اعلام فینالیست‌های خودروی سال 2019 آمریکای شمالی

در نمایشگاه لس‌آنجلس فینالیست‌های رقابت خودروی سال 2019 آمریکای شمالی در سه بخش خودرو، شاسی‌بلند و پیکاپ اعلام شدند. این فینالیست‌ها توسط هیئت‌داورانی متشکل از 54 کارشناس حوزهٔ خودرو انتخاب شده‌اند. در هر بخش از این رقابت‌ها سه فینالیست حضور دارند. فینالیست‌های خودروی سال 2019 آمریکای شمالی عبارت‌اند از:

  • جنسیس G70
  • هوندا اینسایت
  • ولوو S60

در بخش شاسی‌بلند سال اما سه خودروی کاملاً متفاوت از سه شرکت مختلف برای رسیدن به جایگاه نخست باهم به رقابت می‌پردازند. این خودروها عبارت‌اند از:

  • آکورا RDX
  • هیوندای کُنا
  • جگوار I-Pace

و نهایتاً فینالیست‌های بخش پیکاپ سال از دو شرکت فیات-کرایسلر و جنرال موتورز هستند. این سه پیکاپ عبارت‌اند از:

  • شورلت سیلورادو 1500
  • جی‌ام‌سی سی‌یرا 1500
  • دوج رم 1500

فینالیست‌های هر سه بخش، خودروهای قابل‌توجهی هستند و همگی شایستگی رسیدن به عناوین ارزشمند خودرو، شاسی‌بلند و پیکاپ سال را دارند. این رقابت سخت نهایتاً در نمایشگاه دیترویت 2019 در 19 ژانویه به پایان خواهد رسید و برندگان هر سه بخش اعلام خواهند شد. سال گذشته، هوندا آکورد جایزهٔ خودروی سال را از آن خود کرد و ولوو XC60 هم به‌عنوان شاسی‌بلند سال انتخاب شد درحالی‌که جایزهٔ پیکاپ یا تراک سال به لینکلن نویگیتور رسید.

 

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس 2018 همراه شما هستیم

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

42 دیدگاه

  1. saeed
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    جالبه هیوندای و زیرشاخه لوکسش جنسیس 2 تا نماینده دارن تو 2 تا بخش اونوقت ما تو ایران هنوز درگیر اینیم که کره ایها آشغالن و اسباب بازیو….البته که 100 درصد ما بیشتر میفهمیم!!!

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (802 دیدگاه) ,

      مهم نیست چقدر مجلات به یه ماشین اهمیت میدن
      مهم اینه که مردم با حرف مجلات ماشین نمیخرن
      کره ای ها هرچقدر هم جایزه بگیرن و مجلات ازشون خوب بگن مردم نمیخرنشون و فعلا در سراشیبی کاهش فروش هستند
      کره ای ها در بازار امریکا به خاطر وجود ژاپنی ها فروش نمیرن
      در چین به خاطر حضور خود چینی ها و البته امریکایی ها فروش نمیرن
      باید سیاست قیمت گذاریشون رو عوض کنن با این قیمت گذاری یکسان با اروپایی ها و امریکایی ها فعلا باید کاهش فروش رو تجربه کنن ( البته بنده تمسخر نمیکنم این تحلیل بازار خودرو هست که هر کسی میتونه با نگاه به محصولات و قیمت ها متوجه بشه)

      پاسخ
      1. saeed
        سوابق: (203 دیدگاه) ,

        محمد جان دوست عزیز ،اولا در خصوص میزان تاثیرگذاری مجلات در خصوص میزان فروش یه محصول (که یکی از زیر شاخه های مارکتینگ میشه ) فکر نکنم نیاز باشه من حرفی بزنم و خیلی دوستان مطلع آگاهی کامل دارند .اما در خصوص پیشنهاد شما در خصوص تجدید نظر در قیمت گذاری کمپانی هیوندای واقعیت امر من به این اندازه از اطلاعات راجب تمام نقاط دنیا اشراف ندارم اما یه توضیحی بدم بهت دوست عزیزم.اساسا هر شرکت خصوصی در بدو کارش ضررده هست چون یکسری هزینه ای غیر تکراری برای شکل گیری مجموعه (جدای هزینه های ثابت )دارن (همون اصطلاح از جیب خوردن خودمون وقتی مثلا کسی تازه مغازه میزنه هست) بعد از این دوره گذرا کم کم میرسه به مرحله صفر شدن (سود و ضرر یکسان ) و معمولا اگه راه درست باشه بعد از سال 2 شروع به سود دهی میکنه .حالا این وسط اون شرکت میخواد باز بزرگ شه (مثلا هیوندای که میاد لاین n میزنه و یا زیر برند لوکس جنسییس که همه اینا پر هزینس و در ابتدای راه بار مالی وحشتناکی ایجاد میکنه و البتع گاها ضررده) .ناخوداگاه اون هولدینگ مجبوره افزایش قیمتو تو قسمت محصولات سودده داشته باشه (یکی از راههاس) برای تامین بودجه و تراز و بالانس مالی .
        ضمنا دوست عزیز هر کمپانی بسته به شرایط بازار ،رقبا،سلایق ،رسواییها،سیاست های دولت در تعرفه (مثل ضرری که کادیلاک سر خوروهای هیبریدی تو زاپن به خاطر دعوا سر تعرفه های 2 کشور دارن، داره میده) فراز و نشیب داره و مطمئن باش کمپانیهای بزرگ انقدر کارشناس های زبده مالی و مارکتینگ دارن که بتونن بهترین سیاسات گذاریهارو داشته باشن.موفق باشی دوست عزیزم.

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (802 دیدگاه) ,

          آقای سعید یعنی شما میگی برای تامین هزینه خط تولید جنسیس میان قیمت محصولات پرفروششون مثل ( الانترا یا غیره) رو افزایش میدن
          این راه کاملا اشتباهه چون یک منبع مالی ثابت نیست و اینطوری نه تنها فروش همون محصولی که پرفروش بود کاهش پیدا میکنه .
          بلکه حتی باعث کاهش ارزش برند در بازار میشه
          جنرال موتورز فوکلس واگن دارن به شدت در مورد محصولات برقی کار میکنن که هزینه زیادی داره ولی امثال کاهش قیمت رو در محصولات داشتن
          و تازه یکی از بزرگ ترین اشتباهات برند جنسیس ورود به بازاری هست که درش خلعی وجود نداره ( منظور بازار سدان های لوکس هست) در این قسمت بازار کره ای ها به هیچ وجه نباید ورود پیدا میکردند
          مثل همون جنسیس کوپه که اشتباه بود که میخواستن با محصولاتی مثل نیسان سری زد رقابت کنن
          جنسیس باید حداعقل تمرکزش رو رو بازار شاسی بلند ها میزاشت
          که داره رشد پیدا میکنه
          مثل لینکلن که داره با محصولات جدیدش رقابت خوبی میکنه با رقبای آلمانی در بازار امریکا
          در کل سیاست های قیمت گذاری و تحلیل بازار در کمپانی های کره ای کاملا اشتباه هست

      2. آrمaن
        سوابق: (106 دیدگاه) ,

        این همه داری تلاش میکنی ولی جوابت فقط همون دو گروه اوله ! کاندیدا رو ببین ✌🏻
        افت و خیز تو فروش همیشه هست مثلا گروه فورد سال ٢٠٠٩ رتبه دوم فروش رو داشت اما تا سال ٢٠١٧ رتبش ششم!!

        پاسخ
        1. Saeed
          سوابق: (203 دیدگاه) ,

          محمد جان من‌نمیگم شما اشتباه میگی .خودمم نمیگم به سیاست های این کمپانی آشنایی دارم.من صرفا یه مثال تو ابعاد خیلی کوچک زدم .حرف من اینه اولا هیچ کسی نمیتونه منکر پیشرفت کمپانیهای خودرو ساز کره ای شه .دوما نه من نه شما نه هیچ کس تو این روم ها کوچکترین اطلاعاتی راجب سیاست های محرمانه گروه بزرگی مثل هیوندای و امثال اونها نداره‌.سوما سیاست هر کمپانی متفاوته.و در آخربرادر عزیزم به نظرت ممکنه همچین هولدینگی با این وسعت (که خودروسازی و گروه هیوندای موتورز یکی از زیز شاخه هاشه) با اون همه سهامدار فاقد کارشناسانهای خبره مالی و قیمت گذاری باشه جهت قیمت گذاری.حرف من این بود، من و شما و غالب بچه های اینجا صرفا یسری اطلاعات غیر محرمانه و عمومی رو در حد تئوری میخونیم (قرار هم نیست بیشتر بدونیم) و هیچ منطقی قبول نمیکنه حتی به فرض داشتن اطلاعات و رشته تخصصی بدون داشتن دیتا و اطلاعات مناسب انقدر راحت راجب بازار فروش دنیا و قیمت گذاری و ….با این قاطعیت نظر بدیم و یه کمپانی زیر سوال ببریم(چه کره ای چه اروپایی آمریکایی….)چون عملا خودمونو زیر سوال بردیم .منظور من همین بود دوست عزیزم.

        2. Mohammad
          سوابق: (802 دیدگاه) ,

          آرمان من هیچ تلاشی نمیکنم نه تنها دارم سعی میکنم چیزی از بقیه یاد بگیرم بلکه چیز هایی که بلد هستم رو میخوام بقیه بدونن چه غلط چه درست ! و تازه دوران مدرسه بنده خیلی وقت پیش تموم شده
          و تازه ما اینجا در مورد انتخاب شدن یا نشدن جنسیس به عنوان ماشین برتر حرف نمیزنیم
          ( جیپ و رم هم موتور ترند انتخاب کرد ولی من تا این لحضه هیچ تعریفی نکردم که ای وای چه ماشین خوبیه که انتخاب شده )
          ما داریم در مورد سیاست های کمپانی حرف میزنیم کسی هم نگفت تاسیس اشتباه بوده من گفتم سیاست ها اشتباه بوده

        3. Mohammad
          سوابق: (802 دیدگاه) ,

          سعید اینکه درست ما چیز زیادی از سیاست هلی اینده کمپانی ها نداریم ولی
          سیاست های گذشته کمپانی های کره ای فعلا تاثیر منفی داشته و در فروش به مشکل خوردن ( البته نسبت به گذشته و رشد کمپانی های همتراز )
          و یه چیزی از تاریخ بگم برات
          چه کمپانی هایی بودن بزرگ و قدرتمند
          که به خاطر سیاست های غلط ورشکسته شدن هیوندا و کیا که چیزی نیستن

      3. آrمaن
        سوابق: (106 دیدگاه) ,

        هیچوقت هم کسی از دیار سایپا و ایران خودرو نمیتونه بیاد به کره ای که از پراید رسیده به این جنسیس جی ٧٠ که جوایز رو پشت سر هم داره میگیره درس بازاریابی بده و بگه باید اینکار کنه یا اونکار یا بگه جنسیسی که این همه تو این ٣ سال موفقیت کسب کرد تاسیسش اشتباه هست! هر وقت فک کردی تاسیس جنسیس اشتباه هست همین مطلب یا مطلب ماشین سال موتورترند رو ببین
        اگه تو داری توی مدرسه غیرانتفایی درس میخونی اونا نخبه ترین نخبه ها رو استخدام کردن واس گسترش بازارشون و موفقیتشون ! پس زیاد حرص نخور

        پاسخ
      4. کاوه
        سوابق: (114 دیدگاه) ,

        کیا و اسپورتیج در سال ۲۰۱۸ و تا پایان ماه دهم رده های ده و یازده برندهای پرفروش توی آمریکا هستند و در اروپا هم تقریبا در همین رتبه ها هستند. در حالیکه ژاپنی ها به جز تویوتا در بازار اروپا جایگاه خوبی ندارند. من خودم ژاپنی را به کره ای ترجیح می دهم اما هیچ قبول ندارم که فروش کره ای ها توی سراشیبی قرار گرفته. هیوندای چهار دهم درصد وکیا ۰/۹ درصد در آمریکا کاهش فروش داشته اند. در سال نحس ۲۰۱۸ کاهش فروش هوندا و نیسان در آمریکا به ترتیب ۳ و ۷ درصد بوده است.
        ارادت

        پاسخ
        1. OMID
          سوابق: (281 دیدگاه) ,

          اسپورتیج جزو پرفروش ترین ها تو امریکا نیست هیوندای فقط یدونه نماینده توی 20 ماشین پرفروش بازار امریکا داشت که رتبه بیستم بود اسمشو یادم نیست

    2. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1091 دیدگاه) ,

      سعید جان
      در مقایسه با رقبای خودش دقیقاً همینیه که گفته شده .
      کره ایها در کدوم سگمنت از رقبای خودش سر هستند ، به جزء(( قیمت و آپشن)) .

      خب معلومه دیگه ، تو همین تهران ، پائین شهر مردم ایرانی سوارند و بالاشهر خارجی سوار .

      کشورهای دیگه که اصلا کره ایها به این معروفند که برای اقشار ضعیف جامعه ساخته میشن .

      شهر دوبی در امارات زیاد ایرانیان رفت و آمد میکنند و شما میتونی بپرسی و ببینی که ((خودروهای کره ای معروفند به هندی و فیلیپینی سوار )) که مخصوص که از اقشار ضعیف و خدمت کننده ریز به جامعه به حساب میان .

      و اِلا که معلومه در ایران طرف جنسیس سوار میشه ، دیگه خودای خوش هم بنده نیست و چه کلاسی میزاره ، معلومه وقتی با جنسیس یا سانتافه بری لابه لای پراید و پژو زیاد به چشم میای ، اما فکر کن لابه لای آلمانیها و ژاپنیها فقط یک تتزه وارد به چشم میای .
      اگر غیر از اینه ، پس شما درست میگین و من دارم کره مریخ زندگی میکنم .

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (268 دیدگاه) ,

        ماشین های کره ای ماشین های پر فروشی هستن هم تو اروپا و هم امریکا که تجارت بسیار سخت هستش و برندهای اروپایی و‌امریکایی زیادی تا مرز ورشکستگی رسیدن و حتی بعضی هم نابود شدن مثل mg که بعد ها با کمک چین نیمه زنده شدن این صحبت ها چندان جنبه درستی نداره به هر حال در بازار اشباع شده دنیا افت و خیز زیاده

        پاسخ
      2. saeed
        سوابق: (203 دیدگاه) ,

        نوید جان برادر عزیز، اساسا خودروهای اقتصادی چه آلمانی چه ژاپنی چه کره ای چه فرانسوی… بازه قشر یه پله پایینتر از متوسط و خود متوسط تا یه پله بالای قشر متوسط رو تو همه جای دنیا کاور میکنه با اختلاف قیمتی بسیار ناچیز .یه پله پایینتر خودروهای ارزونتری مثل داچیا و.. هستند همونطور که در رده بالاتر خودروهای لوکس برای قشر مرفه وجود داره.شما وقتی قیمت جهانی خودرو صفر (نه داخل ایران) مثلا کمری و پاسات و 504 و سوناتا (همه تو یه کلاس و از 4 کشور مختلف) نگاه میکنی متوجه میشی تو تیپهای مشابه اختلاف قیمتی قابل توجهی ندارند (اختلاف معمولا حول و حوش هزار دلاره) و شرایط پرداختو گارانتیو ….تاثیر داره (قبلا با خودت یبار راجب این مساله بحث کردیم) .من نمیگم کیفیت کره و ژاپن تو یه سطحه (من خودم ماشین ژاپنی دارم و طرفدار سرسخته مزدا تو اقتصادیها و تو لوکسا بی ام و و پورش هستم) من میگم اساس فکری که باعث بروز واژه هایی مثل اسباب بازیو ، آشغال و ….اشتباهه(حتی در مورد چینیها با این سرعت وحشتناک پیشرفتشون).اما در خصوص مثالی که زدی همه ما دوبی رفتیم و سلیقه اونجارو میدونیم اما اجازه بده از تجربه شخصیم تو کشورجهان اولی مثل استرالیا که یه بازار خاص و معتبر خودرو سازی هست بگم برات .جالبه تو استرالیا (سیدنی) که جمعیت زیادی هندی مهاجر وجود داره و جالبه اولویت اصلی اونها تو خودرو ،تویوتا کمری (که من به شدت قبولش دارم و جز استوره های کلاس خودش هست به نظرم) هست.آیا این دلیل میشه بگیم کمری چون تو استرالیا هندی پسنده، بده!!!نه دوست عزیز تمام ماشینهای اقتصادی چه کره چه زاپن چه آلمانی (کافیه خریدارای آلمانیه فولکسو تو خود آلمان ببینی (بر اساس تجربه عینی خودم) از چه قشری هستن در حالیکه تو ایران تیگوان مثلا چقدر لوکس محسوب میشه)چه امریکایی چه فرانسوی …مختص قشر متوسط هستند (هر کدوم با مزایای خودش مثل نحوه گارانتی نحوه بالون کردن نحوه لیزینگ ارائه اپشن ….و البته سلیقه خودرویی اون محدوده جغرافیایی). (ماشین صفرو میگم).موفق باشی دوست عزیز.

        پاسخ
    3. mehran911
      سوابق: (1572 دیدگاه) ,

      فاجعه جایی است که در کشور جهان سومی مثل ایران ی عده کاربر نابغه به قدری متعصب بزارید بهتر بگم متوهم هستن که به خودشون اجازه میدن خودروسازی هایی مثل کیا و هیوندای رو که در یکی دو سال اخیر جایزه و افتخاری نبوده که کسب نکنن رو زیر سوال ببرن
      شما ها قبلا کجا بودید ؟!؟!؟!؟
      نکته خییییییییلی قشنگش اینجاست که نظرات گوهر بارشون رو به همه ی عالم و آدم تعمیم میدن
      شما ها قبلا کجا بودید ؟!؟!؟؟!
      .
      کاش یاد میگرفتیم که فروش خودرو به هزار یک عامل متفاوت بستگی داره
      .
      ی لطفی به جامعه طرفداران خودرو بکنید اونم اینکه این حرفا رو فقط وفقط همینجا بزنید نه جای دیگه

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1091 دیدگاه) ,

        mehran911 عزیز .
        با تمام احترام به شما و هر طرفدار دیگری .

        با کامنتهای من و شما و حتی ۸۰ میلیون جمعیت ایران هم ، هیچ فرقی به حال فروش و نِگَرِش فکری در دنیای خودرو ایجاد نمیشه ، و ما دور هم فقط داریم نظر میدیم و از آن طرف به کار و زندگیمون میرسیم ، پس تعصب برای بچه هاییه که دنبال کَل کَل میگردن و حتماً میخواهند حرفشون رو به کُرسی بنشونند و هرچی بگی خودشون رو به خواب زدن .

        جایزه چه به کیا ، هیوندای برسه و چه نَرِسه ، آمار فروش در آخر سال هست که نشون دهنده موفقیت یک شرکته ،.
        شرکتهای بزرگی در سطح بین المللی داشتیم که حالا فقط خاطره ای از اونها باقی مانده و اگر چینیها و آلمانها نبودند ، الان خیلیهاشون به خاطره تبدیل شده بودند .
        ربطی هم به جهان سومی و مُتِوَهِم بودن ما نداره ، رَبطِش بر میگرده به مسئولانی که مردم ما را تشنه خودرو کرده اند که هر خودرویی از هر قبرستانی میاد ، ثانیه ای پیش فروش میشه و مردم ما هر چهار چرخی را ، خودرو مینامند ، بخصوص چینیها .

        پس نظرات گوهر بار من و شما ، فقط برای من و شماست ونه کسی دیگر .

        پاسخ
        1. آrمaن
          سوابق: (106 دیدگاه) ,

          اتفاقا در مرحله اول جوایز هست که موفقیت برندهارو نشون میده
          چونکه فروش میتونه بنا به دلایل مختلفی تحت تاثثر قرار بگیره مثل همین جنسیس که بخاطر مشکلات نمایندگی یا اینکه زمان تولید زیاد برای هر خودرو که باعث زیاد بودن تقاضا و ثابت بودن تولید و نتیجش خالی شدن انبارها میشه و هنوز نتونسته درست در دسترس قرار بگیره!
          ولی اون مجلات معتبر هستن به هر ماشینی دسترسی دارن و میان تست میکنن و به طور خیلی دقیق نظر میدن
          مثلا تو این همه چند روزه داری زور میزنی میگی جنسیس هیچ کدوم از محصولاتش برتر از رقبا نیست ولی موتور ترند خیلی شیک با یه مقاله مثل امریکا میاد تورو تبدیل میکنه به هیروشیما! یا حتی همبن مطلب
          اینجاست که ثابت میشه کی رو هوا نظر داد کی نداد
          فروش هم یه چیز نوسانی هست ولی جوایز اینطور نیست و فقط و فقط به کیفیت ربط داره
          همه چیز از اون کامنتت زیر مطلب جنسیس جی ٩٠ و إرادت بچه ها شروع شد :)) اخی

  2. حامد
    سوابق: (623 دیدگاه) ,

    یه دوستی دیروز داشت افت فروش کره ای میگفت
    باید بگم که اصلا مهم نیست که فروش کره ای کم شده باشه یا زیاد شده باشه
    مهم اینه که هیوندای ایمن ترین خودرساز ۲۰۱۸ شد
    در این لیست هم دو خودردی کره ای مشاهده میکنید
    جنسیس جی ۷۰ خودری سال ۲۰۱۹ موتورترند شد
    و ده ها جوایز دیگه…این چیزا اتفاقی نیست که نصیب هر خودرو سازی بشه
    کره ای ها به اون چیزی که قبلا نداشتن رسیدن
    حالا شما بگید فروششون افت کرده ولی مهم نیست
    چون (قبلنا فروششون تو امریکا بیشتر بود اما کیفیت مطلوب رو نداشتن)
    به طور مثال خودمم اگه امریکا زندگی میکردم میرفتم سمت هوندا اکورد تا هیوندای سوناتا ولی اینو باور دارم که کره ای ها مردمان بسیار پر تلاشی هستن که باید از اونا الگو بگیریم

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (802 دیدگاه) ,

      داداش اون موقع که فروششون خوب بود میتونستند زیاد هزینه تحقیق و توسعه بکنند
      ولی وقتی ماشین فروش نره این بودجه کم میشه شاید هم اون مدلی که فروش نمیره توقف تولید شه
      مثل جنسیس کوپه
      مسئله اول تحلیل بازار و تولید خودرو هست نه اینکه ماشین تولید کنی بعد دنبال بازاریابی باشی
      برای ماشین های لوکس برند خوب به اندازه کافی هست
      بازار نیازی به جنسیس نداره
      ولی بازار تشنه ی ماشین برقی خواهد بود در اینده
      شاید اگه هزینه جنسیس رو روی ماشین برقی میزاشتن میتونستند در اینده حرفی برای گفتن داشته باشند ( و بلی کره ای ها مردمان پر تلاشی هستند شکی درش نیست )

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (623 دیدگاه) ,

        تا اونجایی که من اطلاع دارم روی برقی کردن خودرو ها دارن سرمایه گذاری میکنن
        فکر کنم چند وقت پیش بود که هیوندای کونا کم مصرف ترین خودروی برقی تولید انبوه جهان شد
        هیوندای کنا ۶۴ کیلووات ساعت – ۴۱۷ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۴۱۵ کیلومتر
        جگوار I-Pace جدید – ۴۰۷ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
        کیا نیرو – ۴۰۷ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
        تسلا مدل S نسخه S 75D استاندارد – ۳۲۸ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۴۱۷ کیلومتر
        هیوندای کنا ۳۹ کیلووات ساعت – ۲۵۴ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
        رنو زوئی – ۲۳۵ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA گزارش نشده است
        نیسان لیف – ۲۰۶ کیلومتر مسافت با یک‌بار شارژ؛ شعاع حرکتی EPA معادل ۲۴۱ کیلومتر

        پاسخ
    2. آrمaن
      سوابق: (106 دیدگاه) ,

      همون فروش هم واس هر برندی نوسان داره و اگه لیست گروه های پرفروش رو نگاه کنیم هر سال تغییر میکنه! یکی رتبش میاد بالا یه یکی میره پایی تر
      این چند سال هم گروه هیوندا افزایش فروش داشت تا جایی که فقط با ٢ برند از گروه جنرال موتورز که ١٠ تا برند داره پرفروش تر شد و چهارمین گروه پرفروش دنیا شد اما امسال افت فروش داشت
      شاید سال دیگه افزایش فروش داشته باشه شایدم باز کاهش فروش،چیزایی که واس هر گروه و برندی اتفاق میوفته تو بازار طبیعیه
      اونا هم بالاخره مغزهای متفکری و بازاریاب های حرفه ای دارن

      پاسخ
    3. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1091 دیدگاه) ,

      حامد جان

      اون شخص من بودم که میگفتم از اُفت فروش .

      مگه حقیقت به غیر این هست که گفتم .

      هنر اینه که مُوَفقیت و موقِعیت خودت را حفظ کنی و نه مثل باد صبا بیایی و بروی .

      برای همینه که تویوتا چندین ساله اوله ، یا لکسوس ۷ ساله باکیفی ترینه .

      اگر تویوتا هم کوتاهی کنه همین بلا سرش میاد و قافله را به باقی رقبا میبازه ، اما چون هدفش کلاهبرداری و کپی نیست ، پس میتونه در صدر بمونه .

      خداوکیلی مگه غیر اینه که کره ای به هر آب و آتشی میزنه و با تبلیغات اغراق آمیزش میخواد یکی در جمع بزرگا حسابش کنه .

      ((خودروسازی هنری در باطن به همراه ظاهر زیباست)) ، اما کره فقط ظاهر را بهش میرسه که خوشبختانه از سال ۲۰۱۵ به بعد شرکتهای مطرح مثل تویوتا ، هوندا ، نیسان ، فورد ، جنرال موتورز ، فولکس و…. به خودشون اومدن و ظاهر زیبا را چاشنی باطن خوبشون قرار دادن و این شد که کره داره روز به روز اُفت میکنه و یکی از دلایل خوب بودن ژاپنیها علم آلیاژ شناسی آنهاست که خودرویی قابل اعتماد و اطمینان تولید میکنند و چین و کره هنوز نتونسته اند با این همه زرق و برق به اون دست پیدا کنند .

      به قول معرف شرکتهای اصیل مو میبینند و باقی شرکتها پیچش مو .

      تلاشی هم که میکنند قابل انکار نیست ، ولی اینو بدون شما ، تمام شرکتها تلاش میکنند و اگر غیر این باشه که باید برن دنبال کارشون و کَشک بساوونند .

      زیبایی تجارت آزاد به رقابت اونه که نفعش به مشتری میرسه .

      پاسخ
    4. کاوه
      سوابق: (114 دیدگاه) ,

      این داستان کاهش فروش کره ای ها چیه مدام تکرار میشه؟هیوندا و اسپورتیج در آمریکا تقریبا فروش سال قبل را حفظ کردن. بیشترین افت فروش در آمریکا مال نیسان و هوندا و مرسدس بنزه. این داستان کاهش فروش کره ای ها چیه که همه قبولش کردن و دربارش دارند بحث می کنند؟ حال برندهای کره ای در آمریکا کاملا خوبه. جنسیس فقط به مشکل برخورده که اونم به آینده امیدواره.

      پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1468 دیدگاه) ,

    قبلا هم گفته بود که RDX واقعا خودروی گردن کلفتی هستش ولی جگوار واقعا حریف قدری هست. خعلی امید دارم اکورا از پسش بربیاد.
    تو بخش خودروی سال هم حضور اینسایت که یه سال هم از عرضه اش نمیگذره واقعا خودش افتخار محسوب میشه، هر چند بنظرم جنسیس برنده میشه.

    پاسخ
  4. آrمaن
    سوابق: (106 دیدگاه) ,

    هرچقدر کیا استینگر پارسال ترکوند تو جوایز امسال جنسیس جی ٧٠ هم داره میترکونه،ماشین سال موتور ترند شد اینجا هم کاندید شده
    تو بخش شاسی بلند ها هم واقعا سه خودروی خیلی متفاوت هستن که بنظرم شانس اول مال جگوار هست که امسال این مدلش خیلی نظر همه رو به خودش جلب کرد،هیوندا کنا هم برخلاف ظاهرش انگار ماشین خیلی خوبیه و تو چندجای دیگه هم کاندید شده

    پاسخ
  5. احمدرضا
    سوابق: (52 دیدگاه) ,

    من یه احمدرضای دیگم
    پس آلفارومئو چی؟

    پاسخ
  6. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1091 دیدگاه) ,

    اُاُه اُه اُه ، اسم جنسیس اومد ، یکی از کاربران جنسیس سواره ، و با شنیدن این خبر ، از خوشحالی جایزه سر از بیمارستان در میاره .

    به هیچ عنوان هدف من تخریب هیچ برندی نیست ، اما وقتی میبینم نظرات بچه گانه را ، مثل تمسخر لکسوس و حتی لکسوس را با این کره ای مقایسه کردن (( که تنها ماحَصَل جنسیس قیمت رقابتی اون هست و نه چیز دیگر ، نه ظاهر خاصی داره ، هم ظاهرش کپی از چند محصول سرشناسه ، هم کیفیتی به پای هیچ رقیبی نمیرسه .))
    مجبور میشم خودم را به بچگی زده و مثل بچه ها برخورد کنم تا شاید متعصبان سر عقل آمده و به واقعیات بیشتر بپردازند .
    در آخر از تمام دوستان کره ای پسند ، حلالیت میطلبم ، اگر ناراحت شده اند .

    پاسخ
    1. آrمaن
      سوابق: (106 دیدگاه) ,

      ” به هیچ عنوان هدف من تخریب هیچ برندی نیست”
      ” تنها ماحصل جنسیس قیمت رقابتی اون هست و نه چیز دیگر،نه ظاهر خاصی داره،هم ظاهرش کپی از چند حصول سرشناسه،هم کیفیتی به پای هیچ رقیبی نمیرسه”
      خیلی مکمل هم بودن این دو جملت
      ولی ایکاش کارشناس های موتور ترند درک و اطلاعات و تجربه تورو داشتن و میفهمیدن که جنسیس جی ٧٠ بی کیفیته ! ولی متاسفانه آدم های بی تجربه و از دیار سایپا و ایران خودرو هستن که هیچکدوم از این ماشین ها رو سوار نشدن وگرنه ماشین سال رو جی ٧٠ انتخاب نمیکردن .همچنین داورهای این جایزه! اونا هم بی تجربه هستن
      با کتابی تایپ کردن هم نمیتونی چیزخاصی رو عوض کنی حتی در ظاهر! اونجا که حیف رو نوشتی هیف مشخص شد کلاس چندی عزیز دلم
      امیدوارم پدال مقاله موتور ترند راجع به انتخاب جی ٧٠ رو ترجمه کنه تا بخونی! البته اونجا لکسوس IS رو بعنوان رقیب ندونسته ولی سری ٣ رو چرا،همون مقایسش با سری ٣ هم بخونی کافیه

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1467 دیدگاه) ,

        خودروهای برتر کاراند درایو2019 معرفی شدن وجنسیس هم جزوشون هست

        پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (50 دیدگاه) ,

      من شخصاً فقط نظرات بچگانه را از شخص جنابعالی می شنویم تقریباً هم 99% حرف ها یتان هیچ سندی ندارد خیلی از کاربران سایت با نام های محمد، سینا، کوروش، علی نوا…. حرف های منطقی هرچند اکثر مواقع با چاشنی تعصب شنیدیم اما جنابعالی صرفا یکسری نظرات مثل کسانی از هیوندای ها توی جاده کم آورده باشند بعد اینجا دارند جبران می کنند شنیده می شود!!!

      پاسخ
    3. حامد
      سوابق: (623 دیدگاه) ,

      ” یکی از کاربران جنسیس سواره ، و با شنیدن این خبر ، از خوشحالی جایزه سر از بیمارستان در میاره”

      نویر جان ادب هم خوب چیزیه،هیچ ماشینی ارزش نداره اینجوری به همدیگه تیکه بندازیم.

      بحث ما سر فروش یا کپی کاری نیست من راجب افتخاراتی میگم که کره ای ها دارن میگیرن،
      حتی خود ژاپنی ها هم دهه های قبل از خودرهای آلمانی و آمریکایی الگو میگرفتن یا کپی میکردن
      من اول از همه آلمانی ها بعد ژاپنی ها و بعد کره ای ها رو دوست دارم وقتی میبینم بعضیا مثل شما به تیکه پرانی و سعی در تخریب کردن دارن و دوس دارن برندای مورد علاقه بقیه رو بکون خیلی ناراحت میشم

      پاسخ
      1. NAVID۰۰۹۸
        سوابق: (1091 دیدگاه) ,

        حامد جان طرف من شما و باقی دوستان نیست و اگر ناراحتتون کردم معذرت خواهی میکنم و به خود نگیرین ، همه برای من قابل احترام و احترامشان واجبه .

        من در این مدت که در سایت پدال کامنت شخصی میزارم ، هدفم ناراحت کردن دوستان چه به حق و چه ناحق نبوده و نیست ، اما وقتی ((( برای معرفی جنسیس G70 ، کاربر محترم ((؟))میاد و از گفتن و مقایسه کردن لکسوس با جنسیس ناراحت و میگه من لکسوس را با پراید ، بنز و حتی بوگاتی مقایسه میکنم ، دیدم با شخص خودروشناسی طرف نیستم و با یک کودک طرف هستم و باید به مانند خودش برخورد کنم .

        باز هم میگم که اگر نظراتم باعث رنجش دوستان شده ، بخصوص کره ای دوستان معذرت خواهی میکنم .

        همیشه نظرات دو حالت داره ، یا همه موافق هستن ، یا بعضی دوستان موافق نیستن . اما بی احترامی بحثش جداست و باید با فرد بیشخصیت و نا متعارف به مانند خودش برخورد شود ، تا فکر نکنه اگر کسی جوابش رو نمیده یعنی درست میگه و حق با اونه .

        اما اگر من به کامنت دوستان پاسخ میدم و با بعضیها مخالف هستم ، اون را بر اساس بی احترامی نگذارید .

        پاسخ
        1. آrمaن
          سوابق: (106 دیدگاه) ,

          تو هر مطلب راجع به هر ماشینی هی اسم لکسوس رو میاوردی از جنسیس گرفته تا بنز
          منم گفتم بسه و دلیل نداره زیرمطالب بی ربط به لکسوس هی بگی لکسوس فلان و بقیه بهش نمیرسن! بقیه هم کاملا با حرف من موافق بودن
          نمیدونم این چه ربطی به خودرو شناسی و کودک و إینا داره و چرا اینقدر بهت فشار وارد شده و سخت بود واست ! :)))
          البته حقیقت تلخه میدونم

  7. me84
    سوابق: (1176 دیدگاه) ,

    .
    بدور از هرگونه تعصب و بچه بازی و این مسائل تو تو کامنتها دیده میشه، اما واقعا بایدشک کرد به اون مغزی که هیوندای کنا رو آورده تو فینالیستها.
    آخه به چیه این موجود عجیب غریب رای دادن. به طراحیش؟ به پرفورمنسش؟ به چیش؟ این همه ماشین عالی تو این سگمنت هستن. این چیه آخه. فکر کن مزدا CX3 یا تویوتا CHR رو ول کردن به کونا!!!!!!! رای دادن.
    جنسیس واقعا حرف داره برای گفتن.
    کنا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  8. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1091 دیدگاه) ,

    سعید جان
    در مقایسه با رقبای خودش دقیقاً همینیه که گفته شده .
    کره ایها در کدوم سگمنت از رقبای خودش سر هستند ، به جزء(( قیمت و آپشن)) .

    خب معلومه دیگه ، تو همین تهران ، پائین شهر مردم ایرانی سوارند و بالاشهر خارجی سوار .

    کشورهای دیگه که اصلا کره ایها به این معروفند که برای اقشار ضعیف جامعه ساخته میشن .

    شهر دوبی در امارات زیاد ایرانیان رفت و آمد میکنند و شما میتونی بپرسی و ببینی که ((خودروهای کره ای معروفند به هندی و فیلیپینی سوار )) که مخصوص که از اقشار ضعیف و خدمت کننده ریز به جامعه به حساب میان .

    و اِلا که معلومه در ایران طرف جنسیس سوار میشه ، دیگه خودای خوش هم بنده نیست و چه کلاسی میزاره ، معلومه وقتی با جنسیس یا سانتافه بری لابه لای پراید و پژو زیاد به چشم میای ، اما فکر کن لابه لای آلمانیها و ژاپنیها فقط یک تتزه وارد به چشم میای .
    اگر غیر از اینه ، پس شما درست میگین و من دارم کره مریخ زندگی میکنم .

    پاسخ
  9. me84
    سوابق: (1176 دیدگاه) ,

    .
    اگه اون احمدرضایی باشی که من فکر میکنم، خیلی باحالی.

    پاسخ
  10. بهزاد
    سوابق: (1163 دیدگاه) ,

    یکبار یکی از نویسندگان مجله ماشین در زمان تست کیا موهاوی تیتر زده بود اتومبیل خوبی که در زمان بدی تولید شد و اینگونه برداشت ها نشان از آینده نگری اون فرد داشت!
    اینجا هم برخی از عزیزان به تحلیل ها گیر میدن و با پتک و متلک که شما بیشتر میدونی یا مسئولان اون شرکت میوفتن به جان دیگران!
    موفقیت در دنیای تجارت با ماشالله و ایوالله و جایزه بدست نمیاد و برای اینکه از موانع عبور کنی باید پول ساز باشی.
    کاری نداریم کره ای ها با چه مشکلاتی روبرو هستند و تنها چیزی که میتونه اونها را در رقابت نگه داره فروش محصول و کسب سود هست و چیزی که آمارها میگن چندین فصله که دچار نزول شدن و این روند نشان دهنده ی یکسری اشتباهات هست.
    مثل خیلی از شرکت ها ممکنه خودشون را بالا بکشن یا مجبور بشن کمی کوچکتر شوند تا باقی بمونن.
    شاید یک ادغام باعث بشه ورق برگرده و قویتر هم بشن.

    پاسخ
  11. ahmadreza
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    احمدرضای دیگه الان قضیه چه ربطی به آلفا روموئو داشت فورد f150 سلطانه ولی من سوالم اینه چرا به جای فورد شورلت یا رم یا جمس فینالیست شدن؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.