چشم اندازهفته نامه

رقابت بهترین خودرو برای راننده 2017 قسمت سوم

دوازده خودرو، پنج کشور، یک برنده

سرانجام به قسمت سوم یا آخر مطلب بهترین خودرو برای رانندهٔ سال ۲۰۱۷ رسیدیم. همان‌طور که در جریان هستید، طی این نبرد دوازده خودرو از برترین و جذاب‌ترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت دنیا توسط موتورترند موردبررسی و آزمایش قرار گرفتند که طی دو قسمت قبلی به معرفی هشت خودرو از این دوازده خودرو پرداختیم و حالا در قسمت آخر این مطلب، چهار خودروی برتر رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ را بررسی خواهیم کرد.

رتبهٔ چهارم شورولت کامارو ZL1 1LE

کامارو ZL1 1LE دومین نمایندهٔ شورولت در رقابت امسال است و توانست رتبهٔ نه‌چندان خوب برادرش کوروت گرند اسپرت را جبران کرده و مقام قابل‌توجه چهارم را کسب کند. کامارو ZL1 1LE یک خودروی مسابقه‌ای بی‌نظیر است. البته شاید فکر کنید قدرت بالا است که موجب شده ZL1 1LE به این خوبی کار کند اما درواقع کلید عملکرد فوق‌العادهٔ این ماسل کار چسبندگی آن است. برای اطمینان از اینکه کامارو از تک‌تک ۶۵۰ اسب بخار خود استفاده کند، لاستیک‌های گودیر دست در دست کمک‌فنرهای DSSV در کنار تجهیزات آئرودینامیکی کار می‌کنند. یکی از آزمایش‌کنندگان در مورد این هیولای دیترویتی می‌گوید که راننده به‌سرعت یاد می‌گیرد که می‌تواند به تایرها اعتماد کرده و تمام قدرت ماشین را رها کند.

یکی دیگر از آزمایش‌کنندگان نیز اضافه کرد که حرکت عمودی در کابین خودرو وجود دارد اما کامارو هرگز به طرفین منحرف نمی‌شود؛ اما یکی از مشکلات چسبندگی ZL1 1LE، کیفیت سواری آن است. نهایتاً این ماسل کار قدرتمند آمریکایی در رتبهٔ چهارم قرار گرفت. تمامی آزمایش‌کنندگان در مورد عملکرد عالی کامارو ZL1 1LE از لحاظ قدرت و چسبندگی اتفاق‌نظر داشتند. این یک واقعیت است که تمام ۶۵۰ اسب بخار قدرت این ماشین بدون ذره‌ای اتلاف از طریق لاستیک‌های عقب قابل‌استفاده هستند که این نشان از مهندسی فوق‌العادهٔ آن دارد؛ اما بعضی از آزمایش‌کنندگان معتقدند که اگر بنا به استفادهٔ روزانه از شورلت کامارو ZL1 1LE باشد، نمی‌تواند به‌عنوان پیروز رقابت بهترین خودرو برای راننده انتخاب شود.

ترکیب موتور جلو محور عقب
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
تنفس سوپرشارژ
قدرت ۶۵۰ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۲.۶ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۶ سرعته دستی
وزن خالص ۱۷۴۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۷ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۱۱ جی
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۷۱,۲۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۷۳,۰۹۰ دلار

 

رتبهٔ سوم پورشه ۹۱۱ توربو S

اگر به جاودانگی اعتقاد داشته باشید، پورشه ۹۱۱ توربو S خودروی مناسب شما است. این ماشین با برخورداری از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ PDK، سیستم چهارچرخ محرک با کنترل گشتاور، پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توئین توربو به قدرت ۵۸۰ اسب بخار و سیستم فرمان گیری چهارچرخ، پاسخگویی فوق‌العاده‌ای داشته و کوچک‌تر از آنچه هست احساس می‌شود. یکی از آزمایش‌کنندگان در مورد ۹۱۱ توربو S می‌گوید این خودرویی است که برای سرعت مسلح شده است و توانایی‌های وحشیانه‌ای دارد.

یکی دیگر از آزمایش‌کنندگان نیز اضافه کرد که ۹۱۱ توربو S ابزار متمرکزی است که تنها برای یک هدف در نظر گرفته شده است: حرکت بسیار سریع. پیدا کردن نقصی در این ماشین واقعاً سخت است؛ بنابراین تنها یک رأی است که کسب کنندگان رتبه‌های دوم و سوم را مشخص می‌کند و نهایتاً خودرویی که مدال برنز را کسب کرد پورشه ۹۱۱ توربو S بود. در این خودرو هرگز به نظر نمی‌رسد که قدرت، چسبندگی و یا ترمزها به پایان رسیده‌اند. ۹۱۱ توربو S به طرز شگفت‌آوری در تمامی سطوح از شایستگی فوق‌العاده‌ای برخوردار است بدون وجود هیچ‌گونه مشکل قابل حسی؛ بنابراین واقعاً باید پورشه را به خاطر عملکرد بی‌نظیرش ستایش کرد.

ترکیب موتور عقب چهارچرخ
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6
تنفس توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۲.۷ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
وزن خالص ۱۶۱۳ کیلوگرم
توزیع وزن ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۰۵ جی
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۱۸۹,۱۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۹۶,۳۶۰ دلار

 

رتبهٔ دوم پورشه کیمن S

پورشه ۷۱۸ کیمن S خودروی اسپرتی است که محدودیت‌های خود را کشف می‌کند. یکی از آزمایش‌کنندگان در مورد این ماشین می‌گوید شاسی آن به زیبایی متعادل بوده و هندلینگ آن قابل پیش‌بینی است. یکی دیگر از آزمایش‌کنندگان نیز افزود که فرمان کیمن S در بین بهترین‌های این رقابت جای می‌گیرد. همچنین این خودرویی است که به‌اندازهٔ کافی سریع است، نه بیشتر؛ بنابراین آرزو داشتیم که مزدا MX-5 مثل این رفتار می‌کرد. ۷۱۸ کیمن S مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر تخت است که در میانهٔ خودرو نصب شده و ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور به‌خوبی با پلت‌فرم خودرو همخوانی دارد. البته برخی از نبود صدای زیبای پیشرانهٔ قبلی گلایه دارند اما یکی از آزمایش‌کنندگان گفت قدرت بیشتر ارزشش را دارد.

نایب‌قهرمان رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ امسال خنده‌دار است زیرا در ابتدا قرار نبود پورشه ۷۱۸ کیمن S در این رقابت شرکت کند اما در لحظات آخر به‌منظور پُر کردن یک جای خالی در ترکیب شرکت‌کنندگان، کیمن S انتخاب شد و حالا توانست با مدال نقره از این رقابت خارج شود. یکی از آزمایش‌کنندگان در مورد این خودرو می‌گوید این ماشینی بسیار متعادل و روان است که بدون هیچ‌گونه شکافی قدرت را تحویل راننده داده و به کوچک‌ترین حرکت فرمان پاسخ می‌دهد. یکی دیگر از آزمایش‌کنندگان نیز ضمن تأیید این گفته‌ها افزود توانایی‌های کیمن S در پیمودن پیچ‌ها انسان را مجذوب می‌کند. وی این خودرو را دوست‌داشتنی نامید و افزود پورشه ۷۱۸ کیمن S یک پدیده است.

ترکیب موتور وسط محور عقب
پیشرانه ۲.۵ لیتری H4
تنفس توربوشارژ
قدرت ۳۵۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۴.۱ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
وزن خالص ۱۴۴۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۴ به ۵۶ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۰۱ جی
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۶۷,۳۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۹۵,۴۷۵ دلار

 

رتبهٔ اول فراری ۴۸۸ GTB

و نهایتاً می‌رسیم به قهرمان رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ سال ۲۰۱۷ یعنی فراری ۴۸۸ GTB که دومین خودروی ایتالیایی گروه نیز محسوب می‌شود. این ماشین هیجانات تمامی تیم بررسی را تحریک کرد. این خودرو تمامی فانتزی‌هایی که نوجوانان هنگام فکر کردن به یک فراری در نظر می‌گیرند را ارائه می‌کند. ۴۸۸ GTB یکی از خودروهای نادری است که با وجود ظاهر عجیبش در داخل آن بلافاصله خودرویی آشنا احساس می‌شود. کابین این سوپراسپرت ایتالیایی، راننده محور بوده و هیچ‌گونه حواس‌پرتی در آن وجود ندارد. هنگامی‌که دستان راننده روی غربیلک فرمان D شکل فیبر کربنی خودرو که با چرم پوشیده شده است قرار می‌گیرد، تمام کنترلرهای موردنیاز در دسترس انگشتان قرار دارند.

۴۸۸ GTB احساسی جادویی داشته و رانندگی باشکوهی را ارائه می‌کند. پیشرانهٔ توئین توربوی کوچک این ماشین ۶۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیروی ۴۸۸ GTB موج ویرانگری است که به حواس راننده حمله می‌کند. موتور به‌راحتی تا ۸ هزار rpm دور گرفته و گیربکس هفت سرعته نیز قدرت آن‌را بی کم‌وکاست به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. یکی از آزمایش‌کنندگان در مورد این پیشرانه می‌گوید که نیروی آن مانند نیروی طبیعت است؛ مانند یک گردباد؛ اما پاشنهٔ آشیل ۴۸۸ GTB ترمزهای آن است که از نوع کربن سرامیکی بوده و کمی احساس چوب بودن دارند. بااین‌حال نهایتاً مقام نخست رقابت بهترین خودرو برای رانندهٔ سال ۲۰۱۷ به فراری ۴۸۸ GTB رسید و این سوپراسپرت موتور وسط ایتالیایی مقتدرانه از بین دوازده رقیب سرسخت به جایگاه نخست دست پیدا کرد. این فراری بهترین خودرو برای راننده است.

ترکیب موتور وسط محور عقب
پیشرانه ۳.۹ لیتری V8
تنفس توئین توربو
قدرت ۶۷۰ اسب بخار
گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۲.۳ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
وزن خالص ۱۵۴۷ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۱ به ۵۹ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۶ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۰۲ جی
مصرف سوخت ۱۳ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۲۴۹,۱۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۳۶۵,۷۹۳ دلار

رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ قسمت اول
رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ قسمت دوم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به شخصه کیمن GT4 رو بیشتر از بقیه محصولات پورشه می‌پسندم، جاش این‌جا خیلی خالیه‌.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    اختلاف قیمت مدل پایه و تست شده ۴۸۸ خیلی زیاده، میشه با این پول در کنار یه ۴۸۸ پایه، یه S500 فول آپشن هم خرید، هر چند کسی که اینقدر پول برای ماشین میده، توانایی خرید خودروی دیگه‌ای رو هم داره.
    تو محصولات فعلی فراری، ۴۸۸ با ترکیب رنگ بدنه قرمز و سقف مشکی و پورتوفینو، بیشتر باب میلم هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    رده‌بندی بر اساق سلیقه شخصی:
    1. مرسدس AMG GT R
    2. نیسان GTR نیسمو
    3. فراری ۴۸۸
    4. مک‌لارن 570GT
    5. پورشه 911 توربو. . .
    سلیقه شما چیه؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      رده بندی من بر اساس علاقه
      ۱- مرسدس
      ۲- ۹۱۱
      ۳- مکلارن
      ۴- کامارو
      ۵- نیسان
      ۶- فراری

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. علی

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (158 ديدگاه)

      با سلام
      انتخابهای منم
      مرسدس بنز AMG GTR
      فراری 488
      استون DB11
      شوی کامارو
      911

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (681 ديدگاه)

    به نظر نویسنده ها باید احترام گذاشت اون هم مجله موتور ترند اما به شخصه از عملکرد کامارو و کیمن شگفت زده شدم و فکر میکنم جایگاه جی تی آر نیسمو و مرسدس و مک لارن جایگاهشون بالاتر از این رتبه های فعلیه.به هر حال از این که کیمن از 911 رتبه بالاتری گرفت خیلی تعجب کردم و از این که فراری اول شد خیلی نه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      منم تعجبم از رتبه خوب کیمن و کامارو و رتبه بد D11 و GTR نیسموهه. . .
      درسته که کارشناس‌های موتور ترند با تجربه و کار بلد هستن اما به نظرم بی انصافی هم چاشنی کارشون کردن‌؛ شما یه نظرسنجی کنی متوجه میشی جایگاه GTR نیسمو در بدترین حالت ممکن، چهارمه، ۴۸۸، ۹۱۱ و AMG GTR هم احتمالا تو نظرسنجی ،با هر ترتیبی، سه تای اول هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. datsun

      ۱۰ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      رکورد گیری تو پیست با نیسمو هم برام خیلی شک بر انگیز بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۰ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1640 ديدگاه)

        تو آپارات چی سرچ کنم که بتونم لپتایم ها رو ببینم؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. datsun

          ۱۰ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (3477 ديدگاه)

          قبلا یه تست مشاهده کردم یادم نمیاد چه سایتی یا مجله ای بود ولی تو اون تست gtr مدل پایه (پرمیوم) تو پیست چند صدم ثانیه سریع تر از nsx بعد اینجا مدل نیسمو که مخصوص پیسته از nsx عقب افتاده !!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
  5. Kamran

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    رده بندی شخصی من
    ——————–
    1- Ferrari 488 GTB
    2- Mercedes AMG GTR
    3- Nissan GTR Nissmo
    4- Porsesh 911 Turbo S
    5- Maclean 570 GT

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مختار

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    جای لامبو خالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    وقتی مقایسه جامع و بر اساس حس و لذت رانندگی باشه فراری ها همیشه برتر بودن چیزی که تو اعداد و ارقام نمیگنجه و باید حس بشه این لذت رانندگی شانسی نیست و تکنولوژی پشت این داستان هست که یه پکیج بی نقص و کامل رو ارائه میده و البته تنها شرکتی که میشه گفت رقیب محسوب میشه فقط پورشه هست که بی نقص عمل میکنن معمولا

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. مختار

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (75 ديدگاه)

    به نظر من اول فراری دوم پورشه سوم gtr

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. نویدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    این پورشه ها چقدر محشرن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. علی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فراری وپورشه مگه میشه بین این دوتاانتخاب کرد
    اوج مهندسی ایتالیا آلمان تواین ماشینهاخلاصه شده
    البته باتمام احترام به خودروهای دیگه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۱ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      خُب بخاطرِ همینه که از قدیم میگن :
      ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Hemichan

    ۱۰ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    پرهندلینگترین
    کامارو
    البته معمولا 1.18 و 1.19 رو به دست میارن
    1.04 g هم که ZL1 پایه اس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. #ali.m#

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    اصلا واسم اهمیتی نداره کی چندم شده ولی خدایی کامارو عشقه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    کامارو خیلی به دل من میشینه رخ خفن قدرت بالا گیربکس دستی همه و همه خوبن
    پورشه ۷۱۸ تنها مدل پورشست که منو واقعا جذب کرد و البته مگه میشه فراری جایی باشه و قهرمان نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. SERIAL WINNER

    ۱۱ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    فراری و پورشه اسپورت سازی رو دوباره تعریف کردند.
    مقایسه های این مجلات چندان اهمیتی برام نداره. فراری ، پورشه ، بنز ، BMW و … جزو برنده های مجلات باشن یا نباشن ، جایگاهشون برای من یکی شدیدا تثبیت شدست

    احسنت به 488 بی‌نظیر که مثل همیشه ارزش های فراری رو به همه نشون داد
    پورشه هم که گل کاشته. ارزش رتبه ی 2 و 3 پورشه با رتبه ی اول فراری برابری میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    از فراری و پورشه با وجود قیمت بالاشون انتظاری جز این نمیره. باید به شورولت با ساخت کامارو آفرین گفت که با قیمتی بسیار پایینتر تونسته خودشو چهارم لیست قرار بده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. آرش

    ۱۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من که از این رده بندی خوشم نیومد دو تا پورشه داریم الفا داریم لکسوز داریم مزدا داریم بنز داریم استون داریم اما چلنجر نداریم ماستانگ نداریم … خیلی مهم تر لامبورگینی نداریم!!!!اخه کدوم یکی از اینا از لامبو بهترن؟؟؟(البته به جز 911 توربو اس که ارادت داریم بهش)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. joojoo

    ۱۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (272 ديدگاه)

    اینم رده بندی شخصی خود من
    البته میدونم برای بعضی ها ممکنه خیلی عجیب باشه
    1:لامبورگینی آونتادور
    2: مرسدس AMG GTR
    3:شورلت کامارو ZL1
    4: لکسوس LC500
    5:شورلت کوروت گرند اسپورت
    6:آستون مارتین DB11
    7:آلفارومئو جولیا کوادریفولیو
    8:فراری 488
    9:پورشه 911
    10:پورشه کیمن
    11:نیسان GTR
    12:مزدا MX5
    13:مکلارن 570GT
    فکر کنید که مثلا داخل یکی از این ماشین ها نشستید… اما نمیدونید کدوم ماشینه…
    شخصیت این ماشین ها و کاراکتری که از خودشون بروز میدن معیار اصلی این رتبه بندی بوده… شما وقتی پشت 911 یا 488 بشینید چیزی درک نمیکنید جز اینکه با یه ماشین خیلی خوب طرف هستید که در بالاترین درجه ی کیفیت رانندگیه…که خب این ماشین ها خیلی هم کم نیستن… مثل ائودیR8 V10 یا پورشه کیمن یا مکلارن P1 و …(دقت کنید گفتم کیفیت رانندگی بعدا نگید که کلا کلاس بندی ماشین هارو به هم ریختی)
    اما خب مثلا وقتی پشت یه amg بشینید، کاملا میفهمید که این ماشین هرچی نباشه یه بنزه برای رانندگی خشن
    از اون طرف امکان نداره پشت یه کامارو بشینید و روح ماسل کار آمریکایی رو توش نبینید
    و خب لکسوس توی این مدل (LC500)نشون داد که به دنبال همین کاراکتر ماشینه و خوب هم بهش نزدیک شده و باید بهش آفرین گفت… یه گرندتورر واقعی

    از اون طرف میبینید مکلارن میاد یه مدل میده(570GT) شترگاوپلنگ به تمام معنا… اصلا معلوم نیست توش چه خبره… و تنها کاری که ازش بر میاد اینه که درگ 400 متر رو زیر 11 بره… معلوم نیست اصلا اسپرته یا سوپر اسپرته یا گرند تورره یا ماشین پیسته…کلا از هرچیزی یکم قاطی کرده… صدا موتورش هم که….
    نیسان هم دقیقا همینطوره…

    و خب اینکه آونتادور رو توی لیست آوردم دلیلش اینه که این ماشین سنگ محک این رتبه بندیه… یه گاو وحشی به تمام معنا که اگه برای نگهداشتن افسارش توی دست، آدرنالین خیلی زیادی به خون آدم وارد میشه… و کاملا آماده است که آسفالت رو تیکه پاره کنه و یه شاخ به صاحبش بزنه

    به همین خاطره که وقتی کسی مورسیه لاگو داره، لزومی به تعویض اون با یه آونتادور نمیبینه چون میدونه دقیقا با همین ماشین فقط با یه لول خشونت بالاتر روبروست
    اما وقتی 458 میاد، بخش اعظمی از مالکین F430 میرن سراغش چون میدونن تجربه ی رانندگی 458 مسلما فرق داره… و همینطور 488 نسب به 458 و 812 نسبت به F12

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. GOD BLESS AMERICA

      ۲۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (758 ديدگاه)

      آفرین ، هر چی میخواستم بنویسم نوشتی.
      مرحبا ، باریکلا ، براوو ، نایس ، خلاصه دمت گرم .

      در ضمن من از بچه های قدیمی سایتم اما فرصت زیادی برای چک کردن سایت ندارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. ایمان

    ۱۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (258 ديدگاه)

    برتری فراری همیشه قابل پیشبینی بوده ولی جایگاه کیمن و کامارو خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا