کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

برنده‌های جایزه‌ی 10 خودرو با کمترین هزینه مالکیت و نگهداری در طول 5 سال از سوی Kelley Blue Book اعلام شدند.

زمانی که بحث خرید و نگهداری یک خودرو پیش می‌آید، پرداخت بهای خودرو تنها آغاز قضیه است. هزینه‌های ادامه‌داری چون سوخت، اقساط، بیمه و تنزل بها و استهلاک نیز وجود دارند که هزینه‌های مالکیت آن خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین شاید دو خودرو برچسب قیمتی یکسانی داشته باشند اما هزینه‌های نگهداری 5 ساله‌ی آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

5ycto-2017-overview-hero-image
به منظور ایجاد تصویری بهتر، Kelley Blue Book هزینه‌های قابل‌انتظار یک خودرو در طی 5 سال را با استفاده از آمار فروش واقعی خودروی جدید محاسبه می‌کند. این شرکت محبوب‌ترین تریم های یک خودرو را برای ارائه‌ی آمار صحیح‌تر بررسی می‌کند. در این لیست شاهد 10 خودروی سال 2017 هستیم که طبق گفته‌های Kelley Blue Book کمترین هزینه‌های مالکیت در طی یک دوره‌ی 5 ساله را دارند.

  1. جیپ پاتریوت

2017-jeep-patriot
جیپ پاتریوت که در بخش شاسی‌بلند/کراس اوور کامپکت رتبه‌ی دوم را به دست آورده در رده‌بندی کلی با هزینه‌ی 35727 دلاری لقب دهمین خودرو با کمترین هزینه مالکیت در 5 سال را به دست آورده است. بهای آغازین این خودرو زیر 19 هزار دلار بوده و همه‌ی تطبیق‌پذیری و انعطافی را که از یک جیپ انتظار داریم پیشنهاد می‌کند.

  1. فورد فیستا

2017-ford-fiesta-st
فورد فیستا ST هاچبکی جذاب با تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیز در بسته ای جمع‌وجور است. فیستا همچنین ارزان‌ترین خودروی اسپورت کامپکت برای نگهداری است. هزینه‌ی 5 ساله‌ی مالکیت این خودرو 35433 دلار اعلام شده است. بهای آغازین فیستا ST حدود 22 هزار دلار بوده و حتی مدل کاملاً مجهز آن تنها اندکی گران‌تر از 25 هزار دلار است.

  1. سوبارو Crosstrek

2017-subaru-crosstrek
با هزینه مالکیت تخمینی 34957 دلاری در طی 5 سال، سوبارو Crosstrek ارزان‌ترین هزینه‌ها را در بخش شاسی‌بلند/کراس اوور دارد. این یک جایگزین مناسب واگن‌ها بوده و فضای داخلی زیادی دارد. بهای آغازین این خودرو زیر 23 هزار دلار بوده و در بزرگراه مصرف سوخت قابل‌احترام 7.1 لیتری دارد.

  1. هوندا HR-V

2017-honda-hr-v
این خودرو تنها یکی از هزاران ماهی شناور در اقیانوس کراس اوورها است اما یکی از ارزان‌ترین خودروها برای نگهداری نیز به شمار می‌رود. این خودرو که در بخش شاسی‌بلند/کراس اوور ساب کامپکت رتبه اول را به دست آورده هزینه‌ی مالکیت 5 ساله‌ی 33722 دلاری دارد. بهای آغازی مدل پایه‌ی HR-V حدود 20500 دلار است.

  1. فولکس‌واگن جتا

2017-volkswagen-jetta
خرید فولکس‌واگن جتا یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای قرار گرفتن پشت فرمان یک خودروی آلمانی با یکی از کم‌ترین هزینه‌های مالکیت 5 ساله (32741 دلار) است. این خودرو در بخش مدل‌های کامپکت رتبه‌ی سوم را به دست آورده است.

  1. هیوندای الانترا

2017-hyundai-elantra
هیوندای الانترا در بخش خودروهای کامپکت رتبه‌ی دوم را به دست آورده و هزینه‌ی مالکیت 5 ساله‌ی 32400 دلاری دارد. این سدان برای سال 2017 اصلاحاتی داشته و استایل ظاهری جدید و جذابی دارد.

  1. تویوتا کرولا

2017-toyota-corolla
دلیل بسیار خوبی برای فروش بسیار خوب تویوتا کرولا در آمریکا وجود دارد. Kelley Blue Book تخمین می‌زند این خودرو در طی 5 سال هزینه‌ی نگهداری و مالکیت 32251 دلاری داشته و برای چهارمین سال پیاپی کرولا توانسته به مقام اول در بخش خودروهای کامپکت دست پیدا کند. بهای تویوتا کرولا 2017 تنها کمی بیشتر از 19 هزار دلار بوده و مصرف سوخت کم و تجهیزات زیاد از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 7 اینچی و بسته‌ی ایمنی تویوتا را ارائه می‌کند.

  1. تویوتا یاریس iA

2017-toyota-yaris-ia
این خودرو که نسخه تغییر شکل یافته مزدا 2 سدان است و در ابتدا با نام سایون iA معرفی شده بود پس از مرگ زیربرند تویوتا با نام خود شرکت عرضه می‌شود. این خودرو یکی از کم‌هزینه‌ترین خودروها برای مالکیت در طی 5 سال بوده و هزینه‌های مالکیت آن 30033 دلار تخمین زده شده است.

  1. نیسان ورسا

2017-nissan-versa
با هزینه‌ی مالکیت 5 ساله‌ی 29466 دلاری، نیسان ورسا یک گزینه‌ی جذاب برای افرادی است که خواهان فضای کابین زیاد و خودرویی قابل‌اعتماد هستند. بهای آغازین این خودرو کمتر از 13 هزار دلار بوده و آن را به خودروی جذاب قشر زیادی از جامعه تبدیل کرده است.

  1. شورولت اسپارک

spark
برای بار سوم در چهار سال اخیر، شورولت اسپارک تاج قهرمانی اولین خودرو با کمترین هزینه مالکیت و نگهداری در دوره‌ی 5 ساله را بخش خودروهای ساب کامپکت به دست آورده است. هزینه‌های تخمینی این خودرو 28216 دلار بوده و در کل خودروی کم‌هزینه‌ای است. با توجه به اینکه اسپارک یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار است (بهای آغازین زیر 14 هزار دلار) اول شدن آن جای شگفتی زیادی ندارد.

منبع: autoguide

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

20 دیدگاه

  1. sunmartin
    سوابق: (1715 دیدگاه) ,

    تمام این لیست و بخصوص سه خودروی شورولت اسپارک و هیوندای النترا و تویوتا کرولا محبوب ترین ها هستند جالب اینجاست که وقتی من میگم کیا هیوندای به یکی از بازیگران اصلی صنعت خودروسازی مبدل شده اند افرادیکه تمایل به فرانسوی ها دارند سریع بحث رنو پژو و سیتروئن پیش میکشن موضوع قابل تامل اینه که فرانسوی ها جزو پر استهلاک ترین استهلاک خودروها هستند ،ودر این قبیل لیست ها هیچ جایی ندارند ، در 5 سال اول هزینه نگهداری جزو یکی از آیتم های اصلی خریداران محسوب میشه
    خوشبختانه در ایران چند مدل ازین خودروها وجود دارند و شرکت های داخلی باید برای واردات بیشتر و یا مونتاژ این مد ل خودروها بیشتر اهتمام بورزند با توجه به اینکه در ایران طول مدت نگه داری خریداران تو همین رنج 5 سال و حتی بیشتر است

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (171 دیدگاه) ,

      آقای sunشما مسوول تبلیغات آسان موتور واطلس خودرو در فضای مجازی هستید احیانا ؟

      پاسخ
      1. sunmartin
        سوابق: (1715 دیدگاه) ,

        خیر من تبلیغاتچی نیستم اما از محصولات کره ای بدی ندیدم البته در مقایسه با ژاپن و اروپایی ها بازهم جا برای کارکردن دارند اما نسبت به سابقه تولید خوب رشد کردند و در اکثر رده بندی ها حضور دارند بشخصه برند آئودی میپسندم توی اروپایی ها و در آسیایی ها هوندا و مزدا اما بدلیل قیمت گزاف این محصولات بسمت کره ای ها رفتم و البته واقعا خوب هستند من فقط نظر شخصیم گفتم در مورد فرانسوی ها هم هنوزم با توجه مقالات زیادی که منتشر شده آنها را پر استهلاک میدونم

        پاسخ
        1. amin
          سوابق: (478 دیدگاه) ,

          شما که در سایت مجاور اعلام کردید خودروهای کره ای در بحث فنی و کیفیت همتراز و در مواردی برتر از برندهای ژاپنی و برندهای مطرح اروپایی هستند و فقط در بحث لذت رانندگی از آلمانیها عقب هستند!!!
          این دقیقا جمله شماست دیگه؟
          نمیخواهید که انکارش کنید؟

    2. تصویر پروفایل یاسین
      یاسین
      سوابق: (491 دیدگاه) ,

      جناب سن مارتین عزیز حرف شما در مورد کره ای کاملا درسته کره ای ها موفق شدن با ارائه امکانات خوب طراحی خوب و کیفیت خوب و البته مهمترین نکتشون در بازارهای جهانی قیمت خوب جایگاه خوبی تو دنیا بدست بیارنو هر روزم دارن پیشرفت میکنن
      اما در مورد ماشین های فرانسوی دیگه دوران اینکه فرانسوی ها به استهلاک بالا معروف بودن تموم شده ده یا پونزده سال پیش اره ولی الان در مورد فرانسوی ها فقط در همین حد که رنو که بخاطر پلتفرم های مشترک با نیسان اصلا فقط کافیه امارهارو ببینیم تا سطح کیفی این برند خوب فرانسوی رو درک کنیم در مورد پژو سیتروئن هم درست تو همین پدال مقاله ای منتشر شده بود درباره مطمئن ترین برند های فروخته شده در المان در سه سال اول پژو در مقام دوم قرار گرفته بود یا چیزی که شخصا یه جا خوندم درباره همین 2008 که ملت دارن میکوبن تو سرش امتیاز اطمینانش بین سالهای 2013 که اولین بار اومد تا 2016
      تو انگلستان از بین صاحباش در سطح عالی بوده
      خوب نیست مابخاطر علاقه ای که به یه برند داریم برند های دیگه رو بکوبیم روشون ایراد هایی بذاریم من به شخصه ماشین رو با برند ژاپنی دوست دارم ژاپنی دارم ژآپنی هم میخرم کسی که ژاپنی سوار میشه میدونه اوج کیفیت و عملکرد ماشین یعنی چی همیشه هم طرفدارشم ولی نمیام ماشین های کره ای رو بکوبم فرانسوی رو بکوبم هر برندی هر کشوری امتیاز خاص خودشو در صنعت خودرو سازی داره

      پاسخ
    3. مصطفی
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      کیا و هیوندا ماشینهای بدی نیستن ولی یادتون نره وقتی تو همه جای دنیا اون ها رو به عنوان ماشین های کم استهلاک در نظر میگیرن گارانتی 10 ساله شون بسیار موثره. تو همه مقالات هم مهمترین برتری کره ای ها رو ظاهر زیبا و گارانتی طولانیشون میدونن. متاسفانه یکی از این فاکتورهای مهم تو ایران کلا کنار گذاشته شده، گارانتی 2 ساله اطلس خودرو و آسان موتور!

      پاسخ
      1. تصویر پروفایل یاسین
        یاسین
        سوابق: (491 دیدگاه) ,

        مصطفی جان اونقدر که اطلاع دارم اون گارانتی تامین قطعاته و گارانتی که منظور شماس 7 سالس تو دنیا که توی ایران بصورت 5 ساله یا 150 هزار کیلومتر اجرا میشه مگر اینکه کسی از بازار خاکستری یا وارد کننده های شخصی بگیره دلیلش اینه که این دوتا شرکت نماینده های رسمی کیا و هیوندا نیستن و بصورت واسطه ای نماینده کیا و هیوندای کشورهای عربین واسه همین متاسفانه سیاست های اجرایی شرکت های مادر رو درست اجرا نمیکنن در حال حاضر هیوندا بصورت رسمی با کرمان خودرو قرارداد بسته برای تولید بعضی مدلهای ماشیناش در ایران که فعلا با i10 و i20 شروع کردن و برای سال دیگه تولید اکسنت رو تو برنامه دارن
        کیا هم چند وقت پیش قراردادی بست با سایپا که سراتو نسل قدیم رو تولید کنه ولی در همون حد باقی موند و هرگز جلوتر نرفت

        پاسخ
  2. mojtabaaston
    سوابق: (195 دیدگاه) ,

    14 دلار یعنی حدود 50 هزار تومن

    واقعا معرکه است

    پاسخ
    1. Ace
      سوابق: (8283 دیدگاه) ,

      .
      دوست عزیز یکم فکر کردن هم خوب چیزیه.
      هزینه ی یک کارواش خوب برای این ماشین میشه 15 دلار.

      پاسخ
  3. Ace
    سوابق: (8283 دیدگاه) ,

    ژاپنی ها که تکلیفشون مشخصه.
    همیشه باید تو این لیست باشن و خب ، هستن.
    فولکس واگن جتا در این لیست خوشحال کننده بود.
    همچنین دیدن رتبه ی اول این لیست که به شورلت اسپارک رسیده هم جای خوشحالی داره.

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    هزینه نگهداری کمری 2007 در 5 سال دوم…تقریبا برابر 15 میلیون تومان شامل بنزین….روغن…لنت.. لاستیک..تعویض تسمه وپولی کولر….بیمه.. بوده………….کارکرد در این 5 سال برابر 80 هزار کیلومتر…سال 90 به قیمت 35 میلیون گرفتم 95 هم به دوبرابر قیمت اولیه فروختم..هزینه سالیانه کمتر از هزار دلار میشه…ماشینهای تویوتا کاملا اقتصادی هستند…من در مورد بقیهاتومبیلها نظری ندارم

    پاسخ
    1. Amirhossein
      سوابق: (51 دیدگاه) ,

      ماشین های تویوتا همین طورن.
      کسی که پول بنز و BMW داره خرجشون هم میکنه. کسی که نمیخواد خرج کنه طبیعتا تویوتا میخره.

      پاسخ
      1. لکسس وبنز
        سوابق: (5 دیدگاه) ,

        دوست عزیز بنز نه ولی هزینه bmw سرسام اوره. هزینه بنز را با bmw مقایسه نکین بنز نصف bmw هم هزینه نداره .

        پاسخ
  5. sadegh
    سوابق: (97 دیدگاه) ,

    من دیروز یه چندتا نیسان ورسا و فولکس جتا رو تریلر دیدم تو جاده اصفهان به سمت تهران،،،،نمایندگی خاصی داره یا ؟؟؟؟؟

    پاسخ
  6. سیاوش
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    عکس مربوط به تویوتا احتمالا مال تویوتا یاریس هست نه پریوس اذمین اصلاح کن

    پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (703 دیدگاه) ,

    این لیست باید برای امریکا باشه چون اون مدل سایون در اروپا وجود نداره ولی حضور شوی به عنوان سردمدار خودروهای اقتصادی خیلی جالبه خصوصا که مدلای شوی و کلا جنرال موتور به هزینه زیاد خیلی معروفن ولی اگر اونام بخان میتونن ماشین های ارزون و بسیار کم اصطحلاک تولید کنند خصوصا برند چینی شون که خیلی ماشین های ارزان و با کیفیتی تولید میکنه

    پاسخ
  8. Mahdi DODGE
    سوابق: (508 دیدگاه) ,

    5تا ژاپنی
    3تا امریکایی
    1کره ای
    1 المانی
    بعد بگین استهلاک امریکایی بیشتره تا المانی
    البته پیشرفت کره ای ها خوب بوده
    ژاپنی ها هم مثل همیشه برتر میدان

    پاسخ
  9. milad
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    من یه اسپارک 2013دارم پلاک اروند..این ماشین واقعا از لحاظ استهلاک و کم هزینه بودن حرف اول میزنه…تسمه تایمش 250000کیلومتر باید تعویض بشه..

    پاسخ
  10. sunmartin
    سوابق: (1715 دیدگاه) ,

    اسپارک و کروز که هردو شورولت هستن حای هیچ بحثی ندارند من عاشق طراحی شورولت کروز هستن هرچی نگاهش میکنم سیر نمیشم کاش در این سایت یه قسمت اختصاص بدهند به طراحان خودروها خیلی جالبه این مبحث
    اگه این بحث باز شد حرفهایی دارم برای گفتن که خالی از شنیدن نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.