رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

طی آذر ماه 96 تعداد 91,570 دستگاه خودرو تولید گردید که 99 درصد آن دسته خودروهای سبک و 1 درصد باقی‌مانده مربوط به خودروهای سنگین است. این دو گروه به ترتیب 41 خودروی سبک و 6 مدل خودروی سنگین مختلف را شامل می‌شوند.
در هر بخش، تنها به ذکر نام باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروها و تعداد ستاره کیفی آن‌ها می‌پردازیم. اطلاعات تکمیلی و جزئیات را نیز در جداول موجود مرور می‌کنیم.

کیفیت خودروهای سبک:

1. وانت‌ها

رده‌بندی کیفیت وانت های داخلی
باکیفیت‌ترین: تندر90 پیکاپ (ایران‌خودرو) / سه ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: وانت آریسان/ وانت نیسان/وانت کارا دوکابین/ یک ستاره کیفی

2. سواری

رده‌بندی کیفیت خودروهای سواری داخلی
بیشتر از 100 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: مزدا 3 / سوزوکی گرند ویتارا /چهار ستاره کیفی

75 الی 100 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: کیا سراتو / هیوندای i20 / چهار ستاره کیفی

50 الی 75 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: هیوندای i10 / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: لیفان X60 / یک ستاره کیفی

25 الی 50 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: رنو ساندرو / تندر90 پلاس اتوماتیک / پارس تندر / پژو 207 اتومات / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: پژو 405، تیبا / یک ستاره کیفی

کمتر از 25 میلیون تومان
باکیفیت‌ترین: !!!
بی‌کیفیت‌ترین: مدل‌های مختلف سایپا پراید / یک ستاره کیفی
در جدول ذیل همچنین مقایسه سطوح کیفیت خودروهای داخلی بازار را مشاهده می‌نمایید.

رده‌بندی کیفیت خودروهای سواری داخلی

کیفیت خودروهای سنگین:

رده‌بندی کیفیت خودروهای سنگین داخلی

مسافری

در این ماه خودرویی در این کلاس تولید نشد!

کامیونت

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75K / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: کامیونت الوند/ یک ستاره کیفی

کامیون (باری-کمپرسی)

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75M / سه ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: *

کشنده

باکیفیت‌ترین: کشنده ولوو FH / اسکانیا G410 / چهار ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: *

مقایسه رده‌بندی کیفیت خودروهای سنگین داخلی

توجه: این صفحه هر ماه بروزرسانی می شود.

منبع: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

مطالب مرتبط

1,842 دیدگاه

  1. علی اکبر
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    باید واقعیتها گفته بشه تا کسی به اشتباه نیوفته ظاهر ماشین سلیقه هست یکی میگه ال نود زشته ولی من به شخصه خوشم میاد وبا انداختن رینگ ولاستیک استاندارد وپهن خیلی خوشکل شده وظاهرش با بقیه ماشینها تفاوت داره کیفیتش هم از همه بالاتره هم از مصرف کننده ها مشخصه هم بازرسی وکیفیت اعلام کرده در مورد ایمنی سه ستاره از اتحادیه اروپا داره که سطح متوسطه ولی هیچکدام از خودروهای داخلی تست نشدن وایمنی پایینتری دارن چون تکنولوژی قدیمی دارن در مورد تعادل کم توسرعتهای بالا ال90 تعادلش کمی ضعیف هست که با انداختن رینگ ولاستیک پهنتر قابل قبول هست ولی این ایراد این ماشین نیست چون ساخته شده بعنوان همه جا رو مثل مزدا 3 که حالت اسپرت داره وتعادل خوبی داره ولی توسرعت گیرها زیرش گیر میکنه ومشکل داره فلسفه ساخت ال90 ماشین شبه شاسی بوده که بتونه توهمه جور جاده بره گیربکس وموتور هماهنگ داره که توهیچ کدام از ماشینها هم همرده وجود نداره سواری نرم جلوبندی وشاسی محکم اصطلاک وهزینه نگهداری پایین اتاق وصندوق جادار در مورد آپشن هم نمیدونم مگه ماشینهای همرده چی دارن یا چقدر تفاوت دارن که بعضیها میگن امکانات نداره شاید یه دو تا آپشن که اوناهم چینی هست وبه ماشین چسبوندن وگرنه ال90 سال 86 به ایران اومد وفولش دوتا ایربگ وکامپیوتر سفری داشت که هیچکدوم از ماشینهای همرده نداشتن و شرکتها اومدن آپشنهای چینی که بعد یه مدت خراب میشه رو اضافه کردن در کل ال90 وهم خانوادش ساندرو در رده قیمتی بهترین هستن

    پاسخ
    1. سورنا
      سوابق: (61 دیدگاه) ,

      داداش لازم نبود این همه بنویسی

      خوب از همون اول میگفتی ال ٩٠ بهترین ماشین دنیاست دیگه چرا خودتو زحمت دادی ؟

      راستی وقت کردی یه مقایسه ال ٩٠ با لامبورگینی کن ببینیم کدوم بهتره فکر کنم ال ٩٠ برتر باشه درسته ؟

      🙂

      پاسخ
      1. shahin
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        رینگ لاستیک پهن خیلی مهمه

        پاسخ
      2. حسن
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        سفسطه ممنوع، اینجا بحث کیفیت مطرحه ، لطفا بحث لامبورگینی و فراری و … برای فرافکنی مطرح نفرمائید این موضوع دیگه برای همه ثابت شده که النود از همه ماشینای بی کیفیتی نظیر 405 ، پارس سمند انواعش و .. که بعضی ها با هاش پز میدن خیلی بهتره
        لطفا از واقعیتها عصبانی نشیم و بچه گانه به موضوع نگاه نکنیم

        پاسخ
      3. saeed mz
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        چه کسی این ستاره ها رو داده؟ منبع موصق؟ واقعا آدم از نظر امتیازات جا میخوره . تا اونجایی که من میدانم خودرو ایرانی دست ایرانی نخورده . tu5 1600 درحد سه ستاره. نه اینکه رو پژو پارس باشه. بقیه خودرو ها هم در حد یک ودو ستاره . مبغ خورو که ملاک ارزش گذاری نیست. از دانشمندانی که با این صفحه باعث مسرت شادی مردم می شوند متشکرم.

        پاسخ
    2. بهراد
      سوابق: (41 دیدگاه) ,

      دوست عزیز تندر نود یا ال ممد ، اسم دیگش ماشین مزرعس، و مخصوصا بخاطر زمین های ناهموار فرانسه و روستا هاش طراحی شده بخطر همونه جلوبندی محکمی داره، و تعادل توسرعت بالا خیلی کمه،تایر لودرم بندازی تاثیری نداره، مهم ساختاره، شما بیا تایر تراکتور بنداز رو پراید هیچوقت تعلیقش مث پژو ۴٠۵ نمیشه، این ماشین مخصوص مزرعس بعدا شهر بعدش جاده ، جاده هم بری باید ارتفاشو یه ذره کم کنی و باهاش سرعت نری، یه خورده با فرمون بازی کنی باید چشاتم ببندی،به شخصه تو یه مسافرت بین دو شهر بزرگ تو تعطیلات سال نو،۴ تا تندر دیدم تو جاده بر عکس پیچیده بودن مارو نیگا میکردن، مصرف شهری هر ماشین بیشتر از مصرف جاده ایه،بخاطر کاربردش تو شهر مصرفش کمه و تو جاده کمتر ،خیلی فک می کنن بخاطر همونه و باید باهاش بین شهری برن، طراحی داخل ماشین هم چنگی به دل نمیزنه،حتی صندلیای جلوی تندرو گذاشتن رو پراید!!! بیرونشم همین بس که طراحاش بنز بخاطر شاهکار معماری و طراحی آینه هاش و همخوانی با زبان طراحی ماشین تعظیم کردن، یه ماشینیه هر دو سوراخ لوگوی عقب و جلو داد میزنه این ماشین خالیه هیچی ندا ره، ال ممد ماشین خوشگلی نیس.مخصوصا با اون چراغای مثلثیش.رنو آخرش فهمید یه جایی رو گنده میزنه اومد تالیسمان رو طراحی کرد که بازارو باهاش بگیره و طبق معمول همیشه بازار ما پذیرای فرانسوی ها از جمله سیتروئن و پژو و رنو بوده و هست.من بودم فقط کره ای و ژاپنی و آلمانی و بعضا قلد. های آمریکایی رو اجازه میدادم ماشین وارد کنن.ال ممد چیه آخه؟ همین ساندرو با لوگوی ارزون داچیا فروخته میشه تو کل دنیا ولی باهوشای ما لوگوی رنو رو زدن که فروشش بیشتر باشه و نسل قدیمش رو تولید کردن که هزینه کمتری داشته باشه،امروز صبح تو برنامه حالا خورشید مهمانش یه پسر ده ساله ی نابغه به اسم حسین عطایی بود که از شرکت ولوو و تسلا دعوتنامه داشت !!! حتی دانشگاهای خارج درخواست کرده بودن به عنوان استاد دانشگاه بیاد تدریس کنه براشون!!! این پسر کارش طراحی کانسپت و طرح های مفهمومی بود، رضا رشید پور پرسید ایرانخودرو و سایپا بهش درخواستی دادن که اون پسره سوالو رد شد و یه جوابی داد که کل مدیرای این دو شرکتو جمع کنی نصف اونا نمیتونه بگی. صد درصد هم یکم پسره بزرگتر شه میره خارج، البته اون تنها نیست!!! هزاران نفر مثل اون رفتن

      پاسخ
      1. Ali
        سوابق: (1 دیدگاه) ,

        داداش چرا عصبانی میشه تو با همون پرشیا لاکچری باش بزار ما هم ال نود خودمون و سوار شیم

        پاسخ
        1. علی
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          واقعا یه سری با چه روحیه ای ال نود سوار میشن؟؟؟
          منکه موندم
          آخه ماشین اینقدر بیروح
          آدم یاد نعش کش میفته

        2. بهراد
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          من پرشیا ندارم از لگن هم حمایت نکردم، خوب سوارشو ولی مث دوستمون نگو با انداختن رینگ و لاستیگ بهش دریفت میزنم چسبندگیشو زیاد میکنم
          کلا بازار ایران دو دسته هست،
          کیفیت می خوای >>> ال ممد بگیر
          آپشن می خوای >>> از همین آشغالیای داخلی بگیر

          اگر ماشین واقعی می خوای قید ایرانیو و چینیو هندی رو بزن

      2. ADAK
        سوابق: (113 دیدگاه) ,

        مزرعه ؟!!
        روستا ؟!!!
        دوست عزیز چرا پرت و پَلا میگی !!!
        یه افسانه هایی در مورد ژیان می گفتن ، شما انگار اشتباه گرفتی …
        کلا اشتباه زدی داداچ ….

        پاسخ
        1. مسعود
          سوابق: (41 دیدگاه) ,

          بله دوستمون درست گفت ؛ این ماشین برای کشاورزان رومانی و فرانسه ساخته شد البته خیلی ساله
          برای همینه طراحی خیلی ساده ای داره وظاهر نچندان قشنگ
          البته در نمونه اروپاییش؛ آپشنی داره که میشه بهش گاو آهن هم نصب کرد L90
          وانتش هم ساخته شده
          چقدر باکلاس و شیکه این ماشین

  2. Just bentley continental
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    چی شده این قدر کامنت یا خدااااااااااااااااااااا
    یکی بگه چی شده
    پدال حک شده!!!!!!!!!!!

    پاسخ
    1. Raha
      سوابق: (136 دیدگاه) ,

      خیر این مقاله متعلق به چند وقت پیشه که پدال حدودا هر ماه آپدیتش میکنه

      پاسخ
    2. علی
      سوابق: (64 دیدگاه) ,

      آره واسه منم سوال شده

      پاسخ
  3. سورنا
    سوابق: (61 دیدگاه) ,

    حدود یه ساعته دارم کامنتارو میخونم نظرات جالبی در مورد ال ٩٠ دادن دوستان

    راستش منم فکر میکردم ماشینم چیز دیگه ای هست ولی با خوندن نظرات دوستان الان مطمعنم ال ٩٠ دارم و راضی هستم ازش
    چون خیلی ماشین عالی ای هست یه سری داشتیم میرفتیم عروسی قرار بود من ساق دوش دوماد وایسم
    خیلی ترافیک بود و داشتیم دیر میرسیدیم تو ترافیک یهو یاد آپشن دنده پروازش افتادم و زدم و سریع از روی همه ماشینا پرواز کردم و رسیدم به تالار
    یه سری هم با دوستم که یه بنز داشت کورس گذاشتیم که من اختلاف زیاد بردمش

    مصرف سوختشم که عالیه ١ لیتر در ١٠٠ کیلومتر میسوزونه

    قیافشم هرکی میگه زشته خیلی بد سلیقه هستش چون بالاخره زشت ها هم مانکن میخوان یا نه ؟ من چند بار ماشینمو دادم ماشین عروس کردن ال ٩٠ رو 😍

    موتورش هم که دیگه همه ال ٩٠ سوارها میدونن با کارکرد ٨٠٠ هزار کیلومتر فقط یه بار بردم تعمیرگاه اونم به خاطر گیر کردن فن رادیاتور بود

    در کل تو خرید این ماشین شک نکنید عالیه 😍

    پاسخ
  4. محمدامین
    سوابق: (11 دیدگاه) ,

    چرا تو خودروهای مونتاژ داخلی خودروی 5 ستاره ایمنی پیدا نیست;
    گرچه، توانایی خریدش رو نداریم ولی بد سوالی نیست

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      اگر منظورتون این ستاره ها هست
      ستاره های کیفی هستن نه ایمنی
      اشتباه نشه

      پاسخ
  5. فرزین
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    چرا از اتومبیل های دیگر خبری نیست؟؟؟
    لیست ناقص و پر از سانسور است

    پاسخ
  6. عبدالله
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    بزارید دو نکته رو بگم:تمام این ستاره ها دروغه حداقل مال ایران خودرو رو مطمعنم چون با چشمای خودم دیدم یکی از مسولینشون میگفت که سازمان استاندارد خودرو سفارش میده ما هم میسازیم با بهترین کیفیتی که میتونیم و. میفرستم و. این مسولین نمیان از انبار بردارن ببینن چه آشغالیه

    دوم اینکه پراید استاندارده و هیوندای i10 نیست😂😂

    پاسخ
  7. sevlan
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    تو شبکه منوتو یه سمند EF7صادراتی رو حسابی تست کردن و آخر سر هم تو تست یورو انکپ توموسسه ی تچم فقط تونست یک ستاره از پنج ستاره رو بدست بیاره ، تو یه اتو مارکت هم قیمت روش گذاشتن که پوتصد پوند حداکثر ارزشش شد ، آره اینست خودرو ملی!!!

    پاسخ
    1. SS
      سوابق: (116 دیدگاه) ,

      یک ستاره هم به دست نمیاره
      نمیدونم چطوری بهش یک ستاره دادن
      چند هفته قبل فیات پونتو تست شد که فقط در تست ایمنی سرنشین امتیازش 51 درصد شد و در مجموع با بخش های دیگه 0 ستاره گرفت
      در حالی که سمند در این بخش امتیاز 30 در صد رو گرفت و طبیعتا در قسمت های دیگر هم ضعیف تر یا مثل پونتو هست که نتیجش این میشه که 0 ستاره میگیره

      پاسخ
  8. مهران
    سوابق: (113 دیدگاه) ,

    پارس شد 2 ستاره مگه قبلا 1 ستاره نبود؟ عجب

    پاسخ
  9. امیر
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    باید تیتر رو مینوشتن ردبندی اشغالهای تولیدات داخلی

    پاسخ
  10. امیر
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    باید تیتر رو مینوشتن ردبندی کیفیت اشغالهای تولیدات داخلی

    پاسخ
  11. Ali nemesis
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    با سلام خدمت تمامی استاتید
    بنده تجربه خودم را از خرید تیبا ۲ میگم براتون و این اولین ماشینم هست در جدول دو ستاره داره ولی افسوس که معنی این ستاره ها را زمانی که ماشین را خریدی میفهمی ماشین بنده بشدت مشکل گیربکسی داره و دگه داغونم کرده چند بار هم تعمییر زدم هم توسط نمایندگی و هم اخر سر از جیب خودم بیرون خرجش کردم بشدت ماشین کوبش داره و با کوچکترین مانعی الوداعش میره هوا هنوز با این مشگل دست به گریبانم صدا براحتی از کف خودرو نفوذ میکنه و صدای موتور به محض بالاتر رفتن از سه هزار خوره مغز و اعصابت میشه سوختش معقوله جاده شش میسوزونه بدنه محکمی داره ترمزهاش خوبن ولی ABS زیاد مالی نداره اپشن خاصی هم نداره من به قیافه زیاد اهمیتی نمیدم واسم فقط کیفیت مهمه موتور گیربکس و زیر پا و تعادل و شاسی خوب باشه از رانندگی با ماشین لذت میبرم
    موفق باشید

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    صب کن ببینم پس برلیانس کو

    پاسخ
  13. مش غلوم
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    برلیانس تو قسمت رده بندی اسباب بازی کودکان خاستی اونجا ببین چند ستاره داره واسه هموطن متاسفم به اجبار باید سوار این قوطی به اسم ماشین بشن ایران خودرو و سایپا سنگ تموم گذاشتن خخخ چشم نخورین

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (52 دیدگاه) ,

      نه که انگار بقیه بنز و بی ام ون بین این آشغالا سراغشو گرفتم اونم مگه از اینا نیست ؟

      پاسخ
  14. بهروز
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    من که گول این رده بندی رو نخوردم و نمیخورم یکی از خودروهای اتومات مدیران خودرو رو برداشتم راضی هم هستم .
    از خودروهایی نظیر ال نودو سمند و پرشیا و اچ سی کراس و تیبا و دنا و رانا و ساینا و پژو بهتره قیافه قشنگتری هم داره سواری لذت بخشی داره
    گارانتی خوب و خدمات پس از فروش مناسبی داره
    اصلا به این ستاره های فرمایشی توجه نکردم

    پاسخ
  15. عمران
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    ال نبرد مرد عمل!!!!آقا از ظاهرش گذشته عالی که نه ولی بهتر از پژو هست…هرکی داره ازش راضیه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x