چشم اندازهفته نامه

۱۵ خودروی شگفت‌انگیز با خریداران اندک!

اگرچه برخی ماشین بازها و خبرنگاران خودرویی اظهار می‌دارند کراس اوورها و شاسی بلندها بازار را در قبضه خود دارند اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بازار همیشه در حال حرکت بوده و تاریخ تکرار می‌شود. در دهه‌ی ۷۰ میلادی استیشن‌ها حرف اول را می‌زدند. سپس کودکان بزرگ شده و خواهان راندن خودروهای پیرمردی نبودند. بعد نوبت مینی ون‌ها رسید و…

حالا هم قرعه به نام شاسی بلندها افتاده است. یک دهه‌ی بعد تب کراس اوورها فروکش خواهد کرد. این خودروها البته حذف نخواهند شد زیرا مناسب خریداران و خانواده‌های زیادی هستند اما خب به انتخاب پیش پا افتاده‌ای تبدیل خواهند شد. شاید یک روزی شاهد بازگشت و قدرت‌نمایی استیشن‌ها باشیم!

در همین اثنا طرفداران دنیای خودرو و خبرنگاران به شدت خواستار خودروهایی هیجان‌انگیز برای راننده‌ها هستند. ما هم‌اکنون در عصر طلایی اسب بخار و پرفورمنس زندگی می‌کنیم. پیشرانه‌هایی که قدرت ۳۰۰ اسب بخاری دارند کاملاً عادی جلوه می‌کنند و موستانگ ۴ سیلندر حالا ۳۱۰ اسب بخار قدرت می‌سازد. ۲۰ سال پیش این عدد به بزرگ خانواده تعلق داشت.

متأسفانه ماشین بازها درصد کمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. بیایید ببینیم خریداران خودروهای جدید چه خودروهای شگفت‌انگیزی را در لیست خرید خود قرار نمی‌دهند!

  • لوتوس اوورا


لوتوس اوورا ۴۰۰ پوستری برای کودکان این لیست است. نام لوتوس در فرهنگ خودرویی جایگاه والایی داشته اما مردم محصولات این برند را کنار گذاشته‌اند. خط قرمز خریداران محصولات لوتوس شهرت آن‌ها به غیرقابل اطمینان بودن و قطعات گران‌قیمت است که باعث فروش پایین این خودروساز شده است. اوورا یک خودروی همه‌کاره‌ی برجسته است که از چسبندگی و هندلینگ خاص این برند سود می‌برد. پیشرانه‌ی ۴۰۰ اسب بخاری این خودرو که ساخت تویوتاست با یک سوپرشارژر همراه شده است.

  • آئودی R8


سوپرکار روزمره‌ی آئودی زمانی که وارد یک پیچ شود یا مسیری خلوت بیابد یک هیولای به تمام معنا خواهد بود. علیرغم اینکه پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر لامبورگینی در بطن این سوپرکار جای گرفته اما نشان آئودی برای جلب نظر خریداران کافی نبوده است. سال پیش تنها ۸۲۷ دستگاه R8 فروخته شده هرچند این آمار نشان دهنده‌ی افزایش ۲۰ درصدی فروش نسبت به سال ۲۰۱۷ است.

  • ب‌ام‌و سری ۲


اگرچه ماشین بازهای زیادی ادعا می‌کنند نسل E46 ب‌ام‌و بهترین نسل سری ۳ بوده اما سری ۲ کنونی نیز به همین وضعیت نزدیک شده چراکه از نظر ابعاد و دینامیک رانندگی در سطح بالایی قرار دارد. سری ۳ رشد کرده اما سری ۲ بیشتر مناسب ماشین بازهاست. البته این خانواده در سال ۲۰۱۸ تنها به خانه‌ی ۹۲۰۸ نفر راه یافته است.

  • ولوو S60


سدان ولوو نمونه‌ای از ریویوهای ناامید کننده‌ی خبرنگاران حوزه‌ی خودرو است. هیچ‌کسی نمی‌تواند سواری این خودرو را بد بداند اما تنها ۷۳۱۰ آمریکایی آن را در سال ۲۰۱۸ خریداری کرده‌اند. اکثر جنبه‌های این خودرو از کابین لوکس گرفته تا سواری و هندلینگ مناسب و پیشرانه‌ی نرم و قدرتمند شایسته‌ی ستایش هستند. خوشبختانه ولوو سدان های خود را نیز تا حد کراس اوورهایش بالا آورده است.

  • آئودی TT


این خودرو بازار محدودی داشته و از همان درصد کم جامعه‌ی ماشین بازها رنج می‌برد. البته فروش این خودرو در سال پیش با افت ۵۰ درصدی به ۱۲۸۹ دستگاه رسیده است. خوشبختانه TT هنوز هم در اروپا فروش معقولی داشته بنابراین به این زودی‌ها بازنشسته نخواهد شد.

  • لینکلن کانتیننتال


کانتیننتال سواری نرم و تکنولوژی و قدرت زیادی دارد. البته این خودرو از نظر بازاریابی چندان قوی عمل نکرده است. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ با افت حدود ۳۰ درصدی به ۸۷۵۸ دستگاه کاهش یافته است. نسخه‌ی گرامیداشت ۸۰ سالگی کانتیننتال از درب‌های ویژه‌ای سود برده اما این روزها کسی خریدار سدان‌ها نیست. امیدواریم که کانتیننتال این پیچ تاریخی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

  • پورشه کیمن و باکستر


هیچ واژه‌ی بدی را نمی‌توان درباره‌ی برادران ۷۱۸ گفت اما در تعجبیم که چرا پورشه را نباید به خاطر قیمت‌گذاری شماتت کرد. این خودروها از نظر جایگاه یک پورشه بسیار خوب عمل می‌کنند اما زمانی که آپشن های متنوعی را سفارش دهید قیمت خودروها به قیمت یک پورشه ۹۱۱ پایه می‌رسد. سال پیش کمی بیش از ۵ هزار نفر این دو برادر را انتخاب کرده‌اند.

بد نیست بدانید شاسی‌بلند کاین در سه‌ماهه اول سال جاری فروش ۵۵۵۹ دستگاهی را ثبت نموده است.

  • کیا K900

کیا K900 مدل 2019
کیا K900 در آمریکا فروش خوبی ندارد. بررسی‌های تخصصی نشان داده‌اند این خودرو می‌خواهد پا جا پای لکسس LS بگذارد اما مردم خریدار ایده‌ی یک کیای لوکس نیستند. تنها ۱۴۵ دستگاه K900 در سال پیش به فروش رفته‌اند.

  • آکورا NSX

آکورا NSX
علیرغم اینکه NSX در سال ۲۰۱۶ و با عرضه در بازارهای جهانی قلب‌های زیادی را ربود اما از نظر بازار شرایط خوبی ندارد. فروش این خودرو در سال ۲۰۱۷ برابر با ۵۹۱ دستگاه و در سال پیش تنها ۱۷۰ دستگاه بوده است. آکورا در تلاش است به هدف فروش بالای ۳۰ دستگاه در هر ماه برسد اما خب فکر نمی‌کنیم چنین کاری انجام شود.

  • تویوتا لندکروزر


شاسی‌بلند فوق‌العاده جان‌سخت و قوی تویوتا که در سراسر جهان شناخته شده تنها به خانه‌ی ۳۲۲۲ نفر در سال ۲۰۱۸ راه یافته است. شاید قیمت لندکروزر و سن بالای آن دلیل این کار باشند. البته حضور پرقدرت شاسی بلندهایی همچون رنجروور و کادیلاک اسکالید در بازار آمریکا نیز مزید بر علت شده تا در کل لندکروزر اوقات خوشی را در این کشور سپری نکند.

  • نیسان GT-R


این یکی جای تعجب زیادی ندارد هرچند سال‌هاست که با عملکرد خود افراد زیادی را انگشت‌به‌دهان کرده است. البته گودزیلا سن بالایی داشته و از طرف دیگر خبرهای زیادی درباره‌ی تولید نسل جدید آن به گوش رسیده است. تنها ۵۳۸ دستگاه از GT-R در سال ۲۰۱۸ به فروش رفته و هیچ‌کسی انتظار ندارد عملکرد فروش آن در سال جاری بهتر شود.

  • لکسس LC


گرندتورر لکسس از یک پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تنفس طبیعی بزرگ و شاخص سود می‌برد. نسخه‌ی هیبریدی این خودرو شاید فاقد هیجان لازم باشد و از اضافه‌وزن نیز رنج ببرد اما هنوز هم ارزش نشان و برند لکسس را دارد. فروش این خودرو در سه‌ماهه اول سال جاری تنه ۱۷۹ دستگاه بوده است.

  • شورولت کوروت


شاید دلیل عدم استقبال از نسل کنونی کوروت به سن بالای آن و معرفی قریب‌الوقوع کوروت پیشرانه وسط جدید مربوط باشد. فروش این خودروی اسپورت در سال ۲۰۱۸ افت ۲۵ درصدی داشته و به ۱۸۷۹۱ دستگاه رسیده است. این نشان دهنده‌ی افت بزرگی است اما هنوز هم بیشتر از فروش سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ می‌باشد.

  • فولکس‌واگن گلف GTI


دیگر سورپرایز این لیست نسل فعلی گلف است که معمولاً به عنوان یک هاچبک مطمئن و بی حاشیه شناخته می‌شود. دینامیک رانندگی و کابین این خودرو خاص خودروهای تندوتیز آلمانی بوده اما هفتمین نسل گلف چندین سال است که در بازار حضور داشته و همین امر احتمالاً توجیه‌کننده‌ی فروش ۱۶۶۸۴ دستگاهی آن در سال پیش می‌باشد.

  • ولوو V90


شاید حضور این خودرو در لیست ما خیلی سورپرایز کننده نباشد زیرا V90 فاتح لیست‌های فروش نبوده و نیست. این خودرو یک سفارش ویژه توسط نمایندگی‌ها بوده و ما هم امیدواریم ولوو این خودرو را همچنان تولید کند. شما می‌توانید چندین نسخه V90 همچون مدل T6 R-Design را بخرید که از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر سوپرشارژردار و توربو سود می‌برد. همچنین اگر خواهان یک استیشن با ویژگی‌های کراس اوور باشید می‌توانید V90 کراس کانتری را انتخاب کنید. تنها ۴۹۱ دستگاه از این خودرو در سال پیش فروخته شده اما خبر خوب اینکه فروش سال ۲۰۱۷ این خودرو برابر با ۳۰۸ دستگاه بوده است.

منبع: carbuzz

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. علی

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    نسل جدید کوروت ابهت این نسل رو نداره. خطوط روی کاپوت این نسل دیونه کنندس

  2. charger

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (311 ديدگاه)

    اگه ما ایرانیا پولدار بودیم نود درصد مردم لندکروزر میخریدن

  3. ایمان

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2454 ديدگاه)

    آخ عجب لیست تعجب برانگیزی
    این ماشین ها اگه ایران بودن روی چشم ما جا داشتن
    با اینکه بعضی هاشون سن بالایی دارن مثل GTR افسانه ای

  4. محمد

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    البته بازار آمریکا مد نظرشونه
    اما امثرشون خودروهای جذابی هستن
    ضمن اینکه عاشق خودروهای جذاب با خریداران اندک هستم
    این باعث میشه که خودرو درجه یکی رو داشته باشید که زیاد هم توی خیابونهای شهر ازش نمیبینید
    و البته بازم بسته به بازاره
    یعنی مثلا اگه واردات آزاد بود قطعا لندکروز اینقدر خاص نبود تو بازار ایران
    که فکر میکنم تو همون دوره واردات هم بیشتر از ۳۰۰۰ تا در سال ازش وارد ایران شد

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (3362 ديدگاه)

      ببین چه ماشینهایی را نمیخرند .

      آخه لکسوس LC دیگه چرا ، این خودرو یک کانسپت به تمام معناست تا اینکه یک خودرو تولیدی باشه .

      آخه لینکلن کانتیننتال دیگه چرا .

      آکورا nsx هم فقط بخاطر قیمت بالا داره حروم میشه ، کاری که سوپرا فهمید و نکرد .

      اما بقیشون روزهای پایانی عمر خودشون را سپری میکنند و نباید هم امیدی به بهبود فروشش داشته باشیم .

  5. محمد

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1437 ديدگاه)

    و جالبه که آمریکاییها علاقه ای به لندکروز ندارن

    1. علی

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (40 ديدگاه)

      آمریکایی ها با وجود ماشین هایی مثل یوکان و اکسپیدیشن دیگه سمت لندکروز نمیان

    2. Elmiraj

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1583 ديدگاه)

      لندکروز یه ماشین سالخورده ، بدون آپشن و گران قیمت هست…..
      وقتی می تونن با ۷۹۲۰۰ دلار نسخه فول فورد اکسپدیشن
      با ۶۸۰۰۰ دلار نسخه RST شورولت تاهو….
      یا با ۷۲۵۰۰ دلار نسخه Denali جمس یوکان را با کلی آپشن ، قدرت ، کارایی ، فضای زیاد و قدرت آفرود خوب بخرن….!!!
      چه دلیلی داره که ۸۵ هزار دلار بابت لندکروز ی بدن که جز یه ذره استهلاک کمتر هیچی نداره…….!!!

      1. علی

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (40 ديدگاه)

        منم در این مورد باهات موافقم . حتی کادیلاک اسکالید قیمت پایش ۷۵۰۰۰ دلاره دیگه چه نیازی به لندکروزه

      2. تویوتا

        ۷ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (228 ديدگاه)

        لندکروز به درد ارگانهای دولتی میخوره که یه ماشین کم خرج میخوان پس الکی معروف نشده بعدش لندکروز توی کشورای خلیج فارس معروف شده که با این قیمتایی که گفتی به اسکالید و جمس و اینا نگاهم نمیکنن
        من قبول دارم قیمتش گرونه و سنش بالا ولی کمترین افت فروش رو داره با اون همه پیری

  6. امیر

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2352 ديدگاه)

    همشون به کنار فقط اون لوتوس داره دلبری میکنه
    بدون حاشیه و خیلی فروتن
    جذاب و خاص و دوس داشتنی

  7. علی

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (139 ديدگاه)

    آر۸ حیف بخدا پول ندارم وگرنه چند تا میخریدم ازش

  8. ali a

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (671 ديدگاه)

    توی امریکا زندگی کنی. وضعتم خوب باشه.. چه ماشین های کم کار و تقریبا نویی رو میتونی با قیمت خوبی بخری و حالشو ببری…بهشت ماشین باز هاست….

  9. Elmiraj

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1583 ديدگاه)

    فروش ۸۷۵۸ دستگاهی لینکلن کانتیننتال با این که یک سدان لوکس هست بازم بد نبوده هر چند با کادیلاک CT6 فاصله زیادی داره…..
    از طرفی فروش ۱۸۷۹۱ دستگاهی کوروت C7 هم با این که در سال ۲۰۱۸ تحت شعاع اخبار و آمدن C8 بوده ولی باز از چندین برابر رقبای حاظر در لیسته…

  10. تویوتا موتورز

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    k900 سال پیش ۱۴۵ تا فروخته!!!!!!

    1. حسن

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      بله ۱۴۵ تا فروخته در مدت ۱۲ ماه
      بعد بعضی ها میان میگن کیا افزایش فروش داشته در سطح جهانی
      حتی شریک کیا که هیوندا باشه هم فروش محصولاتش نظیر ازرا وحشتناک کمه
      سال ۲۰۱۸ از ازرا فقط ۶۲۸ تا فروخت و از جنسیس در سال ۲۰۱۸ تعداد ۱۰/۰۰۰ دستگاه که کاهش فروش۵۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ داشته

      1. овsкиكMас

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (63 ديدگاه)

        http://www.goodcarbadcar.net/2019/04/u-s-auto-sales-brand-rankings-march-2019-ytd/
        تقدیم به علی حسن شوی 👌🏻
        مال ۴ ماه اول ٢٠١٩ 🤘🏻

      2. овsкиكMас

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (63 ديدگاه)

        https://www.pedal.ir/%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/%d8%a8%d8%b2%d8%b1%da%af%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2018/

        اینم مال ٢٠١٨! حالا هی نیرو اخراج کنه ٧٠٠٠ تا ٧٠٠٠ تا 🙁
        البته دیدی همشون رو

  11. MAHDI

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4457 ديدگاه)

    کم فروش ترین خودروهای بازار آمریکا درسال۲۰۱۸که البته پدال هم مطلبش روگذاشت.
    ۱۵_جگوارf type بافروش۲۲۶۸دستگاه باکاهش ۴۵درصدی نسبت به سال قبل

    ۱۴_جگوارFX با فروش ۲۲۰۸ دستگاهی باکاهش۵۱ درصدی نسبت به سال قبل

    ۱۳_ جنسیس G90 بافروش ۲۱۳۶ دستگاه باکاهش ۵۱ درصدی نسبت به سال قبل

    ۱۲_مرسدسSL بافروش ۲۱۲۶دستگاهی با کاهش ۲۷درصدی نسبت به سال قبل

    ۱۱_مرسدس SLC بافروش ۱۹۹۳ دستگاهی باکاهش ۳۰درصدی نسبت به سال قب

    ۱۰_لکسوس LC500 بافروش۱۹۷۹دستگاهی باکاهش ۱۴درصدی نسبت به سال قبل

    ۹_آکوراRLX بافروش۱۹۳۱ دستگاهی باکاهش ۵۶.۱درصدی نسبت به سال قبل

    ۸_تویاتا میرای با فروش ۱۷۰۰ دستگاهی

    ۷_آیودی A8 با فروش ۱۵۹۹ دستگاهی باکاهش ۵۰درصدی نسبت به سال قبل

    ۶_جگوارXJ بافروش ۱۵۷۹ دستگاهی باکاهش ۴۸درصدی نسبت به سال قبل

    ۵_فیات ۵۰۰L با فروش ۱۴۱۳ دستگاهی

    ۴_ آئودی tt بافروش ۱۲۸۹ دستگاهی

    ۳_اسمارت فورتو با فروش ۱۲۷۶ دستگاهی باکاهش ۶۸درصدی نسبت به سال قبل

    ۲_کیا۹۰۰ بافروش ۳۵۴ دستگاهی

    ۱_ آلفا رومئو ۴C بافروش ۲۳۸ دستگاهی

    1. MAHDI

      ۶ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (4457 ديدگاه)

      پدال جان شما خودتون این مطلب چندوقت پیش گذاشتید. البته سایت خودروبانک وزومیت خودرو هم دقیقا همین مطلب رو گذاشتن.
      برای مثال دراون مطلب کیا۹۰۰ جایگاه دومین ماشین کم فروش ۲۰۱۸ رو داشت بافروش ۳۵۴ دستگاه اما در مطلب امروز زدید ۱۴۵ دستگاه!!!!!!!!

      1. Mehdi TuRbO

        ۶ خرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (869 ديدگاه)

        ایا اونا هم بازار امریکا بوده یا فروش جهانی ؟؟؟ جهانی به استثنا ایرانی که میگند سبب تولید جی کلاس شد ی زمانی.

        1. MAHDI

          ۶ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (4457 ديدگاه)

          بازار آمریکا بودن. مطلبش روپدال هم گذاشت

  12. Alireza

    ۶ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (476 ديدگاه)

    کوروت که معلومه بخاطر معرفی نسل جدید فروشش کم شده
    امیدوارم c8 بقدری خوب باشه که همه از خرید نسل کنونی پشیمون بشن

  13. امید

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اکثر خودرو های لیست شما گرون هستن مثل gtr تو اروپا هم هر کسی نمی تونه اون رو بخره یا آکورا nsx ۱۰۸هزار دلار قیمت ۲۰۱۷ این خودرو هستش.پس اکثر اینها گرون و غیر قابل خریداری هستن.

  14. حمیدرضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    به نظرم سدان ها فعلا نباید رو فروش بالا خصوصا در امریکا حساب باز کنن شاید همون طور که درمتن اشاره شد یه دهه دیگه ملت برن سراغ یه همچین ماشینهایی
    لینکلن بی نظیر با بازاریابی ضعیف و پورشه ۷۱۸ تنها مدل پورشه که من حقیقتا دوستش دارم بازار ضعیفی رو تجربه کردن
    در مورد کیا و ائودی قشنگ اعتبار برند رو میشه بررسی کرد وقتی ماشینت کپی لامبورگینی هست چرا خود لامبورگینی نخری که خیلی تو چشم تره و کیا با اینکه اگر در بازاری مثل ایران کی ۹۰۰ رو عرضه می کرد قطعا بازار رو می ترکوند ولی در امریکا کسی برای برند کیا پول بیشتر از ۳۰ هزار دلار نمیده کلا میره سراغ یه برند بهتر و معروف تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن