخالفم 6
        2. $Ãbţìň$

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          درمورد پراید و فروشش هم اگه بهونه تون بستن وارداته،منم میگم هند چرا بهترین هارو داره اما مردمش اتوریکشا و تاتا نانو سوار میشن؟
          همه چیز از جمله فروش ماشین به سبک زندگی مردم و ثروت مردم ربط داره،نه خوبی و بدی شون،شماها که الان پراید سوارید ماشین خوبیه؟ایران از پراید می ناله اما ۷میلیون فروش داشته!پس یه بار برای همیشه این بحث تویوتا بهتره یا هیوندای رو بزارید کنار، با خوندن کامنت من به اشتباه همیشگیتون پی ببرین آقایون……

          موافقم 6
          مخالفم 4
        3. بهزاد

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          آبتین شما چند تا مثال از آپشن ها بزن ببینیم مثلا چه چیزهایی در تویوتا وجود نداره؟
          اینجا برخی از ماشین بازان میگن کره ای ها اول راه هستن و بعد از مدتی جا میوفتن حتما نمیدونن همین سوناتا چندین سال پیش فروشش بالای 20 هزار تا بود نه 70 هزارتا!
          شما از قیمت ها جوری صحبت میکنید که انگار تویوتا ارزانترین ماشین های فروخته شده در آمریکا را داره!
          وقتی فی البداهه حرف میزنید در آخر یک مشت خزعبل در میاد که معلوم نیست چه منظوری دارید و بدتر از همه ی اینها نمیدونم کجای صنعت خودرو گفته شده رقیب ژاپنی ها فقط کره ای ها هستند و دیگران در لیگ دیگر حضور دارند.
          ژاپنی ها و کره ای ها باعث نابودی بسیاری از سدان های آمریکایی شدن اما تو ادبیات خودرویی دوستان کره ای ها قاتلان ژاپنی هستند!

          موافقم 7
          مخالفم 5
        4. ツSAMURAIツ

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          آقا آبتین کوروت و فورد سری اف رو از چه نظر با هم مقایسه میکنی ؟
          قیمت پایه کوروت ۶۰ هزار تاست ولی قیمت پایه سری اف ۳۵ هزار تا
          کوروت رو شاید خیلیا توان خریدش رو داشته باشن اما مثل سری اف کاربردی نیست
          ما داریم آمار فروش دو تا ماشین هم قیمت که تو یه کلاس هستن رو مقایسه می کنیم
          یه سوپر اسپرت رو با یه پیکاپ مقایسه نمیکنیم !

          موافقم 9
          مخالفم 3
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آبتین میگه کروت سالی ۱۰ تا ۲۰ هزار تا میفروشه !

          معنی ترول میدونید یعنی چی ؟!
          یعنی بازی با کلمات !
          یعنی منحرف کردن ذهن مخاطب مجازی از مقوله‌ی اصلی به … که خودشان میخواهند بزنند !

          اومده کروتی که سوپر اسپرت هست را با اکونومی‌ها و اقتصادی‌ها که باید فروششون بالا باشه و نیست مقایسه میکنه !

          زرنگ کی بودی تو آبتین !

          موافقم 7
          مخالفم 6
        6. MOHAMMAD.n.r

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          ابتین
          تویوتا در سگمنت خودش اصلا ماشین ارزونی نیست.
          کمری نسبت به سوبارو و کره ای ها ۲هزار دلاری گرون تر هست و حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار از اکورد و التیما گرون تره ولی باز فروش داره. اینکه بگیم فروش بالای تویوتا بخاطر قیمت پایین تر هست تا حد زیادی اشتباهه.
          در مورد اپشن هم تویوتا و ژاپنی ها اغلب اپشن ها رو دارن و نسبت به سایر رقبا چیزی کم ندارن ولی تو ایران تویوتای فول کم پیدا میشه و مردم فکر میکنن تویوتا اپشن نداره ولی همه چیز به سیاست شرکت های وارد کننده برمیگرده…

          موافقم 5
          مخالفم 0
        7. MOHAMMAD.n.r

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          فقط در مورد اون قسمت که فرمودید ایران ۳۰۰ هزار میلیارد داره شک دارم. الان با این وضع قیمت ها و… نصف مردم میلیارد هستن. طرف یک خونه ساده و ماشین داشته باشه میشه ۵ تومن.
          الان نصف مردم میلیاردر هستن ولی میلیاردر فقیر!!!!?

          موافقم 1
          مخالفم 0
        8. $Ãbţìň$

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقای محمد ان آر،اتفاقا هزینه نگهداری که بعدا سر راهته کمتر و کمتره….

          موافقم 0
          مخالفم 0
    5. ADAK

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      محمدجان
      اصلا نباید اینجور به قضیه نگاه کرد!
      اشتباهی صورت نگرفته
      مردم انتخاب های خودوشون را میکنن با توجه به پرفورمنس و… و بقول دوستان تخفیفات و اقساط و اینا
      ایناهم انتخاب کارمندهای موتورویک بوده !!!

      نظر شخصی ام بیشتر به انتخاب مردم میل میکنه در اکثر مواقع. چون انتخاب های یه مجله میتونه با مثلا یه چک چندصدهزار دالاری عوض بشه :-) :-) :-) :-) :-)

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. ツSAMURAIツ

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        حرف حساب ??

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. $Ãbţìň$

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        جدی؟پس وقتی فروش پراید یا تاتا نانوی توی هند هم به شدت زیاده،حتما ماشین خوبیه دیگه🤣🤣🤣🤣🤣
        تو هند ماشین خوب هم زیاده هم ارزون، اما مردم آشغال سه چرخه سوار میشن!!! چه جالب!!!!
        توی ترکیه هم کارخونه فورد وجود داره اما خیلی از مردم سوار رنو فلوئنس یا بقیه رنوهای دیگه میشن!
        نمردیمو همچین طرز تفکری رو هم دیدیم…..

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. $Ãbţìň$

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          کل خونواده من به حد زیادی بدشون از ماشین آمریکایی ها میاد،جز ۲نفر بقیه دوستانمم بدشون از ماشین آمریکایی میاد، معلمامون هم جز ۱نفری همه بدشون از آمریکایی میاد،یعنی این دلیل میشه که حرف اونا درست باشه؟من عاشق کاپریسم اما همه اینایی که اسم بردم،از این مدل بدشون میاد، یعنی من اشتباه میکنم؟یکی از بهترین سدان های فول سایز آمریکا ماشین بدیه؟ اگه حرف درست و حسابی ندارید بگید خب چه اجباریه نظر بدید،بازم میگم کامنت اول رو خواستم حذف کنم که متاسفانه زمان تغییر دادنش تموم شد و همونجا مونده….

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. بهزاد

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2412 ديدگاه)

          آبتین ، دنیای خودرو براساس علاقه و دوست داشتن پیش نمیره بلکه جیب مردم تعیین کننده ست.
          همه ی اونهایی که تویوتا و هیوندای خریدن دوست داشتن فراری و پورشه سوار بشن!
          اونهایی که تاتا سوارن احتمال بسیار بالا اگه پول داشتن تویوتا و هیوندای میخریدن!
          باور کنید هیچ اجباری به کامنت های بی سر و ته نیست که یک موضوع ساده و روشن را برعکس جلوه بدید.
          شرکت ها سیستم جمع آوری اطلاعاتشون بر اساس مشتریان بالقوه شکل میگیره نه جوان هایی که از آرزوهاشون صحبت میکنن.
          هر شرکتی در یک منطقه قوی ظاهر میشه یکجا متوسط و جای دیگه ممکنه نتونه رقابت کنه و در نهایت عملکرد کلی شرکت مورد توجه قرار میگیره و هیچ کجا از جوایز مجلات سودی به شرکت ها نمیرسه و هیچ مجله یا رسانه ای وجود نداره که بدون دریافت وجه یا منبع درآمد بیاد برای رضای کاربرانش مطلب بنویسه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        3. $Ãbţìň$

          ۲۹ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا بهزاد خب من یه روزه دارم همینو میگم، خرید ماشین بر اساس ثروت مردمه نه خوبی یا بدی،اینکه بگیم تویوتا بهتر از هیوندای ست اصلا قابل قبول نیست،بعضی مدلای تویوتا خیلی بهترن،اما هیوندای هم بعضی مدلاش بهتر از تویوتاست،انتخاب مجلات هم بر اساس حرف مردمه نه خوبی یا بدی،تو ایران پراید میخریم خوبه؟نه!چون فقط به بودجه مردم میرسه میخرن،پس ربطی به مشخصات ماشین نداره….

          موافقم 2
          مخالفم 0
    6. MOHAMMAD.n.r

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      از نظر من هوش جمعی هیچوقت اشتباه نمیکنه (البته جز در ایران?) مجلات و… هم با پول نظرشون عوض میشه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Omid622

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بچه ها برنامه ماشین هفته که دوبله فارسی داره رو کجا دانلود کنیم

    موافقم 7
    مخالفم 0
  3. овsкиكMас

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    باز خورد تو برجک بعضیا :(

    موافقم 2
    مخالفم 6
  4. میلاد

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فقط یه نموره با سوناتا حال نمیکنم بقیه اوکین.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. امیر

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    رم چندسال اخیر همش داره رقباشو میکوبه زمین!!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. amirmohammad

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (212 ديدگاه)

    الانترا و سوناتا نظر همه منتقدا هرو به خودشون جلب کردن
    GLE هم که امسال خیلی خوب کار کرد
    کوروت هم باز ترکوند

    موافقم 2
    مخالفم 5
  7. RoadRunner

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کوروت جدید یک شاهکاره. 60 هزار دلاری که اگر اروپایی بود حداقل میشد 250 هزار یورو. قطعا از هر نظر در پرفورمنس و حتی لذت رانندگی و سرعت، با گیربکس دوبل کلاچ و فرمانپذیری بهتر و قدرت بیشترش بهتر از نسل قبله ولی اینکهه چرا من همون کوروت موتور جلوی محور عقب شیطونِ چموش با بیش فرمانی افسار گسیخته و گیربکس اتوماتیک رو ترجیح میدم؛ به نظر خودم برمیگرده به اصالتش و حس ناب اسپرت امریکایی که داشت.

    موافقم 10
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (4888 ديدگاه)

      دقیقاً همینطوره ، همه ا‌ون چیزایی رو که میخاستم بگم گفتی?????

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. Hadi

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        همشون لیاقت اینو داشتن که انتخاب بشن…
        ولی از این که سوناتا انتخاب شده تعجب کردم…
        نمیگم چون کره ایی هستش نباید انتخاب میشد ولی اگه میخواستن انتخاب کنن کیا اپتیما باید انتخاب میشد…
        ولی فقط عکس اول مزدا 3 ?
        عجب رخی داره این ماشین حیف که از داشبوردش خیلی خوشم نمیاد ولی اگه پولشو داشتم تو خریدش شک نمیکردم…

        موافقم 5
        مخالفم 0
        1. زیزیگولو

          ۲۸ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (4888 ديدگاه)

          این دیگه انتخاب کارشناسا و داورا نبوده مردم انتخابش کردن

          موافقم 3
          مخالفم 0
    2. akrh78

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1358 ديدگاه)

      250 هزارتا که نه ولی حداقل 150 هزارتا قیمت میزدن اروپایی ها، همه جوانب رو در نظر بگیریم نه فقط اعداد پرفورمنس

      موافقم 5
      مخالفم 0
    3. مازیار

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2496 ديدگاه)

      کوروت جدید شاهکاره بله
      اما کوروت قدیم خوش تیپ تر بود شایدم بخاطر تصویر طولانی مدتی هست که از یک موتورجلوی خوش تیپ عضلانی با کاپوت بلند در ذهن داشتیم و احتمالا بقول رودرانر چند سال واسه تغییر نگرش لازم باشه

      موافقم 4
      مخالفم 0
    4. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      کوروت امسال همه جایزه هارو درو کرد
      واقعا ترکوند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. BMW

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (585 ديدگاه)

    جوووون amg gtr روببین عجب رخی داره لامصب کلا این پلتفرم مرسدس رویاییه هر طراحی روش می یارن فوق العاده می شه از slr شروع والان به amg gt رسیده بعدی چی بشه!!!

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. Moein

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (83 ديدگاه)

      AMG gtr واقعا زیباست ولی حیف که تولیدش متوقف شد?

      اون سوناتا هم که با جلوپنجرش اومدهرو اعصابم

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. امین

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (438 ديدگاه)

    همه درست بود ،جز سوناتا

    موافقم 4
    مخالفم 2
  10. فقط انگلستان

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    انتخاب من بین همشون فورد موستانگه
    آدم وقتی فود موستانگو از نزدیک می بینه حس جوانی و انرژی در وجودش به نهایت خودش می رسه.

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. UNAS

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1846 ديدگاه)

      عذرخواهی میکنم شما مسن هستید که با دیدنش تجربه ی بازگشت حس جوانی و انرژی رو در نهایت براتون زنده کرد ؟؟
      میشه بفرمایید چند سالتونه ؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. فقط انگلستان

        ۲۸ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        درود عزیز
        من چند روزی هست که 26 ساله شدم
        منظورم این بود وقتی که دقیق کنار این ماشین می ایستید مثلا حدود نیم متری انرژی حس جوانی درونتون فوران می کنه.

        موافقم 4
        مخالفم 0
  11. akrh78

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1358 ديدگاه)

    ینی z4 بهتر از میاتا هست؟ من که فکر نکنم
    لذت بیشتر با قیمت کمتر

    gle چقد زشته انصافا
    هرجاشو نگا میکنی زشته
    جلو بغل عقب رینگ و لاستیک

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. •MOHAMAD•

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (178 ديدگاه)

      شما نخر

      موافقم 1
      مخالفم 3
    2. BMW

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (585 ديدگاه)

      تا این استاندارش باز کمی خوبه نسخه کوپه GLE خیلی داغون تره هیچ تناسبی تو هیچ جایه طراحیش دیده نمیشه!

      موافقم 3
      مخالفم 4
  12. net

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    بهترین برنامه تلویزیونی در مورد ماشین که دیدم همین برنامه ماشین هفته امریکا هست و چون در امریکا هست جدیدترین ماشینهای دنیا رو تست میکنند و اطلاعات بروزی دارند و باکیفیت بالا هم فیلمبرداری میشه .قبلا هم در مورد برنامه ماشین هفته امریکا، در بخش کامنتهای پدال تعریفش کرده بودم.این برنامه ماشین هفته امریکا خیلیییی بهتر از برنامه تخته گاز کلارسون هست

    موافقم 5
    مخالفم 0
    1. Mf1

      ۲۸ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (478 ديدگاه)

      تاپ گر در سال نهایت ۱۳ تا برنامه تولید کنن و نمیشه در طول این ده برنامه کل ماشینهای تست کنن ولی ماشین هفته هر هفته پخش میشه ودر یک ماه ده یا بیست ماشین جدید بررسی میکنن کلا این دوتا برنامه قابل قیاس نیستن

      موافقم 4
      مخالفم 0
  13. MAHDI

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    ????

    موافقم 3
    مخالفم 0
  14. mahdi-abdi

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (496 ديدگاه)

    عاشق تایکانم این وسط. ولی خدایی 911 حقش نیست تو این لیستا حضور داشته باشه؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  15. فرشاد

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1114 ديدگاه)

    آئودی A6 انقدر خوبه ینی؟
    رقیباش خیلی گردن کلفتن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. net

      ۲۹ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      فرشاد
      به جای ایودی a6 باید ایودی a8 انتخاب میکرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  16. net

    ۲۸ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    برنامه تلویزیونی زیبا امریکایی ماشین هفته جالبه خیلی سابقه طولانی داره در پخش و بعضی وقتها تصاویر ارشیوی قدیمی این برنامه پخش میشه .فکر کنم قدیمی ترین برنامه تلویزیونی در مورد خودرو هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. ?Ali Hossein?

    ۱ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    بهترین خودرو های رویایی واقعا حق موستانگ بود
    ول بهترین کوپه اصصصصصصصصصصصصصصلا حق تویوتا جی ار نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا