چشم اندازهفته نامه

15 خودرویی که حداقل 15 سال همراه مالکان هستند!

قابلیت اطمینان و ایمنی جزو مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که خریداران در زمان خرید خودرویی صفرکیلومتر بررسی می‌کنند.


اکثر افراد تنها خواهان خودروهایی ایمنی و مطمئن هستند تا بدون دردسر کار کنند و البته تعمیرات احتمالی آن‌ها نیز هزینه‌ی چندانی نداشته باشد. البته تخمین اینکه کدام خودروها بیشترین میزان اطمینان و کمترین هزینه‌ی تعمیرات را خواهند داشت کاری سخت است اما خوشبختانه وب‌سایت تحلیلی iSeeCars.com اینجاست تا به ما کمک کند.

این وب‌سایت اخیراً داده‌های مالکیت بیش از 750 هزار خودروی متعلق به مدل‌های سال 1981 تا 2003 را آنالیز کرده تا ببیند مالکان کدام خودروها آن‌ها را بیش از همه نگه می‌دارند. بسیاری از خودروهای مربوط به بازه زمانی یاد شده حتی در جاده‌ها حضور ندارند بنابراین این داده‌ها کمی با چشم‌انداز کنونی صنعت خودرو فاصله دارد ولی دیدن اینکه کدام خودروساز در طی این سال‌ها عملکرد بهتری داشته جالب خواهد بود.

در ادامه شما را با 15 خودرویی که حداقل 15 سال همراه مالکان هستند آشنا می‌کنیم. همان‌گونه که مشاهده می‌کنید تصاویر به مدل‌های به‌روز تعلق دارند اما اطلاعات منتشر شده به خودروهای مدل 2003 و قدیمی‌تر مربوط می‌شوند.

  1. تویوتا آوالون


10.8 درصد از مالکان تویوتا آوالون خودروی خود را به مدت 15 سال یا بیشتر نگه می‌دارند که 1.4 برابر بیشتر از میزان متوسط نگهداری خودرو توسط مالکان در صنعت خودرو می‌باشد.

  1. تویوتا 4 رانر


11.2 درصد مالکان این شاسی‌بلند خودروی خود را در بازه زمانی یاد شده حفظ می‌کنند که 1.5 برابر بیشتر از حد متوسط صنعت خودروست.

  1. آکورا MDX

آکورا MDX اسپورت هیبرید
11.4 درصد از مالکان این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی خودروی خود را حداقل 15 سال نگه می‌دارند که 1.5 برابر بیشتر از حد متوسط صنعت خودروست.

  1. تویوتا کمری


اگرچه سدان ها در بازار کنونی به تقلا افتاده‌اند اما 11.5 درصد مالکان کمری خوش‌نام خودروی خود را به مدت 15 سال یا بیشتر نگه می‌دارند که آن‌هم 1.5 برابر بالاتر از میزان متوسط است.

  1. تویوتا راو 4


12.1 درصد مالکان راو 4 خودروی خود را به مدت 15 سال یا بیشتر حفظ می‌کنند که به عبارتی 1.6 برابر بهتر از حد متوسط نگه‌داری خودروها در بازه معین شده است.

  1. سوبارو فارستر


عملکرد فارستر نیز مشابه راو 4 بوده و 12.1 درصد مالکان این کراس اوور خودروی خود را حداقل 15 سال نگه می‌دارند.

  1. هوندا CR-V


یکی از محبوب‌ترین محصولات هوندا همین CR-V است که 12.4 درصد مالکان آن خودروی خود را 15 سال یا بیشتر نگه می‌دارند که 1.7 برابر بیشتر از متوسط صنعت خودرو می‌باشد.

  1. هوندا اودیسه


12.6 درصد از مالکان این مینی ون خودروی خود را در بازه زمانی موردبحث نگه می‌دارند که 1.8 برابر بیشتر از میزان متوسط است.

  1. تویوتا تاکوما


این لیست در قرق محصولات تویوتاست و 13.4 درصد مالکان این پیکاپ نیز خودروی خود را برای 15 سال یا بیشتر حفظ می‌کنند که 1.8 برابر بالاتر از حد متوسط است.

  1. تویوتا سکویا

تویوتا سکویا 2018
13.5 درصد از مالکان این شاسی‌بلند بزرگ و ژاپنی خودروی خود را برای حداقل 15 سال حفظ می‌کنند که 1.8 برابر فراتر از حد متوسط نگهداری خودروها در این مدت است.

  1. تویوتا توندرا

Toyota Tundra
دیگر پیکاپ محبوب تویوتا مدل توندراست که 14.1 درصد مالکان آن را حداقل 15 سال حفظ می‌کنند. این میزان وفاداری 1.9 برابر بیشتر از میزان متوسط صنعت خودروست.

  1. هوندا پایلوت


15.3 درصد مالکان این خودرو خودروی خود را 15 سال یا بیشتر نگه می‌دارند که 2 برابر فراتر از حد متوسط است.

  1. تویوتا سی نا


16.1 درصد از مالکان این مینی ون خودروی خود را به مدت یاد شده نگهداری می‌کنند که 2.2 برابر بیشتر از میزان متوسط صنعت خودروست.

  1. تویوتا پریوس

تویوتا پریوس V
16.2 درصد مالکان پریوس به مدت 15 سال یا بیشتر با خودروی خود همراه هستند که به عبارتی 2.2 برابر بیشتر از میزان متوسط است.

  1. تویوتا هایلندر


هایلندر اولین خودرویی است که بیشترین همراهی را با مالکان خود داشته به گونه‌ای که 18.5 درصد از خریداران خودروی خود را به مدت 15 سال یا بیشتر حفظ می‌کنند که 2.5 برابر فراتر از حد متوسط صنعت خودروست.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه

  1. m

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (227 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی عضوی از خانواده به حساب میاد !

    1. محمد

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      اما فکر میکنم اشتباهه
      خودروهایی مه بیشتر از ۱۵ سال مهمونتون هستن اینا هستن:
      پیکان
      پراید
      ۴۰۵

      نه بخاطر کیفیت، اما چرا؟؟؟
      چون تا پولی جمع کنید که این ماشینایی که حداکثر ۵ ساله(نه ۱۵ سال) توی خرج میوفتن رو تعویض کنید،
      قیمت نوی همین ماشین خودتون با همین طراحی ۵ سال پیش و کیفیت کمتر، ۲ برابر شده
      ایکاش روزی رقابت واقعی رو بین خودروسازانمون هم ببینیم

    2. Saeed

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (302 ديدگاه)

      همونطور که ژاپنیها بابت هر اشتباهی خم میشن و عذر خواهی میکنن انصافا مالکان و صاحبان خودروهای کمپانی تویوتا و به طور کلی ژاپنبها تو کل جهان ،به نظرم باید بابت این همه تعهدکاری و انصافو وانسانیت و وجدان کاریشون اونم تو قرن ۲۱ به نشونه احترام جلوی سازنده های ژاپنی خم شن و تشکر کنن.

    3. کیان

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (404 ديدگاه)

      اونوقت عده ای در این اندیشه به سر میبرن که ماشین کره ای به کیفیت ماشین ژاپنی هست !!!

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2921 ديدگاه)

    ژاپن
    ژاپن
    ژاپن
    اگر نبودی چی مشد.

  3. moein

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جالب همه ژاپنی و اکثرا از تویوتا

  4. F22 RAPTOR

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    وجدانا بچه ها
    پیکان و پرایدهم همینجور
    😂

    1. رضا

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (88 ديدگاه)

      اون از بد بختی و فقر مردمه . نه از پولداری . بعدشم
      طرف پراید بفروشه دیگه چه ماشین ارزون تری گیرش میاد؟ سعی میکنه با همون گذر عمر کنه.
      متوسط قیمت ماشینای لیست بالای ۳۰ هزار دلاره تقریبا.

      1. حسن

        ۲۰ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (390 ديدگاه)

        والا پیکان شرف داره به پراید تو خرکاری
        یه پیکان هست همیشه میبینمش بعد بیش از 30 سال هنوز صاحبش داره باهاش مسافرکشی میکنه
        تو قضیه ژاپنیها هم تجربه شخصی که از تویوتا هایس یکی از اقوام داشتم نشون داد بهم خیلی کم استهلاک و بی خرج هستش

  5. رضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (167 ديدگاه)

    جان جان جان .
    اعتبار یه برند تو همین جور چیزاست که خودشو نشون میده.

  6. علی ۱۳۲

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (33 ديدگاه)

    جانم ژاپن 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  7. مهدی911turbos

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (39 ديدگاه)

    ماشین ژاپنی یعنی: تا ابد برات کار میکنه

  8. Jdm

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (122 ديدگاه)

    انصافا ژاپنیا ماشین های بی ازاری دارن
    طبق تجربه شخصی خودم مالک رو کاملا راضی نگه میدارن
    مگه اینکه خسته کننده بشه که بخوای عوضش کنی

  9. رضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (96 ديدگاه)

    سلطان کیفیت دوام و قابلیت اطمینان و کم استهلاکی تویوتا بقیش سوسول بازیه

  10. Mohammadreza

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (708 ديدگاه)

    کجان خودرو های فولکس واگن و فورد و جنرال موتورز؟
    دقت کنین تویوتا نتنها پر تیراژ ترین و خودرو هارو میسازه بلکه با وجود تعداد زیاد تولیدش خودروهاش و خودش همیشه تو هر لیستی کیفیتی و دوام و وفاداری و… جز 3 تای اول هستن
    تو لیست ها قالبا تویوتا و لکسوس جز 3تا هستن بعد چنتا لوکس ساز بین رتبه های 3 تا 7_8 قرار دارن بعدش خودور ساز هایی مثل فورد و جنرال موتورز
    دقت کنین این خیلی حرفه
    بیخود که نیست تویوتا یا ارزش ترین سهام رو بین خودرو سازان داره
    ❤️TOYOTA ❤️

    1. حسن

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (390 ديدگاه)

      داش
      فورد و جی ام ادعای تو این زمینه ندارن و هینطوری هم فروش خوبی رو تجربه میکنن
      ولی فولکس و کلا خودروسازان المانی که همش ادعای کیفیت دارن عدم وجودشون در این لیست جای تعجب هست
      خودروسازان کره ای هم که طرفدارهاش همش میگفتن ماشینهاشون تو لیست قابل اعتمادها هست و جایزه گرفتن نمیدونم چرا اینجا اثری از اثارشون نیست

      1. ADAK

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (814 ديدگاه)

        حسن خان
        فورد و جی ام کجا اعلام بی ادعایی تو این زمینه کرده ؟!
        و فولکس و کلا خودروسازان المانی کجا اعلام ادعای کیفیت کردن ؟!

        این حد و خط و مرزها بیشتر مربوط به افراد متعصب که متاسفانه توی ایران به وفور یافت میشه هست
        اینا بیشتر زاده توهمات امثالی مثل شماست .

      2. مهدی

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (80 ديدگاه)

        دوست عزیز اولا این خودروها و این بررسی مربوط به بازار امریکاست و میدونیم که بازار امریکا تماما در اختیار ژاپنی هاست. پیکاپ تراک ها رو حذف کنید خودروهای امریکایی هیچ حرفی برای گفتن در برابر ژاپنی ها ندارن. ثانیا در بازار اروپا هم هیچ کدوم از این خودروها محبوبیت چندانی ندارن. در هر منطقه ای از دنیا خودروهای بومی محبوبیت و فروش بالاتری دارن و البته ماندگاری بیشتر. ثالثا لوکس سازان آلمانی خودروهایی بسیار گران تر رو به فروش میرسونن و افرادی که توانایی خرید چنین خودروهایی رو دارن بسیار تنوع طلب هستن و سعی میکنن خودروهایی با مدل روز خرید کنند. بنابراین شما کمتر میبینین که کسی بنز یا بی ام و رو برای مدت طولانی نگه داره.
        برای لمس کیفیت خودروهای آلمانی هم توصیه میکنم یکبار سوار بنزهای دانشجویی بشین یا کیفیت رنگ اون رو بررسی کنید یا از مکانیک های بنز بپرسید

        1. حسن

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (390 ديدگاه)

          مهدی
          چرا وانتهای امریکایی رو حذف کنیم؟؟؟؟
          تازه قبول وانتها رو حذف کنیم
          تو شاسی بلندها و کوپه ها هم امریکایی ها رکورد دار فروشن
          در ضمن بهتره شما هم یکبار هم شده توی کادیلاک سویل بشینید و کیفیت رو با پوست و گوشت لمس کنید و از مکانیکهای امریکایی در مورد سیستم برقی سویل و کیفیت ساخت قطعاتش سوال کنید سوال کنید

  11. امیر

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2100 ديدگاه)

    ژاپنه دیگه
    هروقت اینجور لیستا منتشر میشه همون اول مشخصه ک ژاپنیه همش
    کیفیتو باید بر مبنای تویوتا و کلا ژاپن از نو تعریف کنن
    هم ماشیناش هم محصولات الکترونیکی و….. همشون با کیفیتن

  12. Babak

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (11346 ديدگاه)

    تویوتا کریسیداهای 1992 هنوزم به خوبی دارن کار میکنن

    نسخه ی خاورمیانه ایش عالی بود ولی سفارش های بازار امریکا یه چیز دیگه بود اصن
    CD player و کروز کنترل و فرمان تلسکوپی ؛ با موتور 3 لیتری تویوتا سوپرا !

    به شدت سگ جون و قابل اعتماد به طرز باور نکردنی

    تنها نقطه ضعفش ایمنی پایین در تصادفات بود.

    کلاً ماشین بسیار ایده آلی بود.
    در صورت نگهداری و مراقبت معقول توسط مالک قبلی ، کرسیدای 1992 رو از هر جهت به پارس و دنای 2019 که از دم کارخونه تحویل بگیری ترجیح میدم.

    1. Bayerische Motoren Werke

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (860 ديدگاه)

      جونم عکس پروفایل
      جونم بیمر… .

  13. Mohamad

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (779 ديدگاه)

    هوندا هم خودی نشون داده
    از وقتی نیسان با رنو جیک تو جیک شد و مدیرعامل مشترک و این صحبتا… شاید از شرایط خطر خارج شد و فروشش بهبود پیدا کرد اما توی این لیست ها پیداش نمیشه.

  14. شاهين

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (859 ديدگاه)

    یه دیدگاه دیگه هم میشه داشت، اونم اینکه خریداران این سبک خودروها اکثرا افرادی هستن که میل به تعویض خودرو یا ارتقا خودرو ندارن و یا کلا افراد خسیسی هستن،البته تو کم خرج بودن و کیفیت این ماشینای تو لیست که شکی نیست

    1. شایان

      ۲۰ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (191 ديدگاه)

      دقیقا میانگینه سنیشون 60 تا70 ساله برا پیره زن پیره مردا حرف نداره ماشین ژاپنی واقعا وقتی پیر شدم هیچ چیزیو با ماشین ژاپنی عوض نمیکنم
      ماشین ژاپنی دوستدار سالمندان

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (2921 ديدگاه)

      آخه شاهین داداش کسی که میاد برای تویوتا پولی بیشتر از بقیه رقبا یا هم رَده رقبا میده که خسیس نیست ، .
      اگه تویوتا سوار شده باشی متوجه میشی که تویوتا دو چیز را به خوبی رعایت میکنه :
      ۱- کیفیت سواری و لذت رانندگی ،.
      ۲- بی آزاری و کم استهلاکی که نیازی به تعویض نمیبینید .
      شما از تویوتا کریسیدا و کرونا مدل ۱۹۹۲ گرفته تا راو۴ و کمری مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ سوار شده باشی متوجه میشی که تویوتا اعتیاد آورِ بدون هیچ اِغراقی و انتخاب بعد از این خودروها واقعاً سخته و شمارو به رَده های بالاتر مثل لکسوس یا آلمانیها سوق میده ، چرا که خودروهای رقیب خودش را از چشم میندازه و واقعاً تویوتا سوارها نمیتوانند دیگه به سمت رقیبهای تویوتا بروند ،.

      1. شایان

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (191 ديدگاه)

        تویوتا؟؟؟؟لذت رانندگی؟؟؟؟؟

        1. امیر

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (30 ديدگاه)

          نمونه لذت رانندگی یعنی مدل 86 یعنی مدل سوپرا و…

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ دی ۱۳۹۷
          سوابق: (2921 ديدگاه)

          شایان لذت رانندگی بی ام و یا آئودی رو که نگفتم .
          تویوتا در کلاس خودش به پای لذت رانندگی مزدا نمیرسه ، ولی کمی هم از اون نداره .

      2. شاهين

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (859 ديدگاه)

        با اکثر حرفات موافقم به جز اونجا که گفتی تویوتا لذت رانندگی داره، قطعا بی آزاره، قطعا کم خرجه و ماشیناش حرف ندارن اما راجبه لذت رانندگی شاید اگه میگفتی مزدا بیشتر قبول میکردم حرفتو تو ژاپنیا

  15. #ali.m#

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    💙تویوتای بزرگ💙

  16. Solid Snake

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    ماشاالا تویوتا
    ماشاالا ژاپن
    ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

  17. حمیدرضا

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2397 ديدگاه)

    همشون‌تویوتا بودن
    این یعنی پونزده سال میتونی سوارشی بدون خرابی حاد حداقل یکی از ده ماشین البته

  18. sina

    ۲۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1991 ديدگاه)

    مهم ترین دلیل علاقه من به صنعت خودروی ژاپن همینه
    ژاپن ❤️
    تویوتا ❤️❤️
    هوندا ❤️❤️❤️

  19. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2921 ديدگاه)

    سعید ، داداش ، من که هَروز مقابل ژاپنیها در کامنتهای سایت پدال خَم میشم و سجده شکر بجا میاوَرَم به سبب کیفیتی که از نزدیک لَمس میکنم،.

    اونهایی که باید ایمان بیاورند ، نمی آورند و باید به راه راست ژاپنیها هدایت شوند تا بَسی رستگار شوند .
    همون انسانهایی که جنسیس را میپرستند و آمارهایی واهی از فروش رَهسپار کامنتهای خود میکنند و طرفدارانی چه بَسا کَشکَکی دفاع میکنند .

  20. MjM

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (573 ديدگاه)

    مِید این جِپًن
    اووس

  21. ADAK

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (814 ديدگاه)

    الان امریکایی دوستان ناراحت نشن یه وقت ؟!؟!؟!؟

    1. حسن

      ۲۱ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (390 ديدگاه)

      اگه المانی دوستان ناراحت نشن امریکایی دوستان هم ناراحت نمیشن یه وقت؟!؟!؟!

      1. ADAK

        ۲۱ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (814 ديدگاه)

        میون اون همه برند ، جمعیت ، وسعت و ادعا ( امریکا) 15 تا ماشین همه از ژاپن اومدن خوش درخشیدن
        ناز شصتش برا ژاپنی ها
        خفتش برا متعصبین امریکایی دوست سایت !!!
        این وسط آلمان چیکاره اس عمو ؟!
        انگار شما هم فرافکنی را از اون بزرگوار خوب آموختی ها : محمودخان را عرض میکنم 🙂

  22. Abbas.Lambo

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (685 ديدگاه)

    بابا ما کمری و لندکروزر نخواستیم،حداقل یه یاریس هم حقمون نی؟

  23. Sajjad

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    کاملا مشخص بود و قابل انتظار

  24. Saied

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1265 ديدگاه)

    تیوتا لندکروز (حضرت جان) از قلم افتاده

  25. fara2001

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (188 ديدگاه)

    یکی از اقوام یه کمری GL تاکسی داره که باهاش فرودگاه کار میکنه تازه بعد از 630 هزار کیلومتر گیربکسش نیاز به تعمیر داشت .
    هنوز وقتی درشو میبندی بسیار آروم و بدون صدای اضافی بسته میشه

  26. اشکان

    ۲۱ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یکی از اقوام یه کمری GL تاکسی داره که باهاش فرودگاه کار میکنه تازه بعد از 630 هزار کیلومتر گیربکسش نیاز به تعمیر داشت .
    هنوز وقتی درشو میبندی بسیار آروم و بدون صدای اضافی بسته میشه

  27. sepehr

    ۲۹ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اول تویوتا
    بعد نیسان
    بعد هوندا
    دلیل من برای ژاپن دوست بودنم😍

  28. حمید

    ۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (11 ديدگاه)

    برای چند لحظه تصور کنید در جنگ ایران و عراق و در اون شرایط خاک و گل و تپه و بیابان و برف و باران بجای تویوتا لندکروز و وانت های تویوتا از ماشین های چینی یا کره ای استفاده میشد!!!! اونوقته که پی به ارزش ماشین ژاپنی میبرید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن