بهترین طراحی‌های داخلی سال 2018

برای یک راننده، داخل خودرو همچون پناهگاه بوده و اهمیت بالایی دارد. این جایی است که راننده باید بتواند در آن آرامش داشته باشد و به‌راحتی با آن تعامل برقرار کند. درعین‌حال، کابین خودرو نباید با متریال ارزان و بی‌کیفیت ساخته شده باشد. خوشبختانه این روزها کابین خودروها بسیار پیشرفت کرده تا جایی که حتی در خودروهای نسبتاً ارزان‌قیمت نیز می‌توان متریال پریمیومی را مشاهده کرد. حال سازمان آمریکایی Wards Auto پس از بررسی چهل خودرویی که از سال گذشته تاکنون به‌صورت کاملاً جدید معرفی شده یا تا حد زیادی بهبود پیدا کرده‌اند، 10 طراحی داخلی برتر سال 2018 را انتخاب نموده است. یکی از چیزهایی که داوران این سازمان امسال در این بخش موردتوجه قرار داده‌اند، ارائهٔ آپشن رنگ‌های متنوع بوده است. لیست 10 کابین برتر امسال شامل پنج خودروی پریمیوم و پنج خودروی اقتصادی می‌شود که قیمت نمونهٔ موردبررسی آن‌ها هم ذکر شده است. در ادامه می‌توانید این لیست را به ترتیب حروف الفبا مشاهده کنید.

شورلت اکوئناکس

قیمت: 36,375 دلار

نسل جدید شورلت اکوئناکس با برخورداری از کابینی شیک و خوش‌ساخت یک‌بار دیگر ثابت کرد که چرا همچنان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت در ایالات‌متحده باقیمانده است. طراحی کلی کابین این خودرو منحنی‌های فراوانی داشته، دریچه‌های تهویهٔ آن به شکل متوازی‌الاضلاع بوده و رو دری‌های آن نیز زاویه‌دار هستند. درعین‌حال، استفاده از متریال نرم، کنسول میانی بزرگ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی و به‌طورکلی کیفیت ساخت بالا، نقش مهمی در قرارگیری اکوئناکس در بین 10 کابین برتر امسال داشته‌اند.

هیوندای کُنا

قیمت: 29,775 دلار

هیوندای کُنا هم یکی دیگر از نام‌های مقرون‌به‌صرفهٔ لیست امسال است. این کراس‌اوور کره‌ای بر تنوع رنگ داخلی تکیه داشته و این امر موجب شده که کابین آن احساس پریمیوم بیشتری داشته باشد. تریم داخلی لیمویی این ماشین نمای خوبی داشته و نمایشگر و سربالا و همین‌طور صفحه‌نمایش هشت اینچی رنگی لمسی نیز دو ویژگی برجستهٔ آن هستند. این در حالی است که قیمت پایهٔ کُنا برابر با تنها 19,500 دلار است.

اینفینیتی QX50

قیمت: 58,195 دلار

برخلاف دو خودروی قبلی، اینفینیتی QX50 بدون شک خودروی پریمیومی است که این ویژگی در برچسب قیمتی و همین‌طور کیفیت داخلی آن منعکس شده است. چیزی که کارشناسان Wards Auto از آن لذت برده‌اند، پوشش سقف قهوه‌ای‌رنگ و تریم آبی‌رنگ زیر آرنجی میانی بوده است درحالی‌که تودوزی چرمی سفید نیز کنتراست زیبایی را ایجاد کرده است. از دیگر ویژگی‌های داخلی مثبت QX50 نیز می‌توان به کنسول مرکزی بزرگ و جاداری ردیف دوم صندلی‌ها اشاره کرد. قیمت این کراس‌اوور لوکس ژاپنی در ایالات‌متحده از 36,550 دلار آغاز می‌شود.

کیا استینگر

قیمت: 48,350 دلار

کیا تاکنون پنج بار در لیست برترین طراحی‌های داخلی Wards Auto حضور داشته است و حالا استینگر هم به لطف کیفیت ساخت واقعاً بالا به این لیست راه پیدا کرده است. ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان اسپرت کره‌ای علاوه بر کیفیت ساخت عالی، تریم آلومینیومی و صندلی‌های راحت است. علاوه بر این، وجود یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو در زیر کاپوت نیز موجب شده که راننده پشت فرمان اوقات خوشی را سپری کند. کارشناسان Wards Auto کابین استینگر را جذاب و اسپرت توصیف کرده‌اند.

لکسس LS

قیمت: 89,780 دلار

نسل جدید لکسس LS قدم‌به‌قدم کوپهٔ LC را دنبال کرده است که سال گذشته در این لیست حضور داشت. البته LS یک سدان لوکس است؛ بنابراین صرف‌نظر از اینکه کابین کوپهٔ LC چقدر خوب است، قطعاً LS ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کند. مواردی مانند تریم پلیسه‌دار رو دری‌ها، دکمه‌های کنگره‌دار، تریم کریستالی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و امکان تغییر ترکیب صفحه آمپر ازجمله عوامل تعیین‌کننده‌ای است که لکسس LS را در این لیست قرار داده است.

لینکلن نویگیتور

قیمت: 96,570 دلار

کابین نسل جدید لینکلن نویگیتور همواره فوق‌العاده به نظر می‌رسیده است اما به‌زعم کارشناسان Wards Auto کابین این اس‌یووی لوکس آمریکایی حتی از آنچه که دیده می‌شود هم بهتر است. مدلی که توسط این سازمان بررسی شده است، نسخهٔ Black Label است که در کابین آن از چرم Venetial، جیر و تریم چوبی براق استفاده شده است. علاوه بر همهٔ این‌ها، اس‌یووی فول سایز لینکلن همچنین از یک نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با رزولوشن بالا، فضای زیاد برای سرنشینان و بار و کیفیت ساخت کلی عالی هم برخوردار است.

پورشه پانامرا

قیمت: 201,540 دلار

نسل جدید پورشه پانامرا یکی از خودروهایی است که قطعاً شرایط قرارگیری در بخش خودروهای لوکس لیست امسال را دارد. درحالی‌که کابین این ماشین بی‌نظیر است، به گفتهٔ کارشناسان Wards Auto، عملکرد بالای پانامرا به لطف نگه‌دارنده‌های ثابت سر، فریم صندلی‌ها و قابلیت برقراری ارتباط چشمی، هرگز موجب آشفتگی راننده در پشت فرمان نخواهد شد.

دوج رم 1500

قیمت: 65,945 دلار

شاید فکر کنید یک وانت نخواهد توانست در لیست بهترین طراحی‌های داخلی سال جایی داشته باشد اما امسال دوج رم 1500 این تفکر را تغییر داده است. ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این پیکاپ آمریکایی شامل مواردی چون دوخت برجسته، تریم فلزی و سیستم صوتی هارمن کاردون می‌شود. علاوه بر این، کارشناسان با صفحه‌نمایش بزرگ 12 اینچی که کار با آن آسان بوده و گرافیک و رنگ جالبی هم دارد نیز تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

رنجروور ولار

قیمت: 91,830 دلار

دیدن رنجروور ولار در این لیست تعجبی ندارد. ممکن است بتوانید به حضور هریک از خودروهای این لیست در بین برترین‌های سال خرده بگیرید اما ولار جشنواره‌ای واقعی از تکنولوژی است و کابین آن یک سال جلوتر از دیگر رقبا به نظر می‌رسد. کارشناسان Wards Auto کابین ولار را زیبا توصیف کرده‌اند که تعادل مناسبی بین لاکچری، اسپرت و تکنولوژی برقرار کرده است.

تویوتا کمری

قیمت: 39,253 دلار

هرچند ممکن است حضور نسل جدید تویوتا کمری در بین این خودروها عجیب به نظر برسد، اما باید در نظر داشت که این خودرو بهبود قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه کرده است. در بین ویژگی‌های دوست‌داشتنی کابین این سدان ژاپنی، کیفیت ساخت کلی بالا، کنسول میانی نامتقارن، نمایشگر سربالای بزرگ و صفحه آمپر عالی بیشتر جلب‌توجه می‌کنند. به گفتهٔ یکی از کارشناسان این قسمت، کابین نسل جدید کمری شیک و آینده‌نگرانه بوده و کابین سدان‌های میان سایز را یک پله ارتقاء داده است.

 

در پایان اما نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا به حضور هریک از این 10 خودرو در لیست بهترین‌های سال اعتراضی دارید؟ شاید بتوان در این لیست بجای هیوندای کُنا و یا حتی شورلت اکوئناکس خودروی دیگری را قرار داد. در این صورت شما چه خودرویی را جایگزین آن‌ها خواهید کرد؟

 

منبع: CarScoops

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

39 دیدگاه

  1. ایلیا
    سوابق: (368 دیدگاه) ,

    پس توآرگ کجاست؟
    بنظرم زیباترین طراحی داخلی سال رو توارگ داره

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (188 دیدگاه) ,

      لیستی که توش 508 جدید نباشه ارزشی نداره و اصلا معتبر نیست
      آخه 508 به اون زیبایی نباشه کنا باشه????
      اصلا داشبورد کدومشون در حد و اندازه دی اس ۷ کراس بک هستش???

      آهان ببخشید متن رو نخوندم لیست واسه آمریکاست. ولی بازم دی اس و 508 رو به همه ترجیه میدم

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (188 دیدگاه) ,

      ایلیا جان ببخشید کامنت بی ربط به کامنت شما زیر نظرتون گذاشتم
      اصلا حواسم نبود

      پاسخ
    1. emad1990
      سوابق: (477 دیدگاه) ,

      بهترین به نظر من بنز s class
      اما بین اینا پانامرا_داج و لینکلن عالی بودن

      پاسخ
  2. Reza
    سوابق: (518 دیدگاه) ,

    اول رنجروور
    دوم پورشه پانامرا
    سوم لینکلن نویگیتور
    و….
    ….
    ….

    پاسخ
  3. کیانوش38
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    ماشین DS 7 crossback هم فکر کنم انتخاب خوبی برای این لیست میتونست باشه

    پاسخ
  4. net
    سوابق: (454 دیدگاه) ,

    لینکن و هیوندای کنا و کمری زشت ولی پانامرا از همش قشنگتر بود،جای سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی خالی بود

    پاسخ
    1. تیاگو
      سوابق: (96 دیدگاه) ,

      تو هم کشتی جماعتو با سانتافه و گرانجور
      اونا همش پلاستیک خشکن

      پاسخ
    2. saeid
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      به نظرمن باید گروه بندی میکردن یا از نظر رنج قیمتی یا کلاس خودرو اینجوری فکرکنم کاملتر میشد ولی تو این لیست لینکلن و ولار از همه بهتر بودن

      پاسخ
  5. Sina
    سوابق: (397 دیدگاه) ,

    نمیدونم این کیا اینقدری که پول زیرمیزی میدی که اسم استینگر رو توی لیست ها بیارن چیزی هم دیگه از پول فروشش موند براشون که روش سود کنن..?
    والله
    آخه این چیه خداییش هی به به و چه چه میکنن چ انقلاب و نو اوری توی طراحی داشته صدتا ماشین مثل این دقیقا با همین طراحی تو بازار هست نمیخوام بگم طراحی خوبی نداره دم پیتر شرایر گرم تونست واسه کیا یه طراحی مخصوص به خودش در بیاره ولی نه دیکه تا این حد که توی صدر باشه
    از هر ماشین آلمانی یه تیکه کپی کرده چسبونده دم کیا

    طراحی یعنی طراحی ۴۵۸ ایتالیا طراحی یعنی نمای داخلی بنز ای کلاس و پورشه پانامرای جدید

    طراحی انقلابی یعنی فراری FF یا لامبورگینی اوروس چیزی که کارخونه تا حالا تو این سبک نساخته ولی تونسته به بهترین وجه و استادانه ترین شکل از این چالش سربلند بیرون بیاد
    لامبورگیتی تونسته از یه سوپر اسپورت شاسی بلندی در بیاره که از هرجهت نگاهش میکنی به وجه میای ذهن خلاق طراحش فوقلاده بوده اینو میگن طراحی نه استینگر چرت

    پاسخ
    1. net
      سوابق: (454 دیدگاه) ,

      افرین سینا به نکته جالبی اشاره کردی استینگر طراحی داخلی و بیرونی زشتی داره ولی تو همه نظرسنجیها جز بهترینها هست تعجبم. ولی هیچکس اسم سانتافه اسپرت ۲۰۱۸ و گرنجور۲۰۱۷ نسل قبلی نمیاره

      پاسخ
  6. ایمان
    سوابق: (646 دیدگاه) ,

    همشون انتخاب های خوب و مناسبی بودن ولی جای کابین چند ماشین از جمله آئودی و مرسدس بنز خالی بود توی لیست

    پاسخ
  7. sina
    سوابق: (1314 دیدگاه) ,

    قیمت کمری 39,253 دلار هست واقعا؟؟!!!
    رو کنسول وسط لینکلن میشه گل کوچیک بازی کرد ?

    پاسخ
  8. T.H.M
    سوابق: (571 دیدگاه) ,

    به به بازم لکسس 🙂 . هر سال یه ماشین لکسس تو این لیست هستش. 2016 که لکسس RX شد، 2017 لکسس LC و حالا هم LS. به نظر من در مجموع بهترین طراحی های داخلی رو داره لکسس. هم زیباترین و هم با کیفیت ترین. و اما تویوتا کمری جدید و موفقیتی دیگر. طراحی داخلیش مثل بیرونش معرکست و تو کلاس خودش بهترینه از نظر من. حتی با اینکه مزدا 6 جدید هم طراحی داخلش رو خیلی میپسندم ولی باز کمری جدید رو ترجیح میدم. عالیه.
    در مورد بقیه ماشینا هم به نظرم اینفینیتی طراحی جدیدش عالی شده. لینکلن نویگیتور هم که قبلا گفتم شاهکاره، پورشه پانامرا هم عالی و مدرنه و حرف نداره، ولار هم که جای حرفی باقی نمیذاره. با بقیشون خیلی موافق نیستم. کیا استینگر هم خوبه واقعا. ولی چیز جدید و متفاوتی نیس. به قول بعضیا الهام گرفته شده از بعضی برندهای دیگه (آلمانی) هستش. در حالیکه با نگاه به اون 6 تا یعنی LS و کمری و نویگیتور و پانامرا و ولار و QX50 یاد هیچ ماشین دیگه ای نمیفتم. و این خیلی خوبه. هم زیبا هستن هم متفاوت

    پاسخ
  9. علیرضا
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    کیا طراحی خوبی داره ولی قطعا جزو 10 تای اول نیست

    پاسخ
    1. Yaser1986
      سوابق: (76 دیدگاه) ,

      بخاطر اینکه طبق فرمایشات دولتمردان خودروهای ساخت آمریکا نمیتونن وارد بشن یعنی باید تو کف کمری ۲۰۱۸ به این زیبایی بمونیم
      یه همچین کشور توپی داریم ما

      پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    بنازم به لینکلن و رم
    غیر هیوندای کنا بقیه عالی بود

    پاسخ
  11. A.B
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    اس کلاس هم میتونست باشه تو این لیست همیشه طراحی داشبوردشو دوس داشتم و هیچکه مثل لکسس نمیتونه داشبرد طراحی کنه

    پاسخ
  12. Zabih
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    انصافا کمری یه سر و گردن بالا تر از همه بود، اینو کسایی که درک و مفهوم درستی از طراحی کابین داشته باشن می فهمن

    پاسخ
  13. Elmiraj
    سوابق: (118 دیدگاه) ,

    داشبرد فقط کادیلاک اسکالید ….
    .
    و البته لینکلن ناویگیتور

    پاسخ
  14. شاهرخ
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    ای خدا برای ما دهه پنجاهیا که کودکیمون با داشبورد هیلمن و پیکانو … و نوجوانی داشبورد پراید و نیسان آبی ( گاوی) و سپند پی کی و … گذشت و میانسالی هم به تیبا و سمندو … رسید. خدا آخرعاقبتمونو بخیر کنه

    پاسخ
  15. یاس ی
    سوابق: (556 دیدگاه) ,

    net عزیز خدایی ملت سرکار گذاشتی یا واقعا انقدر به گرنجور و سانتافه علاقه داری که تو هر مطلبی یک یادی ازشون میکنی ؟
    ی وقتایی احساس میکنم داری سرکارمون میزاری ی وقتایی هم احساس میکنم 12 یا 13 سال بیشتر نداری، تا حالا غیر این جمله که هیچ ماشینی گرنجور و سانتافه اسپورت نمیشه ازت نخوندم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! جان هر کی دوست داری بیا مارو از فکر دربیار راستشو بگو جریان چیه ؟

    پاسخ
  16. حمیدرضا
    سوابق: (1699 دیدگاه) ,

    طراحی تویوتا خیلی رشد کرده قبلا خیلی ساده بود

    پاسخ
  17. سپهر
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    همش پول و تبلیغات،فقط پانامرا توشون خوب بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.