چشم انداز

بهترین خودروها با سواری راحت و مناسب

اگر در طول روز زمان زیادی را در خودروی خود بگذرانید مسئله‌ی راحتی به یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها تبدیل می‌شود، در حقیقت می‌خواهید که بدون عذاب، سواری راحتی را تجربه کنید. در این حالت راحت نبودن صندلی‌ها، سروصدای زیاد و تکان‌های بی‌مورد در رانندگی موجب نارضایتی شما خواهد شد.
خودروهایی که در این مطلب می‌بینید بر اساس سواری راحت، کابین آرام و بدون سروصدا و صندلی‌های جلوی راحت لیست شده‌اند. خودروهای کوچک، اسپرت و کانورتیبل را در این لیست در نظر نگرفتیم چراکه در کلاس تعریف‌شده برای این خودروها راحتی اولویت اصلی نیست.

چه انتظاری از راحتی در خودرو دارید؟
چه انتظاری از راحتی در خودرو دارید؟
آئودی A6 پریمیوم پلاس
A6 سواری بسیار راحتی دارد و برخلاف خودروهای دیگر آئودی در سرعت‌های پایین بیش‌ازحد خشک نیست. کابین به طرز فوق‌العاده‌ای آرام است و تنها سروصدای جاده و زمزمه‌ی قدرت موتور به گوش می‌رسد. صندلی‌های جلوی این خودرو هم بسیار راحت و مجهز طراحی‌شده‌اند.

Audi A6
Audi A6
بیوک لاکراس CXS
لاکراس یک خودروی پیچیده و یک سدان کاملاً مدرن است. کابین جادار و لوکس این خودرو بسیار آرام است و تنها صدای خش‌خش آرام تایرها و صدای تقلیل یافته موتور به گوش می‌رسد. صندلی‌های جلویی مجهز به بالشتک‌هایی هستند که شکل و نحوه قرارگیری این بالشتک‌ها به همراه پشتی مناسب، سواری راحتی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

Buick LaCrosse CXS
Buick LaCrosse CXS
شورولت ایمپالا ۲LTZ
ایمپالا یک سدان بزرگ امروزی است که جادار، راحت و آرام است و رانندگی با این خودرو لذت‌بخش است. صندلی‌های جلوی این خودرو بسیار جادار و مجلل است، صندلی‌ها در عین نرم بودن، راحتی مناسبی دارند به‌طوری‌که در سفرهای طولانی نقطه قوت این خودرو هم محسوب می‌شوند. صندلی‌های متناسب عقب هم فضای مناسب و راحتی را برای دو سرنشین بزرگ‌سال فراهم می‌کند.

Chevrolet Impala 2014 Interior
Chevrolet Impala Interior
کرایسلر ۳۰۰ (V6)
کرایسلر ۳۰۰ یکی از بهترین سدان های بزرگ موجود در بازار آمریکا است که هم جادار است و هم لوکس. در بررسی تریم سطح بالای ۳۰۰C این خودرو به این نتیجه رسیدیم که این خودرو سواری بسیار راحتی دارد و با کابین آرام، لوکس و مجهز خود پاسخگوی سرنشینان خودرو است. رانندگی در بزرگراه با این خودرو راحت و بی‌سروصدا است و تنها صدای واردشده به کابین، زمزمه‌ی موتور و سروصدای اندک تایرهاست.

2015 Chrysler 300C platinum
۲۰۱۵ Chrysler 300C platinum
فورد فیوژن تیتانیوم
تریم سطح بالای فورد فیوژن تیتانیوم ترکیبی از تمدن و استحکام است. کابین این خودرو واقعاً آرام است و در کابین خودرو تنها در شتاب بالا و حالت تخت گاز متوجه صدای موتور می‌شوید. صندلی‌های جلو با حالت و شکل مناسب، راحتی سرنشین را تضمین می‌کنند. پشتی کوتاه و چرم این صندلی‌ها نسبت به پوشش پارچه‌ای عملکرد بهتری دارند و در سفرهای طولانی تا حدودی مثل بالشتک‌های اسفنجی عمل می‌کنند.

2014 Ford Fusion Interior
Ford Fusion Interior
لکسس ES 350
یکی از نقاط قوت لکسس ES آرامش و سکوت درون کابین است. کابین خودرو به‌قدری ایزوله است که سروصداهای جاده‌ای و ترافیکی را هم به درون خودرو راه نمی‌دهد. هر دو مدل ES موتورهای کم‌صدایی دارند البته زمزمه‌ی صدای موتور شش سیلندر ES 350 در کابین شنیده می‌شود. درنهایت صندلی‌های بزرگ جلویی در کنار بالشتک‌های نرم، محیط مناسبی برای سرنشینان فراهم کرده است.

2015 Lexus ES350 Interior
۲۰۱۵ Lexus ES350 Interior
لکسس LS 460L
پرچم‌دار لکسس در کلاس سدان یک خودروی لوکس، بهینه و با صدای کم است که سواری آرام و راحتی را فراهم کرده است. لکسس LS با سیستم ایزوله‌ی مناسبش بدون سروصدا بر روی هر جاده‌ای سر می‌خورد. کابین این خودرو بسیار آرام است. تمام صندلی‌های این خودرو مناسب و راحت‌اند به‌طوری‌که راحتی این صندلی‌ها را می‌توان با استاندارد لیموزین‌ها مقایسه کرد.

2015-lexus-ls-460-f-sport-crafted-line-front-interior
مرسدس بنز کلاس E350
مدت‌هاست که مرسدس بنز E350 را سدانی مستحکم، راحت و آرام می‌بینیم. این خودرو با این ویژگی‌ها، حالا یکی از خودروهای موجود در لیست است. به‌طورکلی کلاس E، راحتی، عملکرد و پاسخ مناسب را در قالب یک خودروی پرزرق‌وبرق نشان می‌دهد. کلاس E با بدنه‌ای ایزوله، کابین مناسبی را مهیا کرده که در دست‌اندازها آرام و در بزرگراه‌ها مستحکم است. صندلی‌های جلوی این خودرو هم بزرگ و راحت هستند.

2014 Mercedes-Benz E350 4matic Coupe Interior
مرسدس بنز کلاس GL350
در بررسی مرسدس بنز GL350 که یک شاسی‌بلند لوکس ۷ نفره است به این نتیجه رسیدیم که این شاسی‌بلند، بهترین و راحت‌ترین سواری را در میان رقبایش دارد. صندلی‌های ردیف سوم این خودرو هم بسیار مناسب و کاربردی هستند. صندلی‌های جلوی این خودرو هم بسیار عریض و راحت‌اند به‌طوری‌که انحنا و بالشتک‌های صندلی به‌قدری محکم و مناسب‌اند که بدون ایجاد هرگونه ناراحتی، از قسمت پشتی بدن محافظت می‌کنند.

GL350 2014 interior
GL350 interior
مرسدس بنز S550
سواری راحت S550 واقعاً استثنایی است و با استحکام و آرامش خود حتی در مقایسه با رقیبان مستقیمش با شایستگی در صدر می‌ایستد. کابین آرام خودرو با استحکام همراه شده است، دست‌اندازها با کمک سیستم تعلیق ایرماتیک این خودرو در زیر رینگ‌های ۱۹ اینچی محو می‌شوند. فارغ از سرعت و یا سطح جاده، این خودرو کمتر به لرزه می‌افتد و احساس پایداری و استحکام را به سرنشین القا می‌کند. سواری در بزرگراه با این خودرو هم راحت است و S550 به‌راحتی در آن‌ها سر می‌خورد.

2014 Mercedes-Benz S550 Interior
منبع: consumerreports

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۱ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام
    یعنی شما ها که این همه تعصب دارید روی برند خاصی و تحت هیچ شرایطی نظر خودتون رو عوض نمیکنید از همون برند سوار هستید . اگر اینطوره خوش به حالتون بخدا. من که هر کدوم گیرم بیاد سوار میشم از ماشینهای کره ای گرفته تا فرانسه و آلمانو و آمریکا و چین و وطنی و غیره…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. edris

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (42 ديدگاه)

    اگه به گیر آمدن باشه که هر کی هر چی گیرش بیاد سوار میشه ولی صحبت سر خرید هستش اندازه سرمایت چه ماشینی ارزش سوار شدن داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Xman

      ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      گاریه چار چرخ به جیبمون میخوره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. AlirezaF12

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    فقط اس 500

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. MohammadreZa

    ۱ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    پس سری 7 BMW چی شد !!؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. پوریا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط اس500ولی اگه ماشین خانوادگی و سرعتی می خواید که هم قیمتش مناسب باشه هم امنیتش پژو پارسXUM و یا پژو پارسLXچون تو سر بالایی هم کم نمی یارن بزن لایکو

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. m

      ۲۳ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز .کی گفته پارس lx تو سربالایی کم نمیاره .پارس xum هم که بدرد نمیخوره با موتور 8 سوپاپ.بهتر از همش همون موتور زانتیایی هست که تولید نمیشه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  6. saeed

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگه ماشین تندرو و سرعتی می خوای فقط پارس elx باموتور XUM یا موتور زانتیا .بگیر
    بزن لایک رو

    موافقم 1
    مخالفم 5
  7. پسریخی

    ۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتر نیست درمورد ماشین هایی بنویسید که تو بازار ایران وجود دارن؟

    موافقم 4
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا