چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین برندهای خودرویی جهان در سال 2017

برند تویوتا بدون احتساب زیرمجموعه‌ها در لیست پرفروش‌ترین برندهای خودرویی سال ۲۰۱۷ پیشتاز است. به لطف رشد فروش بیشتر در نیمه دوم سال گذشته هوندا در پیچ رده چهارم از نیسان سبقت گرفته است. کره‌ای‌ها نیز به دلیل افت فروش زیاد در چین سقوط آزاد بدی را تجربه کرده‌اند. البته سریع‌ترین رشد در میان برندها به رووی و جیلی چین تعلق دارد.


اقتصاد جهانی به رشد مناسب خود ادامه می‌دهد و از دو سال پیش تاکنون اوضاع خوبی بر اقتصاد جهان حکم‌فرما بوده است. بنا به تخمین‌های فوکوس اکونومی، اقتصاد جهانی در سه‌ماهه سوم سال پیش رشد ۳.۲ درصدی داشته که با رشد سه‌ماهه دوم برابر است. این رشد مناسب عمدتاً به خاطر بهبود اوضاع اقتصادی برزیل و روسیه بوده و در کشورهای توسعه یافته نیز به خاطر سیاست‌های خود به رشد ادامه داده‌اند. درحالی‌که به نظر می‌رسد اقتصاد جهان در نقطه خوبی قرار دارد اما تحولات سیاسی می‌تواند این رشد را به خطر بیندازد.


بازار خودروی جهان بیش از پیش به تحولات داخلی بازار چین بستگی پیدا می‌کند. این بازار در سال ۲۰۱۶ سهمی ۳۰ درصدی از کل فروش جهانی را داشت و رشد کند این بازار عظیم باعث محدود شدن سرعت رشد کلی شده است. همچنین بازار آمریکا نیز همیشه در بالاتری سطح قرار داشته و بازهم با رشد مواجه شده است.

علاوه بر این، بازار خودروهای سبک در جهان سال پیش را با رکورد جدیدی به پایان رسانده و با فروش ۹۴.۵ میلیون دستگاه خودرو که نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد ۲.۲ درصدی را نشان می‌دهد هفتمین سال پی‌درپی با رشد همراه بوده است.

تویوتا کرولا
اما از نظر برند خودرویی، این تویوتای ژاپن است که با رکورد جدیدی یکه‌تاز جدول بوده است. با فروش ۸.۷ میلیون دستگاهی که رشد ۲.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد تویوتا رکورد کل تاریخ را شکسته است.


فولکس‌واگن نیز با فروش ۶.۸ میلیون دستگاهی و البته رشد بیشتر ۴.۷ درصدی در رتبه دوم قرار داشته است. این برند در آمریکا، چین و برزیل عملکرد مثبتی داشته درحالی‌که فروش آن در آلمان، بریتانیا، ترکیه و مکزیک با افت مواجه شده است.


رتبه سوم به فورد با فروش ۶.۱ میلیون دستگاهی و افت ۱.۲ درصدی رسیده که افت فروش آن در آمریکا، بریتانیا و چین (افت دورقمی) مشهود است.

هوندا آکورد 2018 جدید
اما در رتبه چهارم شاهد رقابت شانه به شانه نیسان و هوندا هستیم که هوندا با رشد بیشتری در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ از نیسان پیش افتاده است. اختلاف فروش این دو برند در سال پیش تنها ۲۰ هزار دستگاه بوده است.

نیسان قشقایی 2018


کره‌ای‌ها برای اولین بار در یک دهه اخیر به دردسر افتاده و هیوندای با فروش ۴.۴ میلیون دستگاهی افت قابل‌توجه ۹ درصدی را تجربه کرده است. کیا نیز با فروش ۲.۸ میلیونی و افت ۸.۴ درصدی در رتبه هشتم ایستاده است. فروش هر دو برند در چین تقریباً نصف شده است.


شورولت با فروش ۴.۱ میلیون دستگاهی و افت ناچیز ۰.۱ درصدی رتبه هفتم را داشته و رتبه نهم نیز به رنو با فروش ۲.۶ میلیون دستگاهی (رشد ۱۰.۵ دستگاهی) رسیده است. تکمیل کننده ۱۰ برند پرفروش جهان در سال ۲۰۱۷ مرسدس بنز با فروش ۲.۵ میلیون دستگاهی (رشد ۱۰.۱ درصدی) می‌باشد.


سریع‌ترین رشد در بین ۵۰ برند اول لیست به رووی چین تعلق دارد که با رشد ۷۰ درصدی در رتبه چهل و هفتم قرار داشته و پس از آن نیز جیلی با رشد فروش ۵۶ درصدی در جایگاه ۲۱ قرار دارد.

roewe 360
در جدول پیش رو ۲۵ برند پرفروش سال ۲۰۱۷ را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

سهم از بازار در سال ۲۰۱۶

سهم از بازار در سال ۲۰۱۷ درصد تغییر میزان فروش در سال ۲۰۱۶ میزان فروش در سال ۲۰۱۷ نام برند رتبه در سال ۲۰۱۶

رتبه در سال ۲۰۱۷

۹.۳

۹.۲ ۲.۳ ۸۵۱۸۴۳۲ ۸۷۱۳۰۳۰ تویوتا ۱ ۱
۷.۱ ۷.۲ ۴.۳ ۶۵۳۶۳۶۷ ۶۸۱۵۱۱۱ فولکس‌واگن ۲

۲

۶.۸

۶.۵ ۱.۵- ۶۲۴۱۵۸۱ ۶۱۴۷۲۰۹ فورد ۳ ۳
۵.۲ ۵.۵ ۸ ۴۷۶۹۴۵۹ ۵۱۴۸۷۲۷ هوندا ۶

۴

۵.۴

۵.۴ ۳.۸ ۴۹۲۸۱۳۸ ۵۱۱۵۸۴۸ نیسان ۴ ۵
۵.۳ ۴.۷ ۸.۹- ۴۸۳۵۸۰۲ ۴۴۰۶۶۰۸ هیوندای ۵

۶

۴.۵

۴.۴ ۰.۶- ۴۱۴۰۷۴۰ ۴۱۱۷۵۷۳ شورولت ۷ ۷
۳.۳ ۳ ۹- ۳۰۷۴۷۳۵ ۲۷۹۸۲۵۴ کیا ۸

۸

۲.۶

۲.۸ ۹ ۲۴۲۶۵۱۱ ۲۶۴۴۳۵۸ رنو ۹ ۹
۲.۵ ۲.۷ ۹.۸           ۲۳۱۷۵۳۱ ۲۵۴۴۵۰۹ مرسدس بنز ۱۰

۱۰

۲.۲

۲.۲ ۴.۵ ۱۹۹۸۵۵۷ ۲۰۸۹۴۲۱ ب ام و ۱۲ ۱۱
۲.۲ ۲.۲ ۰.۸ ۲۰۵۷۶۰۰ ۲۰۷۳۹۴۷ پژو ۱۱

۱۲

۲

۲ ۰ ۱۸۷۱۰۷۰ ۱۸۷۰۳۰۲ آئودی ۱۳ ۱۳
۱.۷ ۱.۷ ۷.۲ ۱۵۲۶۲۴۶ ۱۶۳۶۶۳۶ فیات ۱۵

۱۴

۱.۵

۱.۷ ۱۴.۶ ۱۴۱۴۸۳۴ ۱۶۲۰۷۷۸ ماروتی ۱۹ ۱۵
۱.۷ ۱.۷ ۳.۳ ۱۵۳۶۱۲۰ ۱۵۸۶۸۷۸ مزدا ۱۴

۱۶

۱.۵

۱.۶ ۸.۸ ۱۴۲۱۰۱۶ ۱۵۴۶۴۱۸ سوزوکی ۱۸ ۱۷
۱.۵ ۱.۵ ۴.۲ ۱۳۹۸۲۱۶ ۱۴۵۶۸۷۰ چانگان ۲۰

۱۸

۱.۶

۱.۵ ۰.۳- ۱۴۶۰۵۳۹ ۱۴۵۵۵۰۳ جیپ ۱۷ ۱۹
۱.۶ ۱.۵ ۲.۶- ۱۴۸۷۳۹۵ ۱۴۴۸۰۷۹ بیوک ۱۶

۲۰

۰.۹

۱.۳ ۵۷.۷ ۷۹۶۵۲۱ ۱۲۵۶۰۷۴ جیلی ۲۹ ۲۱
۱.۳ ۱.۳ ۴.۶ ۱۱۴۸۶۸۶ ۱۲۰۱۳۶۲ اشکودا ۲۳

۲۲

۱.۵

۱.۲ ۱۴.۱- ۱۳۶۹۶۲۹ ۱۱۷۵۹۷۲ وولینگ ۲۱ ۲۳
۱.۳ ۱.۲ ۶.۲- ۱۱۶۴۹۵۱ ۱۰۹۲۱۹۴ اوپل ۲۲

۲۴

۱.۱

۱.۱ ۶.۴ ۱۰۱۲۷۵۷ ۱۰۷۷۵۵۴ سوبارو ۲۵

۲۵

منبع: focus2move

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    فروش هیوندای کیا داره روز به روز افت میکنه یا اینکه کیفیتشون نسبت ب گذشته خیلی بهتر شده
    بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      دلیلش ساده اس: قهرمان شدن سخته ولی قهرمان موندن سخت تره.
      کره ای ها از یه سطح متوسط به سرعت به سطح خوب رسیدن ولی خب افزایش کیفیت و فروش یه تابع خطی نیست و وقتی به یه سطح از کیفیت برسی بایستی علاوه بر کیفیت خعلی چیزهای دیگه هم داشته باشی تا بفروشی مث خدمات گسترده پس از فروش، قدرت برندینگ ، طراحی های به روزتر و جسورانه و ….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ژان وال ژان

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        کره ای ها اگر به قول شما قهرمان شدن رو یاد گرفتن شک نکن قهرمان موندن رو هم ظرف یکی دو سال آینده یاد خواهند گرفت
        افت فروش هم مقطعیه و رفع خواهد شد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. sina

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2644 ديدگاه)

          ما که بخیل نیستیم ایشالا که اگه لایقش هستن قهرمان بمونن :)
          ولی بنظر من سقف پیشرفت کره ای ها همین جایی بوده که الان هستن و تو این سطح دیگه خعلی از ماشین ها کیفیت مورد نظر رو دارن و سلیقه و خدمات پس از فروش و تسهیلات ارائه شده از سمت خودروسازهاست که نقش اصلی رو تو فروش داره نه صرفا کیفیت.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          در درستی جمله ی اول که خعععلی شک دارم !

          در مورد سقف پیشرفت !!!
          شما چطور میتونی سقف پیشرفت تعیین کنی !؟
          با چه سواد و علمی؟!

          واسه هیچ موجودی در دنیا نمیشه سقف پیشرفت تعیین کرد

          خیلی تعصب داری

          از نظر شما حتما سقف پیشرفت کره ای ها تا اینجا هم زیاد بود و سقف پیشرفت خودروسازان ژاپن تا آسمان هفتمه !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Hamid.Hellcat

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          سینا جان هیچ وقت با کسی که کره رو با ژاپن مقایسه میکنه بحث نکن. اون دیگه چیزی واسه از دست دادن نداره!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Ali

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خودتم میدونی که کره قابل مقایسه نیست با ژاپن صنعت خودروسازیش. ضمنا ما دشمنی نداریم باهاشون که. نه ماشین ژاپنی داریم نه واسه بابامونه. چون بهترینن (حداقل تو غیر لوکس ها) طرفدارشیم. اگه یه روز کره تونست با تکنولوژی و مهندسی و طراحان خودش (بدون کمک دیگران)، از ژاپن جلو بزنه، طرفدارش میشیم. ماشینای کره ای خیلی خوبن اما مونده به ژاپنی ها برسن. به قول خودت راه درازی در پیش دارن. راستی کی گفته اصن قهرمانن؟ مونده تا قهرمانی پسرم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          ژاپن هم با مهندسی خودش به اینجا نرسیده

          خودروسازی ژاپن رو اروپایی ها و آمریکایی ها درست کردن

          گفتم بازم میگم خودروسازان ژاپنی در ابتدای امر فقط مونتاژ کننده ی اتومبیل های اروپایی و آمریکایی بودند
          تویوتا قطعات و مهندسیش رو از شورلت و دوج می‌گرفت
          میتسوبیشی ماشین های فیات رو ریبج می‌کرد
          نیسان محصولات آستین و Wolseley motors رو می‌فروخت و … .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          Hamid.hellcat
          نمی‌دانم چرا اینقدر بچگانه و سطح پایین فکر می‌کنید!
          ماشین ژاپنی و آلمانی رو میشه یا ماشین کره ای مقایسه کرد.
          همین کیا استینگر رو با بنز و ب ام و مقایسه کردن

          شما جزو همون آدم هایی هستی که بعد یه عمر تویوتا می‌خرن تو سرمایه ی زمستون بدون معاینه ی فنی به خیال اینکه «ماشین جاپونی خراب نمیشه !!» وسط شب میزنن به دل جاده های کویر و بیابان و متاسفانه گاهی پیش میاد که خوراک گـرگ و شـغال میشن !

          اینقدر بچه نباشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sunmartin

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1919 ديدگاه)

        متاسفانه شما از کل تحولات جهان بی اطلاعی افت فروش کره ای ها نه بخاطر بحث قهرمان و قهرمان بازی و کیفیت و ازین دست صحبت های ایدوالوژیکی بلکه بخاطر بازار چینه
        روابط کره و چین از سال 2016 متشنج شده بخاطر سیاست های آمریکا و نصب سامانه های دفاعی در کره و پایگاه های نظانی حتی چین بزرگترین فروشگاه زنجیره ای چین که متعلق به کره جنوبی بود را هم نیمه تعطیل کرد
        این افت فروش بدلیل راه نیافتن مدلهای کره ای و اخذ عوارض بیشتر از آنها طی سال گذشته در چین است دولت چین قصد داره کره جنوبی ورشکست کنه
        با اینکه کره ای ها در بحث ایمنی زیبایی کیفیت و نهندسی همه ساله حوابز زیادی بدست میارن و در رنکینگ های بین المللی جایگاه عالی دارن اما فروش کم در بازار 30 درصدی چین میتونه لطمه بزنه به برند کیا هیوندا

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Ali

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      حامد جان. اگه به افزایش کیفیت باشه که تقریبا همه خودروسازان پیوسته در حال افزایش کیفیتن. حتی چینی ها. (به جز ایرانیا که البته خودروساز حسابشون نمی کنیم. گاری سازن)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. الهی

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (612 ديدگاه)

      ماشین باید خوب باشه.. و الا از نظر آمار که وولیگ خیلی از رولزرویس بالاتره..

      خخخ

      آمار بالا نوید دهنده پیشرفت اقتصادی هست… و لی اونچه برای مشتری انواع خودرو مهم هست.. اینه که کیفیت خودرو اونا راضی نگه داره…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        جاداره یادی بکنیم از سلطان لیست های رضایت مشتری ❤️تویوتا❤️

        موافقم 0
        مخالفم 1
    4. محمد

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      میدونید جالب چیه؟؟؟
      اینکه ما اگه روزی به فرض هم ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید کنیم(در حد الان تویوتا) همش همین پراید و ۴۰۵ خواهد بود(نه در حد کمری و کرولا)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. Hamid.Hellcat

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      تبریک به ژاپنی ها. واقعا تویوتا نشون داد افزایش کیفیت راه رسیدن به رتبه اول فروش دنیاست نه مثل آلمان و فرانسه اضافه کردن زیرمجموعه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ژان وال ژان

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        ارزش افزوده ی فولکس و خودروسازان آلمانی نسبت به توتا ! به خاطر همون زنده نگه داشتن برند هایی اصیل مثل بنتلی و رولزرویس و لامبورگینی و … هست
        واسه همین فولکس بین ماشین بازا اینقدر محبوبه

        فیات هم در زمان خودش آلفا و مزراتی رو نجات داد
        جنرال موتورز اولدزموبیل رو خرید وقتی تمام خط تولیدش بر اثر آتش سوزی از بین رفته بود

        این کاراست که ارزش داره

        توتا یک سایون رو نتونست نگه داره در حالی که فولکس ۱۲ تا زیرمجموعه ی خیلی بزرگتر از سایون رو روی انگشتش میچرخونه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          دوست عزیز باحرفت دررابطه با احترام به فولکس برای زنده نگه داشتن برندهای تولید محمدود موافقم اما فراموش نکن مثلا وقتی پورشه در سال 1990 دچار رکود شد تویوتا بود که کمکش کرد
          “پورشه در اوایل دهه ۱۹۹۰، روش‌های ناکارآمدی برای تولید خودروهایش داشت و در آستانه‌ی ورشکستگی قرار گرفت. پورشه S2 944 یکی از این خودروها بود که با حضور مشاورانی از تویوتا، با مدل‌های ارزان‌تر جایگزین شد.
          با این حال باید شرایط تغییر می‌کرد.در سال ۱۹۹۲، پورشه مشاورانی از شرکت فوق‌العاده کارآمد تویوتا استخدام کرد تا به بهبود روند تولید کمک کنند. بلافاصله پس از آن، خط تولید باکستر که تولیدش بسیار ارزان‌تر بود، راه‌اندازی شد و به حفظ نام تجاری پورشه در بازار کمک کرد. به دنبال این موفقیت، نسل جدید 911 و SUV کاین تولید شدند. در حال حاضر، هر خودروسازی آرزو دارد که مانند پورشه سود ۱۷ هزار دلاری برای هر محصول تجربه کند.”

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          از همون موقع بود که پورشه انبوه سازی رو شروع کرد و خاص بودنش در مقابل فراری کم شد ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. حامد

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (831 ديدگاه)

    طبق معمول تویوتا اول??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ژان وال ژان

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      البته در فروش کل فولکس واگن با اقتدار جایگاه اول رو در اختیار داره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. ژان وال ژان

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        فروشش خود برند فولکس هم افزایش بسیار بهتری نسبت به رقبا داشته

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Ali

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خخخخ. اگه به افزایش فروش باشه که هوندا 8 درصد افزایش و رنو 9 درصد افزایش داشته برادر من. فولکس4.3 درصد

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          ممنون دوست عزیز که مبحث دشوار و پیچیده ی ریاضیات ابتدایی رو برای ما دوره فرمودید !

          بر طبق این جدول رقبای اصلی فولکس رتبه های بالا و پایینش هستند یعنی فورد و تویوتا که درصد افزایش فروششون رو با هم جمع بزنی به فولکس نمی‌رسه

          اگر کل جدول رو در نظر بگیری که جیلی نزدیک ۶۰ درصد افزایش فروش داشته

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. Ali

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          وا. همچین میگی انگار هوندا پنجاهم جدوله. چهارمه ها. چهارم خیلی فاصله داره با سوم؟ این چه جور منطقیه آخه. پس یادمون باشه اگه پای یه آلمانی وسط بود، رقیبش میشه فقط یه دونه بالاش و یه دونه پایینش! چه طوره اصن بگیم تویوتا چون اوله بی رقیبه؟ همونطور که از شما از خودتون استدلال میکنید، منم میگم اصن فولکس رقیب تویوتا هم حساب نمیشه. چون اوله و به اندازه یه خودروساز خوب دیگه فاصله ی فروش داره باهاش. در ضمن، به ازای تعداد فروش بیشتر یکسان، هرچی فروش بیشتر باشه، درصد حساب شده کمتره.
          حالا اینو بی خیال. تویوتا رو عشقه که با اختلاف اوله :)

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. #ali.m#

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        البته اگر دقت کنید کل گروه فولکس سهمش از بازار 0/2 درصد و فروشش 300هزار تا بیشتر از تویوتا با زیر مجموعه،های خیلی کمتر بوده .
        اما خود تویوتا تنهایی2میلیون از فولکس بیشتر فروخته فکر میکنم کلمه اقتدار رو اشتباه ب کار بردید.
        اگر فروش امریکا رو از تویوتا کم کنیم باز هم رتبش تغییری نمیکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. sina

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2644 ديدگاه)

    بیخود نیست که تویوتا با اختلاف با ارزش ترین برند خودروسازی دنیا رو بالاتر از بنز و بی ام و داره و تنها خودرو ساز بین ده برند ارزشمند دنیاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      دم هوندا هم گرم با سر جمع 8-9 تا مدل چهارمین برند پرفروش دنیاست و 8 درصد هم رشد داشته.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ژان وال ژان

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (166 ديدگاه)

      البته ارزش برند لکسوس از بنز ، ب ام و ، نیسان ، هوندا ، فورد، آودی ، تسلا ، رنج روور بسیار کمتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        البته که ارزش برند تویوتا از همه اینا بسیار بیشتره. به لکسس هم میرسیم برادر. نگران نباش. صبر داشته باش :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          البته برای اینکه به لکسوس برسی راه درازی در پیش داری

          از الان راه بیفت که به شب نخوری!

          باید از تمام لوکس سازان آلمانی ( بنز ، بی ام و ، ائودی ، پورشه ) عبور کنی ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ali

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          بله حق با شماست. راه درازی در پیش داره و رقباش قدرن. منم که گفتم. صبر داشته باش :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (218 ديدگاه)

          Ali تو چرا شدی ژاور؟؟؟ هرجا این ژالوال ژان میره تعقیبش میکنی؟؟؟ نکنه میخوای دستگیرش کنی؟؟؟ اگه به خاطر اون سکه 5سنتی لعنتیه که موند زیر پاش بیا من به تو یه دلار میدم باقیشم مال خودت ولی دست از این تعقیب و گریز بی ثمر وردار.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. sina

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        نه.
        طبق لیست فوربس که من بهش استناد کردم ترتیب ارزش برنده خودروسازهای زیر صد این جوری هست:
        8-تویوتا
        17-بنز
        21-ب ام و
        26-هوندا
        37-ائودی
        39-فورد
        57-شورولت
        60-پورش
        64-لکسس
        67-نیسان
        68-هیوندای

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          سینا جان حیف اطلاعات خوبت ک بخوای در اختیار یک عده قرار بدی .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehran911

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          اما من شخصا خیلی وقت پیش کنجکاو شده بودم تا این آمار ها رو در بیارم
          منابع معتبری مثل سایت brandz و interbrand که معمولا بیشتر میشناسیم و سایت های brandfinance و statista و البته سایت معتبر فوربس
          .
          طبق آمار interbrand و پیش بینی های انجام شده و با توجه به رشد ۱۰ درصدی مرسدس و افت ۶ درصدی تویوتا امسال ( ۲۰۱۸ ) مرسدس جایگاه اول با ارزشترین برند خودروساز رو بدست خواهد آورد البته در رده بندی معتبر interbrand

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Ali

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          همونطور که گفتید چندین سایت معتبر مختلف برای تعیین ارزش برندها وجود دارن که اعداد و ارقامشون با هم خیلی فرق داره. ولی تو رتبه بندی نهایی خیلی شبیه همن. یعنی تو همشون تویوتا اول و بنز دوم … هستش. بینشون یه سایت forbes هست که تو رتبه بندیش اختلاف تویوتا و بنز خیلی زیاده و حداقل 2018 نمیتونه بهش برسه. اما تو interbrand همونطور که گفتید بنز در سال 2017 طبق این سایت 10 درصد افزایش داشته و تویوتا 6 درصد کاهش و باعث شد که اختلافشون کم بشه. پس احتمال اینکه از دید این سایت بنز امسال بتونه جلو بزنه 2018، وجود داره. به شرطی که تویوتا دوباره کاهش داشته باشه و بنز افزایش زیاد. ولی چیزی که در این صورت وجود خواهد داشت، به احتمال زیاد دیگه یه برند با ارزشترین نخواهد بود. چون همونطور که گفتم سایت های مختلف رتبه بندی هاشون متفاوت خواهد بود. در اونصورته که تو این سایت دعوا و جدل بین ژاپنی بازا و آلمانی بازا شکل خواهد گرفت! چون یکی به این سایت و یکی دیگه به سایت دیگری استناد خواهد کرد :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mehran911

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2028 ديدگاه)

          پسر خوب
          شخصا به دلایل خاصی جواب شما رو نمیدم یعنی اگر شما بگی پورشه چیزی برتر از سایپا نیست من چیزی نمیگم …البته بی احترامی نمیکنم
          .
          پسر خوب وقتی میگم
          (( مرسدس جایگاه اول با ارزشترین برند خودروساز رو بدست خواهد آورد البته در رده بندی معتبر interbrand ))
          یعنی در رده بندی interbrand
          .
          وقتی شما میگی
          (( یعنی تو همشون تویوتا اول و بنز دوم … هستش ))یعنی حتی زحمت سرچ کردن رو نکشیدی یعنی اصلا جایگاه bmw رو که در بسیاری از رده بندی ها در مقام دوم جای داره رو در نظر نگرفتی…
          بگذریم …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. sina

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (2644 ديدگاه)

          سلام مهران عزیز
          راستش تو این زمینه سه تا وبسایتی که من همیشه بهشون رجوع میکنم فوربس statista و بیزینس اینسایدر هستن. دو تا اولی همونی هستن که من گذاشتم و تویوتا اول هستش و تو بیزنس اینسایدر به نقل از فاینانس برند بنز اول و تویوتا دومه و بی ام و سوم که اختلاف بنز و بی ام و ناچیز هستش.
          راستش من چک نکردم معیار طبقه بندی هر کدوم جی هستش ولی همیشه تو اینجور نظر سنجی ها مث ارزش برند، شرکت های خلاق و… من میرم سراغ فوربس. البت حالا این بالاتر باشه یا اون واقعا اهمیتی نداره بنظرم.
          ارادت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. Ali

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          خوب چی کار کنم الان؟ برم الان یه گوشه بشینم گریه کنم که شما جواب منو نمیدی؟ چرا یه عده فکر میکنن خیلی بالاتر از بقیه هستن و شان و منزلت بیشتری دارن؟ خوب نده برادر من. نده. نه برای من نظر شما پشزی ارزش داره. نه نظر من برای شما. این کامنتتون اصن معلوم نیس برای چیه. اولش میگی جوابتو نمیدم بعد شروع میکنی به جواب دادن! بعد میگی اگه به پورشه بگی سایپا و فلان … انگار من توهین کردم به ماشینای آلمانی. کاربری به نام الدزمبیل هرچی از دهنش دراومد گفت به ماها. انتظار داری سکوت میکردم و هیچی نمیگفتم؟ سکوت شما یعنی تایید حرفای اون. ضمن اینکه تو یه مطلبی که دیروز یا پریروز بود فحش خوارمادر و ناموسی داد به من و مدیر سایت و بقیه ژاپنی بازا که اولش از زیر دست پدال در رفت و من شانسی همون موقع داشتم میخوندم تو اون مطلب. بلافاصله پدال حذفش کرد. بعید میدونم کسی دیده باشه. جدا از این اومدم حرف خود شما رو تایید می کنم و خواستم یه مقدار تکمیلش کنم میای اینطوری میگی. فازت چیه نمیدونم والا. اون بی ام و هم حق با شماست. خودم میدونستم. فقط چون تو اکثرشون و مهمترینشون بنز دومه دیگه بی ام و رو نگفتم. باید میگفتم. به هرحال شما رو آدم منطقی و محترمی میدونستم تو آلمانی بازا. گمونم اشتباه میکردم. البته که همونطور که گفتید برای شما هیچ ارزشی نداره نظر من. فقط خواستم گفته باشم. همینم که میگید: ((شخصا به دلایل خاصی جواب شما رو نمیدم یعنی اگر شما بگی پورشه چیزی برتر از سایپا نیست من چیزی نمیگم …البته بی احترامی نمیکنم)) این نهایت بی احترامی بود دیگه. یعنی محل بهت نمیدم. مهم هم نیست. نده

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Mohammadreza

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (870 ديدگاه)

      جاداره یبار دیگه بخشی از یکی ازکامنت هامو دوباره اینجا بذارم:
      اعتبار فولکس بهمراه زیرمجموعه هاش روهم بازهم به تویوتا نمیرسه
      بر اساس امار موسسه brandz که یکی از معتبرترین موسسه ها در این زمینست ارزش برند تویوتا 29 میلیارد دلار
      فولکس 9.3
      ائودی 10.1
      بقیه هم تو لیست 100 تایی نیستن ولی کمتر از 4 میلیارد ارزش دارن چون اخری که لکسوسه 4.3 میلیارد دلاره
      یا مثلا موسسه Interbrand باز تویوتا از مجموع گروه فولکس بیشتره
      (تویوتا 50میلیارد، ائودی فولکس پورشه به ترتیب 12، 11،10 میلیارد و بقیه هم جز 100 تا نیستن و کمتر از 4 میلیارد هستن)
      اینم بگم که این امار مربوط به سال 2017 هست چون وقتی اینو میگم دوستان میگن این بخاطر قضیه دیزل گیت هست
      رسوایی دیزل گیت درسال 2016 رخ داد و باعث کاهش ارزش برند فولکس شد ارزش برند فولکس در سال 2017 بیش از 30 درصد افزایش داشت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ژان وال ژان

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (166 ديدگاه)

        شما میشه واسه من بگی درکت از ارزش برند چیه و اصولاً میتونی توضیح بدی ارزش برند رو چجوری اندازه می‌گیرن؟!

        با کمال احترام این سوال رو می‌پرسم چون واقعا میخوام بدونم چقدر از ارزش برند میدونید

        میشه بفرمایید متر و مبنایی که باهاش ارزش برند رو اندازه میگیرن چیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Mohammadreza

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          یه سرچ بزنی ویکی پدیا جوابتو پیدا میکنی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ژان وال ژان

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (166 ديدگاه)

          نه خب لطفاً شما بگید
          چیزی رو که آدم مرتب تکرار می‌کنه باید معنیش رو بفهمه
          نیازی نیست زیاد توضیح بدید
          کوتاه بفرمایید که وقتتون گرفته نشه

          ملاک ارزش گذاری برند ها چیه؟
          ارزش برند رو چجوری اندازه می‌گیرند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Mohammadreza

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (870 ديدگاه)

          حرفتو بزن دوست عزیز
          یچیز هم بگم که من از بحث با افرادی که اطلاعاتشون از خودم بیشتره لذت میبرم
          پس اگه حرفی داری که حس میکنی من نمیدونم بگو تا استفاده کنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. مانی

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      باید خیلی‌ چیزها رو در نظر بگیری داداش

      اگه اینجوریه پس برو سرچ کن ببین که ارزش برند کوکا کولا خیلی‌ بیشتر از تویوتاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mohammadreza

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        اگه یروز از من بپرسن 5 تا اسم بگو که هرجای دنیا تو هرکوچه پس کوچیه ای بگیم بشناسن 3تا از اسم هایی که قطعا خواهم گفت اینا هستن?
        1_messi
        2_ronaldo
        3_coca cola

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. #ali.m#

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    همچنان سلطنت تویوتا ادامه داره?
    خودروساز صادق ، درست کار و بی رقیب.
    ?تویوتا?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شاهين

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (856 ديدگاه)

      دقیقا برعکسه نمایندگیه جعلیش ایرتویا که نماد مافیاست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        متاسفانه بله .
        واقعا حیفه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  5. Lambo

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رووی یا همون ام جی بیشترین رشدو داشته داره به سرعت برمیگرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. amin

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    حکمرانی ژاپنی ها و در رأس آنها تویوتا بر بازار خودروی جهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    باعرض سلام وادب واحترام خدمت تمامی دوستان عزیزسایت پدال .من توی مقاله قبلی که بحث راجع به میزان فروش برندتویوتا وفولکس بودگفتم که آمارفروش تویوتا بیشتره (آمارجدول روببینین تویوتاچیزی قریب به دومیلیون دستگاه بیشترازفولکس واگن درسرتاسرجهان فروخته که رقمش حتی ازکل فروش برندلوکسی مثل آئودی دردنیابیشتره ) واین کیفیت بسیاربالا وقیمت مناسب همراه بااستهلاک کم ومخارج نازل تعمیرونگهداری خودرودرمقایسه بابقیه برندهای اقتصادی وحتی لوکس دیگه موجوددردنیاباعث رضایتمندی و اعتمادو اطمینان خاصی ازبرندتویوتادربین مردم ومشتریانش میشه .جایگاه واعتباری که تویوتا این سلطان بلامنازع خودرواونویکشبه بدست نیاورده وحاصل سالیان سال تحقیق برای خلق وابداع فناوریهای نوین درزمینه های مختلف خودرووکسب تجارب ودانش روزافزون درعرصه کیفیت بالاترورفاه وایمنی بیشتربرای خریدارانش اونورقم زده .مساله ایکه درنهایت موجب میشه مردم دیگه نه تنها ازخودروشون رضایت تام داشته باشن بلکه مهمترازاون بهش وفاداربمونن (وفاداری مشتری به برندبالاترازرضایت اونه )واین افتخارووشایستگی باشکوه تحسین هر انسانی روبرمی انگیزه طوریکه مارووادارمیکنه به احترامش ازجای خودبلندشده واونوایستاده تشویق کرده وکف بزنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Ali

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    امپراطور تویوتا :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      و با این استدلال امپراتوری 405 و پراید در ایران

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        به قول یکی از دوستان: هر جایی که اسب های توانا اجازه ی حضور برای فروش نداشته باشند، هر الاغی میتونه می تواند پرفروش شود

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. Ali

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (262 ديدگاه)

    راستی همونطور که قبلا گفتم، اگه به آمار بالا نگاه کنید و هم چنین فروش حدود 2 میلیونی تویوتا در آمریکا رو درنظر داشته باشید، اگه فرض کنیم که تویوتا حتی یک ماشین هم در آمریکا نفروشه، فروشش تازه تقریبا هم اندازه فولکس میشه (با فرض اینکه فولکس فروشش در آمریکا سر جاش باشه). لذا دوستانی که هی میگن تویوتا وابسته به آمریکاست و بدون بازار آمریکا هیچی نیس، حرفی برای گفتن دارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    تویوتا یه نماد موفقیته برای تمام شرکتهای خودرویی و غیر خودرویی که از صفر به اوج رسیدن و در اوج ماندن.
    در اوج ماندن و فراتر از آن پیشرفت پشت پیشرفت چیزی نیست که به این راحتیها بشه بهش دست یافت.
    یه نگاه ساده اگر به دنیای شرکتهای خودرویی داشته باشین .این را متوجه میشین که تمام شرکتها فرازو نشیبه فراوانی داشته اند ولی تویوتا در سخت ترین شرایط اقتصادی هم موقعیت خودش را حفظ و نگه داری کرده و به سرعت وارد مرحله بعدی پیشرفت حرکت میکنه.
    تمام شرکتها دارن متحد میشن ولی تویوتا یه تنه همه رو حریفه.
    فروشش نفعی برام نداره که سنگشو به سینه بزنم ولی این یه حقیقته چه طرفدارش باشین چه نه ((( تویوتا بهترینه)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Landscape

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (174 ديدگاه)

      همین چند روز پیش به خاطر نقص فنی تویوتا چند مدل رو برای فراخوان اعلام کرد که لکسوس هم جزوشون بود حالا بماند که تو این ده سال گذشته چند میلیون ماشین فراخوان داد بعد تو میگی تویوتا بهترینه.
      تویوتا دیگه مثل قدیم نیست که کیفیتش رو بخای جار بزنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. #ali.m#

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        خیلی وقته خودمو وارد این بحث ها نکردم .
        ولی الان واقعا واجبه که جواب بدم.
        چون همین چند وقت پیش فراخوان داد ماشین بدیه؟
        اولا که فراخوان خودش یک اقدام برای فرار از یک وضعیت بد و نشان دهنده مسولیت پذیریه .

        برای شروع امار فروش تویوتا رو با بقیه خودروساز ها مقایسه کن تا متوجه بشی چرا فراخوان تویوتا نسبت ب بقیه بیشتره .
        در ضمن این فراخوان دلایل محکمی داره یکیش از بین رفتن و اسیب رسیدن به کارخونه های تویوتا در سال2012 بود .
        که اگر همچین اسیب مالی ب هر شرکت دیکه ای میرسید هرگز نمیتونست یک سال بعد بزرگترین خودروساز دنیا بشه .
        و اون سال تویوتا رکورد دار فراخوان بود .
        و یکی هم اخیرا به خاطر ایربگ های تاکاتا بود .که اصلا ربطی ب تویوتا نداشت ولی خب توی کارنامش ثبت میشن متاسفانه .
        نمیدونم میدونید یا نه ولی تاکاتا تامین کننده حدود 70میلیون خودرو در دنیا بود .
        و به خاطر گندی که زد حدود 20میلیون ماشین مجبور به فراخوان شدن .
        در سال های گذشته همین فولکس و جنرال موتورز هم رکورد دار فراخوان بودن .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. #ali.m#

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          ببخشید یادم رفت بنویسم ضرر تویوتا در سال2012به خاطر سونامی بوده .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Ali

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        اینو باش. آخه مر مومن یه خودروساز بزرگ نام ببر امروزه فراخوان نداده باشه. به خودتون میرسه فراخوان خیلی هم خوبه. به رقیب میرسه میشه بد. جمع کنید بابا. راستی همین چند وقت پیش بود که بنز حدود 1 میلیون خودروشو واسه احتمال آتش سوزی فراخوان کرد. یعنی بنز بده؟ نه آقاجون. شما خیلی تو زمینه ماشین کم اطلاع و مبتدی هستید که از فراخوان ها خبر ندارید. سایپا و ایران خودرو یه دونه هم فراخوان نمیدن، یعنی از بنز و تویوتا بهترن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. mehran911

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    تبریک میگم تویوتا به عنوان یک برند محترم و بزرگ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ali

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (262 ديدگاه)

      گرچه دیر شده و ارزشش از بین رفته با وجود کامنت شما، اما منم تبریک میگم به بنز که با اختلاف پرفروش ترین لوکس ساز دنیاست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. mehran911

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2028 ديدگاه)

      من برای خوشحالی شخص و یا اشخاص خاصی کامنت نمیذارم …
      تویوتا در سالهای اخیر خیلی خوب کار کرده که شایسته تحسینه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        منم برای خوشحالی شما و آلمانی بازا کامنت نذاشتم! گفتم به بنز تبریک میگم نه به طرفداراش که :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. hamid

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (280 ديدگاه)

          یه ایمیل به دیتر زیچه بزن حتما بهش تبریک بگو. خیلی خوشحال میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Ali

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (262 ديدگاه)

          چرا که نه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. رامتین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3050 ديدگاه)

    دوستان گویا سال دیگه اینفینیتی QX30 یک کراس اور کامپکت بسیار زیبا به کشور وارد میشه. با موتور 2لیتری توربو 208 اسبی و گیربکس 7دنده. ابعادش هم مانند بی ام و X2 است. گرچه احساس میکنم سال دیگه دو خودروی فولکس TROC و گلف میتونن بازار ایران را در سگمنت هاچبک و کراس اور کامپکت در دست بگیرند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. sina

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2644 ديدگاه)

      رامتین داداش
      ماموت قیمتاش رو مشخص کرد؟
      شما خریدی ماشین ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رامتین

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (3050 ديدگاه)

      والا ماموت هنوز همون قیمتهای 275 و 295 قبلی را داره و قیمت جدید با توجه به شرایط فعلی را نگفته. البته با این اوضاع کار خوبی هم میکنه. ممکنه تعرفه ها تغییر کنه و من مطمعنم تغییراتی صورت میگیره.
      خودم هم ماشین نگرفتم. در بودجه 120تومن به پژو2008 و مزدا3 رسیدم اما محصولات vw من جمله گلف که انشالله سال دیگه میاد و خیلی میپسندم، باید حدود 200 تومن باشه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (2644 ديدگاه)

        ایشالا که بتونی ماشینی که دوست داری بخری رفیق جان
        متاسفانه و ضعیت تعرفه ها شرایطش پیچیده شده
        البت دیروز طرح دو فوریتی کاهش تعرفه رفت مجلس گویا. اگه هیبریدی ها تعررفه شون مثل قبل شه فک کنم کمری هیبرید ارزون شه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (3050 ديدگاه)

          دقیقا. البته متوجه نشدیم حرف دیوان تا چه حد اجرایی میشه! اون طرح دوفوریتی اگه رای بیاره خوبه. چون میشه قانون. قانون بشه دیگه هیچوقت نمیشه تغییرش داد. شنیدم سقف 55درصد را در نظر میخوان بگیرن و هر سال مقداری کم بشه که در سال 1404 که افق برنامه کشوره برسه به زیر 20درصد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. ارش

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    تویوتا چند تا ویژگی خوب داره اول اینکه در سرتاسر دنیا ماشین میفروشه و اعتبار داره از آمریکا بگیر تا افغانستان و آفریقا البته ایران استثناست مردم ایران از نعمت تویوتا بی بهره هستن منظور در دسترس اکثر افراد جامعه نیست دوم برعکس رنو آشغال تولید نمیکنه بندازه به کشوره های جهان سوم رنو با تولید این آشغالها بازهم به 3میلیون نمیرسه پس ارزش تویوتا رو در اینجا ببینید جنس درجه یک با کیفیت و قیمت عالی میرسونه به دست مردم و فروش سالانه بالای 8میلیون و رنو بعضی مدلهای آشغال درجه دو داره همراه اقتصاد مافیایی بازهم به سه میلیون نمیرسه .تویوتا بازی رو به سبک جوانمردانه انجام میده و یه نجیب زاده واقعیه اما درکل من برند های آلمانی رو خیلی بیشتر دوست دارم.بعد هم ایتالیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. achtung

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (423 ديدگاه)

      تویوتا برند محبوب تروریستاس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ali

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (262 ديدگاه)

        تویوتا برند محبوب همست. از جمله تروریست ها! چون ماشین دیگه ای به اندازه تویوتا نمیتونه به اهدافشون برسونتشون. ضمنا محبوب رزمندگان اسلام هم هستش. چون باز غیر از تویوتا چیز دیگه ای نمیتونه به اهداف و موفقیت هاشون برسونتشون. همه دنبال بهترینن. چه آدمای خوب چه آدمای بد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Mohammadreza

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (870 ديدگاه)

        حواست باشه ترورت نکنیم ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  14. achtung

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (423 ديدگاه)

    برنده واقعی بنزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (87 ديدگاه)

      جدا چی میگی واس خودت؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Behrouz anzali

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    یک دلیل افت کره ای ها اینه که ماشیناشون مثل قبل خوشکل نیستن !!بطور مثال نسل جدید النترا که دیدین ؟ اصلا قابل مقایسه با قبلی نیست یا سوناتا و اپتیما ؟ البته این نظر شخصی منه، ولی از لحاظ کیفیت فوق الاده هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حمیدرضا

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    این لیست ثابت میکنه که تعدد خودروسازان باعث اصلی رشد گروه های خودروسازی میشه دقیقا جایگاه فورد این رو نشون میده که سومین برند پرفروش ولی در بین گروه ها در بین چهار خودروساز نبوده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مانی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    جالبیش اینه که بنز دهم و افزایش فروشه ۱۰ درصدی داشته
    واسه یه برند لوکس خیلیه،یعنی‌ درست میگم؟میانگین بگیریم وضع مردمه همه‌جای دنیا خیلی‌ بهتر شده؟
    اینجا که روز به روز بدتر میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. sunmartin

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    ودر پایان پس ازین همه بحث های بیمورد و برند پرستی از کاربران میخوام با خودروهاشون از قبیل فولوکس جتا پورشه پانامرا مرسدس اس کلاس و فورد فیوژن gt و مازاراتی گرن توریسمو و بنتلی ..
    بیایند و رودر رو باهم خودروهاشون به رخ بکشن?

    آخه اکثر شماها که نه خودرویی در خور توجه دارید و اگه دارید مشتقات پراید و 206 و 405 و ال نوته و نه اطلاعت خودرویی خوبی این غیرت و تعصب برای مشتی آهن پاره واسه چیه ؟؟؟?
    خوبه که الحمداله این خودروهای مطرح ندارید وگرنه خدارابنده نبودید دست بکشید ازین کل کل های بچه گانه و بیمورد حالا چه فرقی داره تویوتا و یا فولوکس در فروش اول بشن ؟؟چی بشما میرسه ؟؟
    اگه بحث سر کیفیت بود باز محلی از اعراب داشت اما مبحث فروش و سود غول های تویوتا هوندا فولوکس جنرال موتور و فورد و کیا هیوندا واقعا هیچ ارتباطی به من و تو ایرانی در تحریم داخلی و خارجی با تعرفه 55 درصدی نداره ما همون مزدا 3 سال 2010 بهمن خودرو هم نمیتونیم با قیمت 140ملیون تهیه کنیم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا