چشم اندازهفته نامه

معرفی ناشناخته‌ترین برندهای خودرویی دنیا

هر روز در “پدال” اخبار گوناگونی درباره‌ی برندهای مطرح خودرویی دنیا منتشر می‌شود و البته فعالیت‌های برخی برندهای کوچک که زیر نظر خودروسازان بزرگ کار می‌کنند هم برجسته می‌شود؛ اما معمولاً مهم‌ترین خودروهای دنیا توسط برندهای بزرگ تولید می‌شوند؛ اما در این مطلب متفاوت می‌خواهیم برخی از برندهای کوچک ناشناخته و شگفت‌انگیز را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. چند تا از این برندها را قبلاً می‌شناختید؟!

  • ترامونتانا


ترامونتانا یک برند اسپانیایی سازنده‌ی سوپرکارهاست که در حومه‌ی بارسلونا مشغول بوده و محصولات سفارشی را تولید می‌کند. هیچ‌کدام از محصولات این شرکت مشابه هم نیستند و برای ساخت هرکدام از آن‌ها بیش از ۴ هزار ساعت کار نیاز است. این شرکت کلیشه‌ها را کنار زده و نتیجه‌ی کار آن تولید خودروهایی با پایه‌ی فرمول ۱ است که توسط رانندگان طراحی شده‌اند. راننده‌ی خودروها بر پایه‌ی موجودی حساب بانکی‌اش انتخاب می‌شود!


از جمله شاخص‌ترین محصولات ترامونتانا می‌توان به GT و XTR اشاره کرد. هر دو خودرو از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵.۵ لیتری مرسدس بنز که در میانه‌ی بدنه نصب شده استفاده می‌کنند. این پیشرانه توسط مهندسان شرکت اصلاح‌ شده است. دیگر مدل‌ها به پیشرانه‌های ۱۰ سیلندر مجهز هستند که اکثرشان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۳ ثانیه دارند.

  • اولتیما اسپورتس

اولتیما اسپورتس شرکتی بریتانیایی است و شاخص‌ترین محصول آن نیز اولتیما GTR محسوب می‌شود. اگر خواهان یکی از این خودروهای فوق‌العاده سریع باشید باید آن را خودتان بسازید چراکه قطعات آن در جعبه‌های بزرگ به کشورهای دیگر ارسال می‌شود. پیشرانه‌ی اولتیما GTR از شورولت گرفته شده و از نوع ۸ سیلندر بلوک کوچک است. اولتیما ادعا می‌کند شتاب صفر-۱۶۰-صفر کیلومتر در ساعت این خودرو برابر با ۹.۴ ثانیه است!

  • فورناساری اتوموبیلیا

این شرکت در سال ۱۹۹۹ و توسط پسر گیگی فورناساری که راننده‌ی مسابقه‌ای خودروهای آلفارومئو و مزراتی در دهه‌ی ۵۰ میلادی بوده تأسیس شده است. محصولات این شرکت عمدتاً از سایر کمپانی‌ها الهام گرفته‌اند. فورناساری همچنین با محصولات GT که ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و قدرت چندانی نداشته‌اند شناخته شده است. نیروبخش محصولات این شرکت هم پیشرانه‌ی ۸ سیلندر شورولت بوده است.

  • یولان

درحالی‌که اکثر خودروسازان آسیایی از نامه‌ای جهانی و مدرن استفاده می‌کنند اما صنعت خودروی تایوان تمایل دارد به نام های داخلی وفادار باقی بماند. یولان در ژاپن هم حضور دارد و از سال ۱۹۵۷ تاکنون با نیسان همکاری دارد. این شرکت به خاطر تولید محصولات تحت لیسانس نیسان شناخته شده است. اولین محصول یولان زمانی تولید شد که کمپانی آمریکایی ویلیز موافقت خود با اشتراک تکنولوژی را اعلام کرد و یولان در سال ۱۹۵۶ نسخه‌ی مخصوص خود از جیپ را ساخت.

  • دانکر وورت

معمولاً هلندی‌ها رابطه‌ی چندانی با خودروهای سوپر اسپورت ندارند اما جوپ دانکر وورت از سال ۱۹۷۸ تاکنون با استفاده از خودروهای اسپورت کاترهام اقدام به تولید محصولات خاص خود نموده است. خودروهای این شرکت بسیار سبک‌وزن بوده و دست‌ساز هستند. جدیدترین محصول این شرکت نیز D8 GTO نام دارد که حدود ۷۰۰ کیلوگرم وزن داشته و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن در ۲.۸رکت بسیار سبک وزن بوده و دست ساز هستند. جدیدت ثانیه ثبت می‌شود.

  • سانگری

اگرچه تعدادی از خودروسازان کره‌ای در سطح جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما داستان کره شمالی کاملاً فرق می‌کند. سانگری در سال ۱۹۵۰ تأسیس شده و بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین خودروساز کره شمالی است. به ندرت می‌توان خلاقیت را در این شرکت دید. اکثر محصولات سانگری کپی‌های بد از خودروهای موفق‌تر هستند.

به سختی می‌توان تصاویری از کشور کره شمالی به دست آورد اما لیموزین‌های مرسدس S کلاس کیم جونگ اون در ماه‌های اخیر کاملاً خبرساز شده‌اند!

  • پانوز

در سال ۱۹۸۸ بود که دونالد پانوز (مؤسس یک شرکت دارویی در آمریکا) طراحی شاسی خودروی مسابقه‌ای ایرلندی را خرید و شروع به توسعه‌ی رودستر پانوز روی آن شاسی نمود. این خودرو در سال ۱۹۹۰ به بازار عرضه شد و سازنده گفت که پانوز برای لذت ناب رانندگی پرسرعت تولید شده است. حتی نمونه‌های مسابقه‌ای لمانز این خودرو نیز تولید شد. پانوز همچنین مدارس رانندگی را در آمریکا تأسیس نمود.

  • ویا موتورز
ویا دیگر برند آمریکایی است که به تولید محصولات الکتریکی مشغول بوده و به زودی جایگزینی بخش اعظم ناوگان شرکت‌های Pacific Gas را با پیکاپ ها، ون‌ها و شاسی بلندهای الکتریکی را شروع خواهد کرد. در سال ۲۰۱۱ هم باب لوتز که معاون اسبق جنرال موتورز است به این کمپانی پیوست.

  • بریستول کارز

افرادی که با صنعت خودروسازی و هوایی بریتانیا آشنا باشند نام بریستول را خواهند شناخت. اگرچه چیز زیادی درباره‌ی این کمپانی منتشر نشده اما بریستول کارز در سال ۲۰۱۱ احیا شد. بریستول با احیا و فروش خودروها فعالیت می‌کرد اما در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد خودروی جدیدی با نام بولت را تولید کرده است. این خودرو در فستیوال گوودوود سال ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته شد اما از آن زمان تاکنون خبری درباره‌اش منتشر نشده و خبرهایی هم درباره‌ی ترک تیم فروش و بازاریابی شرکت شنیده شده است.

  • سابرا

واژه‌ی سابرا به معنی “متولد رژیم صهیونیستی” و کاکتوس بوده و همین نام هم تعریف کننده‌ی لوگوی آن می‌باشد. سابرا برندی از رژیم صهیونیستی بوده و تنها اسپورت ساز این رژیم اشغال‌گر می‌باشد.

استارت کار این شرکت با خرید لیسانس بدنه‌ی فایبرگلاس ساخته ‌شده توسط شرکت بریتانیایی اشلی بوده است. در ادامه قراردادی هم با شرکت Reliant برای تبدیل بدنه و شاسی به یک خودروی اسپورت امضا شد. در دل این خودرو پیشرانه‌ی ۱.۷ لیتری فورد قرار گرفته و در کل ۳۷۹ دستگاه از آن ساخته شد.

منبع: carbuzz

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    فقط ی مقدار کمی از ترامونتانا خوشم اومد

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      بریستول و سابرا هم بد نیستن، فرم کلاسیکی دارن
      .
      جالب اینه که اگه همه مقاله رو خونده باشین، تا خودروسازهای کره شمالی، اسرائیل، تایوان… رو توی مقاله تحت عنوان ناشناخته ترین خودروسازان دنیا آورده
      اما نامی از ۲ خودروساز ما نیاورده
      بنظرتون خودروسازان ما رو توی کدوم کشورها میشناسن؟؟
      کسی از دوستان عزیز تجربه ای از شناختن خودروسازان ما در کشورهای خارجی (بجز کشورهای همسایه) داره؟
      یکی هم قیمت خودروهی ما تو کشورهای همسایه رو کسی داره؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. حسین

        ۷ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (259 ديدگاه)

        عزیزم نبایدم اسمی بیاره؛ خب اینا فرغون سازن نه خودروساز! (:

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. Me

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (59 ديدگاه)

    سناباد خودرو رو از قلم انداختین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. وحید

      ۷ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (31 ديدگاه)

      خواستم بنویسم دیار خودرو دیدم زدی رو دستم ???

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. سینا

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ترامونتانا بر وزن تونی مونتانا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ارش

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    اولتیما جی تی ار در زمان فراری انزو و پاگانی زوندا پورشه کاررا جی تی و‌‌‌‌..‌‌.‌‌ساخته شد و مشخصات فنی فوق العاده ای داشت ۷۲۰ اسب بخار قدرت ۳۶۰ کیلومتر سرعت و شتاب ۲.۸ .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. P.K.H

    ۷ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    همشون از یه ماشین دیگه تقلید کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. آرش

    ۱۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    ” تنها اسپورت ساز این رژیم اشغال‌گر می‌باشد.”
    چقدر به این جمله خندیدم. وقتی سیاست با همه چی قاطی بشه نتیجه از این بهتر نمیشه!

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا