چشم انداز

پرفروش‌ترین خودروهای بازار انگلستان در هفت ماه نخست سال جاری

فورد فیستا تا به اینجای کار پرفروش‌ترین خودروی بازار انگلستان است اما ببینیم دیگر خودروسازان چه عملکردی را در این مدت داشته‌اند.

Best-selling-cars-2016
سال ۲۰۱۵ رکورد تازه‌ای برای فروش خودروهای جدید در انگلستان ثبت گردید و حالا شاید شاهد آمار بهتری نیز باشیم اما تا به اینجای کار پرفروش‌ترین خودروها به کدام برندها تعلق دارند؟ ما در این نوشتار ۱۰ خودروی پرفروش ۷ ماهه‌ی ابتدایی سال را برای شما لیست نموده‌ایم.

پس از کمی افت فروش در ماه جولای، بازار خودروهای جدید در ماه جولای پررونق بوده و در این ماه ۱۷۸۵۲۳ دستگاه خودروی جدید به فروش رسیده که رشد اندک یک‌دهم درصدی را نسبت به ماه جولای ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. به عنوان نتیجه، در ۷ ماهه ابتدایی سال ۱۵۹۹۱۵۹ دستگاه خودروی جدید به فروش رسیده که نسبت به فروش ۱۵۵۵۳۰۹ دستگاهی مدت مشابه سال قبل رشد فروش ۴۴ هزار دستگاهی را شاهد هستیم.

یک‌بار دیگر فورد فیستا در امر فروش برتری خود را به خودروهای دیگر دیکته کرده و تنها در ماه جولای فروش ۷۹۹۰ دستگاهی داشته است. با فروش مجموع ۷۱۸۲۳ دستگاهی در ۷ ماه ابتدایی سال، فیستا عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار انگلستان را یدک می‌کشد.

در رده‌ی دوم پرفروش‌ها اوپل/واکسهال کورسا با فروش ۴۷۹۶۲ دستگاهی قرار دارد و پس از آن دیگر ساخته‌ی فورد یعنی فوکوس با فروش مجموع ۴۳۶۲۶ دستگاهی به چشم می‌خورد. مرسدس بنز A کلاس از فروش قوی ۳۰۴۰ دستگاهی در ماه جولای لذت می‌برد اما هنوز هم در بین ۱۰ خودروی پرفروش بازار جایگاهی ندارد.

همانند سال‌های قبل، شما عملکردهای موازی و هم سویی را در لیست زیر می‌بینید. علیرغم محبوبیت زیاد شاسی بلندها و کراس اوورها، هنوز هم هاچبک ها و سوپرمینی ها هستند که بخش اعظم فروش را تشکیل می‌دهند. آیا هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم این رویه تغییر می‌کند؟

پرفروش‌ترین خودروهای بازار انگلستان در ۷ ماه ابتدایی سال

  1. فورد فیستا – ۷۱۸۲۳ دستگاه

یک‌بار دیگر این خودرو عنوان پرفروش‌ترین خودروی بازار را به دست آورده است. دانستن این مسئله سخت نیست چرا که فیستا رانندگی درگیر کننده و ظاهری جذاب دارد و به‌طور خیلی ساده یکی از بهترین هاچبک هایی است که می‌توانید با بودجه‌ای مناسب خریداری کنید. با فروش ۷۱۸۲۳ دستگاهی، این خودرو با کورسای رده دومی حدود ۲۴ هزار دستگاه اختلاف دارد.

ford-fiesta

  1. واکسهال کورسا – ۴۷۹۶۲ دستگاه

پس از نقل مکان از رتبه‌ی سوم به دوم در سال ۲۰۱۵، کورسا از ابتدای سال ۲۰۱۶ به فروش ۴۷۹۶۲ دستگاهی دست یافته است. کورسا کابین با کیفیت، تجهیزات استاندارد مناسب و هزینه‌های مالکیت پایینی دارد و یک گزینه‌ی جذاب محسوب می‌شود.

vauxhall-corsa

  1. فورد فوکوس – ۴۳۶۲۶ دستگاه

فوکوس سال ۲۰۱۵ را با قرار گرفتن در رده‌ی سوم لیست به پایان رساند و حالا نیز خود را رتبه‌ای مشابه می‌بیند. فروش قوی در ۵ ماه اخیر کمک کرده تا آغاز ضعیف خود در ابتدای سال را کنار گذاشته و تا بدین جای سال فروش ۴۳۶۲۶ دستگاهی داشته است. فوکوس هنوز هم یک هاچبک خانوادگی احساس‌برانگیز است که برای رانندگی گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود.

ford-focus

  1. فولکس‌واگن گلف – ۴۲۰۹۶ دستگاه

این خودرو از دهه‌ی ۷۰ میلادی در بازار حضور داشته و یکی از پرفروش‌ترین‌های این بازار است. با هندلینگی درگیر کننده، سواری فوق‌العاده و کابین با کیفیت، گلف به عنوان یک سنگ محک در این کلاس خودرویی مطرح است.

vw-golf

  1. نیسان قشقایی – ۳۸۱۸۳ دستگاه

قشقایی از فروش زیاد خود در سال پیش شاد است و البته عملکرد خوب آن تا به اینجای سال و فروش ۳۸۱۸۳ دستگاهی آن نشانه‌ای از وجود یک رقیب قوی برای هاچبک های خانوادگی است. قشقایی خودرویی همه‌جارو با تجربه‌ی رانندگی فوق‌العاده و کارایی مناسب است.

nissan-qashqai

  1. واکسهال آسترا – ۳۳۳۴۵ دستگاه

این خودرو در بین ۱۰ خودروی پرفروش است و البته دلیل خوبی نیز برای آن دارد. نسل هفتم و کاملاً جدید این خودرو سال گذشته عرشه شده و به لطف پیشرانه‌های اقتصادی، سواری راحت و تکنولوژی‌های زیاد یکی از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شود.

 Vauxhall Astra

  1. فولکس‌واگن پولو – ۳۲۱۱۲ دستگاه

علیرغم سن بالای این خودرو و عرضه ی آن از سال ۲۰۰۹، پولو هنوز هم خوب می‌فروشد. کار سختی است که کابین خوش‌ساخت، کاربردی بودن، هزینه‌های کم و کیفیت کلی بالای آن را نادیده گرفت.

volkswagen-polo

  1. مینی – ۲۶۵۳۳ دستگاه

مینی همیشه به عنوان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای انگلستان مطرح بوده است و فروش قوی در ماه‌های ژوئن و جولای به این امر کمک شایانی نموده‌اند. خریداران به وضوح احساسی شبیه ب‌ام‌و را دوست دارند و مدل ۵ درب آن بسیار کاربردی است.

MINI

  1. واکسهال موکا – ۲۵۷۸۳ دستگاه

این خودرو در ماه جولای فروش قوی ۷۶۷۷ دستگاهی را تجربه نموده است. علیرغم تجربه‌ی رانندگی نه‌چندان دل‌چسب، عمده محبوبیت موکا به ظاهر زیبا و لیست بلندبالای تجهیزات مربوط می‌شود.

Vauxhall Mokka

  1. مرسدس C کلاس – ۲۵۰۸۴ دستگاه

فروش ناامیدکننده‌ی این خودرو در بهار باعث شد تا سی کلاس به رتبه‌ی دهم سقوط کند. هرچند این خودرو در امر فروش آئودی را پشت سر گذاشته است. کابین با کیفیت، پیشرانه‌های کم‌مصرف و سواری راحت عمده دلایل فروش بالای این خودرو در سگمنت سدان های کامپکت است.

Mercedes C-Class

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بازار جالبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Noble

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    آفرین به مردم انگلستان با این سلیقه ی عالیشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (363 ديدگاه)

    ای بابا، بعضی ها اینجام که نیستن، هی ادعا میکنن ما اینجاییم ما اونجاییم، تو این سال ها پیشرفت کردیم، تا چند سال دیگه دومین خودروساز جهان میشیم.. پس کووو، کجایین، دقیقاً کجایین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      ادم حرفشو نزنه سنگین تر.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. saeid

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    انتخاب منم اوپل آستراست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Rouzbeh

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (171 ديدگاه)

    جالبه . اکثرا هاچبکن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حمیدرضا

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    منم گل دارم
    لذت رانندگی
    مالیات کمتر
    جای پارک بهتر
    مصرف سوخت کمتر
    من نمیفهمم suv چی داره همه تو ایران دنبالشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. احسان

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      دلیلش کاملا فرهنگیه، مردم ایران معیارهاشون اون چیزهایی که گفتین نیست، جالبه که درآمد متوسط مردم ایران قابل مقایسه با انگلیس نیست اما اینجا ماشین بزرگ رو صرفا برای حس برتری و غرور و کلاس میخرن. هزینه نگهداری و مصرف سوخت و راندمان و غیره اصلا مهم نیست!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Ali.usa

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    اینگلیس با این همه تو لید داخلی عااالی بازم مردمش رو گزاشته به میل خودشون ماشین بخرن
    اونوقت ما باید خداااااا تومان پول گمرکی بدیم
    یا
    باید ماشین بی کیفیت رو به قیمت با کیفیت بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا