چشم اندازهفته نامه

رقابت بهترین خودرو برای راننده 2017 قسمت دوم

دوازده خودرو، پنج کشور، یک برنده

در قسمت اول این مطلب به معرفی چهار خودروی آخر رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ پرداختیم و حال امروز در دومین قسمت از این سری مطالب به معرفی چهار خودروی دیگر این رقابت جذاب به ترتیب رتبه خواهیم پرداخت.

رتبهٔ هشتم لکسس LC500

در بخش گرند توررها، لکسس LC500 نقطهٔ مخالف آستون‌مارتین DB11 است چراکه در شاسی و تنظیم تعلیق تکالیف خود را به‌خوبی انجام می‌دهد. یکی از آزمایش‌کنندگان دربارهٔ این کوپهٔ لوکس ژاپنی می‌گوید که توزیع وزن آن به‌خوبی صورت گرفته و خودرو پیچ‌ها را به‌خوبی طی می‌کند. LC500 خودروی سبکی احساس می‌شود و بازخورد مناسبی از چرخ‌ها ارائه می‌کند درحالی‌که تجهیز آن به سیستم فرمان گیری چهارچرخ نیز موجب شده تا خودرو کوچک‌تر از آنچه هست احساس شود. علاوه بر این موارد، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 این ماشین نیز به‌خوبی با گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آن هماهنگ است.

اما علیرغم این مزایا، لکسس LC500 نتوانست رتبهٔ چندان بالایی در این رقابت کسب کند چراکه این خودرویی بزرگ و سنگین است و بنابراین این گرند تورر ژاپنی در رقابت دشوار امسال رتبه‌ای بهتر از هشتم کسب نکرد. البته تیم آزمایش‌کننده تحت تأثیر عملکرد LC500 قرار گرفتند زیرا پیشرانهٔ V8 آن خوش‌صدا است، گیربکس اتوماتیک آن به‌سرعت دنده‌ها را تعویض می‌کند و فرمان آن احساس تیزی دارد اما این خودرو وقتی یک گرند تورر واقعاً خوب و بدون نقص خواهد بود که وزن کم کرده و قدرتش افزایش یابد.

ترکیب موتور جلو محور عقب
پیشرانه ۵ لیتری V8
تنفس طبیعی
قدرت ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۴.۲ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
وزن خالص ۱۹۷۹ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو / عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۴.۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۳ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۹۳ جی
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۹۲,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۰۴,۴۶۵ دلار

 

رتبهٔ هفتم شورولت کوروت گرند اسپرت

شورولت کوروت گرند اسپرت تهدیدی برای سایر رقبا محسوب می‌شود. این سوپراسپرت آمریکایی هنگامی‌که درست تنظیم شود واقعاً دوست‌داشتنی خواهد بود. بدین منظور باید حالت رانندگی در حالت اسپرت و فرمان در حالت Tour قرار گیرد. در این صورت پاسخ پدال گاز سریع و دقیق شده و تعلیق نیز برای به حداکثر رساندن سرعت خودرو در پیچ‌ها تنظیم می‌شود. همچنین فرمان کوروت گرند اسپرت نیز سبک و دقیق است اما این‌ها بدین معنا نیست که نیازی به بهبود در این خودرو وجود ندارد زیرا به گفتهٔ آزمایش‌کنندگان، گرند اسپرت به ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری احتیاج دارد. علاوه بر این، گیربکس هفت سرعتهٔ دستی ماشین نیز عملکرد چندان مناسبی نداشته و نسبت‌های آن برای خودرویی اسپرت بسیار بلند است تا جایی که یکی از آزمایش‌کنندگان می‌گوید شکاف بزرگی بین دنده‌های سه و چهار این گیربکس وجود دارد.

بااین‌حال به نظر می‌رسد شورلت کوروت بیش از همیشه به حد کمال نزدیک شده است. یکی از دلایل چنین ادعایی، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 فوق‌العادهٔ آن است که کشش مناسبی دارد اما کمبود ۱۰۰ اسب بخار قدرت در آن بشدت احساس می‌شود. علاوه بر این، بزرگ‌ترین مشکل کوروت گرد اسپرت گیربکس آن است. این گیربکس عملکرد کُندی داشته و نسبت دنده‌های آن برای رانندگی اسپرت بیش‌ازحد بلند است. مجموعهٔ این عوامل موجب شد شورلت کوروت گرند اسپرت علیرغم تمامی مزیت‌هایش، نتواند رتبه‌ای بهتر از هفتم کسب کند.

ترکیب موتور جلو محور عقب
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
تنفس طبیعی
قدرت ۴۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۳.۴ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دستی
وزن خالص ۱۵۷۱ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۰ به ۵۰ جلو / عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۲ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۱۸ جی
مصرف سوخت ۱۲.۴ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۶۶,۴۴۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۵,۱۰۰ دلار

 

رتبهٔ ششم آلفارومئو جولیا کوادروفولیو

هرچند آلفارومئو جولیا کوادروفولیو تنها سدان این رقابت است اما روشن است که این خودرو یک ماشین اسپرت واقعی است بدون در نظر گرفتن اینکه چهار در دارد. شاسی این سدان اسپرت ایتالیایی کاملاً متناسب بوده و عملکرد دقیقی دارد. جولیا کوادروفولیو تا جایی نظر ما را به خود جلب کرد که حتی یکی از آزمایش‌کنندگان اظهار داشت این بهترین سدانی است که من طی ۲۵ سال فعالیت در حوزهٔ خودرو نگاری رانده‌ام و این حتی شامل مرسدس بنز W124 و ب‌ام‌و E39 هم می‌شود. پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی جولیا کوادروفولیو در دورهای پایین کم‌توان است اما هنگامی‌که دور موتور از ۲ هزار rpm بالاتر می‌رود، خودرو همانند موشکی به جلو شلیک می‌شود. تعویض دنده‌های گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو نیز به‌گونه‌ای انجام می‌شود که گویی گیربکس از نوع دوکلاچه است.

بنابراین جایگاه ششم به آلفارومئو جولیا کوادروفولیو اختصاص پیدا کرد. این خودرویی سرگرم‌کننده است که هرچند پیشرانهٔ آن در دورهای پایین توانایی کمی دارد اما با بالا رفتن دور موتور همه‌چیز عوض شده و نیروگاه شش سیلندر ماشین آن روی خود را نشان می‌دهد. علاوه بر این، جولیا کوادروفولیو فرمان دقیق و بسیار سریعی هم دارد. به‌طورکلی نظر یکی از آزمایش‌کنندگان در مورد این سوپرسدان این است که این خودرویی با فرمان پذیری سریع است که ضرایب کوتاه گیربکس را با یک پیشرانهٔ توئین توربو مخلوط کرده است.

ترکیب موتور جلو چهارچرخ
پیشرانه ۲.۹ لیتری V6
تنفس توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۳.۳ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
وزن خالص ۱۷۰۰ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۳ به ۴۷ جلو / عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۱ ثانیه
شتاب جانبی ۰.۹۸ جی
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۷۳,۵۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۸,۲۴۵ دلار

 

رتبهٔ پنجم مرسدس-آام‌گ GT R

پرچم‌دار خانوادهٔ مرسدس-آام‌گ GT یعنی مدل R با رنگ سبز زیبایی در رقابت امسال شرکت کرده است. این یک سوپراسپرت وحشی است که به استعداد راننده تکیه دارد یعنی GT R باید توسط یک رانندهٔ حرفه‌ای رانده شود تا بتواند از آن لذت ببرد. در زیر کاپوت این هیولا یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که نیروی خشونت‌آمیزی دارد تا جایی که به گفتهٔ یکی از آزمایش‌کنندگان، هر بار که پدال گاز GT R فشرده می‌شود، یک کارخانهٔ اسلحه‌سازی در جلوی خودرو منفجر می‌شود! یکی دیگر از آزمایش‌کنندگان نیز اضافه کرد که AMG GT R خودرویی یاغی و سرکش است اما در جاده فوق‌العاده خوب عمل می‌کند.

البته هنگامی‌که مرسدس به محدودیت‌های خود نزدیک می‌شود، به خودرویی گستاخ مبدل می‌گردد زیرا بخش عقبی خودرو صحیح رفتار نمی‌کند به‌گونه‌ای که یکی از آزمایش‌کنندگان می‌گوید در طول آزمایش چندین بار عقب GT R به این‌طرف و آن‌طرف منحرف شد. بااین‌حال نهایتاً مرسدس-آام‌گ GT R توانست با کسب رتبهٔ پنجم، در جمع پنج خودروی برتر این رقابت نفس‌گیر قرار گیرد. GT R خودروی ترسناکی است که هرچه خشن‌تر با آن رانندگی شود بهتر می‌شود. برای اینکه از این خودرو بیشتر بهره و لذت گرفته شود باید آن‌را تا نهایت توانایی‌هایش تحت‌فشار گذاشت.

ترکیب موتور جلو محور عقب
پیشرانه ۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو
قدرت ۵۸۵ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر
نسبت وزن به قدرت ۲.۹ کیلو به اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه
وزن خالص ۱۶۶۹ کیلوگرم
توزیع وزن ۴۸ به ۵۲ جلو / عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۴ ثانیه
شتاب جانبی ۱.۱۲ جی
مصرف سوخت ۱۳ لیتر (ترکیبی)
قیمت پایه ۱۵۷,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۱۹۸,۴۴۵ دلار

 

رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ قسمت اول

رقابت بهترین خودرو برای راننده ۲۰۱۷ قسمت سوم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. (King 911 (Daniel

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (951 ديدگاه)

    فک کنم دارم عاشق این آلفا رومئو میشم.
    لعنت به این جولیا با اون صدای قشنگ فراریش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (King 911 (Daniel

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (951 ديدگاه)

      یعنی خراب این متنم که واسه بنز گفته
      ((به گفتهٔ یکی از آزمایش‌کنندگان، هر بار که پدال گاز GT R فشرده می‌شود، یک کارخانهٔ اسلحه‌سازی در جلوی خودرو منفجر می‌شود! یکی دیگر از آزمایش‌کنندگان نیز اضافه کرد که AMG GT R خودرویی یاغی و سرکش است اما در جاده فوق‌العاده خوب عمل می‌کند.))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. asa

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      من واقعا درک نمیکنم .
      مدل پرچم دارماشبن فوق العاده ای مثل مرسدس gt رو اوردن توی رقابت ولی از اون طرف دارن با نسخه میانی کوروت مقایسش میکنند .
      تازه میگن 100 اسب هم کم داره و گیربکسش کنده .
      خوب مرد حسابی z06 رو میاوردین که 100 اسب هیچ بلکه 200 اسب اضافه یعنی 600 اسب رو جلوی کاپوتت ردیف میکنه که 0تا 100 رو هم با گیربکس دستی 3.1 ثانیه میزنه.
      کوروت با اینکه مدت زمان نسبتا زیادی معرفی شده ولی حداقل از لحاظ عملکرد مخصوصا در مدل پرچم دارش هیچ چیز کم نداره .
      از لحاظ ظاهر هم ( البته فقط نظر شخصیم هست )
      یکی از زیبا ترین های کلاسش هست و استایل فوق العاده جذاب و متمایزی داره .
      احساس بر انگیز ترین قسمتش هم اینکه استایل کلاسیکش رو حفظ کرده و کاملا به پدران خودش احترام گذاشته و این هم یعنی اصالت .
      اصالتی هم که با وجود تغییر همچنان باقی بمونه یعنی هنر .
      اینکه بگم باید به قیمتش هم توجه کرد دیگه یک چیز کلیشه ای و تکراری شده از بس این ماشین باارزش و به صرفست.
      لکسس هم طراحی جذابی داره .
      وادارت میکنه خطوط بدنش رو با چشمات دنبال کنی .
      منو یاد lfa انداخت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (ali(chevy nova

        ۹ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (6789 ديدگاه)

        به به داداش عشق الدورادو 1959 خودم asa
        دادا چشممون به کامنتت خورد و خواستىم یه عرض ادبى بکنىم

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Shervin

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    نمیدونم چرا این لکسوس انقدر به دلم نشسته عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. حامد

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    لکسس lc500 عالیه 😍هم لوکسه هم اسپرت
    هم تنفس طبیعی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کارل شلبی

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    نویسنده اصلا به قیمت کوروت توجه نکرد از نظر من که کوروت یکی از با ارزش ترین سوپر اسپرت ها تو این بازه قیمتی.همچنین رتبه هفتم از نظرمن جایگاه واقعی این خودرو نیست.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      میگه ۱۰۰ اسب کم داره
      خب Z06 میاوردین

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. (ali(chevy nova

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      کارل شلبى
      داداش کوروت شده هفتم مهم نیست بجاش کامارو شد چهارم و جبرانش کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. کارل شلبی

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    کوروت یکی از با ارزش ترین سوپر اسپرتای این لیسته با اینکه هیچ توجه ای به قیمت مقرون به صرفه اش نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      کارل شلبى
      مهم این نىست به قىمت کوروت توجه شده ىا خىر
      مهم اونکه شورولت کوروت از محصولات موفق شورولت هستش که هنوزم فروشش مناسبه و عملکردش قابل قبول و طرفدارهاى خودش هم داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کاوه آهنگر

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (432 ديدگاه)

    لکسس LC الهه زیباییه , از دیدنش سیر نمیشم
    از نظر فنی هم عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حمیدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بین این ماشینها لکسوس و شوی چشمو گرفت ولی انصافا همه گزینه ها وسوسه کنندن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۷ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    قیمت کوروت اونقدر پایینه که درکش نمیکنم! واقعا دمشون گرم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      فرشاد جان
      مهم همىنه دیگه
      کوروت قىمتش عالى و عملکردش هم ثابت شده سالها

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Hemichan

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (715 ديدگاه)

    “بااین‌حال به نظر می‌رسد شورلت کوروت بیش از همیشه به حد کمال نزدیک شده است. یکی از دلایل چنین ادعایی، پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 فوق‌العادهٔ آن است که کشش مناسبی دارد اما کمبود 100 اسب بخار قدرت در آن بشدت احساس می‌شود.”
    خوب احمقا چرا از Z06 استفاده نکردن
    قیمتشم نسبت به همچین گروهی عادلانه تر میشد

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. (ali(chevy nova

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      Hemichan
      البته همىن نمونه کوروت هم به عنوان نمونه پاىه عملکرد خوبى داره و بهتر از عملکرد قىمتش هم عالى هستش
      Z06 هم تو این رقابت اگه بود بهتر مىشد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. MehdiTurbo

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    دو تاشون هر چیم نگاهش کنم بازم برام تازگی داره یکیش ک صد در صد مرسدس اون یکیم کوروت مخصوصن از اون نما ک در حال حرکت چقدم این رنگ ابی نفتی بهش اومده،تازه رنگ داخلی قرمز و شتریش ک جذابیت داخلشو دو چندان میکنه.اسپرت ترین های این لیست از نظر من.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      MehdiTurbo
      دادا در مورد کوروت صحبتت درسته
      شوى کوروت بخصوص تو این نسل رخ محشرى داره و رنگش هم عالى هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Mohamad

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    چقدر زیباست لکسس
    شاهکاریه واسه خودش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مانی

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اغلب تستها یجوریه آدم فکر میکنه طرف با کروت پدر کشتگی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(chevy nova

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (6789 ديدگاه)

      جناب مانى
      هر چقدر هم با کوروت پدر کشتگى داشته باشه هر کسى فاىده نداره و تو محبوبىت و امار فروش کوروت خللى وارد نمىشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. asa

      ۸ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      مانی
      ایول داداش دقیقا .
      منم همیشه توی اکثر تست ها اینو حس میکنم ولی راستش میترسیدم بگم تا باز حرف در نیارن برام .
      ولی بعضی وقتا از یک ماشین هایی تعریف میکنند و میان از کوروت یک ایراد هایی میگیرند که از خودم خجالت میکشم دارم با دقت نقد اون هارو میخونم .
      بابا یعنی اینا خبر ندارن که بعد از کوروت c7 استینگری که مدل پایه هست گرند اسپرت میاد وسط که میشه مدل میانی بعد هم که z06 هست که کاملا نیاز این اقا رو برای اسب بخار بیشتر برطرف میکنه .؟
      تا حالا ایراد های زیادی از کوروت و مخصوصا وایپر گرفتن ولی من هیچ وقت نتونستم باور کنم .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Saman RF

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (97 ديدگاه)

    چهارتای اول جالب شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. moein

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (890 ديدگاه)

    آلفا رومئو . . . عاشقتم??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حميد

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    اون کروت عجب جیگریه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. جلالى

    ۸ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    قدرت و قىمت2 تا از مزایاى خوب کوروت هستش
    لکسوسlc500 و الفا هم دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا