چشم اندازهفته نامه

معرفی خودروهای صفرکیلومتر با کمترین افت قیمت

همه‌ی ما خودروی صفرکیلومتر را دوست داریم اما از نظر مالی خیلی‌ها توانایی خرید مدل‌های خشک و صفر را ندارند. اکثر خودروهای صفرکیلومتر تنها چند ماه پس از استفاده با افت قیمت شدیدی مواجه می‌شوند چراکه دیگر صفرکیلومتر نیستند! بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت خودرویی با یک سال کارکرد بیش از ۳۰ درصد کمتر از قیمت همان خودروی صفرکیلومتر است.

اما با بررسی‌های بیشتر به ۱۰ خودرویی رسیده‌ایم که داستان متفاوتی دارند. تفاوت قیمتی بین این خودروهای جدید و کارکرده خیلی کمتر بوده و کمترین تفاوت قیمتی بین مدل صفر و کارکرده‌ی یکی از خودروها تنها ۲۳۰۰ دلار بوده است. در ادامه شما را با این خودروها آشنا خواهیم کرد اما شاید با دیدن لیست به این نکته پی ببرید که یکی از خودروسازان تقریباً نیمی از لیست را به خود اختصاص داده است.

این لیست از بدترین به بدترین مرتب شده است. ما همچنین تفاوت قیمت متوسط را درج کرده‌ایم تا بتوان دیدگاه بهتری نسبت به افت قیمت خودروهای کارکرده پیدا کرد. خلاصه بگوییم خرید این ۱۰ خودروی جدید بهتر از صبر کردن برای خرید نمونه‌های کارکرده‌ی آن‌ها با افت قیمت است.

  1. سوبارو ایمپرزا

میزان افت: ۱۴.۷ درصد

محصولات سوبارو همیشه به خاطر اینکه افت قیمت کمی دارند شناخته می‌شوند و خب این لیست هم با خودروی دوست‌داشتنی ایمپرزا آغاز می‌شود. حتی با اینکه ایمپرزا در کف این لیست قرار گرفته اما فاصله قیمتی مدل صفر و کارکرده‌ی آن تنها ۱۴.۷ درصد است؛ یعنی تفاوت قیمتی مدل‌های صفر و کارکرده‌ی آن به‌طور متوسط ۳۰۳۵ دلار است.

  1. پورشه ماکان

میزان افت: ۱۴.۵ درصد

قیمت ماکان به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از قیمت سایر خودروهای این لیست است و به همین خاطر تفاوت قیمت مدل‌های صفر و کارکرده‌ی آن به‌صورت متوسط برابر با ۸۳۰۲ دلار می‌باشد. خب این تفاوت برابر با ۱۴.۵ درصد است که باعث اطمینان خاطر خریدار از افت قیمت کم خودروی کارکرده‌ی خود می‌شود.

  1. مزدا CX-5

میزان افت: ۱۳.۴ درصد

از سه خودرویی که تاکنون بررسی کردیم دو نمونه شاسی‌بلند بوده‌اند. CX-5 شیک و جذاب در زمانی که صفرکیلومتر باشد تنها ۱۳.۴ درصد گران‌تر از نسخه‌ی یک سال کارکرده بوده که معنی آن تفاوت قیمتی ۳۴۵۷ دلاری بین دو نسخه یاد شده می‌باشد.

  1. هوندا پایلوت

میزان افت: ۱۲.۸ درصد

پایلوت شاسی‌بلند محبوب آمریکایی‌ها بوده و ۱۶ سال است که شهرت خوبی به دست آورده است؛ بنابراین حضور آن در لیست ما جای تعجبی ندارد. فاصله‌ی قیمتی بین نسخه‌ی صفرکیلومتر و کارکرده‌ی پایلوت برابر با ۱۲.۸ درصد یا ۴۵۱۸ دلار است.

  1. هوندا سیویک

میزان افت: ۱۲.۳ درصد

دومین محصول هوندا در این لیست سیویک معروف است که تنها ۱۲.۳ درصد از ارزش خود را پس از یک سال استفاده از دست می‌دهد. مدل صفرکیلومتر این خودرو تنها ۲۵۰۵ دلار گران‌تر از نسخه‌ی کارکرده بوده و این تفاوت گاهی اوقات با ارائه‌ی مشوق‌ها کمتر هم می‌شود.

  1. تویوتا تاکوما

میزان افت: ۱۲.۳ درصد

تنها پیکاپ این لیست نه از فورد و شورولت است و نه از رم بلکه خودرویی ژاپنی با نام تویوتا تاکوما است که فوق‌العاده محبوب بوده و درصد افت نسخه صفرکیلومتر آن با هوندا سیویک برابر است. فاصله قیمتی مدل صفر و کارکرده تاکوما تنها ۳۸۹۱ دلار تخمین زده شده است که خیلی کمتر از افت قیمت پیکاپ های آمریکایی می‌باشد.

  1. هوندا CR-V

میزان افت: ۱۲.۲ درصد

دیگر شاسی‌بلند هوندا که به لیست راه یافته CR-V جدید است که در زمان صفرکیلومتر بودن تنها ۳۲۳۰ دلار گران‌تر از مدل یک سال کارکرده می‌باشد. این خودرو در بحث تنزل قیمت بهتر از سیویک عمل کرده و رتبه‌ای مشترک با یک شاسی‌بلند ژاپنی دیگر دارد.

  1. سوبارو کراس ترک

میزان افت: ۱۲.۲ درصد

از نظر فنی کراس ترک بیشتر کراس اوور است تا شاسی‌بلند اما خب سیستم چهار چرخ محرک آن توانایی آفرود قابل‌توجهی ایجاد کرده است. این خودرو در زمان صفر بودن تنها ۲۹۷۸ دلار یا ۱۲.۲ درصد گران‌تر از مدل کارکرده می‌باشد.

  1. ب ام و X1

میزان افت: ۱۱.۷ درصد

بنا به دلایلی که فعلاً کشف نشده‌اند شاسی بلندها حضور بسیار پررنگی در این لیست دارند. ب ام و X1 با حضور در رتبه دوم شگفتی‌ساز شده اما خب خودرویی محبوب است که تفاوت بین نسخه صفر و کارکرده آن تنها ۱۱.۷ درصد است. پس بهتر است نسخه‌ی صفرکیلومتر این شاسی‌بلند لوکس را با پرداخت ۴۱۹۴ دلار بیشتر بخرید.

  1. هوندا HR-V

میزان افت: ۱۰.۵ درصد

HR-V نه تنها چهارمین خودروی هوندا در این لیست است بلکه عنوان کمترین افت قیمت خودروی صفرکیلومتر در برابر مدلی با یک سال کارکرد را به خود اختصاص می‌دهد. تنها ۱۰.۵ درصد تفاوت قیمت بین مدل صفر و کارکرده این خودرو وجود دارد که برابر با ۲۲۶۰ دلار می‌باشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. کوروش

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    در حفظ قیمت ژاپنی ها که شکی نیست وجود بیمر هم جالب بود
    ولی جالبه ، خبری از وانت سازها نیست !

    1. Kurtz

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (11347 ديدگاه)

      ژاپن و آلمان شاهکار کردن

    2. علی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (226 ديدگاه)

      اینا از ایران خبر ندارن
      عموم پرشیا صفر خرید هفته بعدش با کلی منفعت فروخت
      کلا هیچی اینجا سر جاش نیست

    3. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (3311 ديدگاه)

      باریکلا به آلمانیها ، واقعاً دارند خوب پیش میرن ، روز به روز دارند به جمع کم استهلاکها و حساسیت کمتر موتور به سرویسهای دوره ای نزدیکتر میشن .

      بخصوص bmw و پورشه که معروف بودند به خرج زیاد ، اما داریم میبینیم که با چه قدرتی دارند مثل همیشه رو به جلو حرکت میکنند .

      پَهنای لاستیکهای پورشه ماکان نسبت به اُتاق خودرو بینظیره .

    4. محمد

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      منبع خبر مشخص نیست تو مقاله
      ولی احتمال میدم بررسی بازارهای اروپایی باشه که توش پیکاپها خصوصا آمریکاییشون حضور ندارن
      چون توی آمریکا پیکاپهاشون بشدت محبوبن و با افت کم

      1. شاهین

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (3768 ديدگاه)

        سلام وقت بخیر
        منبع خبر موتور ۱ آمریکا هستش.
        ارادت

    5. M

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (2363 ديدگاه)

      آره واقعا حضور بیمر و پورشه به عنوان لوکس ساز فوق العاده بوده

  2. سام

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (706 ديدگاه)

    حضور ب ام و X1 و پورشه ماکان در این لیست جای شگفتی دارد و این نشان دهنده این است که خودروهای لوکس ژرمنی کم کم دارند از نظر هزینه های جاری و استهلاک و دوام به اسطوره های ارزان قیمت تر ژاپنی نزدیک می شوند و حتی شاید در آینده ای نه چندان دور کم کم جای آنها را نیز از این حیث بگیرند.نکته مهم دیگر حضور پر رنگ محصولات هوندا و سوبارو در این لیست است.

  3. MAHDI

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4389 ديدگاه)

    احسنت به هوندا که واقعا ماشین هاش مهندسی خیلی بالایی دارن خودروهاش جزو بهترین هاهستن. تویوتا تاکوما هم خیلی تنومنده ظاهرش.واماX1هم چه درعملکرد وچه دراکثررقابت ها عالی بوده وجایگاه اول روداشته معمولا. چندوقت پیش هم بهترین درکلاس خودش انتخاب شد

  4. sina

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2018 ديدگاه)

    هوندا و سایر بستگان 🙂

  5. MAHDI

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (4389 ديدگاه)

    پورشه ماکان هم فوق العاده است.وهوندا سویک نسل جدید تبدیل به افسانه میشه درتاریخش اونقدرشگفتی داشته.این ماشین سواری خیلی خیلی راحتی هم داره باکابین خیلی باکیفیت طبق بررسی های خارجی وداخلی

  6. شاهين

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (859 ديدگاه)

    این مدل مزدا بیاد تو ایران به معنی واقعی کلمه کلاس شاسی بلندا رو ازاول تا آخر مورد عنایت قرار میده

  7. VIPER

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1988 ديدگاه)

    وجود ایکس ۱ تو این لیست نشون دهنده
    محبوب بودنش نسبت به Audi q2وg3
    Glaهم که بیشتر یه هاچ بک قد بلنده در کل
    تو این سگمنت همینطور که مشخصه ایکس۱ بهترین انتخابه

  8. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (259 ديدگاه)

    مزدارا عشقه.

  9. مانی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1889 ديدگاه)

    نکته جالب حضور پورشه و بی‌‌ام و تو این لیسته
    ژپنیها هم تابلو بود که زیادن
    اما نبود فولکس جالب نبود با اینکه خیلی‌ پر فروشه
    اما تو این زمینه‌ها باید خودش رو به ژاپنیها نزدیکتر کنه

  10. emad1990

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    امریکاییا کوشن پس؟؟!!!

  11. emad1990

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    پدال یه مقاله جالبی سایتای رقیبتون کار کرده بودن راجع به این موضوع که با حداقل درامد تو کشورهای خارجی چه ماشینهایی رو در عرض چند ماه میتونی تهیه کنی
    رو این موضوعات هم اگه کار کنید ایده خوبیه

  12. روح اله

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (121 ديدگاه)

    توایران افت قیمت معنی نداره.ماشین میخری ۱۰سال سوار میشی بعد۱۰سال چندبرابرقیمت میفروشی

  13. حمیدرضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    تاکوما چقدر افت قیمتش کمه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X