چشم اندازهفته نامه

10 خودروی جذاب سال 2018 به انتخاب اتوگاید

سال میلادی ۲۰۱۸ نیز با تمامی خوبی و بدی‌های خودرویی خود به پایان رسید و تمامی رسانه‌های خودرویی در سراسر جهان اقدام به معرفی بهترین خودروها از نظر خود نمودند. این بار نیز نشریه اتوگاید به رسم همه‌ساله‌ی خود اقدام به معرفی جذاب‌ترین خودروهایی که تست نموده کرده است که شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • لینکلن نویگیتور بلک لیبل ۲۰۱۸

این لیست را با شاسی‌بلند زیبایی آشنا می‌کنیم که جدیدترین و گران‌ترین محصول لینکلن بوده و البته ارزش مبلغ پرداختی را دارد.

یکی از نویسندگان اتوگاید درباره‌ی نویگیتور بلک لیبل می‌گوید:

راحت، لوکس و حتی جادار در تمامی صندلی‌ها. این خودرو تجمل زیادی دارد. قوای محرکه‌ی عضلانی، تجهیزات زیاد و عملکرد تقریباً بی‌صدا باعث شده‌اند این خودرو یک رقیب قدرتمند در کلاس خود باشد.

خریداران صندلی‌های راحت، کابین پیشرفته و سواری نرم و آرام نویگیتور را دوست خواهند داشت. نویسنده اتوگاید در ادامه می‌گوید:

حتی در نسخه‌ی پایه هم نویگیتور ارزش مبلغ پرداختی را داشته و شاید سورپرایز کننده ترین خودروی کلاس باشد. آخرین باری که چنین جملاتی درباره‌ی یک لینکلن گفته شده کی بوده است؟

  • استون مارتین ونتیج ۲۰۱۹

با اینکه ونتیج از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر AMG استفاده می‌کند اما نویسنده اتوگاید از کیفیت عالی قوای محرکه‌ی این خودرو اطمینان حاصل کرده و تحت تأثیر صدای پیشرانه قرار گرفته است. این تنها یکی از جنبه‌های وحشی خودروی پایه و اسپورت استون مارتین است. نویسنده این نشریه می‌گوید:

با ترکیب منحصربه‌فرد طراحی، صدا و قدرت، ونتیج جدید یک گزینه‌ی برجسته در کلاس خود است.

و اگرچه در بحث طراحی داشبورد برخی حرف‌وحدیث‌ها وجود دارد اما واضح است که این یک خودروی اسپورت و تواناست که در جهت صحیحی حرکت می‌کند.

  • آئودی R8 RWS 2018

R8 RWS

زمانی که خودروی اسپورت و برجسته‌ی آئودی از سیستم چهار چرخ محرک خود جدا شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خب هیجان کاملاً جدیدی ایجاد می‌شود. R8 RWS جدید و پرسرعت زیر ۴ ثانیه شتاب گرفته و البته سبک‌تر بوده و سواری هیجان‌انگیزتری دارد.

نویسنده‌ی اتوگاید معتقد است:

با توجه به قیمت ارزان‌تر، منحصربه‌فردتر بودن و هیجان رانندگی زیاد، احتمالاً R8 دیفرانسیل عقب زودتر از آنچه انتظار می‌رود به فروش خواهد رفت.

  • جگوار آی پیس ۲۰۱۹

زمانی که یک خودروی الکتریکی کامل و کاردرست تولید شود کاملاً توجهات را به خود جلب خواهد کرد و اینجاست که جگوار آی پیس وارد میدان می‌شود. نویسنده‌ی اتوگاید می‌گوید این خودرو فوق‌العاده است.

آی پیس در واقع یک کانسپت متحرک است که از باتری ۹۰ کیلووات ساعتی استفاده کرده و محدوده حرکتی ۳۸۶ کیلومتری دارد. یک جفت پیشرانه‌ی الکتریکی آی پیس قدرت ۳۹۴ اسب بخاری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای می‌شود.
این خودرو ۸۸۵۹۵ دلار قیمت داشته و باعث می‌شود بگوییم:

با طراحی و دینامیک سواری سورپرایز کننده، کابین جادار و محدوده حرکتی مناسب، آی پیس ۲۰۱۹ یک معامله‌ی عالی است.

  • پورشه ۹۱۱ کررا T مدل ۲۰۱۸

پورشه همیشه خودروهای خوبی ساخته اما با تولید کررا T محصولی درگیر کننده تر و هیجان‌انگیزتر روانه میدان ساخت. این خودرو لذت‌بخش‌تر می‌باشد.

اتوگاید دراین‌باره می‌نویسد:

این خودرو در جاده احساس چابکی و هیجان دارد. کررا T خودرویی سریع بوده اما سریع‌ترین ۹۱۱ تولیدی نیست و البته هیجان‌انگیز بوده ولی تیزترین نیست.

در یک کلام باید گفت ۹۱۱ کررا T خودرویی برای طرفداران سرسخت پورشه بوده و واقعاً از تولید آن خوشحالیم.

  • تویوتا سوپرا ۲۰۲۰

سرانجام در آینده‌ای نزدیک شاهد معرفی نسل جدید سوپرا در نمایشگاه دیترویت خواهیم بود اما قبل از آن توانستیم نسخه پیش‌تولیدی سوپرا را در پیست برانیم. البته تخمین‌های دقیق درباره‌ی سوپرا سخت است. اگرچه سوپرا محصول تویوتاست اما با استفاده از سخت‌افزار ب‌ام‌و ساخته شده است. به همین خاطر شباهت‌های قابل‌توجهی بین سوپرا و Z4 وجود دارد.

این به معنی سواری خیلی خوب سوپراست. این خودرو در پیست سریع و پاسخگو بوده و چسبندگی بالایی دارد. اگرچه تویوتا چند سالی است که نسل جدید سوپرا را تست می‌کند اما تست کوتاه ما نشان داد که این خودرو ارزش منتظر ماندن را دارد.

  • استون مارتین DB11 AMR 2019

آستون مارتین DB11 AMR

این بریتانیایی خاص از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری فوق‌العاده با قدرت ۶۳۰ اسب بخار بوده می‌برد. این قدرت باعث ایجاد اطمینان بسیار بالا حتی در سرعت‌های زیاد می‌شود.

نویسنده‌ی اتوگاید می‌گوید:

DB11 AMR در جاده‌های پرپیچ‌وخم کاملاً خوب بوده و در اتوبان هم همچون موشک است.

اگرچه استون مارتین محصولی فوق‌العاده تولید کرده اما قیمت ۲۴۴ هزار دلاری آن باعث می‌شود فکر کنیم چه کسی بجای دیگر خودروهای حاضر در این لیست استون مارتین را خواهد خرید.

  • لامبورگینی آونتادور S رودستر ۲۰۱۸

آیا کسی از پیشرانه ۱۲ سیلندر حرف زد؟ اینجا یکی از آخرین بازماندگان ۱۲ سیلندرهای تنفس طبیعی حضور دارد که از نوع لامبورگینی آونتادور S رودستر می‌باشد. یک سوپرکار واقعی و جذاب که دارای درهای خیال‌انگیز، پیشرانه‌ای دیوانه کننده، ظاهری میخکوب کننده و صدایی عالی است.

اتوگاید می‌گوید:

سمفونی جذاب پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر آونتادور ورود راننده را اعلام می‌کند و درعین‌حال باعث ایجاد خودرویی سریع و درگیر کننده می‌شود. این یک سوپرکار واقعی است که هرگز نمی‌تواند بهتر از این باشد.

  • استون مارتین DBS سوپر لگرا ۲۰۱۹

یک استون مارتین دیگر در لیست! چون ما عاشق جیمز باند هستیم و چند ساعتی را به زیبایی‌های محصولات این خودروساز خیره می‌شویم. باند استون مارتین را دوست دارد اما شاید به این DBS سوپر لگرا بیش از سایرین اهمیت دهد زیرا به‌صورت بی‌رحمانه‌ای زیباست و از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری توئین توربو با قدرت بیشتر از ۷۰۰ اسب بخار استفاده می‌کند.

سوپرا لگرا تنها در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۴۰ کیلومتر در ساعت است.

نویسنده اتوگاید درباره این خودرو گفته است:

DBS سوپر لگرا ۲۰۱۹ یک سوپر گرند تورر عالی بوده که نقاط قوت فراوانی دارد؛ اما برای خودروی کمیابی همچون این هرگز فاکتور قیمت را نباید در نظر گرفت و برای افرادی که خواهان یکی از جذاب‌ترین محصولات تاریخ استون مارتین هستند، DBS سوپر لگرا یک گزینه‌ی عالی است.

  • لامبورگینی اوراکان پرفورمنته اسپایدر ۲۰۱۸

جدای از آونتادور SVJ جدید، اوراکان پرفورمنته یکی از داغ‌ترین گاوهای ایتالیایی است. ما درباره‌ی خودرویی صحبت می‌کنیم که یک دور جهنم سبز را زیر ۷ دقیقه طی کرده و جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد. با استفاده از سیستم آئرودینامیکی فعال و هوشمند، این خودرو امن و پایدار بوده و در سرعت‌های بالا نیز مشکلی ندارد.

حتی از قطعات کربن کامپوزیت در کابین استفاده شده که باعث می‌شود حس فرانکنشتاین به شما دست دهد. اگرچه اوراکان پرفورمنته قیمت بیش از ۳۰۰ هزار دلاری دارد اما این خودرو به حدی خاص است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

  • مک لارن ۷۲۰S 2018

خب به غول مرحله آخر و جذاب داستان می‌رسیم! مک لارن ۷۲۰S یک رئیس هیجان‌انگیز است. خب چه کسی می‌تواند توانایی‌های عملکردی این سوپر اسپورت را نادیده بگیرد؟ پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربوی مک لارن قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخاری داشته و باعث می‌شود هر خودرویی در خط درگ شرمنده شود.

نویسنده‌ی اتوگاید نظر جالبی دارد:

مک لارن ۷۲۰S خودرویی نیست که در کودکی آرزویش را داشتم اما راندن آن به من فهماند که من نباید به خاطر کسی که هستم و طرز زندگی‌ای که دارم عذرخواهی کنم!

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    گوشی تو دستم خیس عرق شد….
    یکی از یکی جذاب تر. هیچکدوم رو نمیشه حذف کرد.
    چقدر این DBS لعنتی رو دوس دارم من.
    نویگیتور تنها خودرو غیر عملکردی بود که وارد لیست شده بود . این نشون میده لینکلن ماشین کاملی ساخته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mohammad

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این که همش شد بریتانیایی…
    ولی انصافا فوق العاده هست این لینکلن نویگیتور همه جا اسمش هست..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۱۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      بهترینم بهترینی داره ???

      Huracan performante Spyder
      Aventador S Roadster
      McLaren 720s
      Aston Martin DBS
      Porsche 911 Carrera T
      Audi R8 RWS
      Aston Martin DB11

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Reza

        ۱۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        تو بخش اونتادور S ، دو تا عکس مربوط به نسخه S و دوتا عکس مربوط به نسخه lp700 رودستر هستش.
        عکس های 720 هم مال نسخه استاندارد نیست و یه نسخه خاصی از 720 هستش.

        پدال به جزییات توجه کن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Car Lover

        ۱۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (688 ديدگاه)

        و حتی اگه لیستی از مجله ای غیر آمریکایی منتشر میشه طبق منطق بعضیا آمریکاییاش حذف!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Amir

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    واقعا میشه ساعت ها روزها و ماه ها به آستون مارتین نگاه کرد و از این همه زیبایی و اصالت لذت برد.تا چند وقت پیش فکر نمی کردم گرند تورری به اندازه بنتلی کانتیننتال برام جذاب باشه اما سوپر لگرا نظرمو عوض کرد،بی رحمانه جذابه!
    اما انتخاب اولم توی این لیست قطعا هوراکان پرفورمانته است که بدجوری تمام دنیا رو مات و مبهوت خودش کرده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. جی کلاس مرسدس

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (143 ديدگاه)

    مجله انگلیسیه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. بهنام

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (492 ديدگاه)

    سوپرا نیومده رفت تولیست. باید خیلی خوب باشه تا تو یه همچین جمعی باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ایمان

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    لیست کاملی نیست و جای چند مدل از بهترین های ۲۰۱۸ توی این لیست خالیه ولی انتخاب ها سلیقه ای هست دیگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ساسان

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    اونتادورs…اینکه فیس لفت یه سوپراپرت که بیسش مربوط به 8سال پیش هست کماکان نظر نشریاتو بخودش جلب میکنه خیلی جالبه واز توانا بودن این خودرو پتانسیل بالای طراحی و فنی حکایت داره.
    اما در این لیست پرفورمانته میدرخشه..کلا” سالی که گذشت پرفورمانته نقل اصلی محافل خودرویی بود و این گام بلندیه برای این شرکتی که خیلیا در تلاشن ندیده گرفته بشه.ولی غرشهای 10 و 12 سیلندرها کماکان با صلابت آینده ای روشن رو برای گاو خشمگین نوید میده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. M

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    M2 کامپتیشن حتی اگه قرار باشه اسم 3 تا خودروی جذاب برده بشه باید تو لیست باشه چه رسد به 10 تا
    2015 رو یه بار سوار شدم نفس آدمو بند میاره انقد که خوبه چه رسد به این کامپتیشن 2018 که همه گفتن خیلی بهتره !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایمان

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    ببخشید که بی ربطه ولی منم میخوام ۱۰ ماشین پرفروش در ایران تا پایان آبان ماه رو براتون بگم که امیدوارم ضدحال نخورید چون تفاوت ها از عرش تا فرش هست ??
    ۱. تیبا
    ۲. پراید
    ۳. پژو ۲۰۶
    ۴. پژو ۴۰۵
    ۵. پژو پارس
    ۶. سمند
    ۷. برلیانس
    ۸. دنا
    ۹. تندر ۹۰
    ۱۰. ساندرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. رامتین

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    بیشک زیباترین: آستون DBS

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. fara2001

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (201 ديدگاه)

    استون بی نظیره . گاهی به ونتیج سفید با اون نوار قرمز جلو پنجره نگاه میکنم بیقرار میشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Bideski

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    DBSرو که دیدم دهنم مثل جلوش باز شد????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. فرامرز

    ۱۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    به نظرم ب ام و ام ۸ از همه استون مارتین ها جذابتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. بهراد

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    امسال سال شتاب های زیر 3 ثانیه هست.
    وقتی سوپر سدان ها به قدرت 600 اسب میرسن ، معلومه سال بعد هزینه هایی که صرف تحقیق و توسعه میشه پرفورمنسشون رو باز هم بالا میبره.
    این جنگ رو تسلا با مدل اس ، داج چلنجر دیمن و هوراکان و 911 و فراری شروع کردن و بقیه هم قراره به زودی ملحق بشن
    و مطمئنا شتاب در بهترین ها بین 2 تا 3 ثانیه خواهد بود البته دیگه فکر نکنم با افزایش قدرت به این هدف برسن از این به بعد با کاهش وزن و افزایش لذت سواری و ایرودینامیک خودرو ها این روند ادامه پیدا خواهد کرد. افسوس که ما اندر خم یک کوچه ایم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. نعیم

    ۱۲ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همگی قابل تحسین هستن
    اما به نظر من جای لامبورگینی SVJ خالیه…
    رکورد زد …
    تکنولوژی های بهبود یافته لامبورگینی اوراکان پرفورمنته رو داره…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا