چشم اندازهفته نامه

جشن استقلال آمریکا با حضور آمریکایی‌ترین خودروها!

چهارم جولای برابر با ۱۳ تیر روز استقلال ایالات‌متحده و روزی است که اعلامیهٔ استقلال این کشور به تصویب کنگره رسید. در جولای امسال، جشن ۲۴۱ سالگی استقلال آمریکا برگزار شد. ولی ما چگونه جشن بگیریم؟ مشخص است؛ با خودروهای آمریکایی! اما چه خودروهایی آمریکایی هستند؟ ماشین‌هایی که در آمریکا ساخته شده‌اند؟ آن‌هایی که توسط یک خودروساز آمریکایی تولید شده‌اند؟ یا…؟ برخی معتقدند خودروهای آمریکایی آن‌هایی نیستند که صرفاً در خاک این ایالات‌متحده مونتاژ می‌شوند بلکه به خودروهایی می‌توان آمریکایی گفت که بیشتر قطعات آن‌ها در آمریکا ساخته شده باشد صرف‌نظر از اینکه سازندهٔ آن‌ها در کدام کشور واقع باشد. خوشبختانه سایت Car.com مثل یازده سال گذشته امسال هم لیستی از چنین خودروهایی تهیه کرده است.

این لیست هرساله توسط این سایت طبق شاخص ساخت آمریکا گردآوری می‌شود اما متأسفانه از میزان قطعات ساخت آمریکا در خودروها کاسته شده است. در سال اول بررسی این شاخص، بیش از ۶۰ خودرو واجد شرایط بودند اما این تعداد در سال گذشته به تنها هشت خودرو کاهش یافت. طبق گزارش Car.com تعداد خودروهایی که امسال بر اساس این شاخص می‌توان آن‌ها را آمریکایی دانسته به فقط سه نمونه محدود شده است. به همین دلیل، فرمول شاخص مذکور برای امسال اصلاح شده است که طی آن تمرکز صرفاً بر روی قطعات و اینکه چگونه و کجا سرِ هم می‌شوند گذاشته شده است. از ۱۲۰ خودرویی که در ایالات‌متحده ساخته می‌شوند، سردبیران این سایت تعداد ۱۰ خودرو را انتخاب کرده‌اند که همگی در قلب آمریکا به تولید می‌رسند. حال در ادامهٔ این مطلب می‌توانید لیست ۱۰ خودروی ساخت آمریکا را ملاحظه کنید.

جیپ رانگلر

نماد SUVهای آمریکایی یعنی جیپ رانگلر در اوهایو ساخته می‌شود. این خودرو نه‌تنها توسط یک شرکت آمریکایی ساخته می‌شود (که البته بخشی از آن در مالکیت ایتالیایی‌ها است)، بلکه درصد بالایی هم قطعات آمریکایی دارد. این میزان برای رانگلر دودر ۷۴ درصد و برای نمونهٔ پنج‌در ۷۵ درصد است.

جیپ چروکی

چروکی که بیشتر یک کراس‌اوور است تا یک SUV، تا همین اواخر همراه با رانگلر در اوهایو تولید می‌شد اما به‌تازگی خط تولید آن به ایلینوی منتقل شده است. البته این ماشین هنوز هم در ایالات‌متحده تولید می‌شود و ۷۰ درصد از قطعات آن نیز در داخل این کشور ساخته می‌شود.

فورد تاروس

سدان خانوادگی آمریکایی یعنی تاروس، در شیکاگو توسط یک شرکت آمریکایی تولید می‌شود که سهامش مانند دو قطب دیگر صنعت خودروسازی آمریکا در بورس نیویورک عرضه می‌شود. این امر باعث می‌شود که فورد صاحبان مختلفی داشته باشد اما خانوادهٔ فورد بخش بزرگی از قدرت رأی‌گیری را در این کمپانی در اختیار داشته و همچنان آن‌را کنترل می‌کنند.

هوندا ریج‌لاین

پیکاپ هوندا ریج‌لاین ممکن است خودرویی ژاپنی و وارداتی به نظر برسد اما این خودرو درواقع در ایالات‌متحده و در آلاباما تولید می‌شود. بعلاوه این یک پیکاپ تراک است؛ بنابراین چه چیزی می‌تواند بیشتر از ریج‌لاین آمریکایی باشد؟

آکورا RDX

کراس‌اوورها بازار بزرگی در ایالات‌متحده دارند و بنابراین بخش لوکس هوندا نیز آن‌ها را در این کشور تولید می‌کند. کراس‌اوورهای آکورا RDX و MDX به همراه هوندا CR-V در شرق لیبرتی تولید می‌شوند درحالی‌که در نزدیکی آن، سوپراسپرت NSX نیز همراه با مدل‌های ILX و TLX و هوندا آکورد به تولید می‌رسد.

فورد F150

فورد F150 همواره پرفروش‌ترین خودروی آمریکا بوده و بخش بالایی از قطعات آن نیز آمریکایی است. این تراک به‌صورت موازی در کارخانه‌های فورد در میشیگان و میسوری تولید می‌شود. همچنین هرچند F150 در بازارهایی در سراسر جهان هم عرضه می‌شود اما می‌توان با قاطعیت گفت که اکثر آن‌ها در این دو کارخانه در ایالات‌متحده تولید می‌شوند.

فورد اکسپیدیشن

اکسپیدیشن را می‌توان به‌نوعی نسخهٔ SUV تراک F150 دانست که مشابه آن اکثر قطعاتش ساخت آمریکا است. این SUV بزرگ که هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد، همراه با همتای لوکس و قدیمی‌اش لینکلن نویگیتور و تراک‌های سوپر دیوتی فورد در کنتاکی تولید می‌شود.

جی‌ام‌سی آکادیا

جی‌ام‌سی آکادیا که در میشیگان تولید می‌شود، در نسل نخست خود به‌شدت با کراس‌اوورهای شورلت تراورز، بیوک انکلیو و ساترن اوت‌لوک اشتراک داشت؛ اما نسل دوم این خودرو مستقل شده و صرفاً در پلت‌فرم با کادیلاک XT5 مشترک است.

هوندا اودیسه

زمانی مینی‌ون‌ها بازار بزرگی در ایالات‌متحده داشتند. ولی هرچند در حال حاضر ممکن است کراس‌اوورها تا حد زیادی جای آن‌ها را گرفته باشند اما مینی‌ون‌ها هنوز هم در بازار حضور دارند. این روزها اکثر این خودروها توسط خودروسازان خارجی ساخته می‌شوند مانند هوندا اودیسه که به‌طور خاص برای بازار آمریکای شمالی در آلاباما تولید شده و با نسخه‌هایی که در خارج از این کشور عرضه می‌شوند متفاوت است.

هوندا پایلوت

این محصول چهارمی از هوندا است که در این لیست حضور دارد یعنی حتی بیشتر از تمامی خودروسازان آمریکایی. پایلوت در آلاباما تولید می‌شود یعنی همان‌جایی که خودرویی که پلت‌فرم مشترکی با آن دارد یعنی وانت ریج‌لاین هم به تولید می‌رسد. خودروهای موجود در این لیست موجب می‌شود که در مورد تشخیص اینکه کدام خودرو آمریکایی و کدام خودرو وارداتی است دچار چالش شویم.

 

منبع: CarScoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    جالب بود مطلب
    حالا که این مطلب در مورد جشن استقلال امریکا و ماشىن ساخت امریکا هست امروز مىخوام در مورد تاریخچه مرکز طراحى جنرال موتورز صحبت کنم
    همه چىز از 1927 شروع شد
    در این سال جنرال موتورز طراح جوانى رو به خدمت گرفت به اسم( هارلى ارل)
    جناب هارلى ارل از بزرگترین طراحان جنرال موتورز و از بزرگترىت طراحان صنعتى بودن
    در اون زمان جناب هارلى ارل به عنوان یک طراح جوان استخدام شد ولى از همون اول نبوغ خودش رو نشون داد
    ایشون در همون سال مدل (لاسال) رو برا کادیلاک. طراحى کرد و تونست بخاطر همون طرح ، طراح ارشد جنرال موتورز بشه
    هارلى ارى با کسب اىن مقام قدرتش افزاىش پىدا کرد و در دهه ى 20 مىلادى مرکز طراحى 24 ساعته جنرال موتورز رو افتتاح کرد
    کار بزرگ دیگه جناب ارل تو همون سالها استخدام بانوان براى طراحى و رنگ بندى داخلى محصولات بود
    ایشون معتقد بودن که بانوان رنگها رو واضح تر از مردان مىبىنن و توانایى بىشترى تو اختصاص رنگ بندى داخلى محصولات دارن
    در همىن مرکز طراحى بود که شاهکارهاى نظىر الدورادو 1953، کوروت 1953، بىوک رودمستر 1954 و تمام محصولات زیباى جنرال موتورز بىرون اومدن
    این مرکز طراحى بىش از 80 سال قدمت داره
    بعد از بازنشستگى جناب ارل جانشىن با کفاىت اىشون( بىل مىشل) وارد شد و از طراحىهاى ناب جناب مىشل مىشه به اىمپالاى 1959 و الدورادو 1959 و همچنىن بىوک riveria سال 1971 اشاره کرد بطور مثال

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    جالب بود مطلب
    حالا که این مطلب در مورد جشن استقلال امریکا و ماشىن ساخت امریکا هست امروز مىخوام در مورد تاریخچه مرکز طراحى جنرال موتورز صحبت کنم
    همه چىز از 1927 شروع شد
    در این سال جنرال موتورز طراح جوانى رو به خدمت گرفت به اسم( هارلى ارل)
    جناب هارلى ارل از بزرگترین طراحان جنرال موتورز و از بزرگترىن طراحان صنعتى بودن
    در اون زمان جناب هارلى ارل به عنوان یک طراح جوان استخدام شد ولى از همون اول نبوغ خودش رو نشون داد
    ایشون در همون سال مدل (لاسال) رو برا کادیلاک طراحى کرد و تونست بخاطر همون طرح ، طراح ارشد جنرال موتورز بشه
    هارلى ارى با کسب اىن مقام قدرتش افزاىش پىدا کرد و در دهه ى 20 مىلادى مرکز طراحى 24 ساعته جنرال موتورز رو افتتاح کرد
    کار بزرگ دیگه جناب ارل تو همون سالها استخدام بانوان براى طراحى و رنگ بندى داخلى محصولات بود
    ایشون معتقد بودن که بانوان رنگها رو واضح تر از مردان مىبىنن و توانایى بىشترى تو اختصاص رنگ بندى داخلى محصولات دارن
    در همىن مرکز طراحى بود که شاهکارهاى نظىر الدورادو 1953، کوروت 1953، بىوک رودمستر 1954 و تمام محصولات زیباى جنرال موتورز بىرون اومدن
    همچنىن در همىن مرکز طراحى بود که جناب هارلى ارل اولىن کانسپت جهان رو که biuick y job 1938 بود رو طراحى کرد
    این مرکز طراحى بىش از 80 سال قدمت داره
    بعد از بازنشستگى جناب ارل جانشىن با کفاىت اىشون( بىل مىشل) وارد شد و از طراحىهاى ناب جناب مىشل مىشه به اىمپالاى 1959 و الدورادو 1959 و همچنىن بىوک riveria سال 1971 اشاره کرد بطور مثال

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۵ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      دوستان اىن مطالب رو از برنامه ى( dream cars ) و همچنین برنامه خودروهاى اسرار امىز گفتم براتون
      از طرحاى هارلى ارل به عنوان نمونه مىتونم کادیلاک. 452 مدل 1936. کادیلاک لاسال 1927. کادیلاک الدورادو 1953 . بىوک اسکاى لارک 1953. بىوک رودمستر 1954. شورولت کوروت 1953 و………. اشاره کرد
      از طرحاى بىل مىشل مىشه به کادیلاک الدورادو 1959 . شورولت کوروت 1960 . پونتىاک لارنتىان 1960 . بىوک Rivera 1963 کادیلاک فلىىت وود 1975 و……….. اشاره کرد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. sina

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    هوندا 9 تا محصول داره،
    طبق سایت caranddrive:
    چهارتا ماشینش بهترین ماشین سگمنت خودشون هستن:سیویک، آکورد،CRV و ریج لاین
    دو تا ماشینش دومین ماشین برتر سگمت خودشونن: فیت و اودیسه
    و یکیشون هم سومین ماشین برتر سگمنت مربوطه: پایلوت

    عشق است هوندا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    امریکایی ها هنوز از چیزی که تو دهه 60 و اوایل دهه 70 بودن خیلی دور هستن هنوز راه دارن تا به اروپایی ها برسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. #ali.m#

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    “اما این خودرو درواقع در ایالات‌متحده و در آلاباما تولید می‌شود. بعلاوه این یک پیکاپ تراک است؛ بنابراین چه چیزی می‌تواند بیشتر از ریج‌لاین آمریکایی باشد؟”
    حق بدید قانع نشم با این دلایلی که اورده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Roham

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (727 ديدگاه)

    جالبه که 40% آمریکایی ترین خودرو ها غیر آمریکایی الاصل هستن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. MAHDI . TUNING

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    من بودم چلنجر دیمن رو بهشون اضاف میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مجتبی

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    فورد تاروس رو داشتم خیلی ماشین خوب و راحتی بود ولی هزینه نگهداریش زیاد بود(مشکل از روش نگهداری من بود نه خودرو) D:
    جیپ چروکی هم از نزدیک دیدم خیلی با ابهت هستش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس دووج وایپر کجاست؟!؟!؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا