چشم اندازخودروهای چینیهفته نامه

معرفی پرفروش‌ترین خودروسازان چینی در زادگاهشان

چین چندین سال است که عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا را تصاحب کرده است. به همین دلیل بسیاری از خودروسازان جهانی سرمایه‌گذاری‌های زیادی در بازار خودروی چین انجام داده و عمدتاً از طریق جوینت ونچر با خودروسازان داخلی چین اقدام به تولید و عرضهٔ محصولات خود در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا می‌کنند. اهمیت بازار خودروی چین به حدی برای خودروسازان زیاد است که حتی اقدام به طراحی و تولید محصولاتی اختصاصی برای بازار این کشور می‌کنند؛ اما در کنار خودروسازان جهانی، خودروسازان داخلی چین نیز به‌سرعت در حال پیشرفت بوده و همواره به دنبال افزایش سهم خود از بازار خودروی زادگاهشان هستند. بااین‌حال سال گذشته روند رو به رشد فروش خودرو در چین کُند شده و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان چینی با کاهش فروش در کشورشان مواجه شده‌اند. درهرحال در این مطلب قصد داریم پرفروش‌ترین خودروسازان چینی در بازار داخلی چین در سال ۲۰۱۷ را معرفی کنیم. این لیست شامل بیست خودروساز پرفروش چین می‌شود که به ترتیب میزان فروش در سال ۲۰۱۷ از آخر به اول تنظیم شده است.

۲۰- لئوپارد

فروش: ۱۲۷,۰۸۳ دستگاه

افزایش: ۲۶ درصد

سهم از کل بازار: ۰.۵۲ درصد

لئوپارد برندی متعلق به گروه خودروسازی گوانگژو یا همان GAC است که تنها سه خودرو در سبد محصولات خود دارد اما با همین سه محصول که همگی کراس‌اوور هستند توانسته عنوان بیستمین خودروساز پرفروش را در بین هم‌وطنانش کسب کند. فروش این شرکت نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته و سهم خود از کل بازار خودروی چین را به ۰.۵۲ درصد رسانده است.

۱۹- هاوتای

فروش: ۱۲۹,۲۳۲ دستگاه

افزایش: ۴۳ درصد

سهم از کل بازار ۰.۵۳ درصد

هاوتای شرکتی است که در سال ۲۰۰۰ در پکن تأسیس شد. سپس این شرکت در سال ۲۰۰۲ جوینت ونچری را با هیوندای آغاز نمود و مجوز تولید محصولات هیوندای در چین را دریافت کرد. این همکاری در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید ولی هاوتای همچنان به استفاده از تکنولوژی و پلت‌فرم‌های هیوندای ادامه می‌دهد. فروش این شرکت هم سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

۱۸- هایما

فروش: ۱۳۶,۹۶۳ دستگاه

کاهش: ۵۵ درصد

سهم از کل بازار: ۰.۵۷ درصد

شرکت هایما که کراس‌اوورهای آن توسط ایران‌خودرو در کشورمان تولید می‌شوند، در سال ۱۹۹۲ توسط جوینت ونچری با مزدا تأسیس شد اما در سال ۲۰۰۶ مزدا سهم خود از این جوینت ونچر را به شرکت فاو (FAW) فروخت. هایما سال گذشته کاهش چشمگیری در فروش خود داشته و به همین دلیل با معرفی محصولات جدیدی قصد دارد امسال این افت فروش را جبران کند؛ اما علیرغم این کاهش فروش، هایما هنوز هم در بین بیست خودروساز چینی پرفروش قرار دارد.

۱۷- ونوسیا

فروش: ۱۴۵,۲۵۰ دستگاه

افزایش: ۲۱ درصد

سهم از کل بازار: ۰.۶۰ درصد

ونوسیا برندی است که توسط جوینت ونچر میان شرکت دانگ‌فنگ و نیسان تأسیس شد. این برند در سال ۲۰۱۰ معرفی شده و اولین محصول خود را از سال ۲۰۱۲ به بازار چین عرضه کرد. از آن زمان تاکنون فروش ونوسیا همواره افزایش داشته و امسال بیشترین فروش را در تاریخ خود به ثبت رسانده و سهم خود از بازار خودروی چین را به ۰.۶۰ درصد افزایش داده است.

۱۶- سوئیست

فروش: ۱۵۱,۰۸۳ دستگاه

افزایش: ۳۳ درصد

سهم از کل بازار: ۰.۶۲ درصد

شرکت سوئیست که در کشورمان با ون‌های دلیکا شناخته می‌شود، در سال ۱۹۹۵ از طریق جوینت ونچر میان دو شرکت خودروسازی چینی با میتسوبیشی تأسیس شد. این شرکت سال گذشته موفق به افزایش ۳۳ درصدی فروش خود شده و شانزدهمین خودروساز چینی پرفروش در چین لقب گرفت.

۱۵- فاو

فروش: ۱۹۱,۱۷۹ دستگاه

افزایش: ۳ درصد

سهم از کل بازار: ۰.۷۹ درصد

فاو هم یکی دیگر از خودروسازان این لیست است که در بازار کشورمان حضور دارد و سدان‌های آن تحت زیربرند بسترن توسط گروه بهمن در ایران تولید و عرضه می‌شوند. فروش این شرکت در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل افزایشی جزئی به میزان ۳ درصد داشته و سهم فاو از کل فروش بازار چین را به ۰.۷۹ درصد رسانده است.

۱۴- جک

فروش: ۲۱۹,۶۵۱ دستگاه

کاهش: ۶۶ درصد

سهم از کل بازار: ۰.۹۱ درصد

شرکت جک یا JAC چند سالی است که از طریق کرمان‌خودرو حضور پررنگی در کشورمان دارد؛ اما سال گذشته فروش این شرکت در زادگاهش به میزان ۶۶ درصد کاهش داشته که بیشترین کاهش در بین خودروسازان این لیست محسوب می‌شود؛ بنابراین سهم جک از بازار خودروی چین از بیش از ۱.۵ درصد در سال ۲۰۱۶، به کمتر از ۱ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

۱۳- هوانسو

فروش: ۲۵۵,۵۱۰ دستگاه

کاهش: ۵ درصد

سهم از کل بازار: ۱.۰۳ درصد

برند هوانسو که به‌تازگی با معرفی کپی لامبورگینی اوروس توجهات را به خود جلب کرده، جوینت ونچری میان شرکت بایک و گروه موتورسیکلت‌سازی Yinxiang محسوب می‌شود. هرچند فروش هوانسو سال گذشته ۵ درصد کاهش داشته اما همچنان در حدود یک درصد از کل بازار خودروی چین را در اختیار دارد.

۱۲- زوتی

فروش: ۳۱۱,۲۶۶ دستگاه

کاهش: ۵ درصد

سهم از کل بازار: ۱.۲۸ درصد

شرکت زوتی فعلاً تنها با یک محصول یعنی سدان Z300 که توسط سایپا تولید می‌شود، در کشورمان حضور دارد اما سبد محصولات این شرکت تنوع بالایی داشته و زمزمه‌های عرضهٔ دیگر محصولات آن در کشورمان هم شنیده می‌شود. درهرحال زوتی که بیشتر با ساخت کپی‌هایی از خودروهایی چون پورشه ماکان مشهور شده است، سال گذشته در جایگاه دوازدهمین خودروساز چینی پرفروش قرار گرفته است.

۱۱- رووی

فروش: ۳۸۶,۶۲۲ دستگاه

افزایش: ۶۲ درصد

سهم از کل بازار: ۱.۶۰ درصد

رووی برندی متعلق به گروه خودروسازی سایک است که در اصل از بقایای شرکت بریتانیایی روور شکل گرفته است. این شرکت به همراه شرکت ام‌جی پس از ورشکستگی در سال ۲۰۰۵ به تملک چینی‌ها درآمدند. رووی اما به لطف عرضهٔ محصولات جدید و باکیفیت، سال گذشته افزایش فروش قابل‌توجهی را تجربه کرده و سهم خود از بازار خودروی چین را از یک درصد به ۱.۶ درصد رسانده است. این شرکت در بین خودروسازان این لیست بیشترین رشد فروش را نسبت به سال قبل تجربه کرده است.

۱۰- بی‌وای‌دی

فروش: ۴۰۳,۴۹۶ دستگاه

کاهش: ۲۲ درصد

سهم از کل بازار: ۱.۶۶ درصد

عنوان دهمین خودروساز چینی پرفروش در سال ۲۰۱۷ در چین به شرکت بی‌وای‌دی (BYD) رسیده است. این شرکت نیز چند وقتی است توسط شرکت کارمانیا (زیرمجموعهٔ کرمان‌خودرو) در بازار کشورمان حضور دارد. بی‌وای‌دی سال گذشته کاهش فروش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

۹- چری

فروش: ۴۵۵,۷۱۸ دستگاه

کاهش: ۱۱ درصد

سهم از کل بازار: ۱.۸۸ درصد

چری را می‌توان اولین خودروساز چینی دانست که به کشورمان راه پیدا کرد و هنوز هم از طریق شرکت مدیران‌خودرو حضور قدرتمندی در ایران دارد. این شرکت اما سال گذشته در زادگاهش با ۱۱ درصد کاهش فروش مواجه شده و سهم آن از کل بازار خودروی چین از ۲.۱۴ درصد به ۱.۸۸ درصد رسیده است.

۸- ترامپچی

فروش: ۵۰۸,۲۰۹ دستگاه

افزایش: ۲۷ درصد

سهم از کل بازار: ۲.۱۰ درصد

ترامپچی هم یکی دیگر از برندهای متعلق به گروه خودروسازی گوانگژو یا GAC است. این شرکت به‌سرعت در حال افزایش تنوع محصولات خود بوده و حتی برنامهٔ حضور در بازار ایالات‌متحده را هم دارد. سال ۲۰۱۷ برای ترامپچی در چین با موفقیت همراه بوده است به‌گونه‌ای که فروش آن نسبت به سال ۲۰۱۶ به میزان ۲۷ درصد افزایش داشته و سهم آن از کل بازار چین به بیش از ۲ درصد رسیده است.

۷- وولینگ

فروش: ۵۳۷,۷۸۲ دستگاه

کاهش: ۲۴ درصد

سهم از کل بازار: ۲.۲۲ درصد

وولینگ یکی از برندهای جوینت ونچر میان سه شرکت جنرال موتورز، سایک موتور و وولینگ موتورز محسوب می‌شود. این شرکت که تقریباً به‌طور کامل به تولید ام‌پی‌وی‌ها، ون‌ها و پیکاپ‌های کوچک می‌پردازد، سال گذشته با کاهشی ۲۴ درصدی در فروش مواجه شده و سهم آن از کل بازار چین به ۲.۲۲ درصد رسیده است.

۶- بایک

فروش: ۵۶۶,۸۵۶ دستگاه

کاهش: ۲۵ درصد

سهم از کل بازار: ۲.۳۴ درصد

گروه بایک یکی از گروه‌های خودروسازی بزرگ چین است که دو نمونه از محصولات آن بنام‌های سابرینا و سنووا در کشورمان هم توسط دیارخودرو عرضه شدند. فروش محصولات بایک در چین اما سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته و سهم آن از کل بازار از نزدیک ۳ درصد، به ۲.۳۴ درصد رسیده است.

۵- دانگ‌فنگ

فروش: ۶۳۹,۲۴۸ دستگاه

کاهش: ۶ درصد

سهم از کل بازار: ۲.۶۴ درصد

گروه دانگ‌فنگ یکی از بزرگ‌ترین گروهای خودروسازی چین محسوب می‌شود. این شرکت زیرمجموعه‌های زیادی را در اختیار داشته و به‌صورت جوینت ونچر با شرکت‌های زیادی چون نیسان و پژو-سیتروئن همکاری می‌کند. تنها محصول سواری دانگ‌فنگ در کشورمان مدل H30 کراس است که توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود. فروش دانگ‌فنگ سال گذشته ۶ درصد در چین کاهش داشته است.

۴- هاوال

فروش: ۸۴۹,۵۵۴ دستگاه

کاهش: ۱۰ درصد

سهم از کل بازار: ۳.۵۱ درصد

هاوال برندی متعلق به شرکت گریت وال است که در مارس ۲۰۱۳ تأسیس شد و صرفاً به ساخت اس‌یووی و کراس‌اوور می‌پردازد. این شرکت غیر از چین در کشورهای دیگری مانند ایران، استرالیا و روسیه هم حضور دارد. فروش هاوال در چین اما سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

۳- بائوجون

فروش: ۱,۰۲۱,۳۰۷ دستگاه

افزایش: ۲۵ درصد

سهم از کل بازار: ۴.۲۱ درصد

بائوجون یکی دیگر از برندهای محصول جوینت ونچر جنرال موتوز، سایک موتور و وولینگ موتورز است که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده و به‌سرعت پیشرفت کرده است به‌گونه‌ای که فروش آن از تنها ۲۱ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۰، سال گذشته به بیش از یک میلیون دستگاه رسیده است. فروش بائوجون نسبت به سال ۲۰۱۶ نیز به میزان قابل‌توجه ۲۵ درصد افزایش یافته و برای اولین بار هفت‌رقمی شده است. سهم این شرکت در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل از آن در بازار چین هم حدود یک درصد افزایش داشته است.

۲- چانگان

فروش: ۱,۰۵۵,۰۹۶ دستگاه

کاهش: ۹ درصد

سهم از کل بازار: ۴.۳۵ درصد

هرچند فروش چانگان در سال ۲۰۱۷ حدود ۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته اما این شرکت هنوز هم عنوان دومین خودروساز چینی پرفروش سال ۲۰۱۷ در چین را در اختیار دارد. البته با توجه به آمار فروش این شرکت در چهارماههٔ سال جاری، به‌احتمال‌زیاد این عنوان در پایان سال ۲۰۱۸ به بائوجون رسیده و چانگان به جایگاه سوم تنزل پیدا خواهد کرد.

۱- جیلی

فروش: ۱,۲۵۱,۶۵۶ دستگاه

افزایش: ۳۷ درصد

سهم از کل بازار: ۵.۱۶ درصد

و نهایتاً به پرفروش‌ترین خودروساز چینی در بازار داخلی این کشور در سال ۲۰۱۷ رسیدیم. این عنوان به شرکت جیلی رسیده که سال گذشته فروش آن با افزایش چشمگیر ۳۷ درصدی، به بیش از ۱.۲ میلیون دستگاه رسیده و عنوان سومین خودروساز پرفروش بازار چین در بین تمامی شرکت‌های حاضر در این بازار را هم به خود اختصاص داده است. سهم جیلی از کل بازار خودروی چین نیز از ۳.۳۰ درصد در سال ۲۰۱۶ با افزایشی قابل‌توجه به ۵.۱۶ درصد در سال ۲۰۱۷ رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. حسین وی

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (463 ديدگاه)

    فک میکردم برندای آشغال وارد کشور میشن
    الان با خوندن این مقاله فهمیدم اونام مدلای آشغالشونو میدن ایران !

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      دقیقا
      مدلهای درست درمون رو واسه بازار خودشون ارائه میکنن
      هرچیزیش موند میدن به ما
      دقیقا مثل بقیه واردات ما از چین

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. abbas

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    شماره ۶ ترامپچی اگ وارد ش خوب میتونه بفروشه تو ایران با توجه ب استایل کمی شبیه ب امریکاییش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. K1@gmail.com

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اتفاقا الان تو ایران توسط شرکت مرتب خودرو وارد شده
      خریدار نداره

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. سام

        ۱۹ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (709 ديدگاه)

        عزیزم ،آن ماشین گک گونو است و از محصولات قدیمی شرکت گک است و تا آنجایی که می دانم به تعداد بسیار انگشت شماری وارد کشور شد و الان دیگر پیش فروش نمی شود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Erfan

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هاوال از چانگان کمتره؟
    چرا؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. آرین

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (94 ديدگاه)

    این بیستا شرکت بزرگشون کلا 39 درصد کل بازار چینو داشتن
    خودشون هم ماشیناشونو نمیخرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      ۴۰ درصد جایی ک آئودی و بنز و ب ام و و فولکس و جی ام و … هستن خیلی هم زیاده

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سام

        ۱۸ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (709 ديدگاه)

        من هم با شما موافقم.بر خلاف کره و ژاپن،در چین از همان ابتدای کار،این برندهای خارجی از جمله فولکس واگن و آئودی بودند که بر بازار تولید و فروش خودرو در این کشور سلطه داشتند و بسیاری از سازندگان چینی پس از چند سال تأخیر، وارد عرصه ساخت و تولید خودروهای سواری شدند و همین موضوع کار را برای آنها فوق العاده سخت کرده بود چون سازندگان چینی از شرایط گلخانه ای و حمایت های شدید دولتی همچون کشورمان برخوردار نبودند و مجبور بودند که مستقیما به جنگ رقبای خارجی خود بروند،رقبایی که هم میخ خود را محکم کوبیده بودند و هم با قیمت های نسبتا مناسبی عرضه شده و می شوند.همین که در بازاری که به طور سنتی تحت سلطه غول هایی چون فولکس واگن،آئودی و جنرال موتورز و هوندا و تویوتا و…. است،برندهای چینی توانستند بخشی از بازار را از چنگ آنها درآورند جای تحسین بسیار دارد و نشانی از کیفیت رو به رشد محصولات آنهاست و گرنه بدون ارتقاء کیفی، زیرپای غول های ژرمنی،ژاپنی و آمریکایی به راحتی له شده و حتی فرصت نفس کشیدن هم نداشتند.رقابت در بازار چین بسیار شدید است و بازار متنوع این کشور چون جنگلی است که کمتر برندی می تواند از آن جان سالم به دربرد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. حسن

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (26 ديدگاه)

      البته این رو هم در نظر بگیرید که هر کدوم از این شرکتها چندتا زیر مجموعه هم دارند که احتمالا جزو این آمار نیستند.مثلا چری ،جیتور و کوروس رو داره و از طرفی خیلیهاشون با خودروسازان بزرگ دنیا شریک تجاری هستند و براشون در چین خودرو تولید میکنند.مثلا دانگ فنگ با پژو شریکه پس عملا شاید سهم چینیها در چین بالای ۸۰درصد باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. علي كيوج

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بنظر من متناسب ترین طراحی خودرو تو این لیست رووی هست،که به نسبت شرکتش یه مقدار اصل و نسب دارتر از بقیه ام هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      10- بی‌وای‌دی

      موافقم 0
      مخالفم 1
  6. Mohammadreza

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    چین نتنها داره راه رو درست میره بلکه سرعتش در این راه هم بسیار زیاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. بیژن

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (255 ديدگاه)

    سدان هایی مث جیلی ام گرند و چانگان ایدو به نظر خودرو های موجه ای میان واسه بازار ایران.حداقل در حال حاضر بهتر از برندهای دیگه ای مثل بستر B30 یا چری آریزو۵ بودن. اما نمیدونم یهو چرا محو شدن از بازار…
    ولی با این حال کارشون خیلی خفنه، مث چیپس و پفک دارن خودرو میزنن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      احتمالا اگر این دو تا سدان با کیفیت و زیبا وارد می شدند بازار برخی از رقبای آسیایی،به ویژه کره ای که خودروهای خود را با قیمت های عجیب و غریبی عرضه می کنند سخت لطمه می خورد و شاید یکی از دلائل عدم حضور چنین خودروهایی را باید در بازار دلالی ایران جستجو کرد که قیمت برخی از سدان های آسیایی را به عرش رسانده است و از حضور خودروهایی با کیفیت مشابه نیز سخت واهمه دارد.وضعیت حتی برای برخی از برندهای ارزان و با کیفیت اروپایی هم به این منوال است و بازار دلالی از ورود آنها سخت می هراسد از جمله فیات،اشکودا و…..

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ehsan

        ۲۲ تیر ۱۳۹۷
        سوابق: (1 ديدگاه)

        کی تا حالا فیات شده با کیفیت؟!!! یه برند بشدت بی کیفیت که اغلب تولیداتش در رده بندیهای کیفی جزو بدترینها شناخته شدند ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سام

          ۲۳ تیر ۱۳۹۷
          سوابق: (709 ديدگاه)

          کدام رده بندی کیفی؟اگر منظورتان جی دی پاور است،مطمئن باشید که پایین ترین خودروهای این لیست از بهترین خودروهای مونتاژ داخل هم با کیفیت ترند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. سامان اذری

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    1 دیقه به شبکه عکس اخری (جیلی) نگاه کردم سرم گیج رفت خوابم برد???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Mohamad

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (812 ديدگاه)

    به هرکدوم از خودروهای بالا که نگاه میکردم یکی از مدلهای تولید کنندگان معتبر و معروف میومد تو ذهنم.
    چینیا نشون دادن مشکل الگوبرداری یا بهتر بگم کپی کردن وقیحانشون لزوما پول نیست بلکه این قضیه تو ذاتشونه و اگه نکنن روزشون شب نمیشه!!! شایدم استراتژی خوبی برگزیدن اما برای من زیاد جالب نیستن چون به نوعی مولد نیستن.
    الان برندهای معتبر و جهانی چینی نه در زمینه خودرو بلکه مثلا در دنیای ارتباطات و کامپیوتر شرکتهایی چون لنوو و هواوی یا شیائومی، اسمارت فون هایی که تولید میکنن با اینکه به اون شهرت و پولی که لازم بوده رسیدن و برندشون رو در سطح جهانی رشد دادن و هزینه های تحقیق و توسعه رو لحاظ میکنن اما هنوزم رگه های الگوبرداری متمایل به کپی در محصولاتشون دیده میشه. اگرچه هواوی در زمینه مخابراتی و ارتباطی حرفی برای گفتن داره و پیشرفت های چشمگیری داشته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. arman

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (85 ديدگاه)

    mg کجاست ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ونوسیا و باوجون خصوصا باوجون رشدشون خیلی عالی بوده تازه هشت ساله تاسیس شدن
    برند هاوتای میتونه یه درس برای ما باشه با اینکه شراکتش در سال 2010 با کره ای ها تمام شده ولی هنوز دارن از پلتفرمشون استفاده می کنن و انصافا خیلی هم خودروی بد چهره ای عرضه نمی کنه
    جالبه که خیلی از خودروهای وارداتی به کشور ما از برندهای معروف چینی هستن ولی به جز چری و هایما باقی محصولات خیلی به روز نیستن
    راستی لیفان کجاست چرا نیست یعنی تو چین هم فروش درست و درمون نداره ماشیناش خیلی خوشگلنا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۱۸ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      کل فروش لیفان در بازار چین در سال 2017 حدود 108 هزار دستگاه بوده است.مهم ترین بازار صادراتی شرکت لیفان کشور روسیه است که در سال 2017 نزدیک به 15 هزار دستگاه خودرو در آن فروخت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. :::pooriya:::Bmw::: Germany

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (584 ديدگاه)

    حالم بهم میخوره از این زباله فلزی

    از اسمشون هم متنفرم

    تو این مثلا ماشین ها فقط و فقط جیلی و تیکو 7 قابل احترام و حتی بررسی هست بقیه یه مشت زباله به درد نخور حیف اون آهن و فولادی که صرف این آشغالا میشه

    به نظرم دولت چین باید یه فکری به حال رشد قارچ گونه مثلاً خودرو ساز بکنه هیچ دلیل و توجیهی نداره یه کشور این همه کارخونه تولید ماشین بدردنخور داشته باشه بجای صرف پول وقت و اختراع دوباره چرخ از اول بیان همه این شرکت های چینی روی دو برند جیلی و چری سرمایه گذاری کنند و ارتقا بدن الان اکثر کمپانی های با اصالت دنیا دارن با هم ادغام میشن برای صرفه جویی در وقت و سرمایه بعد این چینی‌ها دارن فرت فرت کارخونه ماشین سازی«اسباب بازی»میزنن

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سام

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (709 ديدگاه)

      اخیرا یه مقاله ای در یکی از سایت های چینی منتشر شد که گویا جیلی قصد داره شرکت چری رو هم خریداری کنه.البته هنوز این مسئله قطعی نیست.چون مشتری دیگه چری شرکت فاو هست.باید منتظر آینده موند و دید که چری نصیب کدام یک از این دو تا میشه.شرکت های چینی برای قوی تر شدن راهی جز ادغام با هم دیگه ندارن.به احتمال زیاد،در آینده خیلی از برندهای چینی توسط غول هایی چون جیلی خریداری میشن.فعلا که اوضاع مالی جیلی کاملا عالیه و در پنج ماهه اول سال 2018 بعد از فولکس واگن تونست دومین رتبه رو از لحاظ فروش در چین بدست بیاره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجتبی

      ۴ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دوست عزیز بیان رو دوتا کمپانی سرمایه گذاری کنن بشن ایرانخودرو و سایپا؟ دقیقا دلیل پیشرفت چینیا همین تعداد زیاد برند هاست چون شرکت میدونه کوچکترین اشتباه هشون و نارضایتی مشتری ازشون باعث سقوت و کلا محو شدنشون میشه!
      ***

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. پرهام

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    ببین چه بازاری داره چین که جیلی با بیش از 1 میلیون دستگاه فروش فقط 5 درصد بازارشو داره الکی نیست کمپانی های بزرگ دنیا برای بازار چین سر و دست میشکونن و نکته جالب دیگه اینه که اکثر کمپانی های چینی از جوینت ونچر شروع کردن و بعد ها مستقل شدن یعنی انتقال کامل تکنولوژی و کمپانی هایی مثل بایک سایک موتور و جیلی با خرید کمپانی هایی مثل ساب ام جی و ولوو تکنولوژی ساخت اونها رو با زیر ساخت قویتر ترکیب کردن و یا نمونه دولتی مثل چری و یا کمپانی بی وای دی خودشون اکثر قطعات رو در شهرک های عظیم خودروسازیشون تولید میکنن !! واقعا منابع و ثروت چین سرسام آوره و باید گفت چین خودش به تنهایی یک دنیاست در کنار دنیای ما !!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ناجی

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تو سایت جیلی گلوبال نماینده هاشو میبینم تو اسیا فقط تو چین نماینده داره و تو خاور میانه تو هشت کشور نماینده داره به جز ایران
    قیمت جیلی مدل اتلس تو خود چین از صد هزار یوان شروع میشه. فول اپشن به ۱۶۰ هزار یوان میرسه. تمام این قیمتا برا خریدار نهایی هستش یعنی مالیات و عوارض و اینا اگه داره همه چی حساب شده
    اطلس فکر نکنم وارد شده باشه اونم مدل ۲۰۱۸. ولی فول اپشن این مدل تو خود چین صد و بیست و هشت میلیون تومنه برا خریدار نهایی. من مبنا رو دلار هشت هزار تومنی قرار دادم. من ابتدا یوان رو به دلار به نرخ جهانی حساب کردم و بعدم دلار رو با نرخ هشت هزار تومن به تومن تبدیل کردم
    اگه یکی بخواد این مدلو وارد کنه با قیمت خود کارخونه و دلار ۴۲۰۰ وارد میکنه.
    قیمت کارخونه و یه مدل با اپشنهای متوسط 120 هزار یوان قیمت فروش به مشتری تو چین میشه.
    و قیمت کارخونه تقریبا حول و حوش هشتاد هزار یوان میشه.هشتاد هزار یوان میشه تقریبا پنجاه و پنج میلیون تومن. یعنی اون تاجر حرومخور این ماشینو به قیمت تقریبا پنجاه و پنج میلیون تومن وارد میکنه. به نظرتون این ماشین با اپشن متوسط چه تگ قیمتی میخوره و به چه قیمتی تو ایران به دست مشتری میرسه؟
    الان دست دوم ام گرند چهارسال پیش صد و بیست میلیونه. با محاسبات دقیق خودم میتونم بگم که این ماشین پنجاه و پنج میلیونی وارد بشه حداقل سیصد میلیون تومن قیمت میخوره
    چند وقت قبل با خانواده صحبت میکردم یه پولی رو هم بزاریم و من یه موتور سیکلت بخرم باهاش اب خوردن بیاریم ابوی بنده یه پراید داره که مسافرکشی میکنه خط جمکرون حرم و بعدم دست برادر بزرگمه که اونم مسافر میزنه.
    ما ساکن قمیم و اینجا اب شیرینو از بادجه ی مخصوص میخریم و با بشکه میاریم خونه تقریبا هر دو روز سه بشکه بیست لیتری میخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمیدرضا

      ۱۹ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (2415 ديدگاه)

      امیدوارم معظل اب به یه نتیجه درست برسه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. Genius

    ۱۹ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ما یه برندایی تو ایران از چینی ها داریم که خود چینی ها تو عمرشون اونرو نشنیدن مثل “هن تنگ” و “دالای”!!!تو همه جای جهان بعلاوه چین بازار انحصاری نیست و هر کس میتونه با درنظر گرفتن جمیع جهات خودروی مناسب خودش رو بخره ولی چیزی که تو ایران باعث بدنامی چینی ها شده انحصار خفه کننده ای است که بر بازار مملکت ما حکم فرماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Morgan

    ۲۱ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین و برترین کیفیت قطعا مربوط به جیلی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احمد

    ۱۳ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    برند جک بهتریت کیفیت رو داخل ایران داره jac

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا