چشم اندازهفته نامه

10 خودروی عضلانی که آمریکایی نیستند!

ارتباط بین مردم آمریکا و خودروها از نظر بسیاری از افراد به معنی خودروهای عضلانی است. سازنده‌های آمریکایی اکثراً به خاطر پیشرانه‌های ۸ سیلندر غران و انتقال قدرت به چرخ‌های عقب شناخته شده‌اند. هرچند خودروهای عضلانی در سرتاسر جهان نیز وجود دارند. این ۱۰ خودرو از نوع عضلانی هستند و البته به دنیایی خارج از آمریکا تعلق دارند.

  1. واکسهال VXR8

vauxhall-vxr8
جانشین مونارو VXR اولین خودرویی بوده که پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶ لیتری داشته و قدرت آن بالای ۴۰۰ اسب بخار است. کمی بعدتر قدرت خودرو با استفاده از همان پیشرانه‌ی شورلت کوروت C6 به ۴۲۵ اسب بخار افزایش یافت. این پیشرانه همچنین در نسخه‌ی Bathurst S دارای سوپرشارژر است. در سال ۲۰۱۳ واکسهال VXR8 با استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر سوپرشارژردار کامارو ZL1 به قدرت ۵۷۷ اسب بخاری رسید.

  1. اوپل دیپلمات V8

opel-diplomat-v8
در سال ۱۹۶۴ خودروی جانشین کاپیتان دارای طیف مختلفی از پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر شورلت بود. از سال ۱۹۶۶ اوپل دیپلمات تنها با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر در دسترس بود. در سال ۱۹۶۹ نسل دوم این خودرو با نام دیپلمات B عرضه شد و دارای پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر ۵.۴ لیتری بود. با اینکه اوپل در مالکیت جنرال موتورز قرار دارد اما مدل دیپلمات به عنوان یکی از نمادین‌ترین خودروهای عضلانی کلاسیک خارجی در نظر گرفته می‌شود.

  1. استون مارتین ویراژ

aston-martin-virage
این خودرو که بین سال‌های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۰ ساخته شد از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری استفاده می‌کند. تنها با سقف تولید ۱۰۵۰ دستگاهی ویراژ نمونه‌ای کمیاب به شمار می‌رود. در سال ۱۹۹۲ استون مارتین همچنین مدل مسابقه‌ای AMR1 را با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری عرضه کرد که توانست به سقف سرعت ۲۸۲ کیلومتر در ساعت برسد. استون مارتین همچنین نسخه‌های ولانت ویراژ، دو نسخه‌ی شوتینگ بریک و سدان و کانورتیبل را عرضه کرد.

  1. ب ام و E90/92/93 M3

bmw-e90
اولین و تنها M3 که با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر عرضه شده است. تولید این خودرو در سال ۲۰۰۷ شروع و در ۲۰۱۳ پایان یافت. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری این خودرو قدرت ۴۱۴ اسب بخاری دارد. این خودرو در نسخه‌های چهار درب سدان، دو درب کوپه و دو درب کانورتیبل عرضه شده است. نسخه‌های کوپه در نهایت نام M4 را به خود گرفتند. در سال ۲۰۱۱ ب ام و نسخه‌ای پیکاپ از این خودرو را ساخت.

  1. جگوار XK8 و XK

jaguar-xk8
جگوار XK8 در سال ۱۹۹۶ به عنوان جایگزین مدل XJ-S به بازار عرضه شد. پیشرانه‌ی ۸ سیلندر این خودرو به سیستم سوپرشارژر مجهز بود. سیستم جرقه‌زنی ساخت ژاپن، گیربکس ساخت مرسدس بنز و سیستم روشنایی متعلق به فرانسه از این خودرو مدلی جهانی ساخته است. نسل جدید این خودرو در سال ۲۰۰۶ با ساختار تمام آلومینیومی و سقف سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت به بازار آمد. با این سقف سرعت این مدل سومین جگوار سریع در کل دوران بود. در سال ۲۰۱۴ تولید این مدل نیز متوقف شد و مدل اف تایپ به عنوان جایگزین آن با پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر معرفی گردید.

  1. نیسان اسکای لاین C110

nissan-skyline-c110
این خودرو که داتسون ۱۶۰K/180K/240K نیز خوانده می‌شود به عنوان یکی از آمریکایی‌ترین خودروهای ژاپنی شناخته می‌شود. این خودرو بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۷ و در نسخه‌های چهار درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب استیشن ساخته شد. هرچند باید گفت که اسکای لاین فاقد پیشرانه‌ی ۸ سیلندر بوده است. به جای آن شاهد پیشرانه‌های ۴ و ۶ سیلندر با حجم‌های گوناگون بوده‌ایم.

  1. هولدن Maloo

holden-maloo
این خودرو همانی است که موقع ترکیب یک پیکاپ تراک و یک خودروی عضلانی مدرن به وجود می‌آید. هولدن Maloo که به عنوان یک خودروی همه‌کاره‌ی پرفورمنس طبقه‌بندی می‌شود تولید خود را از سال ۱۹۹۰ شروع کرد. Maloo کنونی دارای پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری متعلق به کامارو ZL1 است. سقف سرعت این خودرو ۲۷۱ کیلومتر در ساعت بوده که آن را به سریع‌ترین پیکاپ تولیدی جهان بدل می‌کند. همچنین باید به هولدن کومودور نیز اشاره‌ای داشته باشیم که موارد مشترک زیادی با Maloo دارد اما توسط بخش ویژه‌ی هولدن HSV تولید می‌شود.

  1. جنسن اینترسپتور

jensen-interceptor
با اینکه این خودرو در کلاس جی تی های کلاسیک قرار می‌گیرد اما طیف پیشرانه‌های ۸ سیلندر حجیم آن باعث می‌شوند تا اینترسپتور به‌طور غیررسمی در دسته‌ی عضلانی‌ها حضور داشته باشد. تنها ۶۴۰۸ دستگاه از این خودرو بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۶ ساخته شده است. این خودرو همچنین دارای دیفرانسیل لغزش محدود بوده و خود جنسن اولین خودروسازی است که سیستم چهار چرخ محرک را روی خودروی تولید انبوه نصب کرده است. نسخه‌ای مخصوص با نام جنسن FF ساخته شده که دارای ترمزهای ضد قفل و کنترل کشش بوده است. تنها ۳۲۰ دستگاه از این خودرو ساخته شد.

  1. آلفارومئو مونترئال

alfa-romeo-montreal
این خودرو ابتدا به عنوان مدلی مفهومی در سال ۱۹۶۷ معرفی شد. مونترئال دارای پیشرانه‌ی کوچک اما پیشرفته‌ی ۸ سیلندر ۲.۸ لیتری است که از نوع انژکتوری می‌باشد. قدرت پیشرانه ۱۹۷ اسب بخار بوده و خودرو به دیفرانسیل لغزش محدود مجهز است. با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۴ ثانیه‌ای و سقف سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعتی، مونترئال جلوتر از زمان خود حرکت می‌کرده است. این خودرو ثابت کرد که شما نیازی به پیشرانه‌ی حجیم برای داشتن مشخصات یک سوپرکار ندارید. تولید خودرو در سال ۱۹۷۷ متوقف شد اما آلفارومئو برای فروختن مدل‌های باقی مانده تقلا می‌کرد. حدود ۳۹۰۰ دستگاه از مونترئال ساخته شد که امروزه مدل‌های بسیار کلاسیکی به حساب می‌آیند.

  1. مرسدس بنز C63 AMG W204

mercedes-w204-c63-amg
C کلاس سدان حیات خود را به عنوان سدانی عادی در سال ۲۰۰۷ شروع کرد؛ اما بعدتر AMG دستی بر سر و روی آن کشیده و مدل C63 AMG را روانه‌ی بازار کرد. پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری این خودرو توانایی تولید قدرت ۴۵۱ اسب بخاری را دارد که باعث می‌شود تا ظرف مدت ۳.۹ ثانیه این خودرو به‌تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو یکی از سریع‌ترین سدان های بازار است. بعدها پیشرانه‌ی خودرو با نمونه‌ی ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری توئین توربو تعویض شد.

جایزه! مرسدس بنز C63 AMG Black Series W204
mercedes-w204-c63-amg-black-series
اگر مدل‌های AMG عادی به حد کافی احساس‌برانگیز نیستند می‌توانید پکیجی جدید به همراه قدرت و گشتاور بیشتر و کیت آئرودینامیک بهتری را سفارش دهید. میل‌لنگ سبک‌تر به همراه پیستون‌های فورج کاری شده نیز در سری بلک اضافه شده‌اند. این خودرو با قدرت ۵۱۰ اسب بخار به میزان ۵۹ اسب قوی‌تر از مدل استاندارد است. این خودرو یکی از بهترین عضلانی‌های خارجی است.

منبع: carthrottle

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. Bavaria

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    اون M3 عجب رخی داره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      M3 خیلی دلبری میکنه
      بهترین طراحی بی ام و تا به امروز و البته خوش استایل ترین ……………….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        واکسهال یه شرکت انگلیسیه که خودروهای خیلی خوبی تولید می کنه قیمت خوبی هم داره
        انگلیس در خیلی از رنج های قیمتی خودرو داره و در همه زمینه ها خودروهای خوبی تولید می کنه
        ام جی
        واکسهال
        مینی
        لوتوس
        جگوار
        لندروور
        بنتلی
        آستون مارتین
        رولزرویس
        مکلارن
        مورگان
        و …

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. saeid

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (163 ديدگاه)

          واکسهال که انگلیسی نیست ، واکسهال در واقع همون برند اوپل است که در انگلستان به اسم واکسهال فروش میره .
          اوپل هم یه برند آلمانی که زیر نظر جنرال موتوره . در واقع اوپل یه برند آلمانی آمریکایی حساب میشه

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Daniel

        ۱۱ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (952 ديدگاه)

        موافقتم کینگ 918
        اسمتو خیلی دوس دارم واقعا برازندس… .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING 918 ( سلطان اشتوتگارت)

          ۱۱ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          فداتم
          خیلی عزیزی ییییییییییییییییی

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Elemento

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      اون نیسان عجب رخی داره.
      جونم ماسل ژاپنی ❤❤

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. reza

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      پس amg gt کجاس؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سامان اذری

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    یه بار عکس نیسان اسکای لاین C110 رو گذاشتم پیج ارم gtr رو هم برداشتم
    نوشتم مدل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نزدیک 80 درصد گفتند چلنجر:)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ونوم

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    هولدن واکسهال و اپل رو میشه امریکایی گفت چون پیشرانه و اجازه تولید و … با جی ام هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. الف.ی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1640 ديدگاه)

    واقعا اون نسل سی 63 بنز از نظر طراحی و لذت رانندگی عالی بود فقط که حیف که مشخصات فنی اش یارای رقابت با رقیبان را نداشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بنزما

      ۱۱ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (505 ديدگاه)

      قسمت اولش موافقم که طراحی نسل قبلش یه ابهت دیگه ای داشت ولی قسمت دوم حرفت که گفنتی توان رقابت با حریفاش نداشت اصلا قبول ندارم
      خدا وکیلی امروز در نمایشگاه عباس اباد نسل جدید
      قدیمش کنار هم بودن قبلیه یه چیز دیگه بود نسل جدید از عقب نمیشه گفت بنز!!!
      چراق عقبش بد جوری سبک شده خدا وکیلی تا نبینین باورتو ن نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مجید

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    همشون عالی بودن ولی من تا به حال این مدل های آلفا و اوپل رو ندیده بودم.خیلی آموزنده بود ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. hamid_hk

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    تویوتا هم یه مدل مثل نیسان اسکای لاین C110 داره که تو ایران هم هست البته کوچیکتر ه. مدلشو کسی می دونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. parham

      ۱۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (111 ديدگاه)

      منظوره شما تویوتا celica دهه 70 هست فکر کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. hamid_hk

        ۱۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (62 ديدگاه)

        اره. اسمشو زدم تو اینترنت همون بود دمت گرم. چن سال پیش همسایمون یه پسر جوونی بود که یه زرد رنگ تمیزشو داشت رو کاپوتشم دوتا خط مشکی کلفت زده بود که ازکاپوت عقب شروع می شد تا به جلو پنجره برسه. خیلی تمیز بود من اسمشو نمی دونستم ولی آرم تویوتا رو دیده بودم روش. من عاشق محل درب باکش بودم. ستون C نزدیک سقف

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Dice

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    مرسدسووووو…. از نظر من بهترین طراحی ممکن برای c کلاس تا به حال بوده…. دیگه تکرار نمی شه :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. جیانی آنیلی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    اون آلفا مونترال اصلا اعصاب نداره ها :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سوشا حمیدford

    ۱۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    خجالت بکشید این ماشین اسباب بازیا کناره ماسل کار های امریکایی خیلی خنده دارن بهتره بهشون بگیم ماشین کوکی نه عضلانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. GOD BLESS AMERICA

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    تقریبا نیمی از لیست موتور قطعات و تکنولوژی مشترک با ماشین های آمریکایی دارند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد باقری

    ۱۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    مرسدس، خیلی باحال بود، مطمئنید همه این ماشینها جزو ماشینهای ماسل کار دسته بندی می شوند؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. mohammad fm480

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    من عاشق c63.هستم خیلی باحاله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ALIREZA034

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    بعضیاشون اصلا لاغر بودن. دوستان اینا واقعا ماسل کار بودن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. mojtabaaston

    ۱۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    کجاشون عضلانیه اینها؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا