چشم انداز

نبرد آفرود میان کراس‌اوورهای لوکس

یافتن یک برندهٔ مطلق در بین سیستم‌های چهارچرخ محرک مختلف می‌تواند بسیار دشوار باشد و عوامل دیگری مثل پیشرانه، تایر، وزن و حتی راننده هم می‌تواند به همان اندازهٔ تکنولوژی ارسال قدرت به دو محور مهم باشند. بااین‌حال کانال یوتیوب SUV Battle تعدادی از رقبای مستقیم در بین کراس‌اوورهای لوکس بازار را گرد هم جمع کرده و بین آن‌ها رقابت آفرودی در یک شیب خاکی تند برگزار کرده‌اند. کراس‌اوورهای حاضر در این رقابت آفرودی آئودی Q7 و Q8، مرسدس بنز GLE، ب‌ام‌و X5 و X6، ولوو XC90، لکسس RX350 و رنجروور اسپرت به همراه جیپ گرند چروکی هستند.

با اکثر این کراس‌اوورها چندین آزمایش آفرود انجام گرفت به‌جز گرند چروکی که البته طبیعی است زیرا این ماشین رقیب مستقیم دیگر کراس‌اوورهای حاضر در این رقابت نیست. در پایان آن‌ها دریافتند که استفاده از یک رانندهٔ ثابت برای انجام آزمایش با همهٔ خودروها روش بهتری برای محک زدن سیستم‌های چهارچرخ محرک است و نتایج منطقی‌تری به دست می‌دهد؛ اما موضوع ناخوشایند اینکه آن‌ها نتوانسته‌اند پیشرانه‌های مشابهی را برای همهٔ کراس‌اوورها تهیه کنند. به‌عنوان‌مثال، رنجروور اسپرت قوی‌ترین پیشرانه را داشت و بنابراین تعجبی ندارد که عملکرد واقعاً خوبی را به نمایش گذاشت.

در این رقابت آنچه کمی تعجب‌آور به نظر می‌رسد، تلاش ب‌ام‌و X5 برای بالا رفتن از تپه بود درحالی‌که X6 در همین آزمایش عملکرد بسیار بهتری داشت. البته باید به این نکته توجه کنیم که این آزمایش‌ها توسط راننده‌های مختلفی انجام گرفت. خودروهای قابل‌توجه دیگر هم ولوو XC90 و لکسس RX بودند اما نه از جهت مثبت زیرا هردو و خصوصاً لکسس عملکرد ضعیفی داشتند. از سوی دیگر، آئودی Q8 به‌گونه‌ای از تپه بالا رفت که به نظر می‌رسید این ویدئو برای تبلیغ سیستم چهارچرخ محرک کواتروی آئودی ساخته شده است!

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه

  1. زیزیگولو

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (605 ديدگاه)

    چهارتا از بهترینای دنیا …. انتخاب بین اینا سخته چون دلت میخاد هر چهارتاشونو داشته باشی

    موافقم ۷۴
    مخالفم ۴
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3719 ديدگاه)

      آخه اصلاً چرا باید با این‌ها رفت آفرود .
      قدرتمندند ، مجهزند ، اما آفرود اول ارتفاع میخواد و سپس سپر مخصوص .

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۱۱
      1. زیزیگولو

        ۱۵ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (605 ديدگاه)

        نوید درست میگی اینا بیشتر ماشینای شهر و جاده هستن تا آفرود ولی اگر گاهی اوقات پیش بیاد آفرودم میشه باهاشون رفت …. مثلاً سالی یه بار تو تعطلات نوروزو سیزده بدر

        موافقم ۲۷
        مخالفم ۲
      2. Alireza

        ۱۶ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (635 ديدگاه)

        اگه قرار نباشه با شاسی بلند بری آفرود مریضی هندلینگ و کیفیت سواری سدان رو ول کنی شاسی بلند بخری

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱۳
  2. کیان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (493 ديدگاه)

    این ویدیو و امثالهم صرفا برای سرگرم شدن چندتا بیننده هستند
    و در مرحله ای مهمتر برای اینکه درامدی برای سازنده ویدیو ایجاد کنه
    وگرنه واقعا به خود سازنده این ماشینها بگی میخوام یرم افرود با اینها قطعا میگن هدف اصلی ساخت این ماشینها در درجه چندم افرود بوده و هست
    خیلی از اینها حتی تو شیب ساده هم جهت و برف مشکل میخورن
    چهارچرخ محرک واسه اینه تو یه جایی مثه کانادا یا اروپا ک خیلی سرد و یخبندان میشه اینها بتونن همچنان کارایی مناسبی ارائه بدن و بس

    موافقم ۳۲
    مخالفم ۷۸
    1. جمشید

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (80 ديدگاه)

      دمت گرم !!!! زدی مهندسی لکسوس و بنز و آئودی و بی ام و رو بردی زیر سوال و با خاک یکسان کردی !!! حرف بی ربط زدن مالیات نداره که همینطوری یه چیزی بپرونی پیش خودتم فکر کنی ولش کن الکی یه چیزی گفتم تا بقیه فکر کنن منم هم یک چیزی حالیمه !!!! آخه داداش من اینم شد حرف !!؟؟

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۹
  3. ممد ژانگولر

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1057 ديدگاه)

    بنز انتخاب اول من 😍

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۲
  4. ماکان

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (252 ديدگاه)

    سلام . بنده خیلی دوست دارم که از مدل X7 بی ام و نسخه ی اصلی X7 M را هم به صورت استاندارد و کامپتیشن بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله .

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۲۱
    1. Maserati

      ۱۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (619 ديدگاه)

      بند زنگ زدم به شرکت بی ام و بهشون درخواست گرامی تان را گفتم و گفتند انشاالله بزودی از مدل X7 و نسخه اصلی X7 M را هم به صورت استاندارد کامپتیشن میسازند و تولید انبوه میکنند انشاالله

      موافقم ۴۹
      مخالفم ۱۰
  5. Ho3in

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (227 ديدگاه)

    عرض کنم خدمتتون در هر حالت معلوم بود که رنجرور اول میشد
    و برای دوم شدن هم رقابت با بقیه بود البته بجز جیپ که کلا کارش فرق میکنه با بقیه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
  6. AMG_73///

    ۱۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (394 ديدگاه)

    بنظر من تو آلمانیا x6 و gle خوب رفتن
    چون هم لوکسن و هم آفرود
    انتخاب من gle و x6

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  7. Hadi

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1028 ديدگاه)

    انتخاب من به ترتیب:
    X5
    GLE
    Q8
    Range Rover
    کاری هم به آفرودشون ندارم…

    موافقم ۸
    مخالفم ۱۱
  8. مازیار

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    واقعا چندتا SUV که یکیشون رنجروور هست رو جمع کردن تست کردن ببینن آفرود کدوم بهتره؟!!
    چه بیکارن ملت

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  9. Mazda3

    ۱۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    رنجروور و جیپ درکل عالی بودن ولی از q8 خوشم چون اینجا عملکرد خوبی داشت تو جاده هم هندلینگش عالیه تو تست موس با ۸۰ کیلومتر پایدار بود تو سدان ها هم بهترین سیستم تمام چرخ محرک رو آئودی داره (تو برف و خاکی نه جاده) لکسس هم خیلی لش بود انتظار نداشتم ازش همچین عملکردی داشته باشه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا