چشم اندازلکسوسهفته نامه

مطالعهٔ قابلیت اطمینان جی‌دی پاور و بازهم صدرنشینی لکسس و پورشه

جی‌دی پاور نتایج مطالعهٔ سالانهٔ قابلیت خودروهای بازار ایالات‌متحده را منتشر کرده که سه جایگاه برتر این مطالعه را لکسس، پورشه و کیا از آن خود کرده‌اند. این مطالعه که هم‌اکنون در سی‌ودومین سال خود قرار دارد، مشکلاتی که طی دوازده ماه گذشته در خودروهای سه‌ساله به وجود آمده است را طبق معیار تعداد مشکل در هر صد خودرو (PP100) اندازه‌گیری می‌کند. این یعنی در مطالعهٔ کنونی خودروهای مدل ۲۰۱۸ بررسی شده‌اند. در این مطالعه، ۱۷۷ مشکل مختلف در گروه‌هایی شامل سیستم صوتی، ارتباطی، سرگرمی، ناوبری، پیشرانه، گیربکس، بیرون، داخل، ویژگی‌ها، کنترل‌ها، نمایشگرها، تجربهٔ رانندگی، گرمایش، سیستم تهویه و صندلی‌ها دسته‌بندی شده‌اند و هرچه PP100 کمتر باشد بهتر است.

به گفتهٔ جی‌دی پاور، میانگین PP100 صنعت خودروسازی در مطالعهٔ امسال ۱۲۱ بوده که کمترین میزان در تاریخ این مطالعه محسوب می‌شود و بهبود قابل‌توجه ۱۰ درصدی نسبت به میانگین ۱۳۴ در سال ۲۰۲۰ داشته است. امسال هم مثل همیشه، لکسس با نمرهٔ ۸۱ در جایگاه نخست قرار گرفته است. این نهمین بار طی ۱۰ سال گذشته است که برند لوکس تویوتا در صدر جدول جی‌دی پاور قرار می‌گیرد. پس‌ازاین، پورشه با ۸۶ در جایگاه دوم، کیا با ۹۷ در جایگاه سوم، تویوتا با ۹۸ در جایگاه چهارم و بیوک با ۱۰۰ در جایگاه پنجم قرار گرفته‌اند. امسال قابلیت اطمینان کیا ۳۵ نمره نسبت به سال ۲۰۲۰ بهتر شده است. دیگر خودروسازانی که قابلیت اطمینانی بالاتر از متوسط دارند هم شامل کادیلاک، هیوندای، جنسیس، لینکلن، آکورا، ب‌ام‌و، شورلت، میتسوبیشی و مزدا می‌شود.

در همین حال، خودروسازانی مثل مرسدس بنز با ۱۲۲، دوج، مینی و سوبارو هر سه با ۱۲۵، آئودی با ۱۲۷ و نیسان با ۱۲۸ زیر حد متوسط هستند درحالی‌که لندروور، آلفارومئو و جگوار هم در قعر جدول جای گرفته‌اند. تسلا هم در این مطالعه بررسی شده اما در رتبه‌بندی اصلی قرار نگرفته زیرا این شرکت در پانزده ایالت اجازهٔ نظرسنجی از مالکین محصولات خود را به جی‌دی پاور نمی‌دهد. بااین‌حال، از خریداران تسلا در ۳۵ ایالت دیگر نظرسنجی شده و در هر صد خودرو ۱۷۶ مشکل را گزارش کرده‌اند. با این نمره، اگر تسلا در جدول اصلی وارد می‌شد، از بین ۳۳ برند در جایگاه سی‌ام قرار می‌گرفت و قعرنشین می‌شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    کیا ظاهر ماشین هاش خیلی خوب شده
    اینجا هم که گل کاشته

    به نظرم آینده روشنی داره

    موافقم 31
    مخالفم 24
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10166 ديدگاه)

      بحث بهترین‌های جدول به کنار ، اما لندرور اون آخر قرار گرفته ، بگذارید یه چیزی بگم که این بخاطر بد بودن این شرکت نیست با اینکه همیشه بالاترین کیفیت متریال هم دارند مثل پورشه و لکسوس !

      مشکل از اون‌جایی شروع میشه که لندرور رنجرور تا خِرخِره آپشن دیجیتالی میریزند تو ماشیناشون که کارایی بالایی دارند ولی به شدت پیچیده و حساس هستند !
      یه برنامه‌ای چند سال پیش میدیدم که نشون میداد که لندرور حتی آفرودش نسبت به تویوتا بالاتر هست اما چرا سازمان‌های جهانی تویوتا میخرند و اومد پرادو اتاق ۱۵۰ دیزل را به یک مدل ( نمیدونم کدوم لندرور بود ولی رقیب پرادو بود ) بررسی سخت آفرود کرد که در تمام تست‌ها لندرور برتر بود با اینکه سواری و راحتی بالاتری هم داشت ، و گفت این از بد بودن لندرور نیست در برابر انتخاب تویوتاها ، بلکه این از پیچیده‌گی و قابل اعتماد نبودن این خودروها هست که در شرایط سخت ممکن هست به مشکل بخوره و شما را زمین‌گیر کنه !

      امیدوارم لندرور یه محصول با پیچیدگی کمتر در لندرور دیفندر جدید ارائه کنه ، چون این شرکت به شدت کیفیت متریال خوبی داره اما هِیف هست که همیشه در جمع غیرقابل‌اعتمادها پرچمداری میکنه !

      موافقم 28
      مخالفم 14
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10166 ديدگاه)

        چندماه پیش در یکی از مقالات مربوط به آلفارومئو ، اومدم گفتم که آلفا در بخش کیفیت متریال خودروهایش بسیار ضعیف عمل میکنه و خیلی کیفیت بدی داره ، اما اکثریت ناراحت شدند ، چون فقط از پشت مانیتور و عکس قضاوت میکنند در حالی که این خودرو را در نمایندگی شهر دوبی واکاوی کردم و واقعاً جا خوردم که چرا این شرکت بهترین طراحی‌ها انجام میده و قیمت ارزانی هم نداره که بگیم حالا چون ارزان هست مشکلی نیست ، اما آلفاها تماماً مشکل کمبود کیفیت دارند که زشته برای این برند نامدار و قدیمی که اینقدر کم‌اهمیت میده به این قضیه‌ی بسیار مهم که قابل لمس و در چشم هست !!!!

        موافقم 17
        مخالفم 11
        1. ali (chevy nova)

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6798 ديدگاه)

          جایگاه بالای کادیلاک و لینکلن رو نظاره گر باشید که از بنز و بی ام و خیلی بالاتره.
          الکی نبود در رقابت موتور ترند نویگیتور و اسکالید رتبه بهتری از x7 و gls داشتن.

          موافقم 29
          مخالفم 41
      2. ali (chevy nova)

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6798 ديدگاه)

        الان لندروور اون ته جدوله و کاملا ثابت شد یه کمپانی غیرقابل اطمینان هست.
        محصولاتش هم الکی گرونه وگرنه هیچ توجیهی نداره شرکتی که ته جدولی باشه محصولاتش اینقدر گرون باشه.

        موافقم 28
        مخالفم 38
        1. Ahmedreza2002

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          تکلونوژی های پیچیده و گرون این بلا رو سرش اورده ، البته تا حدی
          چرا میگم تا حدی؟ چون جگوارم هم با دوز پایین تری از تکلونوزی و پیچیدگی خیلی فرقی نداره اوضاعش

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. علی

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (148 ديدگاه)

          لینکلن و کادیلاک فقط مدل های پرچم دارن .
          اما بنز و بی ام و هم‌ مدل پرچمدار وهم مدل های ارزون دارن .
          کی مدل های پرچمدار لینکلن و کادیلاک میتونن از سری 7بی ام و و s500و s580
          مرسدس بهتر باشن.

          موافقم 13
          مخالفم 7
        3. مازیار

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2438 ديدگاه)

          و همون مجله موتورترند که بعد از انتخاب کادیلاک و لینکلن بالاتر از بنز و بی ام و ، شما دوست من علی اون رو در حد کتاب مقدس بالا بردی ، دیفندر رو به عنوان اس یو وی برتر سال انتخاب کرد
          چطوره؟

          موافقم 23
          مخالفم 6
        4. مازیار

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2438 ديدگاه)

          علی جان
          شما از طرفداران متعصب آمریکایی ها هستی و یک تقابل سنتی آمریکایی و غیر آمریکایی تقابل جیپ و لندروور هست ، تقابلی که در میدان عمل آفرود جیپ حرفی برای گفتن نداره و این موضوع در طی سالها و در تمامی کشورها به اثبات رسیده هرچند قطعا مورد قبول شما نخواهد بود
          یه نکته رو هم داخل پرانتز عرض کنم
          اگه لندروور بر جیپ برتری نداشت شما به عنوان یه طرفدار جیپ دائما مترصد این نبودی که نقاط ضعف لندروور رو پررنگ کنی مثل طرفداران متعصب فراری که اینروزها بیشتر از بالا بردن فراری بفکر پایین کشیدن مک لارن هستند

          موافقم 13
          مخالفم 4
      3. سیب

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        قضیه سادس قابلیت اطمینان. ماشینی که تو جاده خاکی راه میره هیچیش نمیشه قطعا رو اسفالت ۱۰ برابر هیچیش نمیشه.
        یادمه یه متنی میخوندم نیروهای نیوی سیلز امریکا میخواستن حامد کرزای رو از جنوب ببرن تا کابل و بین راه به هر شهری که میرسن حامد کرزای رو نشون بدن و بعدم حمایت مردم اون شهرا رو به دست بگیرن. مشکلشون این بود افغانستان جاده درست حسابی نداشت. بهترین جاده هاش سنگلاخی بود. تو متن میگفتن باید ماشینی انتخاب میکردیم نه به تیونینگ و مقاوم کردن نیاز داشته باشه چون باعث جلب توجه میشه نه اینکه تو راه بمونه. انتخابشون تویوتا هایلوکس با چندتا لندکروزر بود. با همون هایلوکس حامد کرزای رو تا کابل رسوندن.
        این مدلا خیلی زرق و برق دارن. تکنولوژی های زیادی دارن اما سنسوره. رو سنگلاخ بری ۱۰۰ تا بالا پایین بشه دقتش کم میشه حتی از کار میوفته. معلومه اون سازمانای امدادی که تو دشت و صحرا رانندگی میکنن ماشین سوسول نمیخرن. اکثرشون لندکروزر سری ۷۰ میخرن.
        اما این لندروور دفندر جدید گند زده. رنجروور اسپورت دیسکاوری با دفندر جدید یکیه. تو یه سگمنته. بعدم شما اون افرودای سوسول بازی رو با افرودای واقعی قاطی نکن. خودم ۲۰ تا فیلم افرود دارم. همشون سوسولن.
        خود من زمان خدمت ماشین نیسان هلال احمر ۲ هفته سوار میشدیم امدادرسانی میکردیم. امداد رسان هلال احمر بعضی روزا میداد دست من. طرز رانندگی واقعی تو شرائط واقعی کلا فرق میکنه. نمیدونم چطوری بگم اما ۱۰۰ برابر سخت تر از اون افرودهای تو یوتوبه. شما بخوایی سوسول وار رانندگی کنی ۳ روز طول میکشه برسی به محل حادثه دیده. باید ۲ ساعته برسی.

        موافقم 11
        مخالفم 8
      4. سیب

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1 ديدگاه)

        برا همینه اکثرا ماشین ژاپنی برا نیروهای امدادی میگیرن. حتی تو امریکا ماشین فورد بازار رو برا امداد نمیخرن. فورد مثلا مرکز مخصوص داره برا نیروهای امدادی پلیس امبولانس کلا مخصوص ماشین میزنه. من مستندشو دیدم ماشینو کاملا کاملا لخت میکنن. بعد سیمکشی میکنن و سیمها رو خیلی خیلی بهتر و دقیقتر و مهندسی تر از خط تولید مهار میکنن. لامپها رو یادمه قابشون رو عوض میکرد و با پیچ مخصوص میبستن. یادمه قاب چراغا ۲ تا پیچ میخورد اما این تو کارگاه ماشین پلیس رو ۴ تا پیچ میزاشتن. قاب چراغا اصلا فرق داشت.
        اما ژاپنی خیالت تخته که لازم نیست مثلا پیچ اضافه ببندی

        موافقم 12
        مخالفم 6
        1. Ali

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          این همه نامه نوشتی که چی بشه خب خودمونم میدونیم ماشینی که هیچی نداشته باشه و از اول واسه مقرون بصرفه بودن درست شده همینطوره هرچند عجیب غریب هم نیست که شما مقدسش میکنی و صرفا ساده تر درست شده با اون هدف و برنامه ولی این باعث هیچ برتری نمیشه از دید حرفه ای میگم نه مردم و اولویت هاشون که این نشون میده عامل برتری چیز دیگس مثل همون مقایسه آفرود لندروور و تویوتا که لندروور از همه نظر بهتره بود و این مهمه ولی آمارای دیگه واسه مردمه نه حرفه ای ها یا مثلا تو این لیست من صرفا همین آمار رو به همین شکل و یاده قبول ندارم چون شاید بدرد مردم عادی بخوره ولی از نظر علمی و برتری باید تحلیل شه واسه نمونه بین مقام اول ودوم پورشه خیلی بالاتر از لکسوسه از همه نظر چون با اینهمه تکنولوژی و پرفورمنس و سنسور ها و آپشن ها بازم مونده بالا این یعنی خیلی از اولی هم بالاتره.

          موافقم 5
          مخالفم 11
    2. داود

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (200 ديدگاه)

      الان یه عده میان میگن چون مرسدس بنز اون پایینه، این رده بندی را قبول ندارم.
      مرسدس تا ۲۰۱۴ کیفیتش خوب بود الان دیگه درحد کیفیت کره‌ای هم نیست.

      موافقم 10
      مخالفم 18
      1. Ali

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (46 ديدگاه)

        نه اشتباه میکنی مرسدس هم بهترینه چون کسی نمیتونه چیزی مثل مرسدس با این کارایی و تکنولوژی و پرفورمنس تولید کنه و به این رتبه برسه اگه هم بسازه خیلی پایین تر از مرسدس میشه.

        موافقم 12
        مخالفم 6
  2. آریا منش

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    دم لکسوس گرم من خودم به شخصه این برند رو از پورشه بیشتر دوست دارم . پورشه خیلی کت و شلواری و با پرستیژ است ولی لکسوس احساس راحتی ، پیچیدگی ظاهری و کیفیت عالی بهم میده . پورشه از اون خودروهاست که سر هم بیننده ای برای دیدنش کج میشه و خب زیادی تو چشم بودن مشکلات خودشو داره

    موافقم 18
    مخالفم 15
    1. حمید رضایی

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (73 ديدگاه)

      پورشه کت و شلواری؟!
      حتما از نظر شما لکسوس هم زیادی اسپورته!!!!!
      داداش داری اشتباه میزنی!
      مطمئنم اگه با لکسوس LC500 توی خیابون بری مردم بیشتر از هر پورشه ای به ماشین شما توجه می کنند

      موافقم 18
      مخالفم 8
      1. RezaRs

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        حمید یعنی lc500 توجه ها بهش بیشتر از 918 هههههه نه باوا مردم درک میکنن
        اه کامنت ۲۰۰?

        موافقم 10
        مخالفم 13
    2. Hadi

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      وباز هم آمار سالانه منتشر شد لکسس هر سال مثل 9 سال گذشته کمترین مشکل رو داشته و اول شده ??…
      پورشه هم دوم هستش که اونم برای یک برند پریمیوم و سطح بالا عملکرد خیلی خوبیه و کیا واقعاً باید به کیا بابت این عملکرد بسیار خوبی که در زمینه قابلیت اطمینان داشته باریکلا گفت ?
      تویوتا هم با یک امتیاز بعد از کیا شده ولی با اطمینان ترین برند دنیاست ?
      تجربه بلند مدت اینو ثابت کرده نه مطالعه 3 ساله جی دی پاور…
      اگه تو مدت 10 ساله هم بررسی کنن خیلی بهتره و بعضی چیزا بهتر روشن میشه…

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (10166 ديدگاه)

        Hadi جان
        تو مدت ۱۰ ساله که هیچی ، بلکه تو مدت ۲۵ ساله بررسی کردند که دیدند بیشترین عمر خودرو را تویوتاها دارند و به راحتی و با استفاده‌ی نرمال روزانه ، میتوانند تا ۲۵ سال به طور میانگین عمر کنند در حالی که برای اکثر خودروسازان طول عمر مورد استفاده به اسهلاک نیوفتند ، بین ۷ تا ۱۵ سال مُتِغَیِر هست !!!

        موافقم 15
        مخالفم 9
        1. حمید رضایی

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (73 ديدگاه)

          ۲۵ سال رو می خوای چیکار؟!

          موافقم 5
          مخالفم 6
        2. Ali

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          تویوتا کار خودشو راحت کرده و ماشینای ساده و مقرون بصرفه واسه آحاد مردم تولید میکنه و مشتری هم داره چون عده زیادی از مردم وسع خوبی ندارن و اینه مهمه واسشون ولی این چیزی نیست که بخوای هرروز مثالش بزنی و بگی ببینید این اینجوریه و همچنین ایین یه ملاک نیست چون کار سختی نیست و باعث برتری نمیشه و شاید شما تعجب کنی و بارها این رو بگی ولی واسه من عادیه چون مثلا همین پورشه که دومه از لکسوس خیلی بالاتره چون با خودروهاش پرفورمنس خیلی بالا و تکنولوژی بالا و آپشن های زیادی دارن و این یعنی از اولی خیلی بالاتر هم هست در واقعیت و زمانی که عقل خودمون رو درنظر بگیریم همچنین عوامل برتری که بعنوان محک و ملاک قرار میگیرن فکر و تکنولوژی و خلاقیت بالاتر و بیشتره که درنهایت باعث برتری پورشه میشه و همچنین تو آفرودر ها هم برتری با پیکاپ و و شاسی بلند های امریکاییه یا همین لندروور که تو مقایسه با تویوتا از همه نظر بالاتر و تو همه تست ها بهتر بود.

          موافقم 1
          مخالفم 13
  3. Amir

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    لیست عالی ?????? همون همیشگی،مرسی کانسومر و جی دی پاور
    پدال لطفا آمار فروش جهانی سال ٢٠٢٠ رو هم بزار
    سایت فوکوس تو موو امار پنج گروه خودروسازی اول جهان رو گذاشت اما واس باقی لیست جدیدا باید اکانت خرید!!

    موافقم 10
    مخالفم 6
  4. mohamad

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (812 ديدگاه)

    انتقادی که به تویوتا دارم این هستش که چرا برای آپدیت ظاهر و طراحی محصولات برند تویوتا گاهاً به طراحی های لکسس ناخنک میزنه. سبک چراغ ها یا کابین لکسس مال خودشه. بهتره تویوتا استقلال لکسس رو حفظ کنه.
    نقد دوم هم برمیگرده به توسعه و تولید سوپرا که بنظرم نقطه تاریکی در تاریخ تویوتا بحساب میاد و توجیهی جز خساست و محافظه کاری نداره. کمتر کسی از راهبرد توسعه سوپرای جدید راضیه!

    موافقم 15
    مخالفم 3
  5. REVO

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    توی پست لندروور ۲۵۰هزار پوندی چند هفته پیش پدال یکی از دوستان اشاره کرد ک میرزه و بهترین ماشین توی این سگمنت ماشیناس ?
    والا ماهم جدول نخونده به صاحبان لندی همینو میگیم ،چطوری قابل اعتماد ?

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. دانیال_Surrey،England

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2774 ديدگاه)

      اتفاقا همون لندروور مورد نظر شما با قیمت گرون و غیرقابل اطمینان،ظرف مدت 3 روز همش فروش رفت.
      و میتونی به پست یک میلیونی فروش رنج روور اسپرت هم مراجعه کنی.
      فروش تو بازار رقابتی همه چی رو ثابت میکنه.
      ..
      با اومدن مدیریت جدید و ساز و کار جدیدی(( Reimagine))که تعیین شده،که اولویتش روی __کیفیت بالای محصولات__و بازسازی دوباره گروهه من خیلی امیدوارم که ظرف حداکثر 5 سال آینده وضعیت قابل اطمینان هم بهبود پیدا کنه.
      در کل برنامه ی خیلی مفصلی دارن از جمله سرمایه گذاری روی هیدروژن((که اولین محصول که لندرووره،احتمالا سال آینده به شکل کانسپت یا شاید تولیدی رونمایی بشه)) و توسعه ی سه پلتفرم جدید که دوتاش برای لندرووره و یک پلتفرم ویژه برای جگوار که جزئیتاش در آینده اعلام میشه.
      و همچنین متعهد به سرمایه گذاری سالانه نزدیک 3.5 میلیارد دلاری رویه فناوری الکتریکی و زیر ساخت و….شدن((جدا از بودجه ی بخش تحقیق و توسعه))
      هدف نهاییشون هم رسیدن به یکی از سودآورترین لوکس سازان دنیاس.
      همونطور که گفتم برنامه خیلی مفصل بود از جمع و جور تر کردن بخش های مدیریتی گرفته تا رقیب کردن جگوار برای بخش بالاتر مارکت((بنتلی)) و…
      ..
      در ضمن شما میتونی به سایت اتوکار و رشد فروش گروه هم مراجعه کنی.

      موافقم 10
      مخالفم 19
      1. ali (chevy nova)

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (6798 ديدگاه)

        همش فروش رفت اره ولی دلیل بر اون نیست که ته جدول بودنش رو کسی نبینه.
        لندروور یه کمپانی بی اصالت هندی انگلیسیه که از وقتی تاتا موتورز هند اومد خریدش از چیزی هم که بود بدتر شد.
        تاریخچه این شرکت رو اگه ببینید همش درحال دست به دست شدن بوده چون هرکمپانی که صاحب لندروور و جاگوار بوده بعد یه مدت نتونسته این شرکت رو جمع کنه و فروخته به یکی دیگه.

        موافقم 15
        مخالفم 18
      2. REVO

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (222 ديدگاه)

        نظر من بیشتر درباره لندروور هست.اتفاقا فک میکنم درصدبالاتری از رضایت و قابل اعتماد بودن واس رنجروور ثبت بشه. چون تویوتا و لکسوس رو جی‌دی پاور جدا امار داده فک میکنم این امار فقط مال لندی هستش.

        احتمالا بیشتر افرادی ک شرکت کردن نسل قبلیه لندی رو داشتن چ بسا سال‌های اینده بخاطر نسل جدید این امار خیلی بهتر بشه.

        درخصوص تعداد امار فروش بالا زیاد باهم یک نظر نیستیم.چون من معتقدم الزاما ماشینی ک فروش بالایی داره حالا چ تویوتا چ لندروور و رنجروو بهترین نیستن و جنبه اقتصادی بودن داخل فروش خیلی موثره ک هر دو نظر بحث زیاد دربارش شده.
        ممنون از شما بابت اطلاعات خوبی ک دادین،استفاده کردم?? و احسنت ب این سرمایه‌گذاری برای بهبود کیفیت.
        فک نمیکنم کسی از پیشرفت و قابل اعتماد بودن بقیه برندها در اینده،. ناراحت بشه
        بخصوص تویوتا و جیپ! بهرحال کمتر مجبور میشیم لندیو بکسل کنیم??

        موافقم 15
        مخالفم 0
  6. ツSAMURAIツ

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    دقیقا همون طور که انتظار می رفت ?
    Porsche ♥️ Lexus

    موافقم 14
    مخالفم 6
  7. Amir

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    مرسدس باید بالاتر میبود ولی چیزی از ارزش های پدرخودروسازی جهان کم نمیشه
    آلمان?

    موافقم 20
    مخالفم 15
  8. Sina

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    لکسوس و پورشه همون جای همیشگی هستن ، عالی بودن
    کیا هم رشد عالی داشته
    لندروور چقدر بد عمل کرده!! واقعا ضعیف بوده

    کسی میدونه چرا تسلا توی ۱۵ ایالت اجازه بررسی آمارو نداده؟

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. Elmiraj

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3099 ديدگاه)

      تسلا از وقتی هست این اجازه رو نداده ولی شاید تا یکی دو سال آینده در تمامی ۵۰ ایالت این اجازه رو بده….
      در ژوئن ۲۰۱۷ دیو سارجنت معاون رییس اتومبیلرانی جهانی در JD power گفت :
      من نمی دانم که آنها چیزی را پنهان می کنند ، آنها فقط نمی‌خواهند شرکت کنند . او افزود امیدواریم آنها نیز در این مهمانی شرکت کنند .
      بعد این اظهارات نماینده تسلا هیچ پاسخی به مطبوعات نداد و حتی توییتی نیز در همین رابطه به ایلان ماسک زده شد که اونم بی پاسخ ماند…
      .
      مطالعه امسال داره میگه که تسلا در عرض یک سال مشکلات اولیه شو از ۲۵۰ تا به ۱۷۶ تا کاهش داده ( ۷۴ مشکل کمتر از پارسال !!! ) و بهتر از دو تا از قدیمی ترین برند ها قرار گرفته که نه کمبود خط تولید دارن و نه میزان تقاضای تسلا را…!!!
      چه بسا که در امر تولید بسیار با تجربه تر و قدیمی تر اند….!!!!
      .
      .
      وقتی دو گیگافاکتوری برلین و تگزاس با پیشرفته ترین تجهیزات ممکن تا یک سال آینده شروع به تولید انبوه model 3 و model Y کنن و بازار آمریکای شمالی و اروپا را به طور نرمال پوشش بدن ، فشار تولید از کارخانه fremont برداشته خواهد شد و اونوقته که این آمار ها دیدنی خواهند بود….

      موافقم 6
      مخالفم 19
  9. R@m!n

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (540 ديدگاه)

    همه اینا به کنار لندروور اون ته چی می گه !!!!

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. پیکان جوانان گوجه ای

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (990 ديدگاه)

    هر مجله و شرکت نظرسنجی یک لیست میده بیرون که با بقیه کاملا متفاوته
    اینقدر تفاوت تو لیست ها اصلا قابل توجیه نیست

    موافقم 16
    مخالفم 3
  11. پارسا لطیفی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چرت و پرت هست
    هر مجله ای اون برندی رو که عشقش می کشه برتر نشون می ده

    موافقم 13
    مخالفم 9
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10166 ديدگاه)

      آقا پارسا
      با شما کاملاً موافقم !
      با اینکه در تمام لیست‌ها ، ژاپنی‌ها و تویوتا برتر هستند ، مثل مقاله‌ی دیروز که از ۱۰ تا گزینه‌ی مختلف فقط ۸تاش ژاپنی و ۶تاش تویوتا بود !

      ولی باز من قبول ندارم !

      میدونید من فقط چی را قبول دارم که بارها هم گفته‌ام :
      (((( من فقط و فقط آمار فروش خودروها را در آخر هر سال در بازار آزاد آمریکا و سپس بازار جهانی قبول دارم که نشون میده چه خودروهایی برتر هستند نسبت به رقبای قیمتیشون که خریدار را مُجاب به پرداخت دلار و پول‌های دیگر میکنه . )))) !

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. Ali

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (46 ديدگاه)

        نخیر آمار فروش مال مردم عادی و اکثریتی که دنبال خودروی اقتصادی هستن و تو نخ ماشین نیستن و فقط میخوان از نقطه ای به نقطه ای دیگه جابجا شن فروش همینه ولی تو بحث برتری و مهندسی کاملا قضیه عکس میشه و مرز محدودی نداره واسه همینه بعضی خودروساز ها بجای اینکه دنبال فروش سودشون باشن دنبال پیشرفت و علم میرن اول بعد فروششون که اینجا مشخص میشه خودروساز ها و شرکت های آلمانی و امریکایی برتری کامل رو دارن و صرفا ژاپن دنبال کننده اونهاست ولی به گرد پاشون هم نمیرسه منم این آمار های ساده که واسه مردم عادی بخصوص بدون تحلیل رو درنظر نمیگیرم چون عاقلانه فکرمیکنم.

        موافقم 2
        مخالفم 11
        1. حسین

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          تو تخصصت رو در حوزه خودرو از کجا گرفتی که آمار jd power رو معمولی و بدرد نخور در نظر میگی؟ مثل اینکه تازه از پیجای اینستاگرامی مهاجرت کردی به سایت پدال فکر کردی همه مثل خودت تفکر عامیانه راجع به صنعت خودرو دارن. همین که خودروسازهای آمریکایی رو پیشتاز میدونی نشون دهنده سطح اطلاعتت از صنعت خودرو هست. البته شایدم فیک جدید کره ای باز سایتی?

          به هر حال اینکه تو اینجا بشینی بگی ژاپن به گرد فلان یا فلان نمیرسه چیزی عوض نمیشه. فعلا بازار خودروهای لوکس آمریکا دست لکسس هست.
          در بحث آپشن هم لکسوس به راحتی برندهای لوکس آمریکایی رو زیر پاهاش له می کنه.
          طبق نظر مجلات معتبر از جمله interbrand هم تویوتا نوآورترین خودروساز حال حاضر هست. حالا اینکه نظرات عامیانه کسی مثل شما که ریشه در رویاهای دوران کودکی داره اهمیت خاصی نداره. پس به عقده گشایی هات ادامه بده جون دل

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. Ali

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          الانشم امریکایی ها خیلی بالاتر از ژاپنی ها هستن از همه نظر تو همه زمینه ها حتی خودرو ولی نه حتما همین خودروسازای معروفش بلکه توانایی ها و برتری های اثبات پذیری که ملاک های اونها هم پارامتر های زیاد دیگه ای هستن که نیازی به گفتنشون نیست.
          زمانی که وبسایت محترم پدال راه اندازی نشده بود مجله های روز جهان خودرو دستم میرسید نه اینکه دیروز از تو اینستا اومده باشم اتفاقا من تو اینستا نمیرم و بیشتر توییتر و فیسبوک رو استفاده میکنم کلا با درنظر گرفتن همه چیز اینها رو گفتم نه مثل بعضیا که کلا تو ایران بوده و هیچی تو عمرش ندیده.
          متناسب با رویکرد های شما نظراتم رو میدم همونطور که شما کاملا یکطرفه برند موردعلاقتون رو بت میکنید و بقیه رو میکوبید یکی دیگه هم پیدا میشه که جوابتون رو میده درمورد ژاپنی ها و سلطانشون امریکایی ها هم که اولا منظور من پتانسیل ها و توانایی هاشون بوده حالا شما خودت رو به اون راه میزنی مهم نیست واسم ولی کلا پتانسیل و توانایی ها با خودروساز عادی متفاوته ضمن اینکه همین ژاپنی ها دار و ندارشون از امریکایی هاس و حتی بعضی خودرو هاشون تو خود امریکا طراحی و مهندسی و تولید میشه کلا ژاپن نوچه و پادوی امریکاس و بحث فروش و ابینها همه کشکه و برنامه خود امریکاییهاس واسه پشتیبانی از اونها بخصوص تویوتا ولی خودشون قابل مقایسه با امریکایی ها هم نیست.

          موافقم 1
          مخالفم 12
  12. میثم

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    تویوتا و لکسوس وقتی نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی رو ارائه بدن، به رتبه های خیلی بالاتری هم میرسن چون سیستمهای فعلیشون مشکلاتی داره که مالکینشون نارضایتی هایی رو گزارش کردن مثل رابط کاربری نسبتا سخت و با تاخیر بالا و اندازه صفحه نمایش نسبتا کوچیک و رزولوشن پایین و … اینها تو رتبه بندیشون و رضایت کاربر تاثیر زیادی داره
    تو اکثر بررسیهای تویوتا و لکسوس دیدم میگن سیستم اطلاعات سرگرمیشون اگرچه در مدلهای 2020 به بعد خیلی بهتر شده ولی همچنان عقبتر از رقباست و جا داره خیلی بهتر بشه
    اگه اینو برطرفش کنن که ظاهرا برنامه های خوبی هم دارن بنظرم تو رتبه کلیشون خیلی تاثیر داره

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. میثم

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3526 ديدگاه)

      من واقعیت فن تویوتا و لکسوسم و خیلی دوسشون دارم
      اما متعصب نیستم و ازشون بت نمیسازم
      اگه جا داشته باشه انتقادهای درست و حسابی هم میکنم ازشون
      ولی یه سریا یه جوری از برند مورد علاقشون حرف میزنن که آدم ترجیح میده پنجره رو ببنده

      موافقم 15
      مخالفم 4
      1. Benz309 1974

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1962 ديدگاه)

        به زودی نبرد سختی بین لکسوس و اینفینیتی رخ میدهد.

        موافقم 5
        مخالفم 4
    2. ツSAMURAIツ

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      کاملا با شما موافقم
      البته تویوتا و لکسوس دارن این مشکل رو تو مدل های جدید حل می کنن

      موافقم 12
      مخالفم 1
  13. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بنز تو ماشین های گرون تر و بالاتر بهتر از حد نساب اما چون اینجا همه تولیدات دخیل اند خوب اومده پایین تر.
    لند روور هم جاش خیلی بهتر از اینه.
    ائودی گجگوار هم رتبه شون ازاین خیلی بهتره.

    موافقم 3
    مخالفم 11
    1. سهند

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      تو تصمیم میگیری کدام جایگاه بالاتری دارد؟!

      موافقم 9
      مخالفم 3
  14. Benz309 1974

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دم بیوک گرم کجای جدوله.

    موافقم 9
    مخالفم 0
  15. ایران

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    رامین بیا همش توهین میکنی نظر بده چینیا اینقدر بد ژاپنی و پورشه اولا چینی هم که نیست ولش

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    جایگاه لکسوس و پورشه واقعا تحسین برانگیزه. مخصوصا پورشه که ماشین های با پرفورمنس بالا میسازه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  17. Mad.z.Max

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    کاری به هیچی ندارم، فقط ماشالا لندروور و جگوار..

    جالب اینجاس اینکه قعر جدول قابلیت اطمینان هستن رو همه از قدیم میدونستن، به هیچ وجه چیز جدیدی نیست. بعد اونوقت مثلا بعضی از بچه ها میان زیر پستایی که توش از دیفندر صحبت شده، حرف از فوق العادگی قابلیت اطمینان این ماشین میزنن.

    بخدا اگه حتی هیچ تجربه ای هم نداشته باشین، میتونین یه سر به ویدیوهای یوتوب بزنین، هرکدوم در مورد هرمدلی از لندروور و رنجرووز حرف میزنن، بلا استثنا به قابل اطمینان ضعیف و مخارج خیلی بالاش اشاره میکنن.
    حالا دیگه خدا بده برکت دیفندر جدید با اینهمه سیستم الکترونیکی و برقی!

    موافقم 17
    مخالفم 4
    1. ali (chevy nova)

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (6798 ديدگاه)

      دقیقا
      لندروور و رنجروور به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و از لحاظ افرودی هم قابل اونقدر نیستن که بتونن جلوی رقبا عرض اندام کنن

      موافقم 16
      مخالفم 18
      1. دانیال_Surrey،England

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2774 ديدگاه)

        ببینم شما چند نفر کار و زندگی ندارین همش در حال مسخره کردن آلمان و اروپا و لندروور و…هستین؟؟
        چرا از تسلا با تکنولوژی های فرار بشری با اون کیفیت فاجعش و جایگاه فاجعه ترش چیزی نمیگین؟؟
        لندروور هرچقدر هم غیرقابل اطمینان باشه دیگه زیر بارون سپر عقبش کَنده نمیشه!!!((احتمالا با تف ایلان ماسک میچسبونن))
        از تک ستاره ی ایمنی و کجی میل فرمون تو برف و تکان های وحشتناک رانگلر و فراخوان برانکو((که هنوز درست نیومده!!))هم چیزی نگیم بهتره.
        جایگاه جیپ که سالها به لحاظ تکنولوژی عقب تر از لندرووره و یه طورایی آنالوگ حساب میشه هم همچین قابل توجه نیست و عجیب هم هست.
        البته دو سه سال پیش همیشه اون آخرا بودن.

        موافقم 15
        مخالفم 18
        1. ali (chevy nova)

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (6798 ديدگاه)

          کار و زندگی منافاتی با پدال کامنت گذاشتن نداره.
          جیپ هم با تمام مشکلاتی که گفتی جایگاهش لااقل از لندروور خیلی بهتر و بالاتره و قیمتهاش هم مناسب تر

          موافقم 15
          مخالفم 12
        2. Mad.z.Max

          ۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (1839 ديدگاه)

          دانیال جان من همیشه از کامنتای شما چیزای جدید یاد میگیرم، قبلنم گفتم..
          بعیده اینجوری صحبت کردن، توی همین جدول بالا هم رتبه های آخر و ماقبل آخر رو بهشون اشاره کردم. و خدایی هست، هیچ دروغ و چرندی از خودم نبافتم. بازم اگه شما نظرت متفاوته حرفی نیست، ولی جدی اونقدرا ارزش نداره که بپریم به هم و اینجور داستانا…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  18. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    اشاره ای هم داشته باشیم به نظرات گوهر بار رامین   چانگان در مطلب بهترین خودروهای کانسومرریپورتز:

    “الان خودرو های بی کیفیت و بی آپشن ژاپنی میان اول میشن. هرچقدر هم طول عمر کنی. امکانات نداشته باشی به درد نمیخوره. من خودرو های بی کیفیت و بی آپشن رو اگه بهم کادو بدن میدم به خیریه . به خدا خیلی بهتر….
    دقت کنید یه خودرو هیچ آپشنی نداره میگن ۲۰ سال عمر میکنه خب دوست عاقل هیچی نداره این ماشین. یه موتور با ۴ تا چرخ و بدنه”

    “پورشه به همه میگه قیمت چرمش ۱۰۰۰ دلاره….

    شاید باور نکنی. ولی چرمشو میره از چین میاره تا ارزون تر در بیاد. ولی همون کیفیت…

    باور نمیکنی. اینقدر حرف فیک دیگران رو باور میکنی برو یه سرچ بزن یوتویب
    پشت پرده واقعی صنعت خودرو…”

    از رامین میپرسم لکسس بی آپشن و بی کیفیته؟ یا پورشه؟

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. Ali

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      اگه اینطور که شما میگی حساب کنیم رولزرویس هم 100 سال عمر میکنه.
      ملاک ها مهم هستن که تویوتا و لکسوس صرفا یه خودروساز معمولی حساب میشن و اتفاقا این پست پرده رو که میگی رو من بیشتر پیگیرش بودم و تا آخرش رفتم( از صفر تاصد از فاز شروع تا مسابقات و تحقیق و توسعه و علم و خلاقیت ) نتیجه با برتری خودروساز های آلمانی و ایتالیایی و بریتانیایی و امریکایی مشخص شد اونم برتری قاطع و با فاصله زیاد نسبت به کره ای ها و ژاپنی ها البته اینها هم درجایگاه خودشون مناسبن و واسه مردم عادی جمعیت زیادی که دنبال خودروی اقتصادی هستن مناسبن.

      موافقم 1
      مخالفم 12
      1. حسین

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1087 ديدگاه)

        1- قهرمانی های مکلارن با قطعات هوندا در فرمول یک
        2- تولید انبوه خودروهای هیبرید برای اولین بار توسط ژاپنی ها
        3- تولید و گسترش خودروهای هیدروژنی توسط هوندا و تویوتا برای اولین بار در سال 2009 و 2011 (تویوتا بیش از 6000 پتنت برای خودروهای هیدورژنی به ثبت رسونده)
        4- اولین گیربکس هشت سرعته توسط لکسس
        5- سوپراسپرتی مثل lfa که در تاریخ خودروسازی آمریکای رقیب شایسته ای از نطر تکنولوژی برای این سوپراسپرت وجود نداره
        6- ساخته شدن شورلت کوروت c5 از روی هوندا nsx به گفته مدیرعامل خود جنرال موتورز.
        7- نیسان gtr با دوام ترین سوپراسپرت دنیا( احتمالا اینم بخاطر سادگی و قدرت پایینش با دوامه، توصیه می کنم راجع به تکنولوژی mirror bore انجین gtr تحقیق کن)
        8- به گفته مجلات معتبر از جمله interbrands تویوتا و تسلا سال هاست که نوآورترین و پر اختراع ترین خودروسازهای دنیا به حساب میان ( بر خلاف ادعای عامیانه و بدون سند و مدرک شما)
        9- لکسس پر فروش ترین برند لوکس بازار آمریکا ( حالا کی دنباله روی کی هست؟) اگر شما فکر می کنی لکسس برند معمولی هست به خاطر سطح اطلاعات بسیار بسیار ابتدایی شما از صنعت خودرو هست.
        10- تویوتا قبل از bmw خودروی اسپرت انجین عقب ساخت (2000gt)
        11- قوی ترین پیشرانه چهار سیلندر دنیا تولید میتسوبیشی هست ( راجع بهش تحقیق کن)
        12- بزرگترین تامین کننده های قطعه صنعت خودرو ژاپنی و آلمانی هستن ، آمریکا این وسط جایگاهی نداره.
        13- اولین سیستم اتوپارک هوشمند توسط لکسس گسترش پیدا کرد و با موفقیت استفاده شد.

        پ. ن: دوست عزیز اینجا سایت تخصصی هست، با پیجای اینستاگرامی که بدون سند و بدون اطلاعات و بر اساس سلایق شخصی نظر میدن فرق داره. از این به بعد وقتی خواستید نظرات متعصبانه و مغرضانه شخصی خودتون رو بیان کنین، برچسب تحقیق کردم بهش نزنید. چون پر واضحه که هیچ اطلاعاتی از صنعت خودرو ندارید.
        راجع به لندکروز هم بگم که همون آپشن کرال کنترل آفرودرهای تویوتا تمام suv های آمریکایی رو نابود می کنه.

        موافقم 14
        مخالفم 4
      2. حسین

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1087 ديدگاه)

        تامین کننده های قطعه اصلی و بزرگ صنعت خودرو آلمانی و ژاپنی هستن.
        bosch
        denso
        jtekt
        aisin
        zf
        آمریکا در حال حاضر در هیج زمینه ای در صنعت خودرو حرفی واسه گفتن نداره. نه آپشن، نه کیفیت، نه نو آوری و خلاقیت، نه دوام، نه پرفورمنس، نه متریال با کیفیت، و حتی در بحث ایمنی هم وضعیت بسیار افتضاحی دارن. تا جایی که جیپ رانگلر و ماسل کارها جزو نا ایمن ترین ماشین ها هستن. در حال حاضر آلمان و ژاپن لیدرهای صنعت خودرو به حساب میان و تحولات این صنعت توسط این دو کشور محقق میشه. این رو از کانسپت ها برندهای آلمانی و ژاپنی و فناوری هاشون هم به راحتی میشه متوجه شد

        موافقم 14
        مخالفم 9
        1. Elmiraj

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (3099 ديدگاه)

          چی…؟؟؟???

          موافقم 6
          مخالفم 12
        2. ارسلان

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (49 ديدگاه)

          Elmiraj
          از شما بعید بود که با یه ” چی ” و سه تا ایموجی خنده پاسخ بدید !! شما ماشاله که زیر تمام پست ها حداقل سه تا کامنت کارشناسی طولانی در وصف تسلا و امریکا تایپ میکنید
          من خودم مشتاق هستم ببینم که کدومتون درست میگید چون مثله اینکه شما حرفای اقای حسین رو قبول ندارید پس ما گوش مون با شماس میخوام اگه اقای حسین اشتباه کرده شما تصحیح کنید اما اون پاسخی که شما دادید به این معنی هست “” من چیزی برای گفتن در رد اظهارات حسین ندارم “”
          با شناختی که از شما هم دارم میدونم اصلا اهل مسخره بازی در کامنت و شکلک خنده و نظرات اینچنینی نیستید

          راستیتش من خودم به شخصه هیچ تجربه شخصی درباره ماشینای امریکایی ندارم ولی چن سال پیش خبر دو ستاره ی ایمنی موستانگ در اروپا و رد شدنش در بحث ایمنی در قاره سبز خیلی خبر ساز شد که برای خودروی مشهوری چون موستانگ خیلی نا امید کننده بود

          موافقم 10
          مخالفم 1
        3. Ali

          ۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          ۱ موتور هوندا تو فرمولا وان در حد موتور رنو هم نبود ( از سال ۲۰۱۴ ) و دائم یا موتور میسوزوند یا مشکلات دیگه ای داشت و حتی دوام هم نداشت و نه تنها انجین فراری بالاتر از هونداس بلکه همه میدونن مرسدس چه موتور شگفت انگیزی ساخته که همه چند ساله فقط قهرمانی هاش رو تماشا میکنن و علاوه بر موتور برتر تو همه بخش های دیگه هم عالی بوده. زمان گذشته هم مهم نیست چون اون زمان نه تکنولوژی بود نه نرم افزاری نه سنسوری نه محدودیتی و صرفا دو برگه کاغذ قوانین رو تشکیل میدادن.
          ۲ تولید انبوه ملاکی نیست ملاک برتری اختراع اولین هیبریدی اولین الکتریکی اولین هیدروژنی اولین پلاگین هیبریدی و همین موارد گفته شده در سطح بسیار پیشرفته اونها مثلا هایپر اسپرت پیشرفته هیدروژنی امریکایی یا هایپرکار پیشرفته هیبریدی پورشه و…
          ۳ پیلی سوختی هیدروژنی که اصل قضیه میشه توسط جنرال الکتریک توسعه داده شد و همین رو تویوتا استفاده کرده تازه نوع های خیلی پیشرفته ترم هست که تو ارتش امریکا بکار رفته و عمومی نیست ادامه کار دیگه مهم نیست چون پتنت های دیگه ده هزار تا هم باشن همش سیستم های وابسته ساده هستن که اختراع بحساب نمیان و صرفا زیر سیستم هستن و لازمه کار که ملاک نیستن
          ۴ اولین گیربکس ۱۰ سرعته جهان توسط زد اف و فورد زد اف هم حرف اول رو تو گیربکس میزنه
          ۵ زمانی رو که صرف طراحی ساخت ال اف ای کردن امریکایی ها تو ربع اون زمان میتونستن شاهکاری ۱۰۰ برابر بهتر بسازن اثباتش طراحی و ساخت ناو هواپیمابر که پیشرفته ترین و پیچیده ترین ساخته دست بشره با بیشترین قطعات بکاربرده شده که به چند میلیارد میرسه و گفته شده از شاتل فضایی هم پیچیده تره. ضمن اینکه پورشه سوپراسپرت هاش از همه نظر بهتر از لکسس ال اف ای هستن.
          ۶ خود هوندا ان اس ایکس تو امریکا طراحی و مهندسی و تولید شده.
          ۷ نیسان جی تی آر تقریبا همش به کمک اروپایی ها و امریکایی ها ساخته شده از موتور و گیربکسش بگیر ( گیربکس بورگ وارنر امریکایی ) و موتورش برگرفته از موتور مسابقه ای خودروی لمانز نیسان بوده که همون رو هم موتور و هم شاسی رو شرکت بریتانیایی که سابقه زیادی تو موتور اسپرت داره طراحی کرده
          شاسی و پلتفرمش هم به کمک اونها طراحی شده مدل نیسمو حتی از دمپر های آلمانی و صندلی های ریکارو آلمان استفاده میکنه شما بگو کجاش موند که مال خود نیسان باشه همش یا اروپایی بوده یا امریکایی.
          ۸ این حرف خودش عامیانه هستش و خودت خبر نداری پتنت های عادی با تکنولوژی و طراحی های پیشرفته متفاوته شما برو مطالعه کن متوجه میشی ملاک ها چه هستن و پتنت های ساده مثلا زه در پراید هم پتنت حساب میشه که پتنت ها خیلی هاش همین طور هستن و با تکنولوژی های سطح بالا متفاوتن و اکثرا جانمایی هستن.
          ۹ همین معمولی بودنش باعث فروشش شده و بیشتر مشتری هاش مردم عادی هستن که خواهان این مدل خودرو ها هستن که که ندونه بنز اس کلاس از همه نظر بهتر از لکسس ال اس هستش یا کادیلاک اسکالید که تو تکنولوژی و برتری به لکسس میگه زکی ضمن اینکه همین لکسس و تویوتا توسط خود امربکایی ها پشتیبانی میشه دلیلش اینه که بازم مهم نیست چون ملاک های برتری چیزایی هستن که شما نمی دونی و باعث برتری خود امریکایی ها شده و بقیه باید ازشون یاد بگیرن.
          ۱۰ ب ام و هم اگه میخواست همین رو خیلی بهترش رو میساخت ب ام و با یه خودروی سدان با ۲ تن وزن کاری کرده که عملکردش از کل اسپرت های ژاپنی بهتر شده این باعث برتری میشه نه اون.
          ۱۱ سالها پیش ب ام و از موتور یک لیتری هزار اسب قدرت گرفت یا تو موتور های امریکایی موتور وی ۸ همی رو راحت ۵۰۰۰ اسب ازش قدرت میگیرن با کمترین تغییرات تو این قدرت موتورای ژاپنی از هم میپاشن و نمیتونن دووم بیارن دوام و قدرت اینه نه خودروی تجاری رو مثال زدن.
          ۱۲ تامین کننده با ساپلیر از هم متفاوتن اکه بخوای تامین کننده مثلا بزنی باید تامین کننده های موتور اسپرت مثل فرمولا وان مثل بزنی نه تجاری که مهم نیست و ملاک نیستن برو ببین تامین کننده های فرمولاوان کیا هستن اکثرا شرکت های های تک اروپایی و امریکایی که سر و کارشون با صنایع پیشرفته مثل هوا فضا و نظامی هست و این جایگاه مهمه و ملاکه که ژاپن جایگاهی نداره و دنباله رو و نوچه اونهاس.
          ۱۳ همین نبودش چی میموند واسه مثال زدن سیستم اتوپارک یه سیستم سادس که ارزش مثال زدنم نداره اگه سییتم خودران بگی یه چیزی که اگه از این نظرم باشه پیشرفته ترین سیستم های خودران اروپایی و امریکایی هستن نه فقط هم تو خودروهای تجاری بلکه سیستم های پیشرفته که توسط دانشگاه های
          برتر جهان تو اروپا و امریکا ساخته و تست شده یا سیستم های خودران خودروی زرهی پیشرفته ارتش امریکا که تو بیراهه و بدون هیچ جاده ای بصورت خودران حرکت میکنه. خودروهای خودران سطح ۲ و ۳ هم فعلا بهترین سیستم هاشون متعلق به مرسدس و کادیلاک و تسلا هستش اگه ژاپنی هام بسازن بازم زیر سیستم هاش امریکاییه مثل سوپر کامپیوتر خودران انویدیا که مغز خودروهای خودرانه.
          پ.ن : من با مطالعه و اطلاعات اومدم این حرفارو زدم و ملاک هارو میدونستم که گفتم و اینکه چه چیزی باعث برتری میشه که اونم علم و تکنولوژی و تفکر برتر و بالاتره تو اینستا هم نمیرم وقتم رو واسش تلف نمیکنم ولی شما ظاهر بین نباید باشید و سطحی و بدون تحلیل و از روی آمار فروش خودرو نتیجه گیری کنید یا یک سری مثال های ساده که بیشتر دلخوشی هست که اینها صرفا یه تجربه شخصیه و ملاک نیست.
          سیستم کراول کنترل لندکروز هم منشا اون مشخصه مثل سیستم کی دی اس اس ( که شرکت استرالیایی طراحیش کرد ) ضمن اینکه این سیستم رو جیپ خیلی بهتر پیاده سازی کرده مثل منشا لندکروز که برمبنای جیپ ساخته شد تا آخرین مدلش که بر اساس توندرا ساخته شده و خود همین توندرا تو امریکا طراحی و مهندسی و ساخته شده . با این وجود آفرودر های خیلی بهتری هستن از همه نظر بهتر هستن حتی بزرگتر و سنگین تر هم هستن مثل مرسدس جی ۵۰۰ نسخه آفرودر یا رم تی آر ایکس و فورد رپتور یا خود هامر و هاموی که لندکروز هیچه دربرابرشون. نمیگم تویوتا بده ولی این هارو گفتم که روشن شید و بهتر نظر بدید چون از قدیم گفتن همونطور که دوست داربد باهاتون صحبت کنن همونطورم شما بادیگران حرف بزنید.

          موافقم 6
          مخالفم 10
        4. بهزاد

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2407 ديدگاه)

          مهندس ali یک توضیحی برای یکی از گفته هات بدم اونم راجب گیربکس GTR که کلاج ساخت بورگ وارنر هست و خود گیربکس توسط aichikikai طراحی و ساخته شده و البته در خود کارخانه نیسان مونتاژ نهایی میشه.
          مابقی گفته ها هم اونقدر پرت هست که نیازی به جواب نداره و کلا با شناختی که از شما در این چند سال داشتیم با اسامی مختلف هر از گاهی با شگردهای مختلف جو گفتگوهارو با یک سبک خاصی میخواهی خط خطی کنی.

          موافقم 6
          مخالفم 2
        5. Ali

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          به خودت فشار نیار aichikikai سازنده گیربکسه مثل قطعه سازی که واسه یه خودروساز قطعه میسازه اون رو میسازه و سازه کلی و چرخ دنده ها رو میسازه چند تا از موتور های نیسانم ساخته ولی مهندسی با ساخت فرق میکنه اصل گیربکس که یونیت کنترل و دی سی تی و نرم افزار و لانچ کنترل و طراحی عملکرد اونه ملاکه نه طراحی قطعات فلزی داخلی و ساخت فیزیکی اون. کار مهندسی اصلی توسط بورگ وارنر امریکایی انجام شده تو جاهای دیگه هم همینطور موارد دیگه ملاک نیستن و مهم نیستن شما تفاوت یه شرکت قطعه ساز رو با شرکتی که تخصصش مهندسی و طراحی انواع سیستم های انتقال قدرت و بنزینی و هیبریدی و الکتریکیه و تو موتور اسپرت سابقه زیادی داره رو نمیدونی دیگه مشکل خودته من با سند و محکم حرف میزنم و اتفاقا سعی کردم گفته های پرت شمارو بهتون گوشزد کنم که از روی تعصب و ظاهر بینی بوده سالهاست هرروز هم تو کامنتای پدال نظرم میدم ولی شما متوجه نشدید هر از گاهی هم جواب بعضیا رو به این صورت میدم تا بدونن درست و محترمانه نظر دادن خیلی تفاوت داره با بحث های الکی و غیر مفید.

          موافقم 1
          مخالفم 6
        6. بهزاد

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (2407 ديدگاه)

          قبلنا یک طرف دیگه غش میکردی اما حالا رفتی با مطالعه ی فراوان میخوای ثابت کنی که مثلا ژاپنی ها چیزی نیستن و عقده گشایی برای خدشه دار کردن موفقیت های این برندها.
          اینجا جای بچه بازی نیست و صنعت هم با زبان شما بالا و پایین نمیشه و بی جهت انرژیتو حروم نکن.

          موافقم 6
          مخالفم 0
        7. Ali

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          صرفا هدفم این بوده که جواب نظرات یکطرفه و طرفداری های کورکورانه رو بدم چون دلخوشی های موضعی که باعث اشتباه تو طرفداری از یه برند یا شرکت میشه ارزشی نداره و هم اینکه ملاک و معیاری نیستن که هرروز یکی بیاد بگه ،فلان خودرو اینقد فروش کرد این ماشین مثل نیسان آبیه و با حامد کرزای بری باهاش بزنی تو خاکی و ازین حرفا،
          چیزای که من گفتم حقایقی هستن که پشت پرده واقعیته و تو همه ویز همینه و باطنش با ظاهر متفاوته میخوای برو مطالعه بیشتری کن ولی اگه بخوای زیر سوال ببریش مثل اینه مثل کبک سرت رو زیر برف کرده باشی و نخوای حقیقت رو بدونی چون اشتباه بعضی افراد اینه که تجربه و برداشت های شخصی رو با حقیقت و علم اشتباه میگیرن که این خودشون رو هم به اشتباه میندازه.
          آخر حرف من اینه که فقط علم و برتر و بالاتر میتونه ملاک و معیار باشه باقی مسائل دیگه خاله زنکیه.
          تو علم و صنعت هم صنایع های تک و نو آوری های خاص و ویژه مهندسی های پیشرفته مهمه که کشور فوق صنعتی آلمان و امریکا با فاصله زیادی بالاتر از ژاپن هستن از همه نظر خود ژاپن حتی وابسته به اونها هم هستش حالا شما حقیقت رو نمیخوای قبول کنی مشکل خودته.
          مثلا تو الکترونیک و نیمه هادی ها و کامپیوتر محصولی که توبازار هستش رو نباید ببینی و بگی این خوبه مثل صنعت خودرو نه باید معماری او پردازنده و زبان ماشین و خیلی پارامتر های دیگه تخصصی که هستن رو باید ببینی و بررسی کنی تا متوجه بشی اصل کار دست کیه.
          مثل شرکت آرم که تخصصش طراحی معماری پردازنده ها هستش که اصل کار اینه وگرنه چین هم سی پی یو تولید میکنه. تو صنعت خودرو هم به همین نسبت همین قضیه هستش و باید ببینی مهندسی و علم برتر مه بنیادی هم هست دست میه و کی برتره.

          موافقم 0
          مخالفم 2
  19. سامان اذری

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    ولکس واگن رو ببین

    موافقم 7
    مخالفم 7
  20. علی

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    این رده بندی ها خیلی باهم تفاوت دارن.
    یه جا یکی شون اول میشه توبعدی جز متوسطاس
    . به این گزارش هانباید خیلی توجه کرد.
    مثلا تو این نظر سنجی رولز رویس ٬بنتلی ٬ لامبو وفراری نیستن!!
    بااین که المانی فن هستم اما جای لند روور اونجا نیست و بالاتره. وهمین طور جگوار . جای ائودی هم خیلی بهتر وبالاتره.

    موافقم 2
    مخالفم 5
  21. ایران

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (341 ديدگاه)

    رامین به دلیل نبودن چینی ها تو لیست نظر نمیده یادم باشه هر وقت گفت بی آپشن و بیکیفیت بهش بگم یه سر به این مقاله بزنه ?????

    موافقم 7
    مخالفم 2
  22. Ali

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (267 ديدگاه)

    اگه کیا و هیوندای اینقدر قابل اطمینان هستن پس چرا میگن تو طولانی مدت دردسر داره؟!
    چون ماشینای خوش ظاهر ارزان و با اپشتی میزنه و اگه قابل اطمینان هم باشند بنظرم بی رقیب میشن

    موافقم 0
    مخالفم 5
  23. Aryan kia

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    واقعا لکسوس حقش بود که به اینجا برسه
    البته جدا از این من لکسوس رو یه چیزی بین بی ام و و بنز میدونم چون هم خیلی لوکسه و هم اسپرت والبته با قابلیت اطمینان بالا و با طراحی های هیجان انگیز البته آئودی هم عالیه

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Ali

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (46 ديدگاه)

      اتفاقا نه تنها بینشون نیست بلکه هیچکدومشونم نیست چون نه گنگ و اسپرتی بیمر رو داره و نه راحتی و وقار مرسدس این حالتی مه گفتی فقط کاذب اینهاست.

      موافقم 3
      مخالفم 11
      1. Aryan kia

        ۳ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (574 ديدگاه)

        اتفاقا بعضی مدلاش مثل is هم از بی ام و گنگ تر و اسپرت تره هم بعضی مدلاش مثل es هم از مرسدس زیبا تر و باوقار تر وراحت تره

        موافقم 6
        مخالفم 4
        1. Ali

          ۴ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          در بالاترین مدل ها مهمه که تمام تلاششون رو میکنن واسه محصول بهتر اون شاید یه مقداری ملاکه نه اینکه یه کلاس یا مدل خاص رو درنظر بگیری این که نشد دلیل. اینجوری باشه ب ام پ ام فایو سی اس خیلی گنگ تر و اسپرت تر از لکسس ای اس هست و مرسدس ای کلاس هم از همه نظر بهتر از لکسس ای اس و لکسس تو هیچکدوم از این زمینه ها به پای اونها نمیرسه حتی بهترین ماشین سال هم شد مرسدس مطلبش تو پدال هم هست فقط تعریف هایی که اون مجله معتبر ازش میکرد به تنهایی شنیدنی بود.

          موافقم 0
          مخالفم 3
  24. داود

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (200 ديدگاه)

    یعنی از این همه تولیدات چین یه دونه تو لیست نباید باشه ؟یعنی از آلفا رومئو و لندرور هم پایینتر هستند؟یا اصلا بررسی نکردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ایران

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (341 ديدگاه)

      چین که اینقدر خرابی هاش زیاده نمیشه تو لیست قرار داد ولی اگه از آقا رامین بپرسین چند تا دلیل خوب براتون میاره

      موافقم 5
      مخالفم 1
    2. datsun

      ۳ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (3472 ديدگاه)

      برندهای که در بازار آمریکا حضور دارن مورد بررسی قرار گرفتن.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  25. Aryan kia

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    دوستان میدونم ربطی به متن نداره ولی امروز دو تا بنز s550 ۲۰۱۶ رو توی میدان نیرو دریایی رشت دیدم که اومدم با موتور تعقیبش کنم که دیدم از یه کوچه دیگه در اومد و بعد یه دونه دیگه روبروی خودم دیدم اول فک کردم توهم زدم تا اینکه فهمیدم ۲تا بود و اینکه پلاک گرجستان بود واقعا زیبا و تمیز بود خیلی حس خوبی داشت هر دو هم مشکی بود بعد هر دو رقتن توی سفارت روسیه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  26. Aryan kia

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    چرا سوبارو تو آمار نیست؟

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. samurai

    ۳ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (542 ديدگاه)

    علت تفاوت تویوتا و لکسوس در اینجا اینه که :
    لکسوس فقط در ژاپن ساخته میشه
    ولی تویوتا تو امریکا مونتاژ میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  28. عاشق پدال

    ۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    جاست لکسوس. ما که یه لکسوس خریدیم . nx

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا