چشم اندازهفته نامه

معرفی ستارگان نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2016

نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس در حال برگزاری است و امسال پررونق‌تر از همیشه برگزار شده است چراکه خودروهای مهم و کاملاً جدید زیادی در این دوره از نمایشگاه لس‌آنجلس برای اولین بار رونمایی شدند یا برای اولین بار به نمایش عمومی درآمدند. در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ تم SUV قطعاً تا حد قابل‌توجهی دیده می‌شد و اکثر خودروسازان محصولاتی را در این کلاس به نمایش درآورده‌اند. خودروهایی که برخی از آن‌ها کاملاً جدید بوده و برای اولین بار است که به نمایش درمی‌آیند. حال در اینجا قصد داریم ستارگان موتورشو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ را معرفی کنیم. خودروهایی که بیشترین توجهات را به‌سوی خود جلب کرده‌اند.

جگوار I-Pace کانسپت

jaguar-i-pace-concept-la-20

بدون شک کراس‌اوور الکتریکی جگوار I-Pace یکی از ستارگان لس‌آنجلس امسال بود. خودرویی که هرچند فعلاً یک کانسپت است اما هم به خاطر زیبایی‌اش و هم به خاطر جسارت جگوار برای رقابت با خودروهایی چون تسلا مدل X واقعاً قابل‌تحسین است. جگوار در ساخت I-Pace برای افزایش برد و همین‌طور افزایش عملکرد آن بسیار تلاش کرده است.

آلفارومئو استلویو

alfa-romeo-stelvio-la-2016

سرانجام آلفارومئو پس از مدت‌ها انتظار اولین SUV تولیدی خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. هرچند استلویو بسیار شبیه به برادر سدانش یعنی جولیا طراحی شده است و ازلحاظ طراحی چندان موردتوجه قرار نگرفته است اما در بخش عملکرد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد چراکه آلفارومئو نسخهٔ اسپرت و قدرتمند Quadrifoglio را در لس‌آنجلس رونمایی کرده است. خودرویی مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی ساخت فراری که ۵۰۵ اسب بخار قدرت دارد. استلویو Q در همین ابتدا با تکیه‌بر این موتور توانسته است رکورد سریع‌ترین SUV را در پیست نوربرگ‌رینگ بنام خود ثبت کرده و پورشه کاین توربو S را شکست دهد.

پورشه ۹۱۱ RSR

2017-porsche-911-rsr-la-201

پورشه از نسخهٔ مسابقه‌ای ۹۱۱ با نام RSR در موتورشو لس‌آنجلس پرده‌برداری کرده است. خودرویی که مخصوص فصل ۲۰۱۷ مسابقات لمانز ساخته شده است. ۹۱۱ RSR تمام چیزهایی را که از یک پورشهٔ مسابقه‌ای انتظار داریم ارائه می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجستهٔ ۹۱۱ RSR این است که برخلاف نسخهٔ معمولی موتورعقب ۹۱۱، این مدل مسابقه‌ای از نوع موتور وسط است. این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری تنفس طبیعی است که ۵۰۲ اسب بخار قدرت تولید کرده و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعته به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. این ماشین مسابقه‌ای کاملاً جدید پورشه کاملاً برای رقابت با فراری، فورد و دیگر رقبا در لمانز ۲۰۱۷ آماده است.

مینی کانتریمن

la-show-2016-0016_0

نسل جدید کراس‌اوور کوچک مینی کانتریمن هم یکی از خودروهای قابل‌توجه لس‌آنجلس ۲۰۱۶ است. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود رشد قابل‌توجهی داشته است به‌طوری‌که تقریباً ۲۰ سانتیمتر طول بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن‌هم ۷.۴ سانتیمتر افزایش یافته است. این امر موجب شده که دیگر نام مینی چندان تناسبی با نسل جدید کانتریمن جدید نباشد!

مرسدس بنز E63 AMG

2017-mercedes-amg-e63-s-la

سوپرسدان مرسدس بنز E63 AMG قطعاً یکی از ستارگان موتورشو لس‌آنجلس محسوب می‌شود. خودروی فوق‌العاده‌ای که مجهز به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو است که در نسخهٔ S قدرت عظیم ۶۱۰ اسب بخار تولید می‌کند. بدین ترتیب نسل جدید مرسدس بنز E63 AMG قوی‌ترین E کلاس تاریخ لقب گرفته است. همچنین این خودرو با شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه سریع‌ترین خودروی حال حاضر مرسدس بنز درزمینهٔ شتاب محسوب می‌شود.

مزدا CX-5 جدید

2017-mazda-cx-5

مزدا هم با رونمایی از نسل دوم کراس‌اوور محبوب CX-5 خود، دست پُری در لس‌آنجلس داشت. CX-5 در حال حاضر یکی از پرفروش‌ترین کراس‌اوورهای دنیا است و به همین دلیل مزدا جهت حفظ محبوبیت آن، طراحی محافظه‌کارانه‌ای را ارائه کرده است که تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. البته CX-5 با جلوپنجرهٔ معروف مزدا و چراغ‌های جلوی کشیده همچنان طراحی تهاجمی خود را حفظ کرده است. بااین‌حال اگر مزدا قصد افزایش فروش نسل جدید CX-5 را نسبت به نسل کنونی داشته باشد باید در همهٔ قسمت‌های آن بهبود چشمگیری اعمال کرده باشد.

رضوانی بیست آلفا

rezvani-beast-alpha

رضوانی پس از تیزرها و تبلیغات فراوان سرانجام خودروی جدید Beast Alfa خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد. خودرویی که هرچند در ظاهر نسخهٔ سقف دارد مدل قبلی Beast به نظر می‌رسد اما سوپراسپرتی لوکس‌تر و با مشخصاتی متفاوت است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر هوندا شده که ۵۰۰ اسب بخر قدرت دارد و خودرو را در ۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. سقف بیست آلفا قابل برداشتن است و می‌توان آن‌را تبدیل به یک رودستر کرد. همچنین شیوهٔ باز شدن درهای آن‌هم بسیار عجیب و منحصربه‌فرد است. قیمت این خودرو از ۲۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

فولکس‌واگن اطلس

2018-volkswagen-atlas-la-20

فولکس‌واگن نخستین کراس‌اوور فول سایز هفت‌نفرهٔ خود با نام اطلس را برای اولین بار در لس‌آنجلس به نمایش عمومی درآورده است. کراس‌اووری با طراحی ساده اما بسیار گیرا و باابهت که سازندهٔ آلمانی امید زیادی به موفقیت آن خصوصاً در بازار ایالات‌متحده دارد. در ابتدا قرار بود این کراس‌اوور، ترامونت نام داشته باشد اما جهت سهولت تلفظ برای مردمان آمریکای شمالی، فولکس‌واگن تصمیم گرفت نام آن‌را به اطلس تغییر دهد. البته این خودرو در چین با همان نام ترامونت عرضه خواهد شد.

مرسدس-مایباخ S650 کابریولت

mercedes-maybach-s650-cabri

مرسدس بنز در لس‌آنجلس کابریولت خارق‌العادهٔ مایباخ S650 را رونمایی کرد. خودرویی که نخستین محصول کابریولت مرسدس-مایباخ محسوب شده و تنها ۳۰۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این خودرو یک نماد برای مرسدس بنز محسوب می‌شود. مایباخ S650 در اصل بر اساس مرسدس بنز S65 AMG کوپه شکل گرفته اما ویژگی‌های لوکس آن بسیار افزایش یافته تا در شأن نام بزرگی چون مایباخ باشد.

جگوار XK SS

jaguar-xkss_57-2017-1024-02

جگوار XK SS درواقع یک خودروی کلاسیک فوق‌العاده گران‌قیمت است. این خودرو در اصل نسخهٔ خیابانی از قهرمان مسابقات لمانز یعنی مدل جگوار D تایپ است. در سال ۱۹۵۷ تنها ۲۵ دستگاه XK SS بر اساس مدل مسابقه‌ای D تایپ ساخته شدند اما متأسفانه در همان سال در پی وقوع آتش‌سوزی در کارخانهٔ جگوار، ۹ دستگاه از این خودروها نابود شدند و ۱۶ دستگاهی که جان سالم به‌در بردند تبدیل به گران‌ترین خودروهای دنیا شدند؛ اما حالا جگوار مجدداً نمونهٔ جدیدی از XK SS را کاملاً مشابه نسخه‌های کلاسیک ساخته و در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرده است. این خودرو در اصل نمادی از گذشتهٔ جگوار محسوب شده و اگر خواهان خرید یکی از آن‌ها هستید باید ۱.۵ میلیون دلار بپردازید.

 

منبع: AutoCar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. (ali (CHEVY NOVA

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    الفارومئو استلویو عجب چیزی هستش
    الفا لیاقتش رو داره که دوباره احیا بشه
    واقعا گذشتش درخشانه این خودروساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    وای پروردگارا 911 RSR دیوانه واره ……
    قویترین موتور 6 سیلندر تنفس طبیعی جهان با 502 اسب بخار قدرت …. درود بی نهایت بر پورشه …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (new great britain(king mclaren

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2777 ديدگاه)

      آره محمدرضا(دیگه بهت نمیگم کینگ?)
      واقعا کاره بزرگی کرده پورشه.
      ولی اون XKSS چه عشقیه .اگه اونقدر پول داشتم حتما میخردیم.
      0 تا 100 ش اگه اشتباه نکنم 5.8 ثانیه س که برای سال 1957 بازم یه شاهکاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        هی بی مرام
        صدتا کینگ دیگه بیاد باز ۹۱۸ کینگه :-)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Daniel

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (952 ديدگاه)

      موووافقتم هزارتا.
      با این که طرفدار انگلیس نیستم ولی انصافا جاگوار هم خیلی خوب بود.
      چه رخی داره این جاگوار… .
      خدایا
      یوخده کرم کن و یوخده مردانگی قاطیش کن و بچه های پدال رو به ماشین آرزوهاشون برسوووون.(خودم 911 یا پانامرا).
      آمین… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. امپراتور لامبورگینی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      درود بر تو و پورشه.
      من از همه بیشتر از
      VOLKSWAGEN ATLAS
      MERCEDES-BENZ S650 CABRIO
      PORSCHE 911 RSR
      MERCEDES_BENZ E63 AMG
      MAZDA CX5 NEW
      ALFA ROMEO STELVIO
      خوشم اومد.

      عاشق الفا رومئو استلویو شدم.
      بیشتر از 5 تای دیگه میخوامش ❤

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. X5

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (122 ديدگاه)

    E کلاس عجب عضلانیه!جولوش خیلی خوشگله از اس کلاس کوپه از نظر من قشنگ تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. یاس ی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    ای ام جی ، پورشه و میباخ جزء بهترینهای این مقاله بودن، بعدش آلفا و مزدا و جگوار، به امید روزی که توی ایران همچین نمایشگاههایی برگزار بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. علیرضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    جگوار از همشون خوشکلتره بعدشم آلفا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امپراتور لامبورگینی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    واقعا ابهت و زیبایی که اطلس (ترامونت) داره در هیچ شاسی بلندی ندیدم.
    خیلی قلدره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. reza

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فقط دو ساعت دیگه مسابقه 911 rsr و 919 هیبرید تو بحرین شروع میشه. به امید پیروزی پورش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. سیاوش

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اطلس واقعا زیباست
    مسابقه لمانز سال دیگه دیدنی شده ببینیم 911 چه میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. یاسین

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    الفا و جگوار که ترکوندن توطراحی باید به احترامشون تعظیم کرد ولی همشون به کنار من با مدل جدید رضوانی حال کردم خیلی خیلی خوب داره کار میکنه این شرکت درسته تازه راه افتاده ولی خیلی سر و صدا کرده این بیست الفا که من باهاش خیلی حال کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Bavaria

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    جای لامبو و ب ام و خالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا