چشم اندازهفته نامه

معرفی 10 خودرو با بیشترین افت قیمت

اگر به خاطر داشته باشید چند هفته پیش ۱۰ خودرو با کمترین میزان افت قیمت در بازار را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم. به تازگی هم مطالعه‌ی دیگری توسط iSeeCars انجام گرفته و نیمه‌ی دیگر لیوان یعنی ۱۰ خودرو با بیشترین میزان افت قیمت را معرفی کرده است؛ به عبارت دیگر شما هرگز نباید این خودروها را به‌صورت صفرکیلومتر خریداری کنید چراکه افت قیمت زیادی دارند.


همچون گذشته این لیست تنها بر مبنای شرایط اقساطی و لیزینگی شکل گرفته است. خودروهای حاضر در این لیست پس از ترک نمایندگی افت قیمت زیادی را تجربه می‌کنند و بنابراین اگر آن‌ها را دوست داشته باشید می‌توانید نسخه‌های کارکرده را بجای صفرکیلومتر بخرید. iSeeCars قیمت بیش از ۷ میلیون خودروی فروخته شده از ماه آگوست تا ژانویه را بررسی کرده است. در این بخش منظور از خودروهای کارکرده‌ی Lightly خودروهایی با یک سال کارکرد هستند.


خودروهایی که مشاهده می‌کنید از ترتیب بهترین به بدترین لیست شده‌اند اما برای فهم بهتر موضوع فاکتورهای دیگر هم لحاظ شده‌اند. به‌طور متوسط یک خودرو پس از گذشت یک سال ۲۳ درصد از ارزش خود را در مقایسه با مدل صفر آن از دست می‌دهد. این در حالی است که لیست موردنظر ما با افت قیمت ۳۱ درصدی آغاز می‌شود.

  1. هیوندای اکسنت

افت قیمت ۳۱ درصدی

هیوندای و کیا ۴ خودرو در لیست دارند که نشان می‌دهد کره‌ای‌ها علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی برای بهبود میزان اطمینان خودروهای خود انجام می‌دهند اما همچنان با معضل افت قیمت محصولات خود مواجه هستند. یک اکسنت کارکرده‌ی تمیز پس از یک سال استفاده حدود ۵۱۳۶ دلار از ارزش خود را در مقایسه با مدل صفرکیلومتر از دست می‌دهد.

  1. کیا اپتیما

افت قیمت ۳۱.۳ درصدی

سدان جذاب کیا نسبت به روزهای اولیه‌ی خود کاملاً ارتقا یافته اما هنوز هم بهتر است نسخه‌های کارکرده‌ی آن را خریداری کنید. یک اپتیمای کارکرده پس از یک سال ۷۵۷۴ دلار از ارزش خود را از دست می‌دهد که برابر با ۳۱.۳ درصد ارزش خودروست.

  1. هیوندای سانتافه اسپورت

افت قیمت ۳۱.۴ درصدی

مطمئن نیستیم که آیا تغییر نام و سانتافه XL بزرگ‌تر باعث شده نسخه کوچک‌تر این شاسی‌بلند در جایگاه هشتم قرار گیرد یا نه اما خب مدل کوچک‌تر سانتافه پس از یک سال کارکرد ۳۱.۳ درصد از ارزش خود را از دست می‌دهد که برابر با حدود ۹۳۶۸ دلار از قیمت آن است.

  1. نیسان آلتیما

افت قیمت ۳۲.۶ درصدی

نیسان و برند لوکس آن یعنی اینفینیتی هم سه خودرو در لیست دارند که شاید از نظر برخی افراد عجیب به نظر آید. سدان آلتیما اخیراً فیس لیفت شده و شاید این حرکت باعث بهبود وضعیت آن در بازار کارکرده‌ها باشد؛ اما فعلاً اگر بخواهید یک آلتیمای صفرکیلومتر بخرید باید با کاهش بهای ۸ هزار دلاری آن پس از یک سال استفاده کنار بیایید.

  1. اینفینیتی Q50

افت قیمت ۳۳.۱ درصدی

اگرچه این سدان اسپورت جذابیت‌های زیادی دارد اما سن بالای خود را نشان می‌دهد. به همین خاطر است که خرید مدل‌های کارکرده‌ی آن توصیه می‌شود چراکه پس از یک سال استفاده شاهد افت قیمت چشمگیر ۱۴۹۳۸ دلاری Q50 خواهید بود.

  1. فورد فیوژن هیبرید

افت قیمت ۳۴.۳ درصدی

با خاتمه‌ی عرضه‌ی سدان ها و هاچبک های فورد در بازار آمریکای شمالی، ما از دیدن تنها سواری این شرکت در لیست تعجب کردیم. با افت قیمت ۳۴.۹ درصدی، متوسط پولی که با خرید یک مدل کارکرده‌ی فیوژن هیبرید می‌توانید ذخیره کنید برابر با ۹۳۰۱ دلار خواهد بود. پلتفرمی قدیمی و آینده‌ای مبهم باعث شده فیوژن در بازار کارکرده‌ها عملکرد خوبی نداشته باشد.

  1. اینفینیتی QX80

افت قیمت ۳۴.۹ درصدی

شاسی‌بلند بزرگ اینفینیتی که با لقب کرگدن هم شناخته می‌شود اخیراً به‌روزرسانی قابل‌توجهی داشته اما خب این کار به بهبود وضعیتش در بازار کارکرده‌ها کمکی نکرده است. از نظر افت قیمت، QX80 رتبه چهارم را داشته و پس از یک سال استفاده ۲۶۱۸۸ دلار از ارزش خود را از دست می‌دهد که بیشترین میزان افت قیمت در این لیست است.

  1. شورولت ایمپالا

افت قیمت ۳۶.۴ درصدی

همانند فورد فیوژن، شورولت ایمپالا نیز دارای پلتفرمی قدیمی و آینده‌ای مبهم است. شما با خرید نسخه‌ی کارکرده‌ی این خودرو ۱۱.۸۳۷ دلار را در جیب خود نگه خواهید داشت.

  1. کیا سدونا

افت قیمت ۳۷.۸ درصدی

هنوز هم مینی ون‌هایی در خط تولید حضور دارند اما کیا سدونا تنها مینی ون حاضر در این لیست است. این خودرو با افت قیمت ۳۷.۸ درصدی در رتبه دوم قرار داشته و پس از یک سال استفاده افت قیمت حدود ۱۳ هزار دلاری را تجربه می‌کند. البته خرید نسخه‌ی کارکرده‌ی این خودرو می‌تواند برای خانواده‌هایی که اعضای زیادی دارند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

  1. فورد اکسپدیشن

افت قیمت ۳۸.۵ درصدی

فورد فیوژن تنها خودروی سواری فورد در این لیست بود اما بالاتر از آن و همه‌ی خودروهای دیگر اکسپدیشن است که با فاصله‌ی قابل‌توجهی به رتبه‌ی اول رسیده است. این خودرو تنها پس از یک سال استفاده حدود ۴۰ درصد ارزش خود را از دست می‌دهد که برابر با ۲۴۶۹۰ دلار است. دلیل این افت قیمت از نظر iSeeCars قیمت بالای آن است که وارد قلمروی شاسی بلندهای لوکس‌تر بازار می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به نظرم یکم عجیب میاد این لیست
    چرا به جای ماشین های لوکی ماشین های به اصطلاح مقرون به صرفه لیست پر کردند
    الان لیست باید پر میبود از ماشین هایی که پر از اپشن های گرون هستن
    مثل بی ام و
    بنز
    ایودی
    لکسوس
    کادیلاک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. TESLA

      ۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      نکته قابل توجه اینه که فورد اکسپدیشن سال 2018
      65,542 دستگاه فروش داشته
      برادر لوکس تر این ماشین یعنی ناوگیتور هم فروش 18 هزار تایی داشته
      و ناوگیتور در لیست ماشین هایی که به بالاترین میزان کارکر میرسن تنها ماشین لوکس بوده
      یعنی بالاترین میزان اطمینان
      منم شک دارم به این لیست کره ای های مقرون به صرفه بدون اپشن نباید لیست پر میکردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۲ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      ب ام وX1امسال در لیست خودروهایی که کمترین افت قیمت رو دارن جایگاه دوم بود.وکمترین افت قیمت در بین برند های لوکس.خوبه پدال هم مطلبش رو گذاشت همین تازگیا

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. کاوه

      ۳ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (61 ديدگاه)

      در مورد کره ای ها فیس لیفت های کامل و پشت سرهم اینجا خودشو نشون میده. وقتی هرسال نسخه های جدید بیرون میاد ماشین سال قبل با کاهش ارزش روبه رو میشه. به نوعی بازار خودشو از دست میده. راز حضور سنگین کره ای ها توی این لیست همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (10056 ديدگاه)

    ماشالاه کره ایها
    ایندفعه لیست را به تصاحب خودشون در آوردن ?

    کاش میشد این خودروهای یکسال کار را به ایران وارد کرد ، اینجا برای تویوتا کمری ، سانتافه ، سونوتا پرادو و……..با ۱۰ سال کارکرد ، به به چَه چَه میکنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (234 ديدگاه)

    بنده در مقایسه چند روز پیش بین یاریس و اکسنت کامنتی گذاشتم و گفتم دوستانی که به اکسنت رای دادند که متاسفانه اکثر رای دهندگان بودند کاملا در اشتباه هستند و اطلاعی از ارزش این دو خودرو در بازار جهانی ندارند.
    که دوستانی هم لطف کردند به بنده توپیدند با ادعاهایی مثل اپشن بیشتر اکسنت یا فروش بیشتر اکسنت در بازار جواب های ناامید کننده ای دادند.
    و من الان دوباره میگویم درصد بالایی از دوستان در پدال به دلیل عدم ارتباط با دنیای خارج از ایران اصلا درک درستی از بازارهای جهانی ندارند و بازار بیمار ایران را که با دنیای واقعی اختلاف وحشتناکی دارد ملاک قرار میدهند و این مقاله نمونه ای ازا ثبات حرفم هست که گفتم اکثر خودروهای کره ای هنوز هم انتخاب اخر مشتریان هستند ،و در بازار دست دوم کسی نگای انها نمیکند و فقط افرادی که دنبال شرایط خرید اسان ،ارزان،اپشن زیاد و استفاده کوتاه مدت از خودرو هستند طرف ان میروند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ak_007

      ۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (562 ديدگاه)

      والا من که خارج از کشور هم زندگی میکنم و با جفتشون رانندگی کردم نظرم همینه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. овsкиكMас

      ۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (33 ديدگاه)

      مردم ایران بقول تو با دنیای خارج ارتباط ندارن نمیدونن،خود خارجی ها رو چی میگی که اونا هم اکسنت رو ترجیح دادن و فروش اکسنت تو کلاس خودش ٧ پله بالاتر از یاریس بود تو کلاسشون!! حتما خود خارجی ها هم با دنیای خارج ارتباط ندارن ?

      یه طوری هی خارج و ایران میکنی و میگی خارجم ( بر فرض محال) تو کامنت هات یکی ندونه فکر میکنه ملت اینجا تو غار و جنگل زندگی میکنن و از اخبار اطلاع ندارن!! تو بعنوان کسی که ماشین خارجی سوار نشدی هی بگو کره ای انتخاب اخر هست اما خب کره أمسال ٧/۵ میلیون خودرو فروخت و بیشترین افزایش فروش رو داشت و یه عالمه جایزه کسب کرد و ایمن ترین برند لوکس و غیر لوکس شد! همه این ها خیلی راحت اثبات میکنه که حرفات جوک هست :)) نظراتت رو به صورت نامه بنویس بفرست تو صندوق پستی خارجی ها که دیگه اینقدر کره ای نخرن و کره هی افزایش فروش نداشته باشه! ?قطعا بین نظر تو و مثلا موتور ترند نظر تورو انتخاب میکنن! تو هم انشالله در سال ٩٨ بتونی کره ای یه بار هم شده سوار بشی که اینطور دلت پر نباشه :))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mad.z.Max

        ۳ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        تورو به حق این ایام عید، یکمی خودتو اصلاح کن. اینهمه اکانت ازت مسدود شد، اینهمه بهت دیسلایک میدن، اینهمه بهت اعتراض میشه. دست بردار از این همه بغض و توهین و به خیال خودت تحقیر دیگران. قطعا این نوع رفتار رو هرجا نشون بدی، طرد شدنت از اونجا ضمانت شدس.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. مهدی

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    ژاپنی ها افت زیادی دارن البته بعد از امریکایی ها

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      مهدی ، جوابت در همین مقاله هست ، زیاد راه دوری نمیخواد بِری برای خراب کردن ژاپنی و آمریکایی .

      دوست دارم بگی (( اُفت زیاد )) از چه نظر ؟.

      خوبه در تمام دنیا ثابت شده که ژاپنیها(( ماهی نیست که پدال مقاله ای در این مورد کار نکنه )) ، بخصوص تویوتا کمترین اُفت را از هر نظر قیمتی و کیفیتی دارند ، یه چیزی بگو که با منطق جور در بیاد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (1326 ديدگاه)

        من از خودم چیزی نمیگم رتبه یک همین مقاله امریکایی هستش دوم هم ژاپنی به همین سادگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آمریکایی

          ۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (225 ديدگاه)

          دوم که کره ای هستش

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. овsкиكMас

        ۱ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (33 ديدگاه)

        خوبه ٣ تا ژاپنی تو لیست هست نوید
        حداقل یه موقع اینو میگفتی که نباشن تو لیست ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آمریکایی

          ۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (225 ديدگاه)

          حالا ژاپنی تو لیست هست ولی آلمانی که همه میدونن نیازی نیست تو لیست باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. Abbas

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    دقیقا همه جا برعکس ایرانه،اینجا یه زانتیا پکیده که هفت هشت ساله توقف تولید شده قیمتش ب طرز سرسام آوری بالا رفته،مملکت که نیس بهشته بهشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شاهین

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اون فورد اکسپدیشن رو بیارید اینجا به همون قیمت دست دوم میخرمش قول میدم پیش کسی نگم ماشینم لوکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. امین

    ۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ماشاا… به کره?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من تویوتا کمری 2007 خریدم 75 میلیون باهاش چپ کردم بعد گرونیا فروختم 130 میلیون 50 تومن سود کردم تازه ماشین داغونم شد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا