جدال سلاطین آفرود، رانگلر، G کلاس، دیسکاوری و لکسس LX

بسیاری از افراد در طول هفته در شهرها زندگی و کار می‌کنند و در تعطیلات آخر هفته به دل طبیعت می‌زنند. این افراد به خودروهایی مثل این چهار اس‌یووی نیاز دارند که هم برای استفاده در طول هفته در شهرها مناسب‌اند و هم توانایی حرکت در مسیرهای خشن و ناهموار خارج از شهر را دارند. در این آزمون مقایسه‌ای، اس‌یووی‌ها درعین‌حالی که باید در رفت‌وآمدهای روزانه و سفرهای جاده‌ای سواری راحتی داشته باشند، باید در پیمودن مسیرهای آفرود هم از توانایی‌های بالایی برخوردار باشند. این یعنی از شرکت‌کنندگان انتظار راحتی روزانهٔ یک کراس‌اوور، تکنولوژی‌های مدرن یک سدان و قابلیت‌های آفرودی در حد خودروی روسی ZVM-2901 (خودرویی با چرخ‌های خاص که می‌تواند روی هر سطحی حرکت کند) می‌رود.

شرکت‌کنندگان این رقابت فوق‌العاده سخت و دشوار جیپ رانگلر، لندروور دیسکاوری، لکسس LX و مرسدس بنز G کلاس هستند. این خودروها در مکان‌های مختلف، در جاده‌هایی که ارتفاع آن از سطح دریا به بیش از سه هزار متر می‌رسد و مسیرهایی که شامل قسمت‌های ماسه‌ای، سنگلاخی، صخره‌ای و چندین گذرگاه آبی می‌شود مورد آزمایش قرار می‌گیرند. برندهٔ این نبرد سخت خودرویی خواهد بود که بهترین تعادل میان عملکرد آفرود و راحتی در رانندگی‌های شهری را برقرار کند. البته در انتخاب شرکت‌کنندگان صرفاً توانایی‌های آفرود مدنظر بوده و قیمت نادیده گرفته شده است.

معرفی شرکت‌کنندگان

 جیپ رانگلر

جیپ رانگلر آن‌لیمیتد روبیکان مدل 2018 جدیدترین تحول در این بخش محسوب می‌شود. روبیکان جدید به تایرهای آفرود گودریچ 33 اینچی، قفل دیفرانسیل در هردو محور و آنتی‌رول بار الکترونیکی مجهز است. در زیر کاپوت نمونهٔ مورد آزمایش یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 270 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل نیمه‌وقت جیپ به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

لندروور دیسکاوری

لندروور دیسکاوری HSE مدل 2018 خودرویی با خطوط بیرونی نرم، تکنولوژی‌های مدرن، کابینی با تودوزی چرمی و فضایی برای حمل هفت نفر است. در زیر کاپوت این اس‌یووی بریتانیایی هم یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 سوپرشارژ با 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت به هر چهارچرخ می‌رسد. برای دیسکاوری همچنین سیستم تعلیق بادی به همراه قفل دیفرانسیل اتوماتیک عقب و سیستم All Terrain Progress لندروور هم قابل سفارش است که بخشی از پکیج 1275 دلاری Capability است.

مرسدس بنز G550

مرسدس بنز G550 مدل 2019 که به‌تازگی تغییر نسل داده است، یکی دیگر از اسطوره‌های آفرود محسوب می‌شود. نسل جدید G کلاس بزرگ‌تر و بسیار لوکس‌تر از نسل قبلی شده اما دلیل اصلی محبوبیت خود یعنی توانایی‌های بالا را از دست نداده است. این ماشین هنوز هم از شاسی نردبانی سنتی استفاده می‌کند و به سه قفل دیفرانسیل و سیستم تعلیق با کمک‌فنرهای الکترونیکی مجهز است. در سینهٔ G550 هم یک نیروگاه 4 لیتری V8 توئین توربوی مدرن با 416 اسب بخار قدرت و 610 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی آن توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. سامانهٔ چهارچرخ محرک G550 نیز از نوع تمام‌وقت است که گشتاور را به‌صورت 40 به 60 بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند.

لکسس LX570

در سال 2016 تویوتا لندکروزر طی رقابتی با نسل قبلی مرسدس بنز G کلاس و جیپ رانگلر پیروز شد و به همین دلیل از آن دعوت شد در این رقابت هم حضور یافته و از عنوان قهرمانی خود دفاع کند اما هیچ خبری از لندکروزر نشد و بنابراین بهترین جایگزینی که می‌شد برای آن پیدا کرد یعنی لکسس LX570 برای شرکت در این نبرد انتخاب گردید. این خودرو از لحاظ فنی و مکانیکی کاملاً با لندکروزر یکسان بوده و از همان سیستم‌های تویوتا مثل کراول کنترل (Crawl Control) و سیستم تنظیم ارتفاع تعلیق هیدرولیکی برخوردار است که سواری راحتی را هم در مسیرهای آنرود و هم آفرود فراهم می‌کند. در LX570 مورد آزمایش صندلی‌های بی‌فایدهٔ ردیف سوم حذف و به فضای بار آن اضافه شده است. نیروی موردنیاز این اس‌یووی ژاپنی توسط یک پیشرانهٔ 5.7 لیتری V8 با 383 اسب بخار قدرت و 545 نیوتن متر گشتاور تأمین می‌گردد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت متصل شده است.

شروع رقابت

روی جاده

نسل قبلی رانگلر و G کلاس چندان برای استفاده در مسیرهای شهری مناسب نبودند اما خوشبختانه هردوی آن‌ها در نسل جدید خود به قرن 21 انتقال پیدا کرده‌اند. در جاده‌ها، G550 احساسی مثل کراس‌اوورهایی دارد که بر اساس خودروهای سواری ساخته شده‌اند درحالی‌که به لطف کنترل کامپیوتری کمک‌فنرها، تجربه‌ای مشابه سدان پرچم‌دار S کلاس را فراهم می‌کند. کابین این خودرو نیز بسیار آرام و ساکت بوده و از صندلی‌هایی راحت و با نمایی عالی برخوردار است. روی داشبورد هم نمایشگرهای دوگانه برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیده می‌شوند. البته آرامش کابین G550 پس از بیدار کردن پیشرانهٔ V8 توئین توربو از بین می‌رود و معکوس دادن‌های آتشین گیربکس نُه سرعته به این غرش می‌افزاید.

رانگلر روبیکان جدید خودروی واقعاً قابل‌توجهی است و صرفاً با باز کردن درب آن می‌توان متوجه شد یک سر و گردن از نسل قبلی بالاتر قرار می‌گیرد. در اینجا قطعات خشک پلاستیکی با متریال باکیفیت جایگزین شده‌اند و دیگر نمی‌توان از کابین رانگلر ایرادی گرفت. پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این ماشین 14 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به موتور V6 استاندارد دارد اما 47 نیوتن متر گشتاور بیشتر به رانگلر احساس چابکی بیشتری بخشیده است. در کنار این پیشرانه یک موتور الکتریکی کوچک هم قرار گرفته که به تحویل روان قدرت و همین‌طور کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند. این سیستم هیبریدی خفیف که eTorque نام دارد با پرداخت هزار دلار قابل سفارش است. گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نیز به‌خوبی با موتور هماهنگ شده و تعویض دنده‌های آن سریع و نرم صورت می‌گیرد.

درحالی‌که مرسدس و جیپ کاملاً بروز شده و تازه‌نفس هستند، لکسس LX570 پا به سن گذاشته است. هرچند این اس‌یووی ژاپنی در سال 2015 با طرح دماغهٔ جدید و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به بازار آمد اما در زیر پوست LX همان پلت‌فرم نسخهٔ اولیه و پیشرانهٔ متعلق به سال 2007 قرار دارد. همچنین با وجود اینکه پیشرانهٔ V8 بزرگ LX از اسب بخار زیادی برخوردار است اما گیربکس هشت سرعته، احساس خنثی و تنبلی به آن بخشیده است. این گیربکس با ضریب دنده‌های بلند، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که زودتر به دندهٔ هشت رسیده و در همان‌جا بماند. در هنگام پیمودن بزرگراه‌ها نیز بادی رول (حرکت گهواره‌ای بدنه) زیادی در LX570 دیده می‌شود و در هنگام ترمز گیری هم دماغهٔ خودرو به سمت پایین متمایل می‌شود.

رفتار جاده‌ای بسیار راحت و آرامش‌بخش لکسس LX کمی تعجب‌برانگیز بود اما نه به‌اندازهٔ لندروور دیسکاوری. این اس‌یووی لوکس بریتانیایی به لطف برخورداری از تعلیق بادی، در بزرگراه‌ها سواری بسیار نرم و راحتی دارد. پیشرانهٔ V6 دیسکاوری نیز پُرکشش و سرگرم‌کننده است و رانندگی با آن بیشتر به یک کراس‌اوور لوکس اسپرت شباهت دارد.

خارج از جاده

پس از رانندگی در بزرگراه‌ها برای سنجش رفتار آنرود خودروها، این چهار اس‌یووی رهسپار بیابان‌ها و مسیرهای آفرود خارج از شهر شدند. از همان آغاز کار، هر چهار آفرودر توانایی‌ها و نقاط ضعف خود را به نمایش گذاشتند. نسل جدید رانگلر هنوز هم احساس سنتی خود را حفظ کرده است. لاستیک‌های آفرود این خودرو چسبندگی فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کنند درحالی‌که کنترل بدنهٔ خودرو نیز بسیار چشمگیر است. G550 نیز با استفاده از سیستم چهارچرخ محرک تمام‌وقت خود، به‌آسانی و بدون مشکل مسیرهای خاکی ناهموار را پشت سر گذاشت. این اس‌یووی آلمانی به‌اندازهٔ کافی هوشمند هست که بتواند به‌سرعت در مسیرهای آفرود پیش برود.

هرچند LX570 در آزادراه رفتار بی‌نظیری دارد اما در مسیرهای خاکی خودروی خسته‌کننده‌ای است. پایین رفتن دماغه هنگام ترمز گیری، بادی رول و گیربکس تنبل هنگام حرکت با سرعت‌های پایین در مسیرهای آفرود بیشتر احساس می‌شوند. البته توانایی سیستم تعلیق خودرو برای جذب تکان‌ها پیش از انتقال آن‌ها به صندلی راننده قابل‌توجه است. رانندگی با دیسکاوری در مسیرهای آفرود آسان است زیرا در آینه‌های جانبی خودرو دوربین‌هایی نصب شده که تصاویر را روی نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به نمایش درآورده و امکان تنظیم درست جهت چرخ‌های جلو را فراهم می‌کنند.

پس از عبور از مسیرهای خاکی و ناهموار، اس‌یووی‌ها به سمت صخره‌ها، گذرگاه‌های آبی و مسیرهای گل‌آلود حرکت کردند تا بخش اصلی و سخت آزمون را آغاز کنند. اولین قربانی این بخش از رقابت، لندروور دیسکاوری بود که در بدترین جای ممکن یعنی در میانهٔ یک شیب تند پنچر شد. با کمک خودروی پشتیبانی که یک تویوتا فورانر TRD بود، دیسکاوری مجروح به بالای شیب کشیده و در جای نسبتاً مسطحی متوقف شد. پس از بررسی آسیب، مشخص شد که تایر خودرو فقط پنچر نشده بلکه یک سنگ تیز به‌طور مستقیم به دیوارهٔ لاستیک چهارفصل دیسکاوری وارد شده و آن‌را پاره کرده بود. چنین آسیبی برای یک آفرودر کاملاً دور از انتظار و ناامیدکننده است. درهرحال پس از تعویض تایر دیسکاوری، خودروها به حرکت خود ادامه دادند.

در این مسیرهای سخت، لکسس عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت. با افزایش ارتفاع مسیر از سطح دریا، LX570 به نفس‌نفس افتاد زیرا پیشرانهٔ تنفس طبیعی آن در هوای رقیق دچار مشکل شد و ضرایب بلند گیربکس هم هیچ کمکی به آن نمی‌کرد؛ بنابراین به نظر می‌رسید LX570 تسلیم شده و از ادامهٔ راه بازبماند اما فعال کردن سیستم‌های مالتی تراین (Multi Terrain) و کراول کنترل (Crawl Control) تا حدودی این اس‌یووی ژاپنی را بیدار کردند. سیستم کراول کنترل به‌ویژه هنگام بالا رفتن از صخره‌های شیب‌دار بسیار مفید بود.

برخلاف لکسس، مرسدس G550 در مسیرهای خشن و سنگلاخی همانند یک فورد رپتور کوچک احساس می‌شود. مرسدس بنز با استفاده از تکنولوژی‌های فراوان، این خودرو را به یک کرگدن فوق‌العاده سرسخت و توانمند تبدیل کرده است؛ اما با وجود این‌همه تکنولوژی، G550 هنوز هم گاهی ناامیدکننده عمل می‌کند. مثلاً در بخشی از مسیر، G550 روی سطحی سنگلاخی و بین دیوارهای سنگی با ارتفاعی نزدیک به دو متر گیر افتاد و با هر با فشردن پدال گاز، سمت راست خودرو به دیوار سنگی نزدیک می‌شد. در اینجا به چسبندگی نیاز بود که متأسفانه حتی با قرار دادن خودرو روی حالت 4-Low، هیچ اتفاقی نیفتاد. پس G550 به‌آرامی به عقب کشیده شد و با قفل کردن دیفرانسیل مرکزی، راننده بار دیگر شانس خود را برای عبور از این قسمت امتحان کرد ولی بازهم خودرو به سمت راست لیز می‌خورد. سپس با درگیر کردن دیفرانسیل عقب، فشردن هم‌زمان پدال گاز و ترمز و به برداشتن آرام پا از روی پدال ترمز، بالاخره G550 توانست از این قسمت عبور کند.

رانگلر روبیکان به‌قدری توانا است که حتی کسانی که هیچ تجربهٔ آفرودی ندارند هم می‌توانند به‌راحتی با آن به مسیرهای خشن سفر کنند. همچنین حتی کسانی که اطلاعات فنی چندان ندارند نیز می‌توانند به‌سرعت نحوهٔ استفاده از قفل‌های دیفرانسیل جیپ را یاد بگیرند. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو امکان قطع کردن آنتی‌رول بار با فشردن یک دکمه است که هم تا حد زیادی میزان جابجایی و کج شدن اکسل جلو را افزایش می‌دهد و هم به حفظ تماس لاستیک‌ها با زمین کمک می‌کند که این موضوع به‌طور قابل‌توجهی کیفیت سواری خودرو را در سرعت‌های پایین بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، پس از فشردن دکمهٔ قطع آنتی‌رول، هنگامی‌که سرعت خودرو به بیش از 32 کیلومتر بر ساعت برسد، به‌طور خودکار اتصال آنتی‌رول برقرار شده و پس از کاهش سرعت به زیر 24 کیلومتر بر ساعت دوباره قطع می‌شود. با وجود این ویژگی، راننده صرفاً روی مسیر تمرکز می‌کند و نیازی نیست همواره به فکر فعال یا غیرفعال کردن سیستم‌ها باشد.

نتیجه‌گیری

با فرارسیدن شب، آزمون سخت این چهار اس‌یووی تقریباً به پایان رسید و تیم آزمایش‌کننده پس از یافتن مکانی برای چادر زدن و برپا کردن چادرها، به بحث و گفتگو در مورد خودروها و مشخص کردن پیروز رقابت پرداختند. در هرکدام از این اس‌یووی‌ها، لوازم موردنیاز برای ماندن در طبیعت مثل غذا و چادر قرار داده شده بود اما برخی از آن‌ها فضای بار کارآمدتری داشتند. کابین پلاستیکی LX570 بسیار راحت است اما کاربرپسند نیست. فضای بار خودرو نیز حتی با حذف صندلی‌های ردیف سوم، کوچک‌تر از حد انتظار بوده و دسترسی به آن‌هم به‌سختی صورت می‌گیرد. کابین G550 هم با وجود اینکه کارآمدتر از قبل شده اما از مشکلاتی مشابه لکسس رنج می‌برد. روی کاغذ، فضای بار رانگلر کوچک به نظر می‌رسد اما در واقعیت با وجود امکان جابجایی و خواباندن کامل صندلی‌های عقب، فضای بار زیادی در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

در بخش توانایی‌های آفرود، به گفتهٔ آزمایش‌کنندگان، دیسکاوری تا پیش از پنچر شدن، توانایی‌های چشمگیری از خود نشان داد. این خودرو همانند یک کراس‌اوور معمولی به نظر می‌رسد اما با افزایش ارتفاع تعلیق، آمادهٔ آفرود می‌شود. حتی نیازی به انتخاب حالت آفرود هم نیست زیرا خودرو به‌صورت خودکار همهٔ کارهای لازم را انجام می‌دهد؛ اما واقعاً عجیب و خجالت‌آور است که لندروور برای دیسکاوری لاستیک‌های آفرود ارائه نمی‌کند. البته امکان خرید این لاستیک‌ها از فروشگاه‌های متفرقه وجود دارد اما واقعیت این است که دیسکاوری به‌صورت استاندارد کارخانه‌ای نمی‌تواند چنین آزمونی را کامل کند. به همین دلیل، همگی توافق کردند که این اس‌یووی بریتانیایی در جایگاه آخر قرار گیرد. لکسس LX570 نیز خودروی بزرگ و سالخورده‌ای است که فقط برای رانندگی در جاده‌ها مناسب است. این ماشین برای مسیرهای آفرود بیش‌ازاندازه بزرگ بوده و در هنگام حرکت به سمت ارتفاع‌های زیاد هم با مشکل مواجه می‌شود.

G کلاس و رانگلر اما در جاده عملکرد بسیار خوبی داشته و در مسیرهای آفرود حتی از آن‌هم بهتر هم بودند؛ بنابراین بحث بر سر این بود که یکی از این دو خودرو به‌عنوان پیروز رقابت انتخاب شود. G550 با وجودی که استایلی مانند یک بلوک سیمانی با آئرودینامیک ضعیف دارد اما سواری آن در بزرگراه‌ها همانند یک کراس‌اوور احساس می‌شود؛ اما این خودرو معایبی دارد که می‌تواند جلوی پیروز شدنش را بگیرند. مثل فرم کابین و فضای بار ناکارآمد که همهٔ آزمایش‌کنندگان را خسته کرده بود. همچنین G550 از برخی قسمت‌های مسیر آزمایش به‌سختی عبور کرد درحالی‌که عبور از آن‌ها برای جیپ بسیار ساده بود.

بدین ترتیب نهایتاً جیپ رانگلر به‌عنوان پیروز این رقابت فوق‌العاده سخت انتخاب شد. این خودرو نه‌تنها توانمندترین آفرودر در بین شرکت‌کنندگان این مقایسه است بلکه مطمئناً تواناترین و قابل‌اطمینان‌ترین خودرویی است که تاکنون توسط یک خودروساز برای خریداران غیرنظامی ساخته شده است. رانگلر برای سفر به دورافتاده‌ترین نقطه‌های کرهٔ زمین آماده است. این ماشین دقیقاً همان چیزی است که کسانی که می‌خواهند از تمدن فرار کنند به آن نیاز دارند. این برترین آفرودر حال حاضر دنیا است.

مقام چهارم: لندروور دیسکاوری

لاستیک‌های کارخانه‌ای نامناسب بیشترین لطمه را به این خودرو وارد کرده است.

مقام سوم: لکسس LX570

ریشه‌های قدیمی لندکروزر خود را در توانایی‌های آفرود این ماشین نشان می‌دهند.

مقام دوم: مرسدس بنز G550

نسل جدید این خودرو کاملاً اعتبار و احترام نام بزرگ G کلاس را حفظ کرده اما فقط کمی استفاده از آن پیچیده است.

مقام اول: جیپ رانگلر

این ماشین توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای را در کنار رفتار شایسته و راحت در جاده‌ها ارائه می‌کند.

 

 

 

مشخصات فنی

جیپ رانگلر لندروور دیسکاوری لکسس LX570 مرسدس بنز G550
پیشرانه 2 لیتری I4 3 لیتری V6 5.7 لیتری V8 4 لیتری V8
تنفس توربوشارژ سوپرشارژ طبیعی توئین توربو
قدرت 270 اسب بخار 340 اسب بخار 383 اسب بخار 416 اسب بخار
گشتاور 400 نیوتن متر 450 نیوتن متر 545 نیوتن متر 610 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 8 سرعته اتوماتیک 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
رینگ و لاستیک 17 اینچی/285 21 اینچی/275 20 اینچی/285 20 اینچی/275
طول 4.78 متر 4.97 متر 5.08 متر 4.82 متر
عرض 1.87 متر 2.07 متر 1.98 متر 1.93 متر
ارتفاع 1.87 متر 1.86 متر 1.91 متر 1.96 متر
فاصلهٔ محوری 3.00 متر 2.92 متر 2.85 متر 2.89 متر
فاصله از زمین 27 سانتیمتر 28 سانتیمتر 22 سانتیمتر 24 سانتیمتر
دایرهٔ چرخش 12.0 متر 12.3 متر 11.8 متر 13.6 متر
وزن خالص 2156 کیلوگرم 2478 کیلوگرم 2725 کیلوگرم 2570 کیلوگرم
توزیع وزن 52-48 جلو-عقب 48-52 جلو-عقب 52-48 جلو-عقب 53-47 جلو-عقب
ظرفیت کشش 1590 کیلوگرم 3720 کیلوگرم 3180 کیلوگرم 3180 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 5 نفر 7 نفر 8 نفر 5 نفر
حجم صندوق بار 900 لیتر 260 تا 1275 لیتر 260 تا 700 لیتر 1080 لیتر
شتاب صفرتا 96 8.0 ثانیه 6.4 ثانیه 7.0 ثانیه 5.4 ثانیه
مسافت 400 متر 16.2 ثانیه 14.8 ثانیه 15.3 ثانیه 14.1 ثانیه
شتاب جانبی 0.68 جی 0.69 جی 0.73 جی 0.61 جی
ظرفیت باک 81 لیتر 89 لیتر 93 لیتر 100 لیتر
مصرف سوخت 10.7 لیتر (ترکیبی) 13.0 لیتر (ترکیبی) 15.7 لیتر (ترکیبی) 15.7 لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه 42,940 دلار 66,485 دلار 86,375 دلار 125,495 دلار
قیمت تست‌شده 55,400 دلار 80,210 دلار 86,375 دلار 145,265 دلار

 

منبع: MotorTrend

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

67 دیدگاه

  1. LEWIS HAMILTON (مجید)
    سوابق: (11209 دیدگاه) ,

    واسه کسی که حرفه ای آفرود میره جیپ بهترینه
    ولی من که بیشتر ماشین رو واسه شهر میخوام و سالی یه بار هم آفرود ، اگه پول داشته باشم ، قطعا دیسکاوری و جی کلاس

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1007 دیدگاه) ,

      1- G کلاس 💪💪💪
      2- دیسکاوری
      3- رانگلر و لکسوس

      پاسخ
      1. Amin
        سوابق: (135 دیدگاه) ,

        جی کلاس بهترین پکیج رو داره،توانایی آفرود،آرامش داخل شهر،بالاترین تکنولوژی ها،کیفیت بالا،ایمنی بالا،اعتبار و وجهه برند،طراحی عالی و….

        پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (589 دیدگاه) ,

      کجایند عزیزانی که به پدر آفرد بی احترامی میکردن.جالبه بدونید هر 3 خودرویه این مقاله نسل اولشون رو از جیپ الگو گرفتن وگرنه هیچ تصوری از آفرود نداشتن.هر جا جیپ دیدید به احترامش کلاه از سر بردارید.وسیله ای که سرنوشت جنگ 2 جهانی رو عوض کرد باید هم قهرمان باشه.

      پاسخ
      1. تاجیک
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        اقای مهندس یانکی چرا از خودتون حرف مفت درمیارین ؟ یعنی lx570 از روی جیپ اسکی رفته؟ یعنی جیپ از تویوتا و بنز باقدمت تره؟ کمی تحقیق کنید لطفا . کاری به بقیه ماشین ها ندارم قدمت کارخونه تویوتا برمیگرده به 1937 اون موقع حتی کارخونه جیپ وجود نداشت ودرسال 1941 تاسیس شد. شرکت تویوتا درسال 1951 لندکروزر رو تولید کرد درحالی که 35 سال پس از تولید لندکروزر شرکت جیپ رانگلر رو تولید کرد درضمن LX براساس پلتفرم لندروزر ساخته شده چرا از خودتون حرف درمیارین؟ حرفی برای گفتن دارید ؟ درضمن مقاله ور خوب بخونید تو سال 2016 لندکروزر Gکلاس و رانگلر رو شکست داد اگه لندکروزر در این برسی حضور داشت قطعا نتیجه فرق میکرد ولی خواهشن دیکه از خودتون حرف مفت در نیارین

        پاسخ
        1. Amir Machine
          سوابق: (526 دیدگاه) ,

          جناب تاجیک
          منظور این نیست که lx570 از روی جیپ اسکی رفته یا جیپ از تویوتا و بنز باقدمت تره بلکه منظور فرایند ساخت اجداد شرکت‌کنندگان این رقابت هست.
          اولین محصول جیپ یعنی مدل ویلیز سال 1941 برای جنگ جهانی دوم ساخته شد و قطعاً اولین آفرودر واقعی دنیا محسوب میشد. ویلیز هم که جد رانگلر امروزیه.
          —————————–
          در طول جنگ جهانی دوم، یه جیپ ویلیز به دست ژاپنی‌ها افتاد و در سال 1942 تویوتا با استفاده از مهندسی معکوس، از روی ویلیز اولین پیش‌نمونه‌های لندکروزر رو ساخت و چند سال بعد رسماً لندکروزر متولد شد. پس وجود لندکروزر که جد لکسس LX محسوب میشه هم مدیون جیپ هست.
          —————————–
          بعد از جنگ جهانی دوم، شرکت بریتانیایی روور قصد ساخت یه ماشین جون سخت مقرون‌بصرفه رو داشت و طراح این شرکت، موریس ویلکس با الهام از جیپ ویلیز، لندروور رو طراحی کرد. این ماشین سال 1948 با نام لندروور سری 1 معرفی شد و بعدها نامش به دیفندر تغییر پیدا کرد. سری 1 هم جد همین دیسکاوری و سایر محصولات امروزی لندروور محسوب میشه.
          —————————–
          پس همۀ شرکت‌کنندگان این رقابت به‌نوعی با الهام از جیپ ساخته شدن .
          —————————–
          در مورد نتیجۀ رقابت اما، مقایسۀ سال 2016 با حضور نسل قبلی رانگلر برگزار شده بود اما تو این رقابت، نسل جدید شرکت کرده که کاملاً در همۀ زمینه‌ها نسبت به نسل قبلی پیشرفت و ارتقاء پیدا کرده. بنابراین مطمئناً حتی اگه لندکروزر هم بجای لکسس تو این رقابت شرکت میکرد نمیتونست رانگلر رو شکست بده. ضمناً، لکسس LX از لحاظ فنی، پلت‌فرم، موتور، گیربکس، تجهیزات آفرود و… هیچ تفاوتی با لندکروزر نداره و در اصل یه لندکروزر لوکسه با پوستۀ متفاوت.

    3. wick
      سوابق: (1068 دیدگاه) ,

      ولی اگه جیپ رانگلر رو خرید و ۲۰ هزار تا هم خرج کرد براش قطعا در حد جی کلاس و دیسکاوری خواهد بود در راحتی
      ولی در کل پدر افرود جهان
      پدر شاسی بلندر های جهان
      پدر طراحی مکعبی با چراغ های دایره ای
      بهترینه بدون شک به احترامش باید ایستاد

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (172 دیدگاه) ,

        طراحی مکعبی با چراغ های گرد هم پدر دار شد! D=
        بزن به افتخارش

        پاسخ
    4. علی
      سوابق: (848 دیدگاه) ,

      به نظر من مرسدس جی کلاس ((( مادر))) همه‌شاسی بلندهای آفروده. فقط کافیه ی بار از نزدیک ببینینش و یا سوارش بشین.ماشینی که بهت هم شخصیت بده هم کیفیت هم سواری و قدرت هم امکانات و آپشنهای روز دنیا باید فرش قرمز جلوش پهن کرد . البته اگه پولشو نداشته باشم قطعا انتخابم ((( جیپ رانگلر ))) کهنه کار خواهد بود.
      با تچکر

      پاسخ
    5. emad1990
      سوابق: (999 دیدگاه) ,

      انتخاب من افرودری ه که خون یونیماگ تو رگهاشه
      G

      پاسخ
  2. ایلیا
    سوابق: (543 دیدگاه) ,

    باید به احترام رانگلر ایستاد.

    پاسخ
  3. Москвич
    سوابق: (88 دیدگاه) ,

    أین مقایسه جی کلاس 4*4 رو میطلبید
    تو مقایسه قبلی موتور ترند لندکروز اول شد بین جیپ و بنز
    ظاهرا افرودش خیلی بهتره ار ال ایکس

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (658 دیدگاه) ,

      این جی کلاسی که تو تو پست بدترین خودرو های سال پزش رو میدادی به رانگلری باخت که کمتر از نصفش قیمت داشت
      اصلا در حد h1 نیست
      جالبه شما تو کامنت قبلیتون گفتید h1 اصلا مال افرود نیست (جوک سال)

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        هامر h1 تو بحث آفرود که اصلا با بنز جی کلاس قابل مقایسه نیست حتی یونیماگ که کامیون هست تو کلیپ هایی از یوتیوب از پس هامر h1 برنمیاد. h1 یک خودروی نظامی طراحی شده که باید از پس سخت ترین شرایط نظامی تو ارتش آمریکا برمیومد و طبیعیه خودروهایی مثل جی کلاس و حتی یونیماگ از پسش برنیان. اما کلا در بحث آفرود بهترین گزینه های الان فورد رپتور و جیپ رانگلر هستند که تو مقایسه هم با وجود داشتن موتور ضعیف تر نسبت به بقیه رقبا باز هم جیپ برنده رقابت شد. در مورد فورد رپتور هم که مشخصه حرکات آفرودی که رپتور انجام میده هیچ خودرویی نمیتونه انجام بده و حتی توی متن در تعریف از جی کلاس اشاره شد که به یک رپتور کوچک شباهت داره.

        پاسخ
      2. emad1990
        سوابق: (999 دیدگاه) ,

        mehran911
        سوابق: (1567 دیدگاه) , 6 شهریور 1397
        G کلاس سلطان شاسی بلند های دنیاست
        مرسدس در این نسل تمرکز ویژه ای روی آفرود این ماشین داشته و در مجموع از هر نظر با نسل قبلش تفاوت کرده
        G کلاس در مدل های مختلف برای هر نوع کارکردی توسعه داده شده
        در سال گذشته نسخه آفرودر G550 4×4² رو معرفی کرد تا خیلی چیز ها رو به بقیه یاد بده
        این نسخه اولین شاسی بلند تولیدی جهان هستش که سیستم اکسل پورتال استفاده کرده و در عین حال اولین شاسی بلندیست که از سیستم تعلیق جدید با دو کمک فنر الکتریکی برای هر چرخ استفاده کرده که زمان دمپینگ رو به عدد فوق العاده ۵ میلی ثانیه کاهش داده و اولین شاسی بلندیست که از سه دیفرانسیل قفل شونده بهره برده ! تا حرف اول رو دربین تمام آفرودرها بزنه
        سیستم تعلیق پیشرفته ی این ماشین به قدری سریعه که در عرض ۱۵ میلی ثانیه از حالت sport به offroad تغییر حالت میده
        اینو از نظر تکنولوژی با کدوم آفرودر مقایسه کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        همه ی اینها در مورد نسخه G550 4×4² بود که برای آفرود توسعه داده شده
        .
        پیشنهاد میکنم مدل های 550 Adventure 4×4² و مدل لوکس G 650 Landaulet رو سرچ کنید
        .
        به جرات میگم این نسل از G کلاس کاملترین شاسی بلندیست که تا به امروز تولید شده
        مجبور شدم کامنت یکی از اعضای خوب و قدیمی پدال رو برای یاد اوری به بعضیا بذارم

        پاسخ
        1. OMID
          سوابق: (658 دیدگاه) ,

          همه میدونن که خیلی از سیستم های که گفتی روی افرود های دیگه موجودن و خیلی هاشون هم اصلا نه تنها به درد افرود نمیخورن بلکه به پیچیدگی و وزن خودرو اضافه میکنن و افرودش رو بدتر
          در واقع بیشتر این سیستم ها برای بهتر کردن افرود خودرو روی کاغذ به کار میرن و کارشون افزایش قیمت ماشین و پز دادنه
          همه این خودرو هایی که اینجا مینویسم هم با اکسل پورتال عرضه میشدن پس جی کلاس تنها ماشینی نیست که با اکسل پورتال عرضه میشه:AM General HMMWV
          Hummer h1
          International FTTS
          Land Rover Defender 130CC
          Porsche 597
          Steyr Puch Haflinger
          سرعت تغییر حالت تعلیق چه ربطی به خوب بودن افرود داره اخه!
          تکنولوژی هم که توی افرودر های سنگین چندان اهمیتی نداره
          درسته جی کلاس افرودش خوبه اما بهترین نیست

  4. رضا
    سوابق: (162 دیدگاه) ,

    لوکس کاربردی با کیفیت و قابل اطمینان واسه یه عمر.
    لکسس رو میپسندم.

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (191 دیدگاه) ,

      جیپ با یه موتوره ضعیفعتر تو آفرود فوق العاده عمل کرده لکسسم برای یه عمر نیست همین مقایسه ثابت کرده که قدیمی هم شده

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (162 دیدگاه) ,

        رفیق آیا جیپ واقعا لوکس بودن لکسس رو داره؟؟ یا مثلا مورد اعتماد ترین و با کیفیت ترین برند جهانی حساب میشه؟ تفاوت قیمتشون هم سی هزار دلاره.تو اگه سی هزار دلار خرج کنی واسه جیپ آیا به لوکسی و زیبایی و کیفیت لکسس هیچ وقت میتونی برسی؟قاعدتا نه. لکسس تو زمینه افرود هم کار راه اندازه . جیپ فقط برای افرود خیلی خوبه و در کنارش سایر پارامترها رو مثل زیبایی و لوکسیو کیفیت نداره. معقول ترین گزینه همین لکسسه.

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (191 دیدگاه) ,

          کسی که دنبال فقط لوکس بودن باشه نمیره لکسس رو بخره بله قبول دارم لکسس با کیفیته ولی تو همین مقاله هم اشاره شده که نیاز به تغییرات کلی داره

  5. Mohammadreza
    سوابق: (529 دیدگاه) ,

    یه خسته نباشید به پدال و دست اندرکارانش باید بگم ولی ایکاش پدال یکم سریع تر عمل کنه
    این مقاله برای نزدیک به یه هفته پیش هست.
    اگه پدال مطالبی که مخاطب کمتر دارن رو کمی محدود تر کنه و اینطور مطالب محبوب رو سریع تر پوشش بده بنظرم بهتره

    پاسخ
  6. Amir Machine
    سوابق: (526 دیدگاه) ,

    این مقایسه از سایت معتبر موتورترند خوب دهن اون افرادی که در مورد رانگلر حرف مفت میزدن رو بست.
    اسطورۀ آفرود
    بهترین آفرودر دنیا
    جیپ رانگلر

    پاسخ
  7. Solid Snake
    سوابق: (85 دیدگاه) ,

    ایول جیپ
    جیپ بهترینه که روی کاغذ چه تو عمل
    مصرف سوخت خوب سرعت خوب قیمت خوب آفرود خوب واقعا ماشین عالیه

    پاسخ
  8. ایمان
    سوابق: (1203 دیدگاه) ,

    تو بحث طراحی لندروور دیسکاوری بهترین انتخاب هست
    تو بحث آفرود ۱۰۰ در ۱۰۰ جیپ رانگلر بهترین هست
    تو بحث لوکس بودن لکسوس و مرسدس بنز
    جای خالی دو اسطوره آفرود (تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول) احساس میشد و رقابت با حضور این دو خیلی جذاب میشد

    پاسخ
    1. شایان
      سوابق: (191 دیدگاه) ,

      تنها رقیب جیپ تو آفرود فورده F150 رپتوره نه بنز نه لکسس نه پاترول نه هیچ چیزه دیگه

      پاسخ
      1. emad1990
        سوابق: (999 دیدگاه) ,

        پیشنهاد میکنم راجع به G class 4*4^2 حتما مطالعه کن

        پاسخ
        1. شایان
          سوابق: (191 دیدگاه) ,

          برادره من با بودجه ان ماشین میشه یه تانک آمریکایی خرید که جنگا رو ببری:))))))
          بودجه خیلی مهمه جیپ تقریبا اولینای آفروده جیپ و رانگلر این کلاس رو بوجود آوردن بنابر این جای بحثی نمیمونه

  9. datsun
    سوابق: (1349 دیدگاه) ,

    جیپ اسطوره آفروده این جایگاه شایسته جیپه

    پاسخ
  10. me84
    سوابق: (1460 دیدگاه) ,

    .
    بهترین همون تویوتا 4رانر trd بوده که دور از چشم همه اینا رو پشتیبانی میکرده

    پاسخ
  11. Mohammadreza
    سوابق: (529 دیدگاه) ,

    کاش تویوتا لندکروزر توی این رقابت حضور داشت
    خیلی دوست دارم بدونم بین لندکروزر و رانگلر کدوم برنده میشن

    پاسخ
  12. MAHDI
    سوابق: (2556 دیدگاه) ,

    من به هیچ وجه طراحی لکسوسlx570 رو دوست ندارم.خیلی طراحی عجیب وشلوغی داره که اصلا بااین جسه همخوانی نداره.باز نسل قبل کمی ساده تر بود.تویوتا لندکروزشاید آپشن کمتری داشته باشه ولی طراحی سنگین ترومردونه تری داره وخیلی انتخاب بهتری هستش.ایکاش نیسان پاترورل روهم توی این رقابت میاوردن

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (1349 دیدگاه) ,

      اگه لندکروز و پاترول بودن رقابت خیلی جذاب تر میشد ولی چون تست تو آمریکا هست پاترول هم نیست آرمادا هست که اونم آفرودش به اندازه پاترول نیست

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (526 دیدگاه) ,

        آرمادایی که الان تو آمریکا عرضه میشه در اصل همون پاتروله که با تغییراتی جزئی تو تزئینات و تجهیزات با نام آرمادا فروخته میشه و از لحاظ فنی و توانایی آفرود هیچ تفاوتی با پاترول نداره.
        اون نسل قبلی آرمادا بود که بر اساس شاسی وانت تایتان ساخته شده بود و با پاترول فرق داشت.

        پاسخ
  13. MAHDI
    سوابق: (2556 دیدگاه) ,

    ولی بالایه چیز عجیب گفته. کابین پلاستیکی لکسوسlx570 درست گفتن؟؟؟

    پاسخ
  14. MAHDI
    سوابق: (2556 دیدگاه) ,

    کیفیت وراحتی کابین بنزgکلاس یه سروگردن از لکسوس ودیسکاوری بالاتره. البته درمقابل جیپ این تفاوت ده هاسروگردنه.فقط کیفیت وراحتی صندلی ها عقب وکیفیت صندوق باراین خودروهارو باهم مقایسه کنید جدای از بحث آفرود!!!

    پاسخ
  15. pooriya.bmw..german
    سوابق: (412 دیدگاه) ,

    قطعا جی کلاس
    بدون کوچکترین تأمل جی کلاس بهترینه

    پاسخ
  16. شاهین
    سوابق: (642 دیدگاه) ,

    اینکه دیسکاوری بدرد آفرود سخت نمیخوره کاملا محسوسه با دیدن ظاهرش میشه اینو فهمید. لکسوس هم از هیکلش مشخصه وزن زیادی داره و اون مشکل پایین اومدن دماغش هم برای همینه.
    در نتیجه انتخاب آفرودی و آنرودی یعنی انتخاب همه جانبه به نفع جی کلاسه گرچه قیمتش زیاده
    برای فقط آفرود سخت و اون دسته از کسانی که آفرود باز هستن هم قطعا رانگلر خوبه. قیمت کم و کارایی زیاد

    پاسخ
  17. Mahdi chevrolet
    سوابق: (1439 دیدگاه) ,

    کاش رپتور هم تو رقابت بود😑

    پاسخ
  18. Sina
    سوابق: (436 دیدگاه) ,

    عجب مقاله بیستی
    شاسی بلند و آفرود
    از اون مقاله ها بود که خط به خطشو مثل جزوه خوندم
    کاشکی یه سایتی پیدا میشد بجای تست درگ مسخره که هیچ سودی توی خودرو نداره هر روز فیلم و کلیپ میدن بیرون بجاش هر روز چند تا آفرودر قوی رو میبرد تست
    بعدش یعنی چی لندکروزر نتونست بیاد مگه لندکروزر آدمه که کار داشته یا رفته بوده دستشویی !!
    و بنظرم آفرود قوی همشون همون فورانر TRD PRO باشه که داشته نظارت میکرده بر همشون🤣

    چی میشه این تست ها همینجوری ادامه داشته باشه در ادامه رانگلر و لندکروزر trd با فورانر trd مسابقه بدن

    پاسخ
  19. Elmiraj
    سوابق: (660 دیدگاه) ,

    (( رانگلر برای رفتن به دورافتاده ترین نقاط روی کره زمین کاملا آماده است ))
    (( همچنین G550 از برخی قسمت های مسیر آزمایش به سختی عبور کرد ، در حالی که عبور از آنها برای جیپ کاری بسیار ساده بود ))
    (( این ماشین (رانگلر) دقیقا همان چیزی که کسانی که می خواهند از تمدن دور باشند به آن نیاز دارند))
    (((((( این برترین آفرودر حال حاضر دنیاست )))))
    .
    .
    .
    کجان کسانی که به این اسطوره ۷۷ ساله بی احترامی می کردن ……..

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (2556 دیدگاه) ,

      کسی از توانایی آفرودش ایراد نگرفته.اون بحث هاسره کیفیت پایین ومشکلات فنی این خودرو بود.که توهم هم نبود وبحث سایت های خارجی بود ازمشکلات کیفیتی تامشکل شاسی ومشکلات لرزش خیلی بدفرمان

      پاسخ
      1. Elmiraj
        سوابق: (660 دیدگاه) ,

        مهدی@
        یعنی واقعاً به نظرت اون مزخرفاتی که تو اون کلیپ ها بود واقعیه و NHTSA هم با وجود مشکل به این بزرگی اجازه ترددشو داده…؟؟؟

        پاسخ
  20. امیر
    سوابق: (932 دیدگاه) ,

    مث همیشه کاملا مشخصه ک سلطان افرود چیه
    با اون قیمتش واقعا عالیه
    جی کلاس هم مث همیشه لوکس و شیک
    اما از لکسس توقع نداشتم اینجوری باشه!!!!

    پاسخ
  21. حسین دهمرد
    سوابق: (598 دیدگاه) ,

    شاسی بلند چهار سیلندر؟ کنس بازی رو بزارید کنار،عظمت جیپ رو به سخره گرفته اید

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (660 دیدگاه) ,

      رانگلر به صورت استاندارد با دو پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری ۲۷۰ اسب بخاری و شش سیلندر تنفس طبیعی ۳.۶ لیتری پنتااستار با قدرت ۲۸۴ اسب بخار در دسترسه .
      .
      البته می توان برای آن موتور هشت سیلندر ۵.۷ لیتری HEMI با قدرت ۴۷۵ اسب بخار هم سفارش داد .

      پاسخ
      1. مانی
        سوابق: (1124 دیدگاه) ,

        نمیدونم اون ۳.۶ لیتری رو واسه چی‌ تولید میکنه
        این ۲ لیتری سبکتر و کم مصرف تره،گشتاور بیشتری هم داره
        که با همه اینها اون ۱۰-۱۲ اسبش باشه واسه خودش

        پاسخ
  22. مانی
    سوابق: (1124 دیدگاه) ,

    چندتا نکته که بعضی‌ هاش ربط داره بعضی‌‌ها رو میگین بی‌ ربطه!!!
    ۱-اون جائی که جی کلاس به سختی رد شد،وقتی‌ رد شد که ۲تا دیفرانسیلش رو قفل کردن خوب از اول ۳تا رو قفل میکردین
    ۲-لاستیک‌های جیپ تو این مدله روبیکان واسه آفرود خیلی‌ خفن تره و تاثیرش خیلی‌ زیاده
    (بیچاره لند رور که اصلا لاستیکاش واسه این کار نبود و دیواره تایر مرسدس رو ببینین که چقدر کوتاهتره و آج هاش ریزتره)
    ۳-موتور ترند آمریکایی هست یه کوچولو از آمریکایی‌ها بیشتر تعریف میکنه(نه اینکه نتیجه رو عوض کنن یکمی بیشتر تحویل میگیرن)
    ۴-تو این تست اولویت اول و بیشترین امتیاز(به نظر من ۹۰%) واسه آفرود در نظر گرفته شده
    در آخر اونا یی که میگفتن جی کلاس تو آفرود هیچی‌ نیست و لند کروز میخورتش دیدن که حقیقت چیزه دیگه یی هست
    و فکر کنین تایر‌های آفرود بندازین زیرش چی‌ میشه
    ۵-از اول هم کسی‌ به جیپ شک نداشت که حالا یه سری بیان بگن دیدین دیدین
    ۶-شوخی‌:جیپ با این قابلیت اطمینان باید از مسیری بره آفرود که لابلای شکاف‌ها و تو برکه‌ها تعمیرگاه زیاد داشته باشه

    پاسخ
  23. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1780 دیدگاه) ,

    خیلی از مسائل در نظر گرفته نشده .
    ۱- هر سه خودرو بنز ، جیپ ، لندروور از جدیدهای شرکت هستند و به قول معروف تازه از تنور در اومدن ، ولی لکسوز تقریباً برای ۱۰ سال پیش هست با ظاهری در خور توجه .
    ۲- جیپ ساخته شده فقط برای آفرود ، در صورتی که مگه شما چند بار در سال به آفرود گردی میپردازید در صورتی که شما بیشتر از ۹۰٪ استفادتون برای شهر و بین شهری هست .
    ۳- لندرور مشکل لاستیکش راحت با تعویض حل میشه و ما نفهمیدیم فقط بخاطر مشکل لاستیک واقعاً آخر شده .
    ۴- مشکلات بنز واقعاً مسخرست ، بنز عروس خیابون ، آهوی بیابونه و از هر نظر اول میشه .

    پاسخ
  24. #ali.m#
    سوابق: (1844 دیدگاه) ,

    همه این تست ها و رتبه ها رو که بذاریم کنار .
    این جمله خیلی جالبه :” با کمک خودروی پشتیبانی که یک تویوتا فورانر TRD بود، دیسکاوری مجروح به بالای شیب کشیده و در جای نسبتاً مسطحی متوقف شد.”

    ای کاش به جای لکسس lx لندکروز سری70 مدل 8سیلندر رو میاوردن .
    اون موقع همه چیز تغییر میکرد . سری70بی رقیبه .
    درکل به نظرم رنگلر شایسته این جایگاه بود .

    پاسخ
    1. datsun
      سوابق: (1349 دیدگاه) ,

      لندکروز ، پرادو ، فوررانر ، هایلوکس ، فورچونر ، تاکوما ، توندرا ، سکویا همشون تو آفرود قدرتمندن

      پاسخ
    2. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1780 دیدگاه) ,

      علی آقا با شما بسیار موافقم .
      سری ۷۰ یه اسطورست که نتایج جنگهای این ۳۰ ساله اَخیر به دوشش اُفتاده ، چیزی که هیچکس توان کِتمان کردنش را نداره .
      بنظرم تنها رقیب جیپ رانگلر سری ۷۰ تویوتاست که از هر نظری بینظیره و شاید هم بی رقیب .
      سری ۷۰ بدون تیونینگ و ارتقاء برای خودش غولیه اما فکر نکم در آمریکا عرضه بشه .

      پاسخ
  25. Mohamad
    سوابق: (754 دیدگاه) ,

    وقتی اسم تویوتا فورانر TRD رو بعنوان پشتیان آورد یعنی همه اینا ول معطلن
    یه لحظه تصور کنید فورانر وارد صحنه میشد اول تا آخر مسیر رو رفت و برگشت شخم میزد
    تو اون سراشیبی دیسکاوری رو کشونده برده :))
    میخوام بگم برنده جایی دیگس اما اینا بازیگر داستان اند و قهرمان من و شما

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1844 دیدگاه) ,

      ” برنده جایی دیگس اما اینا بازیگر داستان اند و قهرمان من و شما”
      باریکلا .
      💙 تویوتا💙

      پاسخ
    2. Elmiraj
      سوابق: (660 دیدگاه) ,

      یوتیوب پره از فیلم مقایسه تویوتا فوررانر و جیپ رانگلر ، هر کی ببینه می تونه به راحتی برتری رانگلر و تشخیص بده .
      .
      فوررانر پلتفرمش با پرادو مشترکه و در اکثر مواقع از هر نظر با فورد اورست مقایسه میشه .

      پاسخ
  26. afra
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلطان این کلاس لندکروز 200 هست و بس.
    هنوزم جیپ و جی کلاسو نه برنده میدونم و نه جلوش وای میستم و نه جلوش کلاهمو برمیدارم
    شمام برین خوش باشین با تعریفاتون به خدا اگه دست هیچکدومتون به یه بوق بنز یا جیپ خورده باشه
    بعد میایین من فلانم بهمانم راه میندازین. نهایت ماشینی که دیدین تو یه شهر ترکیه بوده تازه اونم از دور دیدین و بس

    پاسخ
  27. تاجیک
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    همین که خودروی پشتیبانی تویوتا فوررانر TRD هست خودش گویای خیلی چیزهاست البته جای لندکروزlc200 و سری هفتاد خالیه چون اگه بودن نتیجه خیلی فرق میکرد

    پاسخ
  28. Genius
    سوابق: (582 دیدگاه) ,

    من کماکان G.Class رو بر تمام این خودروها ترجیح میدم زیرا بهرحال اون یک بنزه و بنز یعنی اوج مهندسی خودرو!یادش بخیر روزگاری که قرار بود G بشه ستون فقرات لجستیکی نیروی زمینی ایران ولی حالا…

    پاسخ
  29. amin
    سوابق: (1054 دیدگاه) ,

    ین ترتیب نهایتاً جیپ رانگلر به‌عنوان پیروز این رقابت فوق‌العاده سخت انتخاب شد. این خودرو نه‌تنها توانمندترین آفرودر در بین شرکت‌کنندگان این مقایسه است بلکه مطمئناً تواناترین و قابل‌اطمینان‌ترین خودرویی است که تاکنون توسط یک خودروساز برای خریداران غیرنظامی ساخته شده است. رانگلر برای سفر به دورافتاده‌ترین نقطه‌های کرهٔ زمین آماده است. این ماشین دقیقاً همان چیزی است که کسانی که می‌خواهند از تمدن فرار کنند به آن نیاز دارند. (((((((((این برترین آفرودر حال حاضر دنیا است.)))))))))))

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.