پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2018

44 کشور مختلف از پرتغال گرفته تا کشورهایی در شرق مثل روسیه، ترکیه و اوکراین جزء بازار اروپا محسوب می‌شوند و حالا پرفروش‌ترین خودروهای سال 2018 در این بازارها مشخص شده‌اند. در اروپا پرفروش‌ترین خودروها هنوز هاچ‌بک‌ها هستند و کراس‌اوورها نتوانسته‌اند در این قاره بر هاچ‌بک‌ها غلبه کنند به‌گونه‌ای که از 10 خودروی پرفروش بازار اروپا در سال 2018، هفت خودرو هاچ‌بک هستند و تنها دو کراس‌اوور در این لیست حضور دارند. همچنین عنوان چهار خودروی پرفروش اروپا را هم همچنان هاچ‌بک‌ها در اختیار دارند. در ادامه می‌توانید با پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2018 آشنا شوید.

10- اوپل کورسا

فروش: 222,953 دستگاه

در جایگاه دهم این لیست، هاچ‌بک ساب‌کامپکت اوپل کورسا قرار دارد که طی سال 2018 فروشی نزدیک به 223 هزار دستگاه داشته است. فروش این خودرو نسبت به سال 2017 کاهش 7.7 درصدی را تجربه کرده است.

9- داچیا ساندرو

فروش: 225,261 دستگاه

هاچ‌بک اقتصادی و ارزان‌قیمت رنو در سال 2018 با افزایش فروش 3.7 درصدی مواجه شده و خود را از جایگاه سیزدهم به جایگاه نهم رسانده است. فروش این خودرو در سال 2018 برابر با 225 هزار دستگاه بوده است.

8- پژو 208

فروش: 235,357 دستگاه

فروش پژو 208 در سال 2018 در اروپا با 5.2 درصد کاهش به 235 هزار دستگاه رسیده که با توجه به سن بالای نسل کنونی 208، این کاهش فروش طبیعی به نظر می‌رسد.

7- اشکودا اکتاویا

فروش: 240,645 دستگاه

اشکودا اکتاویا تنها سدانی است که در بین 10 خودروی پرفروش بازار اروپا قرار دارد. این خودرو در سال 2018 در اروپا 240 هزار دستگاه فروش داشته که کاهش جزئی 1 درصدی را نشان می‌دهد.

6- نیسان قشقایی

فروش: 240,645 دستگاه

با وجود محبوبیت روزافزون کراس‌اوورها، فروش نیسان قشقایی در بازار اروپا در سال 2018 با کاهش چشمگیر 7 درصدی مواجه شده و جایگاه آن از چهارم به ششم تنزل کرده است.

5- فولکس‌واگن تیگوآن

فروش: 258,491 دستگاه

فولکس‌واگن تیگوآن پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار اروپا محسوب می‌شود. فروش این خودرو در سال 2018 در این قاره نیز با افزایش 4.8 درصدی به 258 هزار دستگاه رسیده و جایگاه خود را از هفتم به پنجم ارتقاء داده است.

4- فورد فی‌یستا

فروش: 274,455 دستگاه

فورد فی‌یستا که به‌تازگی با نسل جدید خود به بازار آمده با افزایش فروش قابل‌توجه 4.9 درصدی مواجه شده است. این هاچ‌بک آمریکایی با فروش 274 هزار دستگاه و یک رتبه صعود نسبت به سال 2017 به جایگاه چهارم رسیده است.

3- فولکس‌واگن پولو

فروش: 313,449 دستگاه

فولکس‌واگن پولو هم مانند فی‌یستا به‌تازگی تغییر نسل داده و به همین دلیل فروش آن با افزایش 5.3 درصدی به 313,449 دستگاه رسیده اما رتبهٔ آن تغییری نداشته است.

2- رنو کلیو

فروش: 365,508 دستگاه

نسل کنونی رنو کلیو به پایان عمر خود رسیده و به‌زودی نسل جدید آن معرفی می‌شود اما بااین‌حال این هاچ‌بک فرانسوی هنوز فروش بالایی داشته و نسبت به سال 2017 تنها با 0.7 درصد کاهش فروش مواجه شده است.

1- فولکس‌واگن گلف

فروش: 502,752 دستگاه

طبق معمول عنوان پرفروش‌ترین خودروی اروپا همچنان در اختیار فولکس‌واگن گلف است. البته فروش این هاچ‌بک محبوب آلمانی به دلیل افزایش سن نسل کنونی با کاهش 8.8 درصدی مواجه شده است. گلف تنها هاچ‌بک کامپکت این لیست محسوب می‌شود.

 

پرفروش‌ترین خودروهای بازار اروپا در سال 2018

رتبه

خودرو

فروش 2017

فروش 2018

کاهش/افزایش

1 فولکس‌واگن گلف 551,282 502,752 -8.8
2 رنو کلیو 368,242 365,508 -0.7
3 فولکس‌واگن پولو 297,690 313,449 5.3
4 فورد فی‌یستا 261,551 274,455 4.9
5 فولکس‌واگن تیگوآن 246,620 258,491 4.8
6 نیسان قشقایی 271,620 252,705 -7.0
7 اشکودا اکتاویا 242,958 240,645 -1.0
8 پژو 208 248,237 240,645 -5.2
9 داچیا ساندرو 217,246 225,261 3.7
10 اوپل کورسا 241,595 222,953 -7.7
11 سیتروئن C3 212,037 222,686 5.0
12 رنو کپچر 218,766 215,786 -1.4
13 تویوتا یاریس 202,124 214,499 6.1
14 پژو 3008 175,864 210,088 19.5
15 فورد فوکوس 238,409 210,083 -11.9
16 فولکس‌واگن پاسات 210,866 193,049 -8.4
17 داچیا داستر 166,683 192,194 15.3
18 پژو 2008 182,554 179,742 -1.5
19 اشکودا فابیا 184,902 177,979 -3.7
20 رنو مگان 212,045 176,276 -16.9

 

 

منبع: focus2move

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

23 دیدگاه

  1. ارشک
    سوابق: (41 دیدگاه) ,

    جالبه بیشترشون هاچ بک هستند

    پاسخ
    1. Reza
      سوابق: (1009 دیدگاه) ,

      اروپایی ها همچنان در صدر

      چه گرد و خاکی کرده این فولکس واگن 💪💪💪

      پاسخ
  2. Mآsكvيch
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    گلف همه جا باید اول باشه ✌🏻 امپراطوری فولکس واگن🙏🏻

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1976 دیدگاه) ,

      گلف همه جا باید اول باشه ، امراطوری فولکس واگن .

      آره
      حِزب باد .

      دَمِ فورد و نیسان گرم ، که در سرزمین هاچبکهای اروپایی قَد عَلَم کردم

      پاسخ
  3. sina
    سوابق: (1832 دیدگاه) ,

    بازار عجیب و خسته ای داره اروپا واقعا
    فیات و ساندرو و پژو اخه !؟

    پاسخ
    1. NAVID۰۰۹۸
      سوابق: (1976 دیدگاه) ,

      سینا جان ،.
      اروپائیان اگر بخوان هم ، نمیتوانند به مانند کشورهای دیگر انتخاب آزاد و راحتری داشته باشند .

      کشورهای اروپائی به دلیل اینکه درآمد اکثریت جامعشون کفاف همون یک ماه زندگیشون را میده و شما به سختی میتونی پول ذخیره کنی ، اما زندگی روتین و با آسایش را میتوانی بگذرونی ، ولی بسیار قیمت انرژی بالاست ، و اینکه حتی مثلا در خانه مردم فرانسه به نُدرت کولر و تصفیه هوا پیدا میشه ، با متراژهای بسیار کم و زیر ۵۰ متر، چون قیمت و مالیات انرژی بسیار بالاست و مجبورند بسیار حساب شده در خرج و مخارج زندگی عمل کنند ، .
      پس مجبورند خودرویی انتخاب کنند تا هم آلودگی کمتر و هم سایز کوچکتر و از همه مهمتر مصرف سوخت کمتری داشته باشند .
      از انتخاب هاچبک و خودروهایی مثل پژو و رنو در اروپا نباید تعجب کرد ، چون اروپائیان دوست دارند ماستنگ ، کامارو ، کادیلاک ، پرادو ۶سیلندر یا پاترول ۸ سیلندر سوار بشوند ، اما تمرکز این شرکتها بیشتر برای بازار اروپا و کشورهایی با جمعیت زیاد و خیابانهای تو در تو ، اینه که هرچه اقتصادی تر ، پرفروشتر .
      ولی شما خودروهایی مثل پیکاپ یا suv به نُدرَت میبینی و اگر هم دیدین ، مطمئناً ، صاحب خودرو فردی ثروتمندتر از باقی جامعه به حساب میاد .

      ایران خودمون یا کشورهای عربی را نبین که مثل آب خوردن بنزین مصرف میکنند و هرچی خودرو بزرگتر باشه ، مشتری بیشتر براش بال بال میزنه .

      در اروپا خودروهای بزرگی مثل پرادو دیزل در نمونه کارکرده تمیز ، ارزونتر از یک خودرو تویوتا راو۴ کم کار و در یک مدل سال هست ، بخاطر اینکه طالب کم داره و دقیقاً برعکس کشورهای خاورمیانه و آمریکاست .

      پاسخ
      1. Mآsكvيch
        سوابق: (111 دیدگاه) ,

        من فقط تو اروپا حقوق اندازه یک ماهه بلکه تو اکثر جاهای دنیا همینه
        تو امریکا کارمند های دولت ١ ماه حقوق نگرفتن کارشون به جایی رسید که غذای مجانی بهشون میدادن و صف میکشیدن واس یه وعده غذا!!
        تو ایران طرف کارگر ٣ ماه حقوق نگرفته ولی دیگه اوضاعش در این حد نمیرسه
        کلا مردم خاورمیانه به ذخیره و پس انداز کردن خیلی اعتقاد دارن ولی اروپایی ها و امریکایی ها به روز خرج میکنن و زیاد اهل پس انداز نیستن!اینقدر که تو ایران مردم تو خونه هاشون دلار دارن تو امریکا مردم ندارن تو خونشون 😂 حدود ٢٠ میلیارد دلار فک کنم اعلام کردن میزارن دلار خونگی رو تو ایران البته تا ٢ ماه پیش،الان کمتر شده

        پاسخ
      2. ahmad
        سوابق: (486 دیدگاه) ,

        در خانه مردم فرانسه به نُدرت کولر و تصفیه هوا پیدا میشه ، با متراژهای بسیار کم و زیر ۵۰ متر ، اروپائیان دوست دارند ماستنگ ، کامارو ، کادیلاک ، پرادو ۶سیلندر یا پاترول ۸ سیلندر سوار بشوند !!!!!!!!!! حتما شوخی بود ، حتما (خخخخخخ)

        پاسخ
    2. Mohammadreza
      سوابق: (560 دیدگاه) ,

      سینا جان این نتیجه بازار انحصاریه
      بازار اتحادیه اروپا یه بازار انحصاریه (در همه زمینه ها نه فقط خودرو)
      برعکس بازار امریکا اگه ترامپ خرابش نکنه

      پاسخ
  4. Khan
    سوابق: (282 دیدگاه) ,

    بازار آمریکا رو میبینی دوسال به عمرت اضافه میشه
    لیست اروپا رو میخونی سه سال ازش کم میشه

    پاسخ
    1. Elmiraj
      سوابق: (766 دیدگاه) ,

      آره خدایی ……..همه از دم هاچبک……!!!!!
      .
      خوش بحال آمریکایی ها که با آزادی کامل و بدون محدودیت بزرگترین و زیباترین پیکاپ و SUV وطنی را سوار می شن….
      .
      من یکی ماشینی مثل جیپ رانگلر روبیکان را با صد تا هاچبک و کراس اور کامپکت عوض نمی کنم .

      پاسخ
  5. علی
    سوابق: (524 دیدگاه) ,

    جوونم اقتصاد تقریبا همشون مال خود اتحادیه اروپا هستن

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (380 دیدگاه) ,

    اروپا به دلیل مساحت کم کشوراش وتراکم شهری وشهرسازیش مجبورن ماشیناشون کوچیک باشه برعکس امریکاییا که شهراشون متراکم نیستن و وسیعن براهمین پیکاپ توامریکا پرفروشه

    پاسخ
    1. ShoMpeT
      سوابق: (253 دیدگاه) ,

      چه عجب ما یک کامنت منطقی و درست تو سایت پدال دیدیم!
      ۹۹ درصد کامنت های سایت پدال آدم رو یاد فیلم های تخیلی و مهدکودک میندازه.

      ممنون عزیز برادر

      پاسخ
  7. حمیدرضا
    سوابق: (2321 دیدگاه) ,

    بیشتر فروش این ماشین ها فکر کنم به خاطر اینه که مالیات بر جای پارک و فضای خود پارکینگ کمتر از امریکاست فروش پولو خیلی بالا بوده و برای من جالبه که چهرش خیلی شبیه به گلف هم هست فورد هم نشون داده توساخت هاچ بک هاتوانا بوده مثل ساخت ماشین های کار و تجارت

    پاسخ
  8. (Saeed(peugeot
    سوابق: (190 دیدگاه) ,

    بیشترین رشد فروش مربوط به پژو ۳۰۰۸ هستش……امسال هم با معرفی ۲۰۸ جدید و ۲۰۰۸ و ۵۰۸ جدید فروش خیلی خوبی رقم میزنه پژو.

    پاسخ
  9. محمد
    سوابق: (23 دیدگاه) ,

    دلیل اصلی فروش بالای فولکس واگن خصوصا گلف و پولو
    قیمت مناسب محصولات
    کیفیت و ارزش خرید بالا
    استهلاک کم
    و راحتی خودروهاشه
    شما فاصله محوری گلف و پولو رو ببینید با وجودی که هاچ بک هستن اما به اندازه یه ماشین سدان بزرگ هستند
    واقعا فولکس واگن امتحان خودشو پس داده

    پاسخ
  10. LEWIS HAMILTON (مجید)
    سوابق: (11222 دیدگاه) ,

    به شخصه به بازار خودروی اروپا و ماشین هایی مثل Golf ، Clio ، مگان و پولو خیلی علاقه دارم.

    واسه ایران خودمون هم با این حجم ترافیک و جمعیت 80 میلیونی دیگه کراس اوور ها و SUV ها جواب نمیدن.

    روزای شلوغ رسیدن به مقصد یه چیزه و پیدا کردن جای پارک و عبور از خیابون هایی – که با دوبله پارک کردن بعضی عزیزان ، عرضش به نصف اونقدری که باید باشه رسیده – یه چیز دیگست.

    آلایندگی و مصرف سوخت هاچبک ها هم تقریبا نصف SUV ها و کراس اوور هاست.

    پاسخ
  11. ADAK
    سوابق: (643 دیدگاه) ,

    داچیا ساندرو جزء پرفروش های اروپا شده
    اونوقت یه بابایی میگفت : من روی ساندرو موتور لامبورگینی هم بزارن بازم میگم نمیخوام 🙂
    اون یکی دیگه می گفت ساندرو میبینم کهیر میزنم 🙂
    جهان سومی های از خود راضی و بدبخت !!!

    پاسخ
    1. ahmad
      سوابق: (486 دیدگاه) ,

      اینایی که میگن حالمون از داچیا بهم میخوره ، ساندرو اینجور ، ساندرو اونجور ، امثال همونایی هستن که وقتی میری تو نمایندگیها میبینی برای ثبت نام همین داچیا ساندروی 150 میلیونی دارن از سر و کله همدیگه بالا میرن ، لابد در جواب میان میگن ، چاره ای نداریم ، چون حق انتخاب نداریم مجبوریم همینارو بخریم ، وگرنه ما از خدامونه ماشین ژاپنی ، المانی یا ایتالیایی سوار شیم ، خوب یکی نیست به اینا بگه اگه اینقدر از خودروهای فرانسوی بیزار هستید ، لااقل مرد باشید و سر حرفتون باشید ، به جای خریدن پژو ، ال 90 ، ساندرو ، گزینهای دیگه ای هم هست که میتونید اونارو با قیمت خیلی پایینتر بخرید مثل نیسان ابی ، پیکان ، تویوتا کارینای 1977 ، فولکس غورباقه ای ، باور کنید اینایی که نام بردم هنوزم هستند ، حداقل با خرید اینها هم سوار خودروی ژاپنی ، المانی شدید ، هم یه خودروی کلاسیک سوار میشید ، هم کمتر هزینه میکنید ، هم باعث تخته شدن دو لگن ساز میشید و هم ثابت کردید که واقعا از خودروهای فرانسوی متنفر هستید ، در ضمن اگه خواستید سوار تاکسی یا اسنپ بشید ، حتما پراید سوار شید ، یه موقع سوار پژو یا رنو نشید .

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.