درگ بزرگ موتورترند 2018، حماسهٔ سیلندر و اسب بخار

ماه سپتامبر هرساله ماه مهم و جذابی برای علاقه‌مندان به خودرو محسوب می‌شود. البته در این ماه نه نمایشگاه خودروی بزرگی برگزار می‌شود و نه مسابقهٔ اتومبیل‌رانی در کار است. در این ماه اما رویدادی برگزار می‌گردد که شاید از هردوی موارد مذکور جذاب‌تر باشد. این رویداد مهم و جذاب، درگ بزرگ موتورترند است که هرساله بین برترین و جدیدترین خودروهای اسپرت دنیا برگزار می‌گردد. این مسابقهٔ درگِ فوق‌العاده تماشایی، بخشی از رقابت انتخاب بهترین خودرو برای راننده محسوب می‌شود.

حال امسال هم ماه سپتامبر فرارسیده و بازهم مثل سال‌های گذشته شاهد برگزاری درگ بزرگ موتورترند هستیم که از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ دنیا یاد می‌شود. امسال هم مثل سال گذشته در رقابت انتخاب بهترین خودرو برای راننده، تعداد دوازده خودروی اسپرت و قدرتمند حضور دارند که همگی از جدیدترین و برترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت حال حاضر دنیا محسوب می‌شوند. شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودروی برای رانندهٔ امسال از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند به‌گونه‌ای که در بین آن‌ها از هاچ‌بک داغ و اس‌یووی اسپرت گرفته تا سوپرسدان و سوپراسپرت‌های بسیار قدرتمند حضور دارند.

در این رقابت جذاب همچنین می‌توان انواع مختلفی از پیشرانه‌ها را مشاهده کرد که شامل نیروگاه‌های چهار سیلندر توربو، پنج سیلندر توربو، شش سیلندر توئین توربو، شش سیلندر تخت توئین توربو، هشت سیلندر تنفس طبیعی، هشت سیلندر سوپرشارژ، هشت سیلندر توئین توربو و دَه سیلندر تنفس طبیعی می‌شود. مجموع قدرت تمامی خودروهای حاضر در این رقابت نزدیک به 6500 اسب بخار است؛ بنابراین این جدال فوق‌العاده جذاب را می‌توان حماسهٔ سیلندر و اسب بخار دانست؛ اما از بین همهٔ مدعیان قدرتمند، تنها یک ماشین پیروز می‌شود. شرکت‌کنندگان درگ بزرگ 2018 موتورترند عبارت‌اند از:

خودرو

قدرت

گشتاور

آلفارومئو استلویو کوادروفولیو 510 اسب بخار 600 نیوتن متر
آئودی TT RS 400 اسب بخار 480 نیوتن متر
آستون‌مارتین ونتیج 510 اسب بخار 685 نیوتن متر
ب‌ام‌و M5 600 اسب بخار 750 نیوتن متر
شورلت کوروت ZR1 755 اسب بخار 970 نیوتن متر
دوج چلنجر R/T اسکات پک 485 اسب بخار 645 نیوتن متر
فورد موستانگ GT پرفورمنس 460 اسب بخار 570 نیوتن متر
هوندا سیویک تایپ R 310 اسب بخار 400 نیوتن متر
کیا استینگر GT 370 اسب بخار 510 نیوتن متر
لامبورگینی اوراکان پرفورمانته 640 اسب بخار 600 نیوتن متر
مک‌لارن 720S 720 اسب بخار 770 نیوتن متر
پورشه 911 GT2 RS 700 اسب بخار 750 نیوتن متر

در بین شرکت‌کنندگان رقابت بهترین خودرو برای راننده 2018 مزدا MX-5 کلاب هم حضور دارد اما چون این رودستر ژاپنی در مسابقهٔ درگ در برابر دیگر شرکت‌کنندگان قدرتمند شانسی ندارد، مثل سال گذشته در مسابقهٔ درگ خودروی دیگری جایگزین آن شد. ماشینی که به‌عنوان جایگزین مزدا MX-5 کلاب در مسابقهٔ درگ امسال شرکت کرده است دوج چلنجر R/T است. بدین ترتیب نهایتاً هر دوازده شرکت‌کننده آماده شده و در خط شروع قرار گرفتند. غرش این هیولاها فضا را پُر کرده و سمفونی گوش‌نوازی به راه انداخته است. نفس‌های در سینه حبس شده و ماشین‌ها منتظر فرمان شروع هستند.

سرانجام با شمارش معکوس، این نبرد حساس و نفس‌گیر آغاز می‌شود و هر دوازده ماشین با استفاده از تک‌تک اسب‌های بخار خود حرکت را آغاز می‌کنند. در ابتدای مسیر، پورشه 911 GT2 RS از همه جلو می‌افتد و بعد از آن‌هم لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و مک‌لارن 720S با فاصلهٔ کمی در حال حرکت هستند. 720S و اوراکان پرفورمانته شانه‌به‌شانهٔ هم به‌پیش می‌روند و هرچند در ابتدا گاو خشمگین ایتالیایی کمی جلوتر است اما در ادامه این سوپراسپرت بریتانیایی‌ها است که اوراکان را پشت سر گذاشته و حتی از 911 هم پیشی گرفته و پیشتاز مسابقه می‌شود.

نهایتاً مک‌لارن 720S که خود را از بقیه جدا کرده، از خط پایان عبور می‌کند و پیروز درگ بزرگ سال 2018 موتورترند لقب می‌گیرد. پس از مک‌لارن، پورشه 911 GT2 RS به خط پایان رسیده و مقام دوم را کسب می‌کند درحالی‌که لامبورگینی اوراکان پرفورمانته هم با تنها یک‌دهم ثانیه اختلاف در جایگاه سوم قرار می‌گیرد. مقام چهارم این درگ هیجان‌انگیز هم به شورلت کوروت ZR1 می‌رسد. بدین ترتیب، چهار رتبهٔ برتر درگ 2018 موتورترند به چهار نمونه از برترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا از چهار کشور مختلف تعلق می‌گیرد. در ادامه می‌توانید رتبه و زمان تمامی شرکت‌کنندگان این رقابت جذاب را ملاحظه کنید و از مشاهدهٔ ویدئوی این جدال بسیار دیدنی لذت ببرید.

رتبه

خودرو

زمان

سرعت

1 مک‌لارن 720S 10.1 ثانیه 227 کیلومتر/ساعت
2 پورشه 911 GT2 RS 10.3 ثانیه 224 کیلومتر/ساعت
3 لامبورگینی اوراکان پرفورمانته 10.4 ثانیه 216 کیلومتر/ساعت
4 شورلت کوروت ZR1 10.8 ثانیه 214 کیلومتر/ساعت
5 ب‌ام‌و M5 11.4 ثانیه 204 کیلومتر/ساعت
6 آستون‌مارتین ونتیج 11.7 ثانیه 193 کیلومتر/ساعت
7 آلفارومئو استلویو کوادروفولیو 11.8 ثانیه 187 کیلومتر/ساعت
8 آئودی TT RS 12.0 ثانیه 184 کیلومتر/ساعت
9 دوج چلنجر R/T اسکات پک 12.1 ثانیه 185 کیلومتر/ساعت
10 فورد موستانگ GT پرفورمنس 12.6 ثانیه 182 کیلومتر/ساعت
11 کیا استینگر GT 13.1 ثانیه 172 کیلومتر/ساعت
12 هوندا سیویک تایپ R 13.7 ثانیه 170 کیلومتر/ساعت

 

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

77 دیدگاه

  1. Amir Machine
    سوابق: (356 دیدگاه) ,

    توجه دوستانی که میگفتن کوروت ZR1 توانایی رقابت با سوپراسپرت‌های اروپایی رو نداره، به سه نکته جلب میکنم:
    یک: تو این درگ بزرگ و معتبر جزء چهار ماشین برتر قرار داره
    دو: از لحاظ زمان تو این درگ در بین 10 ثانیه‌ای‌ها قرار گرفته
    سه: زمانش با ماشین اول تنها 0.7 ثانیه اختلاف داره
    کوروت ZR1 با نصف قیمت تونسته با برترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا رقابت کنه و این واقعاً قابل‌تحسینه

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (739 دیدگاه) ,

      الان یه آمریکایی میاد میگه : چون مسابقه نامعتبر بود و راننده فلج مغذی بود، کوروت
      ZR1 و داج شکست خوردند.

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4878 دیدگاه) ,

        رضا
        خودت رو به سخره نگىر
        اىن رقابت معتبر بود چون مال موتور ترنده

        پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (317 دیدگاه) ,

      اصلاً این درگ اشتباه چرا چون که کوروت .موستانگ.چلنجر.آستون مارتین.باید قبلش لاستیکاشون رو گرم کنن بقیه یا دو دف هستن یا موتور عقب.و الا داج 11.7 و کوروت 10.4

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (131 دیدگاه) ,

        کاش هلکت RED EYE رو میاوردن جای RT معمولی
        کاش موستانگ هم GT350R میشد با اون غرش محشرش
        من ک عشق امریکام
        اما هرچقدم متعصب باشم باز نمیتونم چشممو رو M5 و هوراکان ببندم
        اینا ماشین نیستن
        سفینه فضایین

        پاسخ
    3. Elmiraj
      سوابق: (257 دیدگاه) ,

      حالا کوروت به کنار ، تو درگ سال ۲۰۲۰ وقتی تسلا رودستر مثل گلوله از بغل اروپایی ها شلیک شد می خوان چکار کنن ……. !!!!!!!

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4878 دیدگاه) ,

        المىراژ به همه ى اروپاىىها کارى ندارم
        فعلا همىن کوروت خىلى از المانىها رو شکست داده
        نمونش هم همىن درگ هست که بى ام و و ائودى رو فرستاد خونشون و رتبه بهترى بدست اوره
        جالبه تفاوت زمانى کوروت 70/000 دلارى با 911 که 2 برابر کوروت قىمت داره فقط 5 ثانىه هست
        همىنه که بعضى ها از حرصشون به کوروت مىگن مقواى
        ماشىن مقواى باشه بهتره تا شبىه قورباغه باشه

        پاسخ
        1. mehran911
          سوابق: (1572 دیدگاه) ,

          کوروت !!!
          قوای محرکه !؟!؟!
          راستی مگه همین کوروت Z06 نبود که پیشرانه اش در همین رقابت انتخاب برترین خودرو برای رانندگان موتورترند سال ۲۰۱۵ به مشکل برخورد و حتی نتونستن تستش کنن
          مگه همین موضوع باعث فراخوان و شکایت های متعدد از GM نشد
          مگه کار به جایی نرسید که GM در فراخوان ها هم نتونست Z06 ها رو تعمیر کنه و حتی مجبور به بازپرداخت پول خریداران نشد ؟!؟!
          .
          مشکل اینجاست که در همین تست امسال موتورترند در پیست لاگونا با رکورد عجیب غریبش افتضاح به بار آورد
          راستی توصیه میکنم رقابت GT2 rs و فورد GT که توسط evo در شرایط یکسان حتی لاستیک های یکسان برگزار شده رو ببینی
          ببین چجوری فورد GT زیر دست پای ۹۱۱ له میشه

        2. Reza
          سوابق: (739 دیدگاه) ,

          خوب آقا Ali کوروت تونست آئودی TTRS رو شکست بده ، بایدم خوشحال باشین

        3. Elmiraj
          سوابق: (257 دیدگاه) ,

          علی جان من کوروت رو به هر سوپر اسپرتی ترجیح میدم ، تو این درگ هم برنده کوروت ۱۶۵۵ کیلوگرمی بود نه اونایی که به ۱۴۰۰ کیلو هم نمی‌رسن….!!!
          .
          .
          بابت قورباغه هم واقعاً دمت گرم ، نمیدوم این نژاد پرستا با چه رویی دهه هاست به اسم اصالت درجا می زنن….!!!!!

        4. یاشار اسدی
          سوابق: (104 دیدگاه) ,

          آخه بی ام و و کوروت مگه تو یه کلاسن…m5 یه سدان خانوادگیه…در حالیکه کوروت یه سوپر اسپورت…در ضمن قیمت tt rs حدود 70 هزار دلاره…برا رقابت با کوروت باید r8 رو می آوردن که کوروت رو شخم بزنه

        5. Parvaz
          سوابق: (250 دیدگاه) ,

          M5 یه لوکس خانوادگی اسپرت هستش، پر از امکاناتی که اضافه وز ن قابل توجهی براش به ارمغان میاره، نیاز نیست موتورش تیون بشه، یه رژیم لاغری مثل m4 gts براش بگیرن مثل توپ شلیک میشه، ولی m5 هم با امکاناتش بیشتر میچسبه، من دلم برای m6 2016 تنگ شده، کاش بیمر به عنوان کوپه کوچکتر ازm8 نگهش میداشت… رخ جلو m6 یه چیز دیگه بود، اونم اسطوره شد 🙁

        6. datsun
          سوابق: (1305 دیدگاه) ,

          موندم شما چطور به یه سوپر سدان میگید سدان خانوادگی😑

        7. Arman
          سوابق: (277 دیدگاه) ,

          علی همینکه خودت میدونی کوروت گند زد کافیه :)) واس اینکه جلو بقیه یه چی فقط گفتی باشی میگی برنده کوروته چون آئودی و ام ۵ رو زد :)) اخه اینا چه ربطی به هم دارن! نه تو کلاس نه تو بحث فنی! رقیب کوروت همون سه تا اول هستن که زدن ترکوندن کوروتی رو که تازه اسب بخار و گشتاور بهتری هم داره :))) دیمونتون هم که اونور ناک اوت شد رفت
          چیزی واس رو کردن نداره امریکا! زور الکی داری میزنی :)))

      2. Reza
        سوابق: (739 دیدگاه) ,

        خوب تو سال 2020 هم لامبورگینی هیبریدی رو داریم
        پس هیچ غمی نداریم

        پاسخ
      3. علی رضا
        سوابق: (114 دیدگاه) ,

        اولا حالا تا ۲۰۲۰ خیلی مونده
        دوما دیمون هم خیلی ادعا داشت ولی ما که چیزی ازش ندیدیم

        پاسخ
        1. علی رضا
          سوابق: (114 دیدگاه) ,

          من با المیراژ جان بودن اشتباه برداشت نشه ()

        2. Elmiraj
          سوابق: (257 دیدگاه) ,

          علی رضا @
          تسلا model s p100d که پوز اکثر سوپر اسپرت ها رو به خاک مالیده ….!!!
          هیچ ادعایی نکرده ، وزنشم خیلی بالاست ، قدرتش به ۶۰۰ اسب بخار هم نمی رسه ، یک سدان خانوادگی هم هست ، اصالتش به جای چند دهه فقط چند ساله و جالبتر این که قیمتش هم فقط ۱۳۰ هزار دلاره……!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
          .
          .
          .
          آقا علی رضا مطمئن باش ایلان ماسک مرد عمله و خواهیم دید که چه غولی می سازه؛

        3. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          تسلا براى طرفدارهاى ماشىنهاى الکى گرون المانى حکم کابوس رو داره
          برا همىنه از تسلا خششون نمىاد

      4. Arman
        سوابق: (277 دیدگاه) ,

        Elmira
        همون کاری که با دیمن کردن :)))
        امریکایی ها دیمن رو هم تا اسمون هفتم بردن بالا اخر مک لارن ٧٢٠ و ام ۵ اومدن نابودش کردن و رفتن :)) تسلا هم همینه خخ

        پاسخ
    4. رضا
      سوابق: (157 دیدگاه) ,

      ازینا نیستم که بگم 0.7 ثانیه تو سوپر اسپرتا زیاده گرچه درسته ولی خودت نگا کن تو کلیپ اختلاف فاصله چقد زیاده بین مک لارن و کوروت

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4878 دیدگاه) ,

        صد در صد مک لارن ماشىن سرىع ترى نسبت به کوروت هست و بهتره و شکى درش نىست
        قىمتش هم از کوروت بالاتره
        پس طبىعى چون قىمتش بالاتره سرعت و شتاب بلاترى هم ارائه بده
        کوروت افتخارش اونکه همىشه با قىمت کمش تونسته با ماشىنهاى که 3 برابر خودش قىمت داره رقابت کنه و مقام خوبى هم کسب کنه
        تو لىست نگاه کنىد کوروت 70/000 دلارى از چند محصول گرون تر از خودش بهتر بود

        پاسخ
        1. رضا
          سوابق: (157 دیدگاه) ,

          علی این تویی که با حرفات خودتو به سخره گرفتی.خدایی انتظار داشتی Zr1 به یه سدان خانوادگی دو تنی یا آئودی که اصلا تو رده سوپر اسپرتا نیس ببازه چون قیمتش از M5 کمتره؟ خیلی بچه گونه اصلا بخوام قیمتو توجیحت کنم M5 از هرچیزی که کوروت داره دوتاشو داره مثلا صندلیا 😂😂
          یه مدت پیشم یه کامنتی گذاشته بودم یادم نیس تو کدوم پست خیلی خلاصه میگم
          قیمت پایین تر کوروت توجیح درستی واسه رکوردای پایین ترش نیست گرچه اصلا ماشین دست و پا بسته ای نیس اتفاقا ماشین آمریکایی مورد علاقمه کامنتمم واسه جر و بحث نیس اصلا بر خلاف شما
          خلاصه اینکه اونجور که گفته بودم پرفورمنس این ماشینا به قیمتشون بستگی نداره چون همشون قول بالاترین سطح پرفورمنسو ارائه بدن فارغ از قیمت مطمئنا هر ماشینی که قیمت بالاتری داره قطعا خیلی چیزای دیگه ای ارائه میده که اصلا ربطیم به پرفورمنس ندارن

    5. Arman
      سوابق: (277 دیدگاه) ,

      فرق امریکایی با بقیه همینه دیگه! ایتالیا و المان و انگلیس دنبال اول شدن هستن ولی امریکا دنبال بودن تو چهارتای اول!!!

      پاسخ
  2. Reza
    سوابق: (739 دیدگاه) ,

    روی کاغذ رتبه های اول تا سوم معلوم بودن که همین اتفاق هم افتاد. 720 و GT2 RS
    به دلیل وزن کمتر و قدرت اسب بخار بیشتر و مقام های اول و دوم و پرفورمانته بی نظیر
    رتبه سوم. عملکرد هوراکان در نوع خودش غیرقابل وصف بود. که بازم ثابت کرد که قویتر
    و سریع تر از ZR1 مقوایی هستش.

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      رضا
      معلومه خىلى فشار روانى رو تحمل مىکنى که همش حرفحاى تکرارى مىزنى
      همون کوروت مقواى از بى ام و همىشه مستهلک تونست بهتر عمل کنه و همىنطور ائودى tt پلاستىکى

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1491 دیدگاه) ,

        شما چطور کوروت ۷۵۰اسب بخاری با۹۷۰نیوتن مترگشتاور روداری باttمقایسه میکنی که ۴۰۰اسب قدرت داره.ویابایه سدان۲تنی.هرچندm5نسبت به قدرت وکلاسش و وزنش سریع تر ازکوروت هم هست وبااختلاف کمی عقب افتاد.درضمن m5 درخیلی ازدرگ ها۴۰۰متر رودر۱۱ثانیه رفته که اینجا۱۱/۴بود که یعنی ازاینم میتونست بهترباشه

        پاسخ
        1. (ali(chevynova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          من ائودی و کوروت رو رقیب نکردم
          موتور ترند رقیب دونسته که اورشوم تو درگ
          میخوای موتور ترند رو محکوم کنی؟

      2. Arman
        سوابق: (277 دیدگاه) ,

        ولی علی جون معلومه تو خیلی فشار رو داری تحمل میکنی که به آئودی میگی پلاستیکی و به بی ام و میگی مستهلک و فلان :)))
        خود امریکایی ها به المانی ها اینارو نمیگن چون میدونن جوک هست این حرفا :)) تا قیامت امریکا به المان نمیرسه

        پاسخ
  3. Ali
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    توجه شمارو به اختلاف ونتیج و استلویو جلب می نمایم…
    .
    .
    .
    اشتباه شد دوستان کروت چهارم شد پس درگ غیر معتبر😑

    پاسخ
  4. moein
    سوابق: (380 دیدگاه) ,

    ای جانم آلفا
    زیبای قد بلند و قدرتمند😍😍

    پاسخ
  5. علی رضا
    سوابق: (114 دیدگاه) ,

    چرا بنز هیچ نماینده ای نداره 😪😪
    مکانیزم انتخاب خودروی این مسابقه چجوریه دوستان ؟

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      چون بنز مال جىلى هست و جىلى هم محصولاتش براى درگ مناسب نىست

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (519 دیدگاه) ,

        علی آقا من همیشه به سواد خودرویی شما احترام می ذارم و از کاربران بسیار خوب پدال هستید اما اگر این حرف رو به شوخی گفتید بامزه بود وگرنه این تفکرات خیلی بچگانست.افراد دیگری هم که سلیقه خودرویی شما و دوستانتون رو مورد تمسخر قرار میدن نباید اینکار رو بکنن اما اینکه شما دائم بی ام و رو مستهلک مینامید و بنز رو برای جیلی میدونید ممکنه باعث جر و بحث های بیهوده بشه.البته کری خوندن به شکل دوستانه خیلی هم خوب و جذابه.با احترام…

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          امىرجان داداش گلم
          من شروع نکردم
          من تا اومدم دىدم ىه المانى باز داره به کوروت مىگه مقواى منم مقابله به مثل کردم

        2. عرفان
          سوابق: (323 دیدگاه) ,

          اول سلام ب همگی
          هروقت علی میگه بنز مال جیلیه کلی میخندم. دمت گرم داداش
          خب راست میگه دیگه! ی سرچ تو همین پدال بکن اخبارو بخون
          درکل بنظرم درگ امسال خیلی نامیزون بود. درمقایسه با پارسال…
          از هرکلاسی ک میشد جا دادن و نمیشه گفت چون مکلارن اول شد پس بهترین ماشینه…
          هرکدوم تو کلاس خودشون اگر مسابقه بدن اونوقت میشه اینطور تفسیر کرد

      2. علی رضا
        سوابق: (114 دیدگاه) ,

        یعنی من الان به شما چی بگم
        فقط اینو بگم مگه کوروت چه گلی به سر شما زد شرکت نمی کرد سنگین تر بود

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          باز خوبه کوروت رتبه 4 رو گرفت نه مثل بى ام و رتبه 5 ىا ائودى رتبه 8
          پس سنگىن تر بود بى ام و او ائودى شرکت نمىکردم

        2. - A M I R -
          سوابق: (576 دیدگاه) ,

          یعنی اصولا به سگمنت و قدرت و گشتاور و بازدهی و این داستنا اعتقادی نداره نه ؟
          گشتاور و قدرت کوروت قابل مقایسه با m5 نیست چه برسه به TT !
          صرفا به مقام اهمیت میدی ؟ اینطور که مشخصه کوروت روی کاغذ بیشترین قدرت موتور و گشتاورو داره ، اونوقت فقط چون مقام چهارم شده و تونسته TT و یه ماشین سدانو شکست بده خیلی کار شاخی کرده ؟
          بعد شما هی گیر میدی به مقام هشتم TT ، به دوتا مقام پایینیش نگاه کردی ؟ تو پاکنژاد درگ ننداختن که سبکی نقش اولو داشته باشه ! بالاخره یه جا این 85 اسب اضافه چلنجر باید خودشو نشون میداد دیگه…

  6. امیر
    سوابق: (519 دیدگاه) ,

    مک لارن دیوونه کنندست یه هیولای واقعیه تا الانم شاخ همه رو شکسته ولی بین این همه من اوراکان پرفورمانته رو بیشتر از بقیه دوست دارم،حتی تصور اینکه پشتش نشسته باشم هیجان زده ام می کنه…

    پاسخ
  7. حامد
    سوابق: (626 دیدگاه) ,

    کیا استینگر هم که هست 😁
    اولین باره که یه کره ای در همچین مسابقاتی میاد

    پاسخ
  8. - A M I R -
    سوابق: (576 دیدگاه) ,

    بیشتر از خود درگ تدوین و فیلمبرداری خود موتورترند جذاب بود ، واقعا ایولا داشت ؛
    قلبا دوست داشتم برنده نماینده آلمان یا ایتالیا باشه ، اما خب باید به مهندسی انگلیسی ها تبریک گفت که بین این همه مدعی تونست سربلند باشه ( البته که همه چیز توی درگ مشخص نمیشه ! ) و در آخر به نظرم M5 به عنوان یه سدان تو این مسابقه واقعا عملکرد درخشانی داشت و ای کاش رقیب اصلیش یعنی E63 هم تو این درگ حضور میداشت …

    پاسخ
  9. mehran911
    سوابق: (1572 دیدگاه) ,

    کار GT2rs رو خیلی دوست داشتم به عنوان یک خودروی rwd با قدرت ۶۹۱ اسب با وجود ۱۰۰ اسب کمتر نسبت به مقام اول ، عالی عمل کرد
    از طرفی همینطور که انتظار داشتم GT2rs در پیست بسیار عالی عمل کرد و در تست موتورترند رکورد تاریخ پیست لاگونا رو در بخش خودروهای تولیدی زد
    در کل رقابت خوب و قابل پیشبینی بود

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (1491 دیدگاه) ,

      دوست گرامی یه مسابقه دورپیست اومده بین911gt2.فوردgt.مرسدسgtr. لوتوس اگزیج کوپ.حتما ببین لذت میبری

      پاسخ
      1. mehran911
        سوابق: (1572 دیدگاه) ,

        مرسی مهدی جان دیدمش قبلا
        رقابت خیلی قشنگی بود

        پاسخ
        1. علی رضا
          سوابق: (114 دیدگاه) ,

          خدایی فازتون چیه
          این کامنت کجاش دیسلایک داشت😐

    2. رضا
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      اره دو هزار اسب کمتر از مکلارن بود😂😂😂عاشق کامنت های متعصبینم.
      مکلارن 710 اسبه نه 2800 اسب.
      خوشم میاد همه جوره خودتو قانع میکنی.
      مکلارن 710 رو شیرون به زور شکستش داد

      پاسخ
  10. F F
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    کوروت عالی بود واقعا یه سوپر اسپرت با ابهته و کناره پورشه و مکلارن قرار بگیره ،از لحاظ بصری میچربه ،ولی خب معلوم بود اون دوتا اول دوم میشن ،چون فکر کن موتور 700 اسبی رو بزاری رو پراید که بتونی رقابت ببری

    پاسخ
    1. ایلیا
      سوابق: (402 دیدگاه) ,

      موتور 700اسبی رو بذاری رو پراید؟ الان منظورت مکلارن بود؟ 😂
      ادم میمونه چی بگه به شما،

      پاسخ
  11. Meysam..LaFerrari
    سوابق: (575 دیدگاه) ,

    راستشو بخواید فکر نمیکردم لامبورگینی برنده‌ی Driver’s Car موتور ترند بشه و بیشتر رو پورشه حساب میکردم ولی خب کوچکترین تردیدی به شایستگی انتخاب موتور ترند ندارم و باید به لامبورگینی گراتزی گفت!
    موتورترند : “پرفورمانته کلیشه‌ی اینکه لامبورگینی فقط بدرد پُز دادن و پوستر روی دیوار میخوره رو خُرد میکنه”

    در مورد بقیه‌ی هم واسه اونایی که نمیدونن میگم پورشه GT2 RS دوم شد و مکلارن 720S رتبه‌ی سوم رو گرفت.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (549 دیدگاه) ,

      اقای عزیز مگه نمیدونی مهندسی پورشه چقدر عظیمه؟! (مهندسی که توی درگ خوب خودشو نشون میده نه تو بحث کلیت رانندگی!)
      شما رجوع کن به مباحث قبل ببینید چقدر ارادت دارن به مهندسی و این حرفا
      و اینکه بقول دوستان لامبورگینی با اون قیمت بالا هیچی نداره تو اکثر درگ ها هم که بازنده بوده پس چرا موتورترند انتخابش کرده! عاقلان دانند. درکل درک لامبورگینی سخت نیست چون مشخصه فازش چیه

      پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (1491 دیدگاه) ,

    ولی به جذابیت درگM5ودیمن نبود که دیمن به شکل وحشتناکی تودرگ ودرپیست به شکل شرم آوری شکست خورد اونم ازیه سدان لوکس

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (257 دیدگاه) ,

      فقط اون درگ هایی رو دیدی که دیمن شکست خورده جالبتر این که اکثرشونم تو همین پدال به نمایش در اومده ……!!!!
      .
      .
      درگ هایی که دیمن توشوپ پیروز شده خیلی خیلی بیشتر از اونایی اند که توشون شکست خورده … پیشنهاد می کنم واسه یه بار هم که شده به یوتیوب سر بزنی ::::

      پاسخ
  13. مهدی
    سوابق: (1491 دیدگاه) ,

    تواین درگ شکست واقعی روکوروت خوردکه بابیشترین قدرت وگشتاور و وزن سبک ازرقبای ضعیف ترخودش شکست خورد وحتی اگه بجایm5معمولی نسخه قوی ترش بود ازیه سدان۶۰۰اسبی هم شکست میخورداحتمالا

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (356 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این چیه که به هم میبافی؟
      کاری به این کل‌کل‌های بچگانه که اینجا راه افتاده ندارم
      ولی انصافاً کوروت شکست واقعی؟!!
      مگه همه چیز تو قدرت و گشتاور خلاصه میشه که کوروت با وجود قدرت بیشتر شکست خورده؟
      اصلا ًکدوم شکست؟ به چند صدم ثانیه اختلاف میگی شکست؟
      شما اصلاً به قیمت توجه نداری؟ نمیبینی که کوروت با نصف قیمت پابه‌پای برترین سوپراسپرت‌های دنیا از برترین خودروسازان دنیا پیش رفته؟
      ماشینی با این قیمت و با این توانایی‌ها رو اگر یه خودروسازی آلمانی یا ایتالیایی تولید میکرد زیر 300 هزار دلار قیمت نداشت.
      البته من خودم برای سوپراسپرت‌های اول تا سوم هم احترام زیادی قائلم و شخصاً عاشق اورکانم ولی یه کم انصاف هم بد نیست داشته باشین.
      کوروت ZR1 لذت سواری با یه سوپراسپرت فوق‌العاده رو با قیمتی حدود صد هزار دلار فراهم کرده اون وقت میای اون رو با M5 مجهز به سیستم چهارچرخ محرک و هزاران سیستم الکترونیکی مقایسه میکنی؟ واقعاً خنده‌داره
      اگه یه عشق ماشین واقعی باشی میدونی که فراهم کردن چنین مجموعه‌ای در کوروت با قیمت 120 هزار دلار واقعاً ارزشمنده اما اگه از روی تعصبات بیخود، خصومت یا مشکلی با کوروت و ماشین‌های آمریکایی داشته باشی که من هرچی حرف بزنم بی‌فایده‌س

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4878 دیدگاه) ,

        المانى بازها تقصىر ندارن
        اونقدر خبر دىزل گىت و اتىش گرفتمن محصولات بنز و بى ام و و منع ترددشون رو تو کره شنىدن اومدن اىنجا براى چند دهم ثانىه جشن گرفتن

        پاسخ
  14. مهدی
    سوابق: (1491 دیدگاه) ,

    دوستان یه مجله معتبریه رقابت انجام داده بین911gt2وفوردgtوبنزgtrو لوتوس اگزیج کوپ.مسابقه دوریه پیست هستش توسط یک راننده که زمان گیری میکنن
    جایگاه اول۹۱۱gt2 1:12 .1
    جایگاه دوم بنزgtr ۱:۱۳.۶
    جایگاه سوم فورد gt ۱:۱۴.۶
    جایگاه چهارم لوتوس ۱:۱۴.۷
    فیلمش تواپارات هستش

    پاسخ
    1. علی رضا
      سوابق: (114 دیدگاه) ,

      دم amg gtr گرم
      این ماشین محشر
      واقعا همه چیز تو مسابقات درگ خلاصه نمیشه

      پاسخ
  15. Sam
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    این درگ جواب خیلی از سوالامو داد دمشون گرم
    1. نتیجه اون درگ gt 2 و اونتادور s کاملا اشتباه بود
    2. لامبو با توجه به موتور تنفس طبیعی و قدرت و گشتاور کمتر از پورشه و مکلارن بازم ثابت کرد که مهندیسش کاملا با اونا رقابت میکنه
    – انتظار بیشتری از کوروت داشتم البته بالچه بزرگ عقبش بی تاثیر نبود!
    – جای خالی فراری هم خیلی خالی بود هم 812 و هم پیستا که اگه بودن درگ خیلی جذاب تر می شد

    پاسخ
  16. ایمان
    سوابق: (812 دیدگاه) ,

    فراری جان کجایی که شهر شلوغ شده
    دیگه پاتو کنار کشیدی که همه دارن جولان میدن
    حالم گرفته میشه وقتی تو درگ ها نمی بینمت اسب سرکش
    💖💖💖💖 Ferrari 💖💖💖💖

    پاسخ
  17. R
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    چون من آمریکایی دوست دارم باید کروت اول میشد

    منطق ali (chevy
    😁😁😁😁

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      R
      شما فعلا با اکانت اصلىت بىا بعد در مورد سلىقه من حرف بزن

      پاسخ
  18. sina7
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    با توربو و اسب بخار بیشتر فاصلشون با هوراکان سه دهم و یه دهم ثانیه بود؟!😂
    تازه شاسی بلند آلفا هم بهتر از سوپر اسپورتاشون کار کرده
    تازه فراری هم نبود
    چجوری میتونین از مهندسی ایتالیاییا ایراد بگیرین؟!😂

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (549 دیدگاه) ,

      مهندسی از چه لحاظ؟! 😀
      موتور تنفس مصنوعی و سبک سازی با لخت کردن ماشین؟! 😂
      نه دیگه اونجا تعریف مهندسی فرق داره. اونا فقط به درگ اکتفا نمیکنن برای تعیین مهندسی بلکه به کلیت ماشین تو هر شرایط اکتفا میکنن واس همین لامبو انتحاب شد 💙

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (669 دیدگاه) ,

      کسی جلو لامبورگینی تراکتور سازو نگرفته میتونه توربو بذاره و بیاد شکست بده…جوک گویی رو همه بلدن.
      توربو نداره ولی ماشین لخته لخته اپشناش کجاس?
      مکلارن 720 در حد بنز اس کلاس اپشن هارو حفظ کرده

      پاسخ
  19. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (2110 دیدگاه) ,

    این یک جمله درباره ی مک لارن 720 خیلی چیزها رو مشخص میکنه:
    ((Had McLaren remembered to ship over some Pirelli Trofeo R’s, I’m sure all the numbers—not just braking—would be different. More on this later.))
    این جمله ماله چند ماه پیش تست 720 موتور ترند هستش در Big Willow و نشون میده داشتن بهترین لاستیک برای مک لارن کلا نتیجه رو تغییر میده.((و جای پورشه رو تو این پیست به طور کامل خواهد گرفت))
    اگه مک لارن ترفئو آر رو برای تست هاش بفرسته تو اکثره پیست ها gt2rs رو میخوره.
    برید سایت فستس لپ نگاه کنید که تو مقایسه هر دویه این خودروها مک لارن ((اگه از جهنم سبز فاکتور بگیریم)) تو اکثره پیست ها بهتر از پورشه عمل کرده.
    پورشه gt2rs باید جلویه مک لارن زانو بزنه.
    یادتون نره لاستیک ها گاهی اوقات خیلی تعیین کننده هستن.
    پورشه معمولا با Cup2r تایم زده.ب نسخه استاندارد cup2 نتیجه تو پیست های نسبتا طولانی((مراجعه کنید به تست تایم گیری خودورها در کار اند درایور،پیستvir )) بین یک تا 2.5 ثانیس.
    خیلی ها هم اعتراض کردن که چرا مک لارن با Trofeo R تایم نزده.
    همین کسایی که میگن برید مقایسه مجله evo رو بخونید ببینید که بالاتر از پورشه تایم زده!!!
    خیلی حرف ها هست حتی درباره ی رکورد جهنم سبز gt2rs .
    یادتون نره همین gt2rs تو تست مجله sport auto تونسته بود در شرایط مطلوب آب وهوا ترافیک و….رکورد 6:58 رو بزنه((فکر کنم با لاستیک هایCup2 استاندارد)) حالا خود پورشه با لاستیک های r و کلی تنظیم تو سیستم تعلیق و تنظیمات قدرت موتوری تو ecu((احتمالا)) این رکورد رو زده کلا بازی رو تغییر میده.
    غیر ممکنه 11 ثانیه تفاوت رکورد ربطی به راننده داشته باشه،و غیر ممکنه با مدل استوک پورشه کسی بتونه رکورد 6:47 رو بزنه!!!
    حرفم اینه اگه مک لارن با لاستیک مناسب تایم بزنه پورشه هیچ شانسی جلوش نداره.
    الانم به جای جواب دادن متعصبانه به من برید کمی تحقیق کنید رکورد ها تفاوت لاستیک ها و… رو ببینید.
    مک لارن 720 s یه شاهکاره بدون داشتن اون بال های عقب بالای یک متری پورشه و لامبو و ماشینی که ابتدا برای((جاده)) ساخته شده اینطور نسخه مدعی های پیست رو پیچیده.
    انیم یادتون نره که اکثره مجلات و نمراتی که دادن و جوایزی که دادن نشون میده بهترین ماشین سوپراسپرت چیه که اونم با احتلاف 720 هست.
    ..
    تو اون آخر هم دقت کنید تست 1.2 مایل هستش که بازم 720 اول شد و اگه درست یادم مونده باشه لامبو دوم و پورشه هم سوم.

    پاسخ
    1. King 918
      سوابق: (2373 دیدگاه) ,

      سلام دانیال جان چطوری خیلی وقته با هم یه کامنت نداشته ایم . خوبی چه خبرا کیف میکنید 720 پرچمش رفته بالا ما هم کیف میکنیم والا
      اما رفیق یکم این درگ رو نمیتونم خوب قبول کنم یه جوری بود بهانه نمیارم ها ولی منتظر یه درگ 2 تایی از 911 و 720 هستم ان شالله جبران میکنیم .
      فداتم ….

      پاسخ
    2. mehran911
      سوابق: (1572 دیدگاه) ,

      جوری حرف میزنی انگار مردم از پشت کوه اومدن
      .
      (((((نتیجه تو پیست های نسبتا طولانی((مراجعه کنید به تست تایم گیری خودورها در کار اند درایور،پیستvir )) بین یک تا 2.5 ثانیس.)))))
      تو اون vir  پیست که پورشه رکورد زد و مکلارن هیچی
      مکلارن از لاستیک های بارز استفاده نمیکنهکه اختلافش زمین تا آسمون باشه اونم از پیرلی p zero استفاده میکنه
      از طرفی پورشه از هرچیزی که برای رکورد استفاده میکنه قابل سفارش برای خریداره
      .
      فعلا که مکلارن خیلی خیلی بد جلو پورشه زانو زده هم در تست موتورترند در لاگونا و هم در تست کاراند درایور در vir
      من معتبر تر از این نشریات ندیدم
      در رده بندی برترین خودروبرای رانندگان موتور ترند که بد قافیه  رو باختید
      در انتخاب برترین خودرویزای رانندگان در autocar هم که حریف Gt3 هم  نشدید
      یا اتواکسپرس
      من معتبر تر از اینها که همه جوانب رو در نظر می گیرن مجله نمی شناسم
      .
      (((
      یادتون نره همین gt2rs تو تست مجله sport auto تونسته بود در شرایط مطلوب آب وهوا ترافیک و….رکورد 6:58 رو بزنه((فکر کنم با لاستیک هایCup2 استاندارد)) حالا خود پورشه با لاستیک های r و کلی تنظیم تو سیستم تعلیق و تنظیمات قدرت موتوری تو ecu((احتمالا)) این رکورد رو زده کلا بازی رو تغییر میده.
      غیر ممکنه 11 ثانیه تفاوت رکورد ربطی به راننده داشته باشه،و غیر ممکنه با مدل استوک پورشه کسی بتونه رکورد 6:47 رو بزنه!!!))))
      دوست عزیز چرا دروغ میگی ؟!؟!؟
      برای این چیزهایی که نوشتی مثل تغییر ecu و … منبع لطف میکنی ؟؟!؟

      قبل از هر چیزی لپ تایمی که پورشه با سریعترین راننده های کلاس GT میزنه با رکورد مجلات متفاوته
      مجله اسپرت اتو هر خودرویی رو تست میکنه من چند تا لپ تایمش رو مینویسم در کل خیلی انتظار بیشتری ازت داشتم این موارد رو دیگه کسی یک ماهه عضو سایته میدونه
      .
      سال ۲۰۱۷ مجله sport auto با فراری 488Gtb رکورد ۷:۲۱ ثبت کرد از طرفی کامارو با zl1 رکورد ۷:۱۶ زده کی باور میکنه 488 با اختلاف ۵ ثانیه کندتر باشه  یا یا همین مجله با  پورشه با gt3  با ۴۹۰ اسب رکورد ۷:۱۸ زده
      کی باور میکنه gt3 از  488 برابر 3 ثانیه سریعتر باشه
      همین مجله سال ۲۰۱۵ با مکلارن ۶۵۰s رکورد داغون ۷:۳۵ زده از طرفی همین مجله با مکلارن mp4 سال ۲۰۱۱ رکورد ۷:۲۸ زده !!!!
      این یعنی ۶۵۰s سال ۲۰۱۵ از mp4 سال ۲۰۱۱ برابر ۷ ثانیه!! کندتره !!!!!
      کدوم عقل سلیمی همچین چیزی رو می پذیره
      .
      برای بار هزارم خیلی به اعداد سایت fastestlap اعتماد نکنید چون معلوم نیست چه کسی با چه شرایطی رکورد زده
      در ضمن وقتی پورشه با مدل Gt3 rs فقط با ۵۲۰ اسب رکورد عجیب و غریب ۶:۵۸ زد کورد ۶:۴۷ دور از انتظار نیست
      مکلارن هر وقت بصورت رسمی با وجود ۱۱۰ اسب بیشتر در کل تحت هر شرایطی رکورد GT2 رو زد اونوقت بیاید حرف بزنید
      .
      بالابرید پایین بیایید پذیرش برتری پورشه در موتوترند و کاراند درایور و در برابر مکلارن سخته خیلی خیلی سخته
      منم حرفم اینه : سخته بپذیری خودرویی با اون همه ادعا در برابر نسخه ارتقا یافته از  ۹۱۱ که پلتفرمش در حالت پایه فقط برای یک GT 2+2 توسعه پیدا کرده و نه هایپرکار حریف نشد
      در کل پورشه برای نسخه ی gt2 ساختار جدید توسعه نمیده به همین دلیل همیشه از آخرین خودروهای اون سری هستن و از پلتفرمش حداقل ۳ سال میگذره
      مکلارن 720s هم بیشتر از ۱۰۰ اسب قویتره و هم بیشتر از ۱۰۰ کیلو سبکتر اما نه در پیست حریف شد و نه در انتخاب برترین خودرو برای رانندگان
      دقیقا مثل همون بلایی که ۹۱۸ سر p1 آورد
      این نشون دهنده برتری پورشه نسبت مکلارن در پیسته
      فقط اینو بهت بگم ۷۲۰ رو خیییییلی بیشتر از اون چیزی که بود تبلیغش رو در سایت کردی
      دقیقا مثل همون قضیه ۵۷۰s و کیمن

      پاسخ
      1. Mclaren 720s
        سوابق: (669 دیدگاه) ,

        مهران جان فوق متعصب عزیز
        چیزی که ما دیدم له شدن پورشه بود که کلی قبلش داشتی روی شکست دادن 720 توسط همین پورشه مانور میدادی…اگر ندیدی چند بار بزن تکرار شه پورشه شکست خورد.!
        همونطور که دانیال جان گفت نسخه جاده ای مکلارن نسخه پیست پورشه رو شکست داد.
        حالا این همه داستان تراشی و بهونه چیه؟
        الان باید فقط تبریک بگی همین.

        پاسخ
    3. mehran911
      سوابق: (1572 دیدگاه) ,

      راستی
      دیدم شاید بد نباشه اینم بگم اون لاستیک gt2 rs بصورت اختصاصی با همکاری و تحت سفارش پورشه توسط میشلن توسعه پیدا کرده و صرفا قرار بود در gt2 rs استفاده بشه
      اون لاستیک درهیچ برند دیگه ای غیر از پورشه استفاده نخواهد شد و قابل سفارش نیست چون تحت همکاری دو طرف توسعه پیدا کرده مگر اینکه اجازه داده بشه

      پاسخ
  20. رضا
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    همه چیز که مسیر مستقیم نیست
    توی پیست و مسیرهای پیچ در پیچ
    هوراکان و 911 از 720 جلو میزنن
    حتی از بوگاتی شیرین هم میتونن جلو بزنن
    این ربط به خوبی بدی ماشین نداره
    بیش‌تر سیاست های خودروساز هست که چه ماشینی می‌خواد بسازه

    پاسخ
    1. Mclaren 720s
      سوابق: (669 دیدگاه) ,

      هروقت رکورد زدن و مکلارن 720 که اصلا مخصوص پیست نیست شکست خورد بیا کامنت بذار
      روی هوا پدر بزرگ بی سواد منم میتونه کری بخونه

      پاسخ
  21. fara2001
    سوابق: (160 دیدگاه) ,

    جالبه دعوا برسر خودروهای دوم و سوم و چهارمه .
    مک لارن فعلا فقط رکورد میزنه منو یاد لیورپول این فصل میندازه که فقط میبره

    پاسخ
    1. Mclaren 720s
      سوابق: (669 دیدگاه) ,

      جالب تر اینه که با اینکه شکست خوردن هنوز دارن بهونه میگیرن…زمین سمت پورشه شیبش بیشتر بود…بجای بنزین توی باک پورشه آب مقطر بود…راننده فلج بود….باد فقط سمت پورشه میومد :)))) ایرانیه دیگه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.