چشم اندازهفته نامه

رم و دوج در صدر لیست مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ جی‌دی پاور ۲۰۲۱

جی‌دی پاور هرسال رتبه‌بندی خودروسازان در زمینهٔ کیفیت اولیهٔ محصولات را اعلام می‌کند و حالا نتایج این مطالعه برای سال ۲۰۲۱ اعلام شده است. این مطالعه که مشکلات خودروها در ۹۰ روز اول مالکیت را بررسی می‌کند، بر اساس پاسخ‌های بیش از ۱۱۰ هزار نفر شکل گرفته که خودروی مدل ۲۰۲۱ خریداری یا اجاره کرده‌اند. این مطالعه روی ۲۲۳ حوزهٔ مختلف از نظر کیفیت اولیه تمرکز دارد و همه‌چیز از تکنولوژی سیستم‌ها گرفته تا تجربهٔ رانندگی را پوشش می‌دهد.

همهٔ خودروسازان بزرگ حاضر در بازار ایالات‌متحده در این نظرسنجی شرکت می‌کنند غیر از تسلا که اجازهٔ نظرسنجی از مالکین محصولات خود در برخی ایالت‌ها را نمی‌دهد. طبق اعلام جی‌دی پاور، امسال رم با ۱۲۸ مشکل در هر صد خودرو (که به‌صورت مخفف PP100 گفته می‌شود) در رتبهٔ اول قرار می‌گیرد. رتبهٔ دوم این جدول نیز به برادر رم یعنی دوج با ۱۳۹ مشکل اختصاص دارد. پس‌ازاین دو برند آمریکایی، لکسس و میتسوبیشی هردو با ۱۴۴ مشکل در هر صد خودرو در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند. جمع پنج برند برتر لیست را هم کیا با ۱۴۶ مشکل تکمیل می‌کند.

از دیدن برندهایی که در قعر این لیست جای گرفته‌اند اما ممکن است تعجب کنید زیرا در اینجا آلفارومئو با ۲۰۴ مشکل، ولوو با ۲۱۰ مشکل و فولکس‌واگن با ۲۱۳ مشکل به چشم می‌خورند. دومین رتبهٔ بد لیست هم با اختلاف بسیار زیادی به آئودی با ۲۴۰ مشکل تعلق دارد؛ اما نکتهٔ عجیب‌تر اینکه آخرین جایگاه لیست به یکی دیگر از برادران دو برند صدرنشین یعنی کرایسلر اختصاص دارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد همین دو محصولی که هم‌اکنون کرایسلر تولید می‌کند هم مشکلات زیادی برای خریداران داشته‌اند.

اما غیر از رتبه‌بندی خودروسازان، جی‌دی پاور باکیفیت‌ترین خودروها در ۹ کلاس مختلف را هم معرفی می‌کند. به‌عنوان‌مثال، هیوندای اکسنت، ب‌ام‌و سری ۲، لکسس RC، شورلت کوروت، کادیلاک CT5، لکسس UX، کیا تلوراید، ب‌ام‌و X7 و جیپ گلادیاتور باکیفیت‌ترین خودروها در کلاس خود هستند. باکیفیت‌ترین خودروی همهٔ کلاس‌ها و به‌نوعی کل بازار خودرو هم نیسان ماکسیما با ۸۵ مشکل در هر صد دستگاه است.

به گفتهٔ جی‌دی پاور، با توجه به مطالعهٔ کیفیت اولیهٔ سال ۲۰۲۱، امسال خودروها پیشرفتی ۲ درصدی داشته‌اند که نسبت به رشد ۳ درصدی سال گذشته کمتر است. این مطالعه همچنین به ناامیدی خریداران از تکنولوژی اشاره می‌کند. یکی از پررنگ‌ترین مشکلات در این زمینه، مشکلات اتصال گوشی‌های هوشمند به سیستم‌های اطلاعاتی-سرگرمی است که ظاهراً هرروز پیچیده‌تر می‌شوند.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1818 ديدگاه)

    برند مورد علاقه من “تویوتا” چرا اونجاست؟🤔🤔🤔
    این چه وضعشه؟ 😡😡😡

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. حسین

      ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (40 ديدگاه)

      میثم عزیز
      اختلاف در اون حد نیس کع
      محسوس باشه یا مورد خاصی باشه
      این هم باید حساب کنی تویوتا به خاطر فروش بالای بعضی محصولاتش طبیعتا باید
      آمار بیشتری نسبت به برند هایی با فروش کم تر داشته باشه که باز هم تو رده خودش امتیاز خوبی آورده . و یه چیز که تو کامنتا میخوندم که میگفتن هرچی لوکس تر خرابی بیشتر یا بنز و کادیلاک و
      حالا کلا لوکس ساز ها طبیعیه باید ایراداتشونم بیشتر باشه . در جواب خواستم اینجا بگم
      که همه متوجه بشن کع اگر اینطور بود
      لکسوس هم تو سه ماه نخست هم آمار سه ساله
      همیشه جزو نفرات برتر نبود
      ولی هست و این رو باید قبول کنید کع
      تویوتا تو این زمینه همیشه حرف اول رو میزنع
      و یه چیز دیگع کع مثلا کمپانی های تولید انبوه
      و فروش بالا مثل فولکس واگن،تویوتا یا ….
      طبیعیه که آمار بیشتری داشته باشن
      و معمولا همینطوره این نکته ساده رو
      عجیبه هیچ کس توجه ای نمیکنه
      ببخشید طولانی شد

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسین

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (40 ديدگاه)

        اون مسئله کمپانی های فروش بالا
        مثال شرکت هایی بود که تیراژ بالا دارن و با توجه به تعداد بالای مشتری ممکنه بسته به خصوصیات مشتری هر کدومشون ایرادات خاصی رو در نظر بگیرن که موجب بیشتر شدن میانگین ایرادات میشه. و برعکسش شرکت هایی که تیراژ پایین تری دارن
        و تعداد کمتر مشتری و تنوع خصوصیات هر کدوم😅 هم باعث میشه
        میانگین ایرادات کمتر بشه
        یا شرکت هایی که تیراژ کمتر و در نتیجه دقت بیشتر و خطای کمتر تو مونتاژ دارن حتی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Iman99

          ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (347 ديدگاه)

          حسین اشتباه میکنی
          کاملا داری اشتباه میگی
          اولا که اگه بنا بر این باشه تو این زمینه و همه زمینه های دیگه همیشه آلمان و امریکا بهترین هستن
          ضمن اینکه مثلا لکسس رو هم که مقایسه کنی لکسس خودرو های لوکس حساب میشه ولی چه لوکسی؟ لوکس بودن لکسس با پورشه و مرسدس خیلی متفاوته و در سطح پایین تریه لکسس فقط چند مدل خودروی سدان و کراس اوور و دو شاسی بلند داره و همین ها هم چه از نظر تکنولوژی چه از نظر آپشن و تجهیزات و تمام زمینه های دیگه کاملا عقب تر از محصولات مرسدس و پورشه هستن
          خود پورشه هم هرسال تو این لیست همیشه یا اول بوده و یا دوم فقط استثنا امسال رده اش تغییر کرده از این که فاکتور بگیریم پورشه با اون همه پرفورمنس بالاتر و موتور های پیشرفته تر و توربو ها و آپشن های عجیب غریب بیشتر و … یا اول بوده یا دوم حالا فکر با این اوصاف جایگاه پورشه چقدر میتونه بالاتر باشه
          پس بنابر این تو این زمینه و همه زمینه های دیگه همیشه بهترین ها آلمانی ها و امریکایی ها هستن و تو همه زمینه های دیگه هم آلمان و امریکا بهترین هستن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. سپهر

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (19 ديدگاه)

        لکسس از نظر لوکس بودن و عملکرد هیچ حرفی در برابر المانی ها نداره.حیف پولی که به لکسس بدی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. سپهر

        ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (19 ديدگاه)

        لکسس از نظر لوکس بودن هیچ حرفی در برابر المانی ها نداره.حیف پولی که به لکسس بیشخصیت بدی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    اونوقت بعضیا میان بلوف میزنن میگن ماشینای آمریکای کاپوت سازن و بی کیفیتن و کلی چرند دیگه پای کامنتاشون برای عقده خالی کردن به هم میبافن!🙂 آقا شاهین دمت گرم دهن خیلیا رو بستی! تسلا هم که بخاطر کیفیت به شدت بنجل حتی اجازه نمیده ازش تست بگیرن!😂

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
    1. میثم

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1818 ديدگاه)

      حرف درست
      هم در مورد آمریکایی‌ها
      هم در مورد تسلا هرچند تسلا بهتر از قبل شده ولی هنوز تو این مورد خیلی جای کار داره
      واقعا ماشینی مثل جیپ گرند چروکی یا شورولت کوروت رو آدم میبینه اونم با اون قیمت، ناخودآگاه تحسینش میکنه

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        دقیقا آقا میثم،ماشینای آمریکایی همیشه بهترین بودن و اگه این مسئله آلایندگی نبود قطعا الان با بهترین ماشینای درون‌سوز روبرو بودیم، من همیشه گفتم که اروپایی ها فقط بلدن گیر بدن و محکوم کنن، از اون دلال آفریقایی دفاع نمیکنم اما همین بلو اوریجین و اسپیس ایکس کاری کرده که اروپا کلا همش داره شکایت می‌کنه زومیت اخبار فضایی می‌زاره برید ببینید چندتاش مربوط به دلایل بیهوده برای زیرسوال بردن موفقیت های شرکتای خصوصیه فضاییه😒…

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. امیر

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (443 ديدگاه)

      نه عزیز ماشین های آمریکایی اصلا بی کیفیت نیستن.
      من خودم ماشین های مختلفی داشتم پس از وضعیتشون آگاهم.
      یکی از همین ماشین ها شورولت نوا بود هیچ ایرادی نداشت.
      یه بنز کپل هم داشتم اون هم کیفیت بالایی داشت.
      الان هم مزدا f که باز هم هیچ ایرادی نداره. من نمی دونم این گزارش ها از کجا بدست
      اومده. تسلا هم که کلا داغونه.

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        ″یکی از همین ماشین ها شورولت نوا بود هیچ ایرادی نداشت.″
        خیلیم عالی! منم الان خودم نوا دارم و واقعاً ازش راضیم،فقط کمی کلاچش سفته باید باهاش کشتی گرفت تا تکون بخوره!😂
        نه منظور من با همون عشق لندکروزرهایی بود که همیشه بهش میگن حضرت حضرت سنگشو به سینه میزنن اونوقت از آمریکایی ها بد میگن…

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. مانی

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2262 ديدگاه)

          تو جوونی این ماشین با کلاچ سفت رو کار میزنی
          تو پیری سیاتیک نمیذاره یه قدم برداری
          نکن این کارو با خودت

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          چی بگم راستش،البته نه دراون حد که کشتی گرفت اما خب کم و بیش سفته، نگران نباش یه کاریش میکنیم،تا آخر که همش همین مدل نیست…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        3. محمد امین

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          نوا حرف نداره ، اگر دوگانه‌ هم باشه که دیگه خیالت از پول بنزین هم راحته
          سری c6 این ماشین اپشن هاش از دنا پلاس بیشتره

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          بله آقای محمد امین،نوا ماشین خیلی خوبیه از اون آمریکایی اقتصادی ها هم هست به عنوان کلاسیک دم دستی هم خیلی کاربرد داره،اتفاقا مصرفش چندان بالا نیست این نهایت ۱۵تا۱۷بسوزونه یه سمند هم بالای ۱۰میسوزونه،البته از لحاظ آپشن چندان فرقی نداره نسخه هاش نهایت تغییر یا توی گیربکسشونه یا توی تزیینات بدنه ست…

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      بابا تو واقعا باورت میشه کیفیت میتسوبیشی بیشتر بنز و بی ام و باشه ، باور کن اگر دوج اول نبود اینو نمیگفتی

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. امیر

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (443 ديدگاه)

        آره مینی کیفیت بالاتری از بنز داره. معلومه یه جای کار می لنگه. خیلی چرته.
        اگر اینا بی کیفیت محسوب میشن معلومه اصلا با کشوری به نام ایران آشنایی ندارن.
        باید کیفیت تارا و شاهین رو ببین.

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
      2. abdi_mahdi

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (386 ديدگاه)

        میتوسوبیچی در هیچ زمینه ای به بنزو بیمر و پورش نمیرسه از تجربه رانندگی بگیر تا کیفیت متریال

        موافقم ۱
        مخالفم ۱
        1. datsun

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2010 ديدگاه)

          اینجا بحث لوکسی و کیفیت متریال و لذت رانندگی نیست یه نظر سنجی از مالکین در مورد مشکلات به وجود آمده در زمان معین فکر کنم سه ماهه بوده.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
        2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2183 ديدگاه)

          خب پس چرا همش گفته کیفیت ؟ اگر منظور دوامه چرا نگفت دوام ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      3. R@m!n

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1281 ديدگاه)

        کیفیت نسبت به قیمت و سطح برندینگ اندازه گیری میشه. اینم باید در نظر گرفت هر چقدر خودرو پیچیده تر میشه میزان خرابی و استهلاک هم بالا میره و این موضوع تو برندهای لاکچری خیلی بیشتره.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      4. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        آقای امیررضا اینجا میزان خرابی رو سنجیده گفته مثلا دوج توی این چند ماه این تعداد بطور میانگین خرابی گزارش شده نگفته کیفیت دوج از بنز بهتره!😐 الان خودتون کمی فکر کنید بنظرتون اینجوریه؟ ماشینای لوکس مثل بنز و ب‌ام‌و یا حتی همین لینکلن و کادیلاک هم دردسر بیشتری نسبت به ماشینای ساده تر دارن…

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    4. زیزیگولو

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2378 ديدگاه)

      به نظر من کیفیت ماشینای جدید بیشتر به فناوری بدون مشکل و دردسر وابسته هستش که سیستمای سرگرمی ماشین از مهم ترین مقوله‌ ها تو این مورد هستن‌ چون تقریباً یه چهارم اکثر مشکلایی که هستش و توسط صاحبای ماشینای جدید اعلام میشه مربوط به سیستمای سرگرمی هستش …. مشکلایی مثل : سیستم تشخیص صدای داخلی و اتصال اندروید اتو و اپلی کارپلی و صفحه‌ نمایش لمسی و سیستمای ناوبری داخلی و اتصال بلوتوث و غیره اشاره کرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    5. Audi rs e_tron gt

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (419 ديدگاه)

      تسلا در این لیست نفر سوم بود
      قبلا می گفتید که پورشه از تسلا در کیفیت جلوتره
      اصلا هم اینطور نیست
      یه لیست قبلا اومده بود که چه برند های از نظر تکنولوژی بهتر بودن تسلا دوم بود در لیست
      این یعنی تسلا همه جا عالی است
      این حرف هایی که شما از ماشین های تسلا می زنید همش اشتباهه که می گید تسلا اصلا خوب نیست
      یک سدان که برای تسلا هست می تونه خیلی از سوپر اسپرت ها رو بگیره
      هیچ ایرادی نمیشه به ماشین های تسلا گرفت
      هر کی هم ایراد می گیره از حرص میگه یا الکی برای اینکه از تسلا بدش میاد
      (جوابم به آقای آبتین)

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3569 ديدگاه)

        جناب اون لیست تکنولوژی بود به گفته خودتون،اینجا بحث خرابیه که ماشالا تسلا جز مانیتور دیگه چیزی نداره! همون خراب شده یعنی دیگه جز فرمون و پدال دیگه چیزی توی کابین نداری…

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. porsche

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (602 ديدگاه)

        داداش داری جاده خاکی میری

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. R@m!n

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1281 ديدگاه)

    احیای صنعت خودرو آمریکا رو به وضوح میشه دید. حیف دسته ما کوتاه ازش 🥲

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  4. Elmiraj

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2278 ديدگاه)

    جیپ رو نگاه به کجا رسیده…..!!!
    .
    .
    .
    تسلا هم بهتر از آئودی……..
    ( یادمه ترول های سایت از شدت ناچاری هر از چند گاهی حرف از کیفیت اولیه تسلا می‌زدن )

    موافقم ۳
    مخالفم ۴
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      من لیستی که میتسوبیشی و هیوندای رتبشون از تمام لوکس ساز ها بالانر هست رو قبول ندارم

      موافقم ۰
      مخالفم ۴
      1. Amir Machine

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (946 ديدگاه)

        لیست مشکلی نداره، شما درست متوجه نشدید
        ماشینای لوکس تجهیزات و تکنولوژی بیشتری دارن و پیشرفته‌تر هستن و طبعاً هرچقدر تکنولوژی و تجهیزات بیشتر باشه مشکلات هم بیشتر میشه
        اما از طرف دیگه، مثلاً یه میتسوبیشی ساده با تکنولوژی کمتر، مشکلات و ایراداتش هم کمتر خواهد بود

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2183 ديدگاه)

          مگه ننوشته کیفیت ؟ کیفیت چه ربطی به دوام داره ؟ من درک نمیکنم شاید من بد متوجه شدم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Amir

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (254 ديدگاه)

        حس دوطرفس،چون اونا هم نسبت به نظر تو بی اهمیت هستن! رفتن از خود مالک ها پرسیدن و رتبه بندی کردن دیگه جای بحثش کجاس! اینکه مثلا بنز از میتسوبیش و نیسان یا کیا پایین تره دلیلش لوکس ساز بودن و داشتن تکنولوژی بیشتر هست که خود به خود مشکلات متفاوتی رو بوجود میاره بخاطر امکانات بیشتر
        درضمن یه سری چیزا رو اونی که ماشین اقتصادی زیر پاشه مشکل حساب نمیکنه در صورتی که اونی که لوکس داره مشکل حساب میکنه

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2183 ديدگاه)

          دوست عزیز حرف شما درسته ، جدول هم درسته ولی نباید مینوشت کیفیت ، باید مینوشت استهلاک

          موافقم ۰
          مخالفم ۱
      3. Mad.z.Max

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1136 ديدگاه)

        یبارکی بنویس من منطق و تحمل ندارم و خودتو راحت کن 🙂

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. akrh78

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (994 ديدگاه)

      تبریک و تهنیت خدمت باطری سازان و باطری دوستان
      تبریک من رو جهت کسب پودیوم (از آخر) رو پذیرا باشید

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. Mad.z.Max

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1136 ديدگاه)

        کسب پودیوم از آخر :)))
        ینیا، هموطنای عزیز در امر تیکه اندازی ۶ هیچ از دنیا جلو هستن :))

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
    3. hssn

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      خب تسلا بهتر از آئودی و کرایسلر قبول ولی چیزه بقیه لیست چی؟ اونا رو به نفعت نبود ندیدی؟
      تعصب تسلا فنا واقعا جالبه ، کسی باهاتون مخالفت کنه دم از بستن چشم و کم آوردن و ناچاری و این چیزا میزنید

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
  5. Sina10

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1843 ديدگاه)

    این امار بخوبی نشون میده بسیاری از تکنولوژی های جدید بیشتر از اینکه به سود خریدار باشن باعث افت کیفیت و مشکلات زیاد میشن
    نا امید کننده ترین در این آمار تسلا و آئودی بودن
    امار رم و دوج عالی بوده
    دلیل اینکه تسلا اجازه مطالعه رو ماشیناش رو نمیده رو هیچ وقت نفهمیدم ، کسی دلیل این موضوع رو میدونه؟؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      دلال اعظم نمیخواد آتش سوزی ها و بدبختی هایی که ماشینای بی کیفیتش سر مشتریای بدبخت میارن باعث افت سهام شرکتش بشه!
      با قسمت اول حرفتم موافقم،آپشن فقط دردسره! جز چندتا آپشن دم دستی دیگه کی مثلا از بقیه اش استفاده میکنه؟ البته راmین که ساز مخالف رو میزنه!😂😂😂

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  6. Philipp

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    جایگاه فولکس نسبت به بقیه عمده سازان نظیر فورد و تویوتا جالبه
    ب ام و هم که انقدر ننگ استهلاک بهش می خورد فقط ۳ تا با پورشه و ۴ تا با میانگین فاصله داره
    با کیفیت بودن محصولات ژاپنی هم ثابت شد البته نمیدونم مزدا چرا انقدر پایینه
    واکنش مدیران آئودی هم می تونه جالب توجه باشه

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  7. Philipp

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    الان که بیشتر دقت کردم دیدم برعکس چیزیه که همیشه میگن
    ولوو که به کیفیتش معروفه انقدر رتبش پایینه برعکس دوج انقدر رتبش بالاعه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. abdi_mahdi

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (386 ديدگاه)

      منم هنوز خوب متوجه نشدم ولی این کیفتی که گفتن انگار به اون معنی که ما فکر میکنیم نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. احمدرضا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (479 ديدگاه)

    من هر بار که دیدم آلفارومئو همون جایی بوده که الان هست
    چرا جابه جا نمیشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. محمد امین

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    راستی ، برند های سوپر کار سازی مثل فراری و مکلارن و … کجا هستن ، ازشون بنچمارک نگرفتن ..؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. بهزاد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    این شاخص اندازه گیری و مالکیت ۹۰ روزه معیار دقیقی برای بلند مدت نیست و jd power یک شاخص دیگر هم داره به نام VDS که خودروهای سه سال کار را بررسی میکنه و این معیار میتونه به خوبی کیفیت خودروها و برندهارو در یک فاصله ی کاری میان مدت را نشان بده.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  11. abdi_mahdi

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (386 ديدگاه)

    این رتبه بندی خیلی عجیبه چجور کیا و هیوندای از شرکتای المانی بالاترن و اصلا چجور خود دوج انقدر رتبش بالا هست ولوو چرا اونجا هست؟ از کجا دراوردن این رتبه بندیارو

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      شما جز عکس دیگه چیزی نخوندی؟؟؟ واقعاً که…..😑😑😑

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. abdi_mahdi

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (386 ديدگاه)

        خوندم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  12. abdi_mahdi

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (386 ديدگاه)

    این رتبه بندی خیلی عجیبه چجور کیا و هیوندای از شرکتای المانی بالاترن و اصلا چجور خود دوج انقدر رتبش بالا هست ولوو چرا اونجا هست؟ واقعا چجور رتبه بندی کردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
    1. پویا

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (125 ديدگاه)

      این متعلق با چندماه اوله یکی از کاربرا لینک مطالعات بعد از چندسال رو گذاشته پایین..

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  13. akrh78

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    این لیست ملاک قطعی کیفیت نیست، سه ماه اصلا مدت مناسبی برای سنجش کیفیت نیست
    چه بسا یه برند که بالای جدوله بعد از سه سال تعداد مشکلاتش چندین برابر شده باشه ولی مثلا تویوتای میان جدولی مشکلاتش همونقدر که بوده باقی مونده باشه
    اینکه همچیو با نمایشگر تنظیم کنی خودش هزارتا مشکل درست میکنه برا راننده
    یا همین کنترلرای فیدبکی که توی گلفه و صدای همه رو در آورده
    الان دوباره دارن برمیگردن به دکمه فیزیکی (مثل آئودی e-rton gt)

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  14. mos

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (457 ديدگاه)

    این لیست کیفیت اولیه‌ست.

    این لینک از سایت جی دی پاور کیفیت خودرو ها بعد ۳ سال استفاده رو گذاشته که رتبه اول لکسس و بعدش پورشه و….

    https://www.jdpower.com/business/press-releases/2021-us-vehicle-dependability-study-vds

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
    1. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1178 ديدگاه)

      سه سال زمانی هستش که رفتار مالک با خودرو روی خودرو تاثیر می‌زاره
      چیزی که از کارخونه تحویل میگیری همین لیست هستش که مشخص چه برند هایی خودرو های کم ایراد تری به مشتری تحویل میدن

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
      1. mos

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (457 ديدگاه)

        ماشینی که فقط ۳ ماه استفاده بشه معلومه مشکلی براش پیش نمیاد

        ولی وقتی چند سال ازش استفاده بشه تازه ایراداتش مشخص میشه مثل محصولات کرایسلر و جیپ که بعد یه مدت استفاده کابینشون به سر و صدا میوفته

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1178 ديدگاه)

          عه پس برای چی بعد سه ماه برای ماشین های تویوتا با موتور ۱.۵ لیتری بیشتر مشکل به وجود اومده
          برای داج با موتور ۸ سیلندر کم تر

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
      2. abdi_mahdi

        ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (386 ديدگاه)

        ممد دیمون این شامل تمام سیستم ها و تجربه رانندگی و.. بوده

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
    2. Iman99

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (347 ديدگاه)

      Mos , این نکته جالب که تو این لیست که لینکش رو گذاشتی من بالاتر هم واسه حسین توضیح دادم که اگه دقت کنیم به این لیست و کلا تمام آمار های اینچنینی و اینکه اگر سطحی نگر نباشیم چونپن باید آمار و اطلاعات رو با تحلیل و بررسی و بکار بردن فکر از روش نتیجه گرفت نه از ظاهر قضیه وقتی که این نکات رو رعایت کردیم
      متوجه میشیم که در اصل بهترین ها آلمان و امریکا هستن
      یعنی پورشه و کادیلاک که الان بالای لیست هستن و از چند تای اول هستن نسبت به بقیه اونهایی که همونجا هستن در سطح بالاترین هستن
      حالا چرا
      چون مثلا خودرو های پورشه تکنولوژی و پرفورمنس و تجهیزات و پیچیدکی بیشتری نسبت به خودرو های لکسس داره که این باعث میشه جایگاه خیلی بالاتری نسبت به لکسس داشته باشه
      وقتی این و سایر دلایل و بررسی های دیگه رو کنار هم بزاریم به همین نتیجه که من گفتم میرسید
      پس وقتی با تحلیل درست و منطق و حساب شده بررسی کنیم متوجه میشیم که پورشه و مرسدس و کادیلاک بهترین هستن اینها از آلمان و امریکا هستن حالا این رو هم باید در نظر بگیریم که آلمان و امریکا تو همه زمینه های دیگه هم بهترین هستن و در بالاترین سطح هستن و در سطح بسیار بالاتری نسبت به بقیه هستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    جانم داج و رم
    وقتی میگم با موتور های هشت سیلندر کم خرج تر از بعضی ۱.۵ لیتری های نیم متری هستن یعنی این تحویل بگیر فکر کن کرولا ۱۰۰ اسب بخاری بخری بعد تو ۹۰ روز ایرادات ماشینت از یه ماشین ۸۰ هزار دلاری هشت سیلندر ۷۰۰ اسب بخاری بیشتر باشه این یعنی خر داغ کردن

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
    1. hssn

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      این بحثایی که بوی گند تعصب ازش میزنه بیرون رو کی تموم میکنید؟ دوستان ژاپنی فن هم بعضا همینطورن ولی این مرحله جدیدی از تعصبه این به کنار
      راجب کامنتت که گفتی نظرسنجی بعد از سه سال مربوط به نگهداریه و این داستانا
      کسی که بخواد رعایت نگهداری ماشینشو بکنه نگاه نمیکنه ماشینش هلکته یا کرولا
      پس اگه کسی باشه که رعایت کنه توی نگهداری کرولاش قطعا راجب محصولات دوج و رم هم همچین کسایی هستن
      و بذار پیشبینی کنم جوابتو… کسی که هلکت بخره دوست داره لاستیک دود کنه و گاز بده و تاثیر میذاره و… بله متوجهم
      اما همون کرولایی که گفتی چطور؟ کسایی که میخرن اکثرا واسه استفاده روزانه توی شهر یا مسافرت میخرن که هزار برابر استفاده بیشتری داره از اون چیزی که تو تصور میکنی و توی ذهنته
      جدا از اینکه ممکنه با همه ۷۰۰ اسبشون این کارا رو نکنن و دوج نسخه های پایه با قدرتای کمتر داره…
      پس اون هم قطعا مهمه . کسی که آمار میگیره دقتی به نوع نگهداریی که صاحب ماشین میکنه نداره و همه رو با هم میسنجه
      خواهشا این تعصب لعنتیو بذارید کنار

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. datsun

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2010 ديدگاه)

        داداش بالا نوشته باکیفیت ترین در همه کلاسها و تمام خودروها نیسان ماکسیما یعنی کمترین مشکل رو داشته یه سدان اسپورت و نیمه لوکس هم هست با ۳۰۰ اسب بخار

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. hssn

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (179 ديدگاه)

          اگه دقت کنی داداشم من طرف کسیو نگرفتم اتفاقا به نفع ژاپنم حرف زدم😂
          فق گفتم هردو طرف آدم متعصب هست همین

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. MOHAMMAD.DEMON

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1178 ديدگاه)

        داج یه برند پرفورمنس هستش
        و تویوتا یه برند اقتصادی
        هر محصول نسبت به کاربردش یا بهتر بگم سگمنتی که در اون حضور داره در دراز مدت انتظار قابلیت اطمینانی براش وجود داره
        نمیتونی از گیربکس zf که روی چلنجر نصب میشه عمر مشابه از گیربکس zf داشته باشی که روی سدان ۲۵۰ اسبی نصب میشه
        چون کارکرد اون ماشین در شرایط تحت فشاره عمر کمتری باید هم داشته باشه
        ولی این لیست ۹۰ روزه
        کیفیت کلی محصولی رو نشون میده که از کارخونه تحویل میگیری . صدر این لیست یا باید پورشه می‌بود
        یا تویوتا یکی جر داده مارو که با کیفیت ترین ماشین دنیا رو می‌سازیم که بابتش خدا تمن پول میگیره قیمت همه چی رو دبل حساب می‌کنه
        یکی هم مارو جر داده که کم ایراد ترین و با دوام ترین ماشین های دنیا رو می‌سازیم که خب آره مشخص وقتی موتور و تعلیق با تکنولوژی ۱۰ سال قبل بازار میسازی نباید هم خراب بشه تکنولوژی روز ایراداتش هم بیشتره
        ولی این داج برند پرفورمنس با قیمت متوسط هستش که در صدر قرار میگیره
        حرف آخر رفتار من صرفا یه جواب

        موافقم ۲
        مخالفم ۲
        1. hssn

          ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (179 ديدگاه)

          بازم حرف خودتو زدی ولی باشه و اینکه میگی تکنولوژی ده سال پیش
          حرف قدیمی و تکراری ایه که دیگه تقریبا از دهن همه افتاده
          با این حرف چیزیو ثابت نمیکنی چون با منطق خودت بخوام پیش برم
          تکنولوژی چلنجر رو هم بخواب حساب کنی به همون حدودا برمیگرده

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  16. پویا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (125 ديدگاه)

    خودم فن ژاپنی وامریکایی هستم اما تو شما دیگه تهشی
    آمریکایی ها همیشه تو طول تاریخ ماشینای خاص خودشون رو داشتن بلایی سرشون نمیاد اما تا چدسال دیگه با قدرتمند شدن کره ایها و حتی چینی ها همچی معلوم میشه 😂😂مطمئن باش اول از همه سوبارو مزدا سفرشون جمع میشه میتسوبیشی هم همین الان جمع شده…

    موافقم ۱
    مخالفم ۳
  17. Farzad

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2333 ديدگاه)

    آفرین به هیوندای و کیا ، هر روز دارن پیشرفت میکنن .
    صنعت خودروسازی مضحک چین بهتره آشغال سازی رو کنار بزاره و از خودروسازی کره جنوبی الگو برداری کنه و یاد بگیره .

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  18. امید

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (46 ديدگاه)

    رتبه تسلا رو😂😂😂
    الان قیافه تسلا فنا دیدنیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. سپهر

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (19 ديدگاه)

    یه چرخ ماشین المانی به تمام ماشین های ژاپنی ها میرزه،به این امار و نظر سنجی و تبلیغات توجه نکنید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا