جذاب‌ترین و گران‌ترین خودروهای حراجی RM Sotheby پاریس

امسال نیز به‌رسم سالیان گذشته حراجی RM Sotheby در تاریخ 8 فوریه در پاریس برگزار خواهد شد و در آن 78 خودرو به حراج گذاشته خواهند شد. این حراجی از سال 1976 هرساله در پاریس برگزار می‌گردد و محل برگزاری آن نیز همان محل برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس است. در حراجی امسال خودروهای کلاسیک فوق‌العاده نادری همچون محصولات فراری، چند خودروی مسابقه‌ای جذاب و مجموعهٔ کاملی از پورشه‌ها به حراج گذاشته خواهند شد. لیست خودروهای به حراج گذاشته‌شده در حراجی RM Sotheby امسال عمدتاً از خودروهای عملکردی و اسپرت تشکیل شده است اما خودروهای اقتصادی کوچکی مانند یک فولکس‌واگن بیتل مدل 1952 و یک خودروی بسیار کوچک الهام گرفته از هواپیما نیز برای فروش عرضه خواهند شد؛ بنابراین ما در این مطلب جذاب‌ترین و گران‌ترین خودروهای شرکت‌کننده در حراجی RM Sotheby پاریس 2017 را انتخاب کرده‌ایم.

جگوار SS 100 مدل 1941

برآورد قیمت بین 385 هزار تا 445 هزار یورو

pa17_r101_001

این جگوار دونفرهٔ جذاب و بکر، در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده و مجهز به یک پیشرانهٔ 2.6 لیتری شش سیلندر تخت است که 102 اسب بخار قدرت دارد. گفته می‌شود تنها شش دستگاه SS 100 در سال 1941 ساخته شده و خودروهای ساخته شده در این سال آخرین نمونه‌های سری خود هستند. این نمونهٔ به حراج گذاشته‌شده بسیار دست‌نخورده است چراکه تنها 84 هزار کیلومتر کار کرده است که معادل حدود 1100 کیلومتر در هرسال می‌شود.

رنو 5 توربو II مدل 1983

برآورد قیمت بین 75 هزار تا 95 هزار یورو

pa17_r102_001

این رنو یک هاچ‌بک داغ در دههٔ هشتاد میلادی بود که بر اساس رنو 5 ساخته شده بود. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری توربو با 160 اسب بخار قدرت است که در قسمت عقب نصب شده و نیروی خود را هم به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. رنو 5 توربو II در بسیاری از قطعات با نسخهٔ استاندارد خود اشتراک داشت. این نمونهٔ به حراج گذاشته‌شده نیز تنها 16 هزار کیلومتر کارکرد دارد.

فراری F430 GTC مدل 2008

برآورد قیمت بین 300 هزار تا 400 هزار دلار

pa17_r117_001

یکی از فراری‌های متعدد به حراج گذاشته‌شده در حراجی امسال، این F430 GTC است که مجهز به یک پیشرانهٔ V8 با 450 اسب بخار قدرت و یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال است. این خودرو که یک نمونهٔ مسابقه‌ای است، در مسابقات 24 ساعتهٔ Spa سال 2008 در کلاس GT2 با تیم BMS Scuderia موفق به کسب پیروزی شده است. پس از پیروزی، این ماشین تعمیر شده و سپس به یک مجموعه‌دار خصوصی فروخته شد.

اینتر 175A برلین مدل 1956

برآورد قیمت بین 50 هزار تا 70 هزار یورو

این یک خودروی غیرمتعارف است که از صنایع هوایی الهام گرفته است. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ تک سیلندر دو زمانه است و تنها حدود 300 دستگاه از آن ساخته شده است. از این تعداد در حال حاضر تنها 30 دستگاه باقی‌مانده است که این نمونهٔ به حراج گذاشته‌شده یکی از آن‌ها است. اینتر 175A که رقیب مسراشمیت K-175 محسوب می‌شد، دارای یک سقف بازشو و دو صندلی پشت سر هم است. این خودرو نه‌تنها بسیار کمیاب که بسیار هم عجیب‌وغریب است.

فولکس‌واگن بیتل مدل 1952

برآورد قیمت بین 55 هزار تا 80 هزار یورو

pa17_r137_001

ممکن است این فولکس‌واگن بیتل زنگ‌زده باشد اما 65 سال سن داشته و یکی از آخرین نمونه‌های ساخته شده با شیشهٔ عقب دوتکه است. این خودرو بیش از 50 سال از عمر خود بین سال‌های 1963 تا 2014 را خوابیده بوده و تنها 77 هزار کیلومتر کارکرد دارد. این بیتل هنگامی‌که از خط تولید بیرون آمد برای اولین بار به شرکت اسکانیا وابیس در سوئد تحویل داده شد و می‌توان نشانه‌هایی از استفاده در زمستان‌های سخت سوئد را در آن دید مانند چوب اسکی‌هایی که در قسمت عقب آن قرار دارند.

پورشه 917/10 پروتوتایپ مدل 1970

برآورد قیمت بین 4.6 میلیون تا 5.5 میلیون یورو

pa17_r166_001

این پورشه و دیگر نمونه‌های همنوع آن خودروهای افسانه‌ای در مسابقات هستند. پورشه 917 در اشکال و انواع مختلفی ساخته شد و در چندین نوع مختلف از مسابقات اتومبیلرانی به رقابت پرداخت. از نمونهٔ 917/10 تنها 13 دستگاه ساخته شد که مجهز به یک پیشرانهٔ 5 لیتری 12 سیلندر عظیم با 600 اسب بخار قدرت بودند. شاسی این ماشین برای توسعهٔ و آزمایش‌های کارخانه‌ای نیز مورداستفاده قرار می‌گرفت.

لامبورگینی جاراما 400GT مدل 1970

برآورد قیمت بین 130 هزار تا 175 هزار یورو

pa17_r138_001

جاراما یکی از نادرترین ساخته‌های تاریخ لامبورگینی است و مسلماً کمتر از دیگر محصولات این شرکت شناخته شده است. جاراما در اصل یک لامبورگینی ایسلِرو است که به جهت مقررات ایمنی و آلایندگی ایالات‌متحده مجدداً طراحی شده است. از این ماشین تنها 177 دستگاه ساخته شده است که این نمونۀ به حراج گذاشته‌شده هجدهمین دستگاه آن است. جاراما مجهز به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V12 است که 350 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نیروی آن از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی انتقال میابد. این ساختهٔ لامبورگینی می‌تواند به حداکثر سرعت 260 کیلومتر در ساعت دست یابد و این نمونه از آن 77 هزار کیلومتر کارکرد دارد.

پورشه 959 اسپرت مدل 1988

برآورد قیمت بین 1.5 میلیون تا 2 میلیون یورو

pa17_r155_001

پورشه 959 اوج فناوری و پیشرفت در زمینهٔ سوپراسپرت‌ها در دههٔ 80 بود و در طول زمان خودروهای جاده‌ای به‌سختی توانسته‌اند به عملکرد آن نزدیک شوند. پیشرفت‌های فنی 959 شامل سیستم تعلیق قابل تنظیم، سیستم چهارچرخ محرک هوشمند، سنسور فشار باد تایرها و رینگ‌های منیزیومی می‌شد. این نمونهٔ به حراج گذاشته‌شده از نوع 959 اسپرت است که از این نسخه تنها 29 دستگاه ساخته شده است. 959 اسپرت با حذف تجهیزاتی چون سیستم تهویه و سیستم صوتی تا 220 کیلوگرم سبک‌تر از نسخهٔ استاندارد شده بود. نمونهٔ به حراج گذاشته‌شدهٔ این ماشین نیز به رنگ سفیده بوده و بسیار بکر و کمیاب است.

فیات 600 مولتی‌پلا مدل 1963

برآورد قیمت بین 25 هزار تا 30 هزار یورو

pa17_r140_001

فیات با عرضهٔ مدل 500 در اروپا، انقلابی در خودروهای کوچک ایجاد کرد اما بااین‌وجود ازآنجایی‌که 500 خودروی بسیار کوچکی بود، برای استفاده‌های خانوادگی یا تجاری چندان مناسب نبود؛ بنابراین فیات تنها حدود شش ماه پیش از عرضهٔ 500، خودروی بزرگ‌تری بنام 600 مولتی‌پلا را معرفی کرد. البته دو سال قبلاً از معرفی 500، نسخهٔ استاندارد 600 نیز معرفی شده بود. 600 مولتی‌پلا مانند بسیاری از خودروهای دههٔ 50 و 60 میلادی بدنه‌ای دورنگ دارد و این نمونهٔ به حراج گذاشته‌شده به‌طور کامل بازسازی شده و شکوه سابق خود را به دست آورده است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر 633 سی‌سی است که 22 اسب بخار قدرت داشته و می‌تواند تا شش نفر را حمل کند.

آلفارومئو Tipo B P3 مدل 1934

برآورد قیمت بین 3.8 میلیون تا 5 میلیون یورو

pa17_r113_001

آلفارومئو Tipo B P3 یک ماشین مسابقهٔ گرند پری بود اما با چندین ویژگی منحصربه‌فرد. این خودرو مانند یک پَر سبک‌وزن بود به‌گونه‌ای که فقط 700 کیلوگرم وزن داشت یعنی حدود 500 کیلوگرم کمتر از یک سوزوکی سلریو. همچنین این اولین خودرو با ترکیب Monoposto (این اصطلاح به خودروهای مسابقه‌ای بدنه باز یعنی بدون سقف و بدون در اطلاق می‌شود) بود. این نمونهٔ به حراج گذاشته‌شده در فصل‌های 1934 و 1935 مسابقات جایزه بزرگ توسط اسکودریا فراری مورداستفاده قرار گرفته است. Tipo B P3 مجهز به یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری هشت سیلندر خطی است که 255 اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس سه سرعتهٔ دستی انتقال می‌دهد.

پورشه 911 R مدل 2016

برآورد قیمت بین 450 هزار تا 650 هزار یورو

pa17_r176_001

جدیدترین خودرو لیست ما، این پورشه 911 R است. ما این خودرو را با عبارت «کمال مطلق» توصیف می‌کنیم و رانندگان آزمایش‌های دیگر نیز با استفاده از کلماتی مشابه، عملکرد فوق‌العاده و درخشان این 911 را ستایش کرده‌اند؛ اما شرم‌آور است که خودروهایی ازاین‌دست صرفاً در طول عمر خود با قیمت‌هایی بسیار بالا خریدوفروش می‌شوند اما با آن‌ها رانندگی نمی‌شود. این نمونهٔ به حراج گذاشته‌شده به رنگ مشکی و با خطوط خاکستری است و از یک پیشرانهٔ 4 لیتری شش سیلندر تخت استفاده می‌کند. این پیشرانه 500 اسب بخار قدرت داشته و 911 R را قادر می‌سازد ظرف 3.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 320 کیلومتر در ساعت دست یابد.

فراری 550 Barchetta پینین‌فارینا مدل 2001

برآورد قیمت بین 375 هزار تا 425 هزار یورو

pa17_r179_001

این خودرو یک نسخهٔ ویژه و تولید محدود از فراری 500 مارانلو محسوب می‌شود. 550 Barchetta به مناسبت جشن 70 سالگی پینین‌فارینا ساخته شد و تنها 448 دستگاه از آن تولید گردید. این خودرو همچنین یک نمونهٔ رودستر است اما فراری یک سقف پارچه هم برای آن ارائه کرده بود که البته تنها در گاهی مواقع مورداستفاده قرار می‌گرفت تا جایی که به مالکین گفته شده بود که در صورت متصل بودن سقف به خودرو، با آن با سرعتی بیش از 110 کیلومتر در ساعت حرکت نکنند. این نمونه‌ای که در اینجا مشاهده می‌کنید تنها 392 کیلومتر کارکرد دارد.

 

منبع: Auto Express

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

13 دیدگاه

  1. MPH
    سوابق: (408 دیدگاه) ,

    .
    *لطفا ببخشید که بی ربط به موضوع اینجاست
    ⚠⚠⚠⚠
    در حالیکه شرکت سایپا امید داشت با امضای قرارداد جدید همکاری با شرکت کیا موتورز، همکاری خود با این شرکت کره ای را احیا کند اما شرکت کیا موتورز حاضر به پذیرش شرایط شرکت سایپا نشده است. این در حالی است که شرکت سایپا مدتی است به حیاط خلوت شرکت‌های درجه دو چینی در ایران تبدیل شده است و به تولید خودروهای چینی با قیمتی چندین برابر کشور چین در ایران می پردازد.

    مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا گفته است همکاری مشترک با کیاموتورز منتفی شده است.

    وزارت صنعت، معدن و تجارت، حضور خودروسازان خارجی در ایران و مشارکت آنها با شرکت های داخلی را منوط به ساخت داخلی ۴۰ درصدی و صادرات ۳۰ درصدی کرده است.

    آنگونه که برخی منابع در ایران گزارش داده اند شرکت کیا موتورز حاضر به پذیرش این شروط نشده است.

    تکنولوژی پراید اصلی‌ترین محصول سایپا و ارزان‌ترین خودروی بازار ایران متعلق به دهه ۸۰ میلادی و برای ۳۵ سال پیش است.

    منبع:رادیو فردا

    پاسخ
    1. Ferrari zonda SV
      سوابق: (456 دیدگاه) ,

      نمیدونم چرا این پورشه 911 r عمیقا به دلم نشست….رنگ مشکی به پورشه خیلی میاد😎😂
      جواب خودم رو خودم دادم….ولی جدا به دل نشست ااا.
      یه تیونینگ راف بزنی بش، چه شود!!!!
      .
      .
      959بهترین ساخته پورشه تا همین الان هست و البته هم دوره با بهترین ساخته لامبورگینی یعنی کانتاش و بهترین خودرو اسپورت تمام تاریخ یعنی فرراریf40 افسانه ای……….
      959 فوق العاده بود انقدر خوب بود که باش توی رالی قهرمان شدند ولی با این وجود هنوز هم f40 بهترین خودرو اسپورت تمام ادوار نامیده میشود..چرا؟؟؟؟
      جواب:فکر میکنید تحمل شتاب جانبی f40چقدره! اگر بگم کله تون سوت میکشه!!!
      بذارید تعدادی از شتاب جانبی های خوده فرراری رو براتون بنویسم:
      F50: 0/96
      Enzo:1/06
      F12 tdf:1/1
      Laferrari:1/4
      و اما برای خودرویی برای 40سال پیش
      F40:1/11
      از انزو بهتره!!!! همه دنیا از هندلینک انزو متعجب شدند. فکرش رو بکنf40 از F12 Tdf هندلینک بهتری داره!!!
      هنوز که هنوزه خود فرراری هم نتونسته خودرویی بسازه که انقدر از زمان خودش جلوتر باشه.
      .
      .
      .
      آلفا رومءو هم که جای حرف نمیذاره.
      عشق منه آلفا دهه 30 2/9لیتر 255اسب….هنوز توی کف شم این قدر قدرت کشیدن از یه موتور 2/9واس همین الانم عالیه…..فرراری یه زمان رویاش رسیدن به سطح آلفا بود

      پاسخ
      1. alpha
        سوابق: (10114 دیدگاه) ,

        درسته.
        انزو سال 2002 عرضه شد. کاررا جی تی و اس ال آر سال 2003.
        اما انزو از هر دوتاشون بهتر بود.
        واقعا بهترین ماشین دوران خودش بود.
        البته قیمت نحومی هم داشت.
        15 سال پیش ، 700 هزار دلار.

        پاسخ
  2. حامد
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    به نظرم بعضی هاشون حقیقتا جواهرن : جگوار، لامبو جاراما،959. آلفارومئو : 2.9 لیتر، 255 اسب ، دهه 30 و این بازدهی برام خیلی جالبه. انجین 917 هم با اون فن عظیمش خیلی قابل توجه هست.

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2272 دیدگاه) ,

      پورشه 959 هم با موتور 2.9 لیتری 515 اسب بخار قدرت 3.2 ثانیه شتاب و 317 کیلومتر تاپ اسپیدش بود

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (157 دیدگاه) ,

        959 حقیقتا ستودنی هست.اما به 917 توجه کنین:
        انجین 917 با تنظیم های متفاوت از حدود 600 اسب تا 1500 اسب! قدرت داشته.
        وجالبتر اینکه با هوا خنک می شده نه مثل بوگاتی با 8تا رادیاتور.

        پاسخ
  3. alpha
    سوابق: (10114 دیدگاه) ,

    .
    برای پورشه 959، 917، 911R هر چقدر پول بدی ارزش داره. مخصوصا 917 و 959 که دیگه تکرار نمیشن.
    من خودم به شخصه این حرف رو در مورد Lamborghini Jarama هم میزنم که مثل مدل هتی پورشه هر چی پول بدی ارزش داره. هر چند میدونم خیلی ها موافق نیستن.

    فولکس واگن بیتل هم خیلی عشقه !! برای یک ماشین باز ، بیتل دربردارنده ی خیلی از مفاهیم عمیق دنیای خودروسازیه.

    پاسخ
  4. General
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    سلام
    یه سوال داشتم
    به نظر شماها با 9 میلیون چه ماشینی از این گزینه ها خوبه بگیرم؟
    از داخلیا:
    پراید هاچ بک تمام رنگ مدل 83 به بالا
    پی کی مدل 85 به بالا
    206 مدل 81 داغون

    از خارجیا:
    BMW 518 مدل 1978
    https://www.digikala.com/Product/DKP-133186/BMW-518-E12-1972-Automatic-Car/%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%8A-%D8%A8%D9%8A-%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%A8%D9%84%D9%8A%D9%88-518-E12-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D9%84-1972
    Honda Civic مدل 1992
    ؟؟؟
    با توجه به خرجشون، مصرفشون، کیفیت رانندگی برای مسافرت و نرم بودنشون بگین
    شکی م بدجور…

    پاسخ
    1. امیرحسین (Lion26)
      سوابق: (229 دیدگاه) ,

      https://bama.ir/car/all-brands/all-models?price=0-10
      اگه دوست داشتی یه سر به سایت باما بزن ، فکر کنم گزینه های بهترم باشه. من شنیده بودم که این مدل بی ام و ها روغن سوز دارن ولی خب دوستان بهتر می دونن، البته خودمم دیده بودم که روغن سوزی دارن.
      لینک بالا هم از قیمت 0 تا 10 میلیون هستش.

      Just France and Japan.

      پاسخ
    2. Ace
      سوابق: (10114 دیدگاه) ,

      از داخلی ها پراید
      از خارجی ها بستگی به تمیز بودنشون داره.

      پاسخ
  5. امیرحسین (Lion26)
    سوابق: (229 دیدگاه) ,

    گرن توریسمو Ps2 ، رنو 5 توربو رو بر می داشتم و باهاش تو شتاب اولیه همه رو می گرفتم مثل ام 5 و … ولی خب تو سرعت نهایی اونا می گرفتنم 🙂 یادم نیست دقیق سرعت نهاییش چقدر بود ولی فکر کنم 250 یا 260 بود یا شایدم 240 خرده ای بود، رنگشم آبی با قرمز بود. ( دو نفره)

    Just France and Japan.

    پاسخ
    1. Mahdi DODGE
      سوابق: (1011 دیدگاه) ,

      قبلا یه پی کی داشتیم
      وقتی عکسشو دیدم یاد اون سالا افتادم اصلا با پی کی تو رانندگی ماهر شدم
      اون فراریا خیلی چشممو گرفتن
      پدال چرا ایمیل تاییده اکانتم نمیاد حتی رمز اکانت قبلیم رو نتونستم بازیابی کنم با گوشی و کامپیوتر و مرورگرای مختلف تست کردم لطفا پیگیری کن

      پاسخ
  6. علیرضا
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    به نظرم ارزشمندترین ماشین لیست بالا همون آلفاست…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x