چشم انداز

درگ بزرگ موتورترند ۲۰۱۹، حماسهٔ سیلندر و اسب بخار

بازهم رقابت بهترین خودرو برای راننده موتورترند برگزار شد و بازهم شاهد برگزاری درگی جذابی هستیم که به بزرگ‌ترین درگ دنیا معروف است. در این نبرد، خودروهایی که در رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۹ حضور دارند راهی محل مسابقهٔ درگ می‌شوند تا جدالی دیدنی و نفس‌گیر را به نمایش بگذارند. اولین بار هشت سال پیش این درگ بزرگ برگزار شد و حالا شاهد نهمین قسمت آن هستیم. ما این درگ را دوست داریم، شما آن‌را دوست دارید و ظاهراً کارکنان نیروی هوایی ۳۰th Space Wing هم آن‌را دوست دارند زیرا این سومین سال متوالی است که آن‌ها توافق کرده‌اند در مقر خود در پایگاه نیروی هوایی واندربرگ میزبان این نبرد جنون‌آمیز باشند.

در درگ امسال دوازده خودرو حضور دارند. خودروهای اسپرت و قدرتمندی که در رقابت بهترین خودروی راننده باهم به نبرد پرداخته و حالا به پایگاه هوایی آمده‌اند تا در مسیر ۴۰۰ متر هم توانایی‌های خود را به رخ رقبا بکشند. در بین شرکت‌کنندگان انواع مختلفی از خودروها دیده می‌شوند. گرند توررهای لوکس، هایپرکار تولید محدود، ماسل کارهای قدرتمند، سوپرسدان‌های وحشی و اسپرت‌های چابک همگی در این رقابت حضور دارند. حتی دراین‌بین یک شاسی‌بلند چموش هم دیده می‌شود. همهٔ این دوازده خودرو راهی چهارمین باند فرود طولانی ایالات‌متحده شده‌اند تا جنگی اتمی به راه بیندازند. جنگی که از آن با عنوان حماسهٔ سیلندر و اسب بخار یاد می‌کنیم.

اما سؤال اصلی این است: کدام‌یک از این خودروهای تولیدی سریع‌تر از خط پایان ۴۰۰ متر عبور می‌کند؟ هنگامی‌که چلنجر هلکت ردآی ۷۹۷ اسب بخاری از جا کنده می‌شود کدام خودروها فقط می‌توانند چراغ‌های عقب آن‌را مشاهده کنند؟ یا آیا DBS سوپرلگرا می‌تواند به‌طور بهینه از همهٔ ۷۲۵ اسب بخاری که از پیشرانهٔ V12 توئین توربوی خود بیرون می‌کشد استفاده کند؟ آیا متخصص پیست، مک‌لارن سنا به خاطر همهٔ قطعات داون‌فورسی خود مثل اسپویلر و باله‌ها، عقب می‌ماند؟ آیا هیچ‌کدام از خودروها می‌توانند هنگام رسیدن به پرچم شطرنجی پایان به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنند؟ سؤالات خیلی زیاد هستند.

پس بهتر است پاسخ همهٔ این سؤالات را در ویدئو پیدا کنیم. شرکت‌کنندگان یک‌به‌یک پشت خط استارت قرار می‌گیرند. رانندگان پشت خودروها می‌نشینند. همهٔ آن‌ها آماده هستند تا با فرمان شروع به جلو شلیک شوند. صدای غرش این دوازده ماشین فضای پایگاه هوایی را پُر کرده و چیزی به‌جز سمفونی زیبای موتورها به گوش نمی‌رسد. نفس‌ها در سینه حبس شده و همه منتظر آغاز نبرد هستند. شمارش معکوس آغاز می‌شود و با فرمان GO ماشین‌ها به راه می‌افتند. صدای جیغ لاستیک‌ها به گوش می‌رسد و اسب‌های بخار رَم می‌کنند.


 

  • ادامهٔ متن حاوی اسپویل است!

 

شاید عجیب به نظر برسد که با وجود خودروهای قدرتمندی مثل مک‌لارن سنا و آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا، این مرسدس AMG GT63 S است که در آغاز نبرد جلو می‌افتد و پورشه ۹۱۱ کاررا S هم تقریباً شانه‌به‌شانه در تعقیب او است اما سنا کمی عقب افتاده است. عقب‌تر از همه هم تویوتا سوپرا و موستانگ شلبی GT350 در حال حرکت هستند. در ادامه اما سنا با سرعتی فوق‌العاده سریعاً عقب‌ماندگی خود را جبران کرده و به‌گونه‌ای مرسدس و پورشه را جا می‌گذارد که گویی ایستاده‌اند و دور شدن هایپرکار بریتانیایی‌ها را تماشا می‌کنند. حالا سنا در آینهٔ خود همهٔ خودروها را مشاهده می‌کند و با حفظ این برتری تا پایان، با اختلاف و اقتدار پیروز این جدال سخت و نفس‌گیر می‌شود.

پس از سنا، مرسدس و پورشه که در طول مسیر تقریباً شانه‌به‌شانهٔ هم در حال حرکت بودند، همچنان همین رویه را ادامه داده و باهم از خط پایان عبور می‌کنند. رتبهٔ چهارم نیز به لامبورگینی اوروس می‌رسد که حتی از گرند توررهای آستون‌مارتین و بنتلی هم زودتر خط پایان را لمس می‌کند. بااین‌حال اگر می‌خواهید به آتش کشیدن ۴۸ حلقه لاستیک و نزدیک به ۷۰۰۰ اسب بخار قدرت را مشاهده کنید و از نبرد این دوازده ماشین لذت ببرید و از شنیدن صدای غرش موتورها به وجد بیایید، بهتر است ویدئوی درگ را تماشا کنید.

 

شرکت‌کننده‌ها و تایم‌ها

رتبه خودرو قدرت گشتاور تایم
۱ مک‌لارن سنا ۸۰۰ اسب بخار ۸۰۰ نیوتن متر ۱۰.۰۸ ثانیه
۲ پورشه ۹۱۱ کاررا S ۴۵۰ اسب بخار ۵۳۰ نیوتن متر ۱۱.۲۰ ثانیه
۲ مرسدس AMG GT63 S ۶۴۰ اسب بخار ۹۰۰ نیوتن متر ۱۱.۲۰ ثانیه
۴ لامبورگینی اوروس ۶۵۰ اسب بخار ۸۵۰ نیوتن متر ۱۱.۳۲ ثانیه
۵ آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا ۷۲۵ اسب بخار ۹۰۰ نیوتن متر ۱۱.۵۱ ثانیه
۶ بنتلی کانتیننتال V8 ۵۵۰ اسب بخار ۷۷۰ نیوتن متر ۱۱.۶۷ ثانیه
۶ جگوار XE SV Project 8 ۶۰۰ اسب بخار ۷۰۰ نیوتن متر ۱۱.۶۷ ثانیه
۸ دوج چلنجر هلکت ردآی ۷۹۷ اسب بخار ۹۶۰ نیوتن متر ۱۱.۷۷ ثانیه
۹ ب‌ام‌و M850i ۵۳۰ اسب بخار ۷۵۰ نیوتن متر ۱۱.۹۳ ثانیه
۱۰ فورد موستانگ شلبی GT350 ۵۲۵ اسب بخار ۵۸۰ نیوتن متر ۱۲.۳۰ ثانیه
۱۱ ب‌ام‌و M2 کامپتیشن ۴۱۰ اسب بخار ۵۵۰ نیوتن متر ۱۲.۴۵ ثانیه
۱۲ تویوتا سوپرا ۳۴۰ اسب بخار ۵۰۰ نیوتن متر ۱۲.۴۸ ثانیه

 

امکان تماشای این ویدئوی درگ بزرگ موتورترند به‌صورت عادی وجود ندارد و برای مشاهدهٔ آن باید اکانت این سایت خریداری شود؛ اما مجلهٔ پدال اولین و تنها وب‌سایتی است که این ویدئوی جذاب و ارزشمند را به‌رایگان در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد.

 

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه

  1. Saeed

    ۱۰ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (673 ديدگاه)

    ایول سنا
    ولی چیزی که انتظارش رو نداشتم کار مرسدس AMG 63 s هستش که با دو تُن وزن پا‌‌ به پای پورشه و سنا اومده!!!!!!
    به عبارتی مرسدس دوم شده!!!
    چون تایمش با پورشه یکسانه!!!!!
    و همچنین جگوار xe sv project8 که هم تو پیست از رقباش سریعتره هم تو درگ!!!!!

  2. Omid622

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (691 ديدگاه)

    دوستان به سوال
    نمیشد بی ام ۸۵۰ i
    نسخه M8 کامپیتیشن رو بیارن؟

    1. ارش

      ۱۱ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      نه چون این برنامه در ماه تیر تهیه شده و اون موقع هنوز m8 کامپتیشن معرفی نشده بود.

  3. یاس ی

    ۱۱ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (764 ديدگاه)

    یعنی عاشق این پورشه هستم که با ۴۵۰ اسب بخار دوم شد!!!!!!!!! لعنتی آخه چه موتور و گیربکسیه تو داری.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. ولی سنای لعنتی را دیدین ؟؟؟ انگار یهو زنجیر پاره کرد!!!!!!!
    در کل خیلی شگفتی داشت.
    کاش میشد ما هم اونجا بودیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن