چشم اندازهفته نامه

معرفی سریع‌ترین خودروهای آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ

ثبت زمان در پیست نوربرگ‌رینگ یک معیار در بین خودروسازان محسوب می‌شود و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان دنیا سعی می‌کنند با ثبت زمان‌های بهتری در این پیست، برتری خود و محصولاتشان را نشان دهند. در جهنم سبز خودروهای آمریکایی زیادی هم اقدام به تایم زنی کرده‌اند تا ثابت کنند که می‌توانند در یکی از سخت‌ترین پیست‌های دنیا، با رقبای اروپایی رقابت کنند. حال قصد داریم در این مطلب سریع‌ترین خودروهای تولیدی آمریکایی در پیست نوربرگ‌رینگ را معرفی کنیم؛ اما در این رابط این سؤال پیش می‌آید که چرا در بین سریع‌ترین خودروهای نوربرگ‌رینگ، محصولات فورد دیده نمی‌شوند؟ این موضوع لزوماً به معنای کم‌سرعت بودن ساخته‌های فورد نیست زیرا مقامات فورد معتقدند که تایم زنی در نوربرگ‌رینگ چیز مهمی نیست. به همین دلیل حتی اگر این شرکت محصولات خود را در جهنم سبز آزمایش کند، تمایلی به اعلام زمان آن‌ها ندارد؛ بنابراین درحالی‌که به‌صورت غیررسمی زمان‌هایی از محصولات فورد در نوربرگ‌رینگ اعلام شده که حتی می‌توان آن‌ها را در لیست زیر قرار داد ولی متأسفانه هیچ‌کدام از این زمان‌ها را نمی‌توان رسماً تأیید کرد و به همین دلیل جایی در لیست رسمی رکورد خودروها در نوربرگ‌رینگ ندارند. درهرحال در حال حاضر دوج وایپر رسماً سریع‌ترین خودروی آمریکایی تولیدی در نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود اما رقابت سختی برای این عنوان جریان دارد چراکه قطعاً نسل جدید شورلت کوروت ZR1 رقیب خطرناکی برای وایپر بوده و شاید بتواند این افعی زهرآگین را در جهنم سبز مغلوب کند. با این مقدمه به سراغ معرفی سریع‌ترین خودروهای آمریکایی تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ می‌رویم. تمامی زمان‌هایی که در این لیست ذکر شده توسط سازندگان تأیید شده است.

۱۱- کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۰۹

زمان: ۷ دقیقه و ۵۹ ثانیه

کادیلاک با ساخت مدل CTS-V انقلابی در بین سدان‌های عملکردی آمریکایی ایجاد کرد. این انقلاب را نسل اول CTS-V آغاز نمود اما مدلی که در نوربرگ‌رینگ زمانی زیر هشت دقیقه به ثبت رساند، نسل دوم آن بود. این ماشین با ۵۵۶ اسب بخار، جا پای کادیلاک را بخش سدان‌های اسپرت لوکس محکم نمود.

۱۰- شورلت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۲

زمان: ۷ دقیقه و ۴۱ ثانیه

در این لیست تعداد زیادی از محصولات جنرال موتورز و خصوصاً شورلت را مشاهده خواهید کرد. یکی از این خودروها، کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۲ است. این ماسل کار به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۸۰ اسب بخار قدرت مجهز است که قدرت کافی برای حرکت سریع این کامارو ۱۸۷۰ کیلوگرمی در نوربرگ‌رینگ را فراهم کرده است.

۹- شورلت کامارو Z28 مدل ۲۰۱۴

زمان: ۷ دقیقه و ۳۷ ثانیه

جنرال موتورز در هنگام ساخت کامارو Z28 مدل ۲۰۱۴ تمام تلاش خود را کرد تا تواناترین کاماروی تاریخ را تولید کند. بدین منظور این ماشین به موتور ۷ لیتری V8 با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، ترمزهای کربنی و شاسی کاملاً بازتولید شده مجهز شده بود که تجربه‌ای باورنکردنی را در پیست ارائه می‌کرد.

۸- شورلت کامارو ZL1 مدل ۲۰۱۷

زمان: ۷ دقیقه و ۲۹ ثانیه

در جایگاه هفتم این لیست بازهم شورلت کامارو ZL1 قرار دارد ولی این نسل جدید ZL1 است که رکورد خود در نوربرگ‌رینگ را نسبت به نسل قبلی ۱۲ ثانیه ارتقاء داده است. این هیولا که از یک نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند، در جهنم سبز از مرسدس SLS AMG و آئودی R8 V10 سریع‌تر بوده و با پورشه کاررا GT برابری می‌کند.

۷- شورلت کوروت ZR1 مدل ۲۰۰۹

زمان: ۷ دقیقه و ۲۶ ثانیه

در سال ۲۰۰۹ شورلت برای اولین بار مدل قدرتمندی از کوروت را با نام ZR1 معرفی کرد. این سوپراسپرت قلدر آمریکایی به یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده بود که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن متر گشتاور داشت. این نیروی عظیم، کوروت ZR1 را قادر ساخت تا در نوربرگ‌رینگ زمان قابل‌توجهی را به ثبت برساند.

۶- شورلت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۱

زمان: ۷ دقیقه و ۲۲ ثانیه

نسل قبلی کوروت Z06 از یک موتور ۷ لیتری V8 تنفس طبیعی استفاده می‌کرد که ۵۰۵ اسب خار قدرت داشت؛ اما این مدل باوجوداینکه بیش از ۱۰۰ اسب بخار قدرت کمتری از ZR1 داشت، توانست چهار ثانیه سریع‌تر از برادر سوپرشارژر دار خود، یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را طی کند. همچنین هرچند کوروت Z06 در نوربرگ‌رینگ کُندتر از دوج وایپر بود اما برای رانندگی روزمره خودروی راحت‌تری بود و به همین دلیل همواره فروش بیشتری نسبت به افعی دوج داشت.

۵- شورلت کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۲

زمان: ۷ دقیقه و ۱۹ ثانیه

پس از حدود سه سال، کوروت ZR1 بار دیگر برای ثبت زمانی بهتر به نوربرگ‌رینگ بازگشت و توانست رکورد خود را هفت ثانیه بهبود بخشد. به همین دلیل بسیاری این ماشین را اولین کوروتی می‌دانند که توانست نهایتاً در جهنم سبز جایگاه مناسبی را در بین سوپراسپرت‌های برتر جهان به خود اختصاص دهد.

۴- شورلت کامارو ZL1 1LE

زمان: ۷ دقیقه و ۱۶ ثانیه

این زمان نشان می‌دهد که پکیج ۱LE چه تأثیری روی کامارو دارد چراکه بین زمان کامارو ZL1 1LE و ZL1 استاندارد در نوربرگ‌رینگ تفاوتی ۱۳ ثانیه‌ای وجود دارد. همچنین به لطف این پکیج، ZL1 به خودروی سریع‌تری از فراری ۴۸۸ و پورشه ۹۱۱ GT3 تبدیل شده است. البته وجود ۶۵۰ اسب بخار قدرت در سینهٔ این ماشین مطمئناً تأثیر زیادی در ثبت این زمان فوق‌العاده داشته است.

۳- شورلت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵

زمان: ۷ دقیقه و ۱۳ ثانیه

هم‌اکنون نسخهٔ Z06 نسل کنونی کوروت یا همان C7، سریع‌ترین کوروت در نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود. کوروت Z06 کنونی از یک موتور ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده می‌کند که ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این یعنی کوروت Z06 کنونی ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری از نسل قبلی کوروت ZR1 دارد. بااین‌حال مطمئناً هنگامی‌که کوروت C7 ZR1 در آینده به‌طور رسمی اقدام به تایم زنی در نوربرگ‌رینگ کند، عنوان سریع‌ترین کوروت را از Z06 خواهد گرفت.

۲- دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۰

زمان: ۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه

قبل از آنکه دوج با نسل کنونی وایپر ACR عنوان سریع‌ترین خودروی آمریکایی نوربرگ‌رینگ را کسب کند، این آزمایش را با نسل قبلی وایپر ACR مدل ۲۰۰۹ انجام داده بود. در آن زمان مهندسان دوج سعی کردند مجموعه‌ای از تنظیمات را روی وایپر ACR اعمال کنند تا عملکرد آن در پیست بهتر شود که نتیجهٔ این اقدامات، ثبت زمان قابل‌احترام ۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه بود.

۱- دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۷

زمان: ۷ دقیقه و ۱ ثانیه

و نهایتاً به سریع‌ترین خودروی آمریکایی تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ رسیدیم. همان‌طور که گفته شد این عنوان هم‌اکنون در اختیار دوج وایپر ACR مدل ۲۰۱۷ است. حدود شش سال بعد از ثبت رکورد با وایپر ACR مدل ۲۰۱۰ در نوربرگ‌رینگ، دوج بار دیگر، این بار با نسل جدید وایپر ACR به جهنم سبز رفت و رکورد فوق‌العادهٔ ۷ دقیقه و ۱ ثانیه را به ثبت رساند. این زمان هنوز هم در بین ۱۰ رکورد برتر نوربرگ‌رینگ قرار داشته و از خودروهایی چون نیسان GT-R نیسمو، مرسدس-آام‌گ GT R و لکسس LFA سریع‌تر است؛ بنابراین وایپر ACR با نیروگاه عظیم ۶۵۰ اسب بخاری ۸.۴ لیتری V10 خود، فعلاً قهرمان آمریکایی‌ها در جهنم سبز محسوب می‌شود.

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    داج با همین یه مدل به بقیه امریکایی ها ثابت کرده همه چیو
    کاش نسل جدیدش معرفی میشد…

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. Kasra

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (84 ديدگاه)

    فورد چی پس؟
    گویا اصلا فورد رو شرکت ندادن وگرنه GT یا موستانگ حتما باید یک رتبه ای میداشتن!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    دوج وایپر نامی ماندگار در تاریخ و صنعت خودرو ??
    متاسفانه غرش افعی دیگه به گوش نخواهد رسید ??

    موافقم 4
    مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (25 ديدگاه)

    موستانگ شلبی gt 350 یادتون رفته

    موافقم 5
    مخالفم 0
  5. مهدی

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    برتری وایپر به کوروت رو فقط از مقایسه وایپر 2010 و کوروت 2011 بفهید تازه کوروت یه سال جلوتر بوده

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. سام

    ۲۰ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    در یک کلام : شورولت کامارو ZL1 مدل 2017،مردی برای تمامی فصول!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا