معرفی سریع‌ترین پیکاپ‌های دنیا

همه‌چیز در دهه‌ی 60 میلادی آغاز شد زیرا پیشرانه‌های بکار رفته در خودروهای عضلانی آن زمان به خودروهای کاربردی‌تر راه پیدا کردند. هم‌اکنون همه‌ی پیکاپ سازان توانای جهانی دارای پیکاپی سریع هم هستند، هرچند فاکتور حداکثر سرعت به خاطر مسائل آئرودینامیکی اهمیت کمتری در مقایسه با شتاب گیری دارد.

در ادامه شما را با سریع‌ترین پیکاپ های تاریخ آشنا می‌کنیم. این لیست با کندترین نمونه آغاز شده و به پرشتاب‌ترین پیکاپ تاریخ ختم می‌شود. با ما همراه باشید.

  • شورولت 454 SS (سال 1990)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 7.2 ثانیه

حداکثر سرعت: 177 کیلومتر در ساعت

نام این خودرو نیز تداعی کننده‌ی سرعت است. عدد 454 به ظرفیت پیشرانه (مترمکعب) اشاره دارد. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7.4 لیتری این پیکاپ قدرت 230 اسبی دارد. یک گیربکس 3 سرعته اتوماتیک به‌صورت استاندارد در نمونه‌های ابتدایی سال 1990 بکار رفته بود و البته نیرو هم به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد بنابراین برن اوت زدن تخصص 454 SS بود.

مالکان این پیکاپ به زودی تیونینگ پیشرانه را آغاز کردند و قیمت پایین 18295 دلاری باعث شد پیکاپ شورولت محبوبیت فراوانی به دست آورد. ارزان‌ترین نمونه‌ی این پیکاپ را امروز می‌توان با قیمت 16500 دلار پیدا کرد.

  • داج لیل رد اکسپرس (سال 1978)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 7 ثانیه

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر در ساعت

این خودرو شاید سریع‌ترین پیکاپ دنیا نباشد اما نام جذابی دارد. لیل رد اکسپرس همچنین از اگزوز خاص و درب عقب متفاوتی بهره برده بود که آن را از سایر هم‌کلاس‌ها متمایز می‌کرد.

پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.9 لیتری بکار رفته در لیل رد اکسپرس با قدرت 225 اسبی خود باعث ایجاد شتاب 7 ثانیه‌ای می‌شد. این سرعت و شتاب برای پیکاپی در سال 1978 فوق‌العاده بود. نمونه‌های خوب این خودرو در بازار کنونی با قیمت 17 هزار دلاری در دسترس هستند.

  • هوندا ریجلاین RTL-E (سال 2017)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.7 ثانیه

حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
2019 Honda Ridgeline
هوندا برای تولید ریجلاین از همان تفکرات معمول خود استفاده کرد. به این ترتیب شاهد تولید پیکاپی آرام‌تر و خوش‌ساخت‌تر در مقایسه با اکثر رقبا هستیم. پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری ریجلاین هم قدرت مناسب 280 اسبی دارد.

اما مدل‌های RTL-E که به زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها مجهز هستند شتاب 6.4 ثانیه‌ای را بر جای می‌گذارند که پرفورمنس مناسبی است. این خودرو همچنین مصرف کمتری در مقایسه با اکثر رقبای خود دارد. قیمت پایه‌ی این خودرو 41720 دلار می‌باشد.

  • شورولت سیلورادو SS (سال 2003)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.7 ثانیه

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر در ساعت

شورولت که می‌دانست اکثر افراد پیکاپ های خود را به آفرود نمی‌برند اقدام به تولید سیلورادو SS کرد. این خودرو دماغه‌ی خوابیده‌تری در مقایسه با اکثر پیکاپ ها داشت و استایل اسپرت آن نیز با پیشرانه 8 سیلندر 6 لیتری 345 اسبی همخوانی کاملی داشت. این پیشرانه از کادیلاک اسکالید گرفته شده بود.

مدل‌های اولیه‌ی این پیکاپ به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بودند. با قیمت کنونی حول‌وحوش 10 هزار دلاری، سیلورادو SS یک معامله‌ی ارزان‌قیمت است.

  • فورد F-150 پلاتینیم (سال 2018)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.1 ثانیه

در قلب این پیکاپ بسیار محبوب پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری با قدرت 395 اسب بخار قرار گرفته است. این پیشرانه دارای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بوده بنابراین قدرت خود را در محدوده وسیع‌تری ارائه می‌کند.

F-150 پلاتینیم را می‌توان با قوای محرکه‌ای سفارش داد که از CNG و پروپان اتوگاز استفاده می‌کند و این امر باعث جبران مصرف سوخت نسبتاً بالایش می‌شود. قیمت این خودرو از 53635 دلار آغاز می‌شود.

  • رم 1500 (سال 2019)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6.1 ثانیه

تا زمانی که مدل فول لارامی را انتخاب نکنید نیازمند سفارش پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری با هزینه‌ی بیشتر در رم 1500 خواهید بود. این پیشرانه که نشان هِمی را یدک می‌کشد قدرت 395 اسبی داشته و باعث ایجاد شتاب 6.1 ثانیه‌ای می‌شود.

گیربکس استاندارد این پیکاپ از نوع 8 سرعته اتوماتیک بوده و نیرو به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته می‌توانید نسخه چهار چرخ محرک را هم سفارش دهید که اندکی روی شتاب تأثیر منفی می‌گذارد. قیمت این خودرو از 33995 دلار آغاز می‌شود.

  • فورد F-150 هارلی دیویدسون (سال 2000)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 6 ثانیه

ادغام دو نام نمادین و اسطوره‌ای آمریکایی با تولید چنین خودروی فوق‌العاده‌ای همراه می‌شود. این خودرو در ابتدا به تعداد محدود تولید شد و تا سال 2011 نیز با پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری خود دلربایی می‌کرد.

البته اکثر خریداران به جزئیاتی همچون رنگ مشکی خاص، درب عقب متفاوت، پانل سقف جدید، رینگ‌های 20 اینچی کرومی و صندلی‌های کاپیتانی لوکس جذب می‌شدند. ارزان‌ترین نسخه‌ی این خودرو که هم‌اکنون در بازار دست‌دوم‌ها حضور دارد 10389 دلار قیمت دارد.

  • نیسان تایتان SV (سال 2016)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 193 کیلومتر در ساعت

تمامی مدل‌های تایتان با پیشرانه 8 سیلندر 5.6 لیتری 390 اسبی عرضه می‌شوند. مدل SV این پیکاپ بزرگ شتاب قابل‌توجه 5.9 ثانیه‌ای دارد که به همراه گشتاور بالا باعث ایجاد شرایط ایده آل برای یدک کشی وسایل سنگین می‌شود.

شما می‌توانید این خودروی راحت را که تجهیزات فراوانی دارد را با قیمت 32910 دلاری خریداری نمایید.

  • فورد F-150 تریمور (سال 2014)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.8 ثانیه

این خودرو نشان دهنده‌ی علاقه‌ی زیاد خریداران به بازار پیکاپ ها بوده است. تریمور به اندازه‌ی مدل‌های دیگر رادیکال یا قوی نبوده اما پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربوی آن قدرت قابل‌احترام 365 اسب بخاری دارد.

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.8 ثانیه‌ای برای خودرویی 2317 کیلوگرمی کاملاً قابل‌توجه می‌باشد. نمونه‌های کارکرده‌ی F-150 تریمور را می‌توان با قیمت حدود 18545 دلار پیدا کرد.

  • جی ام سی سیرا دنالی اولتیمیت (سال 2015)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.8 ثانیه

حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت

همان‌گونه که نام خودرو نشان می‌دهد، سیرا دنالی اولتیمیت فول ترین نسخه‌ی پیکاپ می‌باشد. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری دنالی اولتیمیت قدرت 420 اسبی داشته و یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیرو را به تمامی چرخ‌ها می‌فرستد.

سیستم تعلیق با کنترل مغناطیسی، رینگ‌های 22 اینچی آلیاژی و… از برخی شاخصه‌های سیرا دنالی اولتیمیت هستند. قیمت پایه‌ی این پیکاپ 67340 دلار است.

  • شورولت سیلورادو 1500 های کانتری (سال 2017)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه

حداکثر سرعت: 159 کیلومتر در ساعت (محدود شده)

های کانتری پیکاپی است که می‌خواهد بهترین عملکرد را داشته باشد، خواه این عملکرد از نظر راحتی و تجهیزات باشد یا از نظر پرفورمنس. شورولت در تولید این خودرو به ارائه‌ی حداکثر اشرافیتی که در شاسی بلندهای لوکس دیده می‌شود توجه داشته است.

سیلورادو 1500 های کانتری دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری با خروجی 420 اسب بخار است و می‌توان آن را با بهای 52 هزار دلار به خانه برد.

  • داج رم 1500 R/T (سال 2005)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.7 ثانیه

داج رم میراث عظیمی را بر جای گذاشته و مخصوصاً نسخه‌ی R/T آن خاطرات فراوانی را در اذهان زنده می‌کند. این پیکاپ در دل خود پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.7 لیتری همی با قدرت 345 اسب بخار را جای داده و شتاب 5.7 ثانیه‌ای دارد.

پیشرانه‌ی یاد شده اگرچه به اندازه‌ی برادر 10 سیلندر SRT مشهور نیست اما به خاطر پرفورمنس و ماهیت ساده‌ی خود در خودروهای زیادی دیده شده است. نمونه‌های کارکرده‌ی این پیکاپ را می‌توان با قیمت حدود 20599 دلار خریداری کرد.

  • بوولر بول داگ (سال 2016)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 201 کیلومتر در ساعت (تخمین زده شده)

کمپانی بریتانیایی بوولر به خاطر ساخت پیکاپ های آفرود مسابقه‌ای شهره‌ی خاص و عام بوده است. این تفکر به بول داگ هم راه یافته است. این لندروور دیفندر تغییر ماهیت یافته از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار جگوار با قدرت 440 اسب بخاری استفاده می‌کند.

هر نسخه با دستان هنرمند مهندسان بوولر ساخته می‌شود. این خودرو در بریتانیا با قیمت حدود 120 هزار پوند خریدوفروش می‌شود.

  • فورد F-150 رپتور (سال 2017)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.2 ثانیه

حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

می‌توانید به یک سوپر اسپورت محبوب با پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری توئین توربو در قامت فورد GT فکر کنید. شاید هم بهتر است قدبلند بسیار محبوب فورد یعنی F-150 رپتور را انتخاب کنید که پیشرانه 8 سیلندر آن قدرت 450 اسبی دارد.

این پیکاپ در خط مستقیم با فورد فوکوس RS برابری می‌کند و البته در آفرود هم بسیار تواناست. قیمت این خودرو از 49265 دلار آغاز می‌شود.

  • فورد SVT Lightning (سال 1999)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.1 ثانیه

حداکثر سرعت: 235 کیلومتر در ساعت

چندین نسل از این پیکاپ تولید شده اما نسخه‌ی سال 1999 آن واقعاً با تصورات افراد متفاوت بود. این خودرو که بر پایه محبوب‌ترین چهار چرخ ساخت آمریکایی‌ها بنا شده از نظر پرفورمنس کاملاً در سطح بالایی قرار دارد.

شاید استفاده از پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری سوپرشارژردار 380 اسبی در این پیکاپ باعث سورپرایز نشود. در کل تعداد 4270 دستگاه از این پیکاپ فروخته شد که هم‌اکنون می‌توان برخی نمونه‌ها را با قیمت نازل 10 هزار دلار هم خرید.

  • شورولت ال کامینو 454 SS (سال 1968)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5 ثانیه

حداکثر سرعت: 228 کیلومتر در ساعت

این خودرو در سال 1959 به عنوان پیکاپی باب میل افرادی عرضه شد که علاقه‌ی زیادی به بحث کاربردی نداشتند. ال کامینو بر پایه‌ی نسخه‌ی استیشن دو درب بنا شده و کابینی بهتر و جادارتر دارد. پیشرانه‌های متنوع 8 سیلندر در این پیکاپ بکار رفته‌اند.

در قلب ال کامینو پیشرانه 8 سیلندر 7.4 لیتری 450 اسبی بکار رفته و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5 ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند. برخی نمونه‌های این خودرو با قیمت 30 هزار دلاری پیدا می‌شوند.

  • داج رم SRT-10 (سال 2004)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.9 ثانیه

حداکثر سرعت: 248 کیلومتر در ساعت

این پیکاپ در اواسط سال 2004 به‌صورت رسمی عنوان سریع‌ترین پیکاپ دنیا با حداکثر سرعت 248 کیلومتر در ساعت را به خود اختصاص داد. احساس راننده‌ی نسکار در زمان راندن این خودرو مشخص نبود اما باید شجاعت زیادی برای رسیدن به آن سرعت داشته باشد. پیشرانه 10 سیلندر 8.3 لیتری داج وایپر که قدرت 500 اسبی داشت در دل این پیکاپ بکار رفته بود.

خریداران می‌توانستند نسخه‌های تک یا دو کابین رم SRT-10 را انتخاب کنند. برخی مدل‌های آن‌ هم‌اکنون قیمت 20 هزار دلاری دارند.

  • هولدن مالو LSA (سال 2015)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.6 ثانیه

حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت

علاقه‌ی شدید استرالیایی‌ها به پیکاپ ها باعث تولید خودروهای جذابی شده که گل سرسبد آن‌ها همین هولدن مالو LSA می‌باشد. این خودرو به عنوان پسرعموی اروپایی واکسهال مونارو عمل کرده و در دل آن پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار قرار دارد.

موضوع جالب اینکه پیشرانه‌ی یاد شده انعطاف فوق‌العاده بالایی داشته و شما می‌توانید از سرعت 30 تا 190 کیلومتر در ساعت را با دنده چهار طی کنید.

  • تویوتا توندرا TRD سوپرشارژردار (سال 2008)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.4 ثانیه

حداکثر سرعت: 222 کیلومتر در ساعت

زمانی که توجه بخش توسعه مسابقه‌ای تویوتا به پیکاپ توندرا جلب شد شاهد تولد اسطوره‌ای بودیم که شتاب 4.4 ثانیه‌ای داشت. برای تولید این پیکاپ از پیشرانه 8 سیلندر 5.7 لیتری با قدرت 504 اسب بخار کمک گرفته شد.

این خودرو از سیستم تعلیق متفاوت و پکیج لاستیک‌های آفرود و ترمزهای بزرگ‌تر بهره برده است. متأسفانه تولید آن در سال 2015 پایان یافت. برخی نمونه‌های این خودرو را می‌توان با قیمت 30 هزار دلار پیدا کرد.

  • جی ام سی سایکلون (سال 1991)

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 4.3 ثانیه


این پیکاپ تنها به تعداد 2995 دستگاه تولید شد و پس از آن بود که جی ام سی به محاق رفت. همچنین استفاده از پیشرانه 6 سیلندر 4.3 لیتری توربو بجای پیشرانه‌ی 8 سیلندر مشابه رقبا یک اقدام غیرعادی جلوه می‌کرد. سایکلون با قدرت 280 اسبی خود خیلی قدرتمند به نظر نمی‌رسید اما کشش تمامی چرخ‌های آن باعث ایجاد شتاب 4.3 ثانیه‌ای شده بود.

این خودرو همچنین دارای ترمزهای ضد قفل بود که بازهم آن را غیرعادی‌تر می‌کرد. خب این سؤال پیش می‌آید که چرا سریع‌ترین پیکاپ دنیا خودرویی قدیمی است؟ پاسخ آن ساده است و به تغییر بازار مربوط می‌شود. بازار مدرن کنونی دیگر کشش پیکاپ های کوچک و سبکی همچون سایکلون را ندارد. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید نمونه‌های کارکرده‌ی سایکلون را با قیمت 15800 دلار پیدا کنید.

منبع: autocar

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

56 دیدگاه

  1. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (4839 دیدگاه) ,

    اى واى
    اىن مطلب مخصوص خودمه

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      ((در قلب ال کامینو پیشرانه 8 سیلندر 7.4 لیتری 450 اسبی بکار رفته و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5 ثانیه‌ای را ایجاد می‌کند. برخی نمونه‌های این خودرو با قیمت 30 هزار دلاری پیدا می‌شوند.))
      موتور ال کامىنو 70 از نمونه هاى 454 بىگ بلاگ بود با کاربراتور 4 دهنه راچستر
      جالبه موتور 454 ال کامىنو که با شول ىکسان هم بود رو شورولت ادعا مىکرد 450 اسبه ولى واقعىت نبود
      شورولت براى فرار از مالىاتهاى سنگىن که روى موتورهاى قدرتى وضع مىکردن قدرت موتور 454 رو 450 اسب اعلام کرد ولى بعدها مشخص شد موتور 454 در سال 1970 تا 550 اسب قدرت خالص تولىد مىکنه

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4839 دیدگاه) ,

        موتور دوج رم 78 لىل رد اکسپرس هم از نمونه هاى بىگ بلاگ 360 هست با کاربراتور 4 دهنه کارتر
        از موتورهاى قدرتى دوج هست که گشتاورهاش تا بىش از 400 نىوتن متره و روى محصولاتى مثل باراکودا و چلنجر استفاده مىشد
        موتور 360 هم عىنه موتور 350 دوج از موتورهاى هست که با کاربراتور و بصورت اتمسفرىک مىتونه تا بىش از 600 اسب رو تولىد کنه

        پاسخ
      2. Sajjad
        سوابق: (1359 دیدگاه) ,

        کاربرات 4 دهنه راچستر رو میشه سر بلیزر انداخت؟ من خودم برام سواله چند وقته، خودم فکر میکنم نمیشه چون کاربرات یه بلیزر رو دیدم 4 دهنش یه اندازه بود ولی راچستر دوتا دهنه کوچیک داره
        دهنه های کاربرات بلیزر موقع باز شدن انگار میخوان ادم رو قورت بدن

        پاسخ
      3. ZzZ
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        ال کامینو عالیه ای کاش یه رنگ صورتیش رو داشتم :))

        f-150 ……

        پاسخ
    2. s.h
      سوابق: (432 دیدگاه) ,

      اون طوری که طرفدارای ماشین امریکایی ها از اینا دفاع میکنند صاحب کارخونه و پسرش دفاع نمیکنند

      پاسخ
    3. مزدا
      سوابق: (854 دیدگاه) ,

      سلطان پیکاپ ها:F150 رپتور😍😍

      پاسخ
  2. Ahmad
    سوابق: (952 دیدگاه) ,

    فورد f150 رپتور و تویوتا توندرا خیلی خوبن.

    پاسخ
  3. حمىد
    سوابق: (122 دیدگاه) ,

    وانت فقط و فقط آمریکایی و بعد ژاپنى
    حرف ندارن

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      اره واقعا
      وانتهاى امرىکاى حرف ندارن تو اىن لىست هم که غوغا کردن
      الکى نىست که سرى اف فورد پرفروش ترىن ماشىن نىمه 2018 و دومىن ماشىن پرفروش سال 2017 هست و 42 ساله پرفروش ترىن ماشىن امرىکا هست و رتبه نخست رو داره
      امسال البته شورولت و فورد تونستن بعد سالها فروش خودشون رو به فورد بسىار نزدىک کنن و تو چند ماهى پرفروش تر از فورد باشن
      از اون طرف هم دوج رم فروشش رو تا 500/000 تا رسوند و فروشش رو نسبت به سالهاى قبل بىشتر کرد

      پاسخ
    2. ا.سد.مرتضی
      سوابق: (91 دیدگاه) ,

      مگه بقیه هم وانت دارن ؟ فقط بنز یه ایکس کلاس داره و بس حالا 4 تا دیگه هم هستند ولی واقعا اره وانت فقط امریکا وبس هنوز تویوتا و نیسان به اون همه عظمت مونده بتونند با اف 150 و رم 1500 رقابت کنند ولی در برابر اینا واسه رفع کتی خوبند

      پاسخ
  4. Mohammad
    سوابق: (680 دیدگاه) ,

    جالبش میدونی چیه بی ام x7 معرفی شده شتابش از شورولت پیکاپ مدل ۲۰۰۳ کمتره
    تازه قیمتش ۷۵ هزار دلاره تازه میگن با اختلاف از کادیلاک و لینکلن بهتره یکی هم میگه هندلینگش از اسپرت ترین suv های امریکایی بهتره

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      محمد پس به این نتیجه میرسیم که شرکت های آمریکایی مثل ایرانخودرو وانت سازند .

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (680 دیدگاه) ,

        کمپانی های امریکایی با توجه به نیاز مردم که اکثرا به پیکاپ نیاز دارن در طول سال ها پیکاپ ساختن
        ولی جالب اینجاس بنز هم خواست این کار شروع کنه ولی یادش رفت که مردم المان بیشتر به ماشین کوچولو نیاز دارن تا پیکاپ مردونه مردم امریکا هم عمرا از پیکاپی که اروپایی ها ساخته باشن استفاده نمیکنن

        پاسخ
        1. Reza
          سوابق: (676 دیدگاه) ,

          یعنی مردم آمریکا فقط وانت سوار میشن.
          مگه عشایرن 😂😂😂
          در ضمن نسخه X مرسدس ساخته شده برای صادرات نه برای خود مردم آلمان.
          آلمانیا تکنولوژی میخوان، وانت میخوان چیکار آخه 💪💪💪💪

        2. Mohammad
          سوابق: (680 دیدگاه) ,

          اخه همونم هیچ جا قبول نمیکنن رضا هر جا امکانش باشه پیکاپ امریکایی میخرن امکانش نباشه هم پیکاپ ژاپنی بنز کلاس ایکس هم عمر زیادی نمیکنه مطمئنم مخصوصا که روی پلتفرم دیگه ای ساخته شده
          راستی امریکایی ها به گاوچرون بودن خودشون افتخار میکنن

        3. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4839 دیدگاه) ,

          رضا
          تکنولوژى ىعنى سال 1970 الکامىنو شتابش 5 ثانىه بوده
          تکنولوژى ىعنى اونکه وانتها تونست تو اىن لىست خىلى از ماشىنهاى اسپرت رو تو سرعت و شتاب رو سفىد کنن
          راستى مدىر عامل فولکس هم که گفته خودر سازان المانى تا 10 سال دىگه دوران افول رو سپرى خواهند کرد

    2. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      محمد
      موتور 6 لىترى شوى که سال 2003 روى وانتهاش بکار برد درواقع موتور کوروت هستش
      موتورهاى کوروت هم دور بالا هستن و شتاب و سرعت عالى دارن ولى براى اونکه رو وانت بشه ازش استفاده بکنه گىربکس رو با نمونه قدرتى عوض مىکنن
      البته اىن روش سالهاس که انجام مىشه
      تو هماىش دىروز ىه شوى c/k لات اومده بود مدل 77 با موتور 454 لامصب م موتورش کارخونه تولىد گشتاور بود
      همچىن اسپىن مىزد مثل فرفره
      همش بخاطر گشتاور

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (680 دیدگاه) ,

        اره فکر کنم قبلا خودت گفته بودی اصلا یکی دو روز نبودی اینجا صفا نداشت
        خبر خوب هم برات دارم چلنجر هلکات ردای از پس بنز بر اومد تو نظر سنجی تو اون دسته فقط امریکایی ها موندن ( کامارو _ موستانگ _ چلنجر )

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4839 دیدگاه) ,

          والا دىروز که هماىش بودم و بسىار حال کردم بخصوص با اومدن موستانگ 71 با موتور تىون شده 460
          در مورد دوئل دىشب هم من خوشحالىم زمانى 10 برابر شد که اون فىلم رکورد زنى زىر 10 ثانىه دىمن رو دىدم و بخصوص بخصوى رکورد 8/8 ثانىه که 400 متر رو طى کرد
          راستى چلنجر رو با توىىن توربو هم تىون کردن با 1400 اسب قدرت

        2. Mohammad
          سوابق: (680 دیدگاه) ,

          اره رکورد ۸/۸ واقعا خیلی هارو خشک کرد من باور دارم دیمن توانایی هاش حتی بیشتر میتونه تا خود ۸ ثانیه هم بزنه ولی فعلا چیزی ندیدم اگه بیینم فیلمش رو میارم
          دیمن ( ۱۲۰۰ ) اسب بخاری ای وای 😎💪

        3. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4839 دیدگاه) ,

          محمد
          البته کامارو ىنکو 1000 اسبى رقىب سرسختى هستش
          هنوز نىومده داره شاخ و شونه مىکشه

      2. Reza
        سوابق: (676 دیدگاه) ,

        آخی راست میگی کامارو 1000 اسبی 70.000 دلاری چه شاخ و شونه ای میکشه که نگو .

        مطمئنم نیومده از یکی از میان رده های اروپایی میخوره.
        مثل کوروتZR1 ی که قرار بود هایپرکار شکست بده ولی از هوراکان 4-610 افسانه ای خورد 😅😅😅😅

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4839 دیدگاه) ,

          رضا
          فعلا نظاره گر افول خودروسازان المانى باش که خوده مدىر عامل فولکس گفته
          راستى ائودى بازم بخاطر تقلب جرىمه شده خبرش 2 روز پىش تو تلگرام پخش شد
          از همه مهم تر هم که پىروزى چلنجر بود تو دوئل پدال
          رکورد 8/8 ثانىه اى دىمن رو هم ىادت نره

        2. Mohammad
          سوابق: (680 دیدگاه) ,

          رضا دیمن یادته رکورد ۸/۸ اونم با قیمت ۸۵ هزار تا هم قیمت دیمن رکورد هاش دور بر ۱۴ تاست تو اروپا
          بزار کامارو ۱۰۰۰ اسبی بیاد فیلم هاش میارم براتون

        3. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4839 دیدگاه) ,

          فىلم رکورد زنى دىمن که 8/8 ثانىه بود خىلى جذاب بود
          خىلى زمانه خوبى براى ىه ماشىن استاندارد کارخونه هستش

      3. Reza
        سوابق: (676 دیدگاه) ,

        علی در جواب افول خودروسازان بهت بگم این فقط یه پیش بینی هستش که اصلاً امکان نداره اتفاق بیفته چون آلمانیا از همین الان شروع کردن به ساخت خودرو های الکتریکی.
        من طرفدار کل اروپا هستم از آلمان و ایتالیا و فرانسه بگیر تا سوئد و….. . یکی نباشه دیگری جایگزین میشه.
        درباره دیمن هم بهت بگم که فقط ساخته شده برای خط راست همین. 😭😭😭
        توی پیست هیچ حرفی واسه گفتن نداره هیچ حرفی.اگه بره پیست نوربرگ رینگ همون پیچ اولی از جاده خارج میشه 😂😂😂
        همین که توی گاز دادن چرخ های جلو از زمین بلند میشن خودش گویای همه چیزه😂😂😂
        اگه کامارو هم شبیه دیمن بشه که واویلا میشه 😂😂😂

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (680 دیدگاه) ,

          خب نابغه درگ یعنی خط راست
          دیمن هم برای درگه دیگه

    3. mahdy
      سوابق: (1502 دیدگاه) ,

      محمد چرا باز داری حرف الکی میزنی
      چرا ایکس 7 رو با شورولت پیکاپ 2003مقایسه میکنی
      نه که کادیلاک یا لینکلن شتاب 2.3 میزنن؟

      پاسخ
  5. Reza
    سوابق: (676 دیدگاه) ,

    نیسان آبی رو با هیچ یک از اینها عوض نمیکنم. 😎😎😎😎💪💪💪💪💪

    پاسخ
    1. s.h
      سوابق: (432 دیدگاه) ,

      مش رضا خدایی یابو نیسان بد بخت حکم همه چیز تو ایران داره از افرود بگیر تا جور کشی خاور و ایسوزو یه زمانی بچه بودم داداشم یکی داشت خیلی باهاش حال میکردم
      همیشه از ماشینایی که منبع رو بر میدارند حالم بهم میخوره چون نمیتونست صدای موتور شش یا هشت سیلندر رو بده( یه فیک خیلی به درد نخور ) ولی وقتی جا منبع نیسان پیکنیک یا منبع سفالی مینداختند صدای خاص خودشو داشت که شبیه هیچ وسیله نقیله ای که تا الان دیدم نیست

      پاسخ
  6. Elmiraj
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    این کلاس از اول خلقت در قبضه آمریکایی ها بوده ، هست و خواهد بود ، رهبر این کلاس هم قطعا Ford F-150 Raptor هست ….💪

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (1331 دیدگاه) ,

    آقای محمدشما انگار خیلی داری تند میری.فعلایه رقیب درتوان مهندسی M5کامپتیشن.یاپورشه۹۱۱GT2 یامرسدسSکلاس یاسری۸ بیار ازآمریکا.وقتی پیداکردی که توان رقابت داشتن یه زحمت بکش مارو خبر کن.

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      مهدى تو هم از المان براى من رقىب فورد سرى اف رپتور. دوج رم ربل بىار و ىه محصول المانى که هم سبک فورد موستانگ باشه که 10/000/000 ازش ساخته شده باشه
      پىدا کردى مارو بى خبر نذار

      پاسخ
      1. Reza
        سوابق: (676 دیدگاه) ,

        علی اینقدر ده میلیون ده میلیون نکن بابا این موستانگ از بدو تولد تا حالا 10.000.000 تا فروخته.
        شما بیا فقط سری S مرسدس رو از بدو تولد یه آمار بگیر ببین چند تا فروخته تا حالا.
        همین پراید تو چند ثانیه ببین چند هزار تا پیش فروش کرد.
        اروپاییا که بنجل نمیسازن با یک سوم قیمت رقبا بدن بیرون که همه مثل پراید بخرنش 💪💪💪💪

        پاسخ
      2. mahdy
        سوابق: (1502 دیدگاه) ,

        از کجا بیارم وقتی آلمان اصلا وانت سازی به صورت جدی نداره ؟
        ولی آمریکا میدونی چند ساله داره کانتیننتال و cvts میزنه که به گرد پای سدانای آلمان نمیرسن؟ میدونی چند ساله داره کوروتی رو میزنه که در مقابل 911 هیچی نیست ؟
        این همه لوکس ساز دارین یه حریف واسه S کلاس پیدا کن

        پاسخ
      3. s.h
        سوابق: (432 دیدگاه) ,

        شما با این 10000000 نمودید مارو
        خب پرایدم چند میلیون میفروشه که چی ؟؟ ارزونه واسه کسایی که میخواند ادای فراری رو در بیارن و از این ادا فقط صدا و حجم و یکم سرعت نصیبشون میشه
        چون هیچ ارزونی و گرونی بی حکمت نیست مرد اون روزاییکه ماشینای امریکایی خودشون بودند الان میخواند مثل ابر ماشینا باشن ولی باقیمت کمتر که فکر نکنم بشه حالا باز خودشون بهتر میدونند از ماشینای امریکایی فقط 4 وانت خوبه اونم چون امریکا بزرگه و جادار مثل کشور های اروپایی اندازه قم و جمکران نیست وگرنه ید طولایی تو این تجربیات نداشتند و همین بس که خود هنری فورد مدیون المانهاست من تعصب هیچ کدومو نمیکشم ولی یه خرده واقع بین باش فکر نکن بعد خدا کار اونا درسته

        پاسخ
  8. مهدی
    سوابق: (1331 دیدگاه) ,

    البته فراموش کردم که شورولت کوروت ۱۰۰۰۰۰اسب بخاری تونست آئودیtt۴۰۰اسب بخاری روبافاصله کمی شکست بده.ببینم کوروت موتور وسط باچندهزار اسب بخارمیتونه بنزgtrرو درپیست شکست بده چون فوردgt که ازپس۹۱۱gt2 که هیچ حتی ازپس بنزgtr که برنیومد اما انصافا بالوتوس اگزیج مساوی شد.

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      مهدى
      فعلا که فولکس اعلام کرده که خودروسازان المانى به افول دارن نزدىک مىشن
      شما هم تلاش بىخود نکن
      فروش موستانگ با 10/000/000 عدد و لقب گرفتن محبوب ترىن کوپه المان توسط موستانگ با وجود رقباى چون ائودى tt و بى ام و سرى 3 و 4 جوابى قاطع بود براى امثال شما

      پاسخ
    2. Mohammad
      سوابق: (680 دیدگاه) ,

      میبینم دیگه دیمن دیمن نمیکنید از وقتی کلی فیلم اوردم مخصوصا اخری دیگه حرفی پشتش نمیزنید
      کوروت هم به اندازه قیمتش خیلی عالی بود قرار هم نبود بوگاتی شکست بده gtr هم هیچی تا حالا ازش ندیدیم در حد کامارو zr1 هست به نظرم
      ولی اگه واسه پیست میخوای پیشنهادم وایپر acr هست که رکورد ۱۴ تا پیست رو داره در دنیا
      و تو پیست لاگونا پورشه ۹۱۸ با اون همه امکاناتش رو شکست داد و کلی قیمت پایین تر

      پاسخ
      1. Reza
        سوابق: (676 دیدگاه) ,

        محمد تو acr رو با 918 مقایسه میکنی 😂😂

        خدایا خودت ظهور کن. آمین

        پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (1331 دیدگاه) ,

    دوستان بهترین پیشرانه ساز جهان کدوم شرکته؟؟؟کدوم شرکت بیشترین جوایزدرخصوص پیشرانه روگرفته؟؟؟بگیر تاعلی آقاببینه

    پاسخ
    1. Mohammad
      سوابق: (680 دیدگاه) ,

      جوایز از کجا از همون مجله هایی که دیمن مخصوص درگ رو میزارن جلوی سدان بی ام و و رکورد دیمن میشه ۱۳ تا
      یه دور تو نت بچرخی رکورد بالای ۱۰/۵ نداره دیمن ولی جلوی سدان تو اروپا میبازه
      یا جایزه از دست مجری های گرند تور که خودشون اعتراف کردن تا همین چند سال پیش نمیدونستن موستانگ چیه در حالی که پرفروش ترین ماشین اسپورت تاریخ هست

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1331 دیدگاه) ,

        شمامکلارن۷۲۰ وپورشه۹۱۱GT2رو ببرید توخاک آمریکا توی درگ ومسابقه پیست زمان گیری کنید.اگه میگید فقط المانی باشه باشه قبول بنزGTR بجای مکلارن720.درمقابلشون کوروت ZR1 یافوردGT یادوج دیمن یاهرماشین دیگه ای قرار بدید.نکنه ماشین های آمریکایی توکشورهای غریب قهرمیکنن وتوانشون رو به اجرا نمیذارن؟؟؟جالباینه شما قدرتمندترین تولیدات آمریکارو به هاچبک ها وکوپه های اسپرت که زیر۴۰۰اسب قدرت دارن مقایسه میکنید.کوروتZR1 رو خوده شما گفتید وقتی معرفی بشه پورشه۹۱۱GT2رو نابود میکنه چه تو درگ وچه در پیست.اما حتی توان شکست۹۱۱GT3 رو هم ندارن انگار

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (680 دیدگاه) ,

          هیچ کدوم از ماشین هایی که گفتی هنوز نتونستن رکورد ۸/۸ بزنن یه المانی فابریک بیار بتونه رکورد دیمن جابه جا کنه فیلم و مدرک بیار عین من اهل عمل باش

    2. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4839 دیدگاه) ,

      مهدى من لازم نىست ببىنم
      فعلا که بى ام و با x7 با اون طراحىش که خىلى خىلى ناپخته و نامتوازنه داره دست و پنجه مىزنه
      در ضمن بى ام و!!!!!!!
      بهتر بدونى شورولت از موتور 350 خودش که جزو 10 موتور برتر قرن 20 هستش 100/000/000 عدد ساخته ىعنى اندازه کل محصولاتى که بى ام و با زىر مجموعه هاش ساخته

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (1331 دیدگاه) ,

        فعلا که همون X7وX5نیومده هرکدوم یکی یک جایزه ازمجلهCARWOOWگرفتن.خودت یه سربزن تاببینی که چه غوغایی بپا کرده همینX7.نکنه فکرکردی X7هم داشبوردش ازپلاستیک ساخته شده.ساخته های شرکت های مثل بنز وBMW ویاپورشه درنهایت مهندسی ودقت تولید میشن.مثل دوج دیمن نیستن وفقط وفقط واسه یه مسیر۴۰۰متری تولید بشن که البته درهمونم موفق نبودش.

        پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (680 دیدگاه) ,

          آئودی که انقدر دقت کرد اخرش سر مردم کلاه گذاشت جریمه شد به خاطر الایندگی داشبود یه ماشین از جنس خوب بسازی دیگه نه مهندسی میخواد نه علم و تکنولوژی چند تا اپشن که کلی هم واسش پول میگیرن شده واسه ما تکنولوژی

    3. Reza
      سوابق: (676 دیدگاه) ,

      معلومه دیگه آقا مهدی جوابش سادس ، BMW ، پورشه، آئودی ، فراری، و برخی از ژاپنی ها 💪💪💪

      اروپاییا رو عشق است 👌👌👌

      پاسخ
  10. مهدی
    سوابق: (1331 دیدگاه) ,

    اینم لیست دریافت بیشترین جوایزبهترین پیشرانه بین خودروسازها.
    ۱. ۶۳BMW بار
    ۲.فولکس/آیودی۳۶ بار
    ۳.فراری ۲۶ بار
    ۴.هوندا۲۳ بار
    ۵.تویوتا۲۲ بار
    ۶.مرسدس۱۳ بار
    ۷.فورد۹ بار
    ۸.بی ام و/گروه پژو-سیتروئن۹ بار
    ۹.پورشه ۹بار
    10.فیات/آلفارمئو۹ بار
    BMW بااختلاف بسیار زیادی بهترین پیشرانه سازتاریخ هستش.موتورهای BMWو فراری بهترین هاهستن

    پاسخ
  11. javad
    سوابق: (137 دیدگاه) ,

    چقد فضای سایت مسموم شده
    زیر هرپستی یکی از دوستان طرفدار آمریکایی یا آلمانی یا یک کشور دیگه ای به برند مقابل تیکه میندازه
    و سریعا طرفدارای اون برند جوابشو میدن
    امیدوارم دوستان بیخیال این کارای بیهوده و بچه گانه بشن
    از سردبیرم درخواست دارم همچین کامنت هایی رو تایید نکند

    پاسخ
  12. Solid Snake
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    همگی به کنار رم srt 10 هم به کنار

    پاسخ
  13. #ali.m#
    سوابق: (1802 دیدگاه) ,

    یه توندرا trd رنگ مشکی بدن به من دیگه هیچ ماشینی نمیخوام 💪

    پاسخ
  14. Blue Mopar
    سوابق: (558 دیدگاه) ,

    رم srt10 هنوزم با موتور ۸۰۰ اسبی وایپر قابل سفارشه
    ۳۰۰ اسب قویتر از مدل ۲۰۰۵

    پاسخ
  15. پرهام
    سوابق: (180 دیدگاه) ,

    1 ال کامینو اینا انتخاب منه ال کامینو خیلی خیلی ارزشمنده .
    2 اس آر تی 10
    3 تاندرا

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.