چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای خارجی با قیمت کمتر از 20 میلیون تومان

اگر به دنبال خودروی جدیدی باشید خواهید توانست به محصولاتی با جدیدترین تکنولوژی‌ها، راحتی بالا و پرفورمنس قابل‌توجه دست یابید اما اگر بودجه شما خیلی بالا نبوده و نمی‌توانید خودروی صفرکیلومتر بخرید ناامید نباشید! بازار خودروهای کارکرده پر از نمونه‌های هیجان‌انگیز و ارزان‌قیمت است. در ادامه شما را با بهترین خودروهای خارجی که قیمت کمتر از ۲۰ میلیون تومان (۲ هزار پوند) دارند آشنا خواهیم کرد.


این ۹ گزینه هیجان‌انگیز کمتر از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشته و شامل هر نوع خودرویی از محصولات سدان اسپورت گرفته تا هاچبک های داغ می‌باشد. اگر در بازار خودروهای کارکرده با دقت به دنبال نمونه‌های مناسب باشید خواهید توانست خودروهایی بخرید که با نیازهای شما کاملاً همخوانی دارند.

برای مثال ما هوندا آکورد تایپ R و فورد موندئو ST220 را با قیمت فوق‌العاده ۱۶ میلیون تومانی پیدا کرده‌ایم. هر دو خودرو قدرت بالاتر از ۲۰۰ اسب بخار داشته و بنابراین شما برای هر اسب بخار کمتر از ۸۰ هزار تومان پرداخت می‌کنید!

ما همچنین یک جگوار XK8 خیال‌انگیز با قیمت ۱۸ میلیون تومان را پیدا کردیم که بسیار ارزان‌تر از قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومانی زمان صفرکیلومتری خود است.

اما در این بازه قیمتی باید حتماً خودرو را بررسی کنید و به تاریخچه سرویس‌های آن دسترسی داشته باشید تا از این طریق بتوانید میزان سالم بودن آن را تخمین بزنید.

ب ام و ۳۳۰Ci (E46)

  • قیمت: از ۱۵۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۲۲۸ اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۳ ثانیه


در اواخر دهه ۹۰ میلادی باید حدود ۳۵ هزار پوند صرف خرید یک ب ام و ۳۳۰Ci می‌کردید. امروز شما می‌توانید یک نسخه سالم از این خودرو را با کمتر از یک‌دهم مبلغ یاد شده خریداری کنید. پرفورمنس قوی و کیفیت ساخت خوب، کابین جادار و… باعث شده‌اند ۳۳۰Ci یک خودروی همه‌کاره باشد.

مزدا ۶ MPS

  • قیمت: از ۱۵۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۲۵۶ اسب بخار/۳۸۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۶ ثانیه


آیا سدانی زیرک‌تر از مزدا ۶ MPS وجود دارد؟ شاید این خودرو از نظر طراحی ظاهری دست‌کم گرفته شود اما پیشرانه ۲.۳ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک آن باعث می‌شود عملکردی در حد سوبارو ایمپرزا WRX داشته باشد. البته پس از خرید خودرو باید یک دست رینگ نیز خریداری کنید زیرا رینگ‌های استاندارد معمولاً خوردگی دارند.

مینی کوپر S (R50)

  • قیمت: از ۱۵۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری سوپرشارژردار
  • قدرت/گشتاور: ۱۶۸ اسب بخار/۲۱۰ نیوتون متر


توربوها در هاچبک های داغ امروزی حکم‌فرما هستند اما در سال ۲۰۰۱ مینی کوپر S روش متفاوتی را برای استفاده از این سیستم‌ها بکار گرفت. صدای پیشرانه ۱.۶ لیتری سوپرشارژردار این خودرو فوق‌العاده بوده و با هندلینگ آن هماهنگ است. ما یک نسخه تمیز آن را با قیمت ۱۴۹۵ پوند پیدا کردیم.

پژو ۱۰۶ رالی

  • قیمت: از ۱۵۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۱۰۳ اسب بخار/۱۳۲ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۸.۸ ثانیه


بودجه کمتر در مورد این خودرو قطعاً چیز زیادی را به ارمغان می‌آورد. این خودرو فاقد تجهیزات غیرضروری بوده و تنها ۸۶۵ کیلوگرم وزن دارد بنابراین در جاده‌های پر پیچ و خم عالی عمل کرده و چابکی و هندلینگ آن احساس هاچبک های اسپورت امروزی را منتقل می‌کند.

مدل‌های اولیه و تمیز این خودرو حدود ۵ هزار پوند قیمت دارند اما نسخه‌های فیس لیفت شده از ۱۵۰۰ پوند قیمت می‌خورند. این یک معامله فوق‌العاده عالی است.

رنو اسپورت کلیو ۱۸۲

  • قیمت: از ۱۵۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۰ اسب بخار/۲۰۱ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۶ ثانیه


با حدود ۱۵۰۰ پوند می‌توانید یکی از فوق‌العاده‌ترین هاچبک های اسپورت زمان را بخرید. رنو اسپورت کلیو ۱۸۲ ارزش زیادی را نگه نداشته اما هندلینگ فوق‌العاده و پیشرانه ۲ لیتری جذاب حالت کلاسیک آن را تضمین می‌کنند.

فورد موندئو ST220

  • قیمت: از ۱۶۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۲۲۲ اسب بخار/۲۸۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۵ ثانیه


یک پیشرانه ۶ سیلندر برجسته، هندلینگ خودرو و کابینی جادار و چرمی به این معنی است که موندئو ST220 یک محصول پرفورمنس و همه‌کاره در دهه ۹۰ بوده است. به خاطر اینکه موندئو محصول فورد است بنابراین قطعات ارزان‌قیمتی داشته و با حدود ۱۵۰۰ پوند می‌توان نسخه تمیز آن را پیدا کرد.

هوندا آکورد تایپ R

  • قیمت: از ۱۶۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۲۰۹ اسب بخار/۲۱۶ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۶.۹ ثانیه


زمانی که هوندا اقدام به ساخت آکورد تایپ R کرد یکی از سدان های خانوادگی بی حاشیه به یک خودروی تورینگ قهرمان تبدیل شد. پیشرانه ۲.۲ لیتری این خودرو در دورهای گوناگون واکنش‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

جگوار XK8

  • مدل: جگوار XK8 4.0 Auto
  • قیمت: ۱۸۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری ۲۹۰ اسب بخاری
  • مصرف سوخت: ۱۱.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
  • ایمنی: اعلام نشده


اینکه یکی از نمادین‌ترین محصولات جگوار به این اندازه ارزان شده عجیب است. اگرچه این خودرو مصرف سوخت و هزینه‌های نگهداری بالایی دارد اما با این قیمت می‌توانید از پس هزینه‌ها بربیایید.

با خرید این خودرو به تجربه‌ای فوق‌العاده و هیجان‌انگیز دست خواهید یافت اما اگر اوضاع خودرو بسیار بد شد نگویید که ما شما را از هزینه‌های نگهداری آن آگاه نکرده بودیم.

فیات پاندا

  • قیمت: از ۱۹۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری
  • قدرت/گشتاور: ۹۹ اسب بخار/۱۳۲ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۵ ثانیه


پاندای ۹۹ اسبی که در سال ۲۰۰۵ قیمت پایه ۹۹۹۵ پوندی داشت هم‌اکنون قیمت کاملاً مناسبی داشته و بسیاری از نمونه‌های آن را می‌توان با بهای کمتر از ۲ هزار پوند خریداری کرد. البته به یاد داشته باشید این خودرو در صورت تجهیز به ESP فاقد دکمه خاموش کردن آن است.

 

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    چقدر خوبه که این سلسله قیمتها رو ادامه بدین…
    که تو هر بازه قیمتی داخلی، خارجیها چه خودروهایی میتونن بخرن و ما نیز
    تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. بهنام

      ۲۲ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (43 ديدگاه)

      ما تو هیچ رنج قیمتی هیچی نمی تونیم بخریم
      پراید از ۲۵ تومن شروع میشه ۶۰۰۰ دلار یا ۵۰۰۰ پوند
      این قیمتایی که می بینم مثل افسانس
      درسته ب ام و خرج باز می کنه
      اما یه چرخش اندازه ۴۰۵ می ارزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهدی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmw e46 ومینی ومزدا عشقن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  3. سید علیرضا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    .
    در این لیست فقط اون مینی رو عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Travel4ever

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    عوضش سری 6 گرن کوپه داریم دیگه قیمت گذاری هم نمیشه
    یه عده روزبروز پولدارتر و یه عده دیگه هم به تدریج در قعر.
    دستندرکاران عزیز دست شما درد نکنه یکم جنگل هنو مونده یکمم تنگه هنوز بازه با بفرستین بره راحت شیم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. german

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ساکن المانم. این قیمتها واقعی هست. بعضی از دوستانی که شک دارن میتونن به سایت http://www.mobile.de مراجعه کنن و جستجسو بزنن و با چشم خودشون ببینن. این سایت همرده ی سایت باما در ایرانه.
    بنابر نرخ ارز قیمت رو به یورو انتخاب میکنید و بعدم جستجو رو میزنین اونجا که ذره بین هست و یه عددی هم نوشته که به معنی تعداد اتومبیل ها با شرائط جستجوی شماست. قیمتهام اگه دست دوم باشه همشون از قبل مالیات رو دادن و همون قیمتی که نوشتن رو میپردازین. اگه ماشین دست دوم باشه اکثر قیمتها به همراه مالیاته ولی اگه مالیات حساب نشده باشه اونجا ذکر میکنه که این قیمت بدونه احتساب مالیاته.مالیات اتومبیل نوزده درصده. اگه شما اتومبیل رو برای کار میخوایین مثلا برای شرکتتون میخوایین بخرید دیگه مالیات رو نمیپردازین. و تا وقتی به اسم شرکت و برای کار ثبت هست مالیات نمیاد روش. ولی وقتی بخوایین به یکی به صورت شخصی بفروشید ارزش روز ماشین رو حساب میکنید و بعدم مالیاتش ۱۹ درصد میشه رو هم به قیمت اضافه میکنید که به حساب اداره مالیات واریز میکنید.
    در هنگام خرید میتوانید چانه بزنید و حتی قیمت را نصف کنید
    نکته ی دیگر این هست که شما میتونید اتومبیل های رایگان و مجانی هم پیدا کنید. البته اغلب خراب هستند و یا معاینه فنی را پاس نتوانسته ان و تنها میتوان به قصد رفتن به تعمیرگاه اتومبیل را روشن کرد و راند اگه روشن بشه

    تجربه ی خود من از اولین خرید اتومبیلم اینجا اینطوری بود که بعد از جا افتادن و سر و سامان بخشیدن به کارهای اقامت و غیره و گرفتن گواهینامه نوبت به خرید اتومبیل رسید که با راهنمایی دوست خودم از این سایتی که بالاتر معرفی کردم مدلی را به قیمت دو هزار و پانصد یورو در ایالتی که ساکنیم پیدا کردم و قرار وارسی و خرید را گذاشتیم. با کمی چانه زدن مقداری تخفیف گرفتیم. مبلغ پرداخته شد به صورت نقدی و پشت اسناد ماشین امضا شد و به سازمان مربوطه برای انتقال سند و به نام خوردن پلاک فرستاده شد. طبق قانون نیز باید همان موقع قراردادی با بیمه باید امضا شود که به لطف تکنولوژی همان موقع درخواست صدور بیمه از طریق اینترنت انجام شد که بعدا قبض پرداخت به ادرس من ارسال شد به مبلغ صد و چهل و خورده ایی یورو. بعد از ان نیز چون صاحب قبلی مالیات ماشین را پرداخته بود تا چند ماه نگرانی از این بابت نداشتیم. بعد از چند ماه صد و شصت یورو برای مالیات سالانه ی ماشین نیز قبضی برای من ارسال شد که باید تا تاریخ مذکور میپرداختم. بعد از هفت ماه نیز موعد معاینه ی فنی دوره ایی سر رسید و چون اتومبیل مشکلی نداشت به راحتی ازمونهای معاینه ی فنی را پاس کرد. هزینه ی این معاینه هم تقریبا سی و پنج یورو شد.در واقع ماشین هزار و سیصد یورویی من هزینه ایی تقریبا ۳۵۰ یورو برای هر سال در بر دارد. این هزینه برای همه ی خودروها هست و به جز اینکه هر چه خودرو گرانتر باشد حق بیمه ی ان نیز گرانتر است البته با توجه به نوع بیمه ی انتخابی و اینکه تا سه سال بیمه ی رنگ و بدنه به عهده ی شرکت سازنده ی خودرو است بنابراین تا سه سال حق بیمه ی یک اتومبیل نو تقریبا سالانه چهارصد یورو هست. بعد از سه سال مالک بیمه ی فعلی را به بیمه ی فول تبدیل کند تا رنگ بدنه نیز تحت پوشش قرار گیرد. البته مالک میتواند تنها بیمه ی شخص ثالث انتخاب کند و یا فول. اما ادم عاقل برای یک اتومبیل گران بیمه ی فول انتخاب میکند. من که اتومبیلم تنها ۱۰۰۰ یورو یا کمتر ارزش دارد تنها بیمه ی شخص ثالت انتخاب کردم.
    مالیات هم بر اساس الاینده ی خروجی اتومبیل محاسبه میشود. در این مورد خودروهای ساخت قدیم به علت الایندگی بیشتر مالیاتی بیشتر میپردازند. میتوان گفت یک گلف مدل سال مالیاتی نصف گل ۲۰۰۱ دارد.
    تمام این مبالغ تقریبی هست ولی فرق چندانی با بقیه مدلها ندارد.
    سوپر اسپرت هم نداشتم و کسی رو نمیشناسم داشته باشه تا بپرسم. اینو بگم تو المان به سختی میشه سوپر اسپرت دید به جز چند دفعه اونم تو مرکز شهر هرگز پورشه ندیدم. ولی هزار ماشالله تو هر سوراخ سمبه ی تهران پورشه و مازراتی ریخته بود

    ماشینی که خریدم و تا الان استفاده میکنم یک گلف ۲۰۰۱ سیاه رنگ مدل استیشن میباشد که یک مقدار درازتر از هاچبک است.تا الان هیچ مشکلی نداشته و تنها مشکلی که دارم این هست که چند هفته ایی هست کولر خوب سرد نمیکه و باید گاز کولر رو پر کنم.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دیدن سوپر اسپرت وابسته به شهری هست که توش ساکنین، همینطور که تو تهران می بینین، تو هامبورگ هم سوپر اسپرت های زیادی رو می بینین.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Archi KHAN

        ۲۳ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        دقیقا هیمنطوره محمدرضا
        این دوست مون نگفتن کدوم شهر زندگی میکنن ! اما اگه یه سر تشریف ببرن اشتوتگارت میبینن اونجا هم پورشه تو هر سوراخ سومبه ایش هست :-)

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. بهراد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (537 ديدگاه)

      ممنون بابت توضیحات

      زنده باشین ، اونجا ماشین ها اگر استاندارد یورو رو پاس نکنن نمی تونن وارد بزرگراه بشن؟

      اینکه چطور مهاجرت کردین؟ تحصیل و کالج بود یا پناهندگی ،
      چقدر طول کشید زبانشونو یاد بگیرین؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. SS

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (738 ديدگاه)

      توضیحات بسیار عالی و مفید
      ممنون

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. محمد

      ۲۳ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خوشبحالتون ما هم باید برید کشورای دیگه پناهنده شیم

      موافقم 0
      مخالفم 1
    5. محمد

      ۲۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام تو خیلی با حالی .به خدا …
      بیشتر توضیحاتت رو در مورد ماشین و خرید اون خوندم .کاش ایران هم مثل آلمان از یه تکنولوژی بالا برخوردار بود. وقتی توضیحاتت رو میخوندم کلی افسوس خوردم .
      برعکس تو من هیچی از خرید ماشین سر در نمیارم
      پسرم حدود دوهزارپوند یا همون بیست میلیون تومن خودمون داره که میخواد ماشین بخره و دلم میخوادمیتونستم تو انتخاب ماشین کمکش کنم .تو این سایت خوندم که ماشینهای دست دوم خارجی به همین مبلغ گیر میاد .ازتون خواهش میکنم در این مورد راهنماییم کنی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. شاپور

    ۲۲ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (295 ديدگاه)

    جیگرم آتش گرفت واقعاً چرا دارن پوست مارو میکنن مگه چه گناهی کردیم تو ایران زندگی می‌کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  7. امیر

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    مزدا
    هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. هادی

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آخی داداش نگویه شوخی بود برای یه لحظه هم تورویابودیم ازشماسپاسگذارم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. Genius

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    اونوقت این از خدا بیخبرها میگن پراید تو دنیا تنها ماشین 20 میلیونی تولید سری است!!!خوب بعد از 40 سال بخور بخور باسم خودروسازی چی میشه حالا یه ذره دست از حیف و میل بیت المال بکشید و بذارید ملت هم تو زندگیشون لذت ببرن.به قرآن همون کلیو اسپرت نسل قدیم رو اگر بیارن اینجا مونتاژ کنن و با قیمت واقعیش بدن به مشتری صدتای الباقی محصولات ایرانی ارزش داره

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. Amir

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این خودروها تو اروپا فک کنم دیگه اسقاطن چون بیش از 10_15 سال از تولیدشن گذشته مشکل کشور ما اساسی تر از این حرفاس ارزش پول ملی تو این 40 سال با خاک یکسان شد بخاطر سیاست غلط و مسولین نالایق و مردم بی تفاوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Azad

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چند وقت پیش یکی از همکارانم که اتفاقن هموطن هم هستند یک جیپ چروکی خریده بود به قیمت ۸۰۰یورو!!همه چی این ماشین هم کار میکنه.البته ایراداتی هم داره ولی دوستم خریده فقط برای آفرود بسیار سنگین در اخر هفته ها.یکی دو بار باهاش رفتم.واقعن کارایی با این ماشین میکنه که آدم دلش برای ماشین میسوزه.!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سروش

    ۲۳ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (176 ديدگاه)

    منم ی خاطره تعریف کنم بینصیب نمونید
    دو سال پیش رفتم استانداری و ی معرفی نامه گرفتم واسه ده ملیون وام اشتغال. نامه رو بردم صندوق مهر رضا و گذاشتن تو نوبت. بعد شش ماه زنگ زدن گفتن نوبت وامتون شده. منم رفتم تو بانک و راهنماییم کردن پیش ی نفر فک کنم رئیس بود
    اون اقا گفت اقای فلانی شما ده ملیون وام اشتغال رو برای چه کاری میخواهید. منم گفتم میخوام کارخانه ایستک بزنم که باعث خنده بقیه مراجعین شد. اون اقا پرسید یعنی چی؟ گفتم خب داداش با ده ملیون بجز خرید ی پراید دست دوم و مسافرکشی دیگه چ کاری از دستم برمیاد؟ اون اقا اخمی کرد و گفت بعدا بهتون زنگ میزنیم
    بعد گذشت دو سال هنوزم منتظر زنگ گوشی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. خواف

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام چگونه میتوان چنین ماشین هایی را پیدا کرد کجا الان وجود دارد؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا