10 دلیل برای خرید خودروهای الکتریکی در سال 2019

با معرفی چندین خودروی الکتریکی جدید در سال 2019 که دارای برد حرکتی مناسب و قیمت‌های در دسترس هستند، بهترین زمان برای خرید چنین خودروهایی فرا رسیده است. اگرچه خودروهای الکتریکی هنوز درصد کمی از میزان فروش خودروهای جدید در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند اما هنوز هم می‌توان آن‌ها را گزینه‌هایی مناسب برای افرادی دانست که به دنبال حمل‌ونقل بدون آلایندگی هستند.


در ادامه 10 دلیل برای خرید یک خودروی الکتریکی در سال 2019 را خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  1. وجود گزینه‌های زیاد


در کل تعداد 17 خودروی سواری و کراس اوور الکتریکی در دسترس خریداران است که یک رکورد محسوب شده و قیمت آن‌ها نیز از 23900 دلار برای اسمارت EQ فورتو آغاز می‌شود. اکثر این خودروها قیمت حدود 30 هزار دلاری دارند که تقریباً متوسط قیمت یک خودروی صفرکیلومتر است. خودروهای الکتریکی جدید در سال 2019 عبارت‌اند از آئودی e-tron و جگوار آی پیس در سمت لوکس بازار و مدل‌های ارزان‌تر هیوندای کنا الکتریک، کیا نیرو الکتریک و نیسان لیف پلاس. همچنین نسخه‌ی پایه‌ی تسلا مدل 3 محبوب با قیمت 35 هزار دلار نیز سرانجام عرضه شده است.

علاوه بر این انتظار می‌رود طیف جدیدی از خودروهای الکتریکی در سال آینده وارد بازار شود. از جمله‌ی این خودروها می‌توان به نسخه‌ی بازطراحی شده‌ی کیا سول الکتریکی، مینی الکتریک جدید و محصولات الکتریکی شده‌ی لوکسی از استون مارتین، مرسدس بنز، پورشه، پولستار و… اشاره داشت. اگرچه برخی از این خودروها فقط در کالیفرنیا و شاید چند ایالت دیگر عرضه می‌شوند اما خودروهای الکتریکی بیشتری در سراسر آمریکا قابل خریداری هستند.

  1. از بین رفتن نگرانی مشتریان درباره‌ی بازه‌ی حرکتی


اگرچه یک زمانی خودروهای الکتریکی در عبور از برد حرکتی فراتر از 160 کیلومتر چالش‌های زیادی داشتند اما 8 خودروی الکتریکی مدل سال 2019 می‌توانند مسافت بیش از 320 کیلومتری را با یک‌بار شارژ طی کنند. همچنین تسلا مدل‌های S، X و 3 را با محدوده‌ی حرکتی نزدیک 480 کیلومتری نیز عرضه می‌کند. خودروهای ارزان‌تر هیوندای کنا الکتریک و کیا نیرو الکتریک نیز برد 415 و 385 کیلومتری دارند.

  1. آخرین شانس برای استفاده از مشوق‌های مالیاتی


دولت فدرال آمریکا هنوز هم مشوق‌های مالیاتی مناسبی برای کاهش هزینه‌ی خرید خودروهای الکتریکی در نظر گرفته و این مبلغ تا 7500 دلار هم می‌رسد؛ اما شاید مجبور باشید زودتر دست به کار شوید چراکه احتمال حذف آن وجود دارد.

حتی اگر مشوق مالیاتی باقی هم بماند پس از رسیدن خودروسازان به فروش 200 هزار دستگاهی از آن خودروی الکتریکی یا پلاگین هیبریدی شاهد حذف این مشوق‌ها خواهید بود. تسلا اولین خودروسازی بود که به این رکورد رسید و از اول ژانویه مشوق خودروهای آن به 3750 دلار افت کرد و از اول جولای هم این مبلغ به 1875 دلار رسید و در 31 دسامبر هم این مبلغ دیگر در نظر گرفته نخواهد شد. جنرال موتورز هم سال پیش به رکورد تولید 200 هزار خودروی الکتریکی رسید.

  1. افزایش ارزش فروش دوباره‌ی خودروهای الکتریکی


معمولاً خودروهای الکتریکی از ارزش فروش دوباره‌ی زیر حد متوسط رنج برده‌اند. بخشی از این موضوع به خاطر همان مشوق مالیاتی یاد شده بوده و همچنین مدل‌های قدیمی‌تر برد کمتری در مقایسه با خودروهای جدیدتر دارند اما این وضعیت در حال تغییر است. خودروهایی همچون شورولت بولت، تسلا مدل 3، S و X به همراه جگوار آی پیس و آئودی e-tron برد بالاتری داشته و انتظار می‌رود در عرض سه سال پس از کارکرد اولیه ارزش بیشتری را حفظ کنند. پیش‌بینی می‌شود تسلا مدل 3 بتواند پس از سه سال 64.3 درصد از ارزش اولیه‌اش را حفظ کند که کاملاً قابل‌توجه است.

  1. الکتریسیته هنوز هم از بنزین ارزان‌تر است


حتی با وجود اینکه بنزین قیمت نسبتاً مناسبی دارد اما مالکیت یک خودروی الکتریکی ارزان‌تر خواهد بود. برای مثال گفته می‌شود هیوندای کنا الکتریک در عرض یک سال و کارکرد 24 هزار کیلومتری هزینه‌ی 500 دلاری شارژ به مالک تحمیل خواهد کرد. همچنین EPA گفته هیوندای آیونیک الکتریکی در 5 سال صرفه‌جویی 4250 دلاری در بحث مصرف سوخت خواهد داشت.

  1. جایگاه‌های شارژ عمومی بیشتر می‌شوند


جدیدترین تخمین‌های دپارتمان انرژی آمریکا نشان می‌دهد نزدیک به 21 هزار جایگاه شارژ الکتریکی وجود داشته و در طول چند سال آینده این میزان دو برابر خواهد شد. البته جایگاه‌های سوخت الکتریکی نسبت به پمپ‌بنزین‌ها کمتر هستند اما بسته به مکان زندگی می‌توان چنین جایگاه‌هایی را در پارکینگ‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز خرید، بیمارستان‌ها و… مشاهده کرد.

اکثر این جایگاه‌ها دارای شارژرهای 240 ولتی سطح 2 هستند که می‌توانند در حدود 4 ساعت یک خودروی الکتریکی را شارژ کنند. شارژ کمیاب اما سریع‌تر سطح 3 می‌تواند 80 درصد ظرفیت باتری را در 30 دقیقه شارژ نماید.

  1. هزینه‌های نگهداری خودروهای الکتریکی پایین‌تر است


مالکیت یک خودروی الکتریکی به این معنی است که هرگز نیاز به تعویض روغن و تنظیمات دیگر نخواهید داشت. این خودروها قطعات متحرک کمتری داشته و بنابراین میزان خرابی و تعویض آن‌ها نیز کمتر خواهد بود. خودروهای الکتریکی از گیربکس تک سرعته استفاده کرده و قطعاتی مانند شمع‌ها، سوپاپ‌ها، اگزوز، استارتر، کلاچ، تسمه‌ها و… در آن‌ها وجود ندارد. سرویس‌های معمولی این خودروها معمولاً به تعویض جای لاستیک‌ها و بررسی لنت ترمزها و… محدود است.

  1. خودروهای الکتریکی آلایندگی ندارند


برخلاف پیشرانه‌های درون‌سوز، پیشرانه‌های الکتریکی فاقد آلایندگی گازهای گلخانه‌ای هستند. البته گفته می‌شود خودروهای الکتریکی بر مبنای محل تولید الکتریسیته بر محیط‌زیست تأثیر می‌گذارند. البته تأثیر این خودروها در کالیفرنیا، نیویورک و… که از منابع انرژی تجدید پذیر برای تولید الکتریسیته استفاده می‌شود کمترین میزان است. ولی بااین‌وجود مطالعه‌ی جدید انجام شده نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی در کل آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای عادی دارند.

  1. استفاده از انرژی خورشیدی


بی‌شک پاک‌ترین راه برای شارژ خودروی الکتریکی تولید الکتریسیته در خانه و با استفاده از پانل‌های نصب شده بر سقف است. متأسفانه این کار می‌تواند هزینه‌ای تا حد 7 هزار دلار هم داشته باشد و این هزینه شامل سیستم ذخیره‌ی انرژی و باتری هم نیست. کم‌هزینه‌ترین راه این است که از وام استفاده کرده و خانه و گاراژ را به انرژی خورشیدی تبدیل کنید. اگرچه این امر هزینه‌ای حدود 2 هزار دلاری خواهد داشت اما دولت 30 درصد هزینه‌ها را تقبل خواهد کرد. متأسفانه این مشوق در سال‌های آینده کاهش می‌یابد و از سال 2022 به‌طور کلی قطع می‌شود.

  1. خودروهای الکتریکی دست‌دوم ارزان هستند


اگرچه ارزش فروش دوباره‌ی برخی خودروهای الکتریکی با برد بالا افزایش یافته اما نسخه‌های کارکرده‌ی بسیاری از خودروهای الکتریکی قیمت مناسب و ارزانی دارند. جست‌وجوی سریع در فضای مجازی نشان می‌دهد 65 خودروی الکتریکی با قیمت 10 هزار دلار یا کمتر در دسترس هستند. برای مثال یک دستگاه نیسان لیف 2011 با کارکرد 93 هزار کیلومتری و برد الکتریکی 117 کیلومتری تنها با قیمت 5500 دلار عرضه شده است. یک دستگاه میتسوبیشی i-MiEV که کارکرد 68 هزار کیلومتری و برد 100 کیلومتری دارد با قیمت 5900 دلار قابل خریداری می‌باشد.

اگرچه شعاع حرکتی این خودروها جالب نیست اما با این قیمت می‌توان یک خودروی بسیار خوب برای استفاده در مسیرهای کوتاه خرید.

منبع: myev

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. ایمان
    سوابق: (1573 دیدگاه) ,

    با احترام به طرفداران محیط زیست و هوای سالم و پاک
    با اینکه آینده در دستان الکتریکی ها و هیبریدی هاست
    ولی به هیچ وجه نمی تونم لذت رانندگی یک ماشین درونسوز ( بنزینی یا دیزلی ) رو با یک ماشین بی صدا و برقی عوض کنم
    ریماک کانسپت ۲ و تسلا رودستر هرچقدر هم که سریع باشن ولی آونتادور و انزو میگن سلاطین هنوز هم نفس میکشند و صداشون همه جا طنین انداز میشه و به دل میشینه

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3186 دیدگاه) ,

      خودروی برقی هیچ لذتی ندارن واسه من!!!!
      البته تجربه شتاب گیری در سکوت رو چند بار تجربه کنی بد نیست ومیتونه جالب باشه اما فقط چندبار.من اگه بین یه خودروی برقی با شتاب 2ثانیه ای ویه هوندا سویک مثلا با شتاب 5 ثانیه ای حق انتخاب داشته باشم بدون لحظه ای تردید هوندا سویک رو انتخاب میکنم!!!!!!
      نمیدونم اما حس میکنم خودروهای برقی خودروهای مرده ای هستن.زیاد فیلم های تست خودروهای برقی رو دیدم وفیلم برداری از داخل کابین رو وقتی در حال شتاب گیری هستن ویا درپیست در حال رانندگی هستن که یه حس رو به من منتقل میکنن: سرد وبی روح ومرده!!!!!!!
      البته خودروهای در آینده معرفی میشن که با هندلینگ قوی میتونن لذت بالایی داشته باشن اما صدای خودروهای درون سوز وتعویض دنده های لذت بخش رو نمیتونن داشته باشن.فوقه فوقش خودروهای هیبریدی قابل قبول هستن برام و یک خودروی برقی واسه من میتونه فقط یه هاچبک کوچیک شهری ویا یه خودروی کاربردی باشه همین!!!!!!

      پاسخ
  2. نوید جهرمی
    سوابق: (2734 دیدگاه) ,

    الان خرید یه خودروی برقی، مخصوصا در اروپا مزیتهاش زیاد شده. همه کارای روزانتو انجام بدی بازم شارژ داره.
    منم اونجا باشم یه ماشین برقی میگیرم برای استفاده روزمره. برا گشت و گذار و آخر هفته هم ماشین کرایه میکنم. هر هفته یه چیزی سوارمیشی لذت دنیا رو میبری. و کلن هم از حمل و نقل عمومی بهتره.

    پاسخ
  3. بهراد
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    به نظرم بهترین انتخاب واسه کلانشهری مثل تهران ماشین الکتریکی جمع و جوره که شعاع حرکتیش کم باشه و مزیتش اینه وقتی 2 ساعت تو اوج ترافیک و ساعت شلوغی گیر کردی کلاج ترمز نیازی نیس بکنی مهم از همه وقتی درجا ایستادی هر 5 دیقه یبار صدای دور تند فنو نمیشنوی
    و بنزین الکی هدر نمی کنی جلو آفتابم که باشی بازم ماشینت شارژ میشه.(برای پیست و لایی کشی مناسب نیس…!)
    اما کو زیر ساخت؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.