چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروهای کارکرده تمیز با قیمت بسیار مناسب

قطعاً افرادی که به دنبال خرید خودروی کارکرده هستند خواهان بهترین گزینه با مناسب‌ترین قیمت خواهند بود؛ اما اغلب اوقات چنین گزینه‌هایی در بازار حضور ندارند و به همین دلیل فرایند خرید یک خودروی کارکرده و تمیز زمان‌بر و طاقت‌فرسا خواهد بود.

ولی مطالعه‌ی انجام شده توسط وب‌سایت iSeeCars نشان می‌دهد برخی نامه‌ای مشخص در بازار وجود دارد که افت قیمت آن‌ها بیشتر از حد متوسط بازار می‌باشد. به‌طور متوسط قیمت یک خودرو پس از سه سال استفاده ۳۸.۲ درصد افت می‌کند ولی خودروهایی که در لیست مشاهده خواهید کرد بیش از نیمی از بهای خود را در طی سه سال از دست می‌دهند و این برای افرادی که به دنبال خرید خودروی کارکرده هستند خبر خوبی است.

مدیرعامل این وب‌سایت می‌گوید دلیل چنین افت قیمت زیادی می‌تواند افزایش محبوبیت لیزینگ خودروها باشد. سدان های لوکسی که در این لیست حضور پررنگی دارند معمولاً به‌صورت لیزینگی انتخاب می‌شوند و پس از سه سال افت قیمت قابل‌توجهی دارند.

iSeeCars برای انجام این مطالعه بیش از ۴.۸ میلیون معامله‌ی خودرویی را بررسی کرده و ۱۰ خودرویی را بیشترین افت قیمت را دارند معرفی کرده‌اند. از ۱۰ خودروی حاضر در این لیست ۷ نمونه از نوع سدان میان سایز بوده و سه خودرو نیز به برندهای آمریکایی تعلق دارند.

  • آکورا RLX


اولین خودروی لیست که با بهترین قیمت می‌توان در بازار دست‌دوم‌ها پیدا کرد آکورا RLX است. این یک سدان لوکس است که توسط بازوی لوکس هوندا تولید می‌شود. ارزش این خودرو پس از سه سال استفاده ۵۵.۸ درصد کاهش می‌یابد. قیمت متوسط این خودرو در بازار کارکرده‌ها حدود ۲۸۲۵۹ دلار می‌باشد.

  • لینکلن MKZ


دومین خودروی این لیست یک مدل آمریکایی است. MKZ جزو ارزان‌ترین خودروهای کلاس خود بوده و بنابراین شاید کابین آن شاخصه‌های لوکس دیگر رقبا را نداشته باشد. این خودرو ۵۵.۶ درصد از ارزش خود را پس از سه سال استفاده از دست می‌دهد و می‌توان نمونه‌ی کارکرده‌ی این خودرو را تنها با ۱۹۸۵۵ دلار خریداری کرد.

  • مرسدس بنز E کلاس


مرسدس بنز E کلاس سدان با افت قیمت ۵۵.۴ درصدی پس از سه سال استفاده در چنین جایگاهی ایستاده است. افرادی که خواهان خرید نمونه‌ی دست‌دوم این خودرو هستند می‌توانند با حدود ۳۱۰۵۱ دلار یک نمونه‌ی تمیز از E کلاس را پیدا کنند.

  • جگوار XF


تنها برند بریتانیایی این لیست جگوار است که البته جای تعجب زیادی هم ندارد. XF از مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان رنج برده و در میان خریداران خودروهای لوکس خیلی محبوب نیست. این خودرو افت قیمت ۵۴.۸ درصدی داشته و با قیمت متوسط ۳۰۲۶۸ دلاری در بازار دست‌دوم‌ها خریدوفروش می‌شود.

  • کادیلاک XTS


دیگر سدان لوکس و بزرگ این لیست XTS است که دلیل افت قیمت قابل‌توجه آن قابلیت اطمینان نه چندان بالا و سیستم اطلاعات سرگرمی پیچیده‌اش می‌باشد. پس از سه سال استفاده ارزش این خودرو ۵۴.۵ درصد کاهش می‌یابد و نمونه‌های کارکرده‌ی آن را می‌توان با ۲۶۳۰۶ دلار خرید.

  • لینکلن MKZ هیبریدی


نسخه‌ی هیبریدی MKZ نیز وضعیت خوبی نداشته و ششمین خودرو از نظر افت قیمت است. مالکان این خودرو پس از سه سال استفاده باید انتظار افت ارزش ۵۴.۵ درصدی و فروش خودروی خود با قیمت ۲۰۰۳۴ دلار را داشته باشند.

  • کیا K900


سدان بزرگ کیا نیز با افت ارزش ۵۴.۴ درصدی در این لیست حضور دارد. اگر به دنبال یک K900 کارکرده و تمیز هستید می‌توانید این خودرو را با قیمت متوسط ۲۶۵۲۲ دلار بخرید.

  • ب ام و سری ۵


وضعیت سری ۵ نسبت به رقیب سنتی خود کمی بهتر بوده و افت قیمت آن پس از سه سال ۵۳.۸ درصد خواهد بود. شما می‌توانید یک بیمر سه‌ساله را تنها با ۳۰۲۰۳ دلار بخرید که خبر بسیار خوبی برای خریداران خودروهای لوکس کارکرده است.

  • کادیلاک CTS


دیگر محصول کادیلاک در این لیست سدان CTS است. ارزش این خودرو پس از مدتی استفاده ۵۳.۸ درصد کاهش می‌یابد و بنابراین می‌توان نمونه‌های کارکرده‌ی آن را با متوسط بهای ۲۶۷۸۵ دلار خریداری نمود.

  • آئودی A6


حسن ختام این لیست هم آئودی A6 است که پس از سه سال کارکرد ارزش آن ۵۳.۳ درصد کاهش می‌یابد. حتی این خودرو نیز به عنوان محصولی از برندی محبوب با افت قیمت بالا مواجه بوده و می‌توان نمونه‌های کارکرده‌ی آن را با قیمت ۲۹۹۴۱ دلار خرید.

منبع: motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. روح اله

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (134 ديدگاه)

    پرایدکره ای رو بعد25سال قیمت زده 14میلیون تومن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      فقط حسرت
      نمیدونم کی مردم بیچاره ایران راحت زندگی میکنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. M

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      با 30 هزار دلار میشه سلاطین سدان المانی و 20 هزار تا امریکاییش رو بخری ( سه سال واسه این بزرگان تازه دست گرمی و اب بندیه البته با شرایط اونور که شامل بنزین و روغن و .. میشه)
      اینجا هم قریب به 90 هزار دلار بابت سانتافه باید هزینه کرد!
      با 15 هزار دلار کمتر اگه بخوایم تو کلاس خودش حساب کنیم هلویی مثل X5 رو میشه 0 خرید ! اونم با پشتیبانی و گارانتی بیمر ! نه نمایندگی هیوندایی ایران!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    من دقیقا از هزینه های بیمه خبر ندارم ولی اونجور که شنیدم.
    هزینه ی بیمه بر اساس کلاس خودرو، میزان آلایندگی و گزینه های دیگه مثل کار، محل زندگی، نوع رانندگی، میزان جریمه، تصادف و سن شخص تغییر میکنه.
    که فکر کنم با همه این گزینه ها هزینه ی بیمه یکساله تا 10 یا 20 هزار دلار برسه.
    و به نظرم ارزشش رو نداره که بخری مگر پول خوب و درآمد عالی داشته باشی.
    بازم اگه کسی از کاربران از هزینه های بیمه اونور آب خبر داره یه توضیحی بده، ممنون.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (186 ديدگاه)

      مهم ترین چیز شهر، سوابق رانندگی و نوع ماشین هست. تا اونجایی که من میدونم اگر ماشین رو نقد خریده باشی فقط بیمه شخص ثالث اجباری هست که اونم تقریبا اکثر ایالت ها یکسانه به جز شهرای بزرگ و حدودا ماهی 100 دلار برای یه شهر نسبتا بزرگ (مثلا اتلانتا) هزینه داره. (در تجربه من ماشین های جدید به علت تکنولوژی های جدید مثل، بلایند اسپات، لاین دیپارچر، … حتی هزینه بیمه شخص ثالث کمتری دارن)
      اما بحث بیمه ماشین خودت که درتصادفات در صورت مقصر بودنت هزینه ماشین خودت رو هم میدن برای یه ماشین 25000 دلاری صفر حدود ماهی 50 دلار هست. بازم میگم شهر مهمه و در شهری مثل نیویورک قطعا این ارقام خیلی بیشتر هست.
      درجمع من دارم 140 دلار ماهی برای بیمه ماشین (25000دلاری) تو اتلانتا میدم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدي

        ۱۲ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (5 ديدگاه)

        شما می دونی چرا چند نفر بهت دیس لایک دادن؟! ? به منم دیس لایک دادن. چرا باید وقتی شما یه سری اطلاعات رو که یکی از کاربرها درخواست کرده و سوال شده در موردش در میون میزاری با بقیه ، بهت دیس لایک بدن؟! تمام اطلاعات هم کاملا درست هست. دقیقا از کجای حرفات خوششون نیومده؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      داداش هزینه بیگه 20 هزار دلار ؟؟؟?
      مگه جنگه ؟
      ماشین دست دوم فقط بخاطر این افت میکنه که گارانتیش یا تموم یا درحال اتمامه
      و اون ماشینهایی که بین مردم قابل اعتماد نیستند بعد اتمام گارانتی به شدت قیمتشون میاد پایبن علتشم هزینه تعمیر اون ماشین هست که بسیار گرونه
      همین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مهدی

      ۱۱ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (5 ديدگاه)

      برای خودروی ۲۵ هزار دلار صفر ، ۱۴۰ دلار ( با دو راننده) پرداخت می کنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. sina

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    امیدوارم هوندا زودتر تولید RLX رو متوقف کنه. سال به سال داره کم فروشتر میشه.
    پارسال فقط 200 تا فروخته بود.
    با همون دوتا سدان و دوتا کراس اور میتونه بازار خودش رو داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Meysam

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (48 ديدگاه)

    قیمت پراید =50 میلیون تومان
    به دلار=تقریبا 5000 دلار
    قیمت لینکلن MKZ با امکاناتی حداقل 10 برابر بیشتر از پراید=20000 دلار
    هر 4 پراید=لینکلن MKZ
    برگاااام?? مرسی سایپا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Meysam

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (48 ديدگاه)

      الان اونی که دیسلایک زده، از این وضعیت راضیه خدایی؟
      هیچی نگم بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. آرمان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (23 ديدگاه)

    واقعا.. جای تعجب داره که چرا یه عده باید برای بقیه مردم تصمیم بگیرن که چی سوار بشن.. از ماست که بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا