چشم اندازهفته نامه

مقایسهٔ غول‌های مجلل: اسکالید، X7، نویگیتور، GLS و رنجروور

رولزرویس کولینان در حال حاضر گران‌ترین، لوکس‌ترین و بزرگ‌ترین شاسی‌بلند دنیا است. این ماشین در کلاس خاص خود قرار دارد و شاید تنها بنتلی بنتایگا بتواند به‌طور مستقیم با آن رقابت کند؛ اما در بازار شاسی‌بلندهای بزرگ دیگری هم وجود دارد که با قیمتی به‌مراتب پایین‌تر می‌توانند نیازهای افراطی افراد به فضا، راحتی و تجمل را برآورده کنند. جدیدترین خودروی این بخش نسل جدید کادیلاک اسکالید است که چند ماه پیش رونمایی شد و به‌تازگی کادیلاک پذیرش سفارشات خرید آن‌را هم آغاز کرده است؛ اما در این کلاس گزینه‌های دیگری هم وجود دارد و بنابراین در این مطلب می‌خواهیم همهٔ آن‌ها را باهم مقایسه کنیم تا ببینیم کدام‌یک از این شاسی‌بلندهای بزرگ لوکس می‌تواند گزینهٔ بهتری برای خرید باشد. علاوه بر این، در پایان خواهیم فهمید کدام‌یک از این پنج اس‌یووی پرچم‌دار لوکس در بین مخاطبین پدال محبوبیت بیشتری دارد.

 

کادیلاک اسکالید

قیمت پایه: 76,195 دلار

قیمت‌گذاری نسل جدید اسکالید آن‌را با بیشتر رقبای خود در این مقایسه، خصوصاً نویگیتور در یک سطح قرار داده است. قیمت این اس‌یووی لوکس آمریکایی در ارزان‌ترین مدل از 76,195 دلار آغاز شده و نهایتاً در گران‌ترین مدل به (نسخهٔ کشیدهٔ ESV در تیپ اسپرت و با سامانهٔ چهارچرخ محرک) به 92,295 دلار می‌رسد. البته اگر برای بالاترین تیپ اسکالید یعنی پریمیوم لاکچری پکیج پلاتینوم سفارش داده شود، قیمت آن به 101,745 دلار می‌رسد. برای این نسل از اسکالید علاوه بر پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 بنزینی قبلی که همچنان همان 420 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور را تواید می‌کند، یک موتور 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل هم ارائه شده که 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ اما وقتی حرف از اسکالید می‌شود، یکی از ویژگی‌های کلیدی آن اندازه است زیرا این ماشین حتی در نسخهٔ معمولی هم یک غول عظیم‌الجثه است. اسکالید جدید 5,382 میلی‌متر طول، 2,059 میلی‌متر عرض و 1,948 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با 3,071 میلی‌متر است؛ اما کسانی که حتی از این هم فضای بیشتری می‌خواهند می‌توانند نسخهٔ کشیدهٔ ESV را انتخاب کنند که فاصلهٔ محوری آن 3,407 میلی‌متر و طول آن 5,766 میلی‌متر است.

 

لینکلن نویگیتور

قیمت پایه: 76,185 دلار

لینکلن نویگیتور رقیب دیرینهٔ اسکالید است اما نه‌تنها هنوز پیشرانهٔ دیزلی ارائه نمی‌کند بلکه در این نسل از پیشرانهٔ V8 هم بی‌بهره است. قیمت پایهٔ این ماشین از 76,185 دلار آغاز می‌شود در تیپ بالا ردهٔ Black Label به 97,135 دلار می‌رسد. در سینهٔ این اس‌یووی غول‌پیکر یک قلب نسبتاً کوچک 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته که به یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک متصل است؛ بنابراین روی کاغذ، به نظر می‌رسد لینکلن بر کادیلاک برتری داشته باشد اما چیزی که خریداران این خودروها در نظر می‌گیرند بیشتر تجمل و لوکس‌گرایی است تا پرفورمنس. البته در مقایسهٔ تصویری بین این دو اس‌یووی آمریکایی بعضاً احساس می‌شود که نویگیتور لوکس‌تر به نظر می‌رسد. نویگیتور در نسخهٔ معمولی 5,334 میلی‌متر طول، 2,029 میلی‌متر عرض و 1,989 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 3,111 میلی‌متر است. در نسخهٔ کشیدهٔ این ماشین که L نام دارد نیز طول و فاصلهٔ محوری به ترتیب به 5,636 میلی‌متر و 3,343 میلی‌متر می‌رسد.

 

ب‌ام‌و X7

قیمت پایه: 73,900 دلار

نسخهٔ پایهٔ ب‌ام‌و X7 که XDrive40i نام دارد و با قیمت پایهٔ 73,900 دلار عرضه می‌شود، به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با 340 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور مجهز است. مدل بعدی یعنی XDrive50i از یک موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو با 462 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و قیمت آن از 92,600 دلار آغاز می‌شود؛ و نهایتاً بالاترین نسخهٔ اس‌یو‌وی پرچم‌دار ب‌ام‌و نیز M50i نام داشته و از همان موتور 4.4 لیتری V8 ولی با 530 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. قیمت این مدل هم از 99,600 دلار شروع می‌شود. انتقال نیرو در هر سه مدل توسط یک گیربکس هست سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. این پرچم‌دار آلمانی 5,151 میلی‌متر طول، 2,000 میلی‌متر عرض و 1,805 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن 3,105 میلی‌متر است. شکی نیست که X7 رانندگی جذاب‌تری نسبت به نویگیتور و اسکالید دارد اما از لحاظ جاداری و فضای داخلی در پس آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

مرسدس بنز GLS

قیمت پایه: 75,950 دلار

کسانی که خواهان خرید یک مرسدس بنز GLS با کمترین قیمت هستند باید سراغ مدل GLS450 با قیمت پایهٔ 75,950 دلار بروند که به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو با سیستم هیبریدی خفیف EQ Boost و 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور مجهز است؛ اما برای کسانی که می‌توانند بیشتر هزینه کنند، مدل GLS580 با قیمت پایهٔ 98,800 دلار می‌تواند گزینهٔ مناسبی باشد. در سینهٔ این مدل یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با سیستم EQ Boost قرار گرفته که 490 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. اگر این هم کافی نباشد، مرسدس مدل پرفورمنس GLS63 AMG را هم با 612 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور ارائه می‌کند. البته فعلاً هیچ نسخه‌ای از نوگیتور و اسکالید برای رقابت با این مدل وجود ندارد و بنابراین باید نسخه‌های معمولی GLS را در نظر بگیریم. درهرصورت، پرچم‌دار اس‌یووی‌های مرسدس 5,207 میلی‌متر طول، 1,956 میلی‌متر عرض، 1,850 میلی‌متر ارتفاع و 3,315 میلی‌متر فاصلهٔ محوری دارد.

 

رنجروور LWB

قیمت پایه: 109,950 دلار

برای اینکه این مقایسه‌ای عادلانه باشد، اس‌یووی‌ها باید حداقل از لحاظ اندازه مشابه یکدیگر باشند. به همین دلیل، بجای نسخهٔ معمولی رنجروور در این مقایسه نسخهٔ کشیدهٔ آن‌را شرکت داده‌ایم که قیمت آن در ایالات‌متحده از 109,950 دلار آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ نسخهٔ معمولی 90,900 دلار است. این اس‌یووی لوکس بریتانیایی با یک پیشرانهٔ 5 لیتری V8 سوپرشارژ ارائه می‌شود که در دو سطح خروجی مختلف 525 اسب بخار قدرت و 625 نیوتن متر گشتاور و 565 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر قابل انتخاب است. البته نسخهٔ قوی‌تر این موتور صرفاً در نسخهٔ اس‌وی‌اتوبیوگرافی ارائه می‌شود که 209,500 دلار قیمت دارد. خب مشخص است که این نسخه دو برابر رقبای آمریکایی قیمت دارد پس نسخهٔ 110 هزار دلاری را در نظر می‌گیریم که رقیب مستقیمی برای اسکالید پریمیوم لاکچری با پکیج پلاتینوم خواهد بود. نسخهٔ کشیدهٔ رنجروور 5,199 میلی‌متر طول، 1,984 میلی‌متر عرض و 1,835 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن 3,122 میلی‌متر است درحالی‌که فاصلهٔ محوری نسخهٔ معمولی 2,922 میلی‌متر است.

 

کدام را انتخاب می‌کنید؟

اگر قیمت مهم نباشد احتمالاً انتخاب بسیاری رنجروور LWB خواهد بود که بالاترین پرستیژ را دارد. در همین حال، GLS63 AMG و X7 M50i مطمئناً لذت‌بخش‌ترین گزینه‌ها برای رانندگی خواهند بود. پس نویگیتور و اسکالید چه؟ خب این دو اس‌یووی آمریکایی هم فضای بسیار زیاد، تجهیزات فراوان و قدرتی مناسب را با قیمتی پایین‌تر از رقبا (نسخه‌هایی از X7 و GLS که قدرتی همسان با رقبای آمریکایی دارند گران‌تر هستند) ارائه می‌کنند و بنابراین درنهایت این خریداران هستند که تعیین می‌کنند کدام گزینه می‌تواند برای نیازهای آن‌ها بهترین باشد.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه

  1. مهدی اکرمی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (35 ديدگاه)

    وای من عاشق این کلاسم
    همشون فوق العاده و قابل احترام هستن. به خصوص اسکالید؛ اما من به خاطر علاقه ای که به برند مرسدس دارم gls رو انتخاب میکنم.
    آرزوم داشتن یه gls 580 سفید رنگه. همیشه خودمو در حال سفر با یه gls سفید هشت سیلند (غیر amg) تصور میکنم.

    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (963 ديدگاه)

      این مقایسه کاملا اشتباه هستش.کدیلاک و لینکلن suv واقعی هستند و بقیه کراس اوور.فقط لکسوسlx و اینیفینیتی qx80 اونم با کلی ارفاق فقط رقیب نسخهای پایه و کوچک اسکالید و نویگیتور هستند.

      1. مهراد

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (344 ديدگاه)

        نه مخالفم

        همشون از هر نظر درجه ۱ هستن : برند و کمپانی درجه ۱ ، ظاهر درجه ۱ ، امکانات درجه ۱ و ….

        واقعا همشون بینهایت خواستنی هستند و من حتی در این انتخاب فرمالیته هم بینشون موندم : شاید نظر نهاییم X7 باشه – شایدم اسکالید

      2. امیر دهقان

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (438 ديدگاه)

        همۀ این ماشین‌ها اس‌یووی فول سایز لوکس هستن و همگی در یک کلاس قرار دارن و رقیب مستقیم هم دیگه هستن، تفاوت در ساختار فنی این ماشین‌ها باعث نمیشه بگیم نمیتونن رقیب هم باشن و نباید باهم مقایسه بشن، کسی که بخواد یه اس‌یووی فول سایز لوکس تو بازار آمریکا بخره گزینه‌هایی که داره دقیقاً همین‌ها هستند چون از لحاظ قیمت، اندازه، کلاس و تجهیزات دقیقاً هم‌سطح هم هستند و حتی ممکنه خیلی از خریدارها هیچ توجهی به نوع ساختار فنی اون‌ها نداشته باشن
        اینکه بگیم چون اسکالید و نویگیتور شاسی نردبانی دارن و بقیه یکپارچه هستند پس نباید باهم مقایسه بشن بنظر من کاملاً اشتباهه، کما اینکه بارها تو اروپا هم دیدیم سانگ‌یانگ رکستون که شاسی نردبانی داره با سانتافه و سورنتو که کراس‌اوور یکپارچه هستن مقایسه میشه

        1. محمدهادی

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (112 ديدگاه)

          ببخشید جناب سر دبیر
          من اخیرا تصاویری از نیسان پاترول جدید دیدم که بشدت عظیم الجثه میومد
          آیا هم قد و قواره این کلاس قرار میگیره؟

        2. امیر دهقان

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (438 ديدگاه)

          بله نیسان پاترول هم اس‌یووی فول سایزه و از لحاظ اندازه هم‌کلاس این‌ها محسوب میشه با این تفاوت که پاترول لوکس نیست و با شورلت تاهو و فورد اکسپیدیشن رقابت میکنه
          اینفینیتی QX80 نسخۀ لوکس پاترول هست و رقیبی برای ماشین‌های این مقایسه

    2. Joker

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (177 ديدگاه)

      به انتخابت یه پسوند 63 اضافه کنی دیگه هی چیز جلودارش نیست،چند وقت پیش یه بررسی که رانندگی در شب بود دیدم از نسل جدید Gls 63 amg که راننده داشت در حین رانندگی آپشنای ماشین رو معرفی میکرد وقتی پشت چراغ قرمز واستاد به خاطر طولانی بودن مدت زمان چراغ دستیار صوتی ماشین شروع به صحبت با راننده کرد و به راننده پیشنهاد داد به خاطر مدت زمان طولانی چراغ قرمز که تقریبا ۳ تا ۴ دقیقه بود براش ماساژور و نورپردازی و موزیک آرامش بخش و… رو پخش کنه تا تو این مدت زمان کم بتونه یه استراحت کنه! همین که راننده درخواست ماشین رو با یه کلمه yes گفتن تائید کرد همه چیز واسه استراحت راننده تغییر کرد، از دمای صندلی و ماساژ بگیر تا نورپردازی و موزیک و تنظیمات صندلی!!! همین که چراغ سبز شد ماشین درخواست یه سری تنظیمات دیگه واسه راحتی بیشتر در حین رانندگی رو داد منتظر موند تا راننده موافقت کنه! اینا همش بخش کوچکی از تکنولوژی مرسدس بنز که نشون میده واسه کسی که دنبال کامل ترین ماشین تو این کلاسه بنز مناسب ترینه…

    3. ایمان

      ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (28 ديدگاه)

      سلام
      آقا من آخرش نفهمیدم اینا بهترن یا کیا تلوراید که بهترین ماشین 2020 شد.
      اگر اینا بهترن پس چرا تلوراید بهترین ماشین شد.
      مگر تلوراید توی این رده شاسی بلندها قرار نمیگیره.

  2. .

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    اسکلید جدید مثل ون شده ظاهرش متاسفانه کابینش خیلی بهتر شده البته به نظرم رنجروور خوشتیپ ترین خودرو از بین این هاست و اینکه نسخه ی فول آپشن اتوبایوگرافیش بیشتر از ۲ برابر فولترین اسکلید و نویگیتور قیمت داره نشون میده که سطحش بالاتره تو اذهان مردم و راحت تر پول میدن بابتش به خاطر وجهه اش توانایی آفرود هم که با اختلاف از همشون بالاتره واقعا فوق العادس

  3. ممد ژانگولر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    من که زبونم بند امده و انگشتام لمس شده که کدومو انتخاب کنم
    همشون عالی هستن شک ندارم
    فقط اگه بخوام بهترینو از همه نظر انتخاب کنم با یک حساب سر انگشتی مرسدس بنز gls از همشون بیشتر میپسندم
    دلیلشم فقط یک چیزه و اونم نزدیک بودن به مدل مورد علاقم maybach افسانه ایی
    انگار با خریدش همه چی با هم داری

  4. Hamidreza

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (602 ديدگاه)

    همشون شیک اند و عالی
    داخلی بی ام وه
    خارج رنجروور
    مجموع : رنجروور!

  5. Car lover

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (637 ديدگاه)

    باورم نمیشه رنجروور انقد طرفدار داشته باشه

    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1820 ديدگاه)

      رای عشق آلمان‌های سایت بین مرسدس و بی‌‌ام و تقسیم شد
      آلمان:۴۱.۷۰
      آمریکا:۳۳.۴۶
      انگلیس:۲۴.۸۴

      1. Range Rover

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ولی برنده رنجررور شد چون تو این کلاس هرچقدر هم خوب باشن به رنجروور نمیرسن.
        از خوده بنز و بی ام و هم بپرسی میگن رنجروور

  6. JDM

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (108 ديدگاه)

    کادیلاک مثل تانکی که ماشین عروس شده

  7. حسین دهمرد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (913 ديدگاه)

    به لینکلن رای میدم ولی فکر میکنم فرضا برم تو نمایشگاه ماشین موقع خرید رنجرور رو انتخاب کنم.
    چرا لکسوز رو نزاشتین تو گزینه ها؟

  8. Elmiraj

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    اسکالید اینجا کوهی از تکنولوژی و نوآوری هست که رقبا با تغییر نسل هم به سوپرکروز ش نمی‌رسن…..

    1. Kf

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (79 ديدگاه)

      شما خودرو های آمریکایی رو دوست داری چرا به بقیه برند ها توهین می‌کنی مثل این که من بگم زشت ترین خودرویه کلاس خودش هست و یه پسرفت داشته نسبت به نسل قبل خودش
      من اگر بخوام ۱۰۰ هزار تا بدم به ماشین ترجیح میدم M5 competition رو بخرم

    2. Behrouz. anzali

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (292 ديدگاه)

      شما المیراژ عزیز نباید اینگونه متعصبانه نظر بدی به خیلیا بر میخوره کارتون درست نیست. من خودم به نویگیتور رای دادم چون ازش خوشم میاد قرار نیست به بقیه برندها توهیی کنم؟؟

  9. Amir

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (710 ديدگاه)

    به نظرم نمیشه خیلی دقیق و فنی انتخاب کرد چون هنوز بررسی تخصصی از اسکالید جدید انجام نشده،با این حال انتخاب اول من x7 هستش و بعد رنجروور

    1. Sajjad

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1639 ديدگاه)

      ایکس 7 واقعا شاهکاره
      به حدی کابینش با ظرافت و با کیفیت ساخته شده که زبون آدمو بند میاره

  10. MAHDI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4193 ديدگاه)

    فعلا که هیچکدوم نتونستن ب ام و X7 رو شکست بدن در رقابت ها.
    * مجله CARWOW رقابت بین X7 و GLS رو انجام داد که پیروز رقابت رو ب ام و X7 انتخاب کرد.
    *مجله CARWOW رقابت بین رنجروور و X7 رو انجام داد که پیروز رقابت ب ام و X7 رو انتخاب کرد.
    * مجله car and driver رقابت بین GLS و X7 رو انجام داده که پیروز رقابت ب ام و X7 انتخاب شد.
    * مجله The Straight Pipes کامل ترین رقابت بین X7 و GLS رو انجام داد که پیروز رقابت ب ام و X7 انتخاب شد.
    * مجله DRIVE. RU رقابت بین X7 و GLS و رنجروور رو انجام دادکه جایگاه اول X7 و جایگاه دوم GLS و سوم هم رنجروور قرار گرفت.
    *مجله motor press رقابت بین لینکن نویگیتور و ب ام و X7 رو انجام داده که در پایان X7 رو انتخاب میکنن.
    ((رقابت بین X7 و کادیلاک اسکالید نسل قبل رو هم چند کانال خودرویی روسی انجام دادن که بازهم X7 رو انتخاب کردن اما خوب اون اسکالید نسل قبل بود و نسل جدید فعلا رقابتی نداشته))
    نمیشه گفت حتما ب ام و X7 بهترین در این کلاسه اما با اینکه اولین نسل این ماشین هستش اما میبینیم که در مجلات معتبر که مقابل رقبای سرسخت این کلاس قرارش دادن نه تنها چیزی از اونا کم نداشته بلکه بعنوان خودروی برتر انتخابش کردن.

    وهمینطور ب ام و X7 امسال بعنوان بهترین خودروی لوکس سال مجله CAR BUZZ هم انتخاب شد که پدال هم مطلبشون رو گذاشت!!!!!

    1. MAHDI

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (4193 ديدگاه)

      هرچند اگه من خودم باشم این نسخه X7 رو انتخاب نمیکنم تا وقتی میتونم نسخه M اسپرتش رو انتخاب کنم با سپر خیلی جذاب تر و جلوپنجره مات که X7 رو خیلی تنومند تر نشون میده.
      (((در رقابتی که CARWOW بین X7 و GLS و تسلا مدل X انجام داده قبل از شروع رقابت با این خودروها مسابقه درگ هم انجام میده که تسلا مدل X قدرتی معادل 470 اسب بخار و 750 نیوتن گشتاور داشت و ب ام و X7 قدرتی معادل 530 اسب بخار و 750 نیوتن گشتاور داشت که پیروز رقابت درگ ب ام و X7 شد.درسته که X7 حدود 60 اسب بخار قدرت بیشتری داشت اما خوب تسلا یه خودروی الکتریکی بود که شتاب اولیه بهتری دارن و گشتاور یکسان هم داره با X7. اما نکته جالب وزن این دو خودرو هستش که تسلا مدل X وزنی معادل 2200 کیلوگرم و ب ام و X7 وزنی معادل 2700 کیلوگرم داشت یعنی X7 با وجود اینکه نیم تن وزن بیشتری داشت اما پیروز رقابت درگ هم بود که شگفت انگیزه اونم در حالی که گشتاور یکسان دارن و فقط60 اسب بار قدرت بیشتری داره و طرفش یه خودروی الکتریکی بود با 500 کیلو وزن سبک تر!!!!!!!!!)))

      1. Elmiraj

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (1491 ديدگاه)

        Tesla model X Long range
        قدرت ۴۶۹ اسب بخار
        وزن خالص ۲۴۵۹ کیلوگرم
        شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۴.4 ثانیه
        نسبت قدرت بر وزن ۵/۲۴ کیلوگرم بر اسب بخار
        .
        BMW X7 m50i
        قدرت ۵۲۳ اسب بخار
        وزن خالص ۲۵۶۷ کیلوگرم
        شتاب ۰ تا ۶۰ مایل ۴.۵ ثانیه
        نسبت قدرت بر وزن ۴/۹۰ کیلوگرم بر اسب بخار
        .
        .
        خدایی این اعدادو از کجا آوردی…!؟!؟!؟!؟

        1. MAHDI

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (4193 ديدگاه)

          Elmiraj جان یا شما مشخصات تسلا مدل X و ب ام و X7 رو اشتباه میگی یا مجله CARWOW
          من اون رقابت رو دانلود کردم.قبل از شروع درگ تو فیلم وزن ب ام و X7 M50i رو 2700 کیلوگرم زده و وزن تسلا مدل X رو 2200 کیلوگرم زده.
          میدونم که اون درگ رو دیدی و مشخصات رو خوندی. اگه هم نخوندی میتونی همین الان میتونی تو آپارات این رقابت رو تماشا کنی.
          من وزن دقیق تسلا مدل X رو نمیدونم. اما الان جدای از CARWOW مشخصات ب ام و X7 رو سرچ کردم. که وزن X7 بسته به تیپ های مختلف ازبیش 2400 کیلوگرم و 2500 و در آخرین نسخه یعنی X7 M50 وزنش رو زنده حدود 2700 کیلوگرم.
          بعضی مجلات وزنش رو 2600 و بعضی 2700 و بعضی و بین این دو. اما در درگ CARWOW همونطور که گفتم دقیقا 2700 کیلوگرم زده.
          همین الان اسکرین شات میگیرم از مشخصاتی که مجله CARWOW واسه X7 زده و خودتون ببینید.

        2. MAHDI

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (4193 ديدگاه)

          البته در مشخصات تسلا مدل X هم 2200 کیلوگرم زده و هم 2500 کیلوگرم و مشخصات X7 رو 2700 کیلوگرم زده و مشخصات GLS رو 2350 کیلوگرم.
          من در مورد وزن تسلا مدل X همونطور که گفتم اطلاعی ندارم جز مشخصات CARWOW ولی در مورد وزن X7 مشخصات به این شکله
          نسخه Xdrive 40i وزن کمی بیش از 2400 کیلوگرم
          نسخه Xdrive 50i وزن کمی بیش از 2500 کیلوگرم
          نسخه X7 M50i وزن بین 2600 تا 2700
          ((حرف آخر.من مشخصات درگ CARWOW رو گفتم که قبل درگ خودش لیست کرده. همین الان میتونی کامل تماشا کنی این رقابت رو. اما اگه پیداش نمیکنی من از وزن X7 و تسلا X در این رقابت که لیست کرده اسکرین شات میگیرم و میتونید ببینید.))

        3. MAHDI

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (4193 ديدگاه)

          چقدر این بحث طولانی شد.البته بحث سره این ماشین ها نیست.سره اینه که من از خودم حرف نزدم و مشخصاتی که یه مجله خیلی معتبر هستش رو فقط براتون نوشتم.
          شاید هم اشتباه شما این بوده که وزن تسلا X معمولی رو با وزن تسلا X P100D اشتباه گرفتید. اما در مورد وزن X7 که الان چندین مجله رو سرچ کردم که همونطور که گفتم در تیپ های مختلف که موتور متفاوت دارن از 2400 کیلوگرم شروع و به 2700 کیلوگرم ختم شده.
          خوب اگه خودتون کلیپ CARWOW رو دیدید که هیچ ولی اگه نتونستی پیداش کنی الان چند دقیقه است که از مشخصات X7 M50i تو این مجله اسکرین شات گرفتم که عدد کاملا مشخصه. و الانم وزن تسلا X رو انتخاب میکنم که دقیقا 2200 کیلوگرم زده.
          اگه راست یا دروغه دیگه دست CARWOW هستش.

    2. ♤Angus_812♤

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (172 ديدگاه)

      خیلی عذر میخوام ولی شما عشق بی ام و دارید
      چرا نتایجو به نفعش تموم میکنید
      من پبچ اینستگرام این مجله هارو دارم و فقط دو تا از نتایجی که گفتین درست بود
      من خودم عاشق بنز و بی ام و هستم
      ولی این کامنت شما خیلی دیگه تعصب داشت

      1. MAHDI

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4193 ديدگاه)

        دوست عزیز چرا الکی انکار میکنید.کدوم رقابت نتیجه اش درست نبود؟!؟!؟؟؟
        پایان هررقابت چه بصورت فیلم باشه و چه بصورت مطلبی باشه پیروز رقابت رو معرفی میکنه بعد شما میگی دوتاش درست بود. مگه من مرض دارم بیام الکی حرف بزنم.اگه اینطور بود چرا باید اسم مجلات رو میگفتم.بعضی از این مجلات رو ترجمه شده رقابت هاشون رو هم سایت های داخلی گذاشتن.
        جالب اینجاست میگی دوتاش درست بود درحالی که دوتا رقابت های CARWOW در پایان خیلی ساده انتخاب میکنه پیروز رقابت بین GLS و X7 و X7 و رنجروور /مجله کارانددرایو هم که بین GLS و X7 هستش بازم در پایان X7 رو انتخاب میکنه. مجله The Straight که در پایان هردو داور X7 رو انتخاب میکنن.دیگه باقی پیشکش.
        یعنی اینا به تنهایی میشن 4 پیروزی بعد شما میگی 2 تا!!!!
        که مشخص میکنه من درست میگم یا شما.من مرض ندارم بیام حرف الکی بزنم که تمام بحث های گذشته ام رو زیر سوال ببرم.هرچند باشما نمیشه بحث کرد. مثل زمان گیری های پیست که بعضی از دوستان چون ماشینی که ازش بدشون میاد زمان بهتری رو ثبت کرده کل مجله رو انکار میکردن.

        1. ♤Angus_812♤

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (172 ديدگاه)

          اگه به حرف شما باشه بله ۴ تا پیروزیه
          ولی چیزی که من دیدم ۲تا بود(از بین اونایی که گفتی)
          بازم شما متعصبی و حق داری x7 همیشه برنده بدونی

      2. سینا BMW

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (384 ديدگاه)

        من خودم از عاشقان بی‌ام‌و هستم ولی X7 قیافش خوب نیست و اگه با قیافه ی سری ۵ یا ۸ تولید میشد بهتر بود ، انتخاب من لندروور و GLS و سپس کادیلاک

        1. سینا BMW

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (384 ديدگاه)

          البته این عکسی که گذاشتن X7 خیلی بهتر در اومده و اگه چراغاش یکم بزرگ تر بود خوب میشد

      3. MAHDI

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4193 ديدگاه)

        دوستان یه زحمت بکشید خودتون این مجلات رو سرچ کنید.اول رقابت car and driver رو که بصورت مطلب هستش بین X7 و GLS و بعد اگه فیلتر شکن دارید کانال مجله CARWOW رو سرچ کنید و کلیپ رقابت X7 و GLS و همینطور رقابت دیگه این مجله بین X7 و رنجروور (نیازی نیست حتما ترجمه اش رو بدونید چون خیلی ساده در پایان خودروی پیروز رو انتخاب میکنه و اگه میتونید ترجمه کنید که چه بهتره. و بعد رقابت کامل X7 و GLS که مجله THE STRAIGHT انجام داده که دو مجری داره که در یه رقابت خیلی خیلی کامل در تمام بخش ها X7 و GLS رو بررسی میکنن و در پایان هردو مجری از دید خودشون خودروی برتر رو انتخاب میکنن که برعکس اکثر رقابت های این مجله که نظرهاشون متفاوت هستش در این مجله هردو X7 رو انتخاب میکنن.
        یه رقابت دیگه که یادم رفت بگم مجله apto napk هستش که در 5 koneco میتونید مطالعه اش کنید که رقابت بین
        ب ام و X7 و رنجروور هستش که بصورت مطلب هستش که در پایان امتیاز ها به این شکل گرفته شدن.
        *ب ام و X7 M50امتیاز بدست آورده// 8.6 امتیاز
        *لندروور رنجروور امتیاز بدست آور // 8 امتیاز
        (اینارو گفتم چون این دوستمون خیلی راحت برمیگرده میگه فقط دوتاش نتیجه اش پیروزی X7 بوده در حالی که اگه رقابت های CARWOW خودش به تنهایی 2 دوتا هستش و باقی بماند.
        هرچند بجای انکار خیلی راحت میتونست بگه برای من نتیجه اونا مهم نیست و من ماشین مورد علاقه خودمو دوست دارم.. اما این توضیحات رو دادم چون ایشون نتیجه رو انکار میکنه. و الا ممکنه مجله دیگه ای همین رقابت هارو انجام بده و نتیجه عکس باشه.اما این مجلات که فعلا اینا رقابت بین خودروهای بالا رو انجام دادن این نتیجه رو داشته. ممنون

        1. ♤Angus_812♤

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (172 ديدگاه)

          من انکار نکردم
          از تعداد دیس لایک هام معلومه
          فقط نتیجه ها رو با اختلاف اشتباه گفتی

      4. MAHDI

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (4193 ديدگاه)

        باشه شما حرف خودتو زدی.بقیه هم میتونن سرچ کنن و ببینن.از کی تا حالا دیسلایک نشون میده کی راست میگه.مشخصه که سختشونه ماشین مورد علاقشون در یه رقابت شکست خورده نمیتونن تحمل کنن.

        1. ♤Angus_812♤

          ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (172 ديدگاه)

          من طرفدار هر دو هستم
          درسته لایک و دیسلایک حیقیت و دروغو نشون نمیده
          ولی به عنوان یه طرفدار ماشین اطلاعات درست برام ارزش داره
          نه هر حرفی از هر کسی

  11. Saman

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (101 ديدگاه)

    نخست : کادیلاک اسکلید. دوم : رنجروور. سوم :لینکلن ناویگیتور. البته مرسدس gls هم خوبه ولی ظاهرش اشکال داره و شبیه ماشینهای خدماتی پستخانه هستش و قابل قیاس با رنجروور و کادیلاک نیست و بیشتر قابل قیاس با آئودی q7 و bmw x7 هست و هنوز زوده که با بزرگانی چون کدی و رنجروور و لینکلن قیاس شود.

    1. مانی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1820 ديدگاه)

      دنیا‌های موازی وجود داره؟؟؟

  12. Farzad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (967 ديدگاه)

    فقط و فقط رنجرور و دیگر هیچ ، فوق تخصص این کلاس

  13. کوروش

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1096 ديدگاه)

    در برترین های بیمر بس که چند شرکت معروف امریکایی با اشتراک تکنولوژی بازم پشت سر x7 ماندن واقعا x7 نیاز به تست نداره برتری در همه زمینه ها از پشت صفحه نمایش معلومه اسکالید در این رقابت از قبل باخته …

    1. Amir Machine

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (674 ديدگاه)

      اینکه نسل قبلی اسکالید با پنج شش سال سن هنوز از X7 جدید و تازه‌نفس فروش بیشتری داره کاملاً نشون میده کی از قبل باخته

  14. حسن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (393 ديدگاه)

    با اینکه نویگیتور واقعا شگفت انگیز و محشره انتخاب من کادیلاک اسکالیده .
    عکسها هم نشون میده که هیکل بعضی ها کوچیکه.

  15. حسن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (393 ديدگاه)

    نماد سگمنت فول سایز دنیای خودرو : کادیلاک اسکالید

    1. Shelby

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اولا همه شیک و تر تمیزند…
      نظر من اول کادیلاک با همین رنگ قهوه ای بعد رنجروور البته نسخه اتوبیوگرافی بعد X7…

    2. Elmiraj

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      شاه این کلاس جیپ گرند واگونیر خواهد بود….
      .
      بزودی جنگ خونینی بین اسکالید و گرند واگونیر شروع میشه…

  16. Khan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (331 ديدگاه)

    رنجروور رو انتخاب کردم چون واقعا یه چیز دیگه است. انتخاب دوم اگر میخواستم داشته باشم بنز ولی نه این مدل بلکه نسخه AMG چون اصلا یه چیز دیگه میشه با جلو پنجره پانامریکانا. این مدل اصلی به دلم نمیشینه

  17. یوسف

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (33 ديدگاه)

    آقایی این کلاس فقط ماله رنجروره
    فقط رنجرور
    بعد اسکلاید
    بعدشم……

  18. سینا BMW

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (384 ديدگاه)

    از پدال میخوام که این جور مطالب رو زیاد بزاره، بهترین نوع مطلب هستن البته به همراه بررسی تاریخچه
    خیلی ممنون بخاطر این مطالب

  19. Sajjad

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    خداوکیلی این طراحی لایق اسم بنز هست؟

  20. سید علیرضا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (106 ديدگاه)

    .
    انتخاب اول من اسکالید، دوم gls

  21. پيمان

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (8 ديدگاه)

    همشون بی نظیرن!! و اسطوره های کلاس فول سایزا هستن! هرچند بایدمنتظر نسل جدید جیپ واگونیر هم باشیم که دقیقاً میاد تو همین کلاس.. ولی لینکلن navigator از نزدیک واقعاً به معنای لغت با شکوهه .. مخصوصاًتو شب وقتی چراقاش روشنه!!

  22. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2979 ديدگاه)

    این همه عکس از کابین فیس لیفت شده رنجرور موجوده، اومدین عکس مدل قدیمی رو گذاشتین؟

  23. آریا ماشین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (299 ديدگاه)

    انتخاب من gls 63 هست که پرفورمنس فوق العاده رو با لاکچری بودن ترکیب کرده اما به خاطر اختلاف قیمتش مدل gls 580 در رقابت هست که انتخاب من نیست . رنجروور هم قیمت بسیار بالایی داره و آمریکایی ها هم کمتر روی عملکرد رانندگی تمرکز کردن . انتخاب من بی ام و x7 m50i که همه ویژگی ها رو با هم داره

  24. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    قطعا GLS.
    اما رنجروور و اسکالید هم انتخاب های سختی هستن.
    وقتی به عکس اکس هفت رسیدم متوجه شدم چقدر بی تناسبه سر جلوش با کل بدنه چون دیگه از عکاسی با زاویه خاص خبری نبود تا ما‌شین رو با ابهت تر نشون بده. شاید شبیه تنها چیزی که نیست یه شاسی بلند فول سایزه!

  25. Mohammad khalili

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من کادیلاک اسکالید دوست دارم

  26. عشق فقط ماشین آمریکایی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    انتخاب اول و آخر من کادیلاک اسکالید
    کادیلاک اسکالید 2021 کاخ متحرک فوق لوکس با فناوری های بسیار پیشرفته در رانندگی ❤️❤️❤️🇺🇸🇺🇸💪💪💪💕 لینکلن نویگیتور هم که جای خود دارد 💖💖💖

  27. محمدرضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    اینجا اگه جی کلاس بود بیشترین رای رو میاورد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن