چشم انداز

پرفروش‌ترین خودروهای 5 ماهه اول سال 2016

تقریباً نیمی از سال گذشته و خودروهای جدید زیادی در نمایشگاه‌ها به چشم می‌خورند. آیا سال ۲۰۱۶ نیز می‌تواند رکورد دیگری برای صنعت خودروی ایالات‌متحده خلق کند؟ این مهم ممکن است اما برای الآن، ۱۳ خودروی پرفروش این بازار تا بدین جا را با هم مرور می‌کنیم.

The-13-Best-Selling-Cars-Through-May-2016

  1. کیا سول – ۵۸۲۹۹ دستگاه
2016 KIA Soul
۲۰۱۶ KIA Soul

این خودرو نه تنها خودرویی محبوب در سگمنت خودروهای کوچک است بلکه پرفروش‌ترین خودروی کیا تا ماه می نیز به حساب می‌آید. با فروش ۵۸۲۹۹ دستگاهی ثبت شده تا به امروز، سول از پس نیسان ورسای سدان و هاچبک با فروش ۵۷۷۷۸ دستگاهی برآمده است.

  1. شورولت کروز – ۶۸۰۶۵ دستگاه
2016 Chevrolet Cruze
۲۰۱۶ Chevrolet Cruze

جنرال موتورز یک مأموریت ویژه دارد و آن کم کردن وزن خودروهایش است و کروز ۲۰۱۶ جدید نیز ثابت‌کننده‌ی این موضوع است. شورولت ادعا می‌کند که کروز جدید ۱۱۵ کیلوگرم سبک‌تر از نسل پیشین است که این موضوع به بهبود هندلینگ و مصرف سوخت خودرو کمک می‌کند. کروز جدید تنها به مدت چند ماه است که در بازار حضور دارد بنابراین می‌تواند در پایان سال رتبه‌ی خوب‌تری نیز داشته باشد.

  1. هیوندای الانترا – ۷۳۸۹۲ دستگاه
2017 Hyundai Elantra
۲۰۱۷ Hyundai Elantra

الانترا ۲۰۱۷ جدید ادامه دهنده‌ی مشق جدید هیوندای در زمینه‌ی لوکس بودن بیشتر و استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر و فراتر از انتظارات شما است. برخی از تجهیزات برجسته‌ی این خودرو عبارت‌اند از صندلی‌های عقب گرم شونده، کروز کنترل تطبیق شونده و چراغ‌های زنون که در سر پیچ‌ها می‌چرخند.

  1. فورد فوکوس – ۸۳۶۵۳ دستگاه
2016 Ford Focus SE
۲۰۱۶ Ford Focus SE

فوکوس ST و RS سوپراستارهای فورد هستند اما مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری فروش بهتری دارند. در مجموع، فورد فوکوس تا ماه می ۲۰۱۶ فروش ۸۳۶۵۳ دستگاهی را تجربه نموده که آن را به چهارمین خودروی پرفروش این سگمنت بدل کرده است.

  1. هیوندای سوناتا – ۹۲۵۴۷ دستگاه
2016 Hyundai Sonata
۲۰۱۶ Hyundai Sonata

شاسی بلندها و کراس اوورها جزو پرفروش‌ترین ساخته‌های برخی خودروسازها هستند اما در مورد هیوندای این موضوع صدق نمی‌کند. سدان میدسایز سوناتا با فروش ۹۲۵۴۷ دستگاهی، در مجموع پرفروش‌ترین ساخته‌ی هیوندای در ۵ ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ بوده است.

  1. نیسان سنترا – ۱۰۲۲۹۳ دستگاه
2016 Nissan Sentra
۲۰۱۶ Nissan Sentra

به لطف بازبینی وسیع، نیسان سنترا رشد فروش ۱۵.۳ درصدی را تا ماه می تجربه کرده و این خودرو را به رتبه‌ی سوم سگمنت سوق داده است. تکنولوژی ایمنی فعال هم‌اکنون در سنترا ۲۰۱۶ در دسترس است که کاملاً نسبت به گذشته شما را راضی می‌کند.

  1. شورولت مالیبو – ۱۰۴۱۸۷ دستگاه
2016 Chevrolet Malibu
۲۰۱۶ Chevrolet Malibu

مالیبو ۲۰۱۶ جدید به‌طور قابل‌توجهی از نسل قبلی خود بهتر است. نه‌تنها این خودرو سبک‌تر است بلکه فضای جادارتر، پیشرانه‌های جدید و کارا و تجهیزات ایمنی قابلی چون سیستم هشدار عبور عابران پیاده را ارائه می‌دهد.

  1. فورد فیوژن – ۱۲۰۳۱۳ دستگاه
2017 Ford Fusion
۲۰۱۷ Ford Fusion

فورد فیوژن بسیار خوب عمل می‌کند و در بحث فروش رقبای قدری چون شورلت مالیبو و هیوندای سوناتا را پشت سر گذاشته است. این به کنار، به زودی فورد فیوژن ۲۰۱۷ که در تصویر می‌بینید از راه می‌رسد و در آن شاهد نمای کابین بهبودیافته و تکنولوژی‌های بیشتر خواهیم بود.

  1. هوندا آکورد – ۱۴۰۵۴۸ دستگاه
2016 Honda Accord Touring
۲۰۱۶ Honda Accord Touring

آلتیما تنها سدان میدسایزی نیست که برای سال ۲۰۱۶ بازطراحی شده است. هوندا آکورد ۲۰۱۶ نیز بهبود یافته و از تکنولوژی‌های بیشتر همچون پکیج تجهیزات ایمنی فعال سود می‌برد. استایل ظاهری خودرو نیز با استفاده از رینگ‌های ۱۹ اینچی بهبود یافته است.

  1. نیسان آلتیما – ۱۴۲۲۲۰ دستگاه
2016 Nissan Altima
۲۰۱۶ Nissan Altima

برای سال ۲۰۱۶، نیسان آلتیما فیس لیفتی جدید، تجهیزات استاندارد بیشتر و مدل اسپورت SR را دریافت کرده که از سیستم تعلیق اسپورت و ارتقاهای ظاهری همچون اسپویلر عقب سود می‌برد. به نظر می‌رسد که این تغییرات مثمر ثمر بوده و آلتیما هم‌اکنون دومین سدان میدسایز پرفروش پس از کمری است.

  1. تویوتا کرولا – ۱۵۱۲۴۳ دستگاه
2017 Toyota Corolla
۲۰۱۷ Toyota Corolla

مدل‌های تولیدی کرولا شاید عمق مدل‌های رقبایی چون سیویک و فوکوس را نداشته باشد اما این سدان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. به زودی ما شاهد عرضه‌ی مدل تازه شده‌ی ۲۰۱۷ خواهیم بود و این مهم شاید به نزدیک شدن کرولا به رقیب همیشگی خود یعنی سیویک کمک کند.

  1. هوندا سیویک – ۱۵۸۰۳۰ دستگاه
2016 Honda Civic
۲۰۱۶ Honda Civic

استایل خودرو برجسته‌تر شده و پیشرانه‌ها نیز جدید هستند و ترکیب این موارد باعث رشد ۲۲ درصدی فروش سیویک شده است. دهمین نسل سیویک دوران خوشی را سپری می‌کند و با معرفی نسخه‌ی هاچبک و نسخه‌های اسپورت تر مثل سیویک Si می‌توان به رشد فروش آن امیدوار بود.

  1. تویوتا کمری – ۱۶۷۱۹۹ دستگاه
2016 Toyota Camry SE
۲۰۱۶ Toyota Camry SE

کمری به مدت بیش از یک دهه حاکم بلامنازع سگمنت سدان های میدسایز است و نشانی از تغییر این رویه در سال ۲۰۱۶ دیده نمی‌شود. کمری فروش ۱۶۷۱۹۹ دستگاهی تا به این جای سال داشته که در واقع کاهش ۶.۳ درصدی را نشان می‌دهد اما بااین‌وجود باز هم فروش آن بیش از آلتیما و آکورد است.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. امین

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    کمری همچنان صدرنشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      خب آمار نشون میده که ژاپنیها تو خیلی کلاس ها رتبه یک هستن ، حالا واقعا من سوالم اینه که اونایی که کره رو فراتر از اسیا میدونن و میگن دیگه باید با المانها مقایسه بشن و … چی دارن الان بگن ؟!
      آمار الکیه ، مردم اونجا فلان و بسان و بهمان و …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. M

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (93 ديدگاه)

        والا ما کسی ندیدیم که بگه کره فراتر از آسیاست بجز افرود بسیار معدودی مثل شما که تعصب بی حد و حصر به خودروهای ژاپنی(بخونید تویوتا) دارند و علاقه عجیب به تخریب خودروهای کره ای!(که خودش نشون دهنده احساس خطر هست)
        اما کسانی که مغرض و متعصب نیستند همیشه عنوان می کنند که هیوندا-کیا به سرعت در حال رشد و پیشرفت و تولید خودروهای قابل قبول هستند.
        نمونش هم همین مطلب که 3 تا خودرو از هیوندا-کیا حضور دارند!
        خیلی از برندهای معتبر(از جمله بعضی برندهای ژاپنی) تو دنیا هستند که فروششون در بازرهای آمریکا و چین و اروپا و… از هیوندا-کیا کمتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ZIPPO

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (248 ديدگاه)

          اولا باید خدمت شما عرض کنم که کره با توجه به اینکه یک خودروساز نوپاست و در این زمان کم به حجم بالایی از افتخارات و فروش دست پیدا کرده واقعا یک خودروسازی بسیار قدر هست و الان حقیقتا در خیلی از بازار ها داره به راحتی نویوتا و حتی در رده خودرو های لوکس المانی ها رو به چالش میکشونه
          واقعا کره از لحاظ میزان سرعت رشد و موفقیت و به خصوص از لحاظ زبان طراحی الان ار اسیا کاملا جلوتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. جی تی ار

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (459 ديدگاه)

        متاسفانه بدلیل وجود تعصب فراوان و اطلاعات قدیمی و بروز نشده در اذهان برخی مردم، قضاوت ها و بعضا توهین های بسیار نادرستی رخ می دهد. اولا این آمار فروش در دومین بازار خودرویی دنیا یعنی آمریکاست؛ در کل قاره ی اروپا مجموع فروش خیلی از خودروهای هیوندای و کیا از تویوتا بیشتر است. نگاهی به آمار فروش سانتافه یا سورنتو یا سوناتا و اپتیما در بازارهای مهمی چون انگلستان و دیگر کشورهای اروپایی بیندازید. پس نمی توان فروش بیشتر در قاره ی آمریکا را عامل برتری دانست. دوما اگر آمار خودروهای به فروش رفته در ناوگان تاکسیرانی کشورهای متعدد و من جمله آمریکا منتشر می شد، متوجه می شدید که ملاک خیلی از این خریداران، کم استهلاکی خودروهای تویوتا است و تویوتا در این زمینه بسیار خوب عمل می کند اما این به هیچ عنوان نشان برتری نیست. پس این احکام کلی در این مورد که تویوتا بهتر است یا هیوندا و کیا، بسیار اشتباه است. در هر سگمنت باید نماینده های هر برند در هر نسل با یکدیگر مقایسه شوند. اگر هم بخواهیم واقعا با دید علمی به قضیه بنگریم، در همین نسل اخیر سگمنت سدان میان سایز، تویوتا کمری در پس آکورد و مالیبویی که کمتر فروش کرده اند قرار گرفت و مزدا6 که اصلاً در این لیست حضور ندارد، مقام اول را کسب کرد. در اکثر مقایسه هایی که توسط سایت های معتبر انجام شده، رتبه بندی و احکام کلی بدین مضمون است.
        http://www.pedal.ir/%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7/%d9%85%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d9%88-%d9%87%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7-%d8%a2%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b2%d8%af%d8%a76-%d8%aa%d9%88%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%a7-%da%a9%d9%85%d8%b1%db%8c/

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          دوست گرامی به جای تاسف خوردن برای دیگران بهتره از قبل نگاه دقیقی به آمار بندازید. فروش کلی تویوتا و نیسان در اروپا از کیا و هیوندای بیشتره؛
          فروش کلی در اتحادیه اروپا برای تویوتا بیش از 550 هزار دستگاه و همینطور نیسان و فروش هیوندای 466 و کیا 388 هزار دستگاه در 2015.
          آمار کلی فروش اول 2016 اروپایی برای کیا اپتیما حدود 1700 دستگاه و سورنتو 4000 و سانتافه 3200 دستگاه بوده که این رقم ها در بازار آمریکا و چین شوخیه و شاید برای برخی مدلها در آمریکا در یک هفته بدست بیاد و بهتره قبل از صدور حکم برید دقیقا آمار را بررسی کنید.
          سوناتا در اروپای غربی عرضه نمیشه و به جاش i40 به فروش میرسه و اونم در اول 2016 کلا 5000 عدد فروش داشته و با این آمارهایی که به خصوص از جانب کره ای دوستان ارائه میشه دود از کله بلند میکنه.
          اهمیت بازار آمریکا به خاطر سودش هست در حالی که بسیاری از خودروسازان در اروپا فروش همراه با زیان دارند.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ایمان

          ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (93 ديدگاه)

          بهزاد جان این کامنتو حتما بخون تا بیشتر دود از کلت بلند شه!
          در بازار اروپا درسته که هیوندایی با حدود 466 هزارتا فروش اختلاف نچندان زیادی با 550 هزارتای تویوتا(بزرگترین خودروساز جهان) داره ولی بد نیست بدونی همین میزان فروش هیوندایی هم در اروپا از برندهای ژاپنی چون هوندا، مزدا، سوزوکی، میتسوبیشی و سوبارو بیشتر بوده!!
          اسم بازار چین آورودی بد نیست بدونی فروش هیوندایی در این بازار در 2015 حدود 1029569 بوده که از فروش تویوتا، هوندا، نیسان ، مزدا، سوزوکی و میتسوبیشی بیشتر بوده!!!!!!!!!!!!(این یعنی در برزگترین بازار دنیا هیوندایی تمام ژاپنی ها را ناک اوت کرده!)
          درسته که آمار فروش هیوندایی درآمریکا با تویوتا و هوندا و نیسان فاصله زیادی داره ولی همین فروش حدود 761 هزارتایی هیوندایی هم بیش از سوبارو و میتسوبیشی هست و اگر به نمودار رشد فروش هیوندایی-کیا طی 15 سال اخیر نگاهی بکنی متوجه میشی در آمریکا هم همواره رشد فروش داشتند!
          البته اگر مجموع فروش برند هیوندای-کیا را محاسبه کنید وضعیت خیلی خیلی برای کره ای ها بهتر میشه!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. یو اس اس اینترپرایز

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          اقا بهزاد خودروسازی ژاپن عالیه که شکی نیست ولی کره هم رشد خیلی سریع داشته قبول کن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. جی تی ار

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (459 ديدگاه)

          دقیقا شما یکی از مخاطبین کامنت بنده اید.
          یادم نمیاد تو کامنتم گفته باشم فروش کلی کیا یا هیوندا از تویوتا بیشتر باشه. کل کامنت بنده رو خوندی یا نه؟ سانتافه و سورنتو در صدر پر فروش ترین های کلاس خود در اروپا در سال 2015 هستند که در آمریکا اینطور نیست. اسپورتیج و توسان جزو پرفروش ترین های 2015 هستند که در آمریکا اینطور نیست. فروش اپتیمایا i40 که جانشین اروپایی سوناتاست با کمری در اروپا قابل قیاس نیست. اصلا قصد من مقایسه ی فروش نبود و نیست. تویوتا پر فروش ترین برند دنیاست. حرفم چیز دیگری بود که گویا شما علاقه ای به دریافت آن ندارید!!!…
          اصلا هم نمی خوام وارد بحث مسخره ی تویوتا یا هیوندا یا کیا بشوم…

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. بهزاد

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)


          نیسان در سال گذشته بیش از یک میلیون و 250 هزار خودرو در چین فروخته و تویوتا یک میلیون و 30 هزار و هوندا 1.01 میلیون و طبق محاسبه شما هیوندای از نیسان بیشتر فروخته.
          اگر یک شرکتی خوب میفروشه و کار خوب ارائه میده حقشه که رشد کنه ولی شما و برخی دوستان دائما یک جانبه به قضیه رشد نگاه میکنید انگار سایرین در مسیر رشد قرار ندارند و درجا ایستادند تا عقب بیوفتن و همینطور آمار غیر واقعی.
          مثلا یکی از کارشناسان متخصص کره ای دوست در آلمان کلی کیا فورته میبینه یا کیا اپتیما بازار اروپا را قبضه کرده. اگر شرکت های کره ای موفق میشن یا ارزش افزوده ایجاد میکنند به مردمان خودشون میرسه یا آلمان یا ژاپن باشه و به هر حال چیزی به ماها نمیرسه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. بهزاد

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          جی تی آر گرامی شما بحث آماری سایر نقاط را پیش کشیدید و باز صحبت فروش کمری در اروپا مطرح شد! دوست گرامی کمری در اروپا نیست و جای اون آونسیس ارائه میشه و باز اگر دوست دارید آمار داشته باشید فروش کلی آونسیس در 2015 حدود 30 هزار و i40 هم 25 هزار و اپتیما حدود 3200 دستگاه بوده و نمیدونم چه اصراری به پافشاری در آمار اشتباه هست. اگر منظور شما چیز دیگری هست واضحتر بیان کنید ببینیم مشکل از کجاست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        7. sunmartin

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (1918 ديدگاه)

          جناب جی تی آر با تشکر از توضیح کامل شما بنده نمیدونم این کره ای ستیزی چرا در سایت پدال و بخصوص دنده 6 رواج پیدا کرده چه افرادی پشت این قضیه هستند ا..اعلم؟ لطفا سری به سایت dabde6 بزنید تا از هجویات و ستیزه جویی فرانسوی پرستان با کیا هیوندای مطلع شوید با تشکر از درج این مقاله که گویای همه چیز هست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        8. جی تی ار

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (459 ديدگاه)

          نمی دونم چرا شما یه جوری بحث می کنی که انگار من رو هوا حرف می زنم و شما دقیق. یا شما خیلی می دونی و من هچی حالیم نیست. دقیقا همون صفحه ای رو که این آمار رو زده بود دیدی رو من هم دیدم. به علاوه ی ده تب دیگر از سایت های مختلف. تویوتا کمری نسخه ی مخصوص بازار اروپا داره و ایرتویا هم نسخه ی هیبریدی آنرا 175 میلیون عرضه می کرد وقتی که نسخه ی آمریکایی آن 201میلیون شد.
          حرفم هم خیلی واضحه فهمیدنش هم خیلی راحت….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        9. بهزاد

          ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          دوست گرامی اون کمری مخصوص بازار روسیه و چند کشور شرق که جزو اتحادیه اروپا نیستند هست.
          بنده نه موسس آمارگیری هستم نه علاقه ای به جنگ آماری دارم و تنها باعث این اتفاقات آمار دادن به روش کره ای دوستان بوده که گاهی مجبوریم از آمار واقعی بهره بگیریم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        10. ایمان

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (93 ديدگاه)

          آقا بهزاد باید بگم شما که بقیه را به آمار دادن به روش خودشون متهم می کنی آماری که شما میدی اشتباه هست!!(یا شاید هم عمدا اشتباه می کنی)
          در سال 2015 در بازار چین هیوندایی 1.029.569فروش داشته!!!
          http://left-lane.com/china-car-sales-data/hyundai/
          در سال 2015 در بازار چین نیسان 891.361 فروخته!!!!!!
          http://left-lane.com/china-car-sales-data/nissan/
          تویوتا هم 1.010.178 فروخته!
          http://left-lane.com/china-car-sales-data/toyota/
          بقیه برند های ژاپنی از جمله هوندا، میتسوبیشی، سوزوکی و … فروش بسیار کمتری به نسبت هیوندایی داشتن!(تو همین سایت چک کنند دوستان http://left-lane.com/ )
          این یعنی هیوندایی در بزرگترین بازرا جهان (چین) تمام برندهای ژاپنی را ناک اوت کرده!!!!!
          خواهشا اطلاعات دروغ ببخشید اشتباه!!!!!! ندید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        11. بهزاد

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          ایمان جان به جای یکدندگی و تکرار مکرر اشتباه بیشتر تحقیق کنید.
          در اول متن leftlane در آمار نیسان اشاره میکنه که این آمار فقط از مشارکت دانگ فنگ با نیسان هست و نیسان به غیر از دانگ فنگ با سایر شرکت های چینی تولید مشترک داره و در مجموع بیش از یک میلیون و 250 هزار دستگاه در چین فروش داشته و اگر اشتباه نکنم با رشد 32 درصدی که داشته احتمالا تا چند سال آینده شرکت های ژاپنی در چین مثل آمریکا فاصلشون بیشتر بشه.
          باز هم اگر کمکی در آمارگیری از ما بر میاد بگید تا حداقل نگاه شما به مسائل روشنتر بشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        12. ایمان

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (93 ديدگاه)

          بهزاد جان اینجا بحث بر سر فروش خودرو با برند نیسان در بازار چین هست و شرکت نیسان هم فعلا این کار را صرفا با تشکیل یک جوینت ونچر با شرکت دانگ فنگ انجام می دهد! این که نیسان با چند شرکت دیگه دارای همکاری در زمینه تولید خودرو، پلت فرم، موتور و…. داره اصلا موضوع این بحث نیست و به همین دلیل هم در آمار فروش نیسان در left-lane لحاظ نشده!!!!! هیوندایی هم همین کار را انجام میدهد! ولی در آمار فروش این برند لحاظ نمی شود.
          شما لازم نیست به من کمک کنی خواهشا با اطلاعات آبکی بقیه را گمراه نکن! در ضمن شما لازم نیست آینده را پیش بینی کنی! همین که هیوندایی با سابقه بسیار کمتر به نسبت رقبای ژاپنی در تمام بازارها بخصوص چین این چنین رشدی داشته خودش نویدبخش آینده ای نگران کننده برای رقبایش هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        13. بهزاد

          ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          شرکت نیسان علاوه بر دانگ فنگ با شرکت zhengzhou و … در چین در حال ساخت خودرو هست و همینطور شرکت های خارجی دیگر همزمان با چند کمپانی چینی مشغول مونتاژ خودرو هستند و باز تکرار میشه تولید و فروش نیسان در چین بیش از یک میلیون و 250 بوده و امسال شاید از یک میلیون و 300 هزار دستگاه عبور کنه و اون آمار شما مختص فقط یکی از مشارکت های نیسان هست و شامل کل تولیدات نیسان با نشان این برند در چین نیست.
          شرکت هیوندای در سال جدید تا به حال با رشد منفی 6 درصد در بازارهای جهانی روبرو بوده و شاید تا آخر سال بتونه رشدشو مثبت کنه شاید هم نتونه و این به خودشون ارتباط داره ولی شما باز به دنبال نشان دادن موضوعات غیر واقعی آماری هستید و پیشنهاد میشه دقت نظر داشته باشید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        14. ایمان

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (93 ديدگاه)

          zhengzhou همون جوینت ونچری هست که شامل نیسان و دانگ فنگ میشه!! کل تولیدات این شرکت یا برند نیسان دارن یا دانگ فنگ!! اینم لینک سایتشون
          http://www.zznissan.com.cn/english/dongfeng/about/Brand_concept.php
          یعنی اینقدر سطح اطلاعاتت پایینه؟؟؟؟؟خخخخخخخخخخخخ

          موافقم 0
          مخالفم 0
        15. بهزاد

          ۲۶ خرداد ۱۳۹۵
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          چی شد ، در نهایت تونستی بفهمی نیسان چقدر در چین فروخته؟
          هنوز بر طبل آمار خودتون میزنید؟ خدا روزیتو جای دیگه بده و امیدوارم بتونید به اطلاعات درست دست پیدا کنید.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. کیان

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1433 ديدگاه)

        چقدر جبهه گیری شدید ، باید قبول کنیم ظاهرا کسایی که میان پدال ظاهر ماشین و آپشنها بیشتر براشون مهم هست تا …
        اول ج به اونایی که میگن کره تو طراحی خیلی جلو هست و فوق العاده هستش و …
        ظاهر سلیقش ، کسی نمیتونه بگه مطلق چی از چی بهتره ، 4 نسل کمری داخل کشور هست ، و 3 نسل سوناتا ، کمریها هنوزم سادگی جاافتادگی خودشون و دارن اما سوناتا وای اف با اومدن ال اف اصلا قابل تحمل هم نیس دیگه .
        یه نگاه ساده به طراحی سوناتا و ازرا و النترا نشون میده خوده هیوندایی فهمیده اشتباه کرده ، همه رو بادکنکی اغراق امیز و پفکی طراحی میکرد ، خیلی شلوغ و مشوش بود طراحی ، حالا الان واقعا طراحیش پخته داره میشه زبان طراحی خاصی داره پیدا میکنه ، طراحی داخل کابین به طرز خوبی دارن از هم تبعیت میکنن ، هرچند هرچند داخل کابین کیا و بعد هم هیوندایی خیلی الهام گرفته از سایر برندهاس ولی خوب شده (کیا که دیگه بی ام و رو داره کپی پیست میکنه).

        دوم ، کیل هیوندای و یه جوری میگن سرعت پیشرفتشون خوبه ، انگاری بقیه شرکتها کنار جاده وایسادن دارن چایی میخورن !!!!
        یه نگاه ساده حتی به خودروی چینی وارداتی که 2 نسلشون اومده نشون میده که چینی ها هم خیلی پیشرفت داشتن (ام وی ام 315 و ایکس 33)
        یه سوال از اونایی که میگن کره پیشرفت کرده : کدوم ماشین کره گیربکسش مال کره هستش و دنده عوض کردنش مناسبه ؟!
        جنسیس کوپه برای زد اف آلمان ، وراکروز و جنسیس سدان هم آیسن ژاپن !!

        موقعی که بحث آمار میشه ، میگن مگه همه چیز آماره !!! بحث کیفیت میشه ، میگن آدم مگه چقدر میخواد ماشین و نگهداره !!!
        بحث استهلاک و فنی و صرف هم به کنار !!!
        بازار آمریکا برای این ملاک هستش چون بازار برای همه برندها شرایطش یکسانه و رقابتی ترین حالته ، تو اروپا برای همه ماشینهای وارداتی تعرفه دارن !!!
        همین آئودی و بی ام و تو خود کره از خیلی مدلهای هیوندایی بیشتر فروش دارن حتی با تعرفه بالاتر ، یه ماشینی مثه اصلان هیوندایی حتی اندازه ایمپالا هم فروش نداشت و منقرض شد کلا .
        کیا و هیوندایی چه تکنولوژی رو ارائه کردن به صنعت خودرو ، جز کپی برداری چیزی انجام دادن ؟!!
        پیشرفتش در حد معمول بوده و در قبال ما فوق العاده بوده ، ولی جلو آلمان ژاپن و آمریکا سالها کار داره با فرض اینکه اونها هیچ پیشرفتی نداشته باشن و در همین نقطه بمونن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. امیرحسین

        ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (337 ديدگاه)

        دوستان کره ای سوار که هیوندای و کیا رو متر و معیار صنعت خودروسازی میدونن.مثلاً دوستانی نظرات مشعشع صادر کردن که بجای رولز رویس میشه جنسیس خرید و باقی پول رو خرج یه ویلای آنچنانی کرد!!!!!!!
        اگر دوستان اهل مطالعه و خواندن متن طولانی باشن بارها گفته شده که فلسفه تولید ماشین کره ای اقتصادی و ارزان بودن بوده برخلاف ژاپنی ها که در دهه هفتاد با مونتاژ دقیق و دوام سعی در کسب بازار داشتن.مثلاً هیوندای برای برند جنسیس 5 سال گارانتی و 7 سال خدمات جاده ای ارائه میده در حالی که بی ام و تنها 3 سال ماشین هاش رو گارانتی میکنه و برای خدمات جاده ای باید پول اضافه داد
        در مورد اروپا هم همه میدانند که اروپائیان برندهای خودشون رو استفاده میکنن و درصد فروش اکثر کمپانی ها غیر اروپایی پایین هست بنابراین فروش کم ژاپنی ها در اروپا به عنوان نقطه ضعف مطرح نکنید
        البته کره ای ها در یک مبحث پیشرو و پیشگام اند و مهارت شایانی دارند و آن فریب مردم با امکانات گول زنک و غیرکاربردی هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. walid

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آلتیما عشق منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شایان

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    این آمار مربوط به پرفروش ترین خودروها در آمریکاست لطفا واضح توضیح بدید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    با سپاس از مطلب ، اما اگر ترتیب کلی فروش در بازار آمریکا مد نظر بوده این لیست اشتباهه چون وانت بارها و کراس اوورها در نظر گرفته نشده و اگر منظور اصلی سدان ها باشه درست هست ولی در متن به اون اشاره نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. عیسی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    اسم کمری که میاد حالت تهوع میگیرم…مخصوصن این یکی دو نسل اخریش…زشت و قدیمی و کم امکانات…فقط به درد تاکسیا و پیرمردا میخوره…کسایی که با تعصب میگن فقط تویوتا..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sina

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (234 ديدگاه)

      موسی جون کمریو ولش کن دادا
      پرایدتو سوار شو
      کمریم شد ماشین اخه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir

      ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (137 ديدگاه)

      منم واقعا نمیفهمم هوندا اکوردی که از هر لحاظ از کمری سره فروشش از کمری کمتره واقعا چرا اینطوریه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ali

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (6801 ديدگاه)

    اخ جونم بازم چندتا امریکایی در لیست پرفروشها هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      خب معلومه باید چند تا آمریکایی باشن میخواستی تویه کشور خودشونم نفروشن تازه این آمار نشون میده که ژاپنی ها پرچم دار فروش هستن در آمریکا و از 13 مدل پرفروش فقط 4 تا آمریکایی هستن حتی کره هم 3 مدل داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali

        ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (6801 ديدگاه)

        متوجه منظورم نشدی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    ژاپنی ها خوب کار کردن. کمری هم که دیگه جای خود داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احسان(احسان سابق)

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    سیویک بعد از 2 سال دوباره جای خودش رو از کرولا پس گرفت.اما چیزی که مشخصه اینه که شاسی بلندها جای سدان ها رو خیلی تنگ کردن.تقربا تمام ماشین های این لیست امسال نسل جدیدشون اومد یا فیس لیفت شدن.با این وجود به جز چند مورد فروش این کلاس کم شده و مفه به نفع شاسی بلندها و تراک های بزرگ سنگینی میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. تمدن عرب

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (120 ديدگاه)

    شورولت مالیبو 2016 اگه پیشرانه با تنفس طبیعی داشت بنظرم از فروش بیشتری برخوردار بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امیر محمد

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    همون خودرو های شایسته ای هستن فقط کیا سول به بقیه نمیخوره قشنگه ولی طراحش از قوطی کبریت الهام گرفته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Huracan

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بازم هیوندای و کیا در جمع بزرگان، و خبری از رقبای آلمانی نیست، یو ها ها ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شایان

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (73 ديدگاه)

      منظورت از رقبا دقیقا کدوم برندها هستن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    اولا فروش بالا بدلیل کیفیت حتما بهتر نیست نمونش همین کمری دربسیاری سایتای خودرویی درهم رده های خودش اخربوده اکٍثرا پس فروش بالا حتما رابطه مستقیمی با برتربودن کیفیت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (752 ديدگاه)

    بابا دیگه شورشو درآوردید هر خبری تو پدال میذارن یه عده میگن ژاپن یه عده کره یه عده آلمان و آمریکا و انگلیس به جای اینکه همش سر این کشورا بحث و جدل کنید ازشون الگو برداری کنید و پیشرفت کنید نه همش بحث بیخود و بی ارزش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر محمد

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (279 ديدگاه)

      این بحث ها هیچ وقت تمومی نداره تو همه زمینه ها هم هست از موبایل و قطعات کامپیوتر گرفته تا بین خواننده ها.
      آین بحث ها هم خوبه تا وقتی که به دعوا و توهین کشیده نشه این جور بحث ها تا وقتی از حد نگذره بخش نظرات رو جذاب می کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Sina

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (364 ديدگاه)

    جالبه کیا سول، آکورد، سیویک و تا حدودی کمری و کرولا تو ایران فروش خیلی پایینی دارن، کلا ادمای متفاوتی هستیم ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اسماعیل

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فروش پایین اینها به خاطر خدمات افتضاح نمایندگی هاشون هست. من راو4 گرفتم. ایرتویا روی ایران خودرو را سفید کرده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. صادق

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    نبودن بنز و بی ام و ………….و خیلی از خودروهای دیگه دلیل بر بد بودن انها نیست.
    چون پرفروش ترین خودروها در دنیا خودروهای اقتصادی هستن و همین طور بحث سلیقه هم هست.
    خودروهای اقتصادی دارای قیمت مناسب-هزینه نگهداری پایین و استهلاک کم هستن.
    این لیست که میبینید همشون خودروهای اقتصادی و خوب هستن چه کره ای و چه ژاپنی یا امریکایی.
    همچنین بحث سلیقه شخصی در انتخاب طراحی خودرو هم بسیار در فروش یک خودرو مهم هستش.
    مثلا مردم ایران طرح کیا سول را نمیپسندن.
    به عنوان مثال سوبارو خودرویی خوب و اقتصادیه ولی شاید مردم هر دیاری انرا نپسندن.
    مثلا یه خودرویی مثل بی ام و دارای قیمت بالا همراه با هزینه نگهداری بسیار بالاست که به درد قشر متوسط و روبه پایین مردم کشورهای مختلف نمیخوره.
    هرچند که در ایران همین خودروهای معمولی دارای قیمتهای نجومی هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Iman

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (92 ديدگاه)

    وقتی صحبت از پر فروش میشه باید بازه قیمتی هم ذکر بشه اینها خودروهای پرفروش ارزان قیمت هستند و شرایط فروش هم خیلی مهم هستند برای مثال النترا با قیمت ١٧هزار دلار ارزانترین و کمری se 2016 حدود ٢۴ هزار، میشه گفت پر فروش های زیر 30هزار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Reza.jz

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (30 ديدگاه)

    به نظر من اکورد بهتر از کمری هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. Archi KHAN

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    ایوول به ژاپن
    و ایوول به هوندا : آکورد و سیویک عالین …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محمد_کیا

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    http://focus2move.com/world-best-selling-car/

    لطفا این آمار رو ببینید…این آمار کلیه همه نوع ماشین تو 4 ماه اول سال هست..میبیند که بازم هیوندا در لیست جا داره…و تویوتا اوله
    آمار برای بازار جهانیه..ن فقط یک کشور خاص

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. sajjad

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    این فیوژن شاهکاره، مهندسی تشخیص چاله واقعا عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محمد

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (512 ديدگاه)

    ماشین فقط ژاپنی وامریکایی والمانی.
    ژاپن همیشه ماشیناش جز بهترینها بوده وهست..همیشه همه جا حرفی واسه گفتن داشته وداره…همیشه توی اوج هستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. داریوش

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دورتون بگردم!ماکجای این آمار هستیم.چرادرمورداین وان تعصب داریم این برندهانه تنها میزان فرش شان درامریکامهم است ،بلکه سرمایه گزاران وصاحبان اصلی هم آمریکایی هستند،حتی طراحان هم غیرکره ای و ژاپنی میباشند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا