چشم اندازهفته نامه

رده‌بندی کیفیت خودروهای داخلی

یکی از راه‌های کسب اطلاعات از میزان کیفیت خودروها و مشکلات احتمالی آن‌ها، گزارش‌های سازمان‌های مستقل ناظر بر کیفیت محصولات تولیدی می‌باشد. مؤسساتی نظیر جی دی پاور در این زمینه پیشتاز بوده و می‌توان با اعتماد به گزارش‌های آن‌ها که از طیف وسیعی از مشتریان و خریداران به دست آمده، تصمیم‌گیری نمود. در ایران نیز شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که یک موسسه خصوصی است این وظیفه را برعهده دارد.

کیفیت خودروها در ایران

معیارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای تعیین سطح کیفیت خودروها از طریق بازرسی در خط تولید شرکت‌ها با هماهنگی و اجازه آن‌ها و به سفارش وزارت صنعت و معدن و تجارت و بررسی مواردی چون پیشرانه، سیستم تعلیق، تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی می‌شود. هرچند این روش نسبت به ارزیابی از خریداران و شمارش عیوب خودروهای فروخته شده در بازه‌های زمانی خاص از قابلیت اعتماد پایین‌تری برخوردار است اما به هر جهت می‌توان تا حدود زیادی همین ارزیابی را نیز به عنوان مرجع پذیرفت و از آن برای تشخیص میزان کیفیت محصولات خودرویی داخلی استفاده کرد.

کنترل کیفیت خودروها
در گزارش این شرکت، رده کیفی خودروها با ستاره‌هایی از یک تا پنج به نمایش در می‌آید. متأسفانه در این گزارش‌ها خبری از نمره‌های منفی خودروها و همچنین نوع عیوب کشف‌شده آن‌ها نیست. بنابراین مشخص نمی‌شود که وزن ستاره‌های دریافتی یا از دست رفته بیشتر بر اساس سیستم‌های فنی و مکانیکی بوده یا تزئیناتی و رفاهی و این اشکالات و عیوب با چه هزینه‌ای و به چه صورتی قابل رفع است. بعلاوه مشخص نیست که محصول خروجی از کارخانه در بازه زمانی مثلاً سه ماهه، چه مشکلات و معایب جدیدی را بروز خواهد داد.

آخرین نتایج بررسی کیفیت خودروها

طی خرداد ماه ۱۳۹۸ تنها تعداد ۴۸,۴۱۱ دستگاه خودرو تولید شده که ۹۹ درصد آن دسته خودروهای سبک و ۱ درصد باقی‌مانده مربوط به خودروهای سنگین است. این دو گروه به ترتیب ۴۵ خودروی سبک و ۸ مدل خودروی سنگین مختلف را شامل می‌شوند.
در هر بخش، تنها به ذکر نام باکیفیت‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین خودروها و تعداد ستاره کیفی آن‌ها می‌پردازیم. اطلاعات تکمیلی و جزئیات را نیز در جداول موجود مرور می‌کنیم.

کیفیت خودروهای سبک:

۱. وانت‌ها

رده‌بندی کیفیت وانت های داخلی
باکیفیت‌ترین: نیو پیکاپ فوتون/ سه ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: وانت نیسان/وانت کارا دوکابین/ یک ستاره کیفی

۲. سواری

رده‌بندی کیفیت خودروهای سواری داخلی
سطح قیمتی ۱
باکیفیت‌ترین: / سوزوکی گرند ویتارا / مزدا ۳ / چهار ستاره کیفی

سطح قیمتی ۲
باکیفیت‌ترین: پژو ۲۰۰۸ / سیتروئن C3 / پنج ستاره کیفی
بی‌کیفیت‌ترین: ام وی ام X33S / دو ستاره کیفی

سطح قیمتی ۳
باکیفیت‌ترین: بسترن آسا B30 / چانگان CS35 / چهار ستاره کیفی

سطح قیمتی ۴
باکیفیت‌ترین: رنو تندر۹۰ پلاس / پارس تندر / پژو ۲۰۷ اتومات و دستی / دنا پلاس / چهار ستاره کیفی

سطح قیمتی ۵
باکیفیت‌ترین: برای خودرویی چون پراید ذکر عبارت “باکیفیت” بی‌معنی است!
در جدول ذیل همچنین مقایسه سطوح کیفیت خودروهای داخلی بازار را مشاهده می‌نمایید.

تغییرات کیفیت خودروهای سواری داخلی

کیفیت خودروهای سنگین:

رده‌بندی کیفیت خودروهای سنگین داخلی

مسافری

باکیفیت‌ترین: اتوبوس شهری اسکانیا ۴۱۱۲ مارال / سه ستاره کیفی.

کامیونت

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75K / چهار ستاره کیفی

کامیون (باری-کمپرسی)

باکیفیت‌ترین: ایسوزو NPR75M / چهار ستاره کیفی

کشنده

باکیفیت‌ترین: کشنده‌های ولوو FH 500 /چهار ستاره کیفی

مقایسه رده‌بندی کیفیت خودروهای سنگین داخلی

توجه: این صفحه هر ماه بروزرسانی می شود.

منبع: شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

مطالب مشابه

‫۲,۰۰۴ دیدگاه

  1. علی اکبر

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    باید واقعیتها گفته بشه تا کسی به اشتباه نیوفته ظاهر ماشین سلیقه هست یکی میگه ال نود زشته ولی من به شخصه خوشم میاد وبا انداختن رینگ ولاستیک استاندارد وپهن خیلی خوشکل شده وظاهرش با بقیه ماشینها تفاوت داره کیفیتش هم از همه بالاتره هم از مصرف کننده ها مشخصه هم بازرسی وکیفیت اعلام کرده در مورد ایمنی سه ستاره از اتحادیه اروپا داره که سطح متوسطه ولی هیچکدام از خودروهای داخلی تست نشدن وایمنی پایینتری دارن چون تکنولوژی قدیمی دارن در مورد تعادل کم توسرعتهای بالا ال۹۰ تعادلش کمی ضعیف هست که با انداختن رینگ ولاستیک پهنتر قابل قبول هست ولی این ایراد این ماشین نیست چون ساخته شده بعنوان همه جا رو مثل مزدا ۳ که حالت اسپرت داره وتعادل خوبی داره ولی توسرعت گیرها زیرش گیر میکنه ومشکل داره فلسفه ساخت ال۹۰ ماشین شبه شاسی بوده که بتونه توهمه جور جاده بره گیربکس وموتور هماهنگ داره که توهیچ کدام از ماشینها هم همرده وجود نداره سواری نرم جلوبندی وشاسی محکم اصطلاک وهزینه نگهداری پایین اتاق وصندوق جادار در مورد آپشن هم نمیدونم مگه ماشینهای همرده چی دارن یا چقدر تفاوت دارن که بعضیها میگن امکانات نداره شاید یه دو تا آپشن که اوناهم چینی هست وبه ماشین چسبوندن وگرنه ال۹۰ سال ۸۶ به ایران اومد وفولش دوتا ایربگ وکامپیوتر سفری داشت که هیچکدوم از ماشینهای همرده نداشتن و شرکتها اومدن آپشنهای چینی که بعد یه مدت خراب میشه رو اضافه کردن در کل ال۹۰ وهم خانوادش ساندرو در رده قیمتی بهترین هستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سورنا

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (739 ديدگاه)

      داداش لازم نبود این همه بنویسی

      خوب از همون اول میگفتی ال ٩٠ بهترین ماشین دنیاست دیگه چرا خودتو زحمت دادی ؟

      راستی وقت کردی یه مقایسه ال ٩٠ با لامبورگینی کن ببینیم کدوم بهتره فکر کنم ال ٩٠ برتر باشه درسته ؟

      🙂

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. shahin

        ۱۶ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (13 ديدگاه)

        رینگ لاستیک پهن خیلی مهمه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. حسن

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سفسطه ممنوع، اینجا بحث کیفیت مطرحه ، لطفا بحث لامبورگینی و فراری و … برای فرافکنی مطرح نفرمائید این موضوع دیگه برای همه ثابت شده که النود از همه ماشینای بی کیفیتی نظیر ۴۰۵ ، پارس سمند انواعش و .. که بعضی ها با هاش پز میدن خیلی بهتره
        لطفا از واقعیتها عصبانی نشیم و بچه گانه به موضوع نگاه نکنیم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. saeed mz

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1 ديدگاه)

        چه کسی این ستاره ها رو داده؟ منبع موصق؟ واقعا آدم از نظر امتیازات جا میخوره . تا اونجایی که من میدانم خودرو ایرانی دست ایرانی نخورده . tu5 1600 درحد سه ستاره. نه اینکه رو پژو پارس باشه. بقیه خودرو ها هم در حد یک ودو ستاره . مبغ خورو که ملاک ارزش گذاری نیست. از دانشمندانی که با این صفحه باعث مسرت شادی مردم می شوند متشکرم.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. بهراد

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      دوست عزیز تندر نود یا ال ممد ، اسم دیگش ماشین مزرعس، و مخصوصا بخاطر زمین های ناهموار فرانسه و روستا هاش طراحی شده بخطر همونه جلوبندی محکمی داره، و تعادل توسرعت بالا خیلی کمه،تایر لودرم بندازی تاثیری نداره، مهم ساختاره، شما بیا تایر تراکتور بنداز رو پراید هیچوقت تعلیقش مث پژو ۴٠۵ نمیشه، این ماشین مخصوص مزرعس بعدا شهر بعدش جاده ، جاده هم بری باید ارتفاشو یه ذره کم کنی و باهاش سرعت نری، یه خورده با فرمون بازی کنی باید چشاتم ببندی،به شخصه تو یه مسافرت بین دو شهر بزرگ تو تعطیلات سال نو،۴ تا تندر دیدم تو جاده بر عکس پیچیده بودن مارو نیگا میکردن، مصرف شهری هر ماشین بیشتر از مصرف جاده ایه،بخاطر کاربردش تو شهر مصرفش کمه و تو جاده کمتر ،خیلی فک می کنن بخاطر همونه و باید باهاش بین شهری برن، طراحی داخل ماشین هم چنگی به دل نمیزنه،حتی صندلیای جلوی تندرو گذاشتن رو پراید!!! بیرونشم همین بس که طراحاش بنز بخاطر شاهکار معماری و طراحی آینه هاش و همخوانی با زبان طراحی ماشین تعظیم کردن، یه ماشینیه هر دو سوراخ لوگوی عقب و جلو داد میزنه این ماشین خالیه هیچی ندا ره، ال ممد ماشین خوشگلی نیس.مخصوصا با اون چراغای مثلثیش.رنو آخرش فهمید یه جایی رو گنده میزنه اومد تالیسمان رو طراحی کرد که بازارو باهاش بگیره و طبق معمول همیشه بازار ما پذیرای فرانسوی ها از جمله سیتروئن و پژو و رنو بوده و هست.من بودم فقط کره ای و ژاپنی و آلمانی و بعضا قلد. های آمریکایی رو اجازه میدادم ماشین وارد کنن.ال ممد چیه آخه؟ همین ساندرو با لوگوی ارزون داچیا فروخته میشه تو کل دنیا ولی باهوشای ما لوگوی رنو رو زدن که فروشش بیشتر باشه و نسل قدیمش رو تولید کردن که هزینه کمتری داشته باشه،امروز صبح تو برنامه حالا خورشید مهمانش یه پسر ده ساله ی نابغه به اسم حسین عطایی بود که از شرکت ولوو و تسلا دعوتنامه داشت !!! حتی دانشگاهای خارج درخواست کرده بودن به عنوان استاد دانشگاه بیاد تدریس کنه براشون!!! این پسر کارش طراحی کانسپت و طرح های مفهمومی بود، رضا رشید پور پرسید ایرانخودرو و سایپا بهش درخواستی دادن که اون پسره سوالو رد شد و یه جوابی داد که کل مدیرای این دو شرکتو جمع کنی نصف اونا نمیتونه بگی. صد درصد هم یکم پسره بزرگتر شه میره خارج، البته اون تنها نیست!!! هزاران نفر مثل اون رفتن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Ali

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        داداش چرا عصبانی میشه تو با همون پرشیا لاکچری باش بزار ما هم ال نود خودمون و سوار شیم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. علی

          ۱۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (47 ديدگاه)

          واقعا یه سری با چه روحیه ای ال نود سوار میشن؟؟؟
          منکه موندم
          آخه ماشین اینقدر بیروح
          آدم یاد نعش کش میفته

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. بهراد

          ۲۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (537 ديدگاه)

          من پرشیا ندارم از لگن هم حمایت نکردم، خوب سوارشو ولی مث دوستمون نگو با انداختن رینگ و لاستیگ بهش دریفت میزنم چسبندگیشو زیاد میکنم
          کلا بازار ایران دو دسته هست،
          کیفیت می خوای >>> ال ممد بگیر
          آپشن می خوای >>> از همین آشغالیای داخلی بگیر

          اگر ماشین واقعی می خوای قید ایرانیو و چینیو هندی رو بزن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. آرش

          ۹ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام دوستان اگه توجه کرده باشین تقریبا همه محصولات ایران خودرو دارای اشکال فنی در گیربکس هستند به جز ال۹۰ و ساندرو که واقعا گیربکس خوب و با کیفیتی ( دارای هماهنگی خوب با موتور) دارن . که شاید خیلی از مردم اصلا به این چیزا اهمیتی نمیدن و بیشتر دنبال ظاهر و روح و این حرفا هستند
          بعضا وقتا اصلا نمیدونیم هدفمون از انتخاب ماشین چیه !!
          کیفیت و کاربری و …
          یا ظاهر و روح و …
          این مسئله باعث شده که بعضی از خودروسازها با درک این موضوع و برای سود بیشتر از کیفیت فنی خودروهای تولیدی خودشون می کاهند و به عوامل ظاهری می پردازن و به قولی گنجشک رنگ شده رو به عنوان قناری به مردم عرضه میکنن و این یعنی توهین به درک و شعور ما
          شاید نمونش خودروی دنا باشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ADAK

        ۱۷ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (937 ديدگاه)

        مزرعه ؟!!
        روستا ؟!!!
        دوست عزیز چرا پرت و پَلا میگی !!!
        یه افسانه هایی در مورد ژیان می گفتن ، شما انگار اشتباه گرفتی …
        کلا اشتباه زدی داداچ ….

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مسعود

          ۱۷ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (49 ديدگاه)

          بله دوستمون درست گفت ؛ این ماشین برای کشاورزان رومانی و فرانسه ساخته شد البته خیلی ساله
          برای همینه طراحی خیلی ساده ای داره وظاهر نچندان قشنگ
          البته در نمونه اروپاییش؛ آپشنی داره که میشه بهش گاو آهن هم نصب کرد L90
          وانتش هم ساخته شده
          چقدر باکلاس و شیکه این ماشین

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. ADAK

          ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (937 ديدگاه)

          مسعود جان
          لطفا منبع حرفات + لینک عکس های ال۹۰ گاوآهن بسته شده را بذار

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        3. بهراد

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (537 ديدگاه)

          فکر کنم شما یا تندر داری یا متعصبی !!!
          یکی از اقواممون یه تندر صفر درآورد حدود یه تومن خرج کرد که به مدل خارجیش شبیه شه! مثل ساندرو که یه ماشین میخری بعد خودت کاملش می کنی! در مدل های جدید پلاستیک بین شیشه ی جلو و کاپوت حذف شده ینی خالیه !! دستگیره ی کاپوت عقب که ۳۰۰۰ تومن قیمتشه حذف شده! اون نرخ خرده فروشیش هست عمده که نصف میشه بره خط تولید ۵۰۰ تومن بیشتر نمیشه ، مهم تر از همه صندوق پران نداره!!!!!×!!!!!!! ینی شما بخوای از صندوق وسایل برداری باید ماشینو خاموش کنی سوئیچو برداری باهاش قفل صندوق عقبو باز کنی، ینی همه ی اینا آپشن محسوب میشن که حذف شدن؟ ۴۰ میلیون به قوطی دستمال کاغذی چرخدار پول بدی که در صندوق عقبش از داخل باز نمیشه! آینه هاش برقی خم نمیشه مث آینه ی پراید فنریه !اگه بخوای بشه ۱۵۰ خرج داره تازه داشبوردش هم چنگی به دل نمیزنه ینی شما با پلاستیک دو سه رنگ مواجه نیستین بلکه با پلاستیک خشک تک رنگ طوووسی مواجه هستید، به نظر کسی که افسافه واسه ژیان میسازه شمایی نه من > در ضمن یه مطالعه ای راجب تاریخچه ی این ماشین داشته باشی بد نیست و اسم های دیگه ی این ماشین یکیش dacia logan هست بعدیشم nissan aprio https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/94/Nissan_Aprio.jpg https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/Dacia_Logan_1.4_MPI_%28Facelift%29_%E2%80%93_Frontansicht%2C_19._Juni_2012%2C_Heiligenhaus.jpg https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4e/Renault_Logan_back_2007_Curitiba.jpg/1024px-Renault_Logan_back_2007_Curitiba.jpg اینجا محل وصل کردن گاو آهنه معلومه . بالاخره معلوم نشد برند این ماشین رنو هست یا داچیا یا نیسان ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        4. ADAK

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (937 ديدگاه)

          حالا شوما خون خودتو کثیف تر نکن !!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        5. ADAK

          ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (937 ديدگاه)

          ضمنا مغلطه هم نکن !
          این لینک هایی که گذاشتی ، لینک چندتا عکس ال نوده
          ربطی به اثبات پرت و پلا هایی که گفتی نداره …

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. Just bentley continental

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (538 ديدگاه)

    چی شده این قدر کامنت یا خدااااااااااااااااااااا
    یکی بگه چی شده
    پدال حک شده!!!!!!!!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Raha Souri

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (289 ديدگاه)

      خیر این مقاله متعلق به چند وقت پیشه که پدال حدودا هر ماه آپدیتش میکنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. علی

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (226 ديدگاه)

      آره واسه منم سوال شده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Raha Souri

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (289 ديدگاه)

    سر و ته همه یه آشغالن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سورنا

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (739 ديدگاه)

    حدود یه ساعته دارم کامنتارو میخونم نظرات جالبی در مورد ال ٩٠ دادن دوستان

    راستش منم فکر میکردم ماشینم چیز دیگه ای هست ولی با خوندن نظرات دوستان الان مطمعنم ال ٩٠ دارم و راضی هستم ازش
    چون خیلی ماشین عالی ای هست یه سری داشتیم میرفتیم عروسی قرار بود من ساق دوش دوماد وایسم
    خیلی ترافیک بود و داشتیم دیر میرسیدیم تو ترافیک یهو یاد آپشن دنده پروازش افتادم و زدم و سریع از روی همه ماشینا پرواز کردم و رسیدم به تالار
    یه سری هم با دوستم که یه بنز داشت کورس گذاشتیم که من اختلاف زیاد بردمش

    مصرف سوختشم که عالیه ١ لیتر در ١٠٠ کیلومتر میسوزونه

    قیافشم هرکی میگه زشته خیلی بد سلیقه هستش چون بالاخره زشت ها هم مانکن میخوان یا نه ؟ من چند بار ماشینمو دادم ماشین عروس کردن ال ٩٠ رو 😍

    موتورش هم که دیگه همه ال ٩٠ سوارها میدونن با کارکرد ٨٠٠ هزار کیلومتر فقط یه بار بردم تعمیرگاه اونم به خاطر گیر کردن فن رادیاتور بود

    در کل تو خرید این ماشین شک نکنید عالیه 😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. محمدامین

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (28 ديدگاه)

    چرا تو خودروهای مونتاژ داخلی خودروی ۵ ستاره ایمنی پیدا نیست;
    گرچه، توانایی خریدش رو نداریم ولی بد سوالی نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SS

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (357 ديدگاه)

      اگر منظورتون این ستاره ها هست
      ستاره های کیفی هستن نه ایمنی
      اشتباه نشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. فرزین

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا از اتومبیل های دیگر خبری نیست؟؟؟
    لیست ناقص و پر از سانسور است

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. عبدالله

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بزارید دو نکته رو بگم:تمام این ستاره ها دروغه حداقل مال ایران خودرو رو مطمعنم چون با چشمای خودم دیدم یکی از مسولینشون میگفت که سازمان استاندارد خودرو سفارش میده ما هم میسازیم با بهترین کیفیتی که میتونیم و. میفرستم و. این مسولین نمیان از انبار بردارن ببینن چه آشغالیه

    دوم اینکه پراید استاندارده و هیوندای i10 نیست??

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. sevlan

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (185 ديدگاه)

    تو شبکه منوتو یه سمند EF7صادراتی رو حسابی تست کردن و آخر سر هم تو تست یورو انکپ توموسسه ی تچم فقط تونست یک ستاره از پنج ستاره رو بدست بیاره ، تو یه اتو مارکت هم قیمت روش گذاشتن که پوتصد پوند حداکثر ارزشش شد ، آره اینست خودرو ملی!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. SS

      ۱۶ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (357 ديدگاه)

      یک ستاره هم به دست نمیاره
      نمیدونم چطوری بهش یک ستاره دادن
      چند هفته قبل فیات پونتو تست شد که فقط در تست ایمنی سرنشین امتیازش ۵۱ درصد شد و در مجموع با بخش های دیگه ۰ ستاره گرفت
      در حالی که سمند در این بخش امتیاز ۳۰ در صد رو گرفت و طبیعتا در قسمت های دیگر هم ضعیف تر یا مثل پونتو هست که نتیجش این میشه که ۰ ستاره میگیره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. مهران

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (278 ديدگاه)

    پارس شد ۲ ستاره مگه قبلا ۱ ستاره نبود؟ عجب

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. امیر

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    باید تیتر رو مینوشتن ردبندی اشغالهای تولیدات داخلی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. امیر

    ۱۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    باید تیتر رو مینوشتن ردبندی کیفیت اشغالهای تولیدات داخلی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Ali nemesis

    ۱۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت تمامی استاتید
    بنده تجربه خودم را از خرید تیبا ۲ میگم براتون و این اولین ماشینم هست در جدول دو ستاره داره ولی افسوس که معنی این ستاره ها را زمانی که ماشین را خریدی میفهمی ماشین بنده بشدت مشکل گیربکسی داره و دگه داغونم کرده چند بار هم تعمییر زدم هم توسط نمایندگی و هم اخر سر از جیب خودم بیرون خرجش کردم بشدت ماشین کوبش داره و با کوچکترین مانعی الوداعش میره هوا هنوز با این مشگل دست به گریبانم صدا براحتی از کف خودرو نفوذ میکنه و صدای موتور به محض بالاتر رفتن از سه هزار خوره مغز و اعصابت میشه سوختش معقوله جاده شش میسوزونه بدنه محکمی داره ترمزهاش خوبن ولی ABS زیاد مالی نداره اپشن خاصی هم نداره من به قیافه زیاد اهمیتی نمیدم واسم فقط کیفیت مهمه موتور گیربکس و زیر پا و تعادل و شاسی خوب باشه از رانندگی با ماشین لذت میبرم
    موفق باشید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2369 ديدگاه)

    صب کن ببینم پس برلیانس کو

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مش غلوم

    ۱۹ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    برلیانس تو قسمت رده بندی اسباب بازی کودکان خاستی اونجا ببین چند ستاره داره واسه هموطن متاسفم به اجبار باید سوار این قوطی به اسم ماشین بشن ایران خودرو و سایپا سنگ تموم گذاشتن خخخ چشم نخورین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی

      ۲۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      نه که انگار بقیه بنز و بی ام ون بین این آشغالا سراغشو گرفتم اونم مگه از اینا نیست ؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. بهروز

    ۲۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من که گول این رده بندی رو نخوردم و نمیخورم یکی از خودروهای اتومات مدیران خودرو رو برداشتم راضی هم هستم .
    از خودروهایی نظیر ال نودو سمند و پرشیا و اچ سی کراس و تیبا و دنا و رانا و ساینا و پژو بهتره قیافه قشنگتری هم داره سواری لذت بخشی داره
    گارانتی خوب و خدمات پس از فروش مناسبی داره
    اصلا به این ستاره های فرمایشی توجه نکردم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. عمران

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال نبرد مرد عمل!!!!آقا از ظاهرش گذشته عالی که نه ولی بهتر از پژو هست…هرکی داره ازش راضیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. A2011

    ۲۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال ۹۰ واقعا زشته زشت چرا قبول نمیکنید بله شاید قطعاتش کیفیتش بد نباشه ولی قیافه نداره هندلینگ نداره چسبندگی تو پیچ ها نداره خشک هستش و تو رانندگی تو جاده خسته کننده مدل قدیمی و مهم تر از همه سینه و داشپورت مسخره مال پراید زیباتر از ال۹۰ هستش چرا تعصب دارین رو ماشینتون کارخونه ال۹۰ مال باباتون نیست که این ماشین واسه اقشار کم دارامد و کشاورز طراحی شده برو یکم تحقیق کن دوست عزیز

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. حسین

    ۲۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ال۹۰ بدون تردید جزئ سه خودرو باکیفیت زیررنج ۵۰میلیون در ایران است،هرکس ایمان ندارد میتواندتحقیق کند از مردم ازتعمیرکارا،رنگ رخسارخبرمیدهدازسر درون،اصل واساس درون هرچیزی است نه ظاهر،

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سوشا

      ۲۸ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      والا رنگ رخسارش با سر درونش نمیخورد
      ماشین بی خودیه درکل
      اگه بشه روش اسم ماشین رو گذاشت
      هیچ آبشنی نداره
      ال ۹۰ ماشین کشاورزان رومانیاییه
      یک کشور اروپایی نه چندان قوی در تولید خودرو
      این ماشین راحتی نداره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. مجتبی

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    بخدا من حسرت میخورم اونورآبیا چی سوار میشن ماها چی سوار میشیم .دوستان تو دبی آشغالترین ماشینشون هیوندااکسنت بود ۴۰تومن پول ما!حالا هی بزنیم توسرهم کی چی ال ممد بهتره.البته این طور که اینا گرفتن چاره نداریم باید بسوزیم ولی بانخریدن این آشغالاانشالله زودتر از این وضع دربیایم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. عادل

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    ال نود رو اگه صد میلیون هم بفروشن یکسری میدوند و ثبت نام میکنند
    واقعا که ازماست که برماست
    ماشین بدون آپشن ؛ حتی بدون نمد کاپوت و کوچکترین تلاشی برای زیبا تر کردن خودرو قیمت رو افزایش میدهند و یکسری هم؛ بدو بدو ثبت نام میکنند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  21. Abbas

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    یک پیشنهاد برای ایران خودرو ………. لطفا تو رو خدا جان مادرت مهندس عزیزایران خودرو گیربکس دیفرانسیل ال ۹۰ رو بزار روی سمندتو هوای سرد باید رستم باشی تا دنده سمند رو جا بزنی …… ایران خودرو و سایپا که استاد میکس کردن خودروهای مختلف هستن این کا رو هم انجام بدن ………… با سپاس فراوان مصرف کننده تولیدات وطنی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. بهرام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چند وقت بود دنبال ماشین تو زده ۵۰میلیون بودم بعد از کلی تحقیق و بررسی من ام وی ام۳۱۵ رو انتخاب کردم و الان ک دارم نگاه میکنم این جدولی ک معلوم نیس بر چ اساسی رده بندی کردن باتوجه ب اینکه من تقریبا با اکثر ماشین های این رده رانندگی کردم الان از انتخابم راضیم و این رده بندی ها هم جناحی هست و نه از رو کیفیت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. manam khob

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چندروزه دنبال ماشین رد۵٠ملیون میگشتم ال ٩٠اولویت اولم بود الان این نظرات دوستانو خوندم کلا پشیمون شدم خوب الان برم سمند بگیرم یا پارس یا٢٠۶ خدایا چیزی نیست جز این چند نوع ماشین چینی بگیرم اونم همه ناراضی هستن اصن ولش کن پیاده میمونم-ولش کن همون تندر و میگیرم چاره نیست هم وطن دیگه با ۴٠/۵٠ملیون تو این مملکت این ماشین و میتونی بخری

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. پویا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این تست و بررسی های سازمان استاندارد زمانی میتونه ملاک باشه که خودشون برن از انبار شرکت ها ماشین واسه تست انتخاب کنن نه اینکه شرکت ها ماشین خاص براشون بفرستن،الان تو رنج قیمتی ۳۰تا۵۰میلیون هیچ ماشین بدرد بخوری وجود نداره هرکدومشون یه ایراداتی داره،بعضیا دیگه واقعا بشدت قدیمی هستن و فوق العاده بی کیفیت و فقط یه ظاهر کلاسیک قابل تحمل دارن،ماشینی مثل ال۹۰هم که فقط فقط مردم بخاطر موتور و گیربکس خوب و کم دردسرش میخرن چون دیگه خسته شدن از تعمیرگاه رفتن و هرروز دم نمایندگی بودن وگرنه کسی عاشق ظاهر و نمای داخلش نیست واقعا،گزینه های دیگه هم که ماشین های چینی هستن که هیچ اعتمادی بهشون نیست نه خدمات پس از فروش خوبی دارن و نه کیفیت آنچنانی و موتور های کاملا ضعیف و افت قیمت شدید،در کل توی رنج قیمتی متوسط انتخاب واقعا سخته ادم نمیدونه چکارکنه،بنظرم تو این شرایط شاید ال۹۰ و ساندرو خریدای بهتری باشن چون حداقل کمتر اذیتت میکنن،ال ۹۰هم ندارم الان کسی نگه همون اول میگفتی ال۹۰بهترین ماشین دنیاس?
    امیدوارم روزی برسه که هرکس توان اینو داشته باشه که هرماشینی دوس داره سوارشه(فراری و لامبورگینی و پورشه و بنز و مازراتی و ب ام دبلیو و…)
    خوش باشین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نادر

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      آقا پویا ال ممد مبارکت باشه
      ماشینای چینی جدید خیلی خوب کار کردند اون چیزی که در تصور شماست از نظر فنی دیگه تو خودروهای جدید چینی مثل گذشته نیست ؛ البته اگه یک مقدار بیشتر هزینه کنی بالای پنجاه میلیون ماشینای چینی قویتری میتونی بگیری….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  25. علی

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعداز مدتها تصمیم گرفتم ماشین بخرم..
    بااین وضع ماشینهای داخلی تو رده پژو ،سمند،ال۹۰ چیزدیگه ای نمیشه خرید…
    ۲۰۶و۲۰۷صندق و کیفیت ندارن..
    ال۹۰هم کیفت قابل قبولی داره ولی ازنظر ظاهری مرخصه..
    واقعا نمیدونم چی بخرم؟!!!!
    نظرم روبرلیانسh330بود ولی با پیشینه چینی بودن ادم دودل میشه وهمچنین ممکنه افت قیمتش بالاباشه نگران از چاله بیفتم تو چاه…
    ادم اینهمه جون بکنه پول جمع کنه بده یه ماشین بشه دردسروعذاب براش. خدایی عادلانه نیست،جای تاسفه واقعاا…..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. نادر

      ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (47 ديدگاه)

      همون پرایدتو سوار شو

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  26. ستار

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    فقط این کامنت ها رو بخونی و میمونی بخندی یا گریه کنی
    هر کی هر ماشینی داره همون بهترینه،ماشین های هم ردش آشغالن،در صورتی که همه قطعات چینین
    بعد یک سوالی یعنی الان چین از ایران عقب تره تو خودروسازی؟
    ما تو همه چی اخریم،دارین سنگ ماشین هایی و به سینه میزنین که برای مردم فقیر دنیا خاطره شده
    تو همه سایت ها طرفداری ال نود و ساندرو از خود کارخونه اصلی داچیا روش غیرتی ترن،اگه این افراد اونجا کار میکردن وضع داچیا خیلی بهتر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  27. سروش

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    تو مزخرف بودن تندر شکی نیست ولی ی سری از دوستان میگن تندر رو واسه روستا ساختن . نمیدونم کی این حرفها رو بهشون گفته؟ ماشین روستا تا جایی که من میدونم تراک و تراکتوره
    چندین سال پیش قبل از وارد شدن تندر به ایران کمپانی رنو اعلام کرد که ماشینی ساخته به اسم لوگان برای کشورهای جهان سوم و فقیر. رنو سعی کرده بود تا جایی که میتونه قیمت ماشین ارزان تمام بشه و حتی برای اینکار از شیشه های صاف برای پنجره های کناری استفاده کرد و قرار بود رنو لوگان با قیمت ۶۰۰۰ یورو بدست مصرف کننده برسه و تو کشورهای دیگه با همین قیمت دست مردم رسید . زمانی که لوگان وارد ایران شد یورو ۱۰۰۰ تومان بود و اولین سری رو با قیمت نه ملیون و نیم دادن دست مشتری و بعد دو ماه شد دوازده و نیم و بعد دو هفته دیگه شد چهارده ملیون و بعد سه ماه دیگه شد هجده ملیون . یعنی ماشین شش ملیونی رو دادن هجده ملیون و اون زمان پراید قیمتش هفت و دویست بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  28. یک ایرانی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان
    من کامنتا رو که میخوندم چیزای جالبی دیدم، یکی از یه ماشین بد میگه یکی دیگه تعریف میکنه خوب این طبیعیه هرکسی نظر خودشو نسبت به اون ماشین بگه ولی فقط میخواستم چند نکته را بگم اول اینکه تو کشور ما بسته به پولی که میدین ماشین میخرین دوم یه زمانی شما زیر صد تومن نمیتونستی ماشین سوار بشی ولی الان به لطف مسئولین و دست اندرکاران زیر دویست تومن نمیتونی ماشین سوار بشی سوم ازمن میشنوید کسایی که مثل من ندارن ماشین سوار بشن و اگه جان خودتون و زنو بچتون براتون مهمه که هست طرف ماشینای ایرانی نرید حتی به نظر من ماشینای چینی خیلی بهتر از ایرانیاست خودم تجربه داشتم وبراساس تجربه خدمتتون عرض میکنم
    شرکتهای به اصطلاح خودروسازی که فقط و فقط سود و پول براشون مهمه واینقدر مشتری براش اهمیت نداره که حداقل کنترل کیفی خودروها راقبل ازتحویل انجام بدن ومیذارن خود مشتری کنترل کیفی کنه چه انتظاری میشه ازش داشت؟؟؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  29. reza

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همه ازدم بی کیفیت

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  30. نادر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من با mvm 550؛ در جاده خوابم برد یک لحظه بود؛چشم باز کردم دیدم دارم از جاده میرم بیرون ؛ بلافاصله فرمون رو به سمت راست چرخوندم و مجدد به سمت چپ ؛
    بخیر گذشت و خدا رحم کرد؛ ولی چیزی که برام جالب بود ثبات و پایداری ماشین بود و اینکه ماشین در اون شرایط و سرعت ۱۲۰ کیلومتر کاملا در کنترل من بود …
    واقعا ازش خوشم اومد سواری فوقالعاده نرم و راحتی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا