جذاب‌ترین خودروها با قیمت پنج هزار دلار

بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو دوست دارند پشت فرمان خودروی جذابی بنشینند یعنی خودرویی که از رانندگی با آن لذت ببرند؛ اما چنین خودروهایی عمدتاً قیمت‌های نسبتاً بالایی دارند و به همین دلیل بسیاری از افراد از توانایی خرید آن‌ها برخوردار نیستند؛ اما خبر خوب اینکه نیازی نیست برای داشتن یک خودروی جذاب و لذت‌بخش پس‌اندازِ چندین سالهٔ خود را خرج کنید زیرا در بین خودروهای دست‌دوم بازار هم‌اکنون نمونه‌هایی با قیمتی در حدود تنها پنج هزار وجود دارد که می‌توانند رانندگی لذت‌بخشی را فراهم کنند. برای اثبات این موضوع، در ادامه لیستی از جذاب‌ترین خودروهایی تهیه شده که با پرداخت مبلغی کمتر از پنج هزار دلار می‌توان خریداری کرده و بدین ترتیب رانندگی لذت‌بخشی را با بودجه‌ای بسیار پایین تجربه نمود.

مزدا اسپید 6

مزدا اسپید 6 خودروی پرتعدادی نیست چراکه طی مدت کوتاه حدود دوساله تنها چیزی در حدود 10 هزار دستگاه از آن تولید شد اما بااین‌حال برای کسانی که مایل به چشم‌پوشی از کارکرد بالا و شاید چند خوردگی جزئی باشند، این سدان اسپرت ژاپنی گزینهٔ عملکردی مناسبی است که می‌توان با بودجهٔ پنج هزار دلاری خریداری کرد. این خودرو که بر اساس نسل اول مزدا 6 ساخته شده، از یک پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربو با 275 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. اسپید 6 در ظاهر هم با رینگ‌های جدید و سپر متفاوت از نمونه‌های معمولی متمایز شده است.

جیپ رانگلر TJ

جیپ رانگلر فقط برای آمریکایی‌ها خودروی جذابی نیست بلکه یک خودروی جذاب جهانی است. از تیونرهای اروپایی گرفته تا طرفداران خودروهای کامپکت اسپرت ژاپنی و دوستداران ماسل کارهای آمریکایی همگی به رانگلر علاقه دارند. رانگلر به‌سادگی و آسانی کار می‌کند و قابلیت تنظیم بی‌نهایتی دارد. با این ماشین می‌توان از صخره‌ها بالا رفت و همچنین نباید فراموش کرد که پدربزرگش قهرمان جنگ جهانی بوده است. اگر همهٔ این‌ها برای متقاعد کردن اینکه رانگلر خودروی جذابی است کافی نباشد می‌توان اضافه کرد که سقف و درهای رانگلر را جدا کرده و آمادهٔ تسخیر جهان هستی شوید.

مزدا MX-5

نسل دوم مزدا MX-5 که بین سال‌های 1999 تا 2005 تولید شد هم‌اکنون به‌اندازهٔ کافی کهنه شده که پیدا کردن یک نمونه از آن در رنج قیمتی موردنظر ما آسان باشد. اگر شما خواهان یک ماشین جذاب هستید کافی است نگاهی به ویژگی‌های این رودستر ژاپنی بیندازید. محور محرک عقب، هندلینگ سرزنده، پیشرانهٔ پربازده و گیربکس دستی لذت‌بخش. همچنین این خودرو یک کابریولت است که آن‌را برای تابستان به خودروی مناسبی تبدیل می‌کند. در نسل دوم MX-5، قدرت کمی نسبت به نسل اول افزایش یافته، گیربکس شش سرعتهٔ دستی برای آن ارائه شده و خودروی جدیدتر و سالم‌تری نسبت به نمونه‌های نسل اول محسوب می‌شود.

پژو 407 کوپه

پژو؟ آن‌هم یک پژوی مدرن در لیست جذاب‌ها قرار گرفته؟ بله درست است. پژو 407 کوپه مدل 2007 همهٔ چیزهایی که ممکن است از یک ماشین بخواهید را ارائه می‌کند. این خودرو شخصیت خاص خود را دارد و بین یک کوپهٔ اسپرت و یک گرند تورر قرار می‌گیرد و پس از بیش از یک دهه هنوز هم عالی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، 407 کوپه ویژگی‌هایی که برای یک رانندگی راحت و لذت‌بخش نیاز است مثل صندلی‌های چرمی برقی با گرم‌کن و حافظه، ناوبری با نمایشگر لمسی، پدال‌های اسپرت آلومینیومی، تهویهٔ اتوماتیک دو منطقه‌ای و سیستم صوتی پریمیوم JBL را ارائه می‌کند. نیروی این کوپهٔ فرانسوی توسط یک پیشرانهٔ 2.2 لیتری تنفس طبیعی بنزینی تأمین می‌شود که هرچند خیلی قدرتمند نیست اما مطمئناً حتی با استانداردهای امروزی هم یک پیشرانهٔ چهار سیلندر غیر توربوی مناسب محسوب می‌شود. همچنین قدرت 163 اسب بخاری این موتور برای نیازهای روزانه کافی است.

نیسان 300ZX

برای علاقه‌مندان به ماشین‌های جذاب و اسپرت، ممکن است نیسان 300ZX با پیشرانهٔ 3 لیتری V6 و گیربکس اتوماتیک چندان جذاب به نظر نرسد اما ویژگی‌های این ماشین آن‌را به خودرویی مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند. برخورداری از صندلی‌های عقب به معنی وجود فضای کافی برای نشستن بچه‌ها یا گذاشتن سگ است و گیربکس اتوماتیک نیز به این معنی است که بانوان نیز می‌توانند به‌راحتی با آن رانندگی کنند. علاوه بر این، وجود سقف T-Top نیز 300ZX را به چیزی بین یک کابریولت بزرگ و یک کوپهٔ هاردتاپ واقعی تبدیل می‌کند. پیشرانهٔ 3 لیتری V6 این کوپهٔ ژاپنی با 222 اسب بخار قدرت عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه نمی‌کند اما هنگامی‌که به سال تولید آن نگاه می‌کنیم جذاب می‌شود. همچنین این خودرو برای گذراندن رانندگی آخر هفته، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

فولکس‌واگن کورادو

فولکس‌واگن کورادو امسال سالگرد سی‌سالگی خود را جشن گرفته است؛ بنابراین چه چیزی بهتر از اینکه در جشن سی‌سالگی این کوپهٔ آلمانی یک نمونه از آن‌را خریداری کنید؟ البته قیمت نمونه‌های کم‌کار و تمیز کورادو مدل 1991 کمی بیشتر از هدف پنج هزار دلاری ما است اما بازهم می‌توان نمونه‌های مناسبی از آن‌را با حدود این قیمت پیدا کرد؛ اما این ماشین چرا جذاب است؟ زیرا پس از نزدیک به سه دهه، هنوز هم عالی به نظر می‌رسد و هر وقت در خیابان‌ها دیده می‌شود جلب‌توجه می‌کند. کورادوی موردنظر ما به یک پیشرانهٔ 1.8 لیتری سوپرشارژ مجهز است که 160 اسب بخار قدرت دارد و خودرو را ظرف 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. همچنین کورادو در مقایسه با کوپه‌های اسپرت هم‌دوره‌اش خودروی پیشرفته‌ای بود زیرا به‌عنوان‌مثال این ماشین به یک اسپویلر فعال عقب مجهز شده بود که به‌طور خودکار در سرعت‌هایی بالاتر از 80 کیلومتر در ساعت بالا می‌آمد. علاوه بر این نباید فراموش کرد که کورادو یکی از اولین محصولات فولکس‌واگن است که از پیشرانهٔ باشکوه VR6 استفاده می‌کرد یعنی موتوری که امروزه هنوز هم در مدل‌هایی مثل اطلس و پاسات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تویوتا MR2 اسپایدر

تویوتا MR2 یکی از جذاب‌ترین خودروهای این لیست است. این یک رودستر موتور وسط کوچک و دوست‌داشتنی است که ما نسل سوم آن‌را مدنظر داریم. نسلی که بین سال‌های 1999 تا 2007 به تولید رسید و آخرین نسل MR2 محسوب می‌شود. این رودستر ژاپنی حتی از مزدا MX-5 هم جذاب‌تر به نظر می‌رسد چراکه MR2 خودرویی موتور وسط است که ترکیبی ذاتاً جذاب بشمار می‌رود. چرا؟ چون خودروسازان پیشرانه را در پشت صندلی‌های عقب قرار نمی‌دهند مگر آنکه هندلینگ را به‌طورجدی مدیریت کنند. علاوه بر این هم‌اکنون تولید MR2 خاتمه یافته و بنابراین شما یک کلاسیک آینده را خریداری می‌کنید. این ماشین از یک پیشرانهٔ کوچک 1.8 لیتری استفاده می‌کند که ممکن است ضعیف باشد اما 138 اسب بخر قدرت آن حتی برای وزن سبک خودرو زیاد هم هست.

بیوک رودماستر استیشن

شاید بیوک رودماستر استیشن در ظاهر هرگز جذاب به نظر نرسد اما این خودرو نشان‌دهندهٔ پایان دوران استیشن‌های بزرگ بدنه روی شاسی در ایالات‌متحده است. همچنین در زیر کاپوت این استیشن بزرگ پیشرانهٔ V8 شورلت کوروت پنهان شده است. از سوی دیگر، کسانی که در زمینهٔ خودروهای کلاسیک تخصص دارند میگویند هم‌اکنون زمان آن است که یک بیوک رودماستر استیشن خریداری کنید زیرا مدت‌زمان زیادی طول نخواهد کشید که خودروهایی مثل این قیمت‌هایی بیش از پنج هزار دلار پیدا کنند.

 

منبع: Motor1

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

35 دیدگاه

  1. Mohamad
    سوابق: (699 دیدگاه) ,

    تویوتا اسپایدر عالیه

    “این رودستر ژاپنی حتی از مزدا MX-5 هم جذاب‌تر به نظر می‌رسد چراکه MR2 خودرویی موتور وسط است که ترکیبی ذاتاً جذاب بشمار می‌رود. چرا؟ چون خودروسازان پیشرانه را در پشت صندلی‌های عقب قرار نمی‌دهند مگر آنکه هندلینگ را به‌طورجدی مدیریت کنند. علاوه بر این هم‌اکنون تولید MR2 خاتمه یافته و بنابراین شما یک کلاسیک آینده را خریداری می‌کنید.”

    پاسخ
  2. حسن
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    تا وقتی از فلسفه و منطق انتظار درست کردن اقتصاد و تجارت را داشته باشیم حسرت نصیبمون میشه. مضحک ترین دغدغه های زندگی برا ایرانیه (البته اگه ملاک زندگی سوریه و عراق نباشه )

    پاسخ
  3. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    اون بیوک رودماستر اگه تو ایران باشه نزدیک بین 150 تا 200 پورشه قیمت کادیلاک فیلیت وود و کاپریس هم تو همین اندازه ها هست
    اون نیسان 300zx هم که فقط مال دریفته تو نید فور اسپید آندرگرند 2 اولین ماشینی که میخریدم این بود
    و اما جیپ
    این ماشین عالیه متاسفانه رنگلر توی ایران نیست اما اگر یه شهباز کانادایی ترو تمیز پیدا کنید توی آفرود بسیار قابل اعتماده
    البته بهتون پیشنهاد میکنم حتما لاستیکهاش رو پهن کنید

    پاسخ
  4. نوید جهرمی
    سوابق: (2270 دیدگاه) ,

    با کم تر از دوماه حقوق پایه کارگری میشه اینا رو خرید. ایول
    برای ماشین کارکرده فقط میشه به ژاپنیا اعتماد کرد و با خیال راحت خرید. مناسب ترین گزینه این لیست برای یک خانواده مزدا 6 و برای یه دانشجو مزدای میاتاست.

    پاسخ
  5. datsun
    سوابق: (1300 دیدگاه) ,

    در مورد 300zx :
    مدل توربو ۳۰۰zx سیصد اسب بخار قدرت و 384 نیوتن متر گشتاور تولید میکرد . شتاب 0 تا ۱۰۰ این مدل توربو حدود 5.5 ثانیه بود و حداکثر سرعت محدود شده آن 250 کیلومتر در ساعت بود.
    مجهز به سیستم فعال فرمان پذیری چرخ های عقب بود که در نیسان اسکای لاین gtr هم استفاده میشد.

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1814 دیدگاه) ,

      سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب اونم تو ی ماشین نه چندان گرون واقعا عالیه .و احتمالا به خاطر همینم بهترین ماشین کلاس خودش بود .
      اکه اشتباه نکنم این دقیقا همون سیستمی هست که فراری f12 tdf و پورشه 911ازش استفاده کردن.
      ?نیسان?

      پاسخ
      1. datsun
        سوابق: (1300 دیدگاه) ,

        آقا علی اطلاع ندارم از اونا ولی نیسان اولین بار برا محصولات خودش رو معروف ترین اسکای لاین gtr یعنی r32 این سیستم رو پیاده کرد و بعد چندین محصولش رو به این سیستم مجهز کرد .
        Nissan HICAS system

        پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    رودمستر و کاپریس تو اون سال اتاقشون یکی بود در واقع فرق خاصی نداشتن نمونه استیشن کاپریس همین مدل تو اهواز یکی هست نمونه سدانش هم چندتایی هست که همه زمان جنگ کویت فرار کردن اومدن اهواز و آش دهنسوزی هم نیست میشه گفت نمونه دهه هفتادش به مراتب بهتر بود

    پاسخ
    1. آرش آمریکایی
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      آش دهن سوزی نیستن مهدی؟؟؟؟

      خیلی نرمه پا رو پدالش که بذاری ماشین مثل جت میره یه جورایی حس ماکسیما رو تداعی میکنه مصرف سوختش تو 100 کیلومتر 13 هس
      بچها با از اصفهان باهاش رفته بودن مشهد میگن بهترین وسیله ای بوده که باهاش رفتن مسافرت اون وقت شما میگی آش دهن سوزی نیس؟
      قیافشم خیلی کلاسیکه که اون بخشش سلیقس
      من دارم میگم 100 تومن قیمت همینه
      ***

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (525 دیدگاه) ,

        اگه میگم اش دهنسوزی نیست چون لذت سواری دهه هفتادش رو نداره از نظر موتور و گیربکس و شاسی هم جهش فناوری توش دیده نمیشه نسبت به بیست سال قبلش. سیستم سوخت رسان tbi شده بود که دردسر داره گیربکس هم ۷۰۰ بود که نسبت به ۳۵۰ و ۴۰۰ خوبیها و بدی هایی داره شاسی هم دقیقا همون شاسی. قیمت هم بالاست اما نه ۱۰۰ تومن و ۲۰۰ تومن . کاپریس ltz سال ۹۷ که کاملا سالم هست دوست من ۷۰ میفروشه اون هم ltz نه معمولی. من ۷۰ تومن خرج موتور گیربکس کاماروم کردم چرا دستم به گوشت نرسه؟!

        پاسخ
        1. Nima
          سوابق: (1017 دیدگاه) ,

          برادر الان روى موتور 454 شورولت هم که خرجش براى تیون از همه بالاتره خییییلى بخواى خرج کنى که حتى ١٠٠٠ اسب ازش بکشى نهایتا میشه ٢٠ تومن گیربکس هم ۴٠٠ باید باشه قانونا براى هماهنگى و تحمل گشتاور و کیت B&m هم که باشه خیییلى هم عالى باشه ١٠ تومن . یا از قیمت ها اطلاع ندارى یه خیلى بت گرون دادن .
          یه مطلب مهم ، کاپریس سال ٩٧!!!!!! تا 96 تولید شده ها!
          یه مطلب درباره کاپریس ٩١ هست توى سایت دنده ۶بخونش خوبه براى بالا بردن اطلاعاتت که شما میگى فرق خاصى با ٧٠ نکرده

        2. آرش آمریکایی
          سوابق: (534 دیدگاه) ,

          اتفاقا اگر منظورت کاپریسه
          که لذت سواری دهه 90ش خیلی بیشتر از دهه 70 ش هست
          خیلی نرم تره خیلی هم پاسخ پدال گازش بهتره
          و البته ترمزهای بهتری هم داره یه جورایی مثه ماکسیما میمونه

          ولی معمولا آمریکایی بازها ظاهر دهه هفتادش رو بیشتر دوسدارن که فکر نکنم شما آمریکایی باز باشی

    2. آرش آمریکایی
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      در ضمن مهدی همین ماشین سالهای سال ماشین رسمی پلیس و fbi بود فورد کراون ویکتوریایی بود برا خودش

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (525 دیدگاه) ,

        اینکه دلیل نمیشه آرش جان شورلت نوا هم یه مدت ماشین پلیس امریکا بود این یعنی حتما ماشین خوبی بود؟

        پاسخ
        1. آرش آمریکایی
          سوابق: (534 دیدگاه) ,

          شورولت نوااااا ماشین بدی بوده!!!!! ?????

          من نمیدونم تعجب کنم بهت بخندم بگم خیلی ماشین باز نیس لابد

    1. Fk
      سوابق: (209 دیدگاه) ,

      داداش لازم نیست
      با این فرمون که دستشون گرفتن خوشگل میریم ته چاه ویل
      فرصتی نمونده !!!!!

      پاسخ
  7. TWD
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    عجب ماشینایی همشون در نوع خودش خوبن فکر کنم بیوکه برای آینده بهتر باشه چون کلاسیک میشه و قیمتش میره بالاتر اما فعلا انتخاب های دیگه هم هست

    پاسخ
  8. Tomcat
    سوابق: (413 دیدگاه) ,

    پدال لطفا از این خبرا نذار کم کم داشتم به خودم مقبول میقبولوندم که پرشیایی که 30 تومن دست دوم خریدم خیلی هم آشغال نیست ولی با این خبر دوباره دلم از ماشینم سیاه شد راستی پدال چرا

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    دوست عزیز جناب نیما وقتی پول کاربراتور ۸۵۰ سی اف ام ۴ تومنه و پول کیت میل سوپاپ ۸ تومن و سرسیلندر المینیوم برودیکس ۱۵ تومن بعد میگی موتور ۴۵۴ لوازم دار میشه ۲۰ تومن؟؟ من بهت ۸۰ تومن میدم ۴تا واسم جمع کن! گیربکس ۴۰۰ tci که بالای ۲۰۰۰ دلاره چقدر واست میارن؟ تازه بدون توربین؟؟ شما یه چیزی فقط شنیدی و یه حرفی میندازی. کاپریس این اتاق تا سال ۹۶ بود تا نیمه سال ۹۷ هم تولید کردن . دنده ۶ کیلو چنده اونا یه مشت بچه هستن که تاحالا کاپریس ندیدن شما زحمت بیا اهواز بیشترین امریکایی که اینجا هست کاپریسه

    پاسخ
    1. آرش آمریکایی
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      دوست گرامی جناب مهدی
      هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد
      کسی که ماشین کلاسیک سوار میشه که باهاش نمیشه خرید که نگران خرجش باشه یا ازش استفاده روزانه که نمیکنه هر چند بعضی کلاسیکا انقدر خوب نگهداری شدن که خرجی هم نمیتراشن
      ماشین کلاسیک برا اینه که آخر هفته ها ببریش بیرون و باهاش خوش بگذرونی
      البته بازم میگم بعضیا انقدر خوب نگهشون داشتن که ازشون که باهاش یه مسافرتی هم میرن ازش استفاده روزانه هم میکنن

      بعدشم شما با چه رویی از یه سایت دیگه بد گویی میکنید و سر دبیر چطور شما رو محدود نمیکنه؟
      برام واقعا سواله

      پاسخ
    2. Nima
      سوابق: (1017 دیدگاه) ,

      داداش مطمئنى کاربرات ٨۵٠ سى اف ام لازم دارى!!!!! رو کدوم موتور بستى ، آخه موتور 454 هم این کاربرات براش بزرگه ها!! بعد از کدوم برند خریدى؟ کى خریدى؟
      شما الان چند اسب اونوقت با این لوازم گرفتى؟ خیلى دوست دارم عکس این موتور رو ببینم ، ممنون میشم برام همینجا بفرستى ، من نشنیدم والا عمل کردم ، تقریبا غیر از سویل همه آمریکایى خودم و پدرم داشتیم ، اگر تا نیمه ٩٧ تولید میشد حتتتتما ذکر میکردن که . اما نکردن ، منم ندیدم.
      اون مقاله هم خود دنده ۶ ننوشته بدونید که فقط ترجمش کرده و مال یه مجله آمریکایى هست .!!!!

      پاسخ
  10. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    آرش جان شما که شاخصت ماکسیماست با توجه به اینکه تقریبا این دوتا ماشین با اختلاف یکی دو سال باهم تو بازار بودن اصلا میتونی ماکسیما رو با کاپریس مقایسه کنی؟ ماکسیما بارها و بارها از هر لحاظ بهتر از کاپریس بود این به خاطر درجا زدن امریکایی ها از اواسط دهه ۷۰ تا اون موقع بود. بیخیال بحث بشیم بهتره سابقتون ثابت کرده کلا منطقی نیستین

    پاسخ
    1. آرش آمریکایی
      سوابق: (534 دیدگاه) ,

      اولا که من مقایسه کدوم بهتره رو بین این دوتا ماشین نکردم به هیچ وجه فقط و فقط حس راحتی رو گفتم و پاسخ پدال و موتور جوندار ماشین که بسیار ماشین نرمیه ماشینه و چون مردم تجربه ماکسیما رو داشتن نزدیک ترین مثالی که میشد براش زد همین بود
      ماکسیماهای دهه نود رو هم سوار نشدم اینم بگم
      اما در مورد ماکسیمای 2006 خوب مسلما از کاپریس دهه 90 بهتره باید هم باشه چون رقیب ماکسیمای 2006 کاپریس 2006 هست و نه کاپریس 1990

      و در آخر راجع به منطق گفتین
      میدونی منطقی کیه آدمیه که چندین اکانت میسازه و با چندین اسم و چندین هویت تو همه مقاله های سایت سرک میکشه و رفتار ترول گونه داره و فقط قصدش تخریب و درگیری هست
      و خیلی جالبه با وجود اینکه از شهرهای مختلف و با اسامی مختلف (مثلا) کامنت میذاره اما همه اونو به راحتی تشخیص میدن بخاطر محتوای مشخص کامنتاش و نوع کلامش که این تو ناخودآگاه آدم قرار داره و مثل اثر انگشت تک و یونیکه و نمیشه تغییرش داد
      بنظرم برو با همون بحث کت چون خیلی منطقیه

      پاسخ
  11. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    میشه غیر از گیربکس ۳۵۰ شورلت نوا چندتا از ویژگی های خوب این ماشین در مقایسه با سری ۵ اون سال که هم کلاسش بود رو توضیح بدی که ما هم یاد بگیریم؟

    پاسخ
    1. Nima
      سوابق: (1017 دیدگاه) ,

      مصرف سوخت نسبت به حجم موتور
      دوام بسیار بالا موتور ، تاحالا ندیدم یاتاقان بزنه?
      اتاق جادارتر
      فرمون نرمتر (اصلا یه ویژگى خاصه تو آمریکایى ها)
      ایمنى بالاتر(از اون جایى که آلمانى هاى توى آمریکا استاندارد هارو براى این که بتونن قبول بشن سپر دوبل بودن)
      امکانات رفاهى بیشتر ، مثل شیشه برقى و گیربکس اتوماتیک و …
      حداکثر سرعت بیشتر
      اما اگر بخوایم یه مقایسه دقیق داشته باشیم نوا با پلت فرم X body هرگز با به ماشین از یه برند لوکس مقایسه نمیشه اگر قرار باشه از این پلت فرم یه ماشین لوکس با یه بى ام دبلیو مقایسه بشه اون کادیلاک سویل هست که براى همه آشکاره که بى ام دبلیو سرى ۵ که هیچ ٧ هم جلوش کم میاره .
      اما بازم با این حال یه محصول اقتصادى شورولت تو بیشتر زمینه ها به بى ام دبلیو برترى داره .

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (525 دیدگاه) ,

        دوست عزبز شما اصلا تاحالا سوار شورلت نوا نشدی سر رگ گردن! اتاق جادتر اون هم شورلت نوا؟؟!! هر کی نوا داره میدونه اتاقش در حد ۲۰۶ هست نه بزرگتر! اگه بی ام و یاتاقان میزنه حداقل راه میره و یاتاقان میزنه! شورلت نوا که چیزی فرتتر از پیکان نیست و واشر سرسیلندرش هم یه قطعه مصرفی هست که هر چند ماه یبار باید عوض بشه! فرمون هیئرولیک و شیشه بالابر برقی و غیره هم تو سری ۵ هست بسته به تیپش. تعریف ایمنی سالهاست اون چیزی کخ تو فکر میکنی نیست . الان هرچی ماشین محکمتر باشه موقع ضربه نیروی بیشتری به سرنشین وارد میکنه و صدمه بیشتری به ادم میزنه لطفا تجربیات پدر بزرگ و عمو و رو به اشتراک نذارو علمی حرف بزن. زیربندی و فرمون هم که اصلا نباید مقایسه کرد چون بی ام و های اون زمان یک و سر و گردن بالاتر بودن. سری ۵ اون رمان تو تیپ های بیس ماشین لوکس به حساب نمیومد و دقیقا تو کلاس نوا و اسکای لارک بود هم به لحاظ سایز بدنه هم امکانات! من شرط میبندم شما تاحالا سوار هیچ امریکایی نشدی که حرف از دوام موتور و مصرف و غیره میزنی من اگه میبینی دارم از بدی های امریکایی میگم چون دارک حرفای بی حساب کتاب شما رو میبینم وگرنه خودم از بچگی با نوا بزرگ شدم خودک بهتربن نوا کوپه ۸ ایران رو داشتم الان هم کامارو ۴۵۴ سوارم مطمعن باش چارتا پیراهن بیشتر از شما تو این چیزا پاره کردم

        پاسخ
  12. Genius
    سوابق: (491 دیدگاه) ,

    ما هم با $5/000 نهایتا میتونیم اینجا به فکر خرید تیبای سدان یکی دو سال کارکرده بیفتیم نه بیشتر!همون جیب رانگلر رو بدن به من بنده نصف بدبختیام و درگیریهای ذهنی حل میشه و میتونم بهتر به الباقی مسائل و معضلات پیش روم در زندگی فکر کنم اقلا دیگه دلواپس داشتن یک وسیله نقلیه استاندارد نیستم!

    پاسخ
  13. حسن
    سوابق: (176 دیدگاه) ,

    گفتگو برا ماشین اول بر پایه ی عدد و رقمه بعد تبادل تجربه، بعد میره پیست عدد پیست میگه تکنولوژیکه یا سر هر پیچ ممکنه به فنا بره.بحث طراحی هم جداست.
    شورولت نوا 1979 -6 سیلندر4.1 لیتری -قدرت 115 اسب -صفر تا صد 13.5- مصرف ترکیبی 12لیتر – حداکثر سرعت 200 کیلومتر

    518ب ام و 1975-4سیلندر 1.8 لیتری -قدرت 90 اسب در دور 5500-صفر تا صد 13.7 (شتاب اعلامی کارخانه 13.9 ثانیه) .
    (اون صفر تا 60 مایله که زدن 12 نه صد کیلومتر اگه میخونید درست بخونید )
    – مصرف ترکیبی 10 لیتر با سرعت ثابت و نرم بدون فشاربه گاز
    حداکثر سرعت جالبه 160 کیلومتر اعلامی کارخانه 167 کیلومتر اعلامی تست مجلات پس راهم نمیره خیلی هنه .
    نمیشه سرعت و ایمنی را برا ب ام و از تست ایمنی امروز موسسات اروپایی حساب کنیم برا نوا از دیده ها و شنیده های 30 سال پیش بگیم .
    از اونجا که من یادمه سرطان بودن ب ام و از همین 518 افتاد دم زبون مردم . و ماشین امریکایی با بیوک بی بی و کادیلاک سی و نوا تو ایران اسم در کرد البته وانتها هم خیلی موثر بودن لامصب از سواری هم بهتر بودن.
    نوا را الانم ،هم میشه سوار شد هم خرجش کرد هم تعمیرش کرد تمام وسایلشم هست.
    بی ام اینجا که خیلی بدهکاره .

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.