چشم انداز

معرفی پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی و هیبریدی دنیا در سال ۲۰۱۸

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مرکز انرژی خورشیدی و تحقیقات هیدروژن در وورتمبرگ آلمان، نیسان لیف با فروش بیش از ۳۶۰ هزار دستگاه در سراسر جهان طی سال ۲۰۱۸، همچنان برای چندمین سال پیاپی پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی دنیا محسوب می‌شود. دومین خودرو الکتریکی پرفروش دنیا نیز تسلا مدل S با بیش از ۲۴۰ هزار دستگاه است درحالی‌که جایگاه سوم را خودروی چینی بایک EC با فروشی بیش از ۱۷۰ هزار دستگاهی به خود اختصاص داده است.

ازآنجایی‌که تسلا مدل S خودرویی لوکس است و قیمت آن به‌طور متوسط دو برابر بیشتر از نیسان لیف است، می‌توان گفت این سدان الکتریکی آمریکایی، سودآورترین خودروی الکتریکی دنیا است. البته طی سال ۲۰۱۸ فروش محصول ارزان‌تر تسلا یعنی مدل ۳ هم با افزایشی خارق‌العاده به بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه رسیده و در جایگاه هفتم قرار گرفته است. به همین دلیل مدل ۳ شانس زیادی دارد که بتواند در سال ۲۰۲۰ در جایگاه نخست قرار گرفته و پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی دنیا لقب گیرد؛ بنابراین نیسان لیف برای اینکه بتواند همچنان حاکمیت خود بر بازار خودروهای الکتریکی را حفظ کرده و زمان بیشتری بر جایگاه پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی دنیا تکیه بزند باید فروش خود را دو و یا حتی سه برابر کند.

از سوی دیگر، در بخش خودروهای هیبریدی، میتسوبیشی اوت‌لندر PHEV با فروش ۱۷۲ هزار دستگاهی، عنوان پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی دنیا در سال ۲۰۱۸ را از آن خود کرده است. در این بخش، شورلت ولت با فروش ۱۷۱ هزار دستگاه و با اختلافی بسیار جزئی در جایگاه دوم قرار گرفته و جایگاه سوم هم به تویوتا پریوس با فروش ۱۴۸ هزار دستگاه رسیده است. این سه خودرو در لیست ترکیبی خودروهای الکتریکی و هیبریدی پرفروش سال ۲۰۱۸ به ترتیب رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم را به خود اختصاص داده‌اند. در انتهای این لیست نیز رنو Zoe با فروش ۱۱۴ هزار دستگاه و ب‌ام‌و i3 با ۱۰۸ هزار دستگاه به چشم می‌خورند.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. حسین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    احسنت به تسلا
    تسلا جهشی تو موفقیت داره که نمونه نداره
    دیروز هم پدال خبر گذاشت که تسلا پرفروش ترین لوکس ساز بازار امریکا شده و این موفقیت عظیمی هستش برای تسلا

    1. حسین

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (123 ديدگاه)

      ژاپن و امریکا هر کدوم ۳ نماینده دارن
      چین ۲ نماینده
      المان هم طبق معمول فقط ۱ نماینده دارن و پایین تر از چین هستش
      اینجاهاس که مشخص میشه ماشین فقط ژاپنی و امریکایی باید باشه و به همین علت هم پرفروشن

      1. حسین

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (123 ديدگاه)

        این پاراگراف رو از مقاله دیروز پدال کپی کردم در باره رتبه اول تسلا در کلاس ماشینهای لوکس در بازار امریکا
        ((در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۱۹ تسلا مدل ۳ با فروش ۲۴ هزار دستگاه، به پرفروش‌ترین خودروی لوکس در بازار ایالات‌متحده تبدیل شده است. این در حالی است که دومین خودروی لوکس پرفروش این بازار یعنی مرسدس بنز C کلاس تنها ۱۵ هزار دستگاه فروش داشته که ۶۰ درصد از فروش مدل سه کمتر است. بدین ترتیب، این سدان الکتریکی ۱۶ درصد از بازار خودروهای لوکس کامپکت را به خود اختصاص داده است.))

      2. ROMMEL

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (7 ديدگاه)

        بنظرمن اینده خودرو های برقی اول از فولکس واگنه بعد تسلا.

  2. حمیدرضا

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2398 ديدگاه)

    بایک و تسلا عالی بودن رشدشون از هیچ رسیده به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه تو این نموداره همه ماشین ها رشد فروش رو نشون میدن این یعنی درسته خودروهای هیبریدی در ایران با توجه به قیمت بنزین و عمر باطری توجیه ندارن ولی تو اروپا چین و امریکا کاملا خریدار رو راضی به خرید کردن

    1. حسین

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (123 ديدگاه)

      کاملا صحیح هستش
      تسلا شرکتی هستش که از هیچ شروع کرده و الان به درجه ای از موفقیت رسیده که شده پرفروش ترین لوکس ساز امریکا و جزوه پرفروش ترین ماشینهای الکتریکی دنیا اونم با وجود رقبایی که سالها قبل از تسلا وجود داشتن و منابع مالی بیشتری نسبت به تسلا دارن

      1. M

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        علی شوی جان !
        خود آمریکایی ها به ماشین فقط ژاپنی آمریکایی اعتقاد ندارن بعد تو داری ؟
        د لامصب اگه خودشون قبول داشتن کلاس لوکس بازار آمریکا با اختلاف فاحش مال آلمان نبود !
        کاسه داغ تر از آش

        1. Mehdi

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (118 ديدگاه)

          فروش زیادی که تویوتا تو خود امریکا داره بخا طر اینه که تویوتا داره تو امریکا سرمایه گذاری میکنه و نمایندگی و باعث ایجاد شغل کاری توی امریکا شده
          و دلیل کم بودن فروش کمپانی های امریکایی اینه تو اروپا و هیچ نمایندگی نداره و الانم که میبینی کمپانی تسلا فروشش زیاده چون توی همه جای دنیا نمایندگی داره و
          الان شورولت نمایندگی توی برزیل داره مقدار فروشش رو ببین چقدر فروخته! تقریبا نیمی ازخودرو های برزیل شورولته

      2. овsкиكMас

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
        سوابق: (66 ديدگاه)

        علی شوی کجا نوشته تسلا پرفروش ترین لوکس ساز امریکا هست؟! خوبه مقاله پرفروش ترین لوکس ساز های امریکا با تیتر ” باز هم تاج پادشاهی لوکس ساز های امریکا بر سر مرسدس” رو خودت دیدی! ٣ برند اول المانی بودن! آمریکایی ها هم اون زیر میرا

        1. حسین

          ۲۱ فروردین ۱۳۹۸
          سوابق: (123 ديدگاه)

          اون زیر میرا که کیاk900 و جنسیس بودن

  3. تویوتا موتورز

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (60 ديدگاه)

    لیف محصولی عالی از نیسان هست که لایق این جایگاه هست
    پریوس هم با سابقه ترین محصول تو این گروه هستش
    تسلا و بایک هم موفق ترین محصولاتی هستن تو این سگمنت که تونستن خوش بدرخشن

  4. ایمان

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (2321 ديدگاه)

    عشق است کوچولوی برقی و دوست داشتنی نیسان 😍😍

  5. حسین

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (123 ديدگاه)

    قابل توجه اون دوستی که در مقاله دیروز پدال که تسلا رتبه اول لوکس سازان امریکا رو گرفت این بخش رو کپی کردم
    اون بزرگوار گفت تسلا لوکس حساب نمیشه ولی متن چیزه دیگه ای رو میگه
    ((ازآنجایی‌که تسلا مدل S خودرویی لوکس است و قیمت آن به‌طور متوسط دو برابر بیشتر از نیسان لیف است، می‌توان گفت این سدان الکتریکی آمریکایی، سودآورترین خودروی الکتریکی دنیا است. البته طی سال ۲۰۱۸ فروش محصول ارزان‌تر تسلا یعنی مدل ۳ هم با افزایشی خارق‌العاده به بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه رسیده و در جایگاه هفتم قرار گرفته است. به همین دلیل مدل ۳ شانس زیادی دارد که بتواند در سال ۲۰۲۰ در جایگاه نخست قرار گرفته و پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی دنیا لقب گیرد))

  6. Elmiraj

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1526 ديدگاه)

    Model S در نسخه پایه ۲ برابر و در نسخه فول ۳/۵ برابر لیف قیمت داره ، یعنی اگر حداقل دو برابرشو حساب کنیم فروش ۲۴۳ هزار تایی Model s اندازه فروش ۴۸۶ هزار تایی لیف ارزش داشته در حالی لیف ۳۶۳ هزار دستگاه فروخته…!!!
    .
    .
    البته بازیگر اصلی تسلا Model 3 هست که تازه اول راهه و هنوز یک سال و نیم نشده که ۱۴۸ تا فروخته که تا سال ۲۰۲۰ تمامی رکورد ها رو جابه‌جا می کنه…

  7. (ali (chevy nova

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (5193 ديدگاه)

    ای ول تسلا
    همچنان به طرف موفقیت بتاز

  8. فرامرز

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۸
    سوابق: (1311 ديدگاه)

    آمار تو این جدول تجمعی هست و از ابتدای معرفی این محصولات حساب شده وگرنه امکان نداره شورولت ولت که خیلی وقته بازار رو از دست داده و تولیدش متوقف شده تو سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۷۰ هزار تا فروش داشته باشه. شرکت تسلا همین چند وقت پیش کل فروش تاریخش از نیم میلیون گذشت ولی تو جدول فقط مدل اس (بدون احتساب ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳) بیشتر از نیم میلیون فروش داشته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X