چشم اندازهفته نامه

غوغای خودروسازان در نصف جهان

امسال نیز به‌رسم هرسال در بهمن‌ماه چهاردهمین دور نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان برگزار شده است. نمایشگاه خودروی امسال نسبتاً پررونق‌تر از سال‌های قبل است و خودروسازان و نمایندگی‌های زیادی شامل ایران‌خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، آرین موتور، پرشیا خودرو، نگین خودرو، مدیران خودرو، کارمانیا و آرمان موتور در آن حضور پیدا کرده‌اند که تعدادی از آن‌ها خود نمایندگی چندین برند را در اختیار دارند؛ بنابراین تقریباً اکثر خودروسازان و نمایندگی‌های فعال امسال به نمایشگاه اصفهان آمده و جدیدترین محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

اما درحالی‌که سال گذشته وعده داده شد که طی سال بعد محل جدید نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان آماده شده و نمایشگاه خودروی بعدی در محل جدید برگزار خواهد شد، همانند اکثر وعده‌های مسئولین، این وعده هم عملی نشده و بنابراین امسال هم شاهد برگزاری نمایشگاه صنعت خودروی اصفهان در همان محل سابق هستیم که بشدت با محدودیت فضا مواجه است. به همین دلیل، امسال یک سالن موقتی دیگر هم به سالن‌های قبلی نمایشگاه اضافه شده تا فضای کافی برای حضور پرتعداد شرکت‌کنندگان فراهم گردد. بااین‌حال چنین اقداماتی هرگز کارگشا نیست و مسئولین شرکت نمایشگاه‌های اصفهان باید هرچه زودتر به فکر انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌های این شهر به محل جدید باشند که سال‌ها است در حال احداث است.

درهرحال امسال چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان از 3 تا 6 بهمن برگزار شده و کیفیت برگزاری آن نسبت به سال‌های قبل تا حدودی بهبود یافته است. امسال سه رونمایی نسبتاً قابل‌توجه در این نمایشگاه صورت گرفت. رونمایی اول مربوط به شرکت پرشیا خودرو بود که ب‌ام‌و 230i کابریولت را در اصفهان رونمایی نمود. سپس نگین خودرو که به همراه آرین موتور در سالن آخر حضور داشت، نسل جدید رنو مگان را پس از نمایشگاه تهران برای اولین بار در نمایشگاه اصفهان هم رونمایی کرد؛ و نهایتاً شرکت آرمان موتور که نمایندگی شرکت تایوانی لوکسژن را در اختیار دارد و سالن چهارم را به‌طور کامل به خود اختصاص داده بود نیز از سدان لوکسژن S5 برای نخستین بار در نمایشگاه اصفهان پرده‌برداری کرد.

غیرازاین رونمایی‌ها اما خودروهای نسبتاً جدیدی از سوی دیگر شرکت‌ها نیز در نمایشگاه اصفهان به نمایش درآمده بودند. سالن اول به‌طور کامل در اختیار سایپا و زیرمجموعه‌هایش یعنی زامیاد، پارس‌خودرو و سایپا-سیتروئن قرار داشت و خودروهای مختلفی از شرکت‌های برلیانس، چانگان و سیتروئن توسط این گروه خودروسازی به نمایش درآمده بودند. در سالن بعدی ایران‌خودرو به همراه کرمان موتور و زیرمجموعه‌اش کارمانیا حضور یافته بودند. ایران‌خودرو تقریباً تمامی محصولات نسبتاً جدید خود از برند خودش گرفته تا شرکت‌های رنو، پژو و هایما را به نمایش درآورده و کرمان خودرو و کارمانیا هم محصولات لیفان، جک و بی‌وای‌دی را به معرض دید عموم گذاشته بودند.

در سالن سوم هم کرمان موتور حضور داشت و در اینجا محصولات هیوندای را به نمایش درآورده بود درحالی‌که بهمن موتور، مدیران خودرو و پرشیا خودرو هم از دیگر حاضران این سالن بودند؛ و نهایتاً همان‌طور که اشاره شد سالن چهارم به‌طور کامل در اختیار لوکسژن و نمایندگی آن یعنی آرمان موتور و سالن پنجم یا آخر هم به نگین خودرو با محصولات رنو و آرین موتور با محصولات میتسوبیشی اختصاص یافته بود. البته این مطلب در اصل مقدمهٔ سری مطالب و گزارشات چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودروی اصفهان محسوب می‌شود و در روزهای آینده طی مطالبی در چندین قسمت به‌طور کامل و جزءبه‌جزء به نمایشگاه خودروی اصفهان پرداخته و گزارش کامل این نمایشگاه را همراه با تصاویر تقدیم شما مخاطبین عزیز مجلهٔ پدال خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه

  1. ستار

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (145 ديدگاه)

    دنا پلاس جایزه زرشک طلایی طراحی و باس بگیره
    فوق العاده نامتناسب تر شده
    چیه انصافا !فک کردن یک خط عضلانی بغل هر ماشینی بکشن خیلی اسپرت میشه؟؟!!

    1. Peyman

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      جای محصولات جدید مزدا واقعا خالیه??

      1. Muty

        ۵ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (774 ديدگاه)

        جای خیلی محصولات و برندها خالیه
        تهی …

      2. حسین

        ۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (65 ديدگاه)

        ببخشید من این بالا نظر میذارم. تا حالا این کارو نکرده بودم. اما

        میخوام بدونم نظرتون در مورد اینکه درهای ماشینا رو قفل میکنن چیه؟

    2. Raha Souri

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (289 ديدگاه)

      پدال جان آخه این چه تیتریه؟؟؟!!!!
      غوغا؟؟؟؟!!!!!

      1. armin

        ۶ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (421 ديدگاه)

        غوغای چینیا

    3. اعتمادیان

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (247 ديدگاه)

      دمت گرم
      زرشک طلایی رو خیلی خوب اومدی

  2. فرزاد لاکچری

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    کاری نداریم اما لوکسژن چه خوشکله

    1. سورنا

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (559 ديدگاه)

      یه کم شبیه محصولات رنو هست مثل تالیسمان و مگان و …

  3. سورنا

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (559 ديدگاه)

    حداقل فکر کنم از نمایشگاهی که تو تهران بود بهتره

  4. شاهین

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (718 ديدگاه)

    لوکسژن اس5 واقعا قشنگه هم طراحی داخلی هم خارجی
    فقط قیمتش زیاده در حد النترا مونتاژی هست

  5. امیر

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (189 ديدگاه)

    نظرتون درباره ی byd s7 چیه ؟(مزایا ،معایب ،خدمات کارمانیا و …). منکه خیلی خوشم اومده ازش

    1. Just bentley continental

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (526 ديدگاه)

      داداش منم بی وای دی s7 رو تو نمایشگاه تهران دیدم
      ظاهرش که خیلی از s6 بهتره واز اون حالت قدیمی طراحی s6 بیرون اومده
      موتورشم با ۲۰۴ اسب بخار نسبتا قویه و این که فکر کنم دو دیفرانسیله و مودل ۳ ردیفه هم داره اگه وارد کنن
      نمایندگیشم همون کرمان موتور تقریبا که بدک نیست ولی تنها مشکلی که داره احتمالا قیمتشه که با این اوضاع بد بازار فک کنم راحت تو بازار بره بالای ۱۶۰ میلیون تومن.

      1. امیر

        ۵ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (189 ديدگاه)

        از لحاظ ظاهر و فنی و امکاناتش که عالیه ۳ردیفه هم هست اما متاسفانه تک دیفرانسیله و تنها مشکلش هم همینه که تو ذوق میزنه?. تو نمایشگاه تهران هم واسه پیشفروشش ۱۴۰ قیمت گذاشته بودن. بنظرم استقبال خوبی ازش میشه

  6. Just bentley continental

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (526 ديدگاه)

    مگه نمی گن ورود ماشینای بالای ۴۰ هزار دلار ممنوعه
    چطور پرشیا موتور از بی ام و ۵۳۰ و ۲۳۰ که فکر کنم هردو بالای ۴۰ هزار دلارن رونمایی کرده و تا زه شنیدم ولوو هم هنوز ماشیناشو وارد می کنه.
    یکی لطفا جواب بده اگه ورود اینا ممنوع شده پس چرا تو نمایشگاه ها ازشون رونمایی میشه؟؟

    1. سورنا

      ۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (559 ديدگاه)

      این ممنوعیت و بدبختی و بیچارگی برای ماهاست نه واس اونا 🙂

    2. جواد

      ۶ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (58 ديدگاه)

      دلت خوشه.اینا همش سیاست تا بتونم جنسای خودشونو با قیمت بیشتر بفروش برسونن.مثلا یه لحظه فکر کن اگه ورود خودرو ها آزاد بود یا مالیات خودرو پایین بود قیمت اینا اینقدر می شد یا اصلا کسی خودرو چینی می خرید؟

  7. ارش

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (904 ديدگاه)

    بهتر بود می نوشتید غوغای قیمتها در نصف جهان چون ماشینها که یه مشت آشغالن حالا دو سه تا خوب اون وسط گذاشتن دیگه خیلی دست خای نباشن.

  8. Mohamad

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (779 ديدگاه)

    شاید یه سر برم ببینم چطوریاس
    آخرین باری که رفتم 3-4 سال پیش بود که همش چینی بود بجز هوندا و میتسوبیشی و رنو و bmw

  9. NAVID۰۰۹۸

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2620 ديدگاه)

    من چند ساله که دیگه نمیرم چون واقعاً چیزی برای ارائه دادن ندارن
    بیشتر خودروهای چینی هم که در این نمایشگاهها میبینید مثل هاوال یا نمایشیه و تولید نمیشه یا اگرم تولید بشه سریع از حط تولید جمش میکنن.
    خداوکیلی تو کل سال هر زمانی رفتم خیابان عباس آباد تهران از اُتو گالری این خیابان بسیار بسیار بیشتر لذت بردم تا این به اصطلاح نمایشگاها.
    خودشو مسخره کردن
    یه مشت نمایندگی از سایپا و ایرانخودرو و جکو جونورای چینی
    پرشیا خودرو هم که به خاک سیاه نشوندنش با این قانون جدید

  10. Fk

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    ببخشید سردبیر عزیز
    ولی این تیتر واقعا مناسب خودرو سازی ایرانه !!!!!!
    غوغا !!!!!
    معذرت میخوام ولی چی دارن ب نمایش میذارن !!!!!!
    اونم با این قیمتای فضایی واسه ی مشت فرغون

  11. Fk

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    جاست بنتلی عزیز
    از ژن خوب غافل شدیها !!!!!!!!

  12. NAVID۰۰۹۸

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2620 ديدگاه)

    اگه اشتباه نکنم بهمن سال۱۳۸۶ بود که رفتم نمایشگاه اصفهان و دارای ۳ سالن بزرگ بهم متصل بود.
    اون سالها ستاره ایران مدلهای کروک کوپه و سواری کلاس لوکس خودشو بارنگهای مشکی و نقره ای آورده بود که تو همون روز اول روی شیشه تمام خودروهاش نوشته بود فروخته شد و برای اطلاعات بیشتر به نمایندگی این خودرو در خیابان توحید اصفهان مراجعه فرمایید.
    اگر اشتباه نکنم SL500 هشت سیلندر ۱۳۵ میلیون تومان
    یادمه لکسوس با ۳ مدل سواری لوکس سیاه رنگ و هیوندای با مدلهای نقره ای و آبی نفتی و تویوتا با مدلهای سفید رنگ شرکت کرده بودند
    البته به همراه بسیاری از خودروهای دیگر که از خوصله این بحث خارجه.
    یادمه وقتی از اون نمایشگاها میومدی بیرون یه شورو و شوقی داشتی برای تلاش بیشتر و هدف و انگیزه کار و فعالیت بیشتر تا بتونی یکی از این خودروهارو بدست بیاری و حالا هم به این فلاکت و ذِلت افتادن .
    انگاری ۱۰۰ سال ازون سالها میگذره
    بعد میگن چرا غصه گذشته رو میخوری
    خداوکیلی فلاکت ازین بالاتر که این آشغالارو به قیمت بنز کلاس s سال ۱۳۸۶ بخری
    یعنی جَک اس۵ باید از پرادو ۶سیلندر به قیمت ۸۶ میلیون اون سال بزنه بالاتر.
    پول بی ارزش شده درسته ولی آدما بی ارزشتر از پول شدن

  13. Omid622

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (664 ديدگاه)

    همه یه طرف اون بی ام و آخری طرف دیگه عالیه

  14. Fk

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سردبیر عزیز واقعا خودرو سازی ایران أرزش همچین تیتری داره !!!!!
    غوغا!!!!!!
    ی مشت فرغون با قیمتای فضایی

  15. Fk

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    جاست بنتلی عزیز
    از ژن خوب غافل بودیها
    فقط یکشو میگم شرکتی که پورشه رو وارد کرد
    خدمات و پس از فروشش
    ی کم بگردین دقیقا متوجه میشید ب کدوم ژن متصله !!!!!!!!!!!!
    اره جونم !!!!

  16. Fk

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نؤید جان سال ٨۶ قیمت دلار پایین بود
    ماشینم أرزون
    ولی همون موقع هم ب نسبت جهانی ما پول زیادی پرداخت میکردیم
    همین الان شما ی اپتیما فول میتونی با این شرایط بگیری
    پیش پرداخت ٢٣٠٠
    اقساط سه ساله ماهی ٢٠٠دلار
    بعد سه سال هم یا بقیه پول ماشینو میدی
    یا اونو میدی یکی دیگه با همین شرایط میگیری ! !!!!
    راجب مالیات دقیقا نمیدونم که بخوام بگم ولی بیمه هم مثل اینجا نیس سالیانه ماهیانه
    بیمه شما ب ازای حرکت خودروی شما محسوب میشه
    اینجور نیست که ماشین بخری تو ی سال دو ماه سوار شی باقی خواب باشه پول بیمه بدی

  17. پرسپولیس

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (260 ديدگاه)

    این کجاش غوغابوده توخیابانهاتنوع خودروهایش بیشترازاینجا منطقه آزادهم بهترازجاهای دیگه هست بعدهم وقتی بی ام دبیلو230iبشه تنها خودروی لوکس آینده خیابانها آن هم عده ای کم توان خریدش راداشته باشند دیگه باید گفت واویلا به بازارخودروی کشور نمایشگاه برای خودروهای کانسپت نو بازنگری نسلهای جدید وتکنولوژی هست این که تو نمایشگاههای پایتخت موجوده

  18. سعید

    ۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جای نیسان و بنز و دی اس و لکسوس خالی بود ولی در کل خوب بود

  19. power active

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (168 ديدگاه)

    اسباب بازی گذاشتن میگن نمایشگاه خودرو خخخخخ

  20. محمدرضا

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چجوری میشه قبل شرو شدن نمایشگاه تاریخشو فهمید
    ینی جایی هست که اعلام کنن؟
    ممنون میشم اگه بهم بگید

    1. حسین

      ۷ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام. توی تلویزیون که چیزی نمیگن. لااقل من نشنیدم اما تاریخش ثابته. اول آذر ماه نمایشگاه تهرانه و اول بهمن نمایشگاه اصفهان

  21. Mohammad

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (32 ديدگاه)

    خوب لعنتی زودتر میذاشتی اینو بریمش?

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن