در نمایشگاه نیویورک اعلام شد: جگوار F-Pace خودروی سال دنیا

پس از ماه‌ها بحث و گفتگو و مشورت و رقابتی که از ماه سپتامبر در نمایشگاه خودروی پاریس آغاز شده بود، مثل سالیان گذشته امسال هم در نمایشگاه خودروی نیویورک برندگان هر شش دستهٔ خودروی سال 2017 جهان اعلام شدند. شاید مهم‌ترین بخش این رقابت، قسمت خودروی سال دنیا باشد که امسال جگوار F-Pace موفق به شکست دو فینالیست دیگر و کسب مقام اول شد. این دو رقیب که هر دو از گروه فولکس‌واگن هستند، آئودی Q5 و فولکس‌واگن تیگوآن بوده و F-Pace با برتری بر آن‌ها توانست به‌عنوان خودروی سال 2017 دنیا انتخاب شود. این برای اولین بار است که یک کراس‌اوور به‌عنوان خودروی سال دنیا انتخاب می‌شود.

jaguar-f-pace-2017-04

جگوار F-Pace برای رسیدن به این پیروزی در طول این ماه‌ها با بیش از 20 رقیب سرسخت از سراسر جهان جنگیده و در مرحلهٔ آخر نیز به نبردی دشوار با دو فینالیست مذکور پرداخت. مدیر طراحی جگوار آقای «یان کالوم» که برای دریافت جایزه سفری طولانی به نیویورک داشته دراین‌ارتباط گفته است:

«F-Pace اولین کراس‌اوور ما است اما هنوز هم به‌وضوح به‌عنوان یک جگوار قابل‌تشخیص است. پیروزی در رقابت خودروی سال 2017 جهان برای ما افتخار بزرگی است و بر استفاده از اصول طراحی منحصربه‌فرد و کیفیت پویایی ما در دیگر بخش‌های بازار نیز تأثیر خواهد داشت».

jaguar-f-pace-2017-s-05

اما انتخاب به‌عنوان خودروی سال 2017 دنیا تنها پیروزی جگوار F-Pace نیست چراکه این ماشین در نبرد با مرسدس بنز S کلاس کابریولت و تویوتا C-HR نیز توانست عنوان برترین طراحی سال را هم از آن خود کند. در بخش خودروی لوکس سال 2017 نیز مرسدس بنز E کلاس توانست با پیروزی بر ب‌ام‌و سری 5 و ولوو S90 به‌عنوان خودروی لوکس سال 2017 انتخاب شود.

mercedes-benz-e-class-2017

در بخش خودروی عملکردی سال هم پورشه 718 کیمن/باکستر توانست بالاتر از مک‌لارن 570S و آئودی R8 اسپایدر قرار گرفته و برندهٔ رقابت شود درحالی‌که تویوتا پریوس نیز به‌عنوان خودروی سبز سال 2017 انتخاب شد. این انتخاب‌ها توسط هیئتی متشکل از 75 روزنامه‌نگار بین‌المللی حوزهٔ خودرو انجام گرفته است. سال 2016 و 2015 نیز به ترتیب مزدا MX-5 و مرسدس بنز C کلاس به‌عنوان خودروی سال انتخاب شدند. در ادامه نیز برندگان هر بخش در سال 2017 را ملاحظه می‌کنید.

 

خودروی سال جگوار F-Pace
طراحی سال جگوار F-Pace
خودروی شهری سال ب‌ام‌و i3
خودروی لوکس سال مرسدس بنز E کلاس
خودروی عملکردی سال پورشه 718
خودروی سبز سال تویوتا پریوس

 

با پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 در پدال همراه شما هستیم

نمایشگاه خودروی نیویورک

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

29 دیدگاه

  1. shahin
    سوابق: (486 دیدگاه) ,

    احتمالش هست بیا ایران؟ شنیدم رنجروور و جگوار دارن وارد میشن..ممکنه جگوار اف پیس هم بیاد

    پاسخ
  2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
    سوابق: (1685 دیدگاه) ,

    ایول اف پیس و جگوار که خیلی چیزا رو ثابت کردن.
    مثلا یکیش اینکه اون حرف من ثابت شد که گفتم مجله auto-motor-und-sport و کسایی که جگواراف پیس رو مسخره کردن((منظورم تست کنندگان اف پیس هستش و کله مجله ی auto-motor-und-sport)) تو اون مقایسه بامرسدس بنز GLC و ب‌ام‌و X3.و منم گفتم از خودرو چیزی سرشون نمیشه.
    واقعا مجله ی خنده داریه.گفته بودن جگوار فقط به سیستم ترمزش مینازه!!!!خخخخخخخخخ
    یعنی سیستم ترمز جگوار تا این حد پیشرفته هستش که که به تمام اجزای آئودی Q5 و فولکس‌واگن تیگوآن مثل گیربکس و انجین و……می ارزه که به عنوان خودروی سال اون دوتا رو کنار زد.😄😄
    این مجلهauto-motor-und-sport رو ول کنید کلا به درد پاک کردن شیشه هم نمیخوره.
    بگذریم……………….
    جگوار که کلا دوتا جایزه برد و کار خودش روکرد.
    انتظار داشتم مک لارن 570 هم خودروی پرفورمنس سال بشه که نشد.حداقل خیالم راحته که از پورشه شکست خورده نه از اسپرت ساز دیگه ای.
    آفرین به پورشه.تنها شرکتی بود از گروه فولکس که اول شد.و یه جورایی آبروشونو خرید.
    آلمانی ها سه تا جایزه بردن و اول شدن.
    انگلیسی ها دوتا رو بردن.
    و ژاپنی ها یکی.

    پاسخ
    1. Noble
      سوابق: (10319 دیدگاه) ,

      ((یعنی سیستم ترمز جگوار تا این حد پیشرفته هستش که که به تمام اجزای آئودی Q5 و فولکس‌واگن تیگوآن مثل گیربکس و انجین و……می ارزه که به عنوان خودروی سال اون دوتا رو کنار زد.))
      .
      .
      .
      اگر همین حرف رو بقیه در مورد ماشین های انگلیسی [؟] بزنن شما و چند نفر دیگه داد و بیداد راه میندازید که علت این همه دشمنی با خودروسازان به اصطلاح( انگلیسی) چیه !!! 😃😃😃 و اون نفر رو با القاب مخنلف اعم از « ترول» و … خطاب میکنید.
      .
      برام گفتن این سری حرف ها از طرف شما مهم نیست ، فقط خواستم منطقی تر فکر کنید.
      از هر دست بدی از همون دست می گیری.

      پاسخ
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1450 دیدگاه) ,

        مجید جان منظور دانیال از اون حرف تمسخر نتیجه گیری اون مجله بیخود آلمانی بوده ک گفته بود فقط ترمز اف پیس بهتره!
        درضمن باید بگی خودروسازان انگلیسی.
        اون یه نفر هم ک دیگه کاملا شناخته شدس و همه میدونن هدفش چیه!

        پاسخ
        1. Madjid
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          .
          بله بنتلی جان ، من هم هیچ وقت به کامت های اون یک نفر لایک ندادم ، یک زمان اکر جنبه ی طنز داست برای 2-3 روز اول بود و بعدش دیگه اون سبک کامنت نویسی ( بدون توجه به محتواش) تکراری و خسته کننده شد.
          .
          من به علایق همه ی شما احترام میذارم ، از شما هم همین درخواست رو دارم.

      2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (1685 دیدگاه) ,

        منظوره منو متوجه نشدی مجید اون مجله ای که گفتم.تو اون مقایسه گفته بود جگوار فقط ماشینی هست که به سیستم ترمز و طراحیش مینازه.
        منظورشون این بود که هیچ نکته ی مثبتی نداره.
        منم اینجا گفتم یعنی جگوار سیستم ترمزش تا این حد پیشرفتس که به کل آئودی Q5 و فولکس‌واگن تیگوآن می ارزه؟
        من علامت سوال رو جا انداختم.
        وگرنه تیکه ای بود به اون به اصطلاح مجله ی خودرو(auto-motor-und-sport).

        پاسخ
        1. Madjid
          سوابق: (10319 دیدگاه) ,

          پهلوان عزیز
          اتفاقا مجله ی auto motor und sport یکی از معتبر ترین مجلات خودرویی هست و من از سایت پدال و نویسندگان عزیزش میخوام بیشتر از این مجله استفاده کنند.
          این یک قاعده هست که مجلات هر کشور بیشتر جانب خودروسازان همون کشور رو میگیرن و روی نقطه های قوت اون ها و نقطه ضعف حریف تمرکز میکنند.
          .
          چند وقت پیش مجله ی autoexpress جگوار اف پیس رو با لندرور دیسکاوری اسپورت و BMW X3 مقایسه کرد ، جگوار اول شد ، لندرور دوم و ب ام و سوم 😃😃😃😃😃😃
          باز بعدش مجله ای که شما میگی بنز GLC رو با ب ام و X3 و جگوار افپیس مقایسه کرد ، بنز اول شد و جگوار سوم 😃😃😃😃😃
          .
          هیچ وقت یادم نمیره اتواکسپرس در بعضی مقالاتش چقدر حس بدی رو به من منتقل می کرد ،
          هیچ مجله ای 100در 100 بی طرف نیست و مطمئنا اتواکسپرس هم از این قاعده مستثنی نیست .
          .
          به نظر من اگر auto motor und sport به درد شیشه پاک کردن بخوره ، اتواکسپرس به درد سبزی فروشی ها میخوره 😃😃😃😃😃😃😃😃😃

    2. ب ام و سلطان
      سوابق: (198 دیدگاه) ,

      اون مجله معتبریه این حرفهای شماهم تعصب بی مورده و توهین به بقیه مطمئنا اینطور نیست که شما میگی بقیه رو تمسخر نکن چون در روانشناسی کسی که به بقیه توهین میکنه و تمسخر به همون اندازه جای دیگه مورد تمسخر قرار گرفته اون مقایسه درست بود هر مجله ای برای خودش قوانین و کارشناس هایی داره قرار نیست همیشه اون چیزی که شما دوست داری اتفاق بیفته الان اگر ماشین که دوست داری انتخاب نمیشد زمین و زمان و میدوختی چون تعصبت منطقی نیست خوبه بگم اسمش میرزه به کل وجود اف پیس اخلاقتو و درست کن به بقیه هم توهین نکن خصوصا سلطان

      پاسخ
      1. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
        سوابق: (1450 دیدگاه) ,

        بی ام و سلطان عزیز باز اومدی حرف تعصب زدی ک! چیو میخوای ثابت کنی؟ ک ما متعصب هستیم؟ کامنتای خودتو دیدی تا حالا؟ اگه یکی مثه all cars میومد بهمون میگف متعصب مشکلی نداشتم ولی خیلی دردناکه ک تو ب ماها برچسب تعصب بچسبونی! قبلا هم گفتم من آدم متعصبی نیستم و تاحالا چیزیو از خودم در نیاوردم و ازین بابت وجدانم راحته،حالا تو میخوای هرجوری دوس داری فک کن.

        پاسخ
      2. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
        سوابق: (1685 دیدگاه) ,

        جناب ب ام و سلطان اون مجله رو اصلا من قبول ندارم.مجله ای که توهین بکنه به هر خودروسازی برام ارزش نداره.
        اون فقط یه مجله هستش نه بیشتر یا کمتر بدون یا نبودنش فرقی نداره.
        همونطور که گفتم امثال این مجله(auto-motor-und-sport) فقط به درد این میخوره که بخری باهاش شیشه های خونه رو پاک کنی.
        حداقل امیدورام برای این کار کیفیت خوبی داشته باشه.😃
        (( اخلاقتو و درست کن به بقیه هم توهین نکن خصوصا سلطان))
        چشم درست میکنم.منتها کجا به ب ام و توهین کردم یادم نیست؟؟

        پاسخ
    1. خسرو
      سوابق: (223 دیدگاه) ,

      اقا فرشاد هلاک ه عکس اواتار-تم/ بهتر از اس ال ار نداریم تو تاریخ ..

      پاسخ
      1. Mohammadreza
        سوابق: (259 دیدگاه) ,

        ولی بنظر من فراری انزو بهترین اسپورت تاریخه

        پاسخ
  3. ب ام و سلطان
    سوابق: (198 دیدگاه) ,

    ای سلطان صاحب نشان قدرت نهان ظاهر بیان واقعا چرا هرجا بهترینه تو هستی چرا به تو یه سری ایمان نمیارن برای

    پاسخ
  4. Noble
    سوابق: (10319 دیدگاه) ,

    .
    به نظر من آئودی Q5 بیشتر شایسته ی این عنوان بود تا جگوار اف پیس.

    پاسخ
  5. Jast bentley continental
    سوابق: (185 دیدگاه) ,

    بله پرچم اینگلیس رو بالا نگه داشت

    پاسخ
  6. mehran911
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    انتخاب کراس اوور ها به عنوان فینالیست های خودروی سال عجیب اما جالب بود
    .
    انتخاب ها تقریبا مثل هر سال خوب بودن
    .
    اف پیس طراحی خیلی خوبی داره و با دقت و ظرافت DNA جگوار بهش تزریق شده
    .
    در دسته ی خودرو های پرفورمنس پورشه که خب معمولا پایه ثابت هر ساله است و از کل ۱۲ دوره ی برگزاری این رویداد در کلاس پرفورمنس ۵ بار به عنوان برترین خودروی پرفورمنس دنیا انتخاب شده که در نوع خودش رکورد محسوب میشه .
    .
    در مجموع برگزاری این رقابت ها آلمانی با کسب ۸ عنوان بهترین خودروی سال با اختلاف رکورددار هستند که به خوبی میشه نتیجه گرفت که آلمان ها بهترین خودرو های دنیا رو تولید میکنند
    در کلاس خودروهای سبز و خودروهای پرفورمنس و خودروی های لوکس هم آلمان ها با اختلاف خوبی بهتر از رقبا عمل کردن و در این کلاس ها هم در مجموع رکورددار هستند

    پاسخ
  7. مهدی
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    پس اونی که پژو 3008 برنده شد چی بود؟ یکی توضیح میده؟

    پاسخ
    1. یاسین
      سوابق: (652 دیدگاه) ,

      دوتا نمایشگاهن توسال یکی نمایشگاه ژنو یکی نمایشگاه نیویورک نمایشگاه ژنو در اصل بر اساس بازار اروپا کار میکنه جوایز سال اروپا رو میده و خودرو سال اروپا رو مشخص میکنه نمایشگاه نیویورک در اصل بر اساس بازار امریکا کار میکنه ولی جایزه ای که میده رو به عنوان خودرو سال دنیا معرفی میکنن

      پاسخ
  8. یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    واقعا افرین به جگوار با F pace امسال حسابی ابروی گربه انگلیسی رو خرید و اینکه اونروز داشتم تو سایت جگوار رنج قیمتی این مدل رو میدیدم واقعا این ماشین ارزش خرید بالایی نسبت به قیمتش داره حقش بود که این نتیجه رو بگیره طراحیشم خیلی معرکس امسال اولین تجربه جگوار و مازراتی از ارئه کراس اور بود ولی جگوار موفقتر بود
    تو بقیه کتگوری ها هم نتایج رو قبول دارم ولی راسیتش دلم میخواست تو سگمنت لوکس سال ولوو برنده بشه اخه خداییش خیلی خوب کار کرده بود البته کسی منکر نیست Eclass 2017 مرسدس حرف نداره

    پاسخ
  9. Kamran
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    خودروی لوکس سال > 👑 مرسدس بنز E کلاس 👑
    ـ
    ایا باز هم ایمان نمی آورید کِ مرسدس بنز بهترین لوکس ساز بین تمامیِ خودروساز های جهان میباشد؟

    پاسخ
  10. Mohammadreza
    سوابق: (259 دیدگاه) ,

    فک کنم لکسس LS تو لیست رقابت نبوده وگرنه حتما تو بخش لوکس اول میشد

    پاسخ
  11. mohsen.b
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    دوستان اگه خاطرتون باشه تو قسمت کامنت ها من گفتم که هم تو بخش طراحی و هم بخش خودروی سال انگلیسی ها امسال دستشون پر تر از قبل هست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x