اتحاد رنو-نیسان، پادشاه فروش خودرو در سال 2017

اتحاد رنو-نیسان با پیشی گرفتن از گروه خودروسازی فولکس‌واگن تبدیل به پرفروش‌ترین سازنده خودروهای سواری در سال 2017 شد.


این اتحاد ژاپنی-فرانسوی قادر بوده تا سال پیش را در رتبه اول به خاتمه برساند و البته فروش کلی آن شامل 1.03 میلیون دستگاه از محصولات میتسوبیشی نیز بوده است. نیسان با فروش 5.82 میلیون دستگاهی رکورد زده و رنو نیز توانسته 3.76 میلیون دستگاه خودرو به مشتریان تحویل دهد.


این سه برند در مجموع توانسته‌اند 10.61 میلیون دستگاه خودروی سبک بفروشند که فاصله اندکی با فروش کلی 10.74 میلیون دستگاهی گروه فولکس‌واگن داشته است. تویوتا نیز با فروش 10.2 میلیون دستگاه خودروهای سبک خود در رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروساز جهان قرار دارد.


کارلوس گوسن، مدیر ارشد اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی می‌گوید:

با فروش بیش از 10.6 میلیون دستگاه خودروی سواری و تجاری سبک در سال 2017، ما اولین گروه خودروسازی سال 2017 در جهان شدیم.


او اضافه می‌کند:

این تکامل منعکس کننده عمق محصولات ارائه شده، حضور در بازارهای جهانی و جذابیت تکنولوژیکی محصولات ما می‌باشد.


اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی محصولات خود را در بیش از 200 کشور دنیا و با 10 برند خود می‌فروشد. این برندها شامل رنو، نیسان، میتسوبیشی، داچیا، رنو سامسونگ موتورز، آلپاین، لادا، اینفینیتی، ونوچیا و داتسون می‌باشند.


اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی فروش کلی 10608366 دستگاهی داشته که سهم رنو از آن 3761634 دستگاه یا 8.5 درصد بوده و نیسان نیز سهم 5816278 دستگاهی از کل فروش را دارد. فروش میتسوبیشی نیز رشد 10 درصدی را تجربه کرده و به 1030454 دستگاه رسیده است.


علیرغم رسوایی دیزل گیت به جرات می‌توان گفت گروه فولکس‌واگن یک سال استثنایی را پشت سر گذاشته است. فروش این گروه با افزایش قابل‌توجه 4.3 درصدی به رکورد 10.53 میلیون دستگاه رسیده است. این گروه با فروش نزدیک 1 میلیون دستگاهی در ماه دسامبر عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد 8.5 درصدی را نشان داده است.


بله همان‌گونه که می‌بینید میزان فروش گروه فولکس‌واگن بیشتر از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی است اما گوسن می‌گوید آمار این گروه شامل کامیون‌های سنگین نیست درحالی‌که آلمانی‌ها فروش اسکانیا و مان را نیز در کل فروش خود اعلام کرده‌اند. این دو برند فروش حدود 200 هزار دستگاهی داشته‌اند. در کل گوسن می‌گوید درباره اینکه اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی پرفروش‌ترین خودروساز سال 2017 بوده نباید بحث کرد.


اما در بخش خودروسازان لوکس این مرسدس است که با فروش حدود 2.3 میلیون دستگاهی رتبه اول را کسب کرده و پس‌ازآن نیز BMW با فروش 2.08 میلیون دستگاهی قرار دارد. آئودی نیز با فروش جهانی 1.87 میلیون دستگاهی رتبه سوم را کسب کرده است.

Audi TT RS vs BMW M2 2017
برای یادآوری باید گفت در سال 2016 سه گروه خودروسازی فولکس‌واگن (فروش 10.3 میلیون دستگاه)، تویوتا (10.2 میلیون دستگاه) و رنو-نیسان بدون احتساب میتسوبیشی (فروش 9.96 میلیون دستگاه) به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را در اختیار داشتند.


صنعت خودرو به منظور رسیدن به مقیاس اقتصادی لازم در حال تلاش برای افزایش میزان فروش است. این امر خودروسازان را قادر می‌سازد هزینه‌های خود را کاهش داده و بتوانند سرمایه‌گذاری موردنیاز برای توسعه تکنولوژی‌های آینده از جمله خودروهای خودران، الکتریکی و… را انجام دهند.

رویترز گزارش داده که اتحاد رنو-نیسان برنامه‌هایی برای ایجاد مزیت مقیاس اقتصادی لازم داشته و می‌خواهد تا سال 2022 صرفه‌جویی خود را دو برابر کرده و به 12 میلیارد دلار برساند. همچنین این گروه خودروسازی تلاش دارد فروش سالانه خود را به 14 میلیون دستگاه افزایش دهد.


تویوتا نیز روش مشابهی را در پیش گرفته و در حال همکاری با مزدا و سوزوکی به منظور اشتراک هزینه‌های توسعه خودروهای الکتریکی و دیگر تکنولوژی‌ها می‌باشد.


البته همه خودروسازان این روش را برای افزایش راندمان و سود خود مناسب نمی‌دانند. برای مثال، جنرال موتورز نتیجه گرفته میزان تولید به این اندازه اهمیت نداشته و همان‌گونه که می‌دانید برندهای خود یعنی اوپل و واکسهال را به پژو-سیتروئن فروخته تا روی تأسیسات پربازده‌تر تمرکز نماید.

کادیلاک
به نظر می‌رسد استراتژی جنرال موتورز جواب داده زیرا این خودروساز از ژانویه تا سپتامبر 2017 حاشیه سود 6.8 درصدی را گزارش کرده است. این میزان حاشیه سود 5 درصد بیشتر از نیسان، 4.3 درصد بیشتر از میتسوبیشی و 4.8 درصد نیز بیشتر از حاشیه سود رنو می‌باشد.

 

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

40 دیدگاه

  1. sina
    سوابق: (985 دیدگاه) ,

    بسیار هم عالی
    لیکن برای من تویوتا بزرگترین خودروساز دنیاست چون این دوستان گروه خودروسازی هستن.

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1469 دیدگاه) ,

      همچنین برای من 😀
      به نظر من هم تویوتا دست نیافتنی ترین و کار درست ترین خودروسازه .
      💜تویوتا💜

      پاسخ
      1. sina
        سوابق: (985 دیدگاه) ,

        بابا بزرگ من 40 سال تو جاده سیرجان بندرعباس راننده بوده
        همیشه میگه ماشین سبک تویوتا، ماشین سنگین بنز.بقیه رو بندازه دور 🙂

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1469 دیدگاه) ,

          ایشون کاملا درست گفته سینا جان 💜

        2. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (3825 دیدگاه) ,

          داش سىنا
          تو دسته ى ماشىنهاى سنگىن ماک ىه وزنه ى سنگىن هست که قابل چشم پوشى نىست دادا
          بارها گفتم
          زمانى که پل طبقاتى صدر تهران رو مىساختن تمام بارهاى فوق سنگىن رو با ماک جابجا مىکردن

        3. sina
          سوابق: (985 دیدگاه) ,

          قطعا همینه علی جان
          من نقل قول کردم صرفا.
          آقاجون ما به ماشین خودش (بنز مایلر 2628) تعصب داره 🙂

        4. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (3825 دیدگاه) ,

          مىدونم سىنا جان
          پدر بزرگ شما هم صد البته تجربه هاى داره که امثال من تا 40 سال دىگه بهش نمىرسىم
          البته اگه کسى به ماشىنش تعصب داشته باشه رو من خوب درک مىکنم دادا
          راستى تبرىک به رفقاى ژاپنى باز هم بگم براى اىن خبر

    2. شاهين
      سوابق: (649 دیدگاه) ,

      رنو-نیسان-اینفینیتی-میتسوبیشی،اصغر ،اکبر…همه با هم جمع شدن فامیلاشونم جمع کردن انگار هنر کردن.اگه راست میگین مثل تویوتا یا فولکس یه نفره بیاین تو زمین

      پاسخ
      1. عارف
        سوابق: (7 دیدگاه) ,

        شما یه سرچ تو گوگل بزن ببین همون تویوتا چندتا اصغر و اکبر زیر مجموعه اش هستن

        پاسخ
        1. sina
          سوابق: (985 دیدگاه) ,

          تویوتا زیر مجموعه ای که از جای دیگه خریداری شده باشه نداره.
          لکسس رو خودش ساخته بعنوان برندلوکسش.
          سایون مال خودش بود که ادغامش کرد تو خودش.
          دایهاتسو هم که اصن رقمی نیست تولیداتش .

  2. حسن
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    خیلی قشنگ گروه رنو نیسان را با نام هر برند توضیح دادی در مورد گروه فولکس واگن هم کامل باید همین جور توضیح میدادی هر چند معلومه تویوتا توبازار فروش بی رقیبه.

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (58 دیدگاه) ,

    واقعیت اینه که تویوتا دیگه پیشتاز تولید خودروی اقتصادی نیست رقبایی مثل فولکس رنو نبسان داچیای جوان و خطرناک در کنار کره ای ها آروم اروم فلسفه جدید تولید دارن دیکته میکنند

    پاسخ
    1. Ali
      سوابق: (212 دیدگاه) ,

      اتفاقا برعکس. تویوتا پیشتاز تولید خودوری اقتصادی است. بزرگترین برند خودروسازی همچنان تویوتاست با فاصله زیاد نسبت به رقبا و حالا حالا ها کسی بهش نزدیک هم نمیتونه بشه. 8.6 میلیون خودرو در 2017 فروخته در حالیکه بعدش فولکس با 6.7 میلیونه. این گروه ها خودشدنو کشتن با 7 تا 8تا برند و اتحاد تشکیل دادن و از این جور چیزا تازه یه ذره ناچیز تونستن بیشتر از گروه تویوتا بیشتر بفروشن. این عظمت تویوتاست به خدا. اون لکسوسشم که حقیقتا خود تویوتاست و خودش به وجود اوردتش. تویوتا کافیه فقط یه خودروسازی کوچیک رو زیر مجموعه خودش کنه یا باهاش اتحاد داشته باشه. مثلا مزدا با 1.5 میلیون فروش. اونوقت دوباره باز کسی حرفی برای گفتن نداره تا دوباره 7تا 8تا برند دیگه رو هم زیرمجموعه خودشون کنن. ولی بهشخصه تویوتا رو همینجوری بیشتر دوست دارم. با اقتدار تنها با یکی دو تا زیرمجموعه اونم متولد شده خودش در بین این سه تا هستش. راستی خوب میتسوبیشی رو هم گرفتن این رنو نیسان ها . اگه نبود که حرفی برای گفتن نداشتن. برن دلشون خوش باشه به بزرگترین. هنر کردن واقعا! به نظرم اون چیزی که ارزش داره فروش برنده نه گروه. که به دو دسته لوکس و غیر لوکس تقسیم بشه. که تویوتا تو مجموع و تو غیر لوکس ها و بنز تو لوکس ها اولن.

      پاسخ
      1. رضا
        سوابق: (6 دیدگاه) ,

        باسلام.باحرف علی آقاکاملاموافقم وحق مطلب روکاملادرست اداکردن

        پاسخ
      2. مهدی
        سوابق: (58 دیدگاه) ,

        تویوتا بیشتر فروشش تو امریکاست و تو اروپا حرفی برای گفتن نداره چون اروپایی ها استاد ساخت خودرو کم مصرف کاربردی با دوام و زیبا هستن مثل فولمس گلف بی نظیر

        پاسخ
        1. Ali
          سوابق: (212 دیدگاه) ,

          تویوتا امپراطوری خودروسازی دنیاست. هم تو فروش و هم تو پراکندگی تو نقاط مختلف دنیا. چند وقت پیش نقشه ی جهان رو گذاشته بود پدال و خودروسازی که تو هر کشور دنیا بیشترین میزان فروش رو داره مشخص کرده بود.تویوتا اکثر جاهای دنیا رو گرفته بود. آمریکا و آسیا و آفریقا و دو سه تا کشور اروپا هم بودن. دوست عزیز تویوتا 8.6 میلیون خودرو فروخته که حدود 2 میلیونش واسه آمریکاست. یعنی فرض هم بگیریم کل بازار آمریکا رو هم از دست بده و حتی یه دونه ماشین هم نفروشه تو آمریکا تازه با فولکس فروشش یکی میشه. حالا فهمیدی حرفت بی اساس و پایست و تویوتا تو همه جای دنیا فروشش بالاست و وابسته به آمریکا نیست؟ ضمنا جوک قشنگی گفتیو اتفاقا این ژاپنی ها هستن که استاد ساخت خودروی اقتصادی و کم مصرف و با دوام هستن. راستی این فولکسه که فقط تو اروپا حرف برای گفتن داره و اگه چند تا کشور اروپایی رو از دست بده باید با یک میلیونی ها رقابت کنه نه با بزرگ ترین ها. تازه همونشم واسه تعصب اروپایی ها رو برندهای خودشون و مالیات زیاد اتحادیه اروپا واسه ماشینای غیر اروپایی است.

  4. حمید فورد
    سوابق: (40 دیدگاه) ,

    رنو پادشاه فروش!!! این یعنی اینکه همه جای دنیا مثل ایران ادم های شوت زیاد داره که رنو سوارن…

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (1120 دیدگاه) ,

      شما داداش چند چندی؟
      کلا 20 تا کامنت گذاشتی هر چی ازت خوندم ببخشیدا به قول انگلیسی ها nonsense بودن
      یعنی واقعا به نظرت همه دنیا شوتن؟
      من دیگه حرفی ندارم
      انگا آخرین بررسی رنویی که خوندی مال رنو 5 PK بوده
      نظرات مریخی

      پاسخ
      1. حمید فورد
        سوابق: (40 دیدگاه) ,

        داداش الف ی با داشتن هزار کامنت.نظرمه دیگه چ کنم اتفاقا فرانسه دوتا ماشین خوب داشته باشه در طول تاریخ یکیش حتما رنوpk5بوده.به نظم هر کی ماشین فرانسویی سوارشه مضحکه میدونم فهمش برات سخته

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (3825 دیدگاه) ,

          البته رنو pk با رنو 5 ىه فرق اساسى داشت
          رنو پى کى موتور و گىربکس پراىد روش بود اما رنو 5 موتور و گىربکسش براى خوده رنو بود

        2. ARIAN
          سوابق: (11 دیدگاه) ,

          هرکی فرانسوی سوار شه مضحکه!؟ یا خدا😐
          تازه به بهونه اینکه نظرمه میگه همه رنو سوارا شوتن.
          نظرته باشه ولی این حرف توهینه

        3. الف.ی
          سوابق: (1120 دیدگاه) ,

          داداش ناراحت نشو یکم لحنم بد بود ببخشید
          تعداد کامنت های من هم خیلی زیاد نیست من سومین سالم که پدال رو چک میکنم داره این روزا به آخر میرسه با یه حساب سرانگشتی میشه دید میانگین روزی نه دهم کامنت گذاشتم که فکر نمیکنم زیاد باشه
          ولی اینکه فهمش برام سخته رو واقعا راست میگی چون حقیقتا نمیتونم بفهمم که برای چی هر کسی فرانسوی سوار شه مضحکه
          😕😕😕😕😕

      2. Amir
        سوابق: (106 دیدگاه) ,

        من نمیدونم چرا تا یه شرکت خودروسازی پیشرفت میکنه خیلیا بر علیهش میشن ؟؟!

        پاسخ
    2. شاهين
      سوابق: (649 دیدگاه) ,

      حالا این بنده خداهایی که تو ایران رنو میخرن قشر ضعیف و متوسطن ولی اونایی که تو اروپا میخرن خدایی شوتن راست میگی

      پاسخ
      1. حمید فورد
        سوابق: (40 دیدگاه) ,

        قشر ضیعیف میره رنو میخره تالیسمان و کولیوس و… اینا قیمتش چند ؟؟؟

        پاسخ
  5. me84
    سوابق: (714 دیدگاه) ,

    .
    من روش جنرال موتورز رو بیشتر قبول دارم. حاشیه سود 6.8 درصدی جنرال موتورز از مجموع سود رنو و نیسان و میتسو (6.3 درصد) بیشتره. این یعنی استراتژی درست.
    اما در کل صنعت خودرو با توجه به اینکه خیلی سرمایه بره و خیلی هزینه های زیادی داره و دائم باید خودشو آپدیت کنه و هزینه های تحقیق و توسعه و تبلیغات خیلی بالایی داره، سود خیلی کمی داره. کلا 6.8 درصد برای شرکتی مثل جنرال موتورز. این سود رو مقایسه کنید با سود حدود 71 درصدی مایکروسافت. درصورتی مایکروسافت نسبت به جنرال موتورز هزینه هاش بمراتب کمتره. یا شرکتی مثل کوکا کولا که حاشیه سود 45 درصدی داره. اصلا قابل مقایسه با خودروسازی نیستن.

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (3825 دیدگاه) ,

      Me84
      داداش منم با شما موافقم
      جنرال موتورز الان بىشتر روى سود تمرکز کرده تا فروش بالا و خود متن هم اشاره کرده به اىن موضوع که خوب جواب هم داده

      پاسخ
    2. ونوم اف ۵
      سوابق: (1229 دیدگاه) ,

      اقا در تایید حرفات بگم بعضی از کارشناسا میگفتن یکی از مشکلات جنرال موتورز تا ۲۰۰۹ که شدیدا ازار دهنده شده بود زیر مجموعه های زیادش بود که تقریبا ۱۴ شرکت شده بود و هزینه زیادی صرف رسیدگی به امورش میشد شرکتهایی که تقریبا موازی کاری میکردن ولی الان ماشالله سود دهی رفته بالا و شرکت سرمایه لازم برای اپدیت محصولات و بالا بردن تولید رو داره

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (3825 دیدگاه) ,

        ونوم جان درسته
        جنرال موتورز زىر مجموعه هاى بسىار زىادى داره ولى خىلىهاشون رو ىا فروخته ىا در بقىه زىرمجموعه هاش ادغام کرده

        پاسخ
        1. ونوم اف ۵
          سوابق: (1229 دیدگاه) ,

          بله علی جون درست میگی منظورم ساترن و ایسوزو و اپل و واکسهال و هولدن و ساب و … بود فقط ایشالله الدزموبیل و پونتیاک و سلطان شاسی بلند هامر برگردن

  6. Archi KHAN
    سوابق: (1805 دیدگاه) ,

    در کل گوسن می‌گوید درباره اینکه اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی پرفروش‌ترین خودروساز سال 2017 بوده نباید بحث کرد !!؟!

    – مثل اینکه ایشونم یه چیزی اند تو مایه های فرماندار گلپایگان اصفهان ن ن

    پاسخ
    1. حمید فورد
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      نه حاجی طرفدارای دواتیشه ای فرانسه زیاده خوشم اومد اقا ارمین شما باید از نزدیک ببینیم اون موقع فرق توهین و نظر رو میفهمی.اقاااایه کلام فرانسه باس بره شکلات و لباس زیر تولید کنه نه خودرو

      پاسخ
      1. ARIAN
        سوابق: (11 دیدگاه) ,

        فکر کنم اسمم آریان باشه نه آرمین.
        من اصن از ماشینای فرانسوی طرفداری نکردم. شما اول کامتنو یا لااقل اسم طرفو درست بخون بعد جواب بده. اگه من به شما بگم خیلی شوتی و ناراحت نشدی قبول میکنم حرفتون توهین نبود.

        پاسخ
      2. Amir
        سوابق: (106 دیدگاه) ,

        این فتوا رو شما خودتون تنهایی صادر کردید ایا؟؟!!!!!

        پاسخ
      3. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (1826 دیدگاه) ,

        حمید فورد جان ،الان مثلا تریپ ((من خیلی منتقده و روشنفکرم)) برداشتین؟؟؟
        با این دست کامنت هایی که تا حالا از من شما دیدم راه به جایی نمیبرید.
        منم اون اوایل و حتی اواسط خیلی کامنت هایی جالبی نمیزاشتم.و بعضا رو مخ بود.((البته هنوزم گاهی اوقات رو مخ هستم😄))
        به خاطر همینه که میگم راه به جایی…………
        ارادت..

        پاسخ
  7. Landscape
    سوابق: (108 دیدگاه) ,

    باز دو تا آدم گل اومدن نظر دادن درباره فرانسه و ماشینای فرانسوی
    نظر شما فقط باعث دلگرمی ما میشه پس تا میتونید نظریات خود را در سایت پدال منتشر کنید که خیلی استقبال می کنیم بدوید نظریات کارشناسیتون رو به اشتراک بزارید👍👍👍👍👏👏👏

    پاسخ
  8. Mohamad
    سوابق: (400 دیدگاه) ,

    بنظر من گروه خودروسازی و اتحاد و این صحبتا نباید وارد رنگینک فروش بشه. اخه سه تا شرکت متحد شدن فروششونو جمع زدن این دیگه آخرشه بابا هنر کردید! یا فولکس واگن هم که یه پنجاه تا زیر مجموعه داره، ریز و درشت را قاطی میکنه آمار میده
    تویوتا حتی فروش هینو موتورز رو به آمار کلی خودش اضافه نکرده / خودشه و لکسس تک و تنها
    خواهشا این رنکینگ را تحت برند خودروسازی منتشر کنید نه مجموعه و اتحاد!

    پاسخ
  9. achtung
    سوابق: (205 دیدگاه) ,

    مهم نسبت سود به سرمایست نه تعداد محصول هر شرکتی میتونه مثل تویوتا با کاهش سود تولید محصولات ضعیفش رو بالا ببره

    پاسخ
    1. Mohamad
      سوابق: (400 دیدگاه) ,

      عزیز دل همواره این کامنتهای پر بارت کل صنعت خودروسازی رو شرمنده خودش کرده. اگه نسبت سود به سرمایه نزد شما اهمیت ویژه ای داره چرا وقتتو بیخود هدر میدی حمایتتو بزار روی خودروسازان وطنی و چینی…
      راستی اظهار فضلتون راجبه تویوتا و ضعیف بودن و این صحبتا هم نشان از سوختن داره :))

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x