چشم اندازهفته نامه

کدام خودروها و برندها کمترین هزینه مالکیت را دارند؟!

هر ساله موسسه معتبر کلی بلو بوک لیستی از برندها و خودروهایی را منتشر می‌کند که شامل هزینه‌های تخمینی یک خودرو در دوره‌ای ۵ ساله است. این موسسه سپس برندگان جوایز کمترین هزینه مالکیت در طول ۵ سال را اعلام می‌کند و هم‌اینک زمان این کار فرا رسیده است.

هیوندای توسان 2018
KBB کار خود را با قیمت خودروهای جدید آغاز می‌کند و سپس هزینه‌های مالی متوسط، هزینه‌های بیمه و شماره‌گذاری را در نظر می‌گیرد. همچنین تخمین‌هایی درباره بها و هزینه‌های سوخت و نگهداری و همچنین هزینه‌های تعمیرات بالقوه زده می‌شود؛ و از آنجایی که KBB در کار ارزش‌گذاری خودروهاست، فاکتور کاهش ارزش و استهلاک نیز در این بازه زمانی ۵ ساله لحاظ می‌شود.


با در نظر گرفتن این موارد، جایزه بهترین برند به هیوندای می‌رسد و آکورا نیز جایزه بهترین برند لوکس را به خانه می‌برد. KBB می‌گوید هیوندای نه تنها قیمت پایین‌تری را برای خرید پیشنهاد می‌کند بلکه خودروهای آن در طولانی‌مدت نیز هزینه‌های کمتری دارند. آکورا نیز با ارائه اشرافیت برای ارزش پرداختی سومین بار برنده این جایزه شده و در عین حال قابلیت اطمینان بالا و فروش دوباره بهتر را ارائه می‌کند.

خب زمانی که بحث خودروها می‌شود KBB سه مدل برگزیده را در ۲۲ بخش معرفی می‌کند. ما تنها برندگان این بخش‌ها را معرفی می‌کنیم برخی برندگان جالب‌توجه هم به چشم می‌خورند. در این بخش به شورولت اسپارک ۲۰۱۸ اشاره می‌کنیم که برنده بخش بهترین خودروی ساب کامپکت شده و هزینه مالکیت ۵ ساله آن در کل ۲۹۱۷۱ دلار می‌باشد.

شورولت اسپارک 2018
موضوع جالب‌توجه اینکه اسپارک همچنین دارای کمترین هزینه مالکیت ۵ ساله در کل لیست بوده و از این نظر فاصله قابل‌توجهی با دیگر شرکت‌کننده‌ها دارد. نزدیکترین رقیب این خودرو در بخش بهترین هیبریدی‌ها حضور دارد. این خودرو تویوتا پریوس C مدل ۲۰۱۸ با هزینه مجموع ۳۳۴۵۴ دلار در دوره‌ای ۵ ساله است. حتی نیسان لیف الکتریکی که برنده جایزه بخش خودروهای الکتریکی شده در این بازه زمانی هزینه نگهداری ۳۸۲۵۸ دلاری دارد. در حقیقت KBB می‌گوید هزینه نگهداری پیکاپ تویوتا تاکوما در ۵ سال حدود ۱۰۰۰ دلار ارزان از لیف الکتریکی است.

تویوتا پریوس سی 2018
علیرغم اینکه آکورا در بخش برندهای لوکس برنده شده اما جایزه بهترین خودروی لوکس به لکسس GS با هزینه نگهداری ۶۰۰۱۲ دلاری در ۵ سال رسیده است. خریداران خودروهای پرفورمنس معمولاً علاقه‌ای به هزینه‌های مالکیت ندارند اما برنده شدن داج چلنجر SRT 2018 بسیار جالب توجه است. هزینه مالکیت این خودرو در برابر برادر چهار درب خود یعنی چارجر SRT حدود ۶ هزار دلار کمتر است.

داج چلنجر SRT 2018
در بخش شاسی بلندهای کامپکت که کلاسی بسیار رقابتی است سوبارو کراس ترِک با هزینه ۵ ساله ۳۴۷۲۴ دلاری برترین خودرو شناخته شده است و جیپ رانگلر آنلیمیتد نیز در بخش شاسی بلندهای میدسایز کم‌ترین هزینه را دارد. شورولت تاهو برنده بخش شاسی بلندهای فول سایز بوده هرچند هزینه نگهداری ۶۲۱۶۷ دلاری آن در ۵ سال خیلی ارزان نیست. به منظور قضاوتی بهتر، کراس اوورها و شاسی بلندهای لوکس هم در کلاس‌هایی جداگانه قرار دارند.

سوبارو کراس ترِک 2018
گاهی اوقات خرید یک خودروی ارزان‌قیمت به معنی داشتن هزینه‌های کمتر در طولانی‌مدت نیست…

برندگان کم‌هزینه‌ترین خودروها در بازه ۵ ساله (هزینه خرید و نگهداری)

کم‌هزینه‌ترین خودروی ساب کامپکت: شورولت اسپارک (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۲۹,۱۷۱ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی الکتریکی: نیسان لیف (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۸,۲۵۸ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی کامپکت: تویوتا کرولا iM (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۰,۸۵۶ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی کراس‌اوور ساب‌کامپکت: هوندا HR-V (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۲,۸۷۴ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی اسپرت کامپکت: هوندا سیویک si (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۳,۴۸۴ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی کراس‌اوور کامپکت: سوبارو کراس ترک (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۴,۷۲۴ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی سدان میان سایز: هیوندا سوناتا (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۶,۸۰۰ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی شاسی بلند: جیپ رنگلر (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۶,۲۴۴ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی سدان فول سایز: شورولت ایمپالا (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۴۶,۰۵۷ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی شاسی بلند فول سایز: شورولت تاهو (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۶۲,۱۶۷ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی لوکس رده پایین: آکورا ILX (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۸,۲۹۳ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی لوکس: لکسس GS (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۶۰,۰۱۲ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی کراس اوور لوکس کامپکت: بیوک انکور (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۸,۶۰۷ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی کراس اوور میان سایز لوکس: اینفینیتی QX60 (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۵۱,۵۱۷ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی لوکس رده بالا: پورشه پانامرا (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۱۰۰,۴۱۲ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی شاسی بلند فول سایز لوکس: اینفینیتی QX80 (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۷۸,۱۷۰ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی اسپرت: شورولت کامارو (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۴۳,۶۲۹ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی پیکاپ تراک میان‌سایز: تویوتا تاکوما (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۷,۰۸۳ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی پرفورمنس: داج پلنجر SRT (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۵۳,۶۵۶ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی هیبریدی: تویوتا پریوس C (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۳۳,۴۵۴ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی پیکاپ تراک فول‌سایز: فورد F-150 (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۴۸,۳۶۲ دلار)
کم‌هزینه‌ترین خودروی مینی‌ون: هوندا اودیسه (میانگین هزینه مالکیت ۵ ساله: ۴۵,۲۷۹ دلار)

هیوندای سوناتا. هزینه مالکیت 5 ساله: $36,800

تویوتا کرولا iM. هزینه مالکیت 5 ساله: $30,856
منبع: kbb

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰۷ دیدگاه‌ها

  1. ژان وال ژان

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    ایول هیوندای ????

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      جالبه که طبق بررسیشون هزینه نگهداری هیوندا سوناتا از تویوتا کمری کمتره
      .
      .
      این نشونه‌ی ضعف تویوتا نیست نشونه‌ی پیشرفت هیوندا است

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهزاد

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        هزینه مالکیت با نگهداری متفاوته البته با در نظر گرفتن منظور شما دوست گرامی که هزینه ی کلی سرویس ها و تعویض قطعات هست هزینه کمری کمتره.
        هزینه سرویس ها و تعویض قطعات در مدت 5 سال؛
        کمری 4087 دلار
        سوناتا 4721 دلار

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohsen

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (77 ديدگاه)

        تو این جور حساب کردن قیمت اولیه خودرو مصرف سوخت و بیمه مهم ترین اند چون تقریبا تمام خودرو ها 5 سال اول گارانتی اند بعد از 5 سال قضیه فرق می کنه و قیمت وکیفیت قطعات مهمن در ضمن تو همین لیست هم فقط یه خودرو از هیوندا هست در حالی که نصف لیست تویوتا و هونداست و از اون نصف باقی هم نصفشون نیسان و سوبارو ولکسوس و اینفینیتی اند

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Sina

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (6 ديدگاه)

        پس چرا میری تعمیرگاه میکانیکیا میگن موتورای این ماشین کره ای ها رو باز میکنه حالت بهم میخوره مثل اسباب بازین …موتور تویوتا رو که باز میکنی حال میکنی لامصب آخرشه

        من فکر میکنم شرایط امریکا با این بنزین توپش و رسیدکی های کاملش مثل این میمونه که دو تا ماشین رو سالیان سال بذاری تو گاراج تکونشون ندی خب معلومه اون هیوندای با بنز تفاوتش مشخص نمیشه
        زمین رقابت اصلی کشورهای مثل ایران و کشورهای افریقاییه اونجاست که ماشینه نشون میده چند مرده حلاجه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Alex Del Piero

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (77 ديدگاه)

      دم هیوندای گرم … .
      دوستان جاپونی باز که با آمار هزینه ی مالکیت فخر فروشی میکردن حالا باید دنبال یه چیز دیگه بگردن ????????????
      با منطق دوستان جاچونی باز الان هیوندای بهترین خودروساز جهانه !
      پورشه : 1 نماینده
      لکسس : 1 نماینده
      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. شندی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      الکی نیست که کره ای ها و ژاپنیا بهترین آی کیو های دنیا رو دارن! البته چون اکثرا خودروهای آلمانی لوکس هستند نمیشه انتظار داشت هزینه نگهداریش با خودروهای اقتصادی یکی باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ژان وال ژان

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    دم اکورا هم گرم. هم.خوشگله هم باکیفیت
    هرچند به نظر من اصلا و ابدا واسه ماشین لوکس هزینه ی مالگیت جزو تاپ تن ( ده تای اول ) موارد قابل توجه هم نیست … ماشین لوکس رو باید با عشق خرجش کنی وگرنه بهتره نخری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      پس با عشق خرج بی ام و 528i کنید :) . معلومه که بدجور خرج انداخته رو دستتون که تبدیل به عشق شده :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ژان وال ژان

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        ان شاالله شما هم با عشق خرج ماشینتون کنید
        هر ماشینی خرج داره. چه پراید داشته باشید چه رولزرویس .
        شغل من مارکتینگه و الحمد لله درآمدش بد نیست.

        بازم میگم قابل شما رو نداره. تقدیمتون میکنم و از این بعد همه ی هزینه هام برای شما میشه :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10179 ديدگاه)

    وای که چقدر این پورشه همه چی تمومو نفس گیره
    داخلش . بیرونش .موتورش .همچیش از نمره ۲۰ میشه ۲۰
    اسمشو دیدم تعجب کردم
    آخه بیشتر آلمانیا به خصوص رده های لوکسشون جزو پر هزینه هان نسبت به هم رده هاشون
    ولی پورشه حد نهایت از هر محصولیه که فکرشو میکنین
    من عاشق ژاپنیام بخصوص تویوتا و لکسس از هر مدل و کلاس ولی اگه یه روزی دستم به دهنم زیادی رسید برای داشتن پورشه تو پارکینگم کوتاهی نمیکنم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      کامنت بسیار عالی بود ……….
      درود بر شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. sina

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    دم اکورا و هوندا گرم که مجددا حضورشون واقعا پررنگ بود تو لیست.
    کاش لکسس تولید GS رو متوقف نکنه :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Ali

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    اون عده آلمانی بازا که این چند وقته در کوبوندن ماشینای آمریکایی کوتاهی نکردن و هرچی از دهنشون در اومد گفتن، حرفی برای گفتن دارن؟ تو 22 سگمنت فقط یه سگمنت آلمانی بود. خودم طرفدار ژاپنی هام. ولی خدا وکیلی به کامنت های چند ماهه اخیر پدال که نگاه می کنم خیلی اذیت کردید آمریکایی بازارو. با یه تیکه بحث و جدل راه میندازید، بعد انتظار دارید طرفداراشون چیزی نگن. خوب حقتونه باهاتون مثل خودتون رفتار کنن دیگه. انتظار دارین گل و بلبل بشنوین؟
    ماشالا به خودروسازان ژاپن و آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الدزمبیل

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      شمام تو لیست ماشینای لوکس برتر کار اند درایور (که یه مجله آمریکایی هست) حرفی برای گفتن دارید؟؟ حتی جز کاندیدا ها هم نبودن “اسباب بازیای لوکس آمریکایی” :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سروش

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (176 ديدگاه)

      علی اقا دوسن داری جو رو متشنج کنی؟ نخ نده برادر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. الف.ی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      جدا ما شروع میکردیم؟
      عجب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        به عنوان یه بی طرف نسبت به ماشینای آمریکایی و آلمانی و با اینکه ماشینای آلمانی رو اتفاقا بیشتر از آمریکایی ها دوست دارم، اما بله. بالای 90 درصد مواقع شمایید که شروع می کنید با تیکه انداختن هاتون.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ژان وال ژان

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          میگی ماشالله به آمریکا و ژاپن بعد میگی من بی طرفم نسبت به آمریگا و ژاپن و آلمان !!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ali

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          باهوش جان. اینکه گفتم ماشالا به ژاپن و آمریکا، بابت این مطلب کم هزینگی بود. ضمنا کی گفتم بی طرفم نسبت به ماشینای ژاپنی. خودم که میگم طرفدار و متعصبم روشون. شما آلمانی بازا آیکیوتون بالای دویسته واقعا!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ژان وال ژان

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          اختیار داری علی جان نسبت به شما من صفر هم نیستم

          دوست عزیز من … ذهنی که به تعصب خو گرفته باشه اونم واسه یه موضوع الکی مثل ماشین در مورد هیچ ماشینی نمیتونه بی طرف باشه

          ماشین های ژاپنی خیلی به خودروهای آمریکایی شبیه اند و هر دو با خودروهای اروپایی کاملا فرق دارند چون نماینده ی دو سلیقه ی کاملا متفاوت هستند.

          شما نمیتونی عاشق و متعصب و طرفدار ماشین ژاپنی باشی و خودروهای آمریکایی رو بیشتر از آلمانی ها دوست نداشته باشی.

          شما اصلا نمیتونید بی طرف باشید پس بهتره ادعای بی طرفی نداشته باشید چون با صداقت در تعارضه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ali

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          عزیز من چیزی که نمیدونی و خبر نداری راجع بهش نظر نده. علم غیب داری من ماشینای آمریکایی رو بیشتر از آلمانی ها دوست دارم؟ بابا دمت گرم. چه جوری علم غیب به دست آوردی؟ ولی باید بهت بگم مفت نمی ارزه اون علم غیبت. چون واقعا ماشینای آلمانی رو بعد از ژاپنی ها بیشتر از همه دوست دارم. الانم که تو این پست اینجوری صحبت می کنم برا اینه که طرفدارای آلمانی بدجوری رو مخ آمریکایی بازا رفتن این مدت. جوری صحبت کردن که اینگار آشغال میسازن آمریکایی ها. درحالیکه ***. آره برادر من. باید حساب دست شماها بیاد که ماشینای آلمانی هم نقطه ضعف دارن نسبت به بقیه و به هیچ وجه بهترین نیستن به طور مطلق. هر کشوری تو حوزه ی خودرو یه برتری داره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. الف.ی

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1640 ديدگاه)

          و میشه لینک بدی از اون دفعاتی که ما شروع کردیم؟؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. علی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (218 ديدگاه)

      Aliحالا دیدی خودتون شروع میکنید.الان کسی به شما چیزی گفت که اینجور حمله ور شدی؟؟؟ عجب رویی دارین به خدا!!!!خوبه حالا همیشه دستتون یا به سمت ژاپنیا درازه یا به سمت اینگیلیسیا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ژان وال ژان

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      علی آقا دوست خوب من
      شمام جو نده
      این لیست مال بازار آمریکاست نه اروپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        همون یه دونه آلمانی ثابت کرد که ماشینای اروپایی هم تو بررسی بودن. بازار آمریکاست. نه اینکه ماشینای مورد تحقیق آمریکایی باشن فقط. حالا این لیست هیچی. لیستای دیگه چی؟ آخه تو همشون آلمانی ها پر هزینه ترین هستن. اینو دیگه بچه دو ساله هم میدونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ژان وال ژان

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          از باب عدم حضور پررنگ فولکس واگن گفتم
          اینفینیتی و آکورا همون نیسان و هوندای چرم کاری شده هستند طبیعیه که هزینه ی کمتری از مرسدس بنز و بی ام دبلیو داشته باشند
          مطمئن باش تا چند سال دیگه جنسیس هم به این لیست اضافه میشه اما همچنلن خبری از مرسدس بنز و BMW و آئودی نخواهد بود

          ییوک هم در اکثر مجلات یه چیزی بین ماشین لوکس و معمولی حساب میشه و قابل قیاس با کادیلاک و بنز و … نیست. یه لول پایین تره

          ماشین هر چی لوکس تر باشه هزینش بالاست
          واسه همین ماشین های انگلیسی با حداکثر لاکچری مثل رولزرویس و رنج روور در قلب همه جای دارند و آرزوی همه هستند و بیشترین هزینه ی نگهداری هم مال هموناست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ناشناس

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          پس لابد پورشه هم چرم کاری شده ی فولکسه که اسم یه ماشینش تو این لیست اومده!! نظرات دوستان واقعا شاهکاره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    6. مانی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      معلومه بنز،ب‌ام‌و،آئودی،پورشه و ….
      هزینه برتر از تویوتا،فورد،شورلت و ….
      هستن آخه میگن هرچی‌ پول بدی همونقدر آش می‌خوری

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        برادر من خودتو به اون راه نزن. اگه مطلبو خونده باشی فهمیده بودی که سگمنت بندی شده. لوکس و غیر لوکس جدا هستن. کسی تویوتا رو با بنز و بی ام و مقایسه نکرده. لکسس و آکورا و اینفینیتی مگه لوکس نیستن؟ پس چرا تو لیست هستن؟ آلمانی ها هزینشون خیلی بیشتر از اون حدیه که باید باشه. قبول کنید واقعیتو دیگه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مانی

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          خودتو به اون راه نزن
          اگه پست منو خوندی منظورمو فهمیدی
          اکورا لوکس ولی‌ بنز هزینه بر تر هست
          بنز لوکس ولی‌ رلزریس هزینه بر تر هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ali

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خخخخخ. خودتو به اون راه نزن. خوب همه ی حرف ما هم همینه دیگه. شما هم قبول کردی ظاهرا. آکورا و بنز لوکسن ولی نقطه ضعف بنز اینه که هزینه بر هستش. آخر به حرف ما رسیدی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. mehran911

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    باریکلا هیوندای حقیقتا داره خوب کار میکنه
    چند سال پیش وقتی با زیگما بحث می کردیم احتمال این رو میدادیم که کره ای ها به رقیب قدرتمندی برای ژاپن تبدیل بشن اما هیچکس انتظار این پیشرفت رو ازشون نداشت
    .
    نسل جدید پانامرا هم که یکی از پیشرفته ترین و تکنولوژیک ترین سدانهای تولید شده است در این لیست به عنوان (( کم‌هزینه‌ترین خودروی لوکس رده بالا )) حضور داره که حقیقتا با این سطح از تکنولوژی شاهکاره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آیدین

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (12 ديدگاه)

      پورشه حسابش از همه جداست
      همه ی خودروسازان از یک سری اصول و قوانین مشخص پیروی می‌کنند اما پورشه قانون خودش رو مینویسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mohamad

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (812 ديدگاه)

      “کامنت شما بوی جنجال میده ”

      ژاپنی که تمام قله هارا فتح کرده بدست آوردن این این افتخارات و صدرنشینی در این رنکینگ ها براش تازگی نداره و جزیی از اصالت و ذاتش محسوب میشه و همیشگیه براش چون دیگه بالاتری براش وجود نداره.

      مثال میزنم: حالا هیوندای یا یه برند آلمانی یا آمریکایی بصورت مقطعی هم بیاد و چنین جایگاهی نصیبش بشه دلیل رسیدن و تساوی نیست.

      کره در هیچ سطحی قابل قیاس با ژاپن نبوده و نیست و در کنار هم بودن در یک جایگاه هم به معنی رسیدن نیست اگه زیادی مایل به مقایسه اید برندهای کره ای رو با همون فولکس واگن مقایسه کنید که بیشتر بهم میخورن

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2026 ديدگاه)

        جنجال ، قله ، فتح …
        قسمت اول کامنتت که هیچ و پوچ
        .
        کیا هیوندای پیشرفت های بسیار بسیار بسیار خوب سریعی داشتن و دارن این توسط شما که هیچی توسط هر شخص دیگری هم قابل کتمان نیست پذیرش و یا عدم پذیرش این موضوع توسط شما و یا هر شخص دیگری هیچ اهمیتی نداره
        .
        ((( کره در هیچ سطحی قابل قیاس با ژاپن نبوده و نیست ))) این رو هم شما تعیین نمیکنی آمار چیز دیگه ای نشون میدن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          آمارم نشون نمیده که ژاپنی ها قابل مقایسه نیستن با آلمانی ها. خوبه آدم همیشه منطق داشته باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohamad

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (812 ديدگاه)

          وقتی جوابی نباشه با همین گفتن هیچ و پوچ از کنارش بگذر بنظرم سنگین تر هم هست رفیق…

          سالانه چندین و چند آمار معتبر دیگه از مجلات و نشریه های مختلف ها و سایت های تخصصی بیرون میزنه که نصف بیشترشون کره ای ها حضور ندارن چطور زیر اونا ظاهر نشدید و فقط استناد کردی به همین.
          ما آمار کلی رو جمع میزنیم و تک بعدی نظر نمیدیم گل پسر
          خودروی ژاپنی در هر لیستی در هر تاپ تنی چند نماینده داره حالا میخواد مربوط به بهترین ها باشه، مربوط به فروش باشه، میخواد مربوط به هزینه مالکیت یا پایین بودن استهلاک باشه یا میخواد بگه کدوم مالکان تمایل دارن که خودروهاشون رو بیش از 10-15 سال نگهداری کنن. شما جایی که به نفعته میشینی و بهش دخیل میبندی ولی ما “اتفاقا” به آمار کلی در هر شرایطی نگاه میکنیم و نظر میدیم و نتیجه گیری میکنیم.
          بازهم میگم پیشرفت کره قابل ستایشه اما چنانچه شما میل به مقایسه دارید با فولکس واگن مقایسه کنید که اتقاقا از منظر فروش در یک سطح قرار دارن و به لحاظ کیفیتی هم فولکس را با اقتدار پشت سر گذاشتن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Alex Del Piero

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (77 ديدگاه)

        Mohammad جان این کامنت رو با این شور رزمی و حماسی احتمالا از طرف انجمت سامورایی های مقیم ایران نوشتید، نه ؟ ????????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. mehran911

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2026 ديدگاه)

      یکی دو تا از دوستان عزیز در کامنت های پایین حرف های جالبی زدن
      فکر نمی کنم کسی در سایت باشه که در مورد قابلیت اطمینان بالای خودروهای ژاپنی شک داشته باشه
      اما بعضی حرفا در مورد خودروهای آلمانی واقعا …
      چندتا لینک میذارم ببینید
      سال ۲۰۱۷
      http://www.jdpower.com/cars/study/Initial-Quality-Study-(IQS)-by-Make/2430ENG
      و
      سال ۲۰۱۶
      http://www.jdpower.com/ratings/study/Initial-Quality-Study-%28IQS%29-by-Make/1222ENG
      و سال ۲۰۱۵
      http://www.jdpower.com/ratings/study/Initial-Quality-Study-%28IQS%29-by-Make/565ENG
      و
      رده بندی بالا مربوط به IQS بود که قابلیت اطمینان در کوتاه مدت رو در نظر میگیره برای VDS رو پایین لینک میذارم
      http://www.jdpower.com/ratings/study/Vehicle-Dependability-Study-%28VDS%29-by-Make/1881ENG
      و
      http://www.jdpower.com/ratings/study/Vehicle-Dependability-Study-%28VDS%29-by-Make/845ENG
      و
      درمورد رده بندی APEAL که لینکی نمیذارم چون در کل ۲۲ بار نظرسنجی انجام شده در این کلاس پورشه ۱۳ بار بعنوان برترین دست پیدا کرده و با اختلاف رکوردداره
      .
      در آمار قابلیت اطمینان کانسومر طبق معمول ژاپنی ها عالی عمل کردن
      و تقریبا در تمامی آمار های منتشر شده کره ای ها رشد فوق العاده ای داشتن که نمیشه تکمان کرد در کل وقتی آمار سایتهای carmd ویا your mechnic و tuv و … رو میبینیم هم به همین نتایج میرسیم
      .
      کانسومر بعد از انتشار رده بندی قابلیت اطمینان رده بندی برترین خودروساز سال رو با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان و ایمنی و …. تقریبا موارد انتخاب میکنه
      لینک هایی که پایین میذارم انتخاب برترین خودرو ساز سال توسط کانسومر هستش
      به ترتیب ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶
      https://www.motor1.com/news/137504/audi-best-brand-consumer-reports/
      و
      http://www.nydailynews.com/autos/audi-subaru-win-big-consumer-reports-best-brands-list-article-1.2542285
      .

      راستی پاسخ هاتون به این کامنت رو نگه دارید چون ۳ یا ۴ روز نیستم و دسترسیم به اینترنت خوب نیست اما تمام جواب هاتون رو میخونم پس اگر پاسخ ندادم دلگیر نشید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Mahdi CHEVROLET

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    امریکا???
    ژاپن???

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ژان وال ژان

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      علاقه ی شما محترم ولی بی تعارف صنعت خودروسازی آلمان بهترینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mahdi CHEVROLET

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        باشه تو راست میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ژان وال ژان

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          این چه طرز حرف زدنه برادر؟
          برای یک مجله ی تخصصی خودرو و کاربران فهیمش این طرز حرف زدن خیلی زشت و ناشایسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mahdi CHEVROLET

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          ?????

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ژان وال ژان

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          ????????????????
          ای جان …

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ❤❤GERMANY❤❤

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (132 ديدگاه)

          کمترین میزان هزینه و دوام بالا مهارت آمریکا و ژاپن می باشد. و بیشترین کیفیت و هندلینگ آلمان. برترین صعنت های خودروسازی آلمان و آمریکا و ژاپن می باشند. همیشه گفته ام برتری مطلق وجود ندارد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hemichan

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (715 ديدگاه)

          ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. ژان وال ژان

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        Parham جان سلام خوش حالم از آشنایی با شما
        علی جلالی هستم متولد 19 شهریور 69 زاهدان
        ویندوزم رو عوض کردم و کل اطلاعات مرورگر پاک شد ایمیل قبلیم رو یادم نبود واسه همین با ایمیل جدید عضو شدم
        نام کاربری قبلیم just BMW بود قدیمی های پدال میشناسن منو

        اینا رو گفتم که مثل علی آقا شوی نوا منو با کس دیگه ای اشتباه نگیرید
        اسم ژال وال ژان رو به عنوان نام مستعار استفاده کردم چون نام کاربری علی خیلی در این سایت زیاد داریم

        به ماشین های آلمانی بیشتر از بقیه علاقه دارم و خودم بی ام دبلیو 528i سوار میشم
        ناقابله البته و اصلا قابل شما رو نداره

        ببخشید که باید از اول خودم رو معرفی میکردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Ali

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        حالا مگه کسی گفت خودتو ماشینتو معرفی کنی :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. Sajjad

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        جناب ژان وال ژان
        حدود یک و نیم قرن از زمان جهالت اعراب گذشته
        الان تو هزاره دوم هستیم
        همچنین تعصباتی از شما بعیده!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ژان وال ژان

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          دوست عزیز شما هنوز نمیدونی ما در چه هزاره ای زندگی میکنیم ☺☺
          از اون زمانی هم که میگی 1500 سال گذشته نه 150 سال !!! ☺☺

          کلا فکرم رو به هم ریختی !

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. achtung

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    مشکل اصلی لکسوس و آکورا اینه که بر خلاف ادعای سازندشون از نظر اکثر مردم دنیا لوکس نیستن و مردم آلمانیها رو انتخاب میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. #ali.m#

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      ????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پدرام

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (36 ديدگاه)

      مثل اینکه شما با اینکه توی پدال هستی ولی اطلاعاتی در حد یه فرد بیسیک هم ندارید !!!!!! اکیورا یا لکسس چندتا مدل دارن!؟ حالا مرسدس یا بی ام و چندتا مدل هر کدوم چقدر سابقه فعالیت دارن!! با این وجود لکسس بسیار عالی عمل کرده یکی از نمونه هاش RX که پرفروش ترین کراس اوور لوکس دنیاست باز خوبه از کاربرای پدال هستید و اینقدر اطلاعات بیسیکه?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        ایشون کلا تو همون اطلاعات بیسیک موندن و قصد ندارن یه مقدار پیشرفت کنن تو این زمینه. البته خوب سن کم و …

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. AK_007

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (562 ديدگاه)

        اتفاقا من با نظر ایشون یه حد خیلی کمی موافقم ک گفتن بعضی کشورا برندای لوکس ژاپنی رو به عنوان برند لوکس در حد آلمانی ها حساب نمیکنن
        پاسخ شما هم قانع کننده نیست, دلیل اونا اینه که مثلا بیس تویوتا کمری با لکسس ES یکیه پس در اون حد لوکس نیست هر چند که جفتشون عالین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. Mahdi CHEVROLET

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      ??????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Reza

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      ماذا فازا؟
      از نظر مردم دنیا لکسوس لوکس نیس؟؟
      جون هرکی دوس داری نظر نده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Mohammadreza

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      من دقت کردم شما تمام پست هات بدون استثنا از ژاپنی ها بد میگی.
      نه اینکه از المان یا امریکا یا کس دیگه طرفدارای کنی نه اصلا فقط از ژاپنی ها بد گفتی
      به دوستان توصیه میکنم به پست های این اکانت دقت کنن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. ارش

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    آفرین به ژاپن با 12 نماینده .آفرین به هوندا 4 تا از12 نماینده ژاپن هوندا بود آفرین به پورشه ماشین به اون پیچیدگی با این هزینه کم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Khosrow

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    فکر میکنم هزینه رو نحوه راندن و نگهداری تعیین میکنه تا نوع اتومبیل ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      آره خوب دیگه. اینقدر ماشینای آلمانی خوب و جذابن که آدم دلش میخواد داغونش کنه و ازش نگهداری خوب نکنه تا هرچه سریعتر از دستش خلاص شه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ژان وال ژان

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        آره آدم میخواد زودتر از دست ماشین آلمانی خلاص بشه تا هر چه سریع تر مدل جدیدش رو بخره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          آره آدم میخواد زودتر از دست ماشینای آلمانی خلاص شه چون هیچ وقت آدمو راضی نمیکنه. با خودش میگه مدل جدید بخرم شاید … . اما باز همون آش و همون کاسه. دوباره مدل جدید و داستان همینطور ادامه پیدا خواهد کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ژان وال ژان

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          شما نبودی تا چند دقیقه پیش ادعای بی طرفی مطلق میکردید !؟؟
          چه زود رنگ عوض میکنید و تعصب بچگانه ی خودتون رو آشکار میکنید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. Nissan...japan

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    لیسنای استهلاک و کم خرج بودن لیستایی هستن که المانیا توش به ندرت دیده میشن دلیلشم اینه که تو دنیا بهترینن و کسی بهشون نمیرسه!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الدزمبیل

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      تو لیست برترین ماشینای لوکس کار اند درایور خبری از مهندسی ناب “جاپونی” نبود :))
      چرا ؟؟ چون بهترینن ؟؟ یا چون ماشیناشون تکنولوژیش در حد اسباب بازیه :)))
      لکسوس مدل ال اس رو معرفی کرد که رقیب بنز اس باشه بعد معرفی نسخه پایه فولکس جتا جدید مشخص شد در حد اقتصادی ترین ماشین آلمانی هم آپشن نداره :))
      خوش باش دوست من، هروقت مجموع فروش برندای لوکس جاپونی به اندازه فروش آیودی به عنوان سومین پرفروش لوکس دنیا شد، بعدش بیا منطقی بحث میکنیم
      :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        الدزمبیل!
        بارقبلی که این اسم رو دیدم 14 تا سابقه داشت الان چجور شده 8 سابقه؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. #ali.m#

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        الدزمبیل
        ????

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Ali

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        پسر خوب معلومه خیلی کبکت خروس میخونه بابت کارانددرایو. همون لیستی که میگی از 10 تا ماشین 4تاش آلمانی بود و 3 تاش ژاپنی. یه جور صحبت میکنی اینگار 9 تاش آلمانی بوده و اختلاف زیاده. ضمنا اون فقط مربوط به شاسی بلند ها بود. ضمنا خوش باش با اون سایت کارانددرایو که با اینکه آمریکاییه اما خود مردم آمریکا هیچ ارزش واسش قائل نیستن ظاهراً. چون پرفروشترین ماشین لوکس آمریکا با اختلاف لکسس RX هستش و آلمانی ها حالا حالا ها نزدیکشم نمیتونن بشن. حالا هی برن لیست جهت داده شده و تعصبی از خودشون بدن بیرون. راستی اون آئودیتون بدجور زیر لکسس هستش سالیان اخیر تو آمریکا. خوش به حالتون که بازار تعصبی و تعرفه زیاد (برای ماشینای غیر اروپایی) اروپا هستش که فروششون از بقیه بزنه بالا. وگرنه که تو یه بازار مهم و غیر تعصبی و آزاد مثل آمریکا، بنز و لکسس و بی ام و با اختلاف خیلی کم اول هستن. اگه همه بازارا مثل آمریکا آزاد و بی طرفانه بود که ممکن بود چندان فرقی بینشون نبوده باشه. دلتو خوش کن پسرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الدزمبیل

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (17 ديدگاه)

          علی جان یه لیوان آب سرد بخور و به فروش ماشینای آلمانی غبطه بخور :)
          لکسوس تو آمریکا اوله ؟؟ :))))))))))
          بنده خدا جاپونی بازا زدن تو کار خیال پردازی
          “خوش به حالتون که بازار تعصبی و تعرفه زیاد (برای ماشینای غیر اروپایی) اروپا هستش که فروششون از بقیه بزنه بالا”
          بنده خدا اینقدر تحت فشاری که حتی نمیتونی یه جمله رو درست بنویسی :)
          هروقت تونستید مجموعا اندازه آیودی بفروشید بیا بحث میکنیم
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ali

          ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          من گفتم اوله لکسس بنده خدا؟ چشمات آلبالو گیلاس میچینن؟ گفتم بنز و لکسس و بی ام و. در ضمن جملم هم هیچ مشکلی نیس توش. شمایید که از استرس و تحت فشار بودن چشماتون نمیتونه درست ببینه.
          هر وقت تونستید نزدیک لکسس RX بشید بیا با هم بحث می کنیم.
          هروقت تونستید با داشتن فقط دو تا برند با تویوتا رقابت کنید بعد بیا با هم بحث می کنیم. نه اینکه با 8 تا زیر مجموعه تازه فروشتون برسه به تویوتا

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. الدزمبیل

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      عزیزم شمام هروقت رقیب فولکس جتا تون، منظورم لکسوس ال اس هست، تونست با وجود قیمت اندازه رینگ اس کلاس ، نصف اس کلاس بفروشه بعدش بیا بحث میکنیم
      بحث فروش رو مطرح نکن که به ضرر خودت میشه دوست عزیز
      گفتی برند، یاد برند خیلی مطرحه سایون افتادم که تویوتا مجبور شد جمعش کنه :)))))
      راستی گفتی برند، یاد برندای فولکس افتادم
      بنتلی و بوگاتی و لامبو و ….
      میگن چنتا مهندس تویوتا، رفتن بوگاتی خریدن ، دقیقا همون کاری که اکورا کرد و رفت پورشه فراری خرید و بازش کرد تا بتونه کپیش کنه، بازش کردن تا بفهمن چه خبره ولی بنده خداها سکته مغزی کردن
      :)))
      خوش باش دوست من

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        به عنوان یه کاربر با این سابقه پایین اطلاعاتت خیلی خوبه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. الدزمبیل

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (17 ديدگاه)

        عزیزم، همه از لحن من متوجه میشن من کی هستم :)
        ولی تلاشت برای عوض کردن بحث قابل تحسینه :)))))))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          نه داداش من نمیخواستم بحثو عوض کنم من دقیقا میخواستم همینو بگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. الدزمبیل

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (17 ديدگاه)

          آره کاملا واضح بود :)
          البته تو سایت به مغلطه کاری معروفی :)
          این تیرت که به سنگ خورد، یه جور دیگه تلاش کن بحث رو عوض کنی قبل از اینکه “جاپونی بازا” بیشتر مفتضح بشن :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. آرش آمریکایی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (620 ديدگاه)

    اکثرا آمریکایی و ژاپنی
    میشد حدس زد
    از عجایب خلقت
    غیر قابل اعتمادترین کشور دنیا تو خودرو سازی تو این لیست چنتا نماینده داره
    کارای خداست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Hemichan

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    قابل پیش بینی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Mohammadreza

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    هیوندا
    بسوی بینهایت و فراتر از آن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      یاد ناسا افتادم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. امیر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    پیشرفت هیوندای شگفت انگیزه!در کنار ظاهر بسیار جذاب و آپشن ها و امکانات سطح اول در بحث فنی و دوام خودرو هم عالی شدن.نه تنها رقیب جدی خودروهای ژاپنیه بلکه آلمانی ها رو هم خیلی جدی داره تهدید می کنه.البته می دونید که ایرانخودرو ما هم هم سن هیوندای هست :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Sajjad

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    سلطان بی شائبه و پدر خودروسازی و آخرت های مهندسی کجان پس؟؟!!!
    یادمه یه سریا میگفتن ماشین امریکایی یعنی خرج و استهلاک! مخصوصا چلنجر…
    ولی بنده خودم به چشم خودم دیدم که یه کاپریس 1965 هنوز داره با قدرت ادامه میده ولی یه بی ام و 2002 الان تو اوراقیه یا یاتاقان زده.

    پ.ن: چلنجر، عشق همیشگی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الدزمبیل

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      چلنجر 1965؟؟ همونی که موتورش 12 لیتره و 45 اسب بخار داره ؟؟ :)))))))))
      بی ام و 2002 یاتاقان زده؟؟ مال فامیلاتون نبوده احیانا؟؟
      بنده خدا آمریکایی بازا و جاپونی بازا هروقت کم میارن میزنن تو کار خیال پردازی :))
      همشونم داییشون بی ام و داشته فروخته لکسوس خریده :)))))))
      این مشخصات رو قبلا هم نوشتم ولی لازمه دوباره یادآوری بشه :)
      مشخصات شورولت نوا 4 در مدل 1978 طبق سایت اتوموبیل-کاتالوگ
      حجم موتور: 4.1 لیتر
      اسب بخار: 90 :))))) (شوخی نیست برید تو سایتش ببینید)
      صفر تا صد: 18.6 ثانیه :)))))) (برید حتما تو سایتش ببینید)
      مصرف سوخت شهری : 20.3 لیتر :)))
      مهندسی آمریکایی تو دنیا نظیر نداره :))))))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Sajjad

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        بی نظیره
        چون ماشین دو دف آلمانی نمیتونه با وزن کم و جثه کوچیک به شتاب یه ماشین تک دف امریکایی با یه جثه بزرگ و وزن زیاد برسه!
        چون اون زمانی که کادیلاک سویل سنسور الکل داشت و ترمزاش یکی از بهترین ترمز ها بود، آلمان داشت قوطی کبریت تولید میکرد.
        ————————–
        تا حالا سوار یه کلاسیک امریکایی با دف کلاچ دار شدی که میتونه تو یه کوچه باریک سر جاش دور بزنه؟
        دقیقا عین یه تانک (البته اگه متوجه حرفام بشی)

        (دو سال در تعمیرگاه کار میکردی مفهوم واقعی مهندسی رو متوجه میشدی)

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Sajjad

        ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1867 ديدگاه)

        نه داییم بی ام و داشته نه فامیلامون
        توی تعمیرگاه کار کردم و اون انجینی که تو عکسش رو میبینی من تعمیرش کردم

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. الدزمبیل

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (17 ديدگاه)

        عزیزم شما اگه تو مکانیکی کار کردی و یه سری چیزای خاله زنکی شنیدی، من درسش رو خوندم اونم تو دانشگاهی که خیلی از دوستان اجازه ندارن از جلو درش رد شن
        فعلا مشخصاتی که رو که واست نوشتم ، از یه سایت معتبر، نه تعمیرگاه جعفر و دوستان، اونا رو بخون بعدش با هم بحث میکنیم
        وقتی آلمان 80 سال پیش رکورد سرعت رو ثبت کرد که به تازگی کنیگ زگ تونسته بفروشه، امریکا مشغول تحقیق راجع به تفاوت موتور و سپر بود :)
        وقتی آلمان روزی 10 تا موشک از درسدن شلیک میکرد، نابغه های آمریکایی با کاغذ هم نمیتونستن موشک بسازن :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. امیرمحمد

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (238 ديدگاه)

          الدز مبیل میتونم بپرسم ازت که چه رشته و چه دانشگاهی تحصیل میکنید؟من علاقم به رشته مهندسی خودرو هستش ولی اطلاعات کاملی ازش ندارم اگر لطف کنی و توضیح درباره ی رشته ی تحصیلیت بدی ممنون میشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Sajjad

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1867 ديدگاه)

          همه توی این سایت مکانیک خوندن
          اونی که سواد نداره هم منم!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  17. عشق فراري

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    هیندایی پیشرفت کرده و همچنان تویوتا و لکسس با کیفیت وکم خرج
    و هزینه کم خرج ترین لوکس رده بالا ١٠٠هزار تا?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Fk

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    مطلب جالبی بود ولی ابهام أمیز
    منظور از هزینهایی که گفته شده بهتره پدال توضیح بده منظور از این هزینها چیه !!؟؟؟؟
    مالکیت بیمه هزینه سرویس مالیات اینا همش هزینه محسوب میشه !!!!
    خوب این هزینها که پدال گفته تمام هزینهای ذکر شده رو شامل میشه ؟؟؟؟؟
    بهتر بود پدال شفاف توضیح میداد منظور از این هزینها چه پارامترهایی هست
    مثلا هزینه خریدماشین بیمه مالیات سرویس ماشینم جزو همین ارقام میشه!؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Mohammadreza

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    کری و بحث خوبه تا یه حدی
    ولی الان دوسه نفر هستن که یکیشون هم بالا گفت که چنتا اکانت دارن دیگه شورشو دراوردن و دارن جو سایت رو مسموم میکنن زیر همه مطالب سایت چه راجبه ژاپنی چه کره ای چه امریکا میان و جو رو متشنج میکنن
    از پدال درخواست میکنم اجازه نده جو سایتش توسط دوسه نفر مسموم بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الدزمبیل

      ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (17 ديدگاه)

      به محض اینکه جو علیه “جاپونی بازا ” شد، از پدال خواهشمنده فضا رو مسموم نکنن :)))))))))))))))))))))))
      خیلی جالبی دوست عزیز
      یه خسته نباشید بهت میگم :)))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (87 ديدگاه)

        الدزمبیل جان
        یک:از مال اسم امریکایی ها بالا نرو
        دو:فازت چیه؟ اومدی جایی که دقیقا نشون از افتخارات ژاپنی هاست و اینو کلله دنیا میدونه بر ضدشون نظر میدی!
        نظرات تو و امثال تو سایت رو به گند کشوندن .شما حالا هی بیا بر ضد ژاپن و امریکا چرند بگو.هی چرند بگو .هی چرند بگو
        بسه دیگه . این حجم از چرندیات رو یه جا ندیده بودم که به واسطه تو و امثال تو دارم میبینم
        تلاشت در راستا چرند گفتن راجع به ژاپن و امریکا بی نظیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الدزمبیل

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (17 ديدگاه)

          میبینم که سریع با اون یکی اکانتت اومدی با خودت حرف بزنی و خودتو تایید کنی :))))))
          عزیزم یه کم آب سرد بخور و به اعصابت مسلط باش
          بی طرفی سایت پدال هم کاملا واضح هست، اگه این کلمات رو یه آلمانی باز به کار میبرد ، سریعا پاک میشد که هیچی ، نظرات تمام آلمانی بازا هم بعدش میرفت واسه تایید :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammadreza

          ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          نه داداش رضا با 32 تا سابقه من نیستم
          کلا منو اشتباه گرفتی بالا هم گفتی معروفی به مغلطه کردن هستی خیلی تعجب کردم
          الان فهمیدم منو اشتباه گرفتی
          من اهل بحث نیستم این صفحه جز محدود صفحه هایی بود که وارد بحث شدم که اشتباه کردم
          من تو این سایت فقط همین یدونه اکانت رو دارم وکلا زیاد اهل کامنت دادن هم نیستم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        قربونت داداش شما هم خسته نباشی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  20. mehran (fox)

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (214 ديدگاه)

    دیگه داره حالم از این رفتارای تبعیض آمیز پدال به هم میخوره. الدزمبیل جان خودتو ناراحت نکن پدال دوس داره حال آلمانیا گرفته شه.یارو داره بهم توهین میکنه به خدا قسم دقیقا همون کلمه رو به خودش برگردوندم و پدال گذاشت حرف اون باقی بمونه ولی اون تیکه از حرف منو حذف کرد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Sina

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (234 ديدگاه)

    برنده شدن هیوندا تو این لیست خیلی مسخره و چرتو پرت محضه
    فقط سوناتا یه مقام اولی اورده که اونم خیلی عجیبه تو اون کلاس
    چجوره که تویوتا ۴ تا برنده داره هوندا هم ۴تا و کلا ۱۲ تا برنده از ژاپن بعد هیوندا به چیش اول شده؟؟؟
    من که شنیدم افت قیمت کره ای ها هم زیاد تر از بقیه هست
    صد در صد مقام اول لایق تویوتا یا هوندا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Saied

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    پانامرا حس خوب میده به آدم. عاشقتم یعنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. بهراد

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (537 ديدگاه)

    دوستان چرا بی مهری میکنید؟ ااینجا یه جمع ماشین بازه که هر کسی رو یه برندی متعصبه و عده ای هم بی طرف فقط برای لذت بردن از ماشینا این سایت رو دنبال می کنن، با بحث و جدل هیچ کاری درست نمیشه، با به رخ کشیدن دوام یا کیفیت یا فروش ماشینی هم هیچ فرقی در واقعیت نمی کنه، پس بهتره اول علاقه ی خودمونو دنبال کنیم کسی که عاشق برندی هست با موفقیتش شاد میشه و با باخت و ضررش ناراحت بلاخره یکی رتبه اول میشه یکی دوم و … خب چه فرقی به حال کسی میکنه؟ ما که صنعت خودرو سازیمون داغونه، ینی یه خرابه آباد تر از مال ماست، میایم اینجا یکم با ماشینای جدید آشنا شیم تکنولوژی های جدیدشو ببینیم از هندلینگ و لذت سواری اونا مطلع بشیم ، و خیلی چیزای دیگه ، نمیایم صحنه ی درگیری تماشا کنیم،همه ی ماشینای هر برندی از هر کشوری خوب و بد داره نقطه ضعف و قوت داره خوب نیس اینا رو به رخ فلانی بکشیم حرصشو دربیاریم یا خوردش کنیم، این سایت چون ایرانیه بهتره اول خودرو های ایرانی رو بررسی کنه و چون ما خودرو که چه عرض کنم، چهار چرخ متحرک موتوردار خوبی نداریم بهتره دنبال خارجی ها باشیم هر چقدر که بیشترشونو بیشتر ما نمیتونه بخره اونایی که میخرن دمشون گرم چرخش براشون بچرخه اوناییم که نمی تونن با دیدن این ماشینا تو خیابون خوشحال میشن هر کسی یه ماشین واقعی دوست داره بخره بنده عاشق کیا کادنزا ٢٠١١ مشکی یا نوک مدادی هستم بقیه ممکنه هر ماشین دیگه ای رو دوست داشته باشه بخره دلیل نیس برای انتخابش مسخرش کنیم هر چند ماشین های بهتری به بازار اومده یا تولید شده ولی آیا همه میتونن اس۵٠٠ بخرن ؟ نه اما این خوب نیس به بقیه به چشم بد نگاه کنیم اونا هم دلایل. توانایی ها و درخواست های خودشونو از ماشین دارن و نظر هیچکس ١٠٠٪‏ یکی نیس هیچ ماشینی هم ١٠٠٪‏ کپی نیست همدلی بهتر از همزبانیه، ماشینای هر کشوری خوب و بد داره اما مال ما خوباشو حذف کردن بقیه آشغالا موندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. کوروش

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    اوه اینجا چه خبر بوده ؟؟؟؟!!!
    بابا دعوا نداره منم طرفدار المانی ها هستم ولی خب خدایی هزینه نگهداری بالایی دارند این که دلیل بد بودن نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. hamid

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (280 ديدگاه)

    بعضی رفقا فک میکنن این لیست نشون دهنده ی قابلیت اطمینان و کیفیت یه ماشین هست. نه این خبرا نیست. این دوستان تیتر مطلب رو چندبار بخونن متوجه میشن. قرار نیست یه بنتلی با یه تویوتا هزینه نگهداریشون یکی باشه چون هدف ساختشون یکی نیست. خب معلومه یه ماشینی که از مواد گرون قیمت واسه ساختش استفاده شده نسبت به یه ماشین که از مواد ارزونتر استفاده کرده هزینش بیشتر. تویوتا مناسب یه کارمنده و بنتلی مناسب یه آدم مرفه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسن

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    پدال جان دیشب تو بحث که نذاشتی کامنت بذارم صد بار ارسال میخورد اما نبودش صد بار نوشتم حداقل بذار معنی لیستا براشون بگم یاتو هم فقط المانی امروزم از ظهر دارم کامنت میذارم همون بازی را دراوردی میشه تمومش کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسن

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1315 ديدگاه)

    ALI جان چرا بحثا با یه نتیجه گیری بد تموم کردی واقعا تاسفبار بودی برا خنده اومدی سوتی بدی و بری.
    کمترین هزینه مالکیت شامل :اول ارزش پرداختی- یعنی درموقع خریدارزش کالای دریافتی در برابرارزش پول پرداختی را محاسبه میکنه که واقعی باشه بعد هزینه تعمیر نگهداری مبلغ بیمه ی سالانه شخص ثالث وبدنه هزینه های جانبی وهزینه ی بنزین و مهمتر افت قیمت در هنگام فروش بعد 5 سال است.که ارزش پرداختی تاثیر زیاد ی روی اون داره.
    مثال زنده وین رونی :ماشین ای 8 ب ام و 2015 خریده 115 هزار پوند در 2018 اگهی شده 65 هزار پوند یعنی 50 هزار رو هوا (برند فروشی) حالا هزینه ی سرویس ونگهداری یا مصرفی لنت و غیره و بیمه و بقه ی موارد این 3 سال بماند
    خواهشا مطلب را بخونید اگه نمیدونید بپرسید که نیاید ربطش بدید به امار فروش کلاستون خیلیoffخورده با این پستا و اظهار نظرات ادم عاشقتون میشه بدرد مناظرات حضوری با پخش زنده میخورید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا