چشم اندازهفته نامه

جدال سلاطین آفرود، رانگلر، G کلاس، دیسکاوری و لکسس LX

بسیاری از افراد در طول هفته در شهرها زندگی و کار می‌کنند و در تعطیلات آخر هفته به دل طبیعت می‌زنند. این افراد به خودروهایی مثل این چهار اس‌یووی نیاز دارند که هم برای استفاده در طول هفته در شهرها مناسب‌اند و هم توانایی حرکت در مسیرهای خشن و ناهموار خارج از شهر را دارند. در این آزمون مقایسه‌ای، اس‌یووی‌ها درعین‌حالی که باید در رفت‌وآمدهای روزانه و سفرهای جاده‌ای سواری راحتی داشته باشند، باید در پیمودن مسیرهای آفرود هم از توانایی‌های بالایی برخوردار باشند. این یعنی از شرکت‌کنندگان انتظار راحتی روزانهٔ یک کراس‌اوور، تکنولوژی‌های مدرن یک سدان و قابلیت‌های آفرودی در حد خودروی روسی ZVM-2901 (خودرویی با چرخ‌های خاص که می‌تواند روی هر سطحی حرکت کند) می‌رود.

شرکت‌کنندگان این رقابت فوق‌العاده سخت و دشوار جیپ رانگلر، لندروور دیسکاوری، لکسس LX و مرسدس بنز G کلاس هستند. این خودروها در مکان‌های مختلف، در جاده‌هایی که ارتفاع آن از سطح دریا به بیش از سه هزار متر می‌رسد و مسیرهایی که شامل قسمت‌های ماسه‌ای، سنگلاخی، صخره‌ای و چندین گذرگاه آبی می‌شود مورد آزمایش قرار می‌گیرند. برندهٔ این نبرد سخت خودرویی خواهد بود که بهترین تعادل میان عملکرد آفرود و راحتی در رانندگی‌های شهری را برقرار کند. البته در انتخاب شرکت‌کنندگان صرفاً توانایی‌های آفرود مدنظر بوده و قیمت نادیده گرفته شده است.

معرفی شرکت‌کنندگان

 جیپ رانگلر

جیپ رانگلر آن‌لیمیتد روبیکان مدل ۲۰۱۸ جدیدترین تحول در این بخش محسوب می‌شود. روبیکان جدید به تایرهای آفرود گودریچ ۳۳ اینچی، قفل دیفرانسیل در هردو محور و آنتی‌رول بار الکترونیکی مجهز است. در زیر کاپوت نمونهٔ مورد آزمایش یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل نیمه‌وقت جیپ به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

لندروور دیسکاوری

لندروور دیسکاوری HSE مدل ۲۰۱۸ خودرویی با خطوط بیرونی نرم، تکنولوژی‌های مدرن، کابینی با تودوزی چرمی و فضایی برای حمل هفت نفر است. در زیر کاپوت این اس‌یووی بریتانیایی هم یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت به هر چهارچرخ می‌رسد. برای دیسکاوری همچنین سیستم تعلیق بادی به همراه قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب و سیستم All Terrain Progress لندروور هم قابل سفارش است که بخشی از پکیج ۱۲۷۵ دلاری Capability است.

مرسدس بنز G550

مرسدس بنز G550 مدل ۲۰۱۹ که به‌تازگی تغییر نسل داده است، یکی دیگر از اسطوره‌های آفرود محسوب می‌شود. نسل جدید G کلاس بزرگ‌تر و بسیار لوکس‌تر از نسل قبلی شده اما دلیل اصلی محبوبیت خود یعنی توانایی‌های بالا را از دست نداده است. این ماشین هنوز هم از شاسی نردبانی سنتی استفاده می‌کند و به سه قفل دیفرانسیل و سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای الکترونیکی مجهز است. در سینهٔ G550 هم یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربوی مدرن با ۴۱۶ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی آن توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. سامانهٔ چهارچرخ محرک G550 نیز از نوع تمام‌وقت است که گشتاور را به‌صورت ۴۰ به ۶۰ بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند.

لکسس LX570

در سال ۲۰۱۶ تویوتا لندکروزر طی رقابتی با نسل قبلی مرسدس بنز G کلاس و جیپ رانگلر پیروز شد و به همین دلیل از آن دعوت شد در این رقابت هم حضور یافته و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند اما هیچ خبری از لندکروزر نشد و بنابراین بهترین جایگزینی که می‌شد برای آن پیدا کرد یعنی لکسس LX570 برای شرکت در این نبرد انتخاب گردید. این خودرو از لحاظ فنی و مکانیکی کاملاً با لندکروزر یکسان بوده و از همان سیستم‌های تویوتا مثل کراول کنترل (Crawl Control) و سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق هیدرولیکی برخوردار است که سواری راحتی را هم در مسیرهای آنرود و هم آفرود فراهم می‌کند. در LX570 مورد آزمایش صندلی‌های بی‌فایدهٔ ردیف سوم حذف و به فضای بار آن اضافه شده است. نیروی موردنیاز این اس‌یووی ژاپنی توسط یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 با ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور تأمین می‌گردد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت متصل شده است.

شروع رقابت

روی جاده

نسل قبلی رانگلر و G کلاس چندان برای استفاده در مسیرهای شهری مناسب نبودند اما خوشبختانه هردوی آن‌ها در نسل جدید خود به قرن ۲۱ انتقال پیدا کرده‌اند. در جاده‌ها، G550 احساسی مثل کراس‌اوورهایی دارد که بر اساس خودروهای سواری ساخته شده‌اند درحالی‌که به لطف کنترل کامپیوتری کمک‌فنرها، تجربه‌ای مشابه سدان پرچم‌دار S کلاس را فراهم می‌کند. کابین این خودرو نیز بسیار آرام و ساکت بوده و از صندلی‌هایی راحت و با نمایی عالی برخوردار است. روی داشبورد هم نمایشگرهای دوگانه برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیده می‌شوند. البته آرامش کابین G550 پس از بیدار کردن پیشرانهٔ V8 توئین توربو از بین می‌رود و معکوس دادن‌های آتشین گیربکس نُه سرعته به این غرش می‌افزاید.

رانگلر روبیکان جدید خودروی واقعاً قابل‌توجهی است و صرفاً با باز کردن درب آن می‌توان متوجه شد یک سر و گردن از نسل قبلی بالاتر قرار می‌گیرد. در اینجا قطعات خشک پلاستیکی با متریال باکیفیت جایگزین شده‌اند و دیگر نمی‌توان از کابین رانگلر ایرادی گرفت. پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این ماشین ۱۴ اسب بخار قدرت کمتری نسبت به موتور V6 استاندارد دارد اما ۴۷ نیوتن متر گشتاور بیشتر به رانگلر احساس چابکی بیشتری بخشیده است. در کنار این پیشرانه یک موتور الکتریکی کوچک هم قرار گرفته که به تحویل روان قدرت و همین‌طور کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. این سیستم هیبریدی خفیف که eTorque نام دارد با پرداخت هزار دلار قابل سفارش است. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیز به‌خوبی با موتور هماهنگ شده و تعویض دنده‌های آن سریع و نرم صورت می‌گیرد.

درحالی‌که مرسدس و جیپ کاملاً بروز شده و تازه‌نفس هستند، لکسس LX570 پا به سن گذاشته است. هرچند این اس‌یووی ژاپنی در سال ۲۰۱۵ با طرح دماغهٔ جدید و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به بازار آمد اما در زیر پوست LX همان پلت‌فرم نسخهٔ اولیه و پیشرانهٔ متعلق به سال ۲۰۰۷ قرار دارد. همچنین با وجود اینکه پیشرانهٔ V8 بزرگ LX از اسب بخار زیادی برخوردار است اما گیربکس هشت سرعته، احساس خنثی و تنبلی به آن بخشیده است. این گیربکس با ضریب دنده‌های بلند، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که زودتر به دندهٔ هشت رسیده و در همان‌جا بماند. در هنگام پیمودن بزرگراه‌ها نیز بادی رول (حرکت گهواره‌ای بدنه) زیادی در LX570 دیده می‌شود و در هنگام ترمز گیری هم دماغهٔ خودرو به سمت پایین متمایل می‌شود.

رفتار جاده‌ای بسیار راحت و آرامش‌بخش لکسس LX کمی تعجب‌برانگیز بود اما نه به‌اندازهٔ لندروور دیسکاوری. این اس‌یووی لوکس بریتانیایی به لطف برخورداری از تعلیق بادی، در بزرگراه‌ها سواری بسیار نرم و راحتی دارد. پیشرانهٔ V6 دیسکاوری نیز پُرکشش و سرگرم‌کننده است و رانندگی با آن بیشتر به یک کراس‌اوور لوکس اسپرت شباهت دارد.

خارج از جاده

پس از رانندگی در بزرگراه‌ها برای سنجش رفتار آنرود خودروها، این چهار اس‌یووی رهسپار بیابان‌ها و مسیرهای آفرود خارج از شهر شدند. از همان آغاز کار، هر چهار آفرودر توانایی‌ها و نقاط ضعف خود را به نمایش گذاشتند. نسل جدید رانگلر هنوز هم احساس سنتی خود را حفظ کرده است. لاستیک‌های آفرود این خودرو چسبندگی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند درحالی‌که کنترل بدنهٔ خودرو نیز بسیار چشمگیر است. G550 نیز با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک تمام‌وقت خود، به‌آسانی و بدون مشکل مسیرهای خاکی ناهموار را پشت سر گذاشت. این اس‌یووی آلمانی به‌اندازهٔ کافی هوشمند هست که بتواند به‌سرعت در مسیرهای آفرود پیش برود.

هرچند LX570 در آزادراه رفتار بی‌نظیری دارد اما در مسیرهای خاکی خودروی خسته‌کننده‌ای است. پایین رفتن دماغه هنگام ترمز گیری، بادی رول و گیربکس تنبل هنگام حرکت با سرعت‌های پایین در مسیرهای آفرود بیشتر احساس می‌شوند. البته توانایی سیستم تعلیق خودرو برای جذب تکان‌ها پیش از انتقال آن‌ها به صندلی راننده قابل‌توجه است. رانندگی با دیسکاوری در مسیرهای آفرود آسان است زیرا در آینه‌های جانبی خودرو دوربین‌هایی نصب شده که تصاویر را روی نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به نمایش درآورده و امکان تنظیم درست جهت چرخ‌های جلو را فراهم می‌کنند.

پس از عبور از مسیرهای خاکی و ناهموار، اس‌یووی‌ها به سمت صخره‌ها، گذرگاه‌های آبی و مسیرهای گل‌آلود حرکت کردند تا بخش اصلی و سخت آزمون را آغاز کنند. اولین قربانی این بخش از رقابت، لندروور دیسکاوری بود که در بدترین جای ممکن یعنی در میانهٔ یک شیب تند پنچر شد. با کمک خودروی پشتیبانی که یک تویوتا فورانر TRD بود، دیسکاوری مجروح به بالای شیب کشیده و در جای نسبتاً مسطحی متوقف شد. پس از بررسی آسیب، مشخص شد که تایر خودرو فقط پنچر نشده بلکه یک سنگ تیز به‌طور مستقیم به دیوارهٔ لاستیک چهارفصل دیسکاوری وارد شده و آن‌را پاره کرده بود. چنین آسیبی برای یک آفرودر کاملاً دور از انتظار و ناامیدکننده است. درهرحال پس از تعویض تایر دیسکاوری، خودروها به حرکت خود ادامه دادند.

در این مسیرهای سخت، لکسس عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت. با افزایش ارتفاع مسیر از سطح دریا، LX570 به نفس‌نفس افتاد زیرا پیشرانهٔ تنفس طبیعی آن در هوای رقیق دچار مشکل شد و ضرایب بلند گیربکس هم هیچ کمکی به آن نمی‌کرد؛ بنابراین به نظر می‌رسید LX570 تسلیم شده و از ادامهٔ راه بازبماند اما فعال کردن سیستم‌های مالتی تراین (Multi Terrain) و کراول کنترل (Crawl Control) تا حدودی این اس‌یووی ژاپنی را بیدار کردند. سیستم کراول کنترل به‌ویژه هنگام بالا رفتن از صخره‌های شیب‌دار بسیار مفید بود.

برخلاف لکسس، مرسدس G550 در مسیرهای خشن و سنگلاخی همانند یک فورد رپتور کوچک احساس می‌شود. مرسدس بنز با استفاده از تکنولوژی‌های فراوان، این خودرو را به یک کرگدن فوق‌العاده سرسخت و توانمند تبدیل کرده است؛ اما با وجود این‌همه تکنولوژی، G550 هنوز هم گاهی ناامیدکننده عمل می‌کند. مثلاً در بخشی از مسیر، G550 روی سطحی سنگلاخی و بین دیوارهای سنگی با ارتفاعی نزدیک به دو متر گیر افتاد و با هر با فشردن پدال گاز، سمت راست خودرو به دیوار سنگی نزدیک می‌شد. در اینجا به چسبندگی نیاز بود که متأسفانه حتی با قرار دادن خودرو روی حالت ۴-Low، هیچ اتفاقی نیفتاد. پس G550 به‌آرامی به عقب کشیده شد و با قفل کردن دیفرانسیل مرکزی، راننده بار دیگر شانس خود را برای عبور از این قسمت امتحان کرد ولی بازهم خودرو به سمت راست لیز می‌خورد. سپس با درگیر کردن دیفرانسیل عقب، فشردن هم‌زمان پدال گاز و ترمز و به برداشتن آرام پا از روی پدال ترمز، بالاخره G550 توانست از این قسمت عبور کند.

رانگلر روبیکان به‌قدری توانا است که حتی کسانی که هیچ تجربهٔ آفرودی ندارند هم می‌توانند به‌راحتی با آن به مسیرهای خشن سفر کنند. همچنین حتی کسانی که اطلاعات فنی چندان ندارند نیز می‌توانند به‌سرعت نحوهٔ استفاده از قفل‌های دیفرانسیل جیپ را یاد بگیرند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو امکان قطع کردن آنتی‌رول بار با فشردن یک دکمه است که هم تا حد زیادی میزان جابجایی و کج شدن اکسل جلو را افزایش می‌دهد و هم به حفظ تماس لاستیک‌ها با زمین کمک می‌کند که این موضوع به‌طور قابل‌توجهی کیفیت سواری خودرو را در سرعت‌های پایین بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، پس از فشردن دکمهٔ قطع آنتی‌رول، هنگامی‌که سرعت خودرو به بیش از ۳۲ کیلومتر بر ساعت برسد، به‌طور خودکار اتصال آنتی‌رول برقرار شده و پس از کاهش سرعت به زیر ۲۴ کیلومتر بر ساعت دوباره قطع می‌شود. با وجود این ویژگی، راننده صرفاً روی مسیر تمرکز می‌کند و نیازی نیست همواره به فکر فعال یا غیرفعال کردن سیستم‌ها باشد.

نتیجه‌گیری

با فرارسیدن شب، آزمون سخت این چهار اس‌یووی تقریباً به پایان رسید و تیم آزمایش‌کننده پس از یافتن مکانی برای چادر زدن و برپا کردن چادرها، به بحث و گفتگو در مورد خودروها و مشخص کردن پیروز رقابت پرداختند. در هرکدام از این اس‌یووی‌ها، لوازم موردنیاز برای ماندن در طبیعت مثل غذا و چادر قرار داده شده بود اما برخی از آن‌ها فضای بار کارآمدتری داشتند. کابین پلاستیکی LX570 بسیار راحت است اما کاربرپسند نیست. فضای بار خودرو نیز حتی با حذف صندلی‌های ردیف سوم، کوچک‌تر از حد انتظار بوده و دسترسی به آن‌هم به‌سختی صورت می‌گیرد. کابین G550 هم با وجود اینکه کارآمدتر از قبل شده اما از مشکلاتی مشابه لکسس رنج می‌برد. روی کاغذ، فضای بار رانگلر کوچک به نظر می‌رسد اما در واقعیت با وجود امکان جابجایی و خواباندن کامل صندلی‌های عقب، فضای بار زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

در بخش توانایی‌های آفرود، به گفتهٔ آزمایش‌کنندگان، دیسکاوری تا پیش از پنچر شدن، توانایی‌های چشمگیری از خود نشان داد. این خودرو همانند یک کراس‌اوور معمولی به نظر می‌رسد اما با افزایش ارتفاع تعلیق، آمادهٔ آفرود می‌شود. حتی نیازی به انتخاب حالت آفرود هم نیست زیرا خودرو به‌صورت خودکار همهٔ کارهای لازم را انجام می‌دهد؛ اما واقعاً عجیب و خجالت‌آور است که لندروور برای دیسکاوری لاستیک‌های آفرود ارائه نمی‌کند. البته امکان خرید این لاستیک‌ها از فروشگاه‌های متفرقه وجود دارد اما واقعیت این است که دیسکاوری به‌صورت استاندارد کارخانه‌ای نمی‌تواند چنین آزمونی را کامل کند. به همین دلیل، همگی توافق کردند که این اس‌یووی بریتانیایی در جایگاه آخر قرار گیرد. لکسس LX570 نیز خودروی بزرگ و سالخورده‌ای است که فقط برای رانندگی در جاده‌ها مناسب است. این ماشین برای مسیرهای آفرود بیش‌ازاندازه بزرگ بوده و در هنگام حرکت به سمت ارتفاع‌های زیاد هم با مشکل مواجه می‌شود.

G کلاس و رانگلر اما در جاده عملکرد بسیار خوبی داشته و در مسیرهای آفرود حتی از آن‌هم بهتر هم بودند؛ بنابراین بحث بر سر این بود که یکی از این دو خودرو به‌عنوان پیروز رقابت انتخاب شود. G550 با وجودی که استایلی مانند یک بلوک سیمانی با آئرودینامیک ضعیف دارد اما سواری آن در بزرگراه‌ها همانند یک کراس‌اوور احساس می‌شود؛ اما این خودرو معایبی دارد که می‌تواند جلوی پیروز شدنش را بگیرند. مثل فرم کابین و فضای بار ناکارآمد که همهٔ آزمایش‌کنندگان را خسته کرده بود. همچنین G550 از برخی قسمت‌های مسیر آزمایش به‌سختی عبور کرد درحالی‌که عبور از آن‌ها برای جیپ بسیار ساده بود.

بدین ترتیب نهایتاً جیپ رانگلر به‌عنوان پیروز این رقابت فوق‌العاده سخت انتخاب شد. این خودرو نه‌تنها توانمندترین آفرودر در بین شرکت‌کنندگان این مقایسه است بلکه مطمئناً تواناترین و قابل‌اطمینان‌ترین خودرویی است که تاکنون توسط یک خودروساز برای خریداران غیرنظامی ساخته شده است. رانگلر برای سفر به دورافتاده‌ترین نقطه‌های کرهٔ زمین آماده است. این ماشین دقیقاً همان چیزی است که کسانی که می‌خواهند از تمدن فرار کنند به آن نیاز دارند. این برترین آفرودر حال حاضر دنیا است.

مقام چهارم: لندروور دیسکاوری

لاستیک‌های کارخانه‌ای نامناسب بیشترین لطمه را به این خودرو وارد کرده است.

مقام سوم: لکسس LX570

ریشه‌های قدیمی لندکروزر خود را در توانایی‌های آفرود این ماشین نشان می‌دهند.

مقام دوم: مرسدس بنز G550

نسل جدید این خودرو کاملاً اعتبار و احترام نام بزرگ G کلاس را حفظ کرده اما فقط کمی استفاده از آن پیچیده است.

مقام اول: جیپ رانگلر

این ماشین توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای را در کنار رفتار شایسته و راحت در جاده‌ها ارائه می‌کند.

 

 

 

مشخصات فنی

جیپ رانگلر لندروور دیسکاوری لکسس LX570 مرسدس بنز G550
پیشرانه ۲ لیتری I4 ۳ لیتری V6 ۵.۷ لیتری V8 ۴ لیتری V8
تنفس توربوشارژ سوپرشارژ طبیعی توئین توربو
قدرت ۲۷۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار ۳۸۳ اسب بخار ۴۱۶ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۵۴۵ نیوتن متر ۶۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
رینگ و لاستیک ۱۷ اینچی/۲۸۵ ۲۱ اینچی/۲۷۵ ۲۰ اینچی/۲۸۵ ۲۰ اینچی/۲۷۵
طول ۴.۷۸ متر ۴.۹۷ متر ۵.۰۸ متر ۴.۸۲ متر
عرض ۱.۸۷ متر ۲.۰۷ متر ۱.۹۸ متر ۱.۹۳ متر
ارتفاع ۱.۸۷ متر ۱.۸۶ متر ۱.۹۱ متر ۱.۹۶ متر
فاصلهٔ محوری ۳.۰۰ متر ۲.۹۲ متر ۲.۸۵ متر ۲.۸۹ متر
فاصله از زمین ۲۷ سانتیمتر ۲۸ سانتیمتر ۲۲ سانتیمتر ۲۴ سانتیمتر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۰ متر ۱۲.۳ متر ۱۱.۸ متر ۱۳.۶ متر
وزن خالص ۲۱۵۶ کیلوگرم ۲۴۷۸ کیلوگرم ۲۷۲۵ کیلوگرم ۲۵۷۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۲-۴۸ جلو-عقب ۴۸-۵۲ جلو-عقب ۵۲-۴۸ جلو-عقب ۵۳-۴۷ جلو-عقب
ظرفیت کشش ۱۵۹۰ کیلوگرم ۳۷۲۰ کیلوگرم ۳۱۸۰ کیلوگرم ۳۱۸۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۷ نفر ۸ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۹۰۰ لیتر ۲۶۰ تا ۱۲۷۵ لیتر ۲۶۰ تا ۷۰۰ لیتر ۱۰۸۰ لیتر
شتاب صفرتا ۹۶ ۸.۰ ثانیه ۶.۴ ثانیه ۷.۰ ثانیه ۵.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۲ ثانیه ۱۴.۸ ثانیه ۱۵.۳ ثانیه ۱۴.۱ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۶۸ جی ۰.۶۹ جی ۰.۷۳ جی ۰.۶۱ جی
ظرفیت باک ۸۱ لیتر ۸۹ لیتر ۹۳ لیتر ۱۰۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۳.۰ لیتر (ترکیبی) ۱۵.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۵.۷ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۴۲,۹۴۰ دلار ۶۶,۴۸۵ دلار ۸۶,۳۷۵ دلار ۱۲۵,۴۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۵,۴۰۰ دلار ۸۰,۲۱۰ دلار ۸۶,۳۷۵ دلار ۱۴۵,۲۶۵ دلار

 

منبع: MotorTrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. arian

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ببینین خیالتونو راحت کنم که این یه مقایسه ی کاملا غیر منصفانه بود
    شما لاستیک جیپو ببین لاستیکای جی کلاس و دیسکاوری رو ببین
    حالا هی بیایین جیپ جیپ جیپ جیپ کنین
    همون لاستیک جیپو رو بنز سوار کن بعد بیا مقایسه کن
    جیپ روبیکانی که باید با جی کلاس پروفشنال مقایسه بشه رو اوردن با جی کلاس با لاستیک شهری مقایسه کردن بعد میگن جیپ بهتره
    کلا خوش باشین با به به چه چه کردناتون
    فیلمای یوتوبو ببینین اکثر کسایی که میرن سیبری یا افریقا یا دشتای استرالیا همه یا تویوتا دارن یا بنز جی کلاس نسخه SUV یا نسخه وانتش
    من هیچوقت ندیدم با جیپ رنگلر برن جایی خارج از شهر
    حتی تو همون امریکا و کانادا طرف میخواد سفر افرود بره هیچوقت با رنگلر نمیره. تو یوتوب بزنین around the canada with car یا around the US with car یا around the world with car
    همشون یا تویوتا هست یا بنز
    شما یه رنگلر پیدا کردی بیا زیر همین کامنت لینکشو بزار
    یه توسن ده میلیونی برادرم داره لاستیکاش شبیه همین رنگلره هرجا بگی میره. کوه های بی بی شهربانو کوه های مازندران کوه های سمنان کوه های کرج
    همه جا رفته. پاییز تا بهارم لاستیک معمولی میندازه زیر ماشین

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Mohammad

      ۶ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      عزیز من شما چند نقطه رو‌جا انداختی
      ۱ اول اینکه تایر های استفاده شده استاندارد هست
      یعنی خود شرکت رو ماشین میده موقع تست نرفتن عوض کنن بهترشو بندازن روش
      دوم اینکه یکی از دلایل برتری جیپ وزن کمتر
      و سیستم تعلیق بهتری هست که حتی پدال هم مقاله ای گذاشت از ناراحتی برخی خریداران از راحت نبودن ماشین در جاده
      چون این ماشین سیستم فنر بندیش برای افرود هست ( مخصوص )
      سوم اینکه تویوتا قبول برای افرود خوبه با اینکه به پای جیپ نمیرسه
      ولی خب کدوم ادم عاقلی میره این همه پول جی کلاس بده که باهاش بره کوه بیابون
      قیمت جی کلاس حتی واسه مردم اروپا و امریکا هم خیلی گرون
      با تشکر از پدال عزیز

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. تاجیک

        ۷ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (33 ديدگاه)

        درسته سپاس از راهنمایی تون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Travel4ever

    ۷ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (40 ديدگاه)

    تمام خودروها داخل لیست قابل احترام اند.
    حتی اونایی که نیستند پاترول رپتور و………..
    بحث سر سلیقست بیشتر
    هرچند امکانات زیاد بنز میتونه نکته مثبت یا منفی برا بعضیا تلقی شه.

    ولی بازم ارزوی همیشگیم یه جیپ unlimited همیشه به پدرم میگم چرا میول رو فروختی یادش بخیر همیشه خدا بارون برف میومد باید روزنامه مینداختیم رو صندلیهاش
    از صندلیهای عقب که نگم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا