چشم اندازهفته نامه

بهترین سوپرکارها با قیمت کمتر از 50 هزار پوند

کاهش بها همیشه با خریداران ابرخودروهای کارکرده همراه بوده مخصوصاً وقتی که ارزش این خودروها درست همانند شتابشان با سرعت تنزل می‌یابد. هنوز هم در این بازار می‌توان برخی گزینه‌ها را پیدا کرد که ارزش خوبی دارند و معامله‌ی درستی به نظر می‌رسند.

skyline_gtr
در لیستی که تهیه شده ۵ خودروی سوپر اسپورتی وجود دارند که به نسل آنالوگ تعلق داشته و به خاطر گیربکس‌های دستی و پیشرانه‌های پرقدرت خود شناخته شده‌اند. این ۵ خودرو را می‌توان با بهایی ۵۰ هزار پوندی و کمتر از آن خریداری کرد.

  • آئودی R8

این خودرو در ابتدا با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۲ لیتری تنفس طبیعی و قدرت ۴۱۴ اسب بخاری عرضه شد اما به زودی دو سیلندر دیگر به آن اضافه گردید و قدرت آن نیز ۱۰۰ اسب بخار دیگر بیشتر شد.

_dsc6911
پسرعموی این خودرو یعنی لامبورگینی دارای پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۵۱۸ اسب بخاری است.

_dsc7211
هر دو خودرو دارای قوای محرکه‌ی جذابی هستند که مناسب یک سوپرکار بوده و می‌توان گیربکس‌های ۶ سرعته ی دستی یا اتوماتیک S ترونیک را سفارش داد.

_dsc7389
در ابتدا با خود فکر می‌کنید که پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر را انتخاب کنید اما بدانید که نسخه‌ی ۸ سیلندر نیز بسیار با شخصیت بوده و با آن می‌توانید چندین کیلومتر بیشتر را نیز حرکت کنید.

با پیدا کردن یک R8 مجهز به گیربکس دستی نه تنها صاحب خودروی هیجان‌انگیز خواهید شد بلکه به‌طور بالقوه سرمایه‌گذاری را برای آینده نیز انجام داده‌اید.

_dsc6340
گیربکس اتوماتیک این خودرو در سال ۲۰۱۳ به روز شد و نسخه ای S ترونیک و دوکلاچه روی خودرو نصب گردید. این بهبودی بزرگ نسبت به سیستم‌های قبلی بود اما احتمال اینکه نسخه‌ای با بهای زیر ۵۰ هزار پوند را با این گیربکس بیابید کم است.

_dsc6133
برخی نسخه‌های ۱۰ سیلندر با کارکرد بالا را می‌توان با این بها پیدا کرد اما توصیه‌ی ما انتخاب یک نمونه‌ی سالم با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر است.

  • لامبورگینی گایاردو

هم‌اکنون شما می‌توانید این سوپرکار ایتالیایی را با بهای زیر ۵۰ هزار پوند پیدا کنید. مسلماً باید دنبال کم‌قیمت ترین گایاردوی بازار باشید اما نیازی نیست که زیاد خود را به زحمت بیندازید.

_dsc7347
به دلیل متعلق بودن به نسل آئودی این خودرو قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به نمونه‌های قدیمی این شرکت داشته و قطعات مشترکی را با محصولات گروه فولکس به اشتراک می‌گذارد که بهای مناسبی دارند. اگرچه که پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر بیش از ۵۰۰ اسبی این خودرو بهای خاص خود را دارد.

_dsc7244
همانند R8، گایاردو هم می‌تواند دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک داشته باشد اما باز هم همانند R8، نسخه‌ی دستی تجربه‌ای واقعی از رانندگی هیجان‌انگیز را پیشنهاد می‌دهد.

235450
شاید انتظار داشته باشید که این دو خودرو نسبتاً مشابه هم باشند اما در واقعیت تجربه‌ی دو خودرو کاملاً متفاوت است. چیزهای ساده‌تر در گایاردو همانند میزان دید بیشتر شبیه یک خودروی قدرتمندتر هستند. همچنین پاسخ پدال گاز گیراتری در این خودرو وجود داشته و فرمان خودرو نیز تیزتر و سریع‌تر است.

_dsc7360
با نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده، گایاردو به ازای هر تن وزن ۳۷۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و از نسبت ۳۲۵ اسبی R8 جلو می‌افتد.

گایاردوهای ابتدایی از مشکلات ناهنجاری گیربکس اتوماتیک رنج می‌برند اما هنوز هم بازخورد جذابی وجود داشته و لامبورگینی هرگز شبیه چیز دیگری نیست.

2009 Lamborghini Gallardo LP560-4
با بهای ۵۰ هزار پوندی می‌توانید صاحب یک گایاردوی ۱۰ سیلندر ۵۵۲ اسب بخاری شوید.

Last Gallardo and Assembly Line Lamborghini Team

  • پورشه ۹۱۱ توربو

این خودرو همیشه به عنوان یک قاتل بالفطره شناخته می‌شود. نسل‌های جدیدتر این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت وحشتناکی دارند و شما با بهای زیر ۵۰ هزار پوندی می‌توانید صاحب برخی نسخه‌ها شوید.

car_photo_307315
۹۱۱ توربوی تولید شده بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ یک قهرمان سنتی واقعی بوده و کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. این یک سوپرکار چهارفصل و مناسب هر نوع جاده‌ای است که به‌صورت روزمره نیز می‌توانید سوارش شوید و البته برخی رقبای مدرن را نیز به خاک و خون بکشید.

car_photo_307322
این خودرو به‌صورت استاندارد توانایی تولید ۴۱۴ اسب بخار قدرت دارد اما با پکیج سفارشی X50 قدرت تولیدی آن به ۴۴۴ اسب بخار می‌رسد. تنها ۴.۱ ثانیه زمان لازم است تا خودرو به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. اگر سوپرکاری می‌خواهید که بتوانید به‌صورت همه‌روزه نیز سوارش شوید این یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود.

car_photo_307317
حتی ذره‌ای به هیجان‌انگیز بودن این خودرو شک نکنید. ما ترکیب طلایی سرعت و آسایش این خودرو را دوست داریم. امروزه نیز این خودرو چشمگیر و احساس‌برانگیز بوده و برخلاف توربوهای مدرن امروزی می‌توانید آن را با گیربکس دستی نیز بیابید.

خوشبختانه پیشرانه‌ی توربو سرسخت است اما برخی مشکلات الکتریکی درباره‌ی این خودرو گزارش شده است. آلترناتور خودرو می‌تواند از کار بیفتد و رادیاتورهای جلو نیز نشتی می‌توانند داشته باشند. البته این خودرو مشکلات زیادی ندارد و در این لیست آسان‌ترین سواری را دارد.

  • نوبل M12

خودرویی لذت‌بخش و متعلق به عصر آنالوگ که پرفورمنس بالایی دارد. M12 در تاریخ این شرکت جایگاه والایی دارد.

281956
نسخه‌های ابتدایی این خودرو با نام M12 GTO از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۲.۵ لیتری توئین توربوی ۳۱۰ اسب بخاری استفاده می‌کردند اما بعداً نسخه‌ی M400 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو و قدرت ۴۲۵ اسبی وارد میدان شد.

281944
کارایی این خودروها بالا بوده و حتی نسخه‌های ابتدایی‌تر نیز در مدت ۳.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسیدند. M400 هفت‌دهم ثانیه سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی بوده و هنوز هم با استانداردهای امروزی خودروی سریعی محسوب می‌شود.

281949
این خودرو بیشتر روی پیست تمرکز دارد البته که در روی جاده نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. رول کیج در این خودرو به‌صورت استاندارد وجود دارد و شاسی فولادی و بدنه‌ی فایبرگلاس آن به منظور کم کردن وزن به کار گرفته شده‌اند. فکر نکنید که این خودرو یک لوتوس الیزه‌ی بزرگ‌تر است. نوبل هیجانی‌تر، سرسخت‌تر و سریع‌تر از لوتوس است.

281954
پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دوراتک خودرو هیجان‌انگیزتر از آن چیزی است که انتظار دارید و صدای اگزوز لذت بخشی دارد. خودرو به خوبی بالانس شده و از حالت‌های عصبی به دور است و در عوض همانند یک خودروی مسابقه‌ای GT عمل می‌کند.

281943
مسلماً این خودرو یک انتخاب غیرمرسوم است اما هنوز هم جایگزینی عالی برای سوپرکارهای عادی در بازی قیمتی زیر ۵۰ هزار پوند محسوب می‌شود.

281950
در هنگام خرید این خودرو باید به برخی نکات با دقت توجه نمود. در ابتدا باید از مدل‌هایی که دارای سیستم مدیریت پیشرانه‌ی Magneti Marelli هستند دوری کرد.

281948
همچنین این خودرو خیلی طرفدار آب نیست. اتصالات پمپ سوخت می‌تواند با گذشت زمان پوسیده شود.

281947

  • نیسان GT-R

این خودرو تعریفی کامل از خودروی کارای مدرن است. حتی در مدل‌های ابتدایی نیز شاهد خودروی اسپورت بسیار سریعی هستیم. نسخه‌های واپسین این خودرو عملکرد خیره‌کننده‌ای دارند.

skyline_gtr-02
تیون کردن خودرو نیز بسیار طرفدار دارد و با برنامه‌ریزی دوباره می‌توان قدرت زیادی را از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توئین توربو به دست آورد. بهتر از همه اینکه این خودرو قیمت مناسبی دارد.

skyline_gtr-05
در مقایسه با رقبای مدرن، GT-R درگیرکنندگی بیشتری را طلب می‌کند. با بهای زیر ۵۰ هزار پوند می‌توانید نمونه‌ای سالم از این خودرو را بیابید.

skyline_gtr-01
در هنگام خرید این خودرو باید توجه ویژه‌ای به گیربکس آن داشت. تعویض دنده‌ها باید نرم و سریع بوده و درحالی‌که گیربکس استاندارد این خودرو بسیار قابل‌اعتماد است اما هزینه‌ی جایگزینی آن بسیار زیاد خواهد بود.

gtr
ترمزها و لاستیک‌های خودرو نیز باید بازرسی شود.

منبع: evo

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. عام پوری

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    گالاردو یا گایاردو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. CORVETTE Z06

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      لامبو بیشتر از بقیه آدمو جذب میکنه مخصوصا زردش
      البته از اون زمونی عاشق رنگ زردش شدم که کلیپ شیلا رو دیدم…(با تو شبام پر ستارست فصل تولدی دوباره است…)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. شاهین

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4499 ديدگاه)

      به زبون اسپانیولی گایاردو
      به زبون انگلیسی گالاردو
      تو اسپانیا دو تا L حرف “ی” تلفظ میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. B/M/P/J

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (398 ديدگاه)

      به زبان انگلیسی و ایتالیایی و ایرانی و یه سری دیگه ( گالاردو ) تلفظ میشه ولی در زبان اسپانیایی و فرانسوی و یه سری دیگه ( گایاردو ) تلفظ میشه، حالا میگی چرا!؟ چون در زبان اسپانیایی و فرانسوی و یه سری دیگه دو تا ( L ) رو ( ی ) می خونن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. مجید.فقط لامبورگینی.

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      چه اهمیتی داره؟
      گالاردو/گایاردو/
      مورسیه لاگو/ مورچیه لاگو/مورشیه لاگو
      اونتادور/آوانتادور/ابنتادور
      رونتون/ربنتون
      هوراکان/ اوراکان
      پورشه/پورش
      ای ام جی/ آ ام گ
      بی ام و / بی ام دبلیو
      در ویدئو ها و مقایسه های مختلف من همه ی این اسامی رو شنیدم. چون گویش ها و زبان ها متفاوته.هر کدوم رو به کار ببری هیچ آدم با سوادی بهت گیر نمیده. وگرنه از بی سوادی خودشه.حتی جرمی کلارکسون هم یکبار این گیر دادن های الکی رو مسخره کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    جی تی آر بهترینه.(توی این بازه قیمتی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Pagerrari

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      کوروت
      وایپر
      شلبی 350r
      انتخاب های بهتری هستن
      صفرکیلومتر.
      بدون ریسک خرید دست دوم.
      چون معمولن صاحبان سوپرکارها تا حد امکان از ماشین کار میکشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد زمانلو

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (129 ديدگاه)

        من که منتظر عرضه ی شلبی GT500 هستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد زمانلو

        ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (129 ديدگاه)

        من یکی که منتظر عرضه ی شلبی GT500 هستم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          ببخشید دوست عزیز ولی کدوم اینایی که گفتی توان رقابت با شتاب ۲.۸ ثانیه ای و ششصد اسب قدرت جی تی آر رقابت کنه؟
          البته من به شخصه این ماشین هایی که گفتید رو خیلی دوست دارم و قصد توهین بهشون رو ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    اول لامبو
    بعدم گودزیلا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رادین

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (95 ديدگاه)

    همشون عالی هستن
    با سلیقه من R8 بیشتر سازگاره،کاش میشد خرید و روند…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. B/M/P/J

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (398 ديدگاه)

    همه اینا خوبن و ارزش خرید دارن به شرطی که حداقل در حسابت ( یک میلیون پوند ) داشته باشی در غیر این صورت هزینه های نگهداری این ماشین ها بیچاره ات می کنن ( با استناد به حرف مردم انگلیس در سایت های مختلف و… )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجید.فقط لامبورگینی.

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      نه دیگه در این حد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احسان

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (314 ديدگاه)

      موافقم بخصوص پورشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خرج بالایی دارن دقیقا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کاوه آهنگر

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    لطفا یدونه حضرت جی تی آر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. sina.d

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    GTRکه سوپر کار نیست،به ماشینای موتور وسط میگن سوپر کار
    ولی اینقدر خوبه که میشه بهش لقب سوپر کار رو داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی"عضو انجمن حمایت از لگن سازان ایرانی"

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    50هزار پوند چند میلیونه؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. rrr

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (80 ديدگاه)

      با کسب اجازه از یو اس اس جان حدودا 250ملیون

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. titan

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (91 ديدگاه)

    به پول با ارزش ایران میشه دو میلیارد و پانصد میلیون ریال 50000پوند=2500000000 صفر رو نگا کن تو رو خدا ما چقدر …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. احمد باقری

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    جی تی آر، خیلی باحاله.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Vahid porsche

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (474 ديدگاه)

    فقط 911 تمام خودروهای این لیست رو به خاک و خون میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مرصاد

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (62 ديدگاه)

      باور نمیکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. کاوه آهنگر

      ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (432 ديدگاه)

      نه بابا !

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حميد

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    سلام خیلی عالی و کاربردی
    منتهی میشه بگی کجا ما اینها رو می توانیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Archi KHAN

      ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2165 ديدگاه)

      خارجه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. PlymouthBarracuda

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    گودزیلا و دیگر هیچ…..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بهترین انتخاب ها به نظرم گایاردو و جی تی آر هستن در این لیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Amir amini

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (225 ديدگاه)

    البته یه سری ماشینای دیگه ام هستن تو کلاس جی تی مثل ونتیج یا دی بی 9 مازراتی گرنتور

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Radison

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    من جی تی آر و آئودی رو انتخاب میکنم…. سعی میکنم خواب ببینم سوار یکیشون شدم ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Archi KHAN

    ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    عاغا همه گفتن فلان ماشین و دیگر هیچ !!!
    این قدر همه ” و دیگر هیچ ” را گفتن و پسندیدنش و انتخابش کردن
    که
    انتخاب اول من :
    ” و دیگر هیچ” هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. one:1

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    R8 جذابیت گالاردو رو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. USA & JAPAN

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    اول GT R بعدش گالاردو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. مهمان

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با قیمت روز 50000 پوند تقریبا میشه 210 میلیون تومان.(با پوند 4200)
    با این پول تو ایران به زور میشه سانتافه خرید.تویوتا راوفور و کیا سورنتو هم اصلا نمیشه خرید.میدونم اینا تویه کلاس نیستن ولی یبار اینارو با گالاردو و r8 و جی تی آر (هر چند دست دو) مقایسه کنید.اونا با این پول چی سوار میشن ما چی سوار میشیم . . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. alireza

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اول گوﮔﻮﺩﺯﯾﻼ ﺑﻌﺪﺵ ﮔﺎﻻﺭﺩﻭ

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا