رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

lexus-paint-quality
معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفی خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه برخلاف سابق در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، گزارش اختصاصی جدید خود را در بحث سطح کیفی خودروهای تولید داخل موجود در بازار کشور منتشر کرد.

طی مرداد ماه 96 تعداد 100,565 دستگاه خودرو تولید گردید که 99 درصد آن دسته خودروهای سبک و 1 درصد باقی‌مانده مربوط به خودروهای سنگین است. این دو گروه به ترتیب 49 خودروی سبک و 6 مدل خودروی سنگین مختلف را شامل می‌شوند.
در هر بخش، تنها به ذکر نام باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروها و تعداد ستاره کیفی آن‌ها می‌پردازیم. اطلاعات تکمیلی و جزئیات را نیز در جداول موجود مرور می‌کنیم.

گروه سبک:

1. وانت‌ها


باکیفیت‌ترین: تندر90 پیکاپ (ایران‌خودرو) / سه ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: وانت آریسان/ وانت نیسان/وانت کارا/ یک ستاره کیفی

2. سواری


بیشتر از 100 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: مزدا 3 / سوزوکی گرند ویتارا /چهار ستاره کیفی

75 الی 100 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: کیا سراتو / هیوندای i20 / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: جک S5 / چری تیگو 5 / سه ستاره کیفی

50 الی 75 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: هیوندای i10 / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: لیفان X60 / ام‌وی‌ام 550 / یک ستاره کیفی

25 الی 50 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: رنو ساندرو / تندر90 اتوماتیک / پارس تندر / پژو 207 اتومات / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: پژو پارس، پژو 405، سمند، تیبا، اِم‌وی‌اِم 110S، ساینا / یک ستاره کیفی

کمتر از 25 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: !!!
بی‌کیفیت‌ترین: مدل‌های مختلف سایپا پراید / یک ستاره کیفی
در جدول ذیل همچنین مقایسه سطوح کیفیت خودروهای داخلی بازار را مشاهده می‌نمایید.

گروه سنگین:

کامیونت

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75K / سه ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: کامیونت FAW / دو ستاره کیفی

کامیون (باری-کمپرسی)

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75M / سه ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: *

کشنده

باکیفیت‌ترین: کشنده ولوو FH / اسکانیا G410 / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: *

توجه: این صفحه هر ماه بروزرسانی می شود.

منبع: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

1,743 دیدگاه

  1. TGH
    سوابق: (3 دیدگاه) ,

    والا من که یه زمانی سمند ای اف سون گرفتم،سری اول یا دومش نمیدونم به هر حال از مهر ٩٠ تا اسفند ٩١ دستمون بود، به جز کولر خوب و تعادل نه چندان بد در سرعت های بالا ،این ماشین در همه موارد منو بیچاره کرد،واقعا بیچاره کرد،بعد از تحویل،ماشین از ١٧ ماهی که دست ما بود ،سه ماه و نیمش (جدا از تاخیر در تحویل)،توی نمایندگی بود،همسایه من که ماشینش ده سال کارکرده بود بمن میگفت ماشین نوت روغن میده،تا به یه سر و سامونی رسید فروختیمش شانزده ملیون،و دو هفته بعدش لیفان ۶٢٠،هزار و هشتصد گرفتیم نوزده میلیون که به علت تاخیر در تحویل عملا حدود هجده تومن درومد.رک بگم به جز بحث کولر که نسبتا ضعیف تره،و اینکه با وزن پایین قدرت زیادی داره که تو سرعت های بالا باید یکم احتیاط کنی،در همه موارد سر بود،شتابش که معروفه،آپشن،زیبایی،نرمی،تنها دفعه ای که من قطعه عیر مصرفی عوض کردم،سه هفته پیش و بعد از ۵ سال کارکرد،بوش طبق جلو راست بود که خودم تو دست انداز شکوندمش،در نظر بگیرید که این چینی از لحاظ کیفی مشخصا از چینی هایی که دو سه سال بعد وارد بازار شدند پایین تره،تنها مبحثی که جای تامل داره،ممکنه بازار پس از فروش و قطعاتش باشه،که قیمتشون یک و نیم برابر خودرویی مثل دویست و ششه،من که ماشینم و که الان دیگه ماشینه دوممه رو هنوز دارم کار میکشم ازش،و شاید اگر عوضش کنم تنها به علت ترس از بازارش بعد از توقف تولیدش باشه

    پاسخ
  2. سلیمی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    واقعا کاری ندارم ولی در حق سمند کم لطفی شده که با پژو ۴۰۵و تیبا و ام وی ام ۱۱۰ مقایسه میشه قیمتش با اونا یکیه ولی کیفیتش خدایی خیلی بالاتره امنیت تعادل راحتی شتاب موتور فوقالعاده ef7البته بعضیا الکی میگن خرجش گرونه که باعث شده تعمیر کاران هم سواستفاده کنن وگرنه خرجش با معمولی یکیه ولی خداشم فرق میکنه از نظر شتاب و بی صدایی من رفتم نمایندگی برا واشر گفتن دو ملیون در حالی که پیش یه آشنا با پونصد درستش کرد و الانم خیلی راضیم اینقد الکی جو دادن گرونه گرونه تعمیرکارا هم میگن حتما یه چیزی هست برا تعمیراتش قیمت نجومی میدن میری گلگیر عوض کنی میگن یه ملیون چون ای اف سونه دقت کنید تو خرید یه چرخ سمند ده تا تیبا می ارزه

    پاسخ
  3. فرشاد
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    دقیقا دو سال پیش یک پژو ۲۰۶ تیپ ۵ خریدم که شدیدا مشکل کیفیت داره.برای همین زیاد میرم نمایندگی چیزی که از دو سال پیش تا الان کاملا تو نمایندگی مشخصه اینه که هیچ ال ۹۰ تو نمایندگی ندیدم که بیاد برای تعمیرات چیز دیگه ای که کاملا مشخصه هر چقدر زمان گذشت تعداد ۲۰۶ و دناهایی که میان نمایندگی داره کمتر میشه.ینی دو سال پیش از صبح تا ظهر از هرکدوم از خانواده ی سمند و خانواده پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ کلی میدیدم که میان برای تعمیرات ولی مدتیه که تعداد دنا ها و ۲۰۶ واقعا کم شده.نه اینکه مثه ال۹۰ هیچی نباشه ولی اونقدر کم شدن که کاملا تو چشم بیاد. مراجعات رانا هم واقعا کمه ولی میشه اینو با اینکه کلا تعداد راناهای فروخته شده کم هست توجیه کرد.

    پاسخ
  4. محمد
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    مسخره ترین قسمت این رده بندی که هیچ توجیحی واقعا نداره قرار دادن رده سمند با پراید و تیبا هست

    پاسخ
    1. Me
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      نه تو یه رده قرار نداده هر ماشینی تو رده قیمتی خودش مقایسه میشه مثلا سمند اگه تو رده 25 میلیون مقایسه میشد سه ستاره بود یا مثلا 206 تو رده تا 80 میلیون مقایسه میکردن به جای سه ستاره میشد تک ستاره

      پاسخ
      1. میلاد
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سلام، دوست عزیز من کلا این رده بندی رو قبول ندارم.مگه این جور طبقه بندی هم معنا داره(البته توی ایران)، بجای این اگه راست میگن به لحاظ ایمنی بسنجن که اون هم بعید میدونم از توی اینا ماشین باکیفیتی بیاد بیرون.احساس میکنم فقط صرف کلاه برداری میمونه وگرنه ماشینی مثل پراید اصن جایی برای ستاره دادن نداره.این ماشین 30 ساله باهمین وضعیت تولید میشه یا پژو 405 و 206 جنس داشبوردشون پلاستیک اسفنجی نرم بود الان شده پلاستیک خشک که اونم دوتا زمستون و تابستون بخوره ترک میبره.نمیدونم چه دلیلی داره که اگه بخوان یه آپشن اضافه کنن باید کیفیت رو پایین بیارن ،خودرو های چینی هم که یا قطعاتشون زود خراب میشه یا قطعاتشون توسط نمایندگی ساپورت نمیشه.خلاصه بازار تنها چیزی توش مطرح نیست کیفیت و رقابته، هرکدوم از وارد کننده ها یا مونتاژ کننده ها یه قسمت خاص از بازار رو گرفتن که لطمه به هم نزنن و مبادا بازار هم رو خراب کنن.من نمیدونم این درجه کیفی رو نسبت به چی میسنجن، حتی اگه درجه کیفی مزدا 3 جدید رو که توی جهان تولید میشه رو پنج ستاره بدیم، اینی که توی کشور ما مونتاژ میشه شاید من دو بهش بدم.خلاصه احساس بنده اینه که سر کاریم و فقط خودمونو گول میزنیم.

        پاسخ
  5. حسين
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام خدمت عزیزان و تشکر از مدیریت سایت
    دوستان توجه کنند لطفا گول بنگاه داران و واسطه گران و مکانیکها رو نخورید
    عملا پژو ٢٠۶ معمولی و صندوقدار با رانا و ٢٠٧ یا بهتر بگم ٢٠۶ پلاس یکیه و کیفیتشونم یکیه
    ۴٠۵ و پارس و سمند معمولیم یکیند و کیفیتشونم مثل همه
    پارس تی یو فایو و ۴٠۵ اس ال ایکس هم یکیه
    ال ٩٠ با ساندرو هم یکیه
    اینا فقط ظاهرشون فرق میکنه ولی موتور گیربکس اتاق جلوبندی شاسی و همه قطعات فنی شون یکیه فقط سیستم برقیشون کمی تفاوت داره
    خود من به شخصه تر جیح میدم مثلا بین ٢٠۶ و رانا . رانا رو بخرم و خریدم چرا چون همون ٢٠۶ ولی ظاهر جدیدی داره و مثل ٢٠۶ قدیمی و جواد نیست حدود ٧ میلیونم تو همون مدل ارزون تر خریدم یعنی با پول ٢٠۶ مدل ٨٧ رانا مدل ٩٢ خریدم خدایی خیلیم راضی ام گوش به حرف دلال و مکانیکم نکردم چون خودم اطلاعاتم خوب بود و میدونستم حرف اونا که میگفتن کیفیت نداره بی پایه است ظاهرشو دوست دارم تو صد هزار کیلومتر فقط تسمه تایم و یه بارم صفحه عوض کردم
    در مورد سمند و پارسم همینه اگه ضاهر سمند بپسندید با ده میلیون کمتر همون ماشینو میخرید
    دقت کنید الان رانا بیست میلیون از ٢٠٧ ارزون تره واقعا چرا من دلیلشو نمیفهمم

    پاسخ
    1. اسی
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      فرق رانا با ۲۰۷
      مثل فرق برنج هندی است با برنج ایرانی
      متوجه شدی داداش!!!

      پاسخ
      1. فرشید
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        207 تو ایران وجود نداره بهتره بگیم 206 فیس لیفت پس دل خوش نکن به 207 که پشت ماشینت نوشته اگه یه خورده تحقیق میکردی میدیدی که برنج هندی با برنج هندی فرقی نداره

        پاسخ
      2. Omid
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        مگه یه کولر دیجیتال و یه مانیتور نویگیشن و رینگ اسپورت بیشتر از پنج میلیون آب میخوره؟!؟!

        پاسخ
    2. جابر
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      چرا رانا طالب نداره؟؟؟؟
      آخه غیر از داشبورد و تو دریها که بی کیفیت تر از ۲۰۶ شده و جنس فلز بدنه که نازکتر شده دیگه چه تفاوت دیگه دارن؟
      شاید چون آرم پژو نداره

      پاسخ
    3. عادل
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      یک بار پشت ۲۰۷ بنشین
      دیگه به اون رانا نگاه نمیکنی

      پاسخ
    4. Amin kg
      سوابق: (1 دیدگاه) ,

      یعنی شما رانای مسخره ی کمپلت چینی با اون داشپرت وحشتناک مزخرفش و قیافه نامتوازن رو بهتر از ۲۰۶ میدونی؟؟
      عجیبه واقعا..
      همه میدونن ۲۰۶ از اول ورودش تا الان قیافش همچنان جذابه و طرفداراشو داره و هیچوقت قیافش زننده نمیشه..من فقط یه بار با رانا ۱۵۰تا گاز دادم سنسور اکسیژنش سوخت.

      پاسخ
  6. نادر
    سوابق: (26 دیدگاه) ,

    من موندم چرا ۸۰ متر خونه تو نیاوران با ۸۰ متر خونه تو جنوب شهر اینهمه تفاوت داره ؟
    خونه ای که تو نیاوران ۸۰۰ میلیونه تو پایین شهر ۱۵۰ میلیونه …
    منکه دلیلشو نفهمیدم …
    چرا؟؟؟؟
    تفاوت ۲۰۷ با رانا رو هم من متوجه نشدم

    پاسخ
    1. مهمان
      سوابق: (6 دیدگاه) ,

      داداش گاستریک داری صحبت میکنی ها، اتفاقا رانا از نظر فنی که همون 206ه، از نظر ظاهرم حداقل جنیفری نیست، جلو و عقبش به هم میان

      پاسخ
  7. www.Novinsaffroncenter@gmai.com
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من فکر میکنم یک دلیلش عرضه و تقاضا باعث این اختلاف قیمتهاست دلیل دیگهداینهدکه رانا مالکیت طراحیش مال خود ایرانخودروست ولی پژو 207 بهش مالیات و عوارض بیشتری طعلق میگیره و پولی هم به حساب شرکت پژو میره برای طراحیش و مالکیتش

    پاسخ
    1. عادل
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      شاید برند عامل تفاوت باشد ولی
      کیفیت پایینتر بدنه ؛ داشبورد ؛ طالب نداشتن ماشین و طراحی ایرانی نسبت به پژو میباشد
      که قیمت رانا رو پایینتر نگه داشته و اصلش هم همینه …غیر از این اگه بود ایراد داشت

      پاسخ
  8. مهرداد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان
    مهم ترین دلیل برای طالب نداشتن رانا اینه که اقشار متوسط جامعه مثل من ترس از ریسک دارن به جای رانا که هنوز امتحانشو پس نداده و 15 سال از تولیدش نمیگزره میرن سراق 405 و 206 که 15سالِ داره تولید میشه
    اما من به حرف مکانیکو بنگاهی اهمیت ندادم و خریدم و خیلیم خوشحالم.فقط مشکلش روکش دراشه که اونم قابل حله
    لطفا در مورد ماشینی که سوار نشدید نظر ندید.هر کی بهم میگف نخر بعد که سوار شد نظرش عوض شد
    بله 207 سرِ از رانا ولی 15 تمنم گرون تره

    پاسخ
    1. رانا
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      رانا :
      این ماشین هرقطعه اش مال یک کشوره
      اروپا ؛ چین و ایران
      حداقل ماشینی بخرید که شناسنامه داشته باشه
      رانا رو فقط تو ایران میشناسند
      من خودم این ماشینو سوارشدم
      داشبورد فوقالعاده بیکیفیت ؛ تو دریهای بدرد نخور؛ جنس بدنه فوقالعاده سبک و نازک ؛ باتوجه به همین سبکی شتاب خوبی داره
      ترمزهاش خوبه و…دیگه نکته مثبت نسبت به رانا تو ذهنم نمیاد

      پاسخ
  9. عبدالله
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام واقعا کیفیت رانا های جدید بالاست من sdدارم بردارم رانا بعداز یه سال. هنوز نمایندگی. بجز تعویض روغن. نرفته اما من بیشتر از 10 بار رفتم sdمن مدل 95 تا الان. به خاطر تاب داشتن دیسک و صفحه. سنسور هوا، کولر، روغن ریزی، نشتی آب، مشکل جعبه فرمان و…رفتم فکر کنم قطعات sd جدید چینی هست. دوستم یه مدل 90 sd داره حرف نداره کاش منم مثل بردارم رانا می گرفتم. خودم رانا ی بردارم رو سوار شدم عجب شتاب وحشتناکی داره ترمز حرف نداره. تعادل هم از sd بهتره. صندوق عقبش بزرگتره، فضای موتورش بزرگتره در مورد جنس. داخل کابین 206. بهتره ولی 405، و پارس. جدید هم کابینش پلاستیکی. هست در کل با این قیمت و کیفیت رانا از sd های جدید سر تره sd رو فروختم حتما رانا میخرم هر کی خریده اگه مصرف کنند ه باشه راضیه نمایشگاهی. و دلال فقط پول براشون مهمه کیفیت هیچ ارزشی براشون نداره
    یادتون هست. پراید بعدش ال 90 تازه اومده بود همین دلال ها. چی کار می کردن چقدر منفی بافی تو بازار بود ولی الان ال 90 مثل طلا میمونه

    پاسخ
    1. نادر
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      خخخخ…. ال ۹۰ مثل طلا میمونه
      آقا همون رانا تو سوار شو
      قبول رانا وال ۹۰ بهترین ماشینای ایران وجهان هستند

      پاسخ
  10. عبدالله
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    سلام سال 95 بنده یه sdدرآوردم. ولی بردارم. یه رانا چون پولش نمی رسید از نمایندگی. درآورد من متاسفانه 12با تو یه سال این sd مزخرف رو به علت، سوختن سنسور دو بار، نشتی روغن، تاب داشتن دیسک و صفحه، کار نکردن کولر و….به نمایندگی بردم در حالی که بردارم فقط یک بار برای تعویض روغن به نمایندگی رفته کنجکاو شدم یه روز ماشینو برا مسافرت به شمال با هم جابجا کردیم. ماشین نرم. پر شتاب. ترمز عالی. فضای صندق عقب. بزرگتر از sd تو جاده با هر ماشینی زیر 100 میلیون کل مینداختم باز رانا سر بود، تعادلش از sd بهتره. ولی کابین داخل sd بهتره. اینم بگم 405، و پارس های جدید هم کلا کابین شون پلاستیکی هست حیف اون پول اضافی که من به sd بی کیفیت چینی دادم کاش مدل نود به پایینsd یا مثل برادرم. رانا می گرفتم حرف دلال ها چرته چون همین ال 90 تازه اومده بود با حرف همین دلال ها هیچ کس نمی خرید ولی الان مثل طلا میمونه،التماس تفکر

    پاسخ
    1. ارش
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      شما با هر ماشینی زیر 100 تومن کل انداختی رانا سر بود ؟حتی ماکسیما ؟؟ حتی هیوندای کوپه ؟حتی زانتیا حتی elx حتی 206 و 207؟

      پاسخ
    2. ارش
      سوابق: (7 دیدگاه) ,

      در مورد پارس جدید هم والا من که یه نود و چهارشو داشتم توش چوبای خیلی قشنگی کار شده بود

      پاسخ
    3. عادل
      سوابق: (29 دیدگاه) ,

      عبدلله جان سال ۹۵ اس دی رو از کجا در آوردی؟
      ایول عبدله

      پاسخ
  11. تصویر پروفایل ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (1750 دیدگاه) ,

    این‌جا در واقع اومدن خودروها رو بر اساس میزان کم و زیاد بد بودن رده بندی کردن، یعنی هر چی به صدر جدول نزدیک‌تر میشیم، کمتر بده، هیچ کدوم خوب و با کیفیت به حساب نمیان.

    پاسخ
  12. ارش
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    بین 25 و 50 بالا ترین ال نود اتو باشه با 4 ستاره و ال نود دستی هم 3 ستاره باشه پایین ترین پارس و 405 و سمند با یک ستاره ؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظر من که کاملا اشتباهه و پارس یه سر و گردن از ال نود بالا تره (به خاطر طراحی ).اگر نظر شخصی من رو هم بذاریم کنار باز هم هیچ کسی این نتیجه رو درست نمیدونه بجز افرادی که تعصب داشته باشن روی ال نود

    پاسخ
    1. احسان
      سوابق: (295 دیدگاه) ,

      ببخشیدا در این که پارس طراحی بهتری داره شکی نیست اما از نظر کیفیت واقعا در مقابل ال ۹۰ حرفی واسه گفتن داره؟
      ال ۹۰ و ساندرو که فرانسوی هستن معلومه که از پارس و ماشینای دیگه که ۹۰درصد قطعاتشون چینی و ایرانی شده سرترن.

      پاسخ
      1. مهمان
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        عزیزم، ال90 و ساندرو هم فرانسوی نیستن، یعنی اصلاً رنو نیستن، بلکه داچیا رومانی هستن، زیرمجموعه رنو-نیسان برای کشور های جهان سوم

        پاسخ
  13. احسان
    سوابق: (295 دیدگاه) ,

    تو رنج زیر ۴۰ تومن رانا بهترین و خوشگلترین ماشینه.کاری ندارم که برندش چیه یا کی طراحیش کرده ولی بد نیست یکم فکرکنید بعد نظر بدید فرق رانا با ۲۰۶ اس دی چیه؟
    فقط داشبوردو کروز کنترل که ۲۰۶ بهتره
    ولی ترمزها و شتاب رانا سرتره
    تازه طراحی رانا خیلی به روز ترو شکیل تره
    این دیگه خیلی واضحه که رانا رخ بهتری داره
    حال آدم بهم میخوره بس که تو خیابون ۲۰۶ ریخته
    خزتر از ۲۰۶ مگه داریم آخه
    یکم منطقی فکر کنید .

    پاسخ
  14. سامان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    سلام.
    آقا یکی ماشینی بهم معرفی کنه که:
    1) ترمزهاش 4 چرخ دیسکی مثل رانا باشه
    2 )شتابش درحدود 12 ثانیه مثل رانا باشه
    3 )به خوشگلی رانا باشه
    4 )بعد از طی135000 کیلومتر اتاق بی صدا مثل رانا باشه ،نه مثل پارس tu5 که با طی 100 هزار کیلومتر داخلش صدای تراکتور بده.
    5 )16 سوپاپ باشه مثل رانا
    6 )پیچ ها رو خیلی با اطمینان بپیچه مثل رانا
    7 ) قیمتش 35 میلیون تومن باشه مثل رانا
    ؟؟؟؟

    پاسخ
  15. سامان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    دوستان چینی سوار توجه بکنید. از روی آزمون و خطا بهتون میگم.چینی ها بیشترشون فقط ظاهر و آپشن و قیمت بالا دارن. از نظر فنی با همین رانام بیشترشون رو از رده قیمت 60 میلیون به پایین نقطه کرده ام.شاد باشید

    پاسخ
  16. فرهاد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام دوستان گلم..کلی عقاید و نظرات مختلف در مورد ماشینهای داخلی دیدم و همه رو خوندم ولی دوستان عزیزم توجه داشته باشند همین خودروهای داخلی را هم میشود به مدرن ترین آپشنهای روز دنیا مجهز کرد اما آیا اگر چنین اتفاقی انجام بشه بنظرتون قیمتها همینی که هست باقی میمونه و اگر فرضا رانا به قیمت شصت میلیون عرضه بشه کسی میخره..؟؟

    پاسخ
  17. سعيد
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من الان ٢سال رانا دارم از هر لحاظ بگید ماشین خوبیه.با کارشناسای نمایندگی ایران خودرو حرف زدم گفتم چرا 4میلیون از ٢٠۶ اس دی ارزون تره چه فرقی داره گفتن فقط بخاطر داشبورد و اینکه هر٢٠۶ فروخته بشه ما یه فرانشیز باید به فرانسه بدیم بخاطر برند پژو!!!!!
    تمام قطعات رانا همون ٢٠۶
    وقتی برید برای خرید قطعات رانا بگید فلان قطعه رانا قطعه ٢٠۶ میدن.
    ٢ساله بنزین میزنم و روغن عوض میکنم سواریش حرف نداره نرم و بدون کوچکترین صدا.
    رانا ۵ساله اومده تا چند سال دیگه کلا جای ۴٠۵-پرشیا و سمند و ٢٠۶ و میگیره. فقط ال ٩٠ هست که از رانا بهتره توی ماشینای زیر ۴٠ میلیون
    درضمن جادار تر از ٢٠۶ هستش
    مردم دارن پول برند ٢٠۶ رو میدن تازه ٢٠۶ هاچبک که مفت نمی ارزه با کوچکترین سرعت زیاد چپ میکنه من مقایسم با ٢٠۶ اس دی هستش که مثل رانا فول میباشه و همه ی امکانات رو داره.
    اگه قرار بود داشبورد رانارو مثل ٢٠۶ میزدن که همون ٢٠۶ میشد
    خلاصه این ماشین ٣ ستاره هستش و نسبت به پولش واقعا ارزش داره که tu5 داری سوار میشی.
    من هرروز با ماشین ١۵٠تا میرم هر روز چرا سنسور اکسیژنم نمیسوزه😁 اون اقایی که سنسورش سوخته
    خواهشا حرفای الکی ننویسید
    در کل با ٣۴ میلیون بهتر از رانا نمیتونید سوار بشید
    یاعلی

    پاسخ
  18. مهدی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    رانا ماشین خوبیه من سه ساله دارمش ازش کاملا راضیم شتابش ترمزاش حرف نداره اگه ایرادی هم داره جزئی هستش با دویست سیصدتومن حله نه مثله سمند یا پارس گیربکس پیاده کنه

    پاسخ
  19. سامان
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    حرف های شما دوست عزیز رو تایید میکنم.
    من خودم رانا سوارم. فقط تندر 90 از لحاظ کیفیت قطعات از رانا بهتره ولی چون خیلی خیلی زشته و روی پیچ ها اصلا تعادل نداره پس من رانا رو به اون ترجیح دادم.
    رانا رو خودم روی پیچ های تند تست کرده ام. واقعا عین سمند میپیچه.

    پاسخ
    1. حسین ‌کریمی واوان سیتی
      سوابق: (26 دیدگاه) ,

      من خودم رانا دارم باهاش بنز الگانس رو گرفتم
      به نظرم شاهکار ایرانخودرو ست ؛ این ماشین از نظر فنی با ماکسیما برابری میکنه
      به نظر من این خودرو میتو نه سالها تو اروپا حرف اول رو بزنه

      پاسخ
  20. علیرضا آقابزرگ
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    سلام،درآذرماه1395 خودرولیفان 820خریدم ودرطول9ماه 4بارتوسطامدادخودروبه تعمیرگاه منتقل شدموبیش از16بارمراجعه جهت تعمیرات اساسی به نمایندگی با وجود تعویض غربیلک کامل فرمان،TCUکامپیوتر در چند مرحله،سنسورها و سیم کشی و تعویض گیربکس کامل و…از تعمیر اساسی آن عاجز بودندو سیستم ترمز آن در مواقع اضطراری معیوب بود ،لنت ترمز 4 چرخ را 300.000تومان تعویض کردم ولی درست نشد نمایندگی تقاضای دیسک چرخ جلو را در برج 2 دادولی بعد از 4 ماه تامین قطعه نشد ،در اعتراض ما به صدای کمپرسور خراب کولر و صدای چرخها و داشبورد و کنسول به ما میگفتند که صدای ضبط را زیادکن و بعد ازشکایت در ارگانهای مربوطه خودرو را پس گرفتند و مبلغ 11.000.000تومان افت قیمت از من کسر کردند ،خودرو کرمان موتور معیوب بوده وایرادسیستمی و برقی داشته ،کرمان موتور از تعمیر آن عاجز بوده،ضرر افت قیمت کسر کرده اند،منصفانه است ،لطفا در ویترین افتخارات کرمان موتور این ظلم به مشتری را قرار دهید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x