چشم اندازهفته نامه

گذری بر غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال!

غرفه منصوری در نمایشگاه ژنو امسال با حضور محصولات ارتقایافته کمپانی‌های مختلف، نمای فوق‌العاده‌ای دارد و سر نزدن به آن غیرممکن به نظر می‌رسد!
شاید هرکسی با سلیقه این تیونر ایرانی‌الاصل موافق نباشد، اما مشتریانی هستند که در کنار ساعت‌های لوکس و گران‌قیمت خود مرکب‌های منحصربه‌فرد هم می‌خواهند و از پرداختن صدها هزار دلار برای یک خودروی خاص هیچ اِبایی ندارند.

Mansory Gronos Black Edition
با نگاهی به خودروهای موجود می‌توانید پانامرای جدید، لِوانته، بنتلی بنتایگا، رولزرویس داون و مرسدس بنز کلاس S کانوِرتیبل و چند مدل دیگر را با کیت بدنه متفاوت و شمایل خاص منصوری مشاهده کنید. تک‌تک این‌ها به‌خودی‌خود یک اثر هنری هستند و توصیفشان می‌تواند صفحات یک کتاب را پر کند!

mansory-ferrari-488-4xx-siracusa-spider
بی‌شک یکی از چشمگیرترین نماینده‌های منصوری در رویداد امسال، ۴XX سیراکوسا اِسپایدر (۴XX Siracusa Spider) است که بر اساس فِراری ۴۸۸ اسپایدر طراحی شده و در مقایسه با مدل استاندارد نمای وحشی‌تری دارد. قلب هشت سیلندر V شکل ۳۹۰۲ سی‌سی این دورگه اروپایی ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تحویل می‌دهد. ثبت شتاب اولیه تنها ۲.۹ ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت آن با ۱۱ کیلومتر بر ساعت افزایش به ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت بالغ می‌گردد. همچنین سامانه تعلیق نیز دستخوش تغییر شده و ارتفاع آن از سطح زمین در مقایسه با ۴۸۸ روباز استاندارد به میزان ۲.۵ سانتی‌متر کاهش یافته است.

mansory-ferrari-488-4xx-siracusa-spider-rear

دیگر محصول این تیونر سرشناس نسل جدید پورشه پانامراست که همین چند وقت پیش در نمایشگاه ۲۰۱۷ آمریکای شمالی (NAIAS 2017) حاضر شد. پانامرای منصوری با کیت ظاهری متفاوت، رنگ بدنه قرمز کروم، رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی و قطعات کربنی و زردرنگ در نقاط مختلف ازجمله سپر جلو و کاپوت، جلوه کاملاً متفاوتی دارد. در بحث فنی هم ECU از نو تنظیم شده و توان و گشتاور پیشرانه به ترتیب ۳۴ اسب بخار و ۴۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده؛ اما ازآنجاکه نسخه استاندارد مورداستفاده هنوز تعیین هویت نشده، برای دستیابی به اطلاعات کامل و رسمی باید کمی بیشتر صبر کنیم.

mansory_porsche_panamera_01

کمی آن‌طرف‌تر مرسدس-آاِم‌گ S63 روباز با پسوند نسخه سیاه (Black Edition) آرمیده که حقیقتاً به طرز خیره‌کننده‌ای زیبا و چشم‌نواز است. از آورده‌های منصوری برای S63 می‌توان بدنه فیبر کربنی، پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توربو دوقلو، بیشینه قدرت ۸۲۸ اسب بخار و شتاب اولیه ۳.۵ ثانیه‌ای آن را نام برد که تنها بخش کوچکی از اعداد و ارقام چشمگیر آن را تشکیل می‌دهند.

mansory-geneva-livepics-2017-51

اگر کلاس S روباز راضی‌تان نمی‌کند، سراغ رولزرویس داون ۷۴۰ اسب بخاری بروید! طبق گفته‌های منصوری، این بریتانیایی اصیل ظرف مدت تنها ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز یکصد کیلومتر بر ساعت دست یافته و بدون هیچ‌گونه محدودیتی تا سقف ۱۷۷ مایل بر ساعت (۲۸۴ کیلومتر بر ساعت) پیش می‌رود! برای درک بهتر این اعداد به یاد بیاورید که داون وزنی برابر با ۲۵۶۰ کیلوگرم دارد!

mansory-geneva-livepics-2017-37

جدای از این‌ها، دو شاسی‌بلند باوقار بنتلی و مازراتی به‌شدت خودنمایی کرده و تماشاگران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. لِوانته از نقشه جدید ECU و ۳۵ اسب بخار قدرت بیشتر سود می‌برد. همچنین با رنگ بدنه نارنجی بسیار زیبا، کاپوت فیبر کربنی، گلگیرهای عریض‌تر، رینگ‌های ۲۲ اینچی و کیت آئرودینامیک جدید نمای فوق‌العاده‌ای پیدا کرده و خویِ وحشی از سر و روی آن می‌بارد! بنتایگا هم پا را فراتر گذاشته و با رینگ‌های ۲۳ اینچی (!)، قلب حدوداً ۷۰۰ اسب بخاری، بدنه تماماً فیبر کربنی و برچسب نسخه سیاه (Black Edition) به یک هیولای واقعی تبدیل شده است.

mansory-geneva-livepics-2017-55

mansory_maserati_levante_01

آخر از همه، به ون لوکس آلمانی می‌رسیم. منصوری از مرسدس بنز کلاس V یک هتل متحرک ساخته که حتی نگاه کردن به آن جریان خون بدنتان را تنظیم خواهد کرد! نمای بیرونی با دو رنگ مختلف کار شده و پیشرانه کم‌وبیش مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. اما مهم‌ترین تفاوت این نسخه به فضا و تجهیزات داخل اتاق برمی‌گردد. صندلی‌های دارای پشتی متحرک، یخچال کوچک، سامانه اطلاعات سرگرمی آن-بورد پیشرفته و تودوزی چرم، آلکانتارا و چوب این قسمت را به یک اتاق کار لوکسِ متحرک بدل ساخته‌اند که حتی در سفرهای برون‌شهری هم چیزی از آرامش و آسایش آن کم نمی‌شود.

mansory-mercedes-benz-v-class-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NOBLE

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    با احترام ، به شرکت بزرگ منصوری ، به نظرم طراحی ها رو خیلی شلوغ میکنه.
    من از سبک کار Novitec Torado بیشتر خوشم میاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (1640 ديدگاه)

      همین شلوغ کردن هاست که باعث میشه خودرو از نسخه معمولی متمایز و چشمنواز تر بشه.
      در ضمن منصوری هر خودرو رو متناسب با چهره نسخه کارخانه ای تیونینگ میکنه.مثلا اون رولزرویس رو نگاه کن.نسخه کارخانه ایش خیلی ساده طراحی شده که در عین حال خیلی هم زیبا و با وقاره.حالا منصوری متناسب با همین چهره اصلی تو تیونینگش هم زیاد کار رو به قول شما شلوغ نکرده.ولی یه خودرو مثل لوانته که خشونت از چشماش میباره رو باید با خشونت بیشتری تیون کرد.جدا از تعصب به نظرم منصوری بهترین تیونر تاریخ خودروسازی است.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NOBLE

        ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        همیشه با دیدن ماشین های منصوری یاد بخش Aftermarket و Autosculp نید فور اسپید میفتم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. فرشاد سجادیان

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      دقیقا مشکل منصوری اینه که زیادی ماشینارو شلوغ و بهم‌ ریخته می‌کنه.

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. peyman

      ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      با طراحی پورشه اش که حال کردم دمش گرم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علیرضا میرزایی

        ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (337 ديدگاه)

        مخصوصا طراحی کابینش,حرف نداره …

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. جواد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (990 ديدگاه)

    این خودروها اگه از نظر قدرت زیادم تقویت نشن فقط به واسطه اسم و لوگوی منصوری ثروتمند بودن صاحبش فریاد میزنه یعنی همون چیزی که اکثر پولدارها دنبالش هستن یعنی تو چشم بودن وخاص بودن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. علي

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    این بنتلی بنتایگا با اون قیمت نجومیش و اکسسوریهای عقبش((( جهیزیه منظورمه))) به قدری بد طراحی شده که وقتی دستی هم به روش میکشی بازم خوشگل نمیشه.واقعا نمونه بارز ی شاسی بلند لوکس غیر موفقه.
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (46 ديدگاه)

    منصوری نیاز به یک باز طراحی داره همه ی ماشیناش شده این (فیبر کربن +رنگ مشکی+کمی اسب بخار قدرت =تیونینگ منصوری

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. BMW

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    از بینشون مازراتی رو میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    واقعا اگه ممکن بود همه رو می خریدم چه میکنه این منصوری
    اگه ممکنه به ما بگید این ماشین ها قیمتش چنده
    و منصوری این ماشین ها رو از مشتری میگیره و بعد تیون میکنه یا چطوریه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. خسرو

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    نگا چه بلایی سر 488 اورده/ اون مرسدس اس کوپه س؟؟؟ از بین رفته/ غیر از دو رنگ کردن بدنه ( که خیلی بی شخصیت میکنه) و مالیدن فیبر کربن به هر جا که راه بده یا نده کار دیگه ای هم بلدی؟ بیا سورنا اق منصور اشتباه رفتی ادرسو ..

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. ASA

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    واقعا حرف نداره کارش
    همیشه رنگ مات مشکی رو برای ماشین دوست دارم
    مخصوصا اگر همه اجزا هم کم و بیش مشکی بشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  9. sevlan

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (186 ديدگاه)

    با طراحی مزراتی لوانته نمیتونم ارتباط بگیرم،یه جوری حس میکنم از اختلال شخصیت رنج میبره ، جلو پنجره اش یه جورایی شبیه بقیه مزراتی ها نیس،چراغای جلوش باریک و گنگه ، کم عرض به نظر میاد ،چی بگم فقط اینکه حس میکنم واسه خالی نبودن عریضه عرضه شده و تنگ کردن جای پورشه ماکان (نظر شخصی)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. enzo

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (321 ديدگاه)

    برای اولین بار از تیونینگ منصوری رو یه فراری خوشم اومد
    تیونینگ های قبلیش رو فراری ها که هیچ وقت برام چنگی به دل نمیزد
    یه تیونر خوب قبل از اعمال سلیقه خودش اول باید الگوها و اصالت طراحی هر کمپانی رو بشناسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Abbas

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (93 ديدگاه)

    شرکت های خودرو ساز داخلی باید از متخصصان با ذوق و سلیقه ایرانی که تو کشورهای دیگه کارمیکنن جهت بروزرسانی محصولات استفاده کنن ولی حیف همه چیز ما شده چین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا