چشم انداز

۱۵ شاسی‌بلند برتر تاریخ با بهترین آفرود (قسمت دوم)

۹. لندرور دیسکاوری II مدل ۲۰۰۴

در سال ۲۰۰۴ لندرور دیسکاوری یکی از بهترین مدل‌ها در بین هواداران آفرود بود. در زیر کاپوت آن یک موتور ۴.۶ لیتری قرار داشت و یک قفل دیفرانسیل مرکزی، برخورداری از دید خوب و همچنین قابلیت حمل بار بسیار عالی ازجمله ویژگی‌های برتر دیسکاور II در بین دیگر ۴×۴ ها بود. بدون اضافه کردن وسایل اضافی و ارتقا، قابلیت آفرود آن بسیار بالاتر از دیگر خودروهای آفرود آن زمان بود، و از طراحی ظاهری کلاسیک لندرور بهره می‌برد.

2004 Land Rover Discovery
۲۰۰۴ Land Rover Discovery
ازجمله نکات منفی دیسکاوری II برخورداری از مسافت پیموده شده بسیارکم با یک‌بار سوخت‌گیری است و مالک آن باید پیش از آفرود به فکر تهیه یک باک اضافی برای آن باشد.

Land Rover Discovery II
Land Rover Discovery II
Land Rover Discovery II
Land Rover Discovery II

۱۰. تویوتا فوررانر (۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸)

نسل چهارم تویوتا فوررانر بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۸ تولید شد و یکی از بهترین نسخه‌های آفرود از SUV‌ های تولیدشده این شرکت است. این خودرو کمی کوچک‌تر از سری ۱۰۰ تویوتا هست و با موتور ۴.۷ لیتر فروخته می‌شد، موتور V8 آن برای آفرود فوق‌العاده است. در مدل نهایی آن، از لاستیک‌های استوک استفاده‌شده است که فوررانر نسل ۴ را برتر از نسل‌های قبل می‌کرد.

Toyota 4Runner 1997
Toyota 4Runner 1997
این شاسی‌بلند ازنظر راحتی و فضای داخلی رتبه عالی را در رتبه‌بندی SUV های مدرن قابل‌اطمینان کسب کرده است. همه این ویژگی‌ها باعث شده هیچ‌چیز نتواند مانع پیشروی فوررانر در خارج از جاده شود.

۱۱. مرسدس بنز G500 (از سال ۱۹۷۹)

مرسدس بنز G500 و یا G-Wagen، یک ۴×۴ SUV لوکس است که در اصل به‌عنوان یک وسیله نقلیه نظامی و به پیشنهاد محمدرضا پهلوی که در آن زمان سهامدار عمده مرسدس بنز بود توسعه یافت و توسط شرکت Magna Steyr در اتریش ساخته (مونتاژ) می‌شود. این خودرو با استایل جعبه مانند خود در بین علاقه‌مندان آفرود به خوبی شناخته‌شده است و یکی از معدود وسایل نقلیه آفرود هست که از ویژگی سه قفل دیفرانسیل متفاوت برخوردار است.

Mercedes Benz G500
Mercedes Benz G500
Mercedes Benz G500
Mercedes Benz G500
کلاس G یکی از اصیل‌ترین مدل‌های مرسدس است که بیش از ۳۵ سال از ورود آن به خط تولید این شرکت می‌گذرد. G-Wagen شامل همه امکاناتی که علاقه‌مندان آفرود به آن نیاز دارند بود و پس از خروج از کارخانه می‌شود مستقیما با آن به دشت و کوه سفر کرد و موانع را یکی‌یکی پشت سر گذاشت.

Mercedes Benz G500
Mercedes Benz G500
برخی از ویژگی‌های آن محورهای قدرتمند، قابلیت حمل بار عالی و رانندگی سرگرم‌کننده است. مصرف سوخت آن نسبتاً کم است، اما هزینه سرویس و تعمیر آن زیاد می‌باشد.

Mercedes Benz G500 Interior
Mercedes Benz G500 Interior

۱۲. تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷)

تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ بین سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۷ تولید می‌شد و یکی دیگر از خودروهای فوق‌العاده برای آفرود است. این شرکت در طول تولید آن بهبودهای قابل‌توجهی بر روی موتور FZJ80 آن انجام داد و حتی مصرف سوخت آن را هم کاهش داد. این خودرو مجهز به یک موتور ۴.۷ لیتری V8 هست و بسته به انتخاب خریدار، با گیربکس دستی یا خودکار عرضه می‌شد. سری ۱۰۰ فاقد محور قدرتمند بود که گاهی اوقات مشکل‌آفرین بود، اما عملکرد موتور FZJ80 در هر شرایط عالی بود. تویوتا همچنین بهبود قابل‌توجهی بر روی ترمز سری ۱۰۰ انجام داد، و این مدل به‌عنوان یک وسیله نقلیه بسیار قابل‌اعتماد و بادوام ارزیابی‌شده است.

Toyota Land Cruiser 100 Series
Toyota Land Cruiser 100 Series
Toyota Land Cruiser 100 Series
Toyota Land Cruiser 100 Series
این SUV برای کسانی که از رانندگی در جاده هم لذت می‌برند، مناسب بود زیرا در سرعت‌های بالای ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت، مشکلی در کنترل آن به وجود نمی‌آید و پیدا کردن مدل‌هایی از آن با کارکرد بیش از ۴۵۰ کیلومتر غیرمعمول نیست.

Toyota Land Cruiser
Toyota Land Cruiser

۱۳. تویوتا تاکوما (۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸)

تویوتا تاکوما نسل ۱.۵ و نسل ۲ مدل‌های تولیدشده بین سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۸ جز بهترین وسایل نقلیه آفرود هستند که تابه‌حال تولیدشده است. این پیکاپ از یک طراحی ساده برخوردار هست و از ویژگی‌های آن ارائه عملکرد قوی، قابلیت اطمینان، و ارزش خرید بالا می‌باشد. تاکوما در هنگام داشتن اضافه‌بار شرمنده نخواهد شد، و در بین سایر پیکاپ‌های آفرود از مصرف سوخت مناسب و معقولی بهره‌مند است.

Toyota Tacoma 2007
Toyota Tacoma 2007
Toyota Tacoma 2007
Toyota Tacoma 2007
تعلیق استوک در قسمت عقب کمی ضعیف است و بسیاری از صاحبان تاکوما برای بهبود عملکرد در آفرود، تعلیق آن را ارتقا می‌دهند. علاوه بر این، کیفیت داخل کابین در مقایسه با هم رده‌هایش ضعیف است، بنابراین برای کسانی که دوست دارند کابین مجهزی داشته باشند، مناسب نیست.

Toyota Tacoma
Toyota Tacoma

۱۴. لندروور رنجروور اسپورت (۲۰۱۵)

برای کسانی که اهل آفرود هستند رنجروور یک نام کاملاً آشناست، رنجروور اسپورت یک SUV سایز متوسط است و برخلاف ظاهرش آفرود کار قهاری است. رنجروور اسپورت از قابلیت‌های بسیار عالی برای آفرود، کابین بزرگ، و سواری نرم برخوردار است.

2014 range rover sport
۲۰۱۴ range rover sport
این خودرو از یک موتور V6 سوپر شارژ قدرت می‌گیرد، اما برای کسانی که قدرت بیشتر می‌خواهند دو موتور مختلف سوپر شارژ V8 هم در دسترس است. اسپورت به‌صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته خودکار عرضه می‌شود و مصرف سوخت آن ۱۶.۶ لیتر در شهر و ۱۲.۸ در بزرگراه است که برای چنین خودرویی در کل مناسب و معقول می‌باشد.

2014 range rover sport
۲۰۱۴ range rover sport
2014 range rover sport
۲۰۱۴ range rover sport

۱۵. مرسدس بنز G63 آ ام گ ۶×۶

مرسدس بنز مدت طولانی است که به‌عنوان یک شرکت خودروسازی متعهد با محصولات فوق‌العاده باکیفیت و بادوام، به رسمیت شناخته‌شده و طبیعتاً این موضوع در مورد خودروهای آفرود آن‌هم صدق می‌کند.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6
Mercedes-Benz G63 AMG 6×6
مدل G63 آ ام گ ۶×۶ قدرتمندترین و بی‌نظیرترین وسیله نقلیه آفرود هست که تاکنون در سراسر جهان ساخته شده است. در زیر کاپوت این هیولا یک موتور ۵.۵ لیتری V8 تویین توربو قرارگرفته که توان ۵۳۶ اسب بخار گشتاور ۷۶۰ نیوتن متر را با خود به همراه دارد و بااتصال به یک جعبه‌دنده ۷ سرعته ۷G-tronic تمام قدرتش را به هر ۶ چرخ منتقل می‌کند که برای مقابله با موانع عظیم طبیعی مانند تپه‌های شنی، سخره‌های خشن، دره‌های بزرگ و دریاچه‌ها بیش‌ازحد کافی است. نسبت دنده پایین آن اجازه می‌دهد تا کشش قابل‌توجهی برای عبور از موانع داشته باشد، به‌علاوه این‌که پنج تنظیمات مختلف برای انعطاف‌پذیری وجود دارد و میزان باد تایرها بر اساس شرایط قابل تنظیم است.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6
Mercedes-Benz G63 AMG 6×6
ابعاد G63 AMG 6×۶ شامل ۵۸۷۵ میلی‌متر طول، ۲۱۱۰ میلی‌متر عرض و ۲۲۱۰ میلی‌متر ارتفاع، است و از فاصله ۴۶۰ میلی‌متری از زمین و عمق گذر ۱۰۰۰ میلی‌متر برخوردار است. قطر چرخ‌ها ۳۷ اینچ، فاصله بین دو محور (محور جلو تا انتها محور دوم عقب) ۴۱۹۶ میلی‌متر و وزن آن ۳۷۷۵ کیلوگرم است. G63 آ ام گ ۶×۶ می‌تواند در عرض ۶ ثانیه به‌سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت هم به ۱۶۰ کیلومتر محدودشده است.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6
Mercedes-Benz G63 AMG 6×6
Mercedes-Benz G63 AMG 6x6
Mercedes-Benz G63 AMG 6×6
درواقع در حال حاضر مرسدس بنز با معرفی G63 آ ام گ ۶×۶ حرف اول و آخر را در آفرود می‌زند، اما با توجه به قیمت بیش از نیم میلیون دلاری آن رقبا چندان از آن دلخور نیستند.


[دانلود ویدئو] ۱۵ شاسی‌بلند برتر تاریخ با بهترین آفرود (قسمت اول)

منبع: carophile billionairesnewswire

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. مرتضی

    ۲۵ آذر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بنظر من این مقاله جانب دارانه بود هیچ کدام از این تویوتاها حتی قابل قیاس با نیسانهای هم رده خود نیستند

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Iman99

      ۴ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      بهترین آفرودر ها رده اول همون مرسدس جی کلاس و هامر و فورد و هاموی و کلا آفرودر های آلمانی و امریکایی هستن و فقط جایگزین های از ریشه خودشون که بزرگتر و در کلاس بالاتری از خودشون هستن میتونن بهتر از خودشون باشن تو همه چیزای دیگه هم همینطوره بقیه دیگه هر چی غیر از اینها باید برای رده های بعدی تلاش کنن.

      موافقم 0
      مخالفم 3
  2. امیر

    ۲۷ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس لندرور دیفندر کجاست?

    موافقم 3
    مخالفم 1
  3. احمد

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقاله خوبی بود اما خیلی جای جیپ هامر ونیسان خالی با تشکر از شما

    موافقم 2
    مخالفم 1
  4. داریوش

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام ملاک این گونه مقالات بیشتر باید مسابقات داکار باشه چون محک اصلی اونجا زده میشه و عجیبه که از کینگ آفرود (پاجرو) که سالها پرچم دار آفرود بوده اسمی برده نشد و به نظر میرسه بیشتر تبلیغ برای تازه وارد آفرود یعنی بنز باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. دانيال

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلطان آفرود فقط پاترول

    موافقم 3
    مخالفم 1
  6. نعیم

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پاجرو خیلی افسانه ای تر ازین حرفاست که توی این لیست بی خود شما بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 2
  7. timing

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    البته نه اینکه تویوتا بد باشه ولی جای نیسان پاترول خالی بود به گفته مکانیک ها و آفرودر ها یکی از مرد ترین ماشینایی که تا به حال ساخته شده. بزرگترین اشکال این مقایسه حذف زمان و چیدن ماشین های یک بازه چهل ساله در کنار هم بود.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  8. حسام

    ۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیفندر کجایی؟دقیقا کجایی؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  9. sorena

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همه ماشینهایی دوستان گفتن واقعا خوبن ولی در واقعیت هیییچ ماشین افرودی حریف مرسدس 6×6 نمیشه …

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. فرید

    ۸ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دیفندر فک کنم یادتون رفته

    موافقم 0
    مخالفم 1
  11. حمیدرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس هایلوکس من کجاست؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. بر باد رفته

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    سلام
    دوست من، دفندر ، پاجرو . تویوتا سری 70، هایلوکس و پاترول را فراموشیدی. در کل یه لیست دیگه از فراموش شده ها قابل تهیه است. به هر حال مقاله خوبی بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. JAPAN

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط تویوتا لند کروزر ژاپن

    موافقم 2
    مخالفم 2
  14. سالار

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مرسی, احساس میکنم جای مارودر و هامر و برخی وانت های آفرود شرکت دوج آمریکا خالی بود, البته نظر شما محترم هست چون حتما اطلاعات کارشناسی رو ملاک قرار دادید من فقط یک علاقمندم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میشه راهنمایی کنید خودرو تو رنج۶۰ ملیون چه خودرویی برای آفرود از همه بهتره ممنون ?⚘

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. Mohammad saf

    ۱۹ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    میشه راهنمایی کنید خودرو تو رنج۶۰ ملیون چه خودرویی برای آفرود از همه بهتره ممنون ?⚘

    موافقم 0
    مخالفم 1
  17. آرش عزیزی

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    فقط بنز۶x۶

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا