10 خودروی شاخص بازنشسته شده در سال 2018

صنعت خودرو در حال تغییر بوده و خودروسازان نیز در حال پاسخ به نیازهای جدید بوده و به منظور کاهش هزینه‌ها و انعطاف بیشتر در برابر ناملایمات بازار اقدام به بازنگری در سبد محصولات خود کرده‌اند.

امروز شما را با 10 خودروی شاخصی که در سال 2018 بازنشسته شده‌اند آشنا خواهیم کرد. لیست ما شامل خودروهایی است که در واقع تا پایان سال 2019 تولید خواهند شد زیرا خبر توقف تولید آنها در چند ماه اخیر منتشر شده است.

این شما و این هم بازنشستگان شاخص سال 2018!

  1. کادیلاک CT6


جنرال موتورز امسال خودروهای زیادی را روانه موزه‌ها می‌کند. کادیلاک CT6 تا پایان مدل سال 2019 عرضه خواهد شد اما از آنجایی که جنرال موتورز خبر بازنشستگی آن را در سال جاری اعلام کرده بنابراین ما آن را در لیست آورده‌ایم. CT6 نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری سنگین جنرال موتورز روی کادیلاک بوده و تنها برای سه سال ساخته شده است. موضوع عجیب اینکه جنرال موتورز آن را به روز و با پیشرانه‌ی 8 سیلندر 550 اسبی عرضه کرده است. قطعاً جنرال موتورز دوران عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

  1. شورولت ایمپالا


این خودرو دیگر محصول جنرال موتورز است که دیگر تولید نخواهد شد. مدل فعلی ایمپالا دهمین نسل این خودرو بوده بنابراین بازنشسته شدن آن نشان دهنده‌ی دورانی جدید است. ما این نسل از ایمپالا را کاملاً دوست داریم زیرا که خاصیت جذابی در ذات آن نهفته است.

  1. شورولت کروز


خب این هم یکی دیگر از محصولات شناخته شده‌ی جنرال موتورز که به زودی در موزه‌ها دیده خواهد شد. توقف تولید شورولت کروز شوکی به دنیای خودرو وارد کرد زیرا هنوز هم فروش نسبتاً خوبی داشت و امسال تعداد 109662 دستگاه از آن فروخته شد. اگرچه فروش کروز نسبت به سال قبل کاهش داشته اما همچنان میزان فروش بالایی دارد.

  1. فورد تاروس


فورد هم مانند جنرال موتورز برنامه‌های مفصلی برای دگرگونی سبد محصولات خود و حذف نام‌های مشهور دارد. مدل کم‌فروش و سالخورده‌ی تاروس یکی از این محصولات است که البته بازنشسته شدن آن سورپرایز کننده نیست. دلمان برای تاروس که این اواخر موفق نبوده تنگ خواهد بود. تاروس یک زمانی در هر جا دیده می‌شد اما حالا…

  1. کادیلاک ATS سدان

2016 Cadillac ATS-V sedan
درحالی‌که نسخه‌ی کوپه‌ی این خودرو همچنان در خط تولید حضور خواهد داشت اما ATS سدان به همراه مدل پرفورمنس ATS-V وداعی تلخ با جاده‌ها خواهند داشت. این خودرو دارای صندلی عقب تنگ و ابعاد عجیبی دارد بنابراین خیلی از رفتن آن ناراحت نیستیم. کادیلاک برنامه‌هایی برای جایگزینی این خودرو با مدل چهار درب که ابعاد مشابه و نام CT4 دارد خواهد داشت.

  1. آلفارومئو 4C کوپه


4C یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای روز است. ما ظاهر مدل کوپه را به نسخه‌ی اسپایدر ترجیح می‌دهیم اما فروش این خودرو کم است بنابراین تصمیم آلفارومئو برای قطع تولید نسخه‌ی هاردتاپ را نمی‌توان زیر سؤال برد. اگر از ما بپرسید خواهیم گفت در صورت تمکن مالی حتماً باید یک 4C را خرید زیرا سواری فوق‌العاده‌ای داشته و در آینده کلاسیک خواهد شد.

  1. فورد فیستا


فورد فیستا یک خودروی جمع‌وجور فوق‌العاده بوده اما متأسفانه با بازار آمریکا وداع خواهد کرد. ما فیستا را به خاطر ظاهر قدرتمند، هندلینگ اسپورت و نسخه‌ی ST عالی دوست داریم بنابراین قطعاً دلمان برای آن تنگ خواهد شد.

  1. فورد فوکوس


فورد فوکوس هم جزو خودروهای نمادین آمریکایی بوده اما سومین نسل فوکوس با تجربه رانندگی فراموش‌شدنی و گیربکس مشکل‌سازش به معنی پایان دوران خودش بوده است. این موضوع جای شرمساری دارد زیرا چهارمین نسل فوکوس واقعاً خوب است. این خودرو در اروپا، چین و دیگر بازارها عرضه شده اما در آمریکا یا کانادا قابل سفارش نیست.

  1. شورولت ولت


این هم یکی دیگر از قربانیان برنامه‌های جدید جنرال موتورز است که کمی گران بوده و فضای کابین زیادی ندارد اما سواری آن هیجان‌انگیز بوده و مصرف سوخت بسیار خوبی دارد. جنرال موتورز در تلاش برای ساخت خودروهای الکتریکی زیادی بوده بنابراین ولت حذف می‌شود تا جا برای آنها باز شود.

  1. فولکس‌واگن بیتل


زمانی که فولکس‌واگن بیتل در سال 2019 بازنشسته شود اولین بار در 70 سال گذشته خواهد بود که این نماد صنعت خودرو را مشاهده نخواهیم کرد. بیتل شاید یک روزی بازگردد اما فعلاً باید وداعی غم‌انگیز با آن داشته باشیم.

صادقانه باید گفت امسال برای صنعت خودرو چندان خوب نبود و فورد و جنرال موتورز تعداد زیادی از محصولات خود را بازنشسته کرده و بیتل هم با خط تولید خداحافظی می‌کند.

شاید در سال‌های آینده خودروهای بیشتری تولید نشوند و احتمالاً خودروسازان به دنبال سرمایه‌گذاری روی محصولات پربازده‌تر خواهند بود. سلایق جدید مشتریان هم روی خودروهای تولیدی تأثیر می‌گذارد و بسیاری از آنها به دنبال شاسی بلندها، کراس اوورها و پیکاپ ها هستند.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1038 دیدگاه) ,

    هشت سدان آمریکایی + دو کوپه اروپایی
    خداحافظی تلخ سدان ها با بازار آمریکا

    پاسخ
  2. me84
    سوابق: (1356 دیدگاه) ,

    .
    برای بیتل واقعا افسوس خوردم.
    خیلی طراحیشو دوست داشتم .
    بعد از اون کادیلاک ct6 و ایمپالا
    بقیشون برام مهم نیستن.

    پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1485 دیدگاه) ,

    بیتل جا داره حالا حالاها تولید بشه به سبب طراحی قوی خودش ، اما بقیشون واقعاً دیگه تو سال جدید ، قدیمی به نظر میرسند .

    پاسخ
  4. Car Lover
    سوابق: (206 دیدگاه) ,

    ایمپالا جزو معدود ماشیناییه که نسل های زیادی داره و هیچ کدوم از نسل هاش بد نیست
    مثلا ماستنگ خیلی خوبه ولی نسل دوش گند زده تو تاریخش
    اما ایمپالا ….

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (1977 دیدگاه) ,

    این همه سدان!!! اما سدان هایی هستن از بعضی از شرکت ها که صنعت خودرو رو نمیشه بدون اونها تصور کرد.سری3 یاکلاسc. سری5 یاکلاسe.سری7یاکلاسs ووو…. برای مثال اگه هیوندای سوناتا نباشه تویوتا کمری یا هوندا آکورد خیلی راحت میتونه جاشو پرکنه برای خریدار در بازار.اگه شورولت ایمپالا نباشه تویوتا آریون میتونه جاشو پر کنه.اما خودروهایی هستن که نبودشون صنعت خودرو رو انگار فلج میکنه برای بازار.هیچوقت خودویی از شرکت دیگه نمیتونه مثلا جای پورشه911 روبگیره. چون این خودروها هرکدوم احساس و روح خاص خودشون رو دارن ودنیایی متفاوت دارن ونه فقط برای رسوندن شخصی از نقطه A به نقطهB که البته این وظیفه رو همشون هم دارن.اماخودروهایی هستن که خودروی دیگه در اون کلاس هم نمیتونه جای خالیشون رو پر کنه. شایدهم این فقط نظرمن باشه!!!!!

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      البته این نظر شماست که هیچ چیزی نمیتونه جای 911 رو بگیره

      پاسخ
  6. sina
    سوابق: (1639 دیدگاه) ,

    آخ آخ قلب ادم تیر میکشه کادیلاک و تاروس و ایمپالا رو اینجا می بینه 🙁
    سدان عشقه خدایی

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (390 دیدگاه) ,

      واقعیتی که هست اونکه دوران سدانها داره به اخرای خودش میرسه
      چه بد و چه خوب سدانها محبوبیت و فروش قبل رو ندارن و کم کم همشون از گردونه تولید خارج میشن

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (218 دیدگاه) ,

        نه علی چوی این قضیه فقط برای سدانهای آمریکاییه. سدانهای آلمانی و ژاپنی نه تنها از گردونه تولید خارج نشدن بلکه نسل جدیدشونم داره رو نمایی میشه.مسئله اینه که فقط آمریکاییا بازارشونو از دست دادن چون هر چی جون کندن از لحاظ کیفیت و دوام به اون دو تا نرسیدن .

        پاسخ
      2. sina
        سوابق: (1639 دیدگاه) ,

        خعلی بعیده حسن جان
        افت فروش باعث کوچیک شدن سبد محصولات سدان شرکت ها میشه ولی خعلی بعید کلا حذف شن.
        همین امسال مثلا سیویک و کرولا رو هم یک و نیم میلیون فروش داشتن یا اکورد و کمری افزایش فروش داشتن

        پاسخ
        1. sina
          سوابق: (1639 دیدگاه) ,

          از ده تا خودروی پرفروش دنیا سه تاش سدان بوده امسال
          کرولا 1
          سیویک 3
          کمری 10
          از بیستا پرفروش دنیا هم هفتاش سدان بودن.
          کلا حذف کامل سدان ها حدقل با این زودی ها رخ نمیده ولی کوچیک شدن سبک محصولات سدان توسط شرکت ها رخ میده که اتفاق خوبی هم هست

  7. امین قاف
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من که این وسط فقط دلم برا وایپر تنگ میشه کاش میشد از نزدیک حداقل ببینمش الفا هم همینطور کلا ماشین ایتالیایی یعنی روح و هنر

    پاسخ
  8. sina7
    سوابق: (178 دیدگاه) ,

    ایمپالا به اخر خط رسید ولی پراید و تیبا و ساینا و 405 و … با قدرت ادامه میدن
    متاسفم…

    پاسخ
  9. توحید
    سوابق: (49 دیدگاه) ,

    کادیلاک واقعا گند زده همه محصولاتشو به غیر از اسکالید و XT4 که تازه اومده از رده خارج میکنه ATS , CTS و XT5 هم تا سال دیگه متوقف میشه تولیدش به نظرم کادیلاک اسمش فقط مونده ولی گفتن که تغییرات خیلی زیادی تو محصولاتش میخواد بده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.