چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروها برای مسافرت جاده‌ای

در سفر، بیشتر از آن که مقصد اهمیت داشته باشد، این مسیر و ماجراجویی آن است که ارزش دارد. مهمتر از همه، همسفر است که اگر یکی از خودروهای زیر باشد، می‌تواند شرایط مطلوب‌تری را برای شما ایجاد کند.

پورشه ۹۱۱

تقریباً هر نسخه‌ای از ۹۱۱ که داشته باشید، گزینه بسیار خوبی برای مسافرت خواهد بود. امّا این در میان، مدل‌های «توربو» متمایز هستند. این خودروها لوکس‌ترین و یکی از سریع‌ترین نسخه‌های کنونی سری ۹۱۱ پورشه هستند. ضمن اینکه چهره فوق‌العاده جذابی دارند. البته به این نکته نیز باید اشاره کرد که اگرچه گنجایش ۴ سرنشین برای کابین این خودرو درنظر گرفته شده است، امّا نشستن کسی در عقب برای طولانی‌مدت در سفر توصیه نمی‌شود.

ولوو V60 پولستار

ولوو شرکتی است که به خاطر تولید خوش‌ساخت صندلی‌هایش مشهور است و بنابراین V60 پولستار نیز از این نظر مستثنی نیست. به علاوه، یک موتور دو توربوشارژر در چهار سیلندر خطی و قدرت ۳۶۲ اسب‌بخار در کنار سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ محرک، شرایط مناسبی برای یک خودرو در مسافرت جاده‌ای فراهم می‌کنند. البته بهتر است رنگ آبی آن را انتخاب نکنید!

فولکس‌واگن فائتون

فائتون مدلی است که برای مدت‌زمانی کوتاه به عنوان رقیبی برای سری ۷، کلاس S و A8 در ایالات متحده به فروش می‌رسید. این خودرو، پایه اصلی‌اش را «بنتلی فلایینگ اسپور» قرار داده بود و بنابراین به راحتی می‌شد حدس زد که سواریِ راحتی خواهد داشت. امّا در عین حال نشان «فولکس‌واگن» باعث می‌شد که توجه چندانی را به خود جلب نکند.

فراری GTC4Lusso

اگر در GTC4Lusso از یک V12 با قدرت ۶۸۰ اسب‌بخار یا یک V8 دو توربوشارژر با قدرت ۶۰۸ اسب‌بخار استفاده می‌شود، این دلیل نمی‌شود که بگوییم این خودرو جنبه کاربردی ندارد. GTC4Lusso دارای چهار صندلی است که قابل‌استفاده برای سرنشینان هستند و مجموعه‌ای از تجهیزات لوکس باعث می‌شوند که بیشتر احتیاجات شما در طول سفر رفع شوند.

شورولت SS

اگر بخواهید توجه کمتر کسی را به خود جلب کنید، شاید بهتر است به سراغ شورولت SS بروید. در نمای بیرونی، این خودرو چیزی شبیه به یک «مالیبو» است، امّا در زیر پوسته آن یک پیشرانه کوروت LS3 V8 با قدرت ۴۱۵ اسب‌بخار قرار دارد که به یک گیربکس ۶ سرعته دستی متصل است. در همین حال، هنگامی که از یک بزرگراه رد می‌شوید، هیچ‌کس نگاهش را دوباره به سمت شما برنمی‌گرداند.

مرسدس-اِی‌ام‌جی E63 S واگن

برای یک مسافرت جاده‌‌ای طولانی، هیچ‌چیز به مانند یک استیشن واگن کارآیی ندارد و چه چیزی بهتر از یک مرسدس-اِی‌ام‌جی E63 S در این کلاس خودرویی؟  این مدل مجهز به یک موتور ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژر است که قدرت خروجی آن به بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار می‌رسد و این قدرت را به تمام چهار چرخش انتقال می‌دهد.

مک‌لارن F1

مک‌لارن F1 شاید یکی از افراطی‌ترین خودروهای اسپورتی است که تاکنون ساخته شده است، امّا در عین حال می‌تواند گزینه مناسبی برای یک مسافرت جاده‌ای باشد. سه سرنشین می‌توانند در کابین آن جای بگیرند و حتی برخی جاها در بدنه برای حمل وسایل درنظر گرفته شده است. واقعاً چه کسی است که نخواهد سراسر کشور را با یک سوپرماشین سفر نکند؟

مورگان تری-ویلر

احتمالاً هیچ خودرویی به اندازه یک مورگان تری-ویلر برای یک سفر جاده‌ای با کمبود امکانات مواجه نیست، امّا در عین حال، هیجان زیادی در مسیر خواهد داشت. در طراحی‌ای که مورگان به کار گرفته، هر چیزی امکان دارد، همه‌چیز را می‌توانید حس کنید و حتی زیر باران خیس شوید.

آستون‌مارتین ونکوئیش ولانته

طراحی زیبا و پیشرانه V12 با قدرت ۵۶۸ اسب‌بخار، ترکیب فوق‌العاده‌ای در این خودرو ایجاد کرده‌اند. ضمن اینکه با باز کردن سقف، حسّ بیشتری از محیط اطراف به شما منتقل می‌شود. در واقع، آستون‌مارتین ونکوئیش ولانته بالاترین سطح از مسافرت جاده‌ای را برای شما رقم خواهد زد. حتی در فضای پشت صندلی‌های جلو می‌توان از یک «خنک‌کننده» کوچک و برخی خوراکی‌ها استفاده کرد.

شورولت کوروت استینگری

فارغ از اینکه با چه نسخه‌ای از این خودروی اسپورت امریکایی رانندگی کنید، همیشه این خودرو در جاده، حال‌ و هوایی خاص دارد. شورولت در مدل C7 کوروت، خودرویی ساخته که احتمالاً یک وسیله نقلیه کامل برای سفر است. به مانند همیشه،  یک پیشرانه قدرتمند و یک هندلینگ عالی در اختیار شما قرار می‌گیرد، امّا در این میان، یک کابین با کیفیت، فضای زیاد در صندوق عقب و مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، مواردی هستند که نمی‌توان از آنها صرف‌نظر کرد.

آیکون درلیکت

خودروهای امروزی چندان با استایل و طراحی مدل‌های کلاسیک مطابقت نمی‌کنند. قابلیت‌اعتماد، بازدهی، ایمنی و هندلینگ، حوزه‌هایی هستند که خودروهای مدرن نسبت به نمونه های کلاسیک برتری دارند. امّا «آیکون» همه این موارد را با یکدیگر ترکیب کرده و خودرویی ساخته که با اینکه به خروجی انبارهای قدیمی شباهت دارد، امّا همانند یک مدل معمولی عمل می‌کند؛ یک راه فوق‌العاده برای گذران وقت در یک مسافرت جاده‌ای به مقصدی دوردست.

جیپ چروکی XJ

اگر از آن دست افرادی هستید که مسافرت را خروج از جاده‌ها و دور شدن از ترافیک می‌دانید، به وسیله نقلیه‌ای احتیاج دارید که در عین سرسخت و قابل‌اعتماد بودن، آنقدر ساده باشد که بتوانید آن را در هر شرایطی دوباره به حرکت دربیاورید؛ چیزی شبیه یک XJ قدیمی. این خودرو دارای فضای کافی برای تمام ابزارها و تجهیزات شماست و می‌تواند شما را بهتر از وسیله‌ای، از جاده‌ها دور کند.

مرسدس‌بنز اسپرینتر

اگر هر شب برای خوابیدن در یک هتل توقف نداشته باشید، احتمالاً مجبورید که در وسیله نقلیه خود بخوابید. این چیزی است که در بسیاری از خودروهای امروزی امکان ندارد، امّا مرسدس‌بنز اسپرینتر وسیله‌‌ای است که می‌توانید با آن یک ماه را به همین صورت سپری کنید. تماشای جاهای مختلف بر روی یک خانه متحرک، مطمئناً‌ فرصتی است که کمتر پیش می‌آید.

نیسان اسکای‌لاین GT-R

چه چیزی بهتر از رانندگی با یک خودروی جدید و سرک کشیدن به بهترین جاده‌ها برای رانندگی؟ می‌توانید از ۲۷۶ اسب‌بخار نهایت استفاده را در نیسان اسکای‌لاین GT-R ببرید.

تسلا مدل S

باید اذعان کرد که تسلا مدل S دامنه مسافت محدودی دارد و شما را مجبور می‌کند  که پس از چند ساعت برای شارژ دوباره باتری‌هایش توقف کنید، امّا همین موضوع باعث می‌شود که سفر شما تبدیل به یک ماجراجویی جالب شود. به جای مسافرت بدون توقف به سمت مقصد، شما می‌توانید مسیر خود را بر اساس  ایستگاه‌های «سوپرشارژر» تنظیم کنید. به علاوه، امکان بهره‌گیری از سیستم کروز کنترل ویژه تسلا برای مسیر‌های مستقیم و طولانی وجود دارد.

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    حالا چون سمند مصرفش از 100ی 9/2 کوروت بیشتره نباید تو لیست باشه:/

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Daytona 1969

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    با ماشین خیلی لوکس نمیشه مسافرت کرد و از مسافرت لذت برد نمیشه راحت به دل جاده های خلوت زد نمیشه هر جا دلت خواست پارکش کنی خراب بشه نمایندگی هاش محدودن و تعمیراتش کار هر کسی نیست نمیشه به دل جاده های سنگلاخ و کوهستان زد
    واسه مسافرت یه ماشین ساده و خاطر جمع بهترین انتخابه

    شاید عجیب باشه ولی به نظر من جیپ چروکی ایکس جی ، فولکس واگن فائتون و شورلت اس اس بهترین گزینه های مسافرت اند

    جیپ همه جا رو بسیار سرسخت و قابل اعتماده

    فولکس بسیار راحت با یه موتور پرقدرت و انبوهی از امکانات لوکسه ، مدل ۲۰۱۶ش هم هست و هنوز نو حساب میشه و افت قیمت خودش رو کرده با یک هزینه ی کم میشه از موتور دبلیو ۱۲ و‌ ۶ لیتریش با ۴۴۴ اسب قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور لذت برد و‌ حس سواری اودی آ۸ و بنتلی کانتیننتال جی تی رو‌ داشت

    شورلت اس اس هم که عشقه … واسه گازیدن (!) و سبقت گرفتن و لذت بردن در جاده بهترین انتخابه

    موتور قدرتمند کوروت هیچ حرفی نمیذاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      باهات تا حدودی موافقم . ولی مهمترین چیز تو مسافرت دل خوش و رضایت از زندگی و همچنین داشتن حاشیه امنه. شما وقتی صبح چشات باز کنی ببینی ارزش پول ملی ۳۰‎٪ افت میکنه و خبرای بدی میشنوی حال و هوای مسافرت با توجه به هماهنگ نبودن دخل و خرجت کاملا تیره میشه و دلت میخواد بشینی به حال وروزت گریه کنی با تاسف کامل.

      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. charger

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (396 ديدگاه)

    واسه مسافرت فقط پیکاپ تراک دو کابین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کارل شلبی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کوروت رو انتخاب میکنم برای سفر هر چند با اینکه موستانگ حضور نداره ولی موستانگ با موتور v8به نظرم بهترین انتخابیه که میشه برای سفر برداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    بنظر من بهترین خودروها برای سفرها فقط شاسی بلندهای ژاپنی و آمریکایی هستن.
    حضرت لندکروزر و پاترول نیسمو که دیگه خداست برای سفر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. جنوب

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (315 ديدگاه)

      اوف این نیسان پاترول جدید عجب چیزیه
      لندکروزر هم ک بحثش جداس

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. datsun

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      The Hero of All Terrain

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Sajjad

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    فقط سدان های قدیمی امریکایی مثل کاپریس و ایمپالا
    انقد نرم و راحته که دلت نمیخواد سفر تموم بشه

    الان مطمئنم یکی هست که بگه مصرف سوختش بالاست
    خب برادر من، سدان امریکایی 6 متر ماشین با شاسی فوق سنگینه برای همین موتور 2 لیتری نمیتونه این ماشینا رو تکون بده.
    نرمی این ماشینا هم بخاطر سنگین بودن شاسی، پیشرفته بودن تعلیق و فضای زیادشونه
    پس نباید انتظار داشته باشی همچینین ماشینی صدی 8 مصرف کنه

    صدی 15 لیتر مصرف میکنه
    نوش جونش
    عوضش به حدی راحتی که فرداش مجبور نیستی 60 تومن ویزیت دکتر بدی برا کمر درد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI CHEVROLET

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      تو جاده 10 تا تو شهر 15
      کاپریس تو شهر کمترم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Omid622

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    لینکلن نویگیتور فول آپشن واسه شاسی بلندهای فول سایز
    سدان لوکس :مرسدس بنزS کلاس s63
    سدان پوروفومنس M5
    شاسی بلند فوق لوکسی که نگاه هارو به خود خیره کنه:اوروس
    تراک فورد اف ۱۵۰ سوپر کرو
    کوپه:استون مارتین ونتیج s یا بنتلی کانتیننتال

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Fk

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (232 ديدگاه)

    فراری لوسو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Hamid.Hellcat

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    انتخاب من شوی SS

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. M3csl

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (126 ديدگاه)

    مورگان تری ویلر چی میگه این وسط؟!
    مگه قراره سفر آخرت باشه؟!
    آیکون درلیکت هم فقط به درد سفر تا سر کوچه میخوره،،،از اون بیشتر باشه جای مسافر و وسیله نقلیه عوض میشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. محمدرضا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    شخصا ترجیح میدم با خودرویی مثل کادیلاک اسکالید یا لکسوس ال ایکس ۵۷۰ یا بنز اس کلاس و پورشه کاین وخودروهایی از این دست برم مسافرت و جاده تا خودرویی مثل فراری و پورشه ۹۱۱

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Mohammadreza

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    کادیلاک اسکالید
    لینکلن نویگیتور
    لکسوس570 LX
    اینفینیتی QX80
    بنز جی واگن
    لندروور رنج روور
    اینا بهترین خودرو ها برای مسافرت جاده ای هستن نه این خودرو های

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Khosrow

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    با خانواده E63 / تنها 911 / قبرستون مورگان ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sina

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    من ترجیح میدم با سدان فول سایز مسافرت کنم.
    انتخابم هم آوالون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. ahmad m

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    انتخاب من 911

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Khan

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (362 ديدگاه)

    با این LX570 جدید دوردیفه سفر خیلی خوبه به نظرم. قابلیت اطمینان، قدرت عالی، امکانات کامل، آسایش و فضای فوق العاده زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. آرش آمریکایی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (612 ديدگاه)

    من ترجیح میدم با یه فورد رپتور(یا رم ربل) برم مسافرت
    هم قوی و سریعه هم راحته هم اگه وسط جاده دلت هوس آفرود کردی باهاش بندازی تو آفرود و جاده ها رو میون بر بزنی البته با لذت آفرود
    هم گرم کن و ماساژور صندلی داره
    هم جاداره و میتونی مسافرت رو با دوستان و خانواده بری و اگه وسایل زیاد داشتیم هم با مشکلی بر نمیخوری
    و اگه کاروان یا قایق هم داشتی میتونی راحت بکسل کنی
    نمیدونم چرا تو این مقاله نبود

    البته تمام وانت های آمریکایی برا مسافرت عالی هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    آقا ماشین برا مسافرت فقط سراتو کوپه و مورد رپتور رنجر ورپتور اف 150و رم ربلTRXو سیلورادو و سوپردیوتی و جیپ رانگلرموستانگ دیمن هلکت کامارو فورد جی تی و کوروت ZR1ووایپر افسانه ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Ali Keyhani

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    من فراری gtc4 lusso v12 رو انتخاب میکنم،شنیدن صدای غرش موتور فراری در جاده واقعا لذت بخشه،خوبی این ماشین چهار نفرس و بهترین فراریه برای مسافرت با خانواده?❤

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Rezanst

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان ماکسیما خانوادگیه? التیما و جی تی ار واس سفر های دو نفره ٣٧٠زد واسه تک نفره??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. اعتمادیان

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    من نمیدونم ملاک اینها برای خودروی مسافرتی چیه ؟؟؟ آخه 911 ؟؟
    مسافرت برای ما ایرونیها که علاوه بر چمدان لباسهای مختلف ، کاسه و قابلمه و گاز پیک نیکی از ملزومات به شمار میره بهترین خودروها در رسته شاسی بلندها و واگن ها پیدا میشه ، اگه قرار باشه فقط در شهرها مسافرت کنیم و از هتل هم استفاده کنیم بهترین خودرو ( E63s ) میتونه باشه و اگه هتل نریم و گاهی به طبیعت سر بزنیم اولویت با حضرت لندکروز و یا پاترول و اینجور خودروهاست . در هر صورت خودرو دو در و اسپرت و یا لوکس کاربردی نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. net

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    نظر daytona و علی خوب بود.این ماشینا بدرد مسافرت نمیخورند ماشینی برای مسافرت خوب هست که خیلی لوکس نباشه و ادم احساس راحتی کنه و برای مسافرت باید ادم اعصاب راحت و دل خوش داشته باشه.بنظرم بهترین و زیباترین ماشین برای مسافرت هیوندای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و هیوندای گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. Ali a

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    اول که از بودن‌ اسم چندتا از ماشینای این لیست تعجب کردم… دوم اگه جاده های ما هم مثل اروپا و امریکا بود دوست داشتم با موتور هوندا گلدوینگ و با ماشین مزدا میاتاmx5 یه سفر دونفره باحال برم….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. مسعود

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (52 ديدگاه)

    بعضی ماشینها اصلا مسافرتی نیستن یه ماشین سه نفره بدون صندوق بار هم پیدا میکردین میذاشتین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ADAK

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1829 ديدگاه)

    مزخرف ترین مقاله ای که تا حالا خوندم …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. یاس ی

    ۲۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    سلام net عزیز، نبودی ی چند وقتی، اگه اسم سانتافه و گرنجور را نمیاوردی ازت دلخور میشدم.( شوخی بود) البته جدای از شوخی عجیب به این دوتا ماشین علاقه داری، احتمالا خودتون دارین یا داشتین درسته ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. داریوش

    ۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان این مسافرت برای ایران بود؟بابا ما پرایدو به زور داریم?????

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا